PDA

Bekijk Volledige Versie : wat hoor ik "SCUDS"?



Canaris
20-03-03, 11:43
dat niemand daar iets op heeft zeggen vind ik verrassend

Niet eens 10 uur in deze orloog en Sadam geeft de Amerikanen al gelijk.

12 jaar is gezocht gecontroleerd en amper 10 uur orloog en Sadam vuurt 5 Scuds op Kuweit af

Ja waar komen die opeens vandaan ?

manc
20-03-03, 11:47
Geplaatst door Canaris
dat niemand daar iets op heeft zeggen vind ik verrassend

Niet eens 10 uur in deze orloog en Sadam geeft de Amerikanen al gelijk.

12 jaar is gezocht gecontroleerd en amper 10 uur orloog en Sadam vuurt 5 Scuds op Kuweit af

Ja waar komen die opeens vandaan ?

MOSSAD

Funkytrip
20-03-03, 12:00
Saddam mocht best Scuds bezitten zolang ze maar aan bepaalde eisen voldoen... max. bereik bijvoorbeeld (150km ofzo) en geen chemische warheads.

Deze zullen tot zijn legale arsenaal behoren. Anders had het wel algemeen bekend gemaakt geworden. Gebruik van illegale scuds is koren op de molen van de VS.

Ramzi
20-03-03, 12:00
Geleend van Israel... :confused:?

manc
20-03-03, 12:44
Geplaatst door GI Joe
Saddam heeft laten zien dat niet Bush maar hij de agressor is door deze raketten af te vuren. Irak zal bloeden uit duizend open wonden en nu heeft hij zijn eigen burgerbevolking uitgeleverd aan de USAF.

Laat maar vallen dat bommentapijt vind ik !!!

Ik distantieer mij namens alle Belgen en Nederlanders van GI.

observer
20-03-03, 12:45
Geplaatst door Funkytrip
Saddam mocht best Scuds bezitten zolang ze maar aan bepaalde eisen voldoen... max. bereik bijvoorbeeld (150km ofzo) en geen chemische warheads.

Deze zullen tot zijn legale arsenaal behoren. Anders had het wel algemeen bekend gemaakt geworden. Gebruik van illegale scuds is koren op de molen van de VS.

scuds zijn geen type wapens maar een model

afhankelijk van welk type hebben ze een bereik van 500 to 1300 km en zijn dus verboden onder de vn resoluties waar ook irak mee heeft ingestemd en waar ze zo hard " meewerkten" om zich aan te houden

Canaris
20-03-03, 12:52
In tegenstelling tot meningeen hier, was ik in 1991 al meer dan volwassen en weet dus nog donders goed, dat één van der redenen maarom überhaupt de embargos werden besloten ( in samenhang met het opgelegde Ontwappeningsgebod aan Irak) de Scuds waren

Een Scud is een raket welöke tenminste 500 KM kan vliegen. Hij behoort tot de midde strekken wapens.

De Scuds welke Sadam had, waren omgebouwt en konden 1500 KM berijken.

Dit was zo´n eng idee, dat het eerste wat men deed, was alle SCUDS Launching Bases te vernietigen.

Deze zijn relatief groot.

Als men dus nu weet dat SADAM 12 Jaar SCUDS en de afschietrampen heeft kunnen verstoppen , mag God weten wat hij verder nog allemaal heeft.

Het bewijst dat de USA gelijk hadden , en de controlles een poltieke show waren geworden zonder enig resultaat.

Iedereen die nu nog over feit spreekt, dat Sadam met vredige middelen had kunnen worden ontwapend is door Sadam zelf nu in zijn/haar rug geschoten.

Iglo
20-03-03, 13:00
Geplaatst door Canaris
Het bewijst dat de USA gelijk hadden , en de controlles een poltieke show waren geworden zonder enig resultaat.

Iedereen die nu nog over feit spreekt, dat Sadam met vredige middelen had kunnen worden ontwapend is door Sadam zelf nu in zijn/haar rug geschoten.
Natuurlijk wist iedereen dat Saddam niet meewerkte met die wapeninspecties. Je zou wel heel erg naief moeten zijn als je denkt dat een dictator als Sadam vrijwillig al die wapens opruimt. Maar hoe dan ook, deze oorlog had nooit zonder de toestemming van de VN gestart mogen worden.

lennart
20-03-03, 14:50
Missiles fired at Kuwait were not Scuds but shorter-range Frogs - or something similar - with maximum 70-km range (source Ha'aretz)

jaja
20-03-03, 15:16
Geplaatst door lennart
Missiles fired at Kuwait were not Scuds but shorter-range Frogs - or something similar - with maximum 70-km range (source Ha'aretz) lijkt me logischer. Echte Scuds waren verder gekomen.

Vriend
20-03-03, 20:45
Canaris niet alles geloven wat je op tv ziet of in kranten leest...