PDA

Bekijk Volledige Versie : De visie van Abdullah Haselhoef op de situatie in Irak



Simon
19-03-03, 14:36
De visie van Abdullah Haselhoef op de situatie in Irak;


Krabbendijke, 19 maart 2003

- Quraan 2.224. En verschuilt u niet achter Allah met uw eden om u te onthouden van het goeddoen en het rechtvaardig handelen en het stichten van vrede tussen de mensen. Allah is Alhorend, Alwetend. -

* Met onze God aan Gene zijde *

Vele mensen vragen zich af waarom de VS niet langer meer de weg van de diplomatie wil bewandelen en uitgerekend op deze dagen 18 en 19 maart de oorlog tegen Irak zal gaan beginnen.

Vele mensen denken dat de oorlog in Irak alleen maar draait om olie. En dat de VS wat controle heeft over Irak, Saoedi-Arabië en Koeweit zo nog meer macht verkrijgt over de gehele wereld die volledig afhankelijk is van de beschikbaarheid van goedkope olie.

Weinig mensen weten echter dat 18 en 19 maart 'toevallig' samenvallen met het Joodse feest Purim wat gevierd wordt op de 14e van de Joodse maand Adar.

Het was op Purim dat Jozef Stalin vergiftigd werd, twee weken nadat hij opdracht had gegeven tot het bouwen van 4 mega joodse concentratiekampen.

Bron: http://www.aish.com/purimthemes/purimthemesdefault/Stalin_and_the_Purim_Present.asp

Het was op Purim dat de legers van Saddam Hussein in 1991 verslagen werden en het zal op de laatste avond van Purim zijn dat de legers van de VS Irak zullen gaan aanvallen.

Wat is de achtergrond van dit feest Purim, het feest van intriges, politieke vermommingen en schijn maskerades?

- In het Babylonische rijk 2.500 jaar terug trouwt de Babylonische koning Ahashveros met de beeldschone vrouw Esther (Hebreeuws: verborgen). Niemand zelfs de koning niet weet dat zij een jodin is. Haman een invloedrijke adviseur van de koning bepaalt dat op de 14e dag van de Joodse maand Adar alle Joden gedood moeten worden. Dan onthult Esther haar ware identiteit aan de koning, waarop de koning zijn legers stuurt naar ieder die probeert de Joden te vernietigen. Haman en zijn 10 zonen worden op de dag van Purim opgehangen. -

Het is duidelijk dat de staat Israël het meeste belang heeft wanneer Irak ontwapend wordt. Dat het wenselijk is voor Israël dat Irak wat veel van de zelfmoordaanslagen in Israël gefinancierd heeft nu zelf het slachtoffer wordt van terreur en angst door de overweldigende vernietigingskracht van het Amerikaanse leger.

In deze afschuwelijke nederlaag voor het Internationaal recht en onze menselijke beschaving laten de Amerikanen en Britten zich gebruiken als huurlingen.

Volkert van der G. die de moord op Pim Fortuyn rechtvaardigde als een preventieve moord om een groter onheil te voorkomen en B&B Bush&Blair die een preventieve oorlog tegen Saddam Hussein rechtvaardigen met als argument om een groter onheil te voorkomen kunnen elkaar de hand reiken.

Het zilvergeld waarvoor -de Amerikaanse en de Britse regering de ware democratie waar 80% van de publieke opinie tegen de oorlog is- verkopen is de olie.

De visie dat de veiligheid van Israël en de wereld pas gegarandeerd is wanneer er een rechtvaardige en humane oplossing komt voor de talrijke problemen van de Arabische volkeren en het Israëlische volk ontbreekt volledig bij deze plannenmakers.

Rechtvaardigheid is het schild tegen onrecht armoede en terreur. Wanneer één van de partijen meent meer recht te hebben op rechtvaardigheid en welvaart dan de andere en de daden der eigen onrechtvaardigheid goedkeurt zullen dit soort oorlogen zich nog vele malen herhalen.

Na de 'overwinning' op Irak behoort het tot de mogelijkheden dat de invloed van Iran vergroot gaat worden daar minimaal de helft van Irak bestaat uit Sjiieten. Het behoort ook tot de mogelijkheden dat Turkije de rijke olievelden in Noord-Irak gaat bezetten om zogenaamd een Koerdische opstand te voorkomen.

Voor de staat Israël en de internationale wapenhandel, media en olie-industrie zijn deze conflicten louter van voordeel want zolang moslims elkaar bevechten zullen zij zich niet bezig kunnen houden met het economische herstel van hun eigen landen en het Palestijnse 'probleem' in Israël. De moslims zullen voor miljarden aan nutteloze wapentuig bestellen en olie goedkoop blijven leveren ten voordele van onze in de sop geraakte economieën.

Dat dit ten koste gaat van honderdduizenden levens van onschuldige kinderen en vrouwen schijnt minder relevant te zijn voor de plannenmakers van deze Irak oorlog.

De plannenmakers van 11 september maakten misbruik van de religieuze gevoelens van moslims.

En de plannenmakers van deze Irak oorlog maken misbruik van de religieuze gevoelens van joden en christenen door deze misselijkmakende oorlog te laten samenvallen met het bijbels feest Purim alsof God zelf er een hand in zou hebben en deze oorlog zou goedkeuren.

Zij verschuilen zich achter God om hun eigen gruweldaden tegen de mensheid te maskeren als daden van oprechte vroomheid en humanitaire belangenloosheid.

Ik doe dan ook een zeer dringend beroep op de christelijke politieke partijen om zich te onthouden van enige (politieke) steun aan deze mensonterende oorlog daar deze steun op geen enkele wijze van belang is voor de voortgang van deze oorlog maar wel op een negatieve manier kan bijdragen tot spanningen binnen onze samenleving en daarbuiten.

Als moslim is men niet verantwoordelijk voor gruweldaden die verricht worden in de naam van de Islam op dezelfde wijze kunnen moslims ook niet hun Joodse, christelijke of andersgelovigen buren verantwoordelijk stellen voor het leed en verderf wat in Irak gebeurt.

Ik roep moslims, joden, christenen en andersgelovigen op om hun hoofd koel te houden, zich niet te laten ophitsen en niet in te gaan op provocaties.

Want het is geen moed of vroomheid om in een conflict tussen landen partij te willen kiezen vaak veeleer een gebrek aan wijsheid.


Abdullah Haselhoef,
Publicist

- Occupied Jerusalem: 3 October, 2001 (IAP) -- According to Israel radio (in Hebrew) Kol Yisrael, [Shimon] Peres warned [Ariel] Sharon Wednesday that refusing to heed incessant American requests for a cease-fire with the Palestinians would endanger Israeli interests and "turn the US against us."
At this point, a furious Sharon reportedly turned toward Peres, saying "every time we do something you tell me Americans will do this and will do that. I want to tell you something very clear, don't worry about American pressure on Israel, we, the Jewish people control America, and the Americans know it."-

Sou3adje...
19-03-03, 15:29
Als Purim echt misbruikt wordt voor zo'n misselijke actie:jammer:...

Ik word echt niet goed van oliedomme mensen als Bush, die niet willen leren van de geschiedenis.


Oorlog bepaalt niet wie er juist is, alleen wie er overblijft.
Bertrand Russel:).

jaja
19-03-03, 15:31
Geplaatst door Simon
De visie van Abdullah Haselhoef op de situatie in Irak;


Krabbendijke, 19 maart 2003

- Quraan 2.224. En verschuilt u niet achter Allah met uw eden om u te onthouden van het goeddoen en het rechtvaardig handelen en het stichten van vrede tussen de mensen. Allah is Alhorend, Alwetend. -

* Met onze God aan Gene zijde *

Vele mensen vragen zich af waarom de VS niet langer meer de weg van de diplomatie wil bewandelen en uitgerekend op deze dagen 18 en 19 maart de oorlog tegen Irak zal gaan beginnen.

Vele mensen denken dat de oorlog in Irak alleen maar draait om olie. En dat de VS wat controle heeft over Irak, Saoedi-Arabië en Koeweit zo nog meer macht verkrijgt over de gehele wereld die volledig afhankelijk is van de beschikbaarheid van goedkope olie.

Weinig mensen weten echter dat 18 en 19 maart 'toevallig' samenvallen met het Joodse feest Purim wat gevierd wordt op de 14e van de Joodse maand Adar.

Het was op Purim dat Jozef Stalin vergiftigd werd, twee weken nadat hij opdracht had gegeven tot het bouwen van 4 mega joodse concentratiekampen.

Bron: http://www.aish.com/purimthemes/purimthemesdefault/Stalin_and_the_Purim_Present.asp

Het was op Purim dat de legers van Saddam Hussein in 1991 verslagen werden en het zal op de laatste avond van Purim zijn dat de legers van de VS Irak zullen gaan aanvallen.

Wat is de achtergrond van dit feest Purim, het feest van intriges, politieke vermommingen en schijn maskerades?

- In het Babylonische rijk 2.500 jaar terug trouwt de Babylonische koning Ahashveros met de beeldschone vrouw Esther (Hebreeuws: verborgen). Niemand zelfs de koning niet weet dat zij een jodin is. Haman een invloedrijke adviseur van de koning bepaalt dat op de 14e dag van de Joodse maand Adar alle Joden gedood moeten worden. Dan onthult Esther haar ware identiteit aan de koning, waarop de koning zijn legers stuurt naar ieder die probeert de Joden te vernietigen. Haman en zijn 10 zonen worden op de dag van Purim opgehangen. -

Het is duidelijk dat de staat Israël het meeste belang heeft wanneer Irak ontwapend wordt. Dat het wenselijk is voor Israël dat Irak wat veel van de zelfmoordaanslagen in Israël gefinancierd heeft nu zelf het slachtoffer wordt van terreur en angst door de overweldigende vernietigingskracht van het Amerikaanse leger.

In deze afschuwelijke nederlaag voor het Internationaal recht en onze menselijke beschaving laten de Amerikanen en Britten zich gebruiken als huurlingen.

Volkert van der G. die de moord op Pim Fortuyn rechtvaardigde als een preventieve moord om een groter onheil te voorkomen en B&B Bush&Blair die een preventieve oorlog tegen Saddam Hussein rechtvaardigen met als argument om een groter onheil te voorkomen kunnen elkaar de hand reiken.

Het zilvergeld waarvoor -de Amerikaanse en de Britse regering de ware democratie waar 80% van de publieke opinie tegen de oorlog is- verkopen is de olie.

De visie dat de veiligheid van Israël en de wereld pas gegarandeerd is wanneer er een rechtvaardige en humane oplossing komt voor de talrijke problemen van de Arabische volkeren en het Israëlische volk ontbreekt volledig bij deze plannenmakers.

Rechtvaardigheid is het schild tegen onrecht armoede en terreur. Wanneer één van de partijen meent meer recht te hebben op rechtvaardigheid en welvaart dan de andere en de daden der eigen onrechtvaardigheid goedkeurt zullen dit soort oorlogen zich nog vele malen herhalen.

Na de 'overwinning' op Irak behoort het tot de mogelijkheden dat de invloed van Iran vergroot gaat worden daar minimaal de helft van Irak bestaat uit Sjiieten. Het behoort ook tot de mogelijkheden dat Turkije de rijke olievelden in Noord-Irak gaat bezetten om zogenaamd een Koerdische opstand te voorkomen.

Voor de staat Israël en de internationale wapenhandel, media en olie-industrie zijn deze conflicten louter van voordeel want zolang moslims elkaar bevechten zullen zij zich niet bezig kunnen houden met het economische herstel van hun eigen landen en het Palestijnse 'probleem' in Israël. De moslims zullen voor miljarden aan nutteloze wapentuig bestellen en olie goedkoop blijven leveren ten voordele van onze in de sop geraakte economieën.

Dat dit ten koste gaat van honderdduizenden levens van onschuldige kinderen en vrouwen schijnt minder relevant te zijn voor de plannenmakers van deze Irak oorlog.

De plannenmakers van 11 september maakten misbruik van de religieuze gevoelens van moslims.

En de plannenmakers van deze Irak oorlog maken misbruik van de religieuze gevoelens van joden en christenen door deze misselijkmakende oorlog te laten samenvallen met het bijbels feest Purim alsof God zelf er een hand in zou hebben en deze oorlog zou goedkeuren.

Zij verschuilen zich achter God om hun eigen gruweldaden tegen de mensheid te maskeren als daden van oprechte vroomheid en humanitaire belangenloosheid.

Ik doe dan ook een zeer dringend beroep op de christelijke politieke partijen om zich te onthouden van enige (politieke) steun aan deze mensonterende oorlog daar deze steun op geen enkele wijze van belang is voor de voortgang van deze oorlog maar wel op een negatieve manier kan bijdragen tot spanningen binnen onze samenleving en daarbuiten.

Als moslim is men niet verantwoordelijk voor gruweldaden die verricht worden in de naam van de Islam op dezelfde wijze kunnen moslims ook niet hun Joodse, christelijke of andersgelovigen buren verantwoordelijk stellen voor het leed en verderf wat in Irak gebeurt.

Ik roep moslims, joden, christenen en andersgelovigen op om hun hoofd koel te houden, zich niet te laten ophitsen en niet in te gaan op provocaties.

Want het is geen moed of vroomheid om in een conflict tussen landen partij te willen kiezen vaak veeleer een gebrek aan wijsheid.


Abdullah Haselhoef,
Publicist

- Occupied Jerusalem: 3 October, 2001 (IAP) -- According to Israel radio (in Hebrew) Kol Yisrael, [Shimon] Peres warned [Ariel] Sharon Wednesday that refusing to heed incessant American requests for a cease-fire with the Palestinians would endanger Israeli interests and "turn the US against us."
At this point, a furious Sharon reportedly turned toward Peres, saying "every time we do something you tell me Americans will do this and will do that. I want to tell you something very clear, don't worry about American pressure on Israel, we, the Jewish people control America, and the Americans know it."- ach ja ... het jodendom rules the world ... Alle ellende in de wereld ... het komt door de Joden ... echt waar ... Sorry, ik had beter van Haselhoef verwacht ...
Weet je het zijn ook bijna allemaal mannen .. volgens mij is het mannensamenzwering!! Kunnen ze lekker met hun speeltjes spelen.

Ik weet dat het wellicht als een schok komt voor mensen, maar soms nemen niet-joden gewoon domme beslissingen, soms zelfs misdadige, soms zelfs goede ... zonder dat "de joden" hen het hebben ingefluisterd.
Get a life ...

En wat betreft purim, het was de bedoeling de oorlog al twee weken geleden te beginnen, dus ver voor purim ... maar vanwege het diplomatieke getouwtrek is het uitgesteld. Het probleem is namelijk dat zo laat in maart het weer vaak te slecht is voor militaire actie ... zie de storm die nu ook heerst in Irak / Koeweit. Echt mensen, soms bestaat er ook zoiets als toeval...

Canaris
19-03-03, 15:36
wacht even
ik heb precies hetzelfde stukje al in het engels gelezen en dat was niet van Hasselhoef

Ik vraag mij af waar hier de plagiator zit.

Ik ga even zoeken. Ik betwijfel ten sterkste dat dit van Hasselhoef komt.

Simon
19-03-03, 15:40
Geplaatst door jaja
Ik weet dat het wellicht als een schok komt voor mensen, maar soms nemen niet-joden gewoon domme beslissingen, soms zelfs misdadige, soms zelfs goede ... zonder dat "de joden" hen het hebben ingefluisterd.
Get a life ...

Ik geloof dat die data inderdaad toeval zijn. Maar Abdullah is gek op complot theorieën. Dat Bush van alles krijgt ingefluisterd - waaronder ook door de invloedrijke joodse Wolfowitz met zijn gelijknamige doctrine - wordt ook deze week in een artikel in Vrij Nederland uiteen gezet. In een artikel van Eric Laurent wordt Wolfowitz zeer invloedrijk genoemd.

Simon

manc
19-03-03, 15:45
Ik geloof niet dat Haselhoeff dit soort crap heeft neergepend..er is wel vaker het een en ander geschreven met zijn naam eronder wat duidelijk niet uit zijn pen kwam.

Belachelijk dat zelfs een oorlog tegen een monster als Saddam tot een joodszionisch 'complot' wordt gebombardeerd....wat is het volgende? De stichting van groot-Israel? De masonieke complotten? De Anti-Christ?

jaja
19-03-03, 15:49
Geplaatst door Simon
Ik geloof dat die data inderdaad toeval zijn. Maar Abdullah is gek op complot theorieën. Dat Bush van alles krijgt ingefluisterd - waaronder ook door de invloedrijke joodse Wolfowitz met zijn gelijknamige doctrine - wordt ook deze week in een artikel in Vrij Nederland uiteen gezet. In een artikel van Eric Laurent wordt Wolfowitz zeer invloedrijk genoemd.

Simon ja, is ie ook. Maar hij zit daar niet als jood, maar als rechtse bal. Hij is eerst republikein, en op Sabbat misschien ook nog jood ... hoewel die volgens mij de regels niet bepaald in acht houdt. Kortom, dat jood-zijn is niet wat hem maakt wat hij is, noch wat hij denkt over de wereld. Rumsfeld is minstens zo belangrijk en geen jood. Wat zegt dat ??

Simon
19-03-03, 16:25
Geplaatst door manb
Ik geloof niet dat Haselhoeff dit soort crap heeft neergepend..

:) Het is niet de eerste keer dat iets niet van de hand van Abdullah lijkt te zijn maar het wel is. Ik heb het gewoon per e-mail ontvangen want ik sta op zijn mailinglijst.

Overigens: na de aanslagen op 11/9 gaf hij on-line het advies de volgende film te huren:
http://www.wag-the-dog.com/Story/index.html
... daarme suggererend dat de aanslagen in de VS een opzetje waren vanuit het Witte Huis. Dus ik vind dit soort Purim theorieën geheel in zijn straatje passen.

Simon

manc
19-03-03, 17:22
Geplaatst door Simon
:) Het is niet de eerste keer dat iets niet van de hand van Abdullah lijkt te zijn maar het wel is. Ik heb het gewoon per e-mail ontvangen want ik sta op zijn mailinglijst.

Overigens: na de aanslagen op 11/9 gaf hij on-line het advies de volgende film te huren:
http://www.wag-the-dog.com/Story/index.html
... daarme suggererend dat de aanslagen in de VS een opzetje waren vanuit het Witte Huis. Dus ik vind dit soort Purim theorieën geheel in zijn straatje passen.

Simon

Pffff. wat kan een ogenschijnlijk intelligent persoon als Abdullah domme dingen beweren zeg....

joop.r
19-03-03, 17:44
Geplaatst door manb
Pffff. wat kan een ogenschijnlijk intelligent persoon als Abdullah domme dingen beweren zeg....

Dat ben ik voledig met jou eens.
Voor de gene die iets in 2078 willen beginnen en de joden daar de schult van willen geven poerim valt dan eind maart begin april makkelijk om te weten.
En voor de gene die het nog niet wisten de rel om ons Koningshuis is een joods complot net zo als de val van ons kabinet en het zkken van de aandelen.
Vinden jullie dat vlauwekul,dat vind ik ook van het stuk van Abdulla

Malcolm_X
20-03-03, 13:06
In 2078 zal Israel allang niet meer bestaan......als je me niet geloof sla je eigen heilige boeken er eens op na.....Zelf de joodse schriftgeleerden beweren dat de israelische staat niet lang zal blijven bestaan....

En voor degene die het nog niet wisten. Abdullah Hazelhoeff is half joods...dus hij kan er zeker over mee praten!

Canaris
20-03-03, 13:12
Abdullah Hazelhoeff is half joods...dus hij kan er zeker over mee praten!


Ik ben half Duits, betekend dat dan kan meepraten over E=MC²?

joop.r
20-03-03, 13:19
Geplaatst door Canaris

Abdullah Hazelhoeff is half joods...dus hij kan er zeker over mee praten!

Hazeloff is van Vaders zijde joods en dat teld Halagisch niet dus
kan hij geen aanspraak maken op zijn jood zijn.
En het zal wel een enorme teleurstelling voor jou zijn maar ISRAEL zal blijven bestaan en ooit in VREDE met zijn naaste buren kunnen leven.



Ik ben half Duits, betekend dat dan kan meepraten over E=MC²?

Simon
24-03-03, 14:17
Nieuwsbrief Abdullah Haselhoef


Persbericht nr. 3 jaargang 2 Oplage: 8.400 Krabbendijke NL, 23-03-03


* * *

God als excuus

Mijn laatste nieuwsbrief over de samenhang van het Joodse feest Purim en de datum van het begin van de Irak oorlog heeft een aantal mensen gekwetst en dit was natuurlijk niet mijn bedoeling.

Ongevoelig en doof zijn wij haast wanneer Ephimenco, Theo van Gogh en andere witte columnisten in witte kranten kwetsende opmerkingen maken over moslims en de politieke Islam, maar reageren wel totaal overgevoelig en afwijzend wanneer de voormalige volkskrant columnist Mohamed Benzakour, Abu Jahjah of andere moslims zich kritisch uitlaten over de Israëlische politiek en de onvoorwaardelijke solidariteitsband tussen Israël en de VS.

Ik geloof in God maar ik geloof ook dat er mensen zijn die Gods naam misbruiken zoals Saddam Hussein en vele andere (Arabische) Islamitische leiders. Misbruiken ook Katholieken en Protestanten in Noord-Ierland Gods naam. Misbruiken Hindoes in Gudjurat Gods naam. Misbruiken Joden en Palestijnen Gods naam. En misbruiken de plannenmakers van deze Irak oorlog Gods naam door deze oorlog te laten samenvallen met het Purimfeest.

Dit misbruik van Purim is niet zonder succes geweest getuige de uitspraken van een aantal vooraanstaande rabbijnen en schrijvers die een 'goddelijk' verband zien tussen Purim en de aanval op Irak vanuit de Joodse wetten niet alleen goedkeuren maar zelfs propageren:
http://www.jta.org/page_view_story.asp?intarticleid=12466&intcategoryid=5
http://www.jta.org/page_view_story.asp?intarticleid=12560&intcategoryid=4p
http://jewishworldreview.com/yaffa/ganz1.asp

Wij zijn hyperalert wanneer het zich om mogelijk Islamitisch fundamentalisme handelt maar volledig blind als het gaat om mogelijke extremistische christelijke of joods zionistische invloed op oorlogsbeslissingen en geloven naïef dat deze oorlog uitsluitend om olie, economische belangen en het nakomen van VN -resoluties gaat.

De conclusie van de vorige en van deze nieuwsbrief is dan ook NIET dat er wel of niet een zionistische lobby bestaat en ook niet dat Joden schuldig zouden zijn aan het uitbreken van deze Irak oorlog maar wel dat alertheid en waakzaamheid geboden is in het signaleren van pogingen van (religieuze) fanatici - van welk geloof dan ook - om God en godsdienst bij etnische of economische conflicten tussen mensen te betrekken.

Gelovigen en 'ongelovigen' moeten verlangen naar rationele rechtvaardigheid voor een ieder ongeacht geloof, sekse of etniciteit. Wanneer gelovigen en 'ongelovigen' opnieuw op basis van de universele gelijkheid der mensen met elkaar leren omgaan, is werkelijke wereldvrede misschien mogelijk.

Oprechte gelovigen en 'ongelovigen' kunnen godsdienst of hun levensbeschouwing gebruiken als een persoonlijke bron van inspiratie om naar elkaar toe te groeien en van elkaar te leren maar niet als een excuus om elkaar uit te sluiten, te verketteren of te vervolgen in de naam van God.


- En verschuilt u niet achter God met uw eden om u te onthouden van het goeddoen en het rechtvaardig handelen en het stichten van vrede tussen de mensen - (Koran 2.224)

Abdullah Haselhoef

Puk
24-03-03, 14:19
Mijn God... daar hebben we Abdullah weer.

** zucht **