PDA

Bekijk Volledige Versie : Begaat Amerika vannacht haar grootste fout..



NIS1
17-03-03, 21:21
Bush gaat z'n volk toespreken vannacht. Is dit het begin van de ondergang van de VS?

barfly
17-03-03, 21:25
Wereldrijken gaan altijd ten onder! De VS nóg niet kwestie van tijd...
Wat wel heel jammer is dat er gewoon over de mening van een duidelijke meerderheid heen wordt gewalst. Tijd dat de EU eenheid aan de dag gaat leggen anders wordt 't niks meer.

~Panthera~
17-03-03, 22:05
Was het al wat dan ? :moe:

barfly
17-03-03, 22:14
Geplaatst door ~Panthera~
Was het al wat dan ? :moe:

Nee niet echt, ik probeer optimistisch te blijven...

~Panthera~
17-03-03, 22:19
Geplaatst door barfly
Nee niet echt, ik probeer optimistisch te blijven...
------------------------

Ik wordt alleen maar pissiger eigenlijk......... :kwaad: omdat je geen fuck kan doen.

Puk
18-03-03, 00:36
Geplaatst door NIS1
Bush gaat z'n volk toespreken vannacht. Is dit het begin van de ondergang van de VS?

Neuhhh... lijkt me eerder het laatste Hoofdstuk van de Ondergang van Saddam.

Puk
18-03-03, 00:57
Geplaatst door mika
Even een gokje, jij bent nog wakker omdat je wacht op Bush ?

Mika

Yup!

Ben wel benieuwd.

Pytaghoras
18-03-03, 01:16
Ja, het is nu tijd voor een oorlog, de olie van USA raakt op.

width='400' height ='400'

manc
18-03-03, 10:17
Geplaatst door Puk
Yup!

Ben wel benieuwd.

Was het nog wat? Ik lag te tukken...kon het niet meer opbrengen om wakker te blijven. ;)

He, Yehi, ik zag gisteren dat er allemaal dapperen waren die zich vrijwillig aan meldden om rond Baghdad een laatste linie ter verdediging van de Ummah tegen Bush, Blair EN Sharon op te werpen. Het was aan iedere MOSLIM VERPLICHT AAN DEZE STRIJD DEEL TE NEMEN.

Waar wacht je nog op?

manc
18-03-03, 10:27
Geplaatst door Pytaghoras
Ja, het is nu tijd voor een oorlog, de olie van USA raakt op.

width='400' height ='400'

Tjonge wat een naviteit...als de VS die Olie hadden gewild hadden ze ze prima goedkoop kunnen kopen....geen enkel probleem. Dat zou een stuk goedkoper uit hebben gepakt dan een grootschalige oorlog en 12 jaar boycot.

mulan
18-03-03, 10:28
De meest asociale mensen (zie Bush) zijn nu degene die hun mond vol hebben van mensenrechten en zelfs hier op het prikbord zie je dat terug,zo'n laffe daad in Israel kan allemaal beredeneerd worden maar o wee als je tegen een oorlog bent..........zo'n Balkenende bijv.....pure misbruik van het leed dat die mensen hebben moeten ondergaan.

Oh en inderdaad,disgusting wat Saddam doet en heeft gedaan...........vond de wereldgemeenschap het een aantal jaren terug maar ook net zo disgusting.

Canaris
18-03-03, 10:40
vond de wereldgemeenschap het een aantal jaren terug maar ook net zo disgusting.

einde quote

Ja en ??

Ik begrijp geen bal van deze argumentatie.

wanneer men met een regime a la bagdad heeft samengewerkt, dan is men dus voor altijd uit de picture? Onafhankellijk van de ontwikkeling op deze aarde?

Wat een dwaas gebral.

voor alle duidelijheid in de jaren 80 , was de UDDSR nog alive and kicking.
Irak was (net als de meeste arabische zandbakstaten) een proefgebied voor de Russen. Nog steeds zijn alle Tanks van Irak Sowjet Tanks.

het was dus in de Interresse van het gehele westen, dat men probeerde een wig tussen de Zandbakken en de UDDSR te rammen.

Dat betekend nog lang niet , dat men liefdesverklaringen heeft afgegeven.

Irak gaat deze week bevrijd worden en eigenlijk moeten jullie je dood schamen zo rücksichtslos met de mensen in Irak om te gaan. Niet de salon Islamieten hier leiden onder Sadam , maar de mensen daar. Jullie doen er geen bal, de USA gaat ze bevrijden.

Bij alle twijfel , en mijn principiele afkeuring, heb ik nog altijd liever deze USA die er wel iets aan doen, als de Saloin Islamieten hier , die over de ruggen van de mensen in Rak het hoogste woord voeren.

manc
18-03-03, 10:42
Geplaatst door mulan
De meest asociale mensen (zie Bush) zijn nu degene die hun mond vol hebben van mensenrechten en zelfs hier op het prikbord zie je dat terug,zo'n laffe daad in Israel kan allemaal beredeneerd worden maar o wee als je tegen een oorlog bent..........

Nee, het gaat erom of zoiets (zelf-)moord was (met een tank, mulan???) of een ongeluk of voor mijn part iets er tussen in.



zo'n Balkenende bijv.....pure misbruik van het leed dat die mensen hebben moeten ondergaan.

?



Oh en inderdaad,disgusting wat Saddam doet en heeft gedaan...........vond de wereldgemeenschap het een aantal jaren terug maar ook net zo disgusting.

Eh, de Britten en de VS proberen al jaren (middels boycots) de beste man op zijn knieen te krijgen...alleen wordt dat beleid effectief verstoord door een aantal andere landen...ga jij maar eens uitzoeken wie dat waren (Fr..., Du...., Ru...... en nog wat arabische landen)

mulan
18-03-03, 10:54
Het punt is dat men het NU opeens een probleem schijnt te vinden,waren het niet de massavernietiginswapens waar de VS en consorten zich druk om maakte?????????Waarom hoor je daar dan niets meer over,in zijn speech ging het alleen maar over dictator Saddam en dat had ik je een paar jaar terug ook wel kunnen vertellen.

Balkenende misbruikt het leed van die mensen om een oorlog te rechtvaardigen ja.............
En ondertussen zijn wij helemaal verzekerd van het feit dat Saddam een gevaar is ...............Irak wordt 24/7 gecontroleerd en zelfs gebombardeerd,alles en iedereen wordt in de gaten gehouden.Die boycots hebben dus wel degelijk 'gewerkt'......waarom denk je anders dat de VS geen bewijs kan vinden voor die zogenaamde massavernietingingswapens en ze dus maar de mensrechtenschending kant uit zijn gegaan om er toch maar iets van te maken.Zelfs Al-Qaida hebben ze erbij proberen te betrekken.
Als de wereld nu echt zo consequent was zouden ze nu gezegd hebben(Nederland ook)dat N-K een veel groter gevaar is maar nee dat zul je waarschijnlijk pas weer horen wanneer de VS het als prioriteit heeft bestempeld.

Arvid
18-03-03, 11:05
Geplaatst door mulan
Het punt is dat men het NU opeens een probleem schijnt te vinden,waren het niet de massavernietiginswapens waar de VS en consorten zich druk om maakte?????????Waarom hoor je daar dan niets meer over,in zijn speech ging het alleen maar over dictator Saddam en dat had ik je een paar jaar terug ook wel kunnen vertellen.

Balkenende misbruikt het leed van die mensen om een oorlog te rechtvaardigen ja.............
En ondertussen zijn wij helemaal verzekerd van het feit dat Saddam een gevaar is ...............Irak wordt 24/7 gecontroleerd en zelfs gebombardeerd,alles en iedereen wordt in de gaten gehouden.Die boycots hebben dus wel degelijk 'gewerkt'......waarom denk je anders dat de VS geen bewijs kan vinden voor die zogenaamde massavernietingingswapens en ze dus maar de mensrechtenschending kant uit zijn gegaan om er toch maar iets van te maken.Zelfs Al-Qaida hebben ze erbij proberen te betrekken.
Als de wereld nu echt zo consequent was zouden ze nu gezegd hebben(Nederland ook)dat N-K een veel groter gevaar is maar nee dat zul je waarschijnlijk pas weer horen wanneer de VS het als prioriteit heeft bestempeld.

Ja, Irak is al lang een gelopen verhaal.
Ik wist een jaar geleden al dat Amerika snel gaat aanvallen en Saddam weg zal schoppen. Iraakse leger stelt toch niks meer voor.

Nee ik ben eerder benieuwd hoe ze Noord Korea gaan behandelen nadat de Irak-story over is.
Dat is een veel gevaarlijkere situatie!

manc
18-03-03, 11:16
Geplaatst door mulan
[B]Het punt is dat men het NU opeens een probleem schijnt te vinden,waren het niet de massavernietiginswapens waar de VS en consorten zich druk om maakte?????????Waarom hoor je daar dan niets meer over,in zijn speech ging het alleen maar over dictator Saddam en dat had ik je een paar jaar terug ook wel kunnen vertellen.

Tja zoiets heet rethoriek. Maar de VS hebben er al die tijd geen geheim van gemaakt het regime in Irak liever vandaag dan morgen te zien vertrekken.


Balkenende misbruikt het leed van die mensen om een oorlog te rechtvaardigen ja.............

Dat snap ik niet...


En ondertussen zijn wij helemaal verzekerd van het feit dat Saddam een gevaar is ...............Irak wordt 24/7 gecontroleerd en zelfs gebombardeerd,alles en iedereen wordt in de gaten gehouden.Die boycots hebben dus wel degelijk 'gewerkt'......

De schade aan het volk is groter dan aan het regime. Dat regime zit vaster in het zadel dan ooit. De effectiviteit van de boycots is dus bedenkelijk, vooral als men in ogenschouw neemt dat zijn bevolkinf er het zwaarst onder te lijden heeft.


waarom denk je anders dat de VS geen bewijs kan vinden voor die zogenaamde massavernietingingswapens en ze dus maar de mensrechtenschending kant uit zijn gegaan om er toch maar iets van te maken.Zelfs Al-Qaida hebben ze erbij proberen te betrekken.

Dat al-qaeda verhaal vond en vind ik er persoonlijk ook nogal met de haren bijgesleept. Dat maakt Saddam niet minder slecht, zijn regime niet minder gevaarlijk en zijn volk niet minder onderdrukt.


Als de wereld nu echt zo consequent was zouden ze nu gezegd hebben(Nederland ook)dat N-K een veel groter gevaar is maar nee dat zul je waarschijnlijk pas weer horen wanneer de VS het als prioriteit heeft bestempeld.

NK is (in al haar onmenselijkheid) een ander verhaal:
1. ze vallen niemand aan, hebben dit ook niet recentelijk gedaan
2. er wordt wel degelijk met dat regime gepraat, er is al tijden sprake van langzame toenadering tussen noord en zuid (met ups en downs)
3. dat regime beseft zelf dat het de *hulp* van de VS en de rest van de wereld hard nodig heeft.
4. er is weinig risico dat wapens van de NoordKoreanen in handen zouden kunnen vallen van religieuze fanaten.

Dat maakt het regime niet minder 'fout', er is daar zeker werk aan de winkel. Langs welk pad dit moet gebeuren (het model oost-duitsland of het model nazi-duitsland) hangt af van een hoop factoren.

Puk
18-03-03, 11:37
Geplaatst door manb
Was het nog wat? Ik lag te tukken...kon het niet meer opbrengen om wakker te blijven. ;)


Ik vond het erg overtuigend.
Het was een zeer evenwichtige toespraak.

En Saddam heeft nog de kans een oorlog te voorkomen.
Hij moet dan wel vertrekken uit Irak met z'n zoons.

Ook maakte president Bush duidelijk dat de oorlog niet gericht is tegen het Irakese volk. Integendeel, de oorlog is bedoeld om een einde te maken aan het verschrikkelijke regime in Bagdad.

Als de oorlog, die nu onvermijdelijk lijkt, voorbij is zal de VS met haar bondgenoten er alles aan doen om Vrijheid en Democratie voor Irak te verzekeren.


Ik hoop dat de VN dan wél hun verantwoordelijkheid nemen.

observer
18-03-03, 22:21
het eindresultaat zal ongetwijfeld zijn dat de garde zich terugtrekt in de tikrit/bagdag zone

zodra de verdediging daar doorbroken wordt zet saddam zijn bio/chem troep in

er zitten dan 6 miljoen iraakse burgers in de val

hoeveel zullen het overleven ?