PDA

Bekijk Volledige Versie : Honderden SARS-vermoedens wereldwijd



Dx_
18-03-03, 18:57
Honderden SARS-vermoedens wereldwijd
HONGKONG (ANP) - Het aantal mensen van wie artsen vermoeden dat ze zijn besmet met de mysterieuze longaandoening SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome), is dinsdag tot boven de vijfhonderd opgelopen. China rapporteerde er 305 aan de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

De andere ziektegevallen zijn opgedoken in onder meer Vietnam, Singapore, Canada, Duitsland en Groot-Brittannië, Australië en Israël waar reizigers de ziekteverwekker naartoe brachten. Sinds de ziekte eind vorig jaar in China opdook, zijn er hoogstwaarschijnlijk negen mensen aan overleden. De ziekte begint met koorts en rillingen en ontwikkelt zich tot longontsteking met ernstige ademhalingsproblemen.

Onderzoekers zijn er nog niet achter of de ziekte wordt veroorzaakt door een virus of door een bacterie. Daarom is de WHO bezorgd. ,,Als het iets is als een nieuwe griepsoort, dan kan de ziekte zich zeer snel over de wereld verspreiden'', aldus David Heyemann van WHO. De organisatie heeft elf gerenommeerde laboratoria ingeschakeld om zo snel mogelijk achter de oorzaak van SARS te komen.

Inmiddels zijn in Australië twintig mensen met SARS-symptomen in het ziekenhuis opgenomen. Twee van hen verkeren in kritieke toestand.

Nieuw geval

Ook in Israël is vermoedelijk het eerste besmettingsgeval ontdekt. Een 33-jarige man die onlangs voor zaken naar Hongkong was geweest, werd maandagavond met klachten in een ziekenhuis in Tel Aviv opgenomen. De autoriteiten proberen nu contact te zoeken met alle passagiers die in hetzelfde vliegtuig als de man zaten.

In Hongkong zijn 123 mensen met de ziekte geïnfecteerd. Van hen hebben er 111 ernstige longontsteking. Uit angst dat de ziekte zich in de straten van de dichtbevolkte stad verspreidt, werkten buschauffeurs met mondkapjes op. Ouders van kinderen met koorts is geadviseerd hun kinderen niet naar school te sturen.

Geactualiseerd om 11.42 uur

Tomas
18-03-03, 19:14
Wacht maar tot SARS zich mengt met de vogelpest, de huidige griep, een computervirus en het zionisme.

Dan heb je pas een echt probleem.

Nou, dat is dan wel even buiten Nijmegen gesteld dan.

Dx_
18-03-03, 20:22
Als ik bij je was Thomas mocht je me kietelen, dan kan ik namelijk ook lachen om je " goede grappen".


P.S. Krijg toch de SARS man........:vingers:

Tomas
18-03-03, 20:27
Geplaatst door Dx_
Als ik bij je was Thomas mocht je me kietelen, dan kan ik namelijk ook lachen om je " goede grappen".


P.S. Krijg toch de SARS man........:vingers:

Dat geeft niks Dx.

Er is een psychiatrische term voor mensen die gefascineerd zijn van natuurrampen, wereldomvattende ziektes, wereldoorlogen etc...

Je kan hulp vragen.

Maar aan de andere kant is het meestal over tegen de tijd dat je volwassen bent.

Dus hou vol.

Dx_
18-03-03, 20:33
Ten eerste het is gefascineerd zijn door en niet gefascineerd zijn van........

Ten tweede heb ik geen psychisch advies van je gevraagd, de adviezen en bespiegelingen die je krijgt van je psychiater zijn bedoeld om te overdenken en niet om ze op je medemens te projecteren. Ik denk dat je het daar eens met je psychiater over moet hebben.
Rotkat...... :aftel:

Tomas
18-03-03, 20:45
Geplaatst door Dx_
Ten eerste het is gefascineerd zijn door en niet gefascineerd zijn van........

Jij kan het weten...


...niet om ze op je medemens te projecteren.


Ja hoor, Dx... Projectie is een leuke... Die lees je hier niet zo vaak.

Je moet hem wel weten toe te passen.

Tomas
18-03-03, 20:46
Geplaatst door EdV
Zeg Thomas,

Heb jij onlangs soms iets verkeerds tegen Dx gezegd?

Ed

Nee hoor.

Is er iets dan?

Dx_
18-03-03, 20:55
Zeg Thomas,

Heb jij onlangs soms iets verkeerds tegen Dx gezegd?

Ed

Poesje Miauw denkt dat hij intelligent en de lolligste op maroc.nl is.

Ik maakte een aanmerking op zijn "droge" grappen, maar dat kan hij blijkbaar niet hebben. Ik denk dat hij zo een arme sloeber is die als enige hard begint te lachen als hij een " grap " heeft gemaakt. Je kent dat soort " grappenmakers " wel, iedereen heeft wel zo iemand in de buurt. Op maroc.nl is dat Tomas...............:jammer:

P.S. In feite, we hebben er twee. Mark is een leerling van Tomas, of andersom. Of we hebben gewoon 2 droogkloten, die denken dat ze de comedytrain overtreffen.

Puk
18-03-03, 20:59
Geplaatst door Dx_
Poesje Miauw denkt dat hij intelligent en de lolligste op maroc.nl is.

Ik maakte een aanmerking op zijn "droge" grappen, maar dat kan hij blijkbaar niet hebben. Ik denk dat hij zo een arme sloeber is die als enige keihard begint te lachen als hij een " grap " heeft gemaakt. Je kent dat soort " grappenmakers " wel, iedereen heeft wel zo iemand in de buurt. Op maroc.nl is dat Tomas...............: jammer:

Ik moet toch wel vaak om Tomas lachen.

Om jou nooit.

Jammer.

Dx_
18-03-03, 21:01
Ik moet toch wel vaak om Tomas lachen.



Puk, van jou verwacht ik ook niet anders. Soort zoekt soort.

Tomas
18-03-03, 21:13
Geplaatst door Dx_
Soort zoekt soort.

Dat is soms erg eenzaam kan ik me zo voorstellen.

Ik moet ook vaak om jou lachen, Puk!

Mark nooit. Die is me gewoon te serieus.

Mark
18-03-03, 21:44
Jezus ik word helemaal door iedereen afgezeken hier :(

Wat heb ik jullie ooit aangedaan?

Leerling van Tomas? Alles goed verder?

Tomas
18-03-03, 21:52
Geplaatst door Mark
Jezus ik word helemaal door iedereen afgezeken hier :(

Wat heb ik jullie ooit aangedaan?

Leerling van Tomas? Alles goed verder?

Nee echt lachen om Mark kan ik niet.

Maar wel ben ik weer erg geraakt door de symboliek: Jezus als zoon van God als symbool voor de meester leerling verhouding enzo..

Heel mooi gevonden.

Mark
18-03-03, 21:56
Hey dit is jouw schuld Tomas, jij hebt Dx the anti-zionist boos gemaakt op de een of andere manier en nu is ie ook boos op mij....

misschien is ie morgen weer zijn kwaadheid kwijt!

trusten.

Tomas
18-03-03, 22:03
Geplaatst door Mark
Hey dit is jouw schuld Tomas, jij hebt Dx the anti-zionist boos gemaakt op de een of andere manier en nu is ie ook boos op mij....

misschien is ie morgen weer zijn kwaadheid kwijt!

trusten.

Ja, ja... Het is altijd allemaal mijn schuld. Ik weet het.

Groeten,
Mark..

Dx_
19-03-03, 13:17
Fransman in Vietnam bezweken aan SARS
HANOI (ANP) - Een 65-jarige Franse arts is woensdag in de Vietnamese hoofdstad Hanoi overleden aan het Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS). Dat is vernomen van de Franse ambassade in die stad. De man verkeerde door de longontsteking al enkele dagen in kritieke toestand.

De anesthesist Jean-Paul Derosier is in contact geweest met de Chinees-Amerikaanse zakenman die vorige week in Hongkong aan de ziekte overleed. De man had in Hanoi in het Franse ziekenhuis gelegen. De Fransman is het tweede dodelijke slachtoffer dat de ziekte in Vietnam heeft gemaakt. Zondag stierf een Vietnamese verpleegster.

Het aantal mensen in de wereld dat mogelijk is besmet met de mysterieuze longziekte SARS is dinsdag opgelopen tot boven de vijfhonderd. Elf gerenommeerde laboratoria zoeken ondertussen naarstig naar de oorzaak van de ziekte, die wordt veroorzaakt door een virus.

Ademhalingsproblemen

China rapporteerde tot dusver 305 vermoedelijke besmettingsgevallen aan de Wereldgezondheidsorganisatie WHO. Ook in onder meer Vietnam, Singapore, Canada, Duitsland, Zwitserland, Groot-Brittannië, Australië, Israël en Spanje zijn opnieuw of voor het eerst mensen opgenomen met de symptomen van SARS (Severe acute respiratory syndrome). Dat zijn hoge koorts, hoesten en ademhalingsproblemen.

Volgens de WHO zijn er al zeker acht mensen bezweken aan de longaandoening. De laatste slachtoffers zijn een Chinees echtpaar die kort na elkaar in een ziekenhuis in Peking zijn overleden. In Hongkong zijn 123 mensen met de ziekte geïnfecteerd. Van hen hebben er 111 ernstige longontsteking.

De WHO staat sceptisch tegenover berichten dat wetenschappers in Hongkong het virus hebben geïdentificeerd dat de longonsteking SARS veroorzaakt. ,,Wij vinden het te vroeg om daaruit al conclusies te trekken, omdat de ziekteverwekker achter heel veel ziekten kan zitten'', aldus een woordvoerder van de WHO woensdag.

Geactualiseerd om 13.04 uur

Mark
19-03-03, 13:30
Toch is dit geen grote dreiging.

Deze ziekte is blijkbaar niet overdraagbaar door de lucht, maar alleen door speeksel o.i.d. Je loopt het dus niet zo maar op!

Daarnaast kan er snel een medicijn worden ontwikkeld omdat de internationale labs nu druk bezig zijn met het bestuderen van de slachtoffers van deze ziekte.

Het wordt dus geen tweede spaanse griep!

De virologen verwachten over een paar weken de oorzaak te kennen. Dit soort epidemieen heb je elke 10 jaar wel.

~Panthera~
19-03-03, 13:55
Ze zijn erachter : het is een virus, en binnen enkele dagen denken ze een geneesmiddel te hebben.
Was op het nieuws. :D

Mark
19-03-03, 14:04
Told you so....

:zegniets: