PDA

Bekijk Volledige Versie : Irak vuurt raketten op noorden Koeweit



NIS1
20-03-03, 08:49
Uitgegeven: 20 maart 2003 09:35

KOEWEIT-STAD - Irak heeft twee raketten afgevuurd, die in het noorden van Koeweit zijn terechtkomen. De raketten hebben geen schade aangericht.

Dat heeft een veiligheidsfunctionaris gemeld. Nadat de Koeweitse en Amerikaanse militairen de raketinslagen hadden gehoord, zetten ze in paniek hun gasmaskers op, aldus een getuige tegen het Franse persbureau AFP.

Waterval
20-03-03, 08:59
... toch was ik eerder!



:jumping: :jumping:

Mark
20-03-03, 09:04
Ja maar NIS heeft een reactie, nu zelfs 2 dus die wordt gelezen.

Waterval
20-03-03, 09:12
....kut!

Tomas
20-03-03, 09:13
Er is geen gifgas gebruikt, want dan zou Saddam het bewijs hebben geleverd wat zo vreselijk ontbeert.

Aangezien Saddam dit heeft kunnen beslissen, moet hij ook de keuze hebben gehad.

Als hij de keuze heeft, moet hij ook gifgas hebben.

Ergo: Het bewijs is geleverd. Saddam heeft gifgas.

Waterval
20-03-03, 09:13
Oh Shit, was dat nou de 3e?

Simon
20-03-03, 09:17
Geplaatst door Tomas
Ergo: Het bewijs is geleverd. Saddam heeft gifgas.

Zelfs als hij het niet heeft zal binnenkort het bewijs worden geleverd dat hij het wel heeft. Zo belangrijk is de informatie oorlog. Overigens, als de teams die de VS in dit kader heeft samengesteld nu zeer snel richting een opslagplaats van die wapens rijden roept dat de vraag op waarom ze die locatie niet aan de wapeninspecteurs hebben geopenbaard.

Simon

Waterval
20-03-03, 09:18
Geplaatst door Tomas
Er is geen gifgas gebruikt, want dan zou Saddam het bewijs hebben geleverd wat zo vreselijk ontbeert.

Aangezien Saddam dit heeft kunnen beslissen, moet hij ook de keuze hebben gehad.

Als hij de keuze heeft, moet hij ook gifgas hebben.

Ergo: Het bewijs is geleverd. Saddam heeft gifgas.


Yep, het zogenaamde gifgaswaarnemingszenuwverneukgas...

Tomas
20-03-03, 09:23
Geplaatst door Simon
..zeer snel richting een opslagplaats van die wapens rijden roept dat de vraag op waarom ze die locatie niet aan de wapeninspecteurs hebben geopenbaard.

Dat was toch al het vreemde aan het door Powell geleverde "bewijs". Dat had ie niet aan ons moeten vertellen, maar aan Blix.

NIS1
20-03-03, 09:53
Saddam zal denk ik zeker geen biologische wapens gaan gebruiken.. Zo verliest hij de steun, die hij eigenlijk van alle kanten van de wereld krijgt..

Landen willen een politieke oplossing en geen oorlog. Bij gebruik van biologische wapens zullen ze hun standpunten herzien en voor een harde aanpak kiezen.. Zo zal de vs ook haar gelijk krijgen. Saddam si een gevaar. Saddam zal ze denk ik dit niet gunnen.. De enige die er beter van gaat wordt is de vs zelf. Saddam weet heel goed wat hij aan het doen is..

kaassietoch
20-03-03, 10:10
Geplaatst door NIS1
Saddam zal denk ik zeker geen biologische wapens gaan gebruiken.. Zo verliest hij de steun, die hij eigenlijk van alle kanten van de wereld krijgt..

Nou nou steun? Ik denk dat jij 'steun' verwart met het besef dat Hussein nog altijd een volstrekt onberekenbare wrede idioot is die met fluwelen handschoentjes moet worden aangepakt. Hussein hoef je ook niet te steunen, wel het Iraakse volk dat na 24 jaar kutbewind van die brulaap van een Hussein nu nog eens een verzamelin bommen voor de kiezen gaat krijgen.



Landen willen een politieke oplossing en geen oorlog. Bij gebruik van biologische wapens zullen ze hun standpunten herzien en voor een harde aanpak kiezen.. Zo zal de vs ook haar gelijk krijgen.

Een hele logische redenering. Maar Hussein is allesbehalve in staat dergelijke rationele overwegingen te maken. Valt 12 jaar geleden Koeweit binnen omdat hij denkt daar 'toestemming' voor te hebben van de yanks, haalt bakzeil en steekt driekwart in de fik als hij weer oprot en komt daar nog mee weg ook. Dat is iets wat de knurft zich waarschijnlijk ook nu wel weer zal herrinneren. Ik gok maar niet op de weldenkendheid van iemand die een dergelijke reputatie ook echt niet heeft.




Saddam is een gevaar. Saddam zal ze denk ik dit niet gunnen.. De enige die er beter van gaat wordt is de vs zelf. Saddam weet heel goed wat hij aan het doen is..

Nogmaals, je dicht hem te veel eer toe.

manc
20-03-03, 10:39
Geplaatst door the president
Hij is een idioot die van zijn fouten niks geleerd heeft en onschuldige mensen misbruikt in zijn heilige oorlog. Jammer dat hij de moslims zo goed kan beinvloeden door hun fanatieke geloof.

Het volk gaat hoe dan ook de dupe worden van deze dictator.

Op die paar gekken na (die vrijwilligers die zich in Baghdad hebben aangemeld) speelt het geloof bij Saddam geen enkele of een zeeeeer beperkte rol. Ook niet bij zijn fanatieke aanhangers. De Islam heeft met dit conflict dan ook niks te maken, noch is het een aanval op de Islam.

NIS1
20-03-03, 10:44
Geplaatst door manb
Op die paar gekken na (die vrijwilligers die zich in Baghdad hebben aangemeld) speelt het geloof bij Saddam geen enkele of een zeeeeer beperkte rol. Ook niet bij zijn fanatieke aanhangers. De Islam heeft met dit conflict dan ook niks te maken, noch is het een aanval op de Islam.
:duim:

Dienna
20-03-03, 10:52
weet je waar ik echt benieuwd naar ben? Wat Amerika bedoeld met een "Keiharde respons" bij chemische wapens.

VS- De bevelhebber van het Amerikaanse leger, generaal David McKiernan, heeft gezegd dat het grootste gevaar bij een invasie de inzet van chemische wapens door het Iraakse leger is. Volgens de man die leiding zal geven aan het grondoffensief vanuit Koeweit zullen chemische wapens op dramatische wijze beantwoord worden.

(Bron: Metro)

Heeft Amerika dan toch zelf ook dit soort wapens in bezit. Het zou raar zijn als dat niet zo was: Amerika die achter loopt :verward: :jammer:

Tis weer tijd dat ze een koekje van eigen deeg krijgen :dood:

Dienna
20-03-03, 10:54
Geplaatst door manb
Op die paar gekken na (die vrijwilligers die zich in Baghdad hebben aangemeld) speelt het geloof bij Saddam geen enkele of een zeeeeer beperkte rol. Ook niet bij zijn fanatieke aanhangers. De Islam heeft met dit conflict dan ook niks te maken, noch is het een aanval op de Islam.

Hoezo een paar gekken?! Dus mensen die zich verbroederd voelen met hun geloofsgenoten en hen willen helpen wanneer zij worden aangevallen zijn tegenwoordig gekken volgens jou?

Dan zijn alle VN-bondgenoten dus ook een stelletje gekken! (Maar dat wist ik al)

Dienna
20-03-03, 10:56
Geplaatst door NIS1
Saddam zal denk ik zeker geen biologische wapens gaan gebruiken.. Zo verliest hij de steun, die hij eigenlijk van alle kanten van de wereld krijgt..

Landen willen een politieke oplossing en geen oorlog. Bij gebruik van biologische wapens zullen ze hun standpunten herzien en voor een harde aanpak kiezen.. Zo zal de vs ook haar gelijk krijgen. Saddam si een gevaar. Saddam zal ze denk ik dit niet gunnen.. De enige die er beter van gaat wordt is de vs zelf. Saddam weet heel goed wat hij aan het doen is.. :fpetaf:

Dienna
20-03-03, 10:57
Huh? Mijn tekst hierboven is weg., opnieuws als reactie op Nis:

Maar Saddam is ook gestoord en gestoorde mensen doen vaak gestoorde dingen....

manc
20-03-03, 11:24
Geplaatst door Dienna
[B]Hoezo een paar gekken?! Dus mensen die zich verbroederd voelen met hun geloofsgenoten en hen willen helpen wanneer zij worden aangevallen zijn tegenwoordig gekken volgens jou?

Nee, maar mensen die de man die verantwoordelijk is voor het uitmoorren van honderduizenden koerden, shi-iten, iraniers, koeweitis, moerasarabieren en zijn eigen sunitische arbische bevolking willen gaan beschermen zijn idd in mijn optiek niet goed bij hun hoofd. Iemand die zoveel onschuldige moslims doelbewust heeft uitgemoord gaan beschermen uit naam van de Islam is net zoiets als halal-bier met halal-varkenslapjes verkopen....it just doesn't add up.


Dan zijn alle VN-bondgenoten dus ook een stelletje gekken! (Maar dat wist ik al)

Wat zijn 'VN-bondgenoten'?

NIS1
20-03-03, 11:34
Geplaatst door Dienna
Huh? Mijn tekst hierboven is weg., opnieuws als reactie op Nis:

Maar Saddam is ook gestoord en gestoorde mensen doen vaak gestoorde dingen....

Bush is niet gestoord? :rambo:

manc
20-03-03, 11:35
Geplaatst door NIS1
Bush is niet gestoord? :rambo:

Moewah echt een 'licht' is het niet...gelukkig zijn er ook nog Blairs, Powells, congressen, vrije media en dergelijke om dat manneke in toom te houden.

observer
20-03-03, 13:05
Geplaatst door Dienna
Hoezo een paar gekken?! Dus mensen die zich verbroederd voelen met hun geloofsgenoten en hen willen helpen wanneer zij worden aangevallen zijn tegenwoordig gekken volgens jou?
viel je ook niet op dat er een stel tussen zaten die na hun speech over dat ze hun moslimbroeders kwamen steunen het over hadden dat ze "hun" land zouden verdedigen, volgens mij zijn het gewoon irakezen

manc
20-03-03, 15:49
Geplaatst door observer
viel je ook niet op dat er een stel tussen zaten die na hun speech over dat ze hun moslimbroeders kwamen steunen het over hadden dat ze "hun" land zouden verdedigen, volgens mij zijn het gewoon irakezen

Dat idee begon ik ook te krijgen...het zijn er ook maar een stuk of tien, ze laten/lieten elke keer de zelfde gasten zien, een paar met een sjaaltje om hun hele hoofd (waarom?) een paar dikke mannen met baarden en witte mutjes en wat iraakse commandanten met buikje en grote pistolen aan hun koppel....stelletje mafkezen zijn het.

jaja
20-03-03, 16:40
Geplaatst door manb
Moewah echt een 'licht' is het niet...gelukkig zijn er ook nog Blairs, Powells, congressen, vrije media en dergelijke om dat manneke in toom te houden. ik moet wel zeggen dat ze het er wel zwaar mee hebben ... En als Rumsfeld voor een paar jaar in retraite in een klooster zou gaan, zou voor de rest van de wereld zeer rustgevend zijn.

Bahmed
20-03-03, 16:50
Geplaatst door manb
Nee, maar mensen die de man die verantwoordelijk is voor het uitmoorren van honderduizenden koerden, shi-iten, iraniers, koeweitis, moerasarabieren en zijn eigen sunitische arbische bevolking willen gaan beschermen zijn idd in mijn optiek niet goed bij hun hoofd. Iemand die zoveel onschuldige moslims doelbewust heeft uitgemoord gaan beschermen uit naam van de Islam is net zoiets als halal-bier met halal-varkenslapjes verkopen....it just doesn't add up.


De enige die hier niet goed bij zijn hoofd is ben jij bvrouw.

Die moejahidien met meer ballen dan jij ooit zult hebben uit de hele islamitische wereld zijn niet gekomen om Saddam te beschermen maar zijn gekomen om de Iraakse burgers en hun soevereiniteit te beschermen.

manc
20-03-03, 17:03
Geplaatst door Bahmed
De enige die hier niet goed bij zijn hoofd is ben jij bvrouw.

Die moejahidien met meer ballen dan jij ooit zult hebben uit de hele islamitische wereld

Het zijn er een stuk of 10....lichtelijk zwakzinnigen als je het mij vraagt. Maar goed, voorlopig heb jij net zo weinig 'ballen' als ik, want je zit nog lafjes achter je pc met je grote muil. Volgens Saddam en zijn nieuwe mujahedeen ben jij nu ook geen echte moslim, een man zonder eer, volgens Dienna zelfs hypocriet en zwak...


zijn niet gekomen om Saddam te beschermen maar zijn gekomen om de Iraakse burgers en hun soevereiniteit te beschermen.

Hahaha, en HOE denk je dat ze dat volk gaan 'beschermen' door een dictator in het zadel te houden die de dood van honderduizenden moslims op zijn geweten heeft? Als je het volk van Irak wilt beschermen zul je toch echt moeten beginnen bij degene die dat volk in 2 oorlogen heeft gestort (nu 3), die chemische wapens over ze heen gestort, die disidenten ophangt, martelt, laat verkrachten....als je Saddam niet wilt beschermen zul je alles doen behalve zijn leger versterken en samenwerken met zijn officieren is het niet?