PDA

Bekijk Volledige Versie : De oorlog is nabij...



BiL@L
17-03-03, 17:01
Waarschijnlijk zal deze week nog de hel los breken. Insha'Allah zal het bijdragen aan de radicalisering van het hele MO tegen de aldaar zittende hypocrieten...

Waiting
17-03-03, 17:03
Wake up and smell the coffee

Donna
17-03-03, 17:03
Vannacht om 2 uur spreekt Bush 'zijn volk' toe.....

Dus dan weten we wel hoe laat het is, en het is geen 2 uur maar 1 voor 12........

manc
17-03-03, 17:05
Geplaatst door BiL@L
Waarschijnlijk zal deze week nog de hel los breken. Insha'Allah zal het bijdragen aan de radicalisering van het hele MO tegen de aldaar zittende hypocrieten...

Radicalisatie is nooit echt toe te juichen.

lennart
17-03-03, 17:09
Robin Cook is al afgetreden.
http://uk.news.yahoo.com/030317/80/dvmvh.html

lennart
17-03-03, 17:19
Balkenende was vandaag vrij duidelijk. Hij steunde de resolutie van de 3. Alleen ik geloof niet dat Nederland zal meedoen, omdat de PvdA dat persee niet wil zonder 2de VN resolutie en de CDA zal hier ook geen zaak van maken. Waar zou de VS immers voor nodig hebben.
Zover als Belgie en Zweden gaan zal Nederland zeker niet gaan. Nederland zal internationale verdragen met de VS nog wel nakomen. Belgie en Zweden zullen beiden internationale militaire overeenkomsten met de VS tot nadere tijd staken.

joop.r
17-03-03, 17:24
Geplaatst door elmoerabiet23
Een moedige stap. IK ben wel benieuwd of Nederland mee zal doen met een Unilaterale pre-emptive oorlog uitgeroepen door de VS tegen Irak. Daar ben ik echt benieuwd naar....

Helaas het is jammer dat verstandige mensen niet hebben kunnen voorkomen dat Sadam ging luisteren om mede te werken aan een vreedzame oplossing
zodat de Irakeze bevolking bespaard was gebleven wat komen gaat.
Ieder mensenleven wat er valt zijn er twee teveel.

BiL@L
17-03-03, 21:23
Vandaag bij Netwerk werd er verteld dat er al 2 jaar lang een plan klaar licht om de wereld onder de duim te krijgen, beginnend bij het MO...

Donna
17-03-03, 21:38
Geplaatst door BiL@L
Vandaag bij Netwerk werd er verteld dat er al 2 jaar lang een plan klaar licht om de wereld onder de duim te krijgen, beginnend bij het MO...



Ja, maar ik begrijp dan ook niet dat daar nog iemand aan twijfelde.

Bush roept al sinds de primaries dat hij Irak zal aanvallen als hij aan de macht is. Dat begon al in 1999 ofzo, toen nog niemand van Osama Bin Laden gehoord had.

Hij heeft gewoon alle argumenten uitgeprobeerd om dat door te kunnen duwen, van massa vernietigingswapens tot democratie voor het Irakese volk aan toe.

De hele wereld is in de greep van een stelletje gestoorde rechtse ballen.

Al Sawt
17-03-03, 21:43
Geplaatst door joop.r
IEDER EEN BLIJFT MET ZIJN ROT POTEN VAN MIJN ISRAEL AF Joop.r, dankzij Bush zal Israel alles behalve veiliger worden.
En in de toekomst zullen we deze kankergezwel gaan ontmantelen.

moenna
17-03-03, 21:49
Weet je wat mij nog :( -er maakt, als ik de beelden zie van de Iraakse soldaten. Allemaal van die uitgemergelde mannen, die net genoeg energie hebben om op beide benen te staan. Als je daar die Amerikaanse high-tech bulldozers tegenover zet, dan weet je al hoe laat het is...

Ik hou mijn hart vast voor het Iraakse volk, en de rest van het Midden-Oosten.......

Ik ben benieuwd wat de reactie is van de Arabische "establishment" op de oorlogsverklaring. Ik ben bang dat het niet meer zal zijn dan een boze blik, en nog een lik als afsluiting...

nouwra
17-03-03, 22:28
Waar ik mij om verbaas is dat er uberhaupt nog gesproken wordt over een oorlog voor democratie in Irak. Als ik die woorden hoor/ lees krijg ik een bittere smaak van melancholie in mijn mond
Duscussies over de daadwerkelijke motieven, daar zijn we mee platgebombardeerd. Nu george zijn zin door gedrukt heeft, zijn banden met prominente Europese landen aan stukken heeft geretende, de Navo voor het blok heeft gezet, de Vn veiligheidsraad buitenspel heeft gezet, de democraten in het de Vs negeert, dan vraag je je toch af:

Is het realiseren van een democratie in het kleine Irak hem nu werkelijk zo aan het hart gelegen dat hij daar de hele wereldorde voor op de kop zet ???!!

~Panthera~
17-03-03, 22:31
Geplaatst door nouwra
Waar ik mij om verbaas is dat er uberhaupt nog gesproken wordt over een oorlog voor democratie in Irak. Als ik die woorden hoor/ lees krijg ik een bittere smaak van melancholie in mijn mond
Duscussies over de daadwerkelijke motieven, daar zijn we mee platgebombardeerd. Nu george zijn zin door gedrukt heeft, zijn banden met prominente Europese landen aan stukken heeft geretende, de Navo voor het blok heeft gezet, de Vn veiligheidsraad buitenspel heeft gezet, de democraten in het de Vs negeert, dan vraag je je toch af:

Is het realiseren van een democratie in het kleine Irak hem nu werkelijk zo aan het hart gelegen dat hij daar de hele wereldorde voor op de kop zet ???!!
-------------------------

Nee, niet echt.......maar voor die olievelden wel. :moe:

kaassietoch
17-03-03, 22:39
Potverredikkie.

Waarom is er toch ooit zo hard gewerkt aan een VN? Nutteloos, Bush is de baas en that's it.

Waarom zitten we nog steeds zo vast aan die klote olie?

Waarom weer die burgers die hun beloning voor het tot nu toe overleven van een dictator krijgen uitbetaald in een bommentapijt.

Waarom op dat reeds laaiende vuur in het MO maar weer een paar extra vaatjes?

Waarom al die dictaturen opzetten en dan ook nog eens met volstrekt onbetrouwbare figuren?

waarom krijgt men de gruwelijkste Servische misdadigers WEL voor een tribunaal?


Soms zou ik best wel weer eens vier willen zijn.

joop.r
18-03-03, 08:27
Geplaatst door Al Sawt
Joop.r, dankzij Bush zal Israel alles behalve veiliger worden.
En in de toekomst zullen we deze kankergezwel gaan ontmantelen.
Ondanks ik vredelievend ben en ieder mens het beste gun kan ik niet na boven genoemde uitspraak van jou tot de conclusie komen dat ik:
HOOP DAT jij aan het gezwel zal sterven

Donna
18-03-03, 13:37
Geplaatst door joop.r
Ondanks ik vredelievend ben en ieder mens het beste gun kan ik niet na boven genoemde uitspraak van jou tot de conclusie komen dat ik:
HOOP DAT jij aan het gezwel zal sterven


Wat staat hier nou?

Staat er nou dat Joop, ondanks dat hij vredelievend is, hoopt dat Al Sawt aan een gezwel zal sterven?

Of juist dat hij vredelievend is en ondanks de uitspraak tot de conclusie komt dat Al Sawt niet aan het gezwel mag sterven?

In het eerste geval zie ik het verschil niet tussen de foto die Samash heeft geplaatst (waarin hij speculeerde over ILI's 'dood') en deze uitspraak van Joop. Extremistische uitspraken over politiek & wereldgeschiedenis, ala. Maar over je medeprikkers?

Oprotten.

Maargoed.

Joop?

Wat staat er nu?

~Panthera~
18-03-03, 13:53
Geplaatst door joop.r
Ondanks ik vredelievend ben en ieder mens het beste gun kan ik niet na boven genoemde uitspraak van jou tot de conclusie komen dat ik:
HOOP DAT jij aan het gezwel zal sterven
-------------------------------------

Ik heb kanker gehad, en geloof me, dat wens je je ergste vijand dus niet toe.

Toont alleen maar aan dat jij dus ook niet zo'n beste reclame voor Israel bent, als je dit medeprikkers wel toewenst.

En dat voor iemand van jouw leeftijd, gadver, je zou je moeten schamen. :aftel:

joop.r
18-03-03, 14:49
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------------

Ik heb kanker gehad, en geloof me, dat wens je je ergste vijand dus niet toe.

Toont alleen maar aan dat jij dus ook niet zo'n beste reclame voor Israel bent, als je dit medeprikkers wel toewenst.

En dat voor iemand van jouw leeftijd, gadver, je zou je moeten schamen. :aftel:

Panthera& Donna

Ik ben mij er van bewust dat ik het beter niet zo had moeten schrijven .
Maar als iemand mijn land en volk een K G noemd vind ik dat een grof schandaal en voel ik dat personelijk voor mij bedoeld.
Ik zal nooit zoiets over een land of volk zeggen ondanks mijn hekel aan de duitsers heb ik nog nooit het woord K over heb uitgesproken om dat ik weet wat voor vrezelijke ziekte het is.
Ik vind het best dat jullie mij hier over aanspreken dat aanvaard ik.
Maar misschien moeten jullie ook zo een reaktie naar Al Sawt moeten laten uitgaan over het woord KG.
Nog maals wat ik al eerder schreef iedermensen leven dat valt zijn e 2 teveel
JOOP

Donna
18-03-03, 15:05
Geplaatst door joop.r
Panthera& Donna

Ik ben mij er van bewust dat ik het beter niet zo had moeten schrijven .
Maar als iemand mijn land en volk een K G noemd vind ik dat een grof schandaal en voel ik dat personelijk voor mij bedoeld.
Ik zal nooit zoiets over een land of volk zeggen ondanks mijn hekel aan de duitsers heb ik nog nooit het woord K over heb uitgesproken om dat ik weet wat voor vrezelijke ziekte het is.
Ik vind het best dat jullie mij hier over aanspreken dat aanvaard ik.
Maar misschien moeten jullie ook zo een reaktie naar Al Sawt moeten laten uitgaan over het woord KG.
Nog maals wat ik al eerder schreef iedermensen leven dat valt zijn e 2 teveel
JOOP


Ik snap wel dat je je aangevallen voelde.

Maar zoals ik al zei, ik zie wel een onderscheid tussen dat soort termen gebruiken om een 'extremistisch politiek statement' te maken, of iemand persoonlijk de dood in te wensen.

Misschien ben ik heel naief Joop. Maar ik hoop toch echt wel dat wij (prikkers) hier, ondanks gigantische meningsverschillen op een heleboel fronten, in ieder geval elkaar de dood niet hoeven toewensen.

Donna
18-03-03, 15:06
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------------

Ik heb kanker gehad, en geloof me, dat wens je je ergste vijand dus niet toe.



Meid!!! :droef:

Meen je dat nou..?

Wat erg... is het weer helemaal weg?

Donna
18-03-03, 15:14
Geplaatst door kaassietoch
Soms zou ik best wel weer eens vier willen zijn.




Yep.

I know that feeling............

joop.r
18-03-03, 15:17
Geplaatst door Donna
Ik snap wel dat je je aangevallen voelde.

Maar zoals ik al zei, ik zie wel een onderscheid tussen dat soort termen gebruiken om een 'extremistisch politiek statement' te maken, of iemand persoonlijk de dood in te wensen.

Misschien ben ik heel naief Joop. Maar ik hoop toch echt wel dat wij (prikkers) hier, ondanks gigantische meningsverschillen op een heleboel fronten, in ieder geval elkaar de dood niet hoeven toewensen.

Donna
De uitlatingen gedaan zoals het hier geschreven is kan ik alleen maar uitleggen als een doodwensing aan mijn volk en mij.

Je kan mij langer en je zou moeten weten dat ik respect toon voor een ieder zijn mening ook al ben ik het er niet mee eens maar ben het zat dat uitlatingen zoals gedaan te accepteren
JOOP

lennart
18-03-03, 15:22
Geplaatst door joop.r

De uitlatingen gedaan zoals het hier geschreven is kan ik alleen maar uitleggen als een doodwensing aan mijn volk en mij.


Israel is jouw volk niet, dat is een staat. Elke als iemand hier joodse regering zegt wanneer er over de Israelische regering wordt gesproken wordt deze prikker terecht gewezen.

joop.r
18-03-03, 15:30
Geplaatst door lennart
Israel is jouw volk niet, dat is een staat. Elke als iemand hier joodse regering zegt wanneer er over de Israelische regering wordt gesproken wordt deze prikker terecht gewezen.

Lennart

Ik schreef mijn land en volk en dat is duidelijk als Israelieer voelde ik mij aangesproken.Hoop dat het duidelijk voor jou is

manc
18-03-03, 15:36
Geplaatst door lennart
Israel is jouw volk niet, dat is een staat. Elke als iemand hier joodse regering zegt wanneer er over de Israelische regering wordt gesproken wordt deze prikker terecht gewezen.

Dat is een foute redenering Lennart, immers joop.R is iemand die er voor kiest een bepaalde lotsverbintenis te voelen met het joodse volk (hij is joods) (waarvan een groot gedeelt inderdaad in Israel woont, misschien wel familie van Joop) en als Israelier met zijn eigen land, dus zal het uitmoorden van Israel hem persoonlijk raken. Joop spreekt dus niet namens het Jodendom, nog names de joden of namens Israel, maar namens zichzelf als Jood en Israelier. Daarmee is noch de regering van Israel de 'joodse regering', noch het beleid van Sharon 'joods' beleid noch dat van Joop.

Een beetje opletten he? Syllogismen zijn niet bepaald je sterkste kant.

p.s. er bestat overigens wel degelijk een volk Israel...misschien eerst even studeren voor je blaten?

~Panthera~
18-03-03, 15:39
Geplaatst door Donna
Meid!!! :droef:

Meen je dat nou..?

Wat erg... is het weer helemaal weg?
--------------------------

Tot nu toe gelukkig wel. :D na wat behoorlijk hak en snijwerk, maar goed, ik kan wel wat hebben.

Panth.

manc
18-03-03, 15:39
Geplaatst door joop.r
Ondanks ik vredelievend ben en ieder mens het beste gun kan ik niet na boven genoemde uitspraak van jou tot de conclusie komen dat ik:
HOOP DAT jij aan het gezwel zal sterven

Nee, dat mag je niet zeggen. Ookal stelt al-sawt een rigoreuze medische maatregel voor. Al-swat zou zich trouwen moeten realiseren dat zijn diagnose compleet incorrect is: deze patient (het MO) heeft rust nodig, geen amputaties of snijwerk.

joop.r
18-03-03, 15:43
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Tot nu toe gelukkig wel. :D na wat behoorlijk hak en snijwerk, maar goed, ik kan wel wat hebben.

Panth.

Ik hoop oprecht dat jij er van genezen bent en je verder een gezond leven mag hebben.

~Panthera~
18-03-03, 15:46
Geplaatst door joop.r
Ik hoop oprecht dat jij er van genezen bent en je verder een gezond leven mag hebben.
---------------
Dank je.....dat hoop ik zelf ook.
Ik wens iedereen hier een lang en gelukkig leven, het is al ellendig genoeg op deze aardkloot.
Wij hier zijn nimmer in staat om al het leed op de wereld op te lossen, als we ons dat ook maar blijven realiseren.
Misschien word het dan toch nog een beetje gezelliger. :stout:

Donna
18-03-03, 16:26
Geplaatst door joop.r
Donna
De uitlatingen gedaan zoals het hier geschreven is kan ik alleen maar uitleggen als een doodwensing aan mijn volk en mij.

Je kan mij langer en je zou moeten weten dat ik respect toon voor een ieder zijn mening ook al ben ik het er niet mee eens maar ben het zat dat uitlatingen zoals gedaan te accepteren
JOOP

Beste Joop,

Ik wil niets baggeteliseren. Maar ik wil hier wel uitleggen waarom ik toch denk dat er een onderscheid is.

De eerste paar dagen dat ik hier kwam rondkijken schrok ik me ook wezenloos van de termen die hier over tafel gaan. Maar heel in het kort is mijn ervaring tot nu toe wel, dat een hoop van de 'harde taal' een kwestie is van toon & woordkeuze, en niet per definitie van 'intentie'. Neem Abu Jahjah als voorbeeld. Die heeft het erover dat Israel moet worden ontmanteld/vernietigd. En gevraagd naar wat hij ermee bedoelt is zijn antwoord: dat het exclusief joodse karakter van de staat wordt ingeruild voor vreedzaam samenleven van palestijnen en joden in een staat. Niets militants aan dus.

Maargoed. Los daarvan, als hier iemand heel mansig roept dat Israel vernietigd moet worden, dan nog is dat geen aanleiding om iemand persoonlijk te bedreigen of de dood toe te wensen. Dat is niets meer dan een persoonlijke aanval, wat inderdaad de opmerking van Al Sawt niet was.

En net als Lennart vind ik dat er een spagaat zit in de houding van hoe sommigen hier tegen Israel aankijken. Als Sharon wat willekeurige Palestijnen platwalst of neerknalt, is het ineens niet 'jouw' of 'jullie' zaak, maar als Al Sawt aangeeft dat de zaak wat hem betreft plat mag wel?

Maak eens een keuze. Of je identificeert je met Israel, en doet dat helemaal (dus inclusief verantwoordelijkheid nemen voor wat die oorlogsmisdadiger die daar nu aan het hoofd staat doet) of je identificeert je niet met Israel, en bedreigt dan ook een jongen die Israel wel wil zien vervagen niet met de dood.

Iets dat zowieso een heel slecht idee is, met of zonder identificatie met de staat.

Donna
18-03-03, 16:33
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Tot nu toe gelukkig wel. :D na wat behoorlijk hak en snijwerk, maar goed, ik kan wel wat hebben.

Panth.

Mooi! :) Daar drinken we op!

:cola:

(Jammer dat er geen wijn geschonken wordt op maroc....)

lennart
18-03-03, 16:39
Geplaatst door manb
Dat is een foute redenering Lennart, immers joop.R is iemand die er voor kiest een bepaalde lotsverbintenis te voelen met het joodse volk (hij is joods) (waarvan een groot gedeelt inderdaad in Israel woont, misschien wel familie van Joop) en als Israelier met zijn eigen land, dus zal het uitmoorden van Israel hem persoonlijk raken.

Al Sawt had het over de staat Israel. Hij had het niet over het uitmoorden van alle inwoners van de staat Israel. Dat hoop ik teminste. Ik ga niet direct uit van het slechte in mensen. Als Al Sawt bedoelt dat hij alle inwoners van Israel wil uitroeien, dan ben ik het uiteraard niet met hem eens. Te meer omdat dit zou betekenen dat vrienden van mij vermoord worden.



Joop spreekt dus niet namens het Jodendom, nog names de joden of namens Israel, maar namens zichzelf als Jood en Israelier. Daarmee is noch de regering van Israel de 'joodse regering', noch het beleid van Sharon 'joods' beleid noch dat van Joop.


Ik zal niet beweren dat ik weet namens wie Joop spreekt. Ik zeg alleen dat ik telkens hoor dat niet iedere Jood het beleid van Israel steunt, maar als iemand voorstelt om Israel als staat op te heffen omdat het beleid van Israel niet correct is, deze mening zal stuiten op volledige verontwaardigheid. Daarentegen het huidige beleid van de Iraakse regering wordt door de Amerikaanse regering bedreigt met opheffing, dus impliciet wordt hier gezegd dat de huidige staat Iraq wordt opgeheven en vervangen door een nieuw democratisch Iraq.




Een beetje opletten he? Syllogismen zijn niet bepaald je sterkste kant.

p.s. er bestat overigens wel degelijk een volk Israel...misschien eerst even studeren voor je blaten?

Volgens mij wordt er in de bijbel gesproken over het volk van Israel, deze worden de Israelieten genoemd. Overigens is de meerderheid van de huidige bevolking van Israel geen geen Israeliet maar Joods.

joop.r
18-03-03, 16:55
Geplaatst door lennart
Al Sawt had het over de staat Israel. Hij had het niet over het uitmoorden van alle inwoners van de staat Israel. Dat hoop ik teminste. Ik ga niet direct uit van het slechte in mensen. Als Al Sawt bedoelt dat hij alle inwoners van Israel wil uitroeien, dan ben ik het uiteraard niet met hem eens. Te meer omdat dit zou betekenen dat vrienden van mij vermoord worden.



Ik zal niet beweren dat ik weet namens wie Joop spreekt. Ik zeg alleen dat ik telkens hoor dat niet iedere Jood het beleid van Israel steunt, maar als iemand voorstelt om Israel als staat op te heffen omdat het beleid van Israel niet correct is, deze mening zal stuiten op volledige verontwaardigheid. Daarentegen het huidige beleid van de Iraakse regering wordt door de Amerikaanse regering bedreigt met opheffing, dus impliciet wordt hier gezegd dat de huidige staat Iraq wordt opgeheven en vervangen door een nieuw democratisch Iraq.




Volgens mij wordt er in de bijbel gesproken over het volk van Israel, deze worden de Israelieten genoemd. Overigens is de meerderheid van de huidige bevolking van Israel geen geen Israeliet maar Joods.

Lennart
Ongelovelijk hoe jij een discusie altijd weer een wending weet te gevenals je in het nouw komt te zitten.
Deze discusie heeft niets te maken met irak maar alles met een vrezelijke ziekte die uitgesproken werd over Israel en haar bewoners waartoe ik ook behoor niet meer en niet minder

joop.r
18-03-03, 17:02
Geplaatst door elmoerabiet23
Al sawt sprak de waarheid,.. om het kankergezwel(Israel) te stoppen hoort het te worden verwijderd, zodat het kanker(Israel) niet uitzaait naar andere lichaamsdelen (in het Midden-Oosten).

En Joop je moet niet meteen gaan schelden. dit is een standpunt en die hoor je met argumenten te bestrijden en niet met vloeken. Want zo toon je alleen maar dat je zeer zwak staat.

Gelukkig sta ik sterker dan jij je kan indenken .
Maar vreemd dat je wel het ene leest en niet mijn antwoord wat ik o/a aan donna gaf.

lennart
18-03-03, 17:11
Geplaatst door joop.r
Lennart
Ongelovelijk hoe jij een discusie altijd weer een wending weet te gevenals je in het nouw komt te zitten.
Deze discusie heeft niets te maken met irak maar alles met een vrezelijke ziekte die uitgesproken werd over Israel en haar bewoners waartoe ik ook behoor niet meer en niet minder

Hoezo zit ik in het nauw? Ik veroordeel het beleid van Israel en ik maak een interpretatie van de hypocrisie die Al Sawt voelt.
Ik lees vooralsnog niet dat Al Sawt mijn vrienden de dood wenst. Hij spreekt alleen de wens uit dat Israel wordt opgeheven. Een wens die ik enigzins kan begrijpen, maar die ik niet echt reeel acht.
Met Iraq heeft het in zoverre te maken, omdat het de hypocrisie van de Amerikaanse regering en haar bondgenoten blootlegt. Regime wel in Iraq maar niet in Israel, dat is op zijn minst merkwaardig, omdat beide regimes bevolkingsgroepen achterstellen en onderdrukken. De analogie naar Israel is wat mij betreft snel gemaakt. De wens tot opheffen van de huidige 'grondwet' van Iraq kan gelijk worden gesteld aan de wens tot opheffen van de huidige Israelische grondwet en daarmee dus ook de staat Israel. Het vervangen van het huidige Iraaqse regime door een democratische regering, kan duidelijk gelijk worden gesteld aan de wens van Al Sawt om de huidige Israelische regering te vervangen door een volledig democratische regering die de volledige bevolking representeert van het land dat door sommigen Israel wordt genoemd.

joop.r
18-03-03, 17:17
Geplaatst door lennart
Hoezo zit ik in het nauw? Ik veroordeel het beleid van Israel en ik maak een interpretatie van de hypocratie die Al Sawt voelt.
Ik lees vooralsnog niet dat Al Sawt mijn vrienden de dood wenst. Hij spreekt alleen de wens uit dat Israel wordt opgeheven. Een wens die ik enigzins kan begrijpen, maar die ik niet echt reeel acht.
Met Iraq heeft het in zoverre te maken, omdat het de hypocratie van de Amerikaanse regering en haar bondgenoten blootlegt. Regime wel in Iraq maar niet in Israel, dat is op zijn minst merkwaardig, omdat beide regimes bevolkingsgroepen achterstellen en onderdrukken. De analogie naar Israel is wat mij betreft snel gemaakt. De wens tot opheffen van de huidige 'grondwet' van Iraq kan gelijk worden gesteld aan de wens tot opheffen van de huidige Israelische grondwet en daarmee dus ook de staat Israel. Het vervangen van het huidige Iraaqse regime door een democratische regering, kan duidelijk gelijk worden gesteld aan de wens van Al Sawt om de huidige Israelische regering te vervangen door een volledig democratische regering die de volledige bevolking representeert van het land dat door sommigen Israel wordt genoemd.

Nogmaals Irak heeft hier niets mee te maken.
en wat de regering van ISRAEL betreft die is op een democratiesche manier gekozen volgen de wil van het volk op net zoeen democtatiesche manier als men hier in Nederland kiest.

lennart
18-03-03, 17:20
Geplaatst door joop.r
Nogmaals Irak heeft hier niets mee te maken.
en wat de regering van ISRAEL betreft die is op een democratiesche manier gekozen volgen de wil van het volk op net zoeen democtatiesche manier als men hier in Nederland kiest.

Het is een regering die gekozen is door Israeliers. Echter Israel beheerst ook nog een 3,5 miljoen Palestijnen die geen rechten(ook geen mensenrechten) hebben.

~Panthera~
18-03-03, 18:10
Geplaatst door Donna
Mooi! :) Daar drinken we op!

:cola:

(Jammer dat er geen wijn geschonken wordt op maroc....)
-------------------------

http://www.smilies.nl/eigen/bier.gif :D

manc
18-03-03, 18:11
Geplaatst door ~Panthera~
---------------
Dank je.....dat hoop ik zelf ook.
Ik wens iedereen hier een lang en gelukkig leven, het is al ellendig genoeg op deze aardkloot.
Wij hier zijn nimmer in staat om al het leed op de wereld op te lossen, als we ons dat ook maar blijven realiseren.
Misschien word het dan toch nog een beetje gezelliger. :stout:

Amen

Tomas
18-03-03, 19:05
Geplaatst door ~Panthera~
---------------
Dank je.....dat hoop ik zelf ook.
Ik wens iedereen hier een lang en gelukkig leven, het is al ellendig genoeg op deze aardkloot.
Wij hier zijn nimmer in staat om al het leed op de wereld op te lossen, als we ons dat ook maar blijven realiseren.
Misschien word het dan toch nog een beetje gezelliger. :stout:

Even weer het juiste perspectief...

Fijn dat alles weer goed is Pantertje.

Was dit trouwens recent?

~Panthera~
18-03-03, 19:41
Geplaatst door Tomas
Even weer het juiste perspectief...

Fijn dat alles weer goed is Pantertje.

Was dit trouwens recent?
------------

Nee...gelukkig ben ik nu alweer 6 jaar "genezen" verklaard.
En dat met een perspectief van maar 10%.... :D

Tomas
18-03-03, 19:44
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Nee...gelukkig ben ik nu alweer 6 jaar "genezen" verklaard.
En dat met een perspectief van maar 10%.... :D

Zo!

Dan ben jij one big lucky bastard!

~Panthera~
18-03-03, 19:45
Geplaatst door Tomas
Zo!

Dan ben jij one big lucky bastard!
-------------------------

You can say that again ! :D

Al Sawt
19-03-03, 14:34
Joop.R en de rest.


laat me eerst defineren, wat ik bedoel met het term Kankergezwel en waarom ik het op Israel van toepassing vindt.
Als wij naar de geografische en historische situatie van Palestina voor el Naqqbah. Dan zien we dat Palestina, door het eeuwen heen een onderdeel is en was van het kerngebied van MO. Het vervulde door het eeuwen heen een brugfunctie tussen MO en Noord Afrika. Palestina was en is altijd een kruispunt van het verkeer van volkeren, culturen, handel en beschavingen, tussen deze 2 gebieden in. Het huidige MO en N-Afrika is gevormd puur dankzij Palestina. Door de creatie van Israel, puur op basis van myhte, heeft deze eeuwenoude verkeer tot stilstand gebracht.
Reken daarbij hoe Israel op demografische gebied, culturele en historische gebied afsteekt van het rest van MO en de misdadige karakter ervan. Dan mag je gerust stellen dat het op alle fronten een kankergezwel is.

Trouwens mensen die mijn posting lezen, zullen weten dat ik niet uit ben op Israelische bloed. Maar alleen op het recht zetten van een misdaad.

Joop.r, ik begrijp niet hoe jij Israeliers als jou volk kan typeren?
Ben je genetisch verwant met de Russiche, Sefaridische en Ehiopische joden?


MANB
Nee, dat mag je niet zeggen. Ookal stelt al-sawt een rigoreuze medische maatregel Nee, dat mag je niet zeggen. Ookal stelt al-sawt een rigoreuze medische maatregel voor. Al-swat zou zich trouwen moeten realiseren dat zijn diagnose compleet incorrect is: deze patient (het MO) heeft rust nodig, geen amputaties of snijwerk.voor. Al-swat zou zich trouwen moeten realiseren dat zijn diagnose compleet incorrect is: deze patient (het MO) heeft rust nodig, geen amputaties of snijwerk.
. Dat mag ik zeggen en dat blijf ik doen. MO is een Patient, daar ben ik het met je eens. Alleen als je onze illigale staatshoofden en het ontmanteling van een bepaalde nederzetting, kun je MO genezen. En helaas is die operatie militair van aard.

Al Sawt
19-03-03, 14:51
Geplaatst door lennart
Al Sawt had het over de staat Israel. Hij had het niet over het uitmoorden van alle inwoners van de staat Israel. Klopt.
En ik zal de laatste zijn die een onschuldige mensenlevens dood wil hebben. Ik spreek alleen over het ontmantelen ervan. Het geeft prachtig aan hoe de gesmeerde propaganda machine van Israel door haar sympathisanten overgenomen wordt. Dat alle Aranieren uit zijn op joods bloed. Belachelijk en walgelijk tegelijk.

I
Geplaatst door lennart
k zal niet beweren dat ik weet namens wie Joop spreekt. Ik zeg alleen dat ik telkens hoor dat niet iedere Jood het beleid van Israel steunt, maar als iemand voorstelt om Israel als staat op te heffen omdat het beleid van Israel niet correct is, deze mening zal stuiten op volledige verontwaardigheid. Lennart, je hebt het mis. Niet dat het beleid correct is. maar omdat heel Israel niet correct is. Israel is op ONS grondgebied gehuisvest.




Geplaatst door lennart
Volgens mij wordt er in de bijbel gesproken over het volk van Israel, deze worden de Israelieten genoemd. Overigens is de meerderheid van de huidige bevolking van Israel geen geen Israeliet maar Joods. Overigens reppen de geschiedenisboekennn niet over Israel.

manc
19-03-03, 15:01
Joop.r, ik begrijp niet hoe jij Israeliers als jou volk kan typeren?
Ben je genetisch verwant met de Russiche, Sefaridische en Ehiopische joden?

Als je alleen maar aan 'raszuivere volken' kan denken bij het horen van het woord 'volk', dan is er iets falikant mis met je.



Lennart, je hebt het mis. Niet dat het beleid correct is. maar omdat heel Israel niet correct is. Israel is op ONS grondgebied gehuisvest.


Wie is ons? Ben jij een 'genetische palestijn' ofzo?

Canaris
19-03-03, 15:14
Mag ik even uitleggen wat het verschl tussen een Mythe en een historisch feit is

Een mythe is een gebeurtenis ,welke geschiedkundig niet kan worden bewezen en het waarheidsgehalte hoogst twijfelachtig is.

Beste voorbeeld van een Mythe
Het hele verhaal om Mozes.

Een feit is iets , wat onafhankellijk geschiedkundig kan worden bewezen.

Het is een feit , dat het joodse volk uit Israel is verdreven.

Het is dus een feit , dat de Joden terug zijn gekerd naar het land waar ze orspronkelijk vandaan komen.

Of je het ermee eens bent is iets anders , maar hou je rethoriek zuiver.

joop.r
19-03-03, 15:16
Geplaatst door Al Sawt
Klopt.
En ik zal de laatste zijn die een onschuldige mensenlevens dood wil hebben. Ik spreek alleen over het ontmantelen ervan. Het geeft prachtig aan hoe de gesmeerde propaganda machine van Israel door haar sympathisanten overgenomen wordt. Dat alle Aranieren uit zijn op joods bloed. Belachelijk en walgelijk tegelijk.

I Lennart, je hebt het mis. Niet dat het beleid correct is. maar omdat heel Israel niet correct is. Israel is op ONS grondgebied gehuisvest.



Overigens reppen de geschiedenisboekennn niet over Israel.


Al Sawt

Helaas zolang er personen als jij rondlopen zal de vrede ver weg zijn.
wat mij verwonderd is dat jij je holle klanken spuit vanuit jou luie stoel en met een volgevreten pens.
Als jij dat een land/volk steunen noemd walg ik nog meer van je dan ik al deed.
Met jou antwoord heb je het laatste beetje respect wat ik nog voor jou had weggenomen.

Al Sawt
19-03-03, 17:43
Geplaatst door manb
Als je alleen maar aan 'raszuivere volken' kan denken bij het horen van het woord 'volk', dan is er iets falikant mis met je.
Manb, waarom reageer je geprikkeld ?
Heb ik hiermee een gevoelige snaar geraakt?
En heb ik het term raszuivere volken genoemd? En ja alle volkeren zijn genetisch onder elkaar verwant. De Fransen, de Britten, Koreanen en zelfs de Irakezen onderling. Alle volkeren behalve de Israeliers,die met de hele wereld verwant zijn behalve met elkaar.





Geplaatst door manb
Wie is ons? Ben jij een 'genetische palestijn' ofzo?
Met ons bedoel ik de Arabieren. En wij zijn wel degelijk genetisch met elkaar verwant.

Al Sawt
19-03-03, 17:58
Geplaatst door Canaris
Mag ik even uitleggen wat het verschl tussen een Mythe en een historisch feit is

Een mythe is een gebeurtenis ,welke geschiedkundig niet kan worden bewezen en het waarheidsgehalte hoogst twijfelachtig is.

Beste voorbeeld van een Mythe
Het hele verhaal om Mozes.

Een feit is iets , wat onafhankellijk geschiedkundig kan worden bewezen.

Het is een feit , dat het joodse volk uit Israel is verdreven.

Het is dus een feit , dat de Joden terug zijn gekerd naar het land waar ze orspronkelijk vandaan komen.

Of je het ermee eens bent is iets anders , maar hou je rethoriek zuiver. Wilhelm, met mythe bedoel ik, of er inderdaad een joodse staat geweest is. Als we kijken naar de geschiedenis van beschavingen, dan kunnen we de conclusie trekken dat er geen enkele joodse beschaving was. Hoog uit steden die verjoods waren en waarvan op z`n hoogst er plaatselijke heersers waren. Maar om te praten over een verloren Medina? Nou er is geen enkele bewijs gevonden in een vorm van een opgraving. Terwijl andere beschavingen, wel degelijk diepe sporen in MO achter gelaten hadden.

Als redelijk en realistische mens, vraag ik me af waarom een bij elkaar geharkte "volk" na 2000jaar( die de binding met elkaar lang en breed verloren hadden en bestaat uit alle wereldrassen) het recht moet hebben om terug te keren? Zo gestoord waren zelfs de meest bizaarste ideologien niet.

Al Sawt
19-03-03, 18:13
Geplaatst door joop.r
Al Sawt

Helaas zolang er personen als jij rondlopen zal de vrede ver weg zijn.
wat mij verwonderd is dat jij je holle klanken spuit vanuit jou luie stoel en met een volgevreten pens. Helaas voor jullie. Wij leven niet in een voortdurende onzekerheid over het of wel de volgende eeuw zullen halen. En wat betreft de vrede? Zolang er een staat bestaat die op beloofde pardon beroofde grond gevestigd is, zullen we streven naar het terugkrijgen ervan, ook al zal het generaties duren. Want ik vraag me af waarom een nederlander van joods afkomst, geboren en getogen aan de Maas/Rijn, meer recht heeft om zich in Palestina te vestigen dan een Arabier die behalve geboren is maar ook generaties aan de westelijke oever van het Jordaan woont. Heb je daar een Antwoordt op Joop.r?


P.S waarom wind je nou op als mijn klanken hol klinken? Of doe je dat, met de wetenschap dat er meer mensen zijn die de zelfde gedachte hebben alsik?

Geplaatst door Joop.r
Als jij dat een land/volk steunen noemd walg ik nog meer van je dan ik al deed. Ik hoop dat je nog kan walgen als Israel na tientallen jaren nog steeds in een oorlogssituatie is.


Geplaatst door Joop.R
Met jou antwoord heb je het laatste beetje respect wat ik nog voor jou had weggenomen. Dat ruikt naar een meerderwaardigheidscomplex! Een waarlijke Zionist. Wat mij ook duidelijk maakt, waarom er zoveel onschuldige Palestijnen dood gegaan zijn. En dat is een racistische gedachtengoed.

joop.r
19-03-03, 18:13
Geplaatst door Al Sawt
Wilhelm, met mythe bedoel ik, of er inderdaad een joodse staat geweest is. Als we kijken naar de geschiedenis van beschavingen, dan kunnen we de conclusie trekken dat er geen enkele joodse beschaving was. Hoog uit steden die verjoods waren en waarvan op z`n hoogst er plaatselijke heersers waren. Maar om te praten over een verloren Medina? Nou er is geen enkele bewijs gevonden in een vorm van een opgraving. Terwijl andere beschavingen, wel degelijk diepe sporen in MO achter gelaten hadden.

Als redelijk en realistische mens, vraag ik me af waarom een bij elkaar geharkte "volk" na 2000jaar( die de binding met elkaar lang en breed verloren hadden en bestaat uit alle wereldrassen) het recht moet hebben om terug te keren? Zo gestoord waren zelfs de meest bizaarste ideologien niet.
Opnieuw laat je zie hoe verachtelijk en dom jij bent.
Een geloof dat meer dan 2000 duizend jaar oud is en door de eeuwen van vervolging bij een gebleven is noem jij bij elkaar geharkt(en het oudste is de koran is pas het derde boek).
Voor je geheugen de uittocht van egypte lees daar eens over voor jij je weer belachelijk maakt.

Al Sawt
19-03-03, 18:49
Beste Donna aangezien ik, een onderdeel van het "gesprek" ben, ga ik in jouw reactie in.


Geplaatst door Donna
Beste Joop,

Ik wil niets baggeteliseren. Maar ik wil hier wel uitleggen waarom ik toch denk dat er een onderscheid is.

De eerste paar dagen dat ik hier kwam rondkijken schrok ik me ook wezenloos van de termen die hier over tafel gaan. Joop.r was alleen gewend aan het eenzijdige geluid van Joods.nl. Van echt discussieren had ie nooit gehoord, hij was alleen gewend te horen hoe slecht Arafat wel niet was.



Geplaatst door Donna
Maar heel in het kort is mijn ervaring tot nu toe wel, dat een hoop van de 'harde taal' een kwestie is van toon & woordkeuze, en niet per definitie van 'intentie'. Ik kies mijn woorden en toon zorgvuldig. En wat ik allemaal post over Israel en de daarbij horende Arabische regimes meen ik echt. Mijn harde taal, is ook de mening van de massa`s Arabieren.
Geplaatst door Donna
Neem Abu Jahjah als voorbeeld. Die heeft het erover dat Israel moet worden ontmanteld/vernietigd. En gevraagd naar wat hij ermee bedoelt is zijn antwoord: dat het exclusief joodse karakter van de staat wordt ingeruild voor vreedzaam samenleven van palestijnen en joden in een staat. Niets militants aan dus. Helaas ben ik het niet met hem eens. In mijn ogen en die van miljoenen anderen, moet Israel helemaal ontmantelt worden. Ik ben wel voorstander dat een hegomonie moet komen tussen de Joden en Palestijnen, maar de rechten van de laatsen hebben wel voorang op de eerste. Is dit militant?

Geplaatst door Donna
Maargoed. Los daarvan, als hier iemand heel mansig roept dat Israel vernietigd moet worden, dan nog is dat geen aanleiding om iemand persoonlijk te bedreigen of de dood toe te wensen. Dat is niets meer dan een persoonlijke aanval, wat inderdaad de opmerking van Al Sawt niet was. Waarom ik Israel als een kankergewel bestempelt, heb ik al uit een gezet. En daarmee doel ik op Israel en het soort mensen die daar leven. Tenslotte is het ook begrijpelijk waarom Joop.r heel hysterisch was in zijn reactie. Hij had tijdje geleden zijn best gedaan om mij bij de Midi aan te geven. Helaas voor hem, bestaat ook vrijheid van meningsuiting.
Geplaatst door Donna
En net als Lennart vind ik dat er een spagaat zit in de houding van hoe sommigen hier tegen Israel aankijken. Als Sharon wat willekeurige Palestijnen platwalst of neerknalt, is het ineens niet 'jouw' of 'jullie' zaak, maar als Al Sawt aangeeft dat de zaak wat hem betreft plat mag wel?
Geplaatst door Donna
Maak eens een keuze. Of je identificeert je met Israel, en doet dat helemaal (dus inclusief verantwoordelijkheid nemen voor wat die oorlogsmisdadiger die daar nu aan het hoofd staat doet) of je identificeert je niet met Israel, en bedreigt dan ook een jongen die Israel wel wil zien vervagen niet met de dood.
[QUOTE]Geplaatst door Donna
[B]Iets dat zowieso een heel slecht idee is, met of zonder identificatie met de staat. Donna, weet je waar ik me meer aan stoor dan de reactie van Joop.r, dat sommige bekende Joods Nederlanders en instanties, zoals Rabijn Evers, die in Rondomtien vierkant beweerde dat Israel de mensenrechten niet schendt, En het Cidi die de Israelische geweld en bezetting gerechtvaardigd ziet op grond van de verdediging van de staat Israel. Leon de Winter was nog erger, die beweert dat de Israelische geweld en bezetting door de vingers gezien moet worden, omdat de Joodse volk door de Holocaust getraumatiseerd is, aldus de Winter. Die ooit een column schreef dat de Palestijnen beter af zijn onder de Israelische bezetting. Het is daarom ook begrijpelijk(maar wel tragisch) waarom sommige mensen, geen scheidslijn zien in de vijand Israel en de Joden.

Al Sawt
19-03-03, 18:53
Geplaatst door joop.r
Opnieuw laat je zie hoe verachtelijk en dom jij bent.
Een geloof dat meer dan 2000 duizend jaar oud is en door de eeuwen van vervolging bij een gebleven is noem jij bij elkaar geharkt(en het oudste is de koran is pas het derde boek).
Voor je geheugen de uittocht van egypte lees daar eens over voor jij je weer belachelijk maakt. Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat ik geschiedenis lessen ga nemen op een Talmoed-school.
Waarom verbaast het me niets, dat je niet met een inhoudelijke reactie komt? Of kun je alleen maar beledigingen uit kramen. Je lijkt Simon Wiezenthal wel.

manc
19-03-03, 18:57
Geplaatst door Al Sawt
[B]Manb, waarom reageer je geprikkeld ?
Heb ik hiermee een gevoelige snaar geraakt?

Allerminst. Ik hecht namelijk 0,0% waarde aan iemands genetische afkomst.


En heb ik het term raszuivere volken genoemd?

Nee, daarom vroeg ik ernaar. Jij kwam met 'genetische' verwantschap op de proppen.


En ja alle volkeren zijn genetisch onder elkaar verwant. De Fransen, de Britten, Koreanen en zelfs de Irakezen onderling. Alle volkeren behalve de Israeliers,die met de hele wereld verwant zijn behalve met elkaar.

Dat is natuurlijk domme praat. Als alle volken met de elkaar verwant zijn en de Israelis met alle volken, dan zijn de Israelisch dat ook met elkaar. De vraag is of genetisch verwantschap ueberhaupt iets zegt over de term 'volk'. Immers de turken zijn ook een 'mengvolk', meer gebonden door taal, cultuur, geschiedenis en geloof dan door genen. Niemand kan ontkennen dat de turken geen volk zijn en zich zo ook voelen.


Met ons bedoel ik de Arabieren. En wij zijn wel degelijk genetisch met elkaar verwant.

Tjonge, dan kan ik ook eigendom van ijsland gaan claimen op basis van mijn germaanse genen? Palestijnen die geen arabische voorouders hebben maar bijvoorbeeld griekse, romeinse, perzische, armeense, turkse of syrische...hebben die geen rechten op hun eigen plekje? En sinds wanneer is dat land 'arabisch'? Sinds de arabieren het veroverd hebben? Geldt die zelfde maatstaf dan ook niet voor het huidige Israel?

manc
19-03-03, 19:04
Geplaatst door Al Sawt
[B]Wilhelm, met mythe bedoel ik, of er inderdaad een joodse staat geweest is. Als we kijken naar de geschiedenis van beschavingen, dan kunnen we de conclusie trekken dat er geen enkele joodse beschaving was.

Geen enkele joodse beschaving? Huh, je eigen Koran staat er zelfs bol van (ookal zijn er bij het optekenen van de oorspronkelijk joodse en christelijke verhalen wat foutjes gemaakt...Haman die uit Egypte kwam, bakstenen in het oude egypte etc.)


Hoog uit steden die verjoods waren en waarvan op z`n hoogst er plaatselijke heersers waren. Maar om te praten over een verloren Medina? Nou er is geen enkele bewijs gevonden in een vorm van een opgraving. Terwijl andere beschavingen, wel degelijk diepe sporen in MO achter gelaten hadden.

En van wanneer tot wanneer bestond de staat Palestina dan precies?


Als redelijk en realistische mens, vraag ik me af waarom een bij elkaar geharkte "volk" na 2000jaar( die de binding met elkaar lang en breed verloren hadden en bestaat uit alle wereldrassen)

Die binding bestond en bestaat meer dan alleen een paar 'genen'. Het volk is niet bijelkaargeharkt, het is verstrooid, maar heeft de herinnering aan het land waar het vandaan kwam nooit vergeten. Dat volk heeft ondanks systematische vercolgingen door de Spanjaarde, de Romeine, de Perzen, de Christenen, de Nazi's, de Moslims, de Russen en weet ik niet wie, haar cultuur, haar godsdienst, haar taal, haat geschiedenis, haar band met elkaar, haar feestdagen springlevend gehouden. Net als de hoop ooit terug te keren naar het land waar het ooit vandaan kwam. Waarom maak je je zo druk over de raciale samenstelling van de joden? Mogen er soms alleen volbloed arabieren de baas zijn op dat stukje ooit door de Islam veroverde gebied?


het recht moet hebben om terug te keren? Zo gestoord waren zelfs de meest bizaarste ideologien niet.

Tja, ze wonen er nu eenmaal. Dat kan je helaas niet terugdraaien. Er wonen nu eenmaal joden, christenen en moslims op dat kleine stukje land. De vraag is HOE kan iedereen daar zo goed mogelijk leven?

Al Sawt
19-03-03, 19:24
Geplaatst door manb
Allerminst. Ik hecht namelijk 0,0% waarde aan iemands genetische afkomst.



Nee, daarom vroeg ik ernaar. Jij kwam met 'genetische' verwantschap op de proppen.



Dat is natuurlijk domme praat. Als alle volken met de elkaar verwant zijn en de Israelis met alle volken, dan zijn de Israelisch dat ook met elkaar. De vraag is of genetisch verwantschap ueberhaupt iets zegt over de term 'volk'. Immers de turken zijn ook een 'mengvolk', meer gebonden door taal, cultuur, geschiedenis en geloof dan door genen. Niemand kan ontkennen dat de turken geen volk zijn en zich zo ook voelen. De Turken zijn onderling, de Koerden incluis gemengd. Door de eeuwen heen hebben zich een sterke migratie stromen vanuit koerdistan naar grote steden elders in Turkije hun weg gevonden. Waar jij op doelt, is of die volkeren een homogene eenheid zijn. Er zijn maar weinig volkeren die een homogeen zijn. Maar dat betekent niet dat je elke vorm van genetische gelijkheid niet kan vinden.



Geplaatst door manb
Tjonge, dan kan ik ook eigendom van ijsland gaan claimen op basis van mijn germaanse genen? Palestijnen die geen arabische voorouders hebben maar bijvoorbeeld griekse, romeinse, perzische, armeense, turkse of syrische...hebben die geen rechten op hun eigen plekje? En sinds wanneer is dat land 'arabisch'? Sinds de arabieren het veroverd hebben? Geldt die zelfde maatstaf dan ook niet voor het huidige Israel? Alleen al het feit dat je begint met; Palestijn die geen Arabische voorouders hebben..... . Doet al afbreuk aan jou betoog.

Maar je kan niet ontkennen dat die zelfde Arabieren met hun Griekse, Armeense, Perzische Asyrische, Romeinse en zelfs centraal-Aziatische voorouders naar Marokko getrokken zijn om zich daar in de kielzog van de Arabische invasie te gaan vestigen. Sterker nog, door dat de Middelandse zee al door eeuwen heen een belangrijke handelsgebied was, hebben zelfs wij de Marokkanen, Griekse en Romeinse voorouders. Verder is het opgrond van DNA proeven bewijzen, dat de inwoners van Marokko en Algerije, zeer verwant zijn met de volkeren in Arabische landen van MO. Manb ik weet niet wat je duidelijk wil maken, maar het is alles behalve juist.

manc
20-03-03, 00:03
Geplaatst door Al Sawt
[B]De Turken zijn onderling, de Koerden incluis gemengd. Door de eeuwen heen hebben zich een sterke migratie stromen vanuit koerdistan naar grote steden elders in Turkije hun weg gevonden. Waar jij op doelt, is of die volkeren een homogene eenheid zijn. Er zijn maar weinig volkeren die een homogeen zijn. Maar dat betekent niet dat je elke vorm van genetische gelijkheid niet kan vinden.

Onzin, de turken (die in Turkije, uitgezonderd de Koerden) hebben alles behalve een gemeenschappelijke genenpoel, sommige hebben keltische, sommige romeinse, heel veel hebben Griekse en heel veel andere hebben Aziatische voorouders. Er zijn turken met vrijwel 100% aziatische voorouders, er zijn turken die half armeens-half grieks zijn...wat is in vredesnaam de 'genetische' band? Niets, noppes, nada.

De Amerikanen zijn ook een volk. Wat is de genetische gelijkheid? Is deze groter dan die van de joden? Een volk wordt door andere zaken bepaald dan door genen. De genenpoel van een volk is zelfs het uiteindelijke resultaat van de coherentie van een volk binnen een bepaald gebied, niet andersom. Mensen horen bij een volk vanwege de taal, cultuur, verwantschap etc. Een gemeenschappelijke genenpoel is daar mogelijk (op termijn) het gevolg van.


Alleen al het feit dat je begint met; Palestijn die geen Arabische voorouders hebben..... . Doet al afbreuk aan jou betoog.

Hoezo? Er zijn toch ook Palestijnen met een niet arabische oorsprong. Dat weet toch iedereen. In libanon wonen toch ook zat mensen die niet van de Arabieren maar van de Phoeniciers af stammen?


Maar je kan niet ontkennen dat die zelfde Arabieren met hun Griekse, Armeense, Perzische Asyrische, Romeinse en zelfs centraal-Aziatische voorouders naar Marokko getrokken zijn om zich daar in de kielzog van de Arabische invasie te gaan vestigen. Sterker nog, door dat de Middelandse zee al door eeuwen heen een belangrijke handelsgebied was, hebben zelfs wij de Marokkanen, Griekse en Romeinse voorouders. Verder is het opgrond van DNA proeven bewijzen, dat de inwoners van Marokko en Algerije, zeer verwant zijn met de volkeren in Arabische landen van MO.

So what?


Manb ik weet niet wat je duidelijk wil maken, maar het is alles behalve juist.

Ik stel dat genetische verwantschap op genenpoel geen goede basis zijn om de eigendom van een land te claimen. Alleen mensen die in rassentheorieen geloven houden dat soort racistische praat vol. Ik doe daar niet aan.