PDA

Bekijk Volledige Versie : Soms HAAT ik Nederland



Donna
17-03-03, 21:32
Nu bijvoorbeeld.


Waarom hebben we een demissionair kabinet, dat geleid wordt door een amateuristische dweil eerste klas, uitgerekend in de periode dat de internationale ontwikkelingen zo verschrikkelijk de verkeerde kant opgaan?
De coalitie onderhandelingen gaan gewoon door, en het meest inhoudelijke onderdeel van de discussie over Irak in politiek Nederland op dit moment is de vraag: steunen we de VS ook zonder VN mandaat? Nee natuurlijk niet! Omdat het eerste deel van dat debat totaal in overgeslagen, namelijk de vraag of oorlog tegen Irak überhaupt wel wenselijk is..

En waarom heeft die discussie nooit plaatsgevonden? Omdat wij in Nederland in zo’n cruciale periode van de wereldgeschiedenis belangrijkere dingen aan ons hoofd hadden. We zijn wat kort van memorie, dus ik zal de belangrijkste thema’s van de laatste maanden nog even kort samenvatten in willekeurige volgorde. Om niet van retoriek beschuldigd te worden, zal ik het rijtje wat vriendelijker maken als ik gedaan had als ik echt een retorica was:

-Wat is beter? Assimileren of integreren?
-Hoe ziek in haar hoofd is Winny de Jong?
-Is Emile Ratelband een volwaardig opvolger van Pim Fortuyn?
-Moet Nawijn aftreden na zijn zoveelste gestrande poging een samenhangende zin uit te spreken?
-Is de islam een achterlijke cultuur?
-Is Klaas de Vries verantwoordelijk voor de moord op Pim Fortuyn?
-Zijn de media verantwoordelijk voor de moord op Pim Fortuyn?
-Mag de Koningin haar nichtje afluisteren?
-‘Dat is ouwe politiek’
-Is Edwin-de-Roy-van-Zuijderwijn een aanwinst voor het koningshuis?
-Waarom zijn BVD-ers altijd op vakantie als ze zelf eens een vraag moeten beantwoorden?
-Moet de Albert Heijn medewerker die de overvallen in elkaar sloeg wel of niet worden veroordeeld?
-Kun je een imam die iets roept over corrigerende tikken veroordelen?
-Sprak Prins dinges voor zijn beurt toen hij aangaf dat hij de kosten van de advocaat wel wilde dragen?
-Een briefkaartje sturen als het kabinet op het punt staat in elkaar te flikkeren, mag dat?
-Hoe sexy is Wouter Bos?
-Is Ayaan Hirsiali nou wel of niet bedreigd?
-Bentleys & stropdassen
-Hoofddoeken
-‘fatsoen moet je doen’
-Moet Zalm na twee achtereenvolgende nederlagen aftreden?
-Mat? Hoe is het nu met de vliegtuigspotters?
-Over rechts of over links?
-Wat zijn typisch Nederlandse normen en waarden?
-Wie o wie moet Thom de Graaf opvolgen?
-Wel of geen niqaab op een ROC in Amsterdam?
-Kippenpest? Huh?
-Waar moet dat standbeeld voor Pim Fortuyn dan komen?
-Een stukje dualisme gebeuren naar de burger toe op lokaal niveau in de praktijk: 6 maanden later.
-Had Pim dat nou wel of niet zo gewild?

Dus stond er vandaag een mooi interview met onze demissionair minister van Buitenlandse Zaken in de volkskrant. ‘En meneer de minister, wat doet u nou zoal op het moment dat de oorlog op het punt staat om uit te breken?’ ‘Nou, ik heb het er maar drukdrukdruk mee. Soms belt er een collega uit het buitenland, als die er bij Colin niet doorheen komt. Dan neem ik dat over en geef ik de boodschap door’. Hij geeft boodschappen door! En wat is de mening van onze minister eigenlijk op het moment dat de pleuris op het punt staat uit te breken? ‘Ja, we moeten er nog in het kabinet over spreken’. Welk kabinet?! Nederland wordt al ruim een jaar niet fatsoenlijk geregeerd. Een minister met een demissionair mandaat moet namens ons in het buitenland het verhaal vertellen. Maar wat gaat hij nou eigenlijk zeggen? Wat is in vredesnaam het Nederlandse standpunt? Waarom is er in de hele Nederlandse politiek niet één zogenaamde ‘leider’ die ons eens even haarfijn uitlegt hoe hij of zij de mondiale situatie op dit moment ziet? En wat de Nederlandse positie daarin zou moeten zijn? Het enige dat we Bos horen zeggen is dat hij niet voor steun aan de VS is als de VN niet meegaan. Maar is hij dan wel voor steun aan de VS als de VN wel meegaan? Waar blijft toch het principiële debat?

Tsja, daar hadden we geen tijd voor. Want we hadden het te druk met neuzelen over futiliteiten, en ondertussen klapt de EU door zijn knieën, zonder ook maar 1 poging van Nederland om een gezamenlijk standpunt te vormen. De internationale rechtsorde staat op het spel, er gaat Irakees bloed vloeien, en Margaretha neuzelt lekker door over schroefjes in muren. Nederland vreest etnische spanningen, en onze premier stottert zich door een kamerdebat over de constitutionele monarchie heen.

Gatverdamme. Wat heb ik soms toch een hekel aan Nederland. Als het er echt om spant, gaan wij aan het navelstaren. En verspillen we energie aan de meest belachelijke onbelangrijke dingen.

En waar begon het allemaal mee?????

Kunnen Jan Nagel, Henk Westbroek en de hele ex-LPF & LN fracties even hier komen? Jullie hebben wat uit te leggen.......

Tomas
17-03-03, 21:40
Ehhhh.. Vind je het erg als ik juist na het lezen van je stukje juist weer een ontzettend warm gevoel krijg bij ons kikkerlandje met haar kneuterige probleempjes...?

Ze hebben toch 0.0 invloed op wat er in de rest van de wereld gebeurt. Ze? We bedoel ik.

BiL@L
17-03-03, 21:41
Vind je het erg als ik ga glimlachen?
:p

barfly
17-03-03, 21:46
Geweldig stuk! :wohaa:

Couscousje
17-03-03, 21:47
Iemand zin in een bitterbal?

:D

Cc

Tomas
17-03-03, 21:50
Geplaatst door Couscousje
Iemand zin in een bitterbal?

:D

Cc

Gezellig he?

Couscousje
17-03-03, 21:51
Geplaatst door Tomas
Gezellig he?

:hihi:

Wie is in hemelsnaam dat neurotische mens bij Barend en van Dorp?

Jezus!

Cc

Mark
17-03-03, 21:51
Geplaatst door Tomas
Gezellig he?

Ja superleuk! Maar wij gaan er zo vandoor want ik moet morgen heel vroeg op voor een afspraak!

Tomas
17-03-03, 21:54
Geplaatst door Mark
Ja superleuk! Maar wij gaan er zo vandoor want ik moet morgen heel vroeg op voor een afspraak!

Jammer joh!

* Pakt een extra bitterbal *

BiL@L
17-03-03, 21:54
Geplaatst door Couscousje
:hihi:

Wie is in hemelsnaam dat neurotische mens bij Barend en van Dorp?

Jezus!

Cc

Ik denk niet dat als Jezus vzmh nu al onder de mensen zou zijn, naar Barend en van Dorp zou gaan...
:cheefbek:

Couscousje
17-03-03, 21:55
Geplaatst door BiL@L
Ik denk niet dat als Jezus vzmh nu al onder de mensen zou zijn, naar Barend en van Dorp zou gaan...
:cheefbek:

Je humor is ook tanende met de nieuwe oorlog op komst...

Cc

lennart
17-03-03, 21:55
Jaap de Hoop Postbode.

BiL@L
17-03-03, 21:58
Geplaatst door Couscousje
Je humor is ook tanende met de nieuwe oorlog op komst...

Cc

Dat is ie altijd, een oorlog veranderd daar niets aan...

nouwra
17-03-03, 22:00
Geplaatst door BiL@L
Ik denk niet dat als Jezus vzmh nu al onder de mensen zou zijn, naar Barend en van Dorp zou gaan...
:cheefbek:

:D

Marsipulami
17-03-03, 22:04
:lachu: Soms denk ik dat Nederlanders een beetje op Vlamingen lijken. Met het verschil natuurlijk dat Vlamingen consequenter zijn en als het er werkelijk op aankomt zelfs nog een klein beetje dapperder. Verder hebben Vlamingen minder moeite dan Nederlanders om hun eigen kneuterigheid en bekrompenheid toe te geven.

Ten tijde van de jodenvervolging in WOII, in Sebrenica en in de huidige Irak-crisis hebben de Nederlanders laten zien wat ze werkelijk waard zijn. Veel geblaat (over waarden en normen) maar weinig wol. :fpiraat:

ReTiCeNtt
17-03-03, 22:06
Geplaatst door Donna

Gatverdamme. Wat heb ik soms toch een hekel aan Nederland. Als het er echt om spant, gaan wij aan het navelstaren. En verspillen we energie aan de meest belachelijke onbelangrijke dingen.


J.M.T. where are you? We hebben een landverraadster :fpotver:

ReT

Pytaghoras
17-03-03, 22:14
En waarom stak de kip de straat over?

~Panthera~
17-03-03, 22:21
Geplaatst door Pytaghoras
En waarom stak de kip de straat over?
------------------

Kip ?? :moe: weet je hoe Pytaghoras aan zijn einde kwam ? :stout:

i love israel
17-03-03, 23:04
donna wat een geweldig stuk. ik heb hier jankend en gierend achter mijn pc zitten lezen. eigenlijk zou je dit in een krant moeten plaatsen. het is zo verschrikkelijk waar namelijk.

Maarten
18-03-03, 03:12
Geplaatst door Donna

Wat is in vredesnaam het Nederlandse standpunt?
Waarom is er in de hele Nederlandse politiek niet één zogenaamde ‘leider’ die ons eens even haarfijn uitlegt hoe hij of zij de mondiale situatie op dit moment ziet?
En wat de Nederlandse positie daarin zou moeten zijn?

Erg goed verhaal Donna. Het Sesamstraatgehalte hier is bijzonder groot.

Balkenende.. onze strijder tegen de "achterkamertjespolitiek" onder de "puinhopen van paars"...

Vanavond heeft het kabinet de Hele Avond vergaderd!
En wat kwam er uit?
Ze steunen de VS politiek wel, maar militair niet.
En dat was het dan... geen goed verhaal, geen argumentaties, niks.

Van Mierlo was érg goed bij netwerk. Zei o.a. dat de EU geen keuzes kon maken, laat staan de goede keuzes. Hij noemde balkenende niet, maar hij was wel duidelijk waar je binnen europa voor moest gaan staan, om aan te sluiten bij de eenheid daar. En dat is niet wat Balkenende doet.

Is Bos slap? Hardstikke ja! Maar hij kan geen kant op. Hij maakt van de oorlog een breekpunt. Dan zou je zeggen: doe dat dan eerst. Dan blijkt of de rest wel zin heeft. Maar het addertje onder het gras is, dat het demissionaire kabinet gewoon door kan gaan. Je kunt ze niet eens af zetten, want ze zijn al afgezet.



Ze hebben verzuimd om van Balkenende te eisen, dat hij helemáál geen verklaring inzake de Oorlog af legt!!
Een demissionair kabinet wordt geacht de noodzakelijke lopende zaken te doen, en niet om statements te geven over gewichtige zaken zoals oorlog!

DE TK moet onmiddelijk eisen, dat Balkenende een verklaring naar Bush stuurt, waarin uitgelegd wordt, dat de huidige regering geen standpunt kan innemen, en dat voor het nederlandse standpunt enkel verwezen kan worden naar de diverse opieniepeilingen, waaruit blijkt dat driekwart van de bevolking tegen de komende acties is.

Ik ga maar eens een paar partijen mailen..

Maarten
18-03-03, 04:56
Ik mailde het volgende naar NRC en Volkskrant..
Je krijgt er nauwelijks wat geplaatst tegenwoordig, maar wie weet..
............................

Correctie Balkenende.

Zware politieke verklaringen inzake oorlog, horen niet tot de lopende zaken van een demissionair Kabinet.
De openlijke politieke steun aan Bush is mede daarom zeer controversieel.
De TK dient van Balkenende een openlijke verklaring te eisen, dat hij Nederland momenteel niet ter zake kan vertegenwoordigen.
Daarbij dient hij ook te erkennen, dat het Nederlandse volk het land soms uitstekend zelf kan vertegenwoordigen.
De overduidelijke opiniepeilingen zijn momenteel eigenlijk het enige Nederlandse standpunt met gezag.
Die wijzen allemaal uit, dat driekwart van de bevolking tegen de voorgenomen actie van Bush is.
Bush, de EU, en de VN, dienen daarvan op de hoogte gesteld te worden.

Donna
18-03-03, 06:31
Geplaatst door mika
Mooie bijdrage Donna, is het de bedoeling dat we mogen reageren
op enkele zaken of luchtte je gewoon je hart??


MIKA


Tuurlijk mag je reageren.... maar inderdaad ja, dat moest er even uit.

Het is toch gewoon om te janken allemaal?

Van Mierlo was gisteren weer erg goed natuurlijk, en dan steekt zo'n Balkenende daar al helemaal bleekjes tegen af.

Maargoed.

Tomas: Nee, ik denk ook niet dat Nederland dit allemaal had kunnen voorkomen. Maar ik denk wel dat we in de EU meer hadden kunnen doen. De EU is zowieso de enige manier voor NL om invloed uit te oefenen op de buitenlandse politiek. Maar het is niet eens geprobeerd... en dat is wel triest. Nederland had van zijn 'middenpositie' gebruik kunnen maken om een gezamenlijk standpunt af te dwingen. Het zat er allemaal al maanden aan te komen.

Gisteren Robin Cook's speech gezien? Ongelofelijk sterk verhaal vond ik het. En hij wees niet zoals Bos of andere Nederlandse politici puur op de procedures. Want ik ben dat verschuilen achter de VN ook echt zat. Cook treedt af, niet alleen omdat hij een aanval op Irak zonder VN mandaat niet steunt, maar ook omdat hij openlijk twijfelt aan het verhaal van de Amerikanen. Een Britse labourpoliticus die openlijk twijfelt aan het verhaal van zijn eigen premier, aftreedt, en dat dan ook nog eens openlijk vertelt, dat is karakter. En hij heeft het heel netjes gedaan, zonder wild om zich heen te meppen of de tories in de kaart te spelen.

Hoe ironisch ook, nadat hij net is afgetreden, maar dat vind ik leiderschap. En dat mist Nederland op cruciale momenten in de geschiedenis eigenlijk altijd.

Hoe zou dat komen? Passen grote woorden en inspirerende daden niet bij onze cultuur ofzo?

Simon
18-03-03, 07:25
Geplaatst door Donna
Waarom hebben we een demissionair kabinet, dat geleid wordt door een amateuristische dweil eerste klas, uitgerekend in de periode dat de internationale ontwikkelingen zo verschrikkelijk de verkeerde kant opgaan?

Tja het is ook een onmogelijke situatie. Het CDA wil niet breken met de formatie en heeft eigenlijk steeds een transatlantisch standpunt verdedigd de laatste maanden (net als de VVD). De PvdA heeft steeds op het standpunt gestaan dat de weg via de VN bewandelt moet worden dus kan alleen maar tegen de stappen zijn die de VS de laatste dagen heeft ondernomen. Het kan niet anders dan een gênant debat worden vandaag in de 2e kamer.

Simon

Dienna
18-03-03, 10:25
Geplaatst door Donna
Nu bijvoorbeeld.


Waarom hebben we een demissionair kabinet, dat geleid wordt door een amateuristische dweil eerste klas, uitgerekend in de periode dat de internationale ontwikkelingen zo verschrikkelijk de verkeerde kant opgaan?
De coalitie onderhandelingen gaan gewoon door, en het meest inhoudelijke onderdeel van de discussie over Irak in politiek Nederland op dit moment is de vraag: steunen we de VS ook zonder VN mandaat? Nee natuurlijk niet! Omdat het eerste deel van dat debat totaal in overgeslagen, namelijk de vraag of oorlog tegen Irak überhaupt wel wenselijk is..

En waarom heeft die discussie nooit plaatsgevonden? Omdat wij in Nederland in zo’n cruciale periode van de wereldgeschiedenis belangrijkere dingen aan ons hoofd hadden. We zijn wat kort van memorie, dus ik zal de belangrijkste thema’s van de laatste maanden nog even kort samenvatten in willekeurige volgorde. Om niet van retoriek beschuldigd te worden, zal ik het rijtje wat vriendelijker maken als ik gedaan had als ik echt een retorica was:

-Wat is beter? Assimileren of integreren?
-Hoe ziek in haar hoofd is Winny de Jong?
-Is Emile Ratelband een volwaardig opvolger van Pim Fortuyn?
-Moet Nawijn aftreden na zijn zoveelste gestrande poging een samenhangende zin uit te spreken?
-Is de islam een achterlijke cultuur?
-Is Klaas de Vries verantwoordelijk voor de moord op Pim Fortuyn?
-Zijn de media verantwoordelijk voor de moord op Pim Fortuyn?
-Mag de Koningin haar nichtje afluisteren?
-‘Dat is ouwe politiek’
-Is Edwin-de-Roy-van-Zuijderwijn een aanwinst voor het koningshuis?
-Waarom zijn BVD-ers altijd op vakantie als ze zelf eens een vraag moeten beantwoorden?
-Moet de Albert Heijn medewerker die de overvallen in elkaar sloeg wel of niet worden veroordeeld?
-Kun je een imam die iets roept over corrigerende tikken veroordelen?
-Sprak Prins dinges voor zijn beurt toen hij aangaf dat hij de kosten van de advocaat wel wilde dragen?
-Een briefkaartje sturen als het kabinet op het punt staat in elkaar te flikkeren, mag dat?
-Hoe sexy is Wouter Bos?
-Is Ayaan Hirsiali nou wel of niet bedreigd?
-Bentleys & stropdassen
-Hoofddoeken
-‘fatsoen moet je doen’
-Moet Zalm na twee achtereenvolgende nederlagen aftreden?
-Mat? Hoe is het nu met de vliegtuigspotters?
-Over rechts of over links?
-Wat zijn typisch Nederlandse normen en waarden?
-Wie o wie moet Thom de Graaf opvolgen?
-Wel of geen niqaab op een ROC in Amsterdam?
-Kippenpest? Huh?
-Waar moet dat standbeeld voor Pim Fortuyn dan komen?
-Een stukje dualisme gebeuren naar de burger toe op lokaal niveau in de praktijk: 6 maanden later.
-Had Pim dat nou wel of niet zo gewild?

Dus stond er vandaag een mooi interview met onze demissionair minister van Buitenlandse Zaken in de volkskrant. ‘En meneer de minister, wat doet u nou zoal op het moment dat de oorlog op het punt staat om uit te breken?’ ‘Nou, ik heb het er maar drukdrukdruk mee. Soms belt er een collega uit het buitenland, als die er bij Colin niet doorheen komt. Dan neem ik dat over en geef ik de boodschap door’. Hij geeft boodschappen door! En wat is de mening van onze minister eigenlijk op het moment dat de pleuris op het punt staat uit te breken? ‘Ja, we moeten er nog in het kabinet over spreken’. Welk kabinet?! Nederland wordt al ruim een jaar niet fatsoenlijk geregeerd. Een minister met een demissionair mandaat moet namens ons in het buitenland het verhaal vertellen. Maar wat gaat hij nou eigenlijk zeggen? Wat is in vredesnaam het Nederlandse standpunt? Waarom is er in de hele Nederlandse politiek niet één zogenaamde ‘leider’ die ons eens even haarfijn uitlegt hoe hij of zij de mondiale situatie op dit moment ziet? En wat de Nederlandse positie daarin zou moeten zijn? Het enige dat we Bos horen zeggen is dat hij niet voor steun aan de VS is als de VN niet meegaan. Maar is hij dan wel voor steun aan de VS als de VN wel meegaan? Waar blijft toch het principiële debat?

Tsja, daar hadden we geen tijd voor. Want we hadden het te druk met neuzelen over futiliteiten, en ondertussen klapt de EU door zijn knieën, zonder ook maar 1 poging van Nederland om een gezamenlijk standpunt te vormen. De internationale rechtsorde staat op het spel, er gaat Irakees bloed vloeien, en Margaretha neuzelt lekker door over schroefjes in muren. Nederland vreest etnische spanningen, en onze premier stottert zich door een kamerdebat over de constitutionele monarchie heen.

Gatverdamme. Wat heb ik soms toch een hekel aan Nederland. Als het er echt om spant, gaan wij aan het navelstaren. En verspillen we energie aan de meest belachelijke onbelangrijke dingen.

En waar begon het allemaal mee?????

Kunnen Jan Nagel, Henk Westbroek en de hele ex-LPF & LN fracties even hier komen? Jullie hebben wat uit te leggen.......

Goed tuk hoor Donna, helemaal met je eens! Dat is ook de reden dat ik 1: niet stem en 2: me zeer afzijdig hou van deze politiek en egoistische Bigbrother-niveau-maatschappij!

Arvid
18-03-03, 11:09
Geplaatst door Dienna
Goed tuk hoor Donna, helemaal met je eens! Dat is ook de reden dat ik 1: niet stem en 2: me zeer afzijdig hou van deze politiek en egoistische Bigbrother-niveau-maatschappij!

??

1. je zou juist dan wel moeten stemmen! d-66 bijvoorbeeld zet zich flink af tegen dat simplistisch nadenken a la lpf.
2. dan kun je niet gelukkig zijn in Nederland en raad ik je aan je heil ergens anders te zoeken. Misschien is het lievelijke Zuid-Spanje iets voor jou.

Dienna
18-03-03, 11:14
Geplaatst door Arvid
??

2. dan kun je niet gelukkig zijn in Nederland en raad ik je aan je heil ergens anders te zoeken. Misschien is het lievelijke Zuid-Spanje iets voor jou. Hou je LPF-advies maar voor je, want die heb ik niet nodig! En orginaliteit staat zeker ook niet op jouw lijstje he!? Altijd maar weer die zelfde simpele antwoorden; Nep-D66er!!! :gek:

GroteWolf
18-03-03, 11:28
Als het er echt om spant, gaan wij aan het navelstaren.

Wij hebben de problemen niet veroorzaakt en we kunnen ze ook niet oplossen. We hebben wel andere problemen die we misschien (ooit) kunnen oplossen.


maar ook omdat hij openlijk twijfelt aan het verhaal van de Amerikanen.

Ik heb het niet gezien maar er zouden meer politici moeten zijn die duidelijk stellen dat de USA bezig is zijn wereldmacht te vestigen en als politieman op te treden. Dus niet een slechterik van de troon te stoten want Pol Pot lieten ze gewoon zijn gang gaan. Na Irak zou Noord Korea best eens kunnen volgen (wat ze daar goed door hebben). Irak is een strategisch belamgrijk land en daarom interessant om te bezetten (wat ze zeker gaan doen).

Overigens ben ik tegen de oorlog maar vind ik het wel moeilijk. Simpel kan ik de keuzes niet noemen al worden ze vaak wel simpel voorgesteld.

Maarten
18-03-03, 11:34
Geplaatst door Dienna
Goed tuk hoor Donna, helemaal met je eens! Dat is ook de reden dat ik 1: niet stem en 2: me zeer afzijdig hou van deze politiek en egoistische Bigbrother-niveau-maatschappij!

Wie niet actief strijdt voor het goede, en tegen het kwade, die verliest alle recht van spreken.
Mede dankzij vele mensen zoals jou, zitten we nu opgescheept met Balkenende, en zijn steun voor Bush.
Je draagt helemaal bij aan de Sesamstraat-cultuur, waar Donna zo tegen tekeer gaat.

Met een paar procent stemmen méer, hadden we nou Cohen als MP gehad, met een totaal ander geluid. Aan de dienna’s van Nederland: Bedankt!!
En als je ook nog moslim pretendeert te zijn, kruip dan in een hoek van schaamte, totdat de oorlog en de nasleep voorbij zijn!
Vraag Allah om vergeving voor deze onmetelijke domheid.

Maarten
18-03-03, 11:49
Geplaatst door Donna
Tuurlijk mag je reageren.... maar inderdaad ja, dat moest er even uit.



Met deze opmerking doe je jezelf vreselijk tekort!
Je moet jezelf niet verleiden tot dit soort slapheid.
Niet jouw persoonlijke innerlijke onvrede, maar de situatie in Nederland is het probleem.
Even tijd om op te houden met het bescheiden “Ik vind”, en tijd om onomwonden voor waarheid te gaan staan.
De situatie IS beroerd!
Mensen kunnen misschien niet roepen “wie niet voor mij is, is tegen mij”, maar situaties kunnen dat wel.

Donna
18-03-03, 13:18
Geplaatst door Maarten
Met deze opmerking doe je jezelf vreselijk tekort!
Je moet jezelf niet verleiden tot dit soort slapheid.
Niet jouw persoonlijke innerlijke onvrede, maar de situatie in Nederland is het probleem.
Even tijd om op te houden met het bescheiden “Ik vind”, en tijd om onomwonden voor waarheid te gaan staan.
De situatie IS beroerd!
Mensen kunnen misschien niet roepen “wie niet voor mij is, is tegen mij”, maar situaties kunnen dat wel.



Nee, daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik bedoelde het niet om slap over te komen... ik probeer ook op mijn manier iets aan de situatie te doen, en statements als 'je kunt er toch niks aan veranderen' zijn ook de mijne niet.

Er komt een dag dat...!!!! Echt, geloof me!

Dienna
18-03-03, 13:34
Geplaatst door Maarten
Wie niet actief strijdt voor het goede, en tegen het kwade, die verliest alle recht van spreken.
Mede dankzij vele mensen zoals jou, zitten we nu opgescheept met Balkenende, en zijn steun voor Bush.
Je draagt helemaal bij aan de Sesamstraat-cultuur, waar Donna zo tegen tekeer gaat.

Met een paar procent stemmen méer, hadden we nou Cohen als MP gehad, met een totaal ander geluid. Aan de dienna’s van Nederland: Bedankt!!
En als je ook nog moslim pretendeert te zijn, kruip dan in een hoek van schaamte, totdat de oorlog en de nasleep voorbij zijn!
Vraag Allah om vergeving voor deze onmetelijke domheid.

Maarten, ik ga niet stemmen op iets waar ik niet achter sta. En ik stem ook niet op iets waar mijn geloof niet achter staat. En kom aub niet met: ga dan elders wonen, want ik woon hier en ik blijf hier en dat is mijn goed recht!

En geloof mij, politiek slaat zijn eigen weg. De kiezer heeft allang niets meer te zeggen. Hoeveel mensen zijn er niet keer op keer teleurgesteld door hun partij nadat ze erop hebben gestemd? Ik geloof er niet meer in! En dat is mijn mening! En dan kan je mij de oorlog in Irak echt niet verwijten! Denk je nou echt dat Amerika haar missie opgeeft omdat Nederland tegen is? Het is wel gebleken hoeveel waarde Amerika hecht aan Internationale verdragen! Dus kom mij aub niet beschuldigen van dit soort onzin!

CyberImen
18-03-03, 13:54
Donna goed stuk! Ik ben hete helemaal met je eens meid!

De situatie is echt om te huilen. En dan te benken dat Nederland de geschiedenis ingaat als land dat de oorlog steunde, belachelijk! Ik hou niet zo van de schuld geven aan, maar toch verwijt ik de LPF wel een hoop met hun warrige wanbeleid.

Balkenende daar word ik al helemaal triest van. ik moest zelfs een beetje lachen met dat kamerdebat over margerita. Ergens heb ik ook wel met hem te doen, wat je allemaal wel niet in een jaar kan meemaken, maar geod..... Ik had toch leievr Marijnissen of Tom van D66 als MP gezien.

Maarten
18-03-03, 14:43
Dienna, haal die Palestijnse Vlag bij je naam maar weg.
Ik heb zo’n ding in huis, en het doet pijn, dar van die sukkels als jij er straks óok voor gaan zorgen dat Nederland óok in díe zaak straks niet meer te melden heeft, dat eerst het Terrorisme moet ophouden e.a.

En je zit weer te hetzen, dat ik weer zou vinden dat mensen als jij het land zouden moeten verlaten, terwijl ik duidelijk zeg, dat jij werkelijk Príma past in het Nederland, zoals Donna dat beschrijft!

Je gelóof zeg je? Islam?? Dat heeft óok politieke kanten, waar jij dus geen werk van maakt. Stil in een hoekje kruipen totdat de Sharis ingevoerd zijn? Pas dán is er een politiek die je ziet zitten? Meisje, als jij politieke apathie propageert vanuit je godsdienst, dan heb je net zo veel te klagen als een Mol!

Was jij dat? Van die kapsones over die hoofddoek op die christelijke school?? Eentje die niet koos voor resultaten door overleg, maar voor polarisatie en stompzinnig verzet? En dat moet kinderen op gaan voeden?? Get Lost!!..

Prima dat je je hoofd inpakt, maar niet dat je dat met je hersens ook tegelijk doet! Ga jij nou eerst maar eens laten zien, hoe je met je Islamitische normen echt bijdraagt aan deze samenleving, voor je bijdraagt aan het idee dat Islam een achterlijke godsdienst is!

Tomas
18-03-03, 15:35
Geplaatst door Donna
...en statements als 'je kunt er toch niks aan veranderen' zijn ook de mijne niet.


Nee, je hebt gelijk. Ook al kun je niets veranderen dan nog kan het geen kwaad om te zeggen wat je denkt. Om in ieder geval anderen een hart onder de riem te steken.

Maar ja, dat neemt niet weg dat ik wel eens een prettig gevoel heb bij de kneuterigheid van NL. Het afwezig zijn van grootse woorden of grote staatsmannen leidt ook niet tot grootse daden. Daden die niet altijd even denderend uitpakken.

Ik denk dat er ergens een Hobith in me zit.

Maar niet altijd. Cook is cool. Een erg sterke persoonlijkheid zonder ook maar een schijn van machtswellust.


Er komt een dag dat...!!!! Echt, geloof me!

Nou, ik ben benieuwd. Als je maar niet gaat praten met Ron.

Dienna
18-03-03, 16:08
Geplaatst door Maarten
Dienna, haal die Palestijnse Vlag bij je naam maar weg.
Ik heb zo’n ding in huis, en het doet pijn, dar van die sukkels als jij er straks óok voor gaan zorgen dat Nederland óok in díe zaak straks niet meer te melden heeft, dat eerst het Terrorisme moet ophouden e.a.

En je zit weer te hetzen, dat ik weer zou vinden dat mensen als jij het land zouden moeten verlaten, terwijl ik duidelijk zeg, dat jij werkelijk Príma past in het Nederland, zoals Donna dat beschrijft!

Je gelóof zeg je? Islam?? Dat heeft óok politieke kanten, waar jij dus geen werk van maakt. Stil in een hoekje kruipen totdat de Sharis ingevoerd zijn? Pas dán is er een politiek die je ziet zitten? Meisje, als jij politieke apathie propageert vanuit je godsdienst, dan heb je net zo veel te klagen als een Mol!

Was jij dat? Van die kapsones over die hoofddoek op die christelijke school?? Eentje die niet koos voor resultaten door overleg, maar voor polarisatie en stompzinnig verzet? En dat moet kinderen op gaan voeden?? Get Lost!!..

Prima dat je je hoofd inpakt, maar niet dat je dat met je hersens ook tegelijk doet! Ga jij nou eerst maar eens laten zien, hoe je met je Islamitische normen echt bijdraagt aan deze samenleving, voor je bijdraagt aan het idee dat Islam een achterlijke godsdienst is!

Ik weet niet wat je aan het blaffen bent: maar jouw mening hoeft nog geen feit te zijn! En nee, ik was dat niet met die kapsones over die hoofddoek, weet me god niet wat je aan het ijlen bent!

Dat jij nog hoop hebt in deze politiek, dat jij nog hoop hebt dat jouw stem iets uitmaakt in de Internationale politiek, wil nog niet zeggen dat iedereen daar zo over denkt!

Jouw manier van praten geeft al aan hoe bevooroordeeld je bent! Alsof er al niet genoeg gedebatteert en gepraat wordt! Vertel mij nou eens wat voor positiefs dat heeft voortgebracht!?

Stel dat ik me aansluit bij de AEL? Dat is nou een partij waar ik wel iets in zie, dan wordt ik toch weer uitgemaakt voor haatdragend persoon?!

Is het nou echt zo vreemd dat mensen en dat met name mOslims zich ontevreden voelen en zich afkeren van de politiek? Zijn namelijk niet alleen de moslims die dat gevoel hebben!

Tomas
18-03-03, 21:23
Geplaatst door mika

Ondanks mijn teleurstelling in Balkenende, heb ik hem toch de eer gegeven in mijn onderschrift-tekst.


Ben ik ff blij dat ik het afbeelden van onderschriften uit heb staan.

Orakel
18-03-03, 21:34
Geplaatst door Tomas
Ik denk dat er ergens een Hobith in me zit.




Ik dacht eerder aan een Gggggollem.

:fucyc:

Tomas
18-03-03, 21:37
Geplaatst door Orakel
Ik dacht eerder aan een Gggggollem.

:fucyc:

Nee een Hobith, maar wel met een beetje Toek bloed.

JMT is een Gollem.

Orakel
18-03-03, 21:38
Soms haat ik Nederland ook en de laatste tijd wat vaker.

Dit keer als gevolg van dit knap staaltje onzinnigheid:

Een samenleving kan niet functioneren zonder een gedeelde cultuur, een gedeeld patroon van waarden en normen" "Gemeenschapszin veronderstelt gemeenschappelijk gedeelde waarden. Daaruit volgt dat multiculturaliteit als zodanig ontoereikend is om te kunnen dienen als basis voor integratie.

Dit...

Een samenleving kan niet functioneren zonder een gedeelde cultuur, een gedeeld patroon van waarden en normen" "Gemeenschapszin veronderstelt gemeenschappelijk gedeelde waarden.


gevolgd door dit.....

Daaruit volgt dat multiculturaliteit als zodanig ontoereikend is om te kunnen dienen als basis voor integratie

Zit 'm waarschijnlijk in het woordje "zodanig", maar schiet mij maar lek.
Dit is dus een onvervalst en onversneden pleidooi voor assimilatie.

Orakel
18-03-03, 21:44
Geplaatst door Tomas
Nee een Hobith, maar wel met een beetje Toek bloed.

JMT is een Gollem.

:hihi:

Bij JMT krijg ik eerder associaties met Sauron. :p

Tomas
18-03-03, 21:46
Geplaatst door Orakel
Soms haat ik Nederland ook en de laatste tijd wat vaker.

Dit keer als gevolg van dit knap staaltje onzinnigheid:

Een samenleving kan niet functioneren zonder een gedeelde cultuur, een gedeeld patroon van waarden en normen" "Gemeenschapszin veronderstelt gemeenschappelijk gedeelde waarden. Daaruit volgt dat multiculturaliteit als zodanig ontoereikend is om te kunnen dienen als basis voor integratie.

Dit...

Een samenleving kan niet functioneren zonder een gedeelde cultuur, een gedeeld patroon van waarden en normen" "Gemeenschapszin veronderstelt gemeenschappelijk gedeelde waarden.


gevolgd door dit.....

Daaruit volgt dat multiculturaliteit als zodanig ontoereikend is om te kunnen dienen als basis voor integratie

Zit 'm waarschijnlijk in het woordje "zodanig", maar schiet mij maar lek.
Dit is dus een onvervalst en onversneden pleidooi voor assimilatie.

Bron.....?

Nee laat maar. Ik wil niet weten waar je dit gelezen hebt.

Gewoon onzin.

Sauron...

Ik ben halverwege De Hobith met voorlezen. En heb nog geen Suaron gezien. De Grote Opper Troll is net dood. En ze vertrekken net bij Beorn richting het Demsterwold....

Eng joh!

Orakel
18-03-03, 21:50
Geplaatst door Tomas
Bron.....?

Nee laat maar. Ik wil niet weten waar je dit gelezen hebt.

Gewoon onzin.

Sauron...

Ik ben halverwege De Hobith met voorlezen. En heb nog geen Suaron gezien. De Grote Opper Troll is net dood. En ze vertrekken net bij Beorn richting het Demsterwold....

Eng joh!

Lezen????

Djeezzzz.... jij komt echt uit Apeldoorn :D

deeveedee roelszz man..

mooi geluid, kinders 3 uur zoet.....

Tomas
18-03-03, 21:56
Geplaatst door Orakel
mooi geluid, kinders 3 uur zoet.....

Misschien doe ik inderdaad iets verkeerd.

Zinnen die een halve bladzijde beslaan klinken gewoon niet. In het begin nog wel, maar na een paar minuten, terwijl ik blauw aanloop niet meer zo.

Aan de andere kant we zijn al wel een paar maanden zoet met dat boek.

p.s. Ik ben inderdaad geen Nijmegenaar.

Maarten
19-03-03, 08:15
Geplaatst door mika

Ondanks mijn teleurstelling in Balkenende, heb ik hem toch de eer gegeven in mijn onderschrift-tekst.


MIKA

Mika, het probleem van Balkenende is dus, dat hij helemaal niet voor normen en waarden staat! Dat is alleen maar roepen! Dat is het hele probleem van die vent! Het is alleen maar conservatisme! Hij IS helemaal geen leider, maat een verzétsman!

De oorlog is er een uitstekend voorbeeld van. Terwijl de bevolkingen van europa allemaal tegen zijn (waren), en er een uitstekende Europese eenheid had kunnen komen, die fundeert was in hele goede normen en waarden, kiest Balkenende voor de Amerikaanse Republikeinen, die de hele internationale rechtsorde zitten te mollen! Die man is een Echte Rámp!..

Mika, het maakt niet uit hoe je over die oorlog denkt, maar er openlijk voorstander van zijn, is een enorme inbreuk op de normen en waarden van vele allochtonen hier, die hun standpunten zelfs naar wésterse waarden uitstekend kunnen verkopen! Balkenende kan dat eigenlijk nauwelijks.
Balkenende is wel te begrijpen vanuit Neerlands internationale positie enz, maar NIET vanuit normen od waarden. Daar hoeft hij dus straks ook NIET meer mee an te komen bij allochtonen! Die vinden hem terécht wálgelijk! Naar Néderlandse normen nog wel! Die ZIJN grotendeels geintegreerd!! Daaróm juist!

Maarten
19-03-03, 08:25
Thomas…. Lees jij voor uit de Hobbit?? Enig! Schattig!! Ik ben jaloers! Ik heb geen kinderen..

Bovendien verstevigt het de band met Papa.. Nee, als de kinderen dit willen, dan is dit véel beter dan het DVD-spectakel-infuus van Orakel.. Voorlezen van de Hobbit is ook véel hobbitachtiger.. Die leefden juist van het verhalen-vertellen…

Maarten
19-03-03, 08:35
Geplaatst door Orakel

Daaruit volgt dat multiculturaliteit als zodanig ontoereikend is om te kunnen dienen als basis voor integratie

Zit 'm waarschijnlijk in het woordje "zodanig", maar schiet mij maar lek.
Dit is dus een onvervalst en onversneden pleidooi voor assimilatie.

Je slaat de spijker weer eens op zijn kop…
Die zin “als zodanig ontoereikend”, duidt op grote afstand. Hij zegt bijna, het is allemaal wel leuk, maar daar schieten we even niets mee op.
Wat volledig ontbreekt is een handreiking naar die multi-culturaliteit. Hij dóet daar niks mee.. Hij kán daar niks mee. Mist elke feeling, en kan dus ook nooit goed beleid maken.. Daarmee wordt hij zelf splijtzwam.
Zijn “integratie” is dus volkomen eenzijdig. Op zich ben ik het helemaal met hem eens over die gemeenschappelijkheid, maar dat is een open deur! Dit kan iedereen wel roepen! Waar het om gaat is, wat je doet met de rest. Hij niets blijkbaar. Dat is een vorm van opsluiting, die hij allochtonen juist verwijt. Als hij eisen wil stellen, dan zal hij er wat tegenover moeten zetten in dezelfde geest.

Donna
19-03-03, 09:22
Geplaatst door Maarten
Mika, het maakt niet uit hoe je over die oorlog denkt, maar er openlijk voorstander van zijn, is een enorme inbreuk op de normen en waarden van vele allochtonen hier, die hun standpunten zelfs naar wésterse waarden uitstekend kunnen verkopen! Balkenende kan dat eigenlijk nauwelijks.
Balkenende is wel te begrijpen vanuit Neerlands internationale positie enz, maar NIET vanuit normen od waarden. Daar hoeft hij dus straks ook NIET meer mee an te komen bij allochtonen! Die vinden hem terécht wálgelijk! Naar Néderlandse normen nog wel! Die ZIJN grotendeels geintegreerd!! Daaróm juist!


Ik ben geen allochtoon, maar Balkenende hoeft bij mij ook niet meer aan te komen met zijn normen en waardenprietpraat.

Waardeloze leider.

Tomas
19-03-03, 10:20
Geplaatst door Maarten
Nee, als de kinderen dit willen, dan is dit véel beter dan het DVD-spectakel-infuus van Orakel..


Ieder kind wil dit, ook al weten ze het niet van zichzelf. Dit is bijna de maximale aandacht die je als kind kan krijgen. Misschien wel belangrijker dan stoeien of knuffelen.

Nee, een DVD is dan echte arremoede.

Ik denk trouwens dat Balkenende vroeger weinig is voorgelezen. Maar aan de andere kant kan ik dat standpunt van zijn ouders ook wel weer begrijpen...

Maarten
19-03-03, 18:23
Geplaatst door Tomas
Ieder kind wil dit, ook al weten ze het niet van zichzelf. Dit is bijna de maximale aandacht die je als kind kan krijgen. Misschien wel belangrijker dan stoeien of knuffelen.

Lijkt me helemaal waar. En als je Pa je voorleest, dan ben je dus de moeite waard..


Nee, een DVD is dan echte arremoede. [/B]

Tsja.. dat zie je dan ook meteen aan de schrijfstijl van Orakel he? Duidelijk nooit een boek gelezen..(...). Wist je trouwens, dat ze wel degelijk kinderen heeft, maar dat niet meer weet??! Zoiets begint met een eenvoudig DVDtje.. Dan elke week DVD, en dan elke dag.. Voor je het weet, weet je niet meer voor wie ze er eigenlijk ín doet!
Die kinderen trekken dan als het ware al schwartzeneggerend de wereld in, terwijl jij druk doende bent met Netwerk, Nova en maroc.nl!!
En zo langzaam herken je dingen niet meer, waar geen shutdown-knop op zit.. Das heel triest. Praat er maar niet over.

(overigens lijd ik momenteel aan het Bush-agitatiesyndroom.. Dat is een oorafwijking, en wat je zegt stinkt, en alles wat nog zin heeft op deze wereld wordt op passende wijze vermalen. Er werken 3 KNO-artsen aan, maar die adviseren vooral om het op iedereen af te reageren, die nog redelijke taal uit slaat!
Balkenende laat het pas in het ziekenfonds opnemen, als er 10 patienten lid van Al Qaida geworden zijn.)



Ik denk trouwens dat Balkenende vroeger weinig is voorgelezen. Maar aan de andere kant kan ik dat standpunt van zijn ouders ook wel weer begrijpen...

:hihi: :hihi: :hihi:

~Panthera~
19-03-03, 18:36
Geplaatst door Tomas
Misschien doe ik inderdaad iets verkeerd.

Zinnen die een halve bladzijde beslaan klinken gewoon niet. In het begin nog wel, maar na een paar minuten, terwijl ik blauw aanloop niet meer zo.

Aan de andere kant we zijn al wel een paar maanden zoet met dat boek.

p.s. Ik ben inderdaad geen Nijmegenaar.
--------------

Even door de Hobbits heen bijten :hihi: de Reisgenoten loopt al een stuk soepeler. :wohaa:

Tomas
19-03-03, 18:58
Geplaatst door Maarten
Tsja.. dat zie je dan ook meteen aan de schrijfstijl van Orakel he? Duidelijk nooit een boek gelezen..(...). Wist je trouwens, dat ze wel degelijk kinderen heeft, maar dat niet meer weet??!


Ze?! Orakel is een ze? Ik wist wel dat ie oppervlakkig en materialistisch was, maar een ze.... Da's nieuw voor me.

Ramzi
19-03-03, 19:14
Geplaatst door Donna
Nu bijvoorbeeld.


Waarom hebben we een demissionair kabinet, dat geleid wordt door een amateuristische dweil eerste klas, uitgerekend in de periode dat de internationale ontwikkelingen zo verschrikkelijk de verkeerde kant opgaan?
De coalitie onderhandelingen gaan gewoon door, en het meest inhoudelijke onderdeel van de discussie over Irak in politiek Nederland op dit moment is de vraag: steunen we de VS ook zonder VN mandaat? Nee natuurlijk niet! Omdat het eerste deel van dat debat totaal in overgeslagen, namelijk de vraag of oorlog tegen Irak überhaupt wel wenselijk is..

En waarom heeft die discussie nooit plaatsgevonden? Omdat wij in Nederland in zo’n cruciale periode van de wereldgeschiedenis belangrijkere dingen aan ons hoofd hadden. We zijn wat kort van memorie, dus ik zal de belangrijkste thema’s van de laatste maanden nog even kort samenvatten in willekeurige volgorde. Om niet van retoriek beschuldigd te worden, zal ik het rijtje wat vriendelijker maken als ik gedaan had als ik echt een retorica was:

-Wat is beter? Assimileren of integreren?
-Hoe ziek in haar hoofd is Winny de Jong?
-Is Emile Ratelband een volwaardig opvolger van Pim Fortuyn?
-Moet Nawijn aftreden na zijn zoveelste gestrande poging een samenhangende zin uit te spreken?
-Is de islam een achterlijke cultuur?
-Is Klaas de Vries verantwoordelijk voor de moord op Pim Fortuyn?
-Zijn de media verantwoordelijk voor de moord op Pim Fortuyn?
-Mag de Koningin haar nichtje afluisteren?
-‘Dat is ouwe politiek’
-Is Edwin-de-Roy-van-Zuijderwijn een aanwinst voor het koningshuis?
-Waarom zijn BVD-ers altijd op vakantie als ze zelf eens een vraag moeten beantwoorden?
-Moet de Albert Heijn medewerker die de overvallen in elkaar sloeg wel of niet worden veroordeeld?
-Kun je een imam die iets roept over corrigerende tikken veroordelen?
-Sprak Prins dinges voor zijn beurt toen hij aangaf dat hij de kosten van de advocaat wel wilde dragen?
-Een briefkaartje sturen als het kabinet op het punt staat in elkaar te flikkeren, mag dat?
-Hoe sexy is Wouter Bos?
-Is Ayaan Hirsiali nou wel of niet bedreigd?
-Bentleys & stropdassen
-Hoofddoeken
-‘fatsoen moet je doen’
-Moet Zalm na twee achtereenvolgende nederlagen aftreden?
-Mat? Hoe is het nu met de vliegtuigspotters?
-Over rechts of over links?
-Wat zijn typisch Nederlandse normen en waarden?
-Wie o wie moet Thom de Graaf opvolgen?
-Wel of geen niqaab op een ROC in Amsterdam?
-Kippenpest? Huh?
-Waar moet dat standbeeld voor Pim Fortuyn dan komen?
-Een stukje dualisme gebeuren naar de burger toe op lokaal niveau in de praktijk: 6 maanden later.
-Had Pim dat nou wel of niet zo gewild?

Dus stond er vandaag een mooi interview met onze demissionair minister van Buitenlandse Zaken in de volkskrant. ‘En meneer de minister, wat doet u nou zoal op het moment dat de oorlog op het punt staat om uit te breken?’ ‘Nou, ik heb het er maar drukdrukdruk mee. Soms belt er een collega uit het buitenland, als die er bij Colin niet doorheen komt. Dan neem ik dat over en geef ik de boodschap door’. Hij geeft boodschappen door! En wat is de mening van onze minister eigenlijk op het moment dat de pleuris op het punt staat uit te breken? ‘Ja, we moeten er nog in het kabinet over spreken’. Welk kabinet?! Nederland wordt al ruim een jaar niet fatsoenlijk geregeerd. Een minister met een demissionair mandaat moet namens ons in het buitenland het verhaal vertellen. Maar wat gaat hij nou eigenlijk zeggen? Wat is in vredesnaam het Nederlandse standpunt? Waarom is er in de hele Nederlandse politiek niet één zogenaamde ‘leider’ die ons eens even haarfijn uitlegt hoe hij of zij de mondiale situatie op dit moment ziet? En wat de Nederlandse positie daarin zou moeten zijn? Het enige dat we Bos horen zeggen is dat hij niet voor steun aan de VS is als de VN niet meegaan. Maar is hij dan wel voor steun aan de VS als de VN wel meegaan? Waar blijft toch het principiële debat?

Tsja, daar hadden we geen tijd voor. Want we hadden het te druk met neuzelen over futiliteiten, en ondertussen klapt de EU door zijn knieën, zonder ook maar 1 poging van Nederland om een gezamenlijk standpunt te vormen. De internationale rechtsorde staat op het spel, er gaat Irakees bloed vloeien, en Margaretha neuzelt lekker door over schroefjes in muren. Nederland vreest etnische spanningen, en onze premier stottert zich door een kamerdebat over de constitutionele monarchie heen.

Gatverdamme. Wat heb ik soms toch een hekel aan Nederland. Als het er echt om spant, gaan wij aan het navelstaren. En verspillen we energie aan de meest belachelijke onbelangrijke dingen.

En waar begon het allemaal mee?????

Kunnen Jan Nagel, Henk Westbroek en de hele ex-LPF & LN fracties even hier komen? Jullie hebben wat uit te leggen.......

:hihi:... deze ga ik gebruiken voor onze nieuwsbrief... :stout:

Mark
19-03-03, 19:19
Waarom laat iedereen ook onzijdig bij zijn naam staan!

Hoe moet ik nou mensen in hokjes plaatsen als ik niet eens weet dat het vrouwen zijn!!!

:stomp:

~Panthera~
19-03-03, 20:38
Geplaatst door Donna
Ik ben geen allochtoon, maar Balkenende hoeft bij mij ook niet meer aan te komen met zijn normen en waardenprietpraat.

Waardeloze leider.
---------------

Helemaal mee eens :wohaa: ik wordt zo moe van die griezel. :moe:

Orakel
20-03-03, 22:09
Geplaatst door Tomas
Ze?! Orakel is een ze? Ik wist wel dat ie oppervlakkig en materialistisch was, maar een ze.... Da's nieuw voor me.

:D

Oppervlakkig en materialistisch? Moi?

snietes. Ik heb het nooit over die snelle bak van me, met die dikke velgen, die 110 peekaatjes, de kuipstoeltjes en niet te vergeten dat wijze geluidje van me stereo.

Ennuh Maarten, lieve lieve schat van me..............




ik ben geen ze, ik ben echt een he.

Sjorrie!?

Maarten
21-03-03, 09:34
Mika, ik wordt toch een beetje moe van je tegenwerpingen. Lées beter:
Daargelaten een aantal Koerden, vind je hier maar weinig allochtonen die voor de oorlog zijn. En die ERVAREN bij de openlijke voorstanders van de oorlog een normen- en waardenconflict. En dat hakt er nogal in, omdat het mede over NEDERLANDSE normen en waarden gaat!!

Je maakt niet duidelijk waarom je Kosovo er bij sleept. Wees preciezer.. Een vergelijking is trouwens niet op zijn plaats. In Kosovo was een zeer acute dreiging van genocide. Hier niet. Dat maakt een wereld van verschil. En begin me niet over Saddam, want ik weet hoe het zit. Het verschil blijft.

Je hebt een verkeerd beeld van de moslimsolidariteit. Moslims kiezen niet zonder meer voor andere moslims. Maar als moslims/arabieren iets aangedaan wordt, dan wordt het wel ervaren als een inbreuk op hún mensen. En dan gaat het wel degelijk om algemene ménselijke solidariteit. Het beeld wordt wat vertekend, doordat de Koran er bij gesleept wordt. Voor óns lijkt dat een verwijzing naar islamitisch geloof, maar voor hén is Islam hún variant van de medemenselijkheid!! Dat snap jij niet, of half.. Sommige moslims dragen bij aan dat misverstand, doordat ze denken dat hun islamitische menselijkheid beter is dan andere.. (slecht geformuleerd, maar ik moet weg.)

Geinig, dat je daarbij zelf verwijst naar vrijheid en democratie als de streefwaarden.. De kritiek van de moslims inzake de oorlog komt juist vaak neer op een hypocrisie in juist díe waarden! Ik pak maar éen stom voorbeeld: Honderdduizenden doden, betekent géén vrijheid of democratie voor die honderduizenden! Verzin er zelf 10 voorbeelden bij.

Geinig ook hoe ineens vooral Rechts Nederland weer staat te roepen over democratie en vrijheid, terwijl het hele jaar door juist Links met de misstanden daarin bezig is.. Overal hoor je ineens Rechts (zelfs Bush!!) belerend doen naar Links over de misstanden. Bush heeft zelfs complete verhalen over hoe amerika overal vrijheid en democratie brengt. Bij Links weten ze donders goed hoe belachelijk die verhalen zijn, omdat ze zich juist inzetten voor die dingen, en veel beter kijken naar de praktijk. Maar inzake de oorlog heeft links zich in laten pakken door al die retoriek. Links had een veel grotere bek moeten opentrekken tegen die onzin.

Maar echt een hele domme opmerking, die echt raakt in het hart van de klachten van moslims over Nederland, is dat “wij voorlopig met moslims helemaal niks gemeenschappelijks hebben”, en dat “we cultureel verschillen als de pest”.. Dit is echt “balkenende” ja…
Dit is een rasechte kortzichtigheid, die werkelijk met geen pen te beschrijven is. DIT is dus het probleem in Nederland. Het gróotste! Ze weten geen donder van moslims!
Snap je de overeenkomst tussen Islam en christendom? Snap je dat moslims in veel opzichten veel oudhollandser zijn, dan de nieuwere generaties autochtonen?
Je mag volgens Islam niet zuipen, niet extravagant zijn, geen foute seks hebben, niet vulgair zijn, niet stelen, geen drugs gebruiken.. enz enz.. Je moet gezagsgetrouw zijn, respect hebben, veel bidden, je ouders eren enz enz enz..
Komt je dit bekend voor?? Hebben de gereformeerden geen betere vriend dan Islam??
Balkenende ziet dat niet, en jij ook niet. Bespaar me een post over de verschillen, of over wat er niet goed gaat. Ga jij nou eerst maar eens stilstaan bij al die overeenkomsten, want het probleem is echt, dat veel moralistische autochtonen vooral wartaal uit slaan over Islam en moslims. Begrijp jij bijvoorbeeld, dat het moslims in Islam helemaal niet zozeer gaat over hooddoekjes of handen afhakken, maar primair over Gevóel bij- en geloof ín dingen?? Snap je iets van de wáarden, die ze proberen te verdedigen? Ik betwijfel het..

Punt is dat de gelovigen nogal eens halstarrig zijn. Balkenende mogelijk nog meer dan de moslims. Maar ook de atheisten zijn dat. Die miskennen de inhoud van de component “geloof” nogal eens, en relativeren veel teveel.
Het is voorál tijd voor meer openheid en doorstroming. Driekwart van de mensen in alle kampen is veel te krampachtig in zijn eigen hokje bezig.

Een groot deel van de oplossing zit in omgang met elkaar, en respect voor elkaar. Voorbeeldje: Ik ben maar eens een marokkaans theehuis in gegaan. Ik weet niet wat ik verwacht had, maar in elk geval een boel bedenkelijke of negatieve dingen. Nou, het tegendeel is waar, en ik zit er nou regelmatig. Ik vind het heel bijzonder. En ik vind vooral dat het iets waard is. Ik vind de mensen ook toegankelijker, dan autochtonen in het uitgaansleven. De zin voor gemeenschappelijkheid is ook groter dan bij ons. Nee, niet dat ze “heulen” met elkaar, maar het besef in een gemeenschappelijke wereld te leven is groter. Erg eenkennig zijn ze echt niet. Sterker nog, ik heb niet éen afwijzing gehad of gevoeld van mijn autochtoon-zijn. Velen staan wel te kijken (ik ben ook de enige), maar er is wonderwel veel acceptatie. Niet éen negatief gebaar, of een blik van “wat moet die hier?”.

Mika, als jij gemeenschappelijkheid wilt, dan zijn er kansen zát! Maar dan moet je de dingen vooral een káns geven, en niet meteen als betweterige moralist met een vingertje gaan zwaaien. Wat ik gewoon die, is zoeken naar wat er aan goede waarden leeft, en dat blijkt niet weinig te zijn..
(verder ben ik even niet goed wakker, dus het zal wel een warrig verhaal zijn..)

jaja
21-03-03, 11:06
Geplaatst door Maarten
...
Je hebt een verkeerd beeld van de moslimsolidariteit. Moslims kiezen niet zonder meer voor andere moslims. Maar als moslims/arabieren iets aangedaan wordt, dan wordt het wel ervaren als een inbreuk op hún mensen. En dan gaat het wel degelijk om algemene ménselijke solidariteit. nee dus. juist niet. hier is heel specifiek sprake van algemeen moslim solidariteit. Let bijvoorbeeld op opmerkingen dat de dictatuur van Sadam minder erg is dan de dictatuur van Bush. Ook is er enkel aandacht voor slachtoffers van niet-moslim aanvallen ... wat moslims met elkaar doen doet er niet echt toe. Wat er in afrika gebeurd interesseert de meeste moslims, die nu reageren in de wereld, ook niet ... kortom, niet algemeen menselijke solidariteit, algemeen moslim solidariteit.

Het beeld wordt wat vertekend, doordat de Koran er bij gesleept wordt. Voor óns lijkt dat een verwijzing naar islamitisch geloof, maar voor hén is Islam hún variant van de medemenselijkheid!! Dat snap jij niet, of half.. Sommige moslims dragen bij aan dat misverstand, doordat ze denken dat hun islamitische menselijkheid beter is dan andere.. (slecht geformuleerd, maar ik moet weg.)

Geinig, dat je daarbij zelf verwijst naar vrijheid en democratie als de streefwaarden.. De kritiek van de moslims inzake de oorlog komt juist vaak neer op een hypocrisie in juist díe waarden! Ik pak maar éen stom voorbeeld: Honderdduizenden doden, betekent géén vrijheid of democratie voor die honderduizenden! Verzin er zelf 10 voorbeelden bij. was het allemaal maar zo simpel. Kun jij volhouden dat dals deze honderdduizend doden nu niet zouden vallen er niet veel meer in de jaren daarna zouden vallen? Je kunt zeggen "maar niet door ons, het westen". Dat is dan leuk ... geen vuile handen ... (En ja, door Sadam - los van de sanctie-doden - die ik toch weldegelijk tenminste deels op zijn conto schrijf omdat hij de middelen had / heeft om meer voor zijn bevolking te doen, maar het geld gewoon aan zichzelf en zijn kliek uitgeeft: dan ben je voor mij gewoon verantwoordelijk voor de doden - los van die sanctiedoden heeft hij meer dan een miljoen mensen van zijn eigen bevolking op zijn geweten (en nog "wat" iraniers etc) en dat sterven gaat nog jaarlijks met duizenden door. Ik weet niet hoe jij de vernietiging van het woongebied van de moerasarabieren wilt noemen, maar deze cultuur, die een eeuwenoude traditie is, is in 10 jaar vernietigd, waarbij nog steeds vele mensen omkomen. Je kunt zeggen, deze vernietiging is al bijna over, dus is ingrijpen toch te laat ... maar je kunt niet zeggen dat er niet een acuut probleem is .. al jaren.


Geinig ook hoe ineens vooral Rechts Nederland weer staat te roepen over democratie en vrijheid, terwijl het hele jaar door juist Links met de misstanden daarin bezig is.. ... ik had toch echt begrepen dat de LPF juist om democratie ging ... in de zin van ... wij hebben een mening en zijn jarenlang de mond gesnoerd door links ... wat links vervolgens ook schoorvoetend toegaf (voorzover ze in de PvdA zitten). Links heeft echt een lesje democratie gekregen het afgelopen jaar ... (ook de minder aangename kant van democratie, namelijk populisme!). Leg me eens uit hoe links met de misstanden van democratie en vrijheid is bezig geweest .. heb ik gemist ... of je moet toch "de vernieuwing" binnen links bedoelen ... maar dat was vooral om misstanden in eigen kring weg te werken.
En als het gaat om vrijheid elders, is links eerlijk gezegd de laatste tijd eerder conservatief. Waar men in de jaren 70 voor revolutie was en ingrijpen door "ideologisch" correcte troepen, wordt nu bijna altijd tegen elke vorm van interventie geageerd, omdat daarmee men zich inmengt in interne kwesties. Alleen met niet geweldadige middelen mag protest worden aangekondigd. De kosovo-kwestie was in deze heel illustratief... (met links bedoel ik vooral links-links)


Overal hoor je ineens Rechts (zelfs Bush!!) belerend doen naar Links over de misstanden. Bush heeft zelfs complete verhalen over hoe amerika overal vrijheid en democratie brengt. Bij Links weten ze donders goed hoe belachelijk die verhalen zijn, omdat ze zich juist inzetten voor die dingen, en veel beter kijken naar de praktijk. Maar inzake de oorlog heeft links zich in laten pakken door al die retoriek. Links had een veel grotere bek moeten opentrekken tegen die onzin.sorry, maar wat heeft jouw links de mensen in linkse en rechtse dictaturen dan te bieden? Tot nu toe hoor ik alleen kritiek, maar geen praktische voordelen voor hen die onder een dictatuur lijden. Ook opmerkingen over internationaal recht zijn leuk en aardig, maar werken alleen als ze gesteund worden door macht, vooral tastbare militaire macht (zie Yugoslavië)


Maar echt een hele domme opmerking, die echt raakt in het hart van de klachten van moslims over Nederland, is dat “wij voorlopig met moslims helemaal niks gemeenschappelijks hebben”, en dat “we cultureel verschillen als de pest”.. dat was dan ook onzin. We hebben weldegelijk veel gemeenschappelijk met vooral de moslims die hier wonen. Dat wil niet zeggen dat we alles gemeenschappelijk hebben of in alles hun mening delen, noch dat we - na afweging - wellicht een beslissing nemen die moslims niet aanstaat. Er worden vaker beslissingen genoemen die niet overeenkomen met de mening van minderheden in dit land.

Dit is echt “balkenende” ja… Dit is een rasechte kortzichtigheid, die werkelijk met geen pen te beschrijven is. DIT is dus het probleem in Nederland. Het gróotste! Ze weten geen donder van moslims! Snap je de overeenkomst tussen Islam en christendom? Snap je dat moslims in veel opzichten veel oudhollandser zijn, dan de nieuwere generaties autochtonen? snap jij dat we niet meer in oud-holland wonen, maar in nederland 2003? We gaan niet meer terug naar 12950 ... waar de moslims zich waarschijnlijk beter thuis zouden hebben gevoeld. Nederland heeft zich verder ontwikkelt. Niet allemaal perfect - geen cultuur is perfect - maar er zijn wijzigingen - vaak door links doorgevoerd! - die nu voor moslims alhier wellicht niet leuk zijn ... De samenleving functioneert nu zeer individualistisch en normen en waarden zijn verschoven. Daarnaast zijn er tradities, die ook wellicht voor moslims minder leuk zijn. Op den duur zal daarvan wellicht een deel verdwijnen, voor een deel zullen de moslims zich nog verder aanpassen dan ze nu al gedaan hebben....
Gevoelens van moslims moeten in deze tijd zeer zeker door de regering meegewogen worden, maar ze mogen niet beleidbepalend zijn. De regering dient het belang van het hele land in het oog te houden. Nog los van de morele discussie, die duidelijk gedifferentieerder is dan jij hier doet voorkomen - zonder dat ik zeg dat de beslissing volledig moreel is -, en het idee dat de VS misschien gewoon gelijk heeft (het een na laatste rapport van Blix bevatte 128 punten, waar Blix zei dat Sadam en co niet aan de resoluties voldeden - na 12 jaar proberen..) is nederland niet gebaat bij een confrontatie met de VS. De vraag is bijvoorbeeld wie meer invloed uitoefent op de koers van Bush .. Chirac of Blair. Een mammoettanker stop je niet door ervoor te gaan staan, maar door aan de zijkant er tegenaan te duwen.


Je mag volgens Islam niet zuipen, niet extravagant zijn, geen foute seks hebben, niet vulgair zijn, niet stelen, geen drugs gebruiken.. enz enz.. Je moet gezagsgetrouw zijn, respect hebben, veel bidden, je ouders eren enz enz enz.. ja, dat mag volgens geen enkel religieus systeem en veel andere levensbeschouwingen. Als jurist zou je toch moeten weten dat wetten gemaakt worden omdat de gemeenschap juist dingen doet die je met die wetten wilt voorkomen. (Als iedereen uit zichzelf voor een rood licht zou stoppen, zou er geen wet zijn die ons gebood voor het rode licht te stoppen.) Als de Islam zulke waslijsten van ongewenst gedrag steeds weer publiceert, betekent dat dat de gelovigen steeds weer er aan herinnert moeten worden, ze houden zich er namelijk niet zo goed aan ...('t zijn net christenen of andere mensen)

Komt je dit bekend voor?? Hebben de gereformeerden geen betere vriend dan Islam?? ja, andere christelijke groeperingen, want de opvatting over jezus deugt van geen meter ..;) (Sorry jongens en meisjes, maar ik kon het niet laten ...)

Balkenende ziet dat niet, en jij ook niet.o jawel. Het CDA is druk bezig een bepaalde groep moslim-allochtonen binnen te halen .. en met succes. Maar nogmaals ... het blijft een afweging. Het gemoed van de moslims (zo er al een eenheid daarin is) is niet de enige factor.
Bespaar me een post over de verschillen, of over wat er niet goed gaat. Ga jij nou eerst maar eens stilstaan bij al die overeenkomsten, want het probleem is echt, dat veel moralistische autochtonen vooral wartaal uit slaan over Islam en moslims. Begrijp jij bijvoorbeeld, dat het moslims in Islam helemaal niet zozeer gaat over hooddoekjes of handen afhakken, maar primair over Gevóel bij- en geloof ín dingen?? Snap je iets van de wáarden, die ze proberen te verdedigen? Ik betwijfel het.. probleem is dat jouw verhaal zo ook niet opgaat voor de moslims... Kijk, als alle moslims zo perfect volgens die normen en waarden zouden leven, dan had je een punt ... maar helaas. het zijn mensen, net als christenen en anderen. Voor (veel?) moslims zijn die hoofddoekjes dus wel heel belangrijk. Jij hebt een ideaal beeld van de morele waarden van de islam ... dat is dus al afhankelijk van welke stroming je benaderd (zoals ook de morele waarden binnen het christendom per groep verschilt). Dan bedoel ik niet de mooie abstracte uitspraken, maar de wijze van toepassing in het dagelijks leven.


Punt is dat de gelovigen nogal eens halstarrig zijn. Balkenende mogelijk nog meer dan de moslims. Maar ook de atheisten zijn dat. Die miskennen de inhoud van de component “geloof” nogal eens, en relativeren veel teveel. en jij hebt een veel te abstract idee over geloof en haar invloed. Het gaat erom wat de gelovige met zijn geloof doet ... en daarin is veel variatie .. bij moslims en christenen en welke club dan ook. En politici hebben minder met dat abstracte idee te maken, maar wel met de uitwerking van dat geloof door de gelovige in de door de politic te besturen maatschappij.

Het is voorál tijd voor meer openheid en doorstroming. Driekwart van de mensen in alle kampen is veel te krampachtig in zijn eigen hokje bezig. dat klopt ... maar heb je nu het idee dat jouw bijdrage hier zo open is ? Of heb jij je eigen idee over Balkende en sluit je vervolgens alle wegen naar hem of aanverwante zielen af ? Dat laatste lijkt mij eerlijk gezegd wel zo. Jij hebt je eigen mening over deze oorlog, maar anderen denken anders zonder dat het gelijk slechte of domme mensen zijn ...


Een groot deel van de oplossing zit in omgang met elkaar, en respect voor elkaar. Voorbeeldje: Ik ben maar eens een marokkaans theehuis in gegaan. Ik weet niet wat ik verwacht had, maar in elk geval een boel bedenkelijke of negatieve dingen. Nou, het tegendeel is waar, en ik zit er nou regelmatig. Ik vind het heel bijzonder. En ik vind vooral dat het iets waard is. Ik vind de mensen ook toegankelijker, dan autochtonen in het uitgaansleven. De zin voor gemeenschappelijkheid is ook groter dan bij ons. Nee, niet dat ze “heulen” met elkaar, maar het besef in een gemeenschappelijke wereld te leven is groter. Erg eenkennig zijn ze echt niet. Sterker nog, ik heb niet éen afwijzing gehad of gevoeld van mijn autochtoon-zijn. Velen staan wel te kijken (ik ben ook de enige), maar er is wonderwel veel acceptatie. Niet éen negatief gebaar, of een blik van “wat moet die hier?”.

Mika, als jij gemeenschappelijkheid wilt, dan zijn er kansen zát! Maar dan moet je de dingen vooral een káns geven, en niet meteen als betweterige moralist met een vingertje gaan zwaaien. sorry Maarten, ik weet dat je het goed bedoelt, maar nu moet ik echt lachen ...
Wat ik gewoon die, is zoeken naar wat er aan goede waarden leeft, en dat blijkt niet weinig te zijn.. (verder ben ik even niet goed wakker, dus het zal wel een warrig verhaal zijn..) zoek het goede in een ieder en vergeet het kwade ...

Maarten
25-03-03, 18:15
Jaja, ik heb nou minstens een kwartier zitten turen naar wat je allemaal schrijft.
Het antwoord beslaat minstens 3 A4tjes en anderhalf uur. Ik ga het effe niet doen. Dat komt vooral, omdat ik het niet productief vind wat je doet. Het gehalte aan afreageren, en in het wilde weg associëren is me te groot. Je denkt ook niet probleemgericht, en dus komt er van jou ook nooit een oplossingsgericht verhaal.

En je omgang met de feiten. Als jij het feit dat juist links zich bemoeit met allerlei misstanden in de derde-wereld al gaat beantwoorden met een LPF-verhaal, en mijn opmerking, dat moslims veelal oud-hollandser zijn dan de NIEUWERE generaties autochtonen, beantwoort met dat we niet meer in 1200 leven, en vervolgens de hele problematiek van het internationale recht afdoet met de opmerking dat het zonder feitelijke macht niet werkt, dan ga je even op Ignore, OK? En dan zwijg ik nog over de rest. Dat klitten en jennen van jou, daar doe ik het niet voor. Je laat gewoon te weinig eigen visie zien.

Mika, je geeft een prima reactie, maar het antwoord is toch zo uitvoerig, dat ik even moet kijken wanneer dat gaat lukken. Het blijft gaan over normen en waarden, en de benepen opstelling van autochtonen bij de uitvoering daarvan, en de aldus gemiste kansen, en het splijtzwameffect... Ik begrijp je heel goed hoor, maarrr..