PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorstel: Maroc.NL Persbureau



MO_NL
27-01-03, 12:54
Beste Maroc.NL-ers

Graag wil ik jullie mening vernemen over het volgende voorstel:

Afgelopen zondag is in de bestuursvergadering van Stg. Maroc.NL besproken om Maroc.NL een proactieve rol te laten spelen in de Nederlandse media.

Sinds de oprichting van Maroc.NL heeft de media vele malen citaten gebruikt afkomstig van www.maroc.nl om een indruk te geven van de mening van Marokkaanse Nederlanders inzake actuele kwesties.

Het lastige hiervan is dat wij geen enkele invloed hebben op de gekozen citaten terwijl de naam van Maroc.NL in veel gevallen wel genoemd werd. Niet zelden ontbrak de nuance en/of werden uitspraken uit hun context gerukt. Ook bij radio en TV-interviews kregen we regelmatig te maken met het betere knip en plakwerk.

Daarnaast ergeren wij ons groen en geel aan de zoveelste stigmatisering van Marokkanen/moslims in de media, alsof er alleen maar gebrekkig Nederlandssprekende allochtonen te vinden zijn om een reactie aan te vragen.

(Grappig dat tijdens dit schrijven BNN-radio belt om een aantal vragen te stellen over de Nederlandse tak van de AEL :D )

Wij hebben de volgende opzet in gedachten:

Er wordt een vertegenwoordiging samengesteld uit de reguliere Prikborders, waarbij een hetrogene samenstelling van belang is. D.w.z. zowel Marokkanen als Nederlanders, zowel mannen als vrouwen, zowel jeugdigen als volwassenen.

Deze vertegenwoordiging van ergens tussen de 4 en de 8 personen krijgt een eigen plek (b.v. Media en Beeldvorming) waar ze in alle beslotenheid gezamenlijk tot een Maroc.NL-standpunt komen inzake relevante actuele issues.

Vervolgens wordt dit standpunt geplaatst op het Nieuws v/d Dag zodat iedereen kan reageren en het wordt in de vorm van een persbericht verzonden naar alle Nederlandse media (kranten, radio en TV. Zowel landelijk, regionaal als lokaal).

Hoewel de definitieve opzet nog niet vastligt zullen de technische voorzieningen deze week gereed zijn.

Graag reactie op het idee en de invulling daarvan. Diegenen die zich kunnen vinden in het beschreven concept kunnen wellicht in hun ogen geschikte Prikborders nomineren.

Bij voorbaat dank voor je reactie en meedenken.

Namens het bestuur.

Mohamed El Aissati

rnaj
27-01-03, 13:05
Opmerking:
Een persburo geeft een onafhankelijk beeld van een bepaalde gebeurtenis. Uit onderstaand citaat begrijp ik dat het de bedoeling is da maroc.nl tot eigen standpunten komt en deze publiceert.



Deze vertegenwoordiging van ergens tussen de 4 en de 8 personen krijgt een eigen plek (b.v. Media en Beeldvorming) waar ze in alle beslotenheid gezamenlijk tot een Maroc.NL-standpunt komen inzake relevante actuele issues.


Ik denk dat het een goed idee is, zeker als de redactie met zorg samengesteld wordt.
Ik denk dat het goed zou zijn dat er een medium ontstaat die een menig/standpunt kan publiceren die door meerdere groepen gedeelt (jong/oud man/vrouw moslim/geen enz.enz) wordt.

plexus
27-01-03, 13:12
...roem stijgt :zegniets:

mrz
27-01-03, 13:27
rnaj: Opmerking:
Een persburo geeft een onafhankelijk beeld van een bepaalde gebeurtenis.

Hehe, nederland is zo van god los en spoorloos dat ze maar wat graag meningen hoort hoor volgens mij :D. Vooral als je de indruk hebt dat er meer achter zit dan de filosofie van geld geld geld. De scheiding van kerk en staat is op zijn retour nu langzaamaan iedereen duidelijk wordt dat darwinisme gewoon verdekt creationisme is, ik bedoel wat al die goeroe's of biochemici ook bedenken het is niets meer dan een surrogaatgeloof. En men beseft nu langzaamaan dat de belangrijkste wet van het kapitalisme -recht van de sterkste, gepikt van evolutieleer- bij het grofvuil kan.

Het probleem is dat de cowboy ubermenschen als Bush nu niet doorhebben wat voor gevolgen hun acties voor nageslacht gaan hebben, en in de long run untermenschen zullen blijken. Het is leuk hoor al dat onderzoek naar welvaarstziekte nr 1 kanker maar ondertussen houden we dat ook mooi in stand met o.a. de chemische industrie en andere vervuiling (depleted uranium, hee zou dat het zijn dat straks afghanistan en straks iraq afhankelijk gaan worden van westers/amerikaans kankeronderzoek?). Is dwijlen met kraan open. Ik kan altijd zo lachen als blijkt dat een ziekte met een vergeten plantaardig middeltje eigenlijk veel beter genezen kan worden dan met een synthetische oplossing.

Het is leuk dat we hier in nederland denken dat een verslaggever objectief moet zijn maar dat is niemand ooit helemaal. Je kunt dingen wel van 2 of meer kanten belichten maar het mag toch niet zo zijn dat je een acteur, oplichter of leugenaar moet zijn om journalist te kunnen worden?

Discrimineren in de zin van onderscheid maken tussen verschillende ideeen/meningen is niet meteen racisme. Uitzondering is misschien iemand met een overgeerft post-traumatisch stressyndroom door een oorlog of ziekte omdat die niks geen kritiek kan hebben. Ik generaliseer het maar wat om geen racistische opmerkingen te maken. Ik wil niet discrimineren tussen sommige zionistische Joden en de rest van de wereld zoals het MDI lijkt te doen. :wink:

rnaj
27-01-03, 13:38
Het is leuk dat we hier in nederland denken dat een verslaggever objectief moet zijn maar dat is niemand ooit helemaal. Je kunt dingen wel van 2 of meer kanten belichten maar het mag toch niet zo zijn dat je een oplichter of leugenaar moet zijn om journalist te kunnen worden?


Een journalist is nooit objectief, iedereen die dat denk of denkt dat dat zou moeten zijn is naief.
Iedere krant kleurd zijn berichtgeving, daarvoor is de redactie ook opgericht.

Een persburo (het ANP bv) daarin tegen maakt alleen melding van feiten en kleurt deze feiten niet in.

en zoals ik al schreef vindt IK het wel een goed idee om het te doen, de vraag is of je het dan een persburo moet gaan noemen.

gaypride
27-01-03, 13:55
Graag reactie op het idee en de invulling daarvan. Diegenen die zich kunnen vinden in het beschreven concept kunnen wellicht in hun ogen geschikte Prikborders nomineren.

Op zich is dit idee het proberen waard.
Praktisch lijkt het me een betere volgorde om mensen die hier iets in zien om dit te doen dat die eerst zich zelf aanmelden.
Dan vervolgens maak je een poll met die kandidaten waar ieder Maroc.nl lid in kan stemmen.
Is dat niet handiger?
Mensen moeten namelijk bereid zijn om hier energie in te steken en tijd.

:wijs:
Gp

Simon
27-01-03, 14:18
Volgens mij bestaat er niet zoiets als een "Maroc-NL" standpunt. De pluriformiteit van meningen is juist de charme van een discussie forum. Je zou dus een pool van mensen kunnen samenstellen die iets te melden hebben maar ieder hun eigen mening hebben. Ik denk dat je niet mag verwachten dat die tot één standpunt komen maar je kan die pool wel zo samenstellen dat ze een gevarieerd beeld geven van de meningen die hier naar voren gebracht worden. Maar als een sensatiekrant dan liever buiten de pool een ander citaat neemt dan kan je daar (denk ik) weinig tegen doen. Dus in hoeverre is het een oplossing?

Simon

MO_NL
27-01-03, 14:59
Salam,

Misschien ben ik wat te vaag gweest over de essentie van het standpunt.

Het gaat hier niet om een doorsnee standpunt van het forum en haar bezoekers maar om het standpunt van de Marokkaans-islamitische gemeenschap.

En dan niet het standpunt van alle Marocs in NL maar de mainstream.

Als dat niet haalbaar blijkt dan next best: het standpunt van mainstream Maroc.NL.

Over een aantal meningen naast elkaar en daar over stemmen voor er een persbericht de deur uitgaat:

Ik ben bang dat dit te veel tijd gaat vergen.

Greetz

MO_NL

Waterval
27-01-03, 15:28
Mijn angst is enkel dat diegene aan wie het persbericht gericht zal zijn, zal denken dat we uitgediscussieerd zijn. Is dat dan niet het einde van Pb?

Donna
27-01-03, 17:04
Ik snap de wens van Mo heel goed. Het is weliswaar zo dat het overduidelijk is dat de meningen van individuele prikkers niet namens de stichting worden gegeven, maar een feit is wel dat dat niet altijd zo wordt opgevat. Ik zie regelmatig quotes in kranten en op TV langskomen waarvan absoluut niet helder is wat nou de status is van de opmerking, dan krijg je dat dus als stichting in je schoenen geschoven.

Maar dan zou het samenstellen van zo'n panel dus wel uit een soort van 'negatieve' overweging worden samengesteld, namelijk om te voorkomen dat er ongenuanceerde standpunten worden overgenomen en gepresenteerd als ware ze van maroc.nl als geheel.

Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant een goed idee, zeker het proberen waard. Aan de andere kant zie ik wel een risico, wat als het 'standpunt' van zo'n panel wordt uitgegeven, overgenomen, en vervolgens in een artikel naast quotes van individuele bezoekers worden geplaatst? dan komt het weer zo over als: zie je nou wel, ze willen verbergen hoe 'extreem' ze zijn door er een mooi geaccepeerd forumpje op los te laten.

Maar toch vind ik het een goed idee. Het zou mooi zijn als dat panel democratisch wordt samengesteld, dus dat de prikkers op de mensen kunnen stemmen. Dan kun je met recht zeggen dat ze namens maroc.nl spreken.

Het is het proberen waard ! :duim:

Vriend
27-01-03, 18:48
Je hoort zo vaak dingen over maroc.nl en er word zo vaak óver maroc.nl geschreven maar haast nooit met maroc.nl dus ik zie het dan ook als uiterst logisch ontwikkeling.Ik zou er graag enig inbreng bij willen hebben en solliciteer hierbij dan ook naar de desbetreffende functie :) .

Mark
27-01-03, 23:46
Ehhhhh MO_NL ik denk dat de samenstelling van de groep bepaald wat het standpunt gaat worden.

Een vertegenwoordiging van alle prikkers of zelfs de meerderheid van de prikkers hier gaat niet lukken. De meningen liggen te ver uit elkaar.

Ik krijg het idee dat je een bepaald beeld naar de media wilt overbrengen dus ik zou zeggen zet Rafiq, Orakel, Bilal, jaja en nog wat "representatieve" Marokkanen bij elkaar en je opzet is geslaagd.

En toch zullen Shaheed, Achmedmaskin en Yehi de volgende dag weer worden gequote :)

Couscousje
28-01-03, 11:30
MO_NL, ik denk dat je de tijd niet hebt.

Simpelweg om het feit dat de media zo snel reageren op bepaalde voorvallen in onze samenleving. Je merkt, zodra er iets is gebeurd, zodra 1 of ander medium een bepaalde berichtgeving naar voren heeft gebracht, zie je het aantal guests hier op dit forum stijgen...

Hoe zou jij het voor elkaar willen krijgen om binnen een tijdsbestek van 1 uur met een standpunt naar buiten te komen? Immers, als je van plan bent om na 24 uur met een persbericht aan te komen zetten, ben ik bang dat je een beetje mosterd na de maaltijd bent...

Cc

rnaj
28-01-03, 11:52
Hoe zou jij het voor elkaar willen krijgen om binnen een tijdsbestek van 1 uur met een standpunt naar buiten te komen? Immers, als je van plan bent om na 24 uur met een persbericht aan te komen zetten, ben ik bang dat je een beetje mosterd na de maaltijd bent...

[a]
je hoeft niet alleen te reageren op gebeurtenissen die reeds gebeurt zijn. Als je in de maatscappij bepaalde dingen ziet gebeuren kan je ook proactief reageren.

[b]
als maroc.nl laat zien dat ze genuanceerde persberichten uitgeeft (ik neem aan dat het de bedoeling is) denk ik dat de afnemers wel willen wachten.

[c]
als je omdat je 'te laat' zou zijn je mening niet laat horen, dan zullen we, in deze snelle maatschappij, niet zo heel vaak meer een mening horen.

MO_NL
28-01-03, 12:43
Zaterdag zat Abu Jahjah bij Nova.

Maandag stond er in de Volkskrant dat de AEL in NL op zoek is naar een leider.

Maandagavond zat ik bij BNN-radio in de uitzending (met een oppervlakkig vraaggesprek bestaande uit 6 oppervlakkig vragen)

Dus binnen een uur reageren is niet altijd nodig.

Greetz

MO_NL

Orakel
28-01-03, 17:28
Ik wil de boel niet onnodig ingewikkeld maken, maar is het niet een idee (mits mogelijk) om met een collum te werken?

Kun je wekelijks het Prikkerslicht over een ander onderwerp laten schijnen, al dan niet actueel.

Heb je dus geen last van de factor tijd.

Een persbericht is ook afhankelijk van de waan van de dag. Stel dat dit geen idee meer was, maar al operationeel, en de pleuris breekt uit in Irak dan kun je het denk ik deze week vergeten.

:)

vacaturevijver
28-01-03, 17:44
Alweer iemand die denkt namens de marokkanen te kunnen spreken. Ik ruik hier carriere-kansen, hoogmoed, ...etc. Vergeet niet dat dit niets anders is dan een forum.
Voorstel: media_zwijgplicht invoeren en iedere Marokkaan die zich daaraan schuldig maakt, krijgt 100 stokslagen (dan zul je zien dan de zgn Marokkaanse woordvoerders meteen in hun hokje gaan).

Ik word misselijke van de zgn Marokkaanse woordvoerders :wohaa:

___________________________________________
Gaat U toch een baan zoeken
http://www.vacaturevijver.nl

Orakel
28-01-03, 17:52
Geplaatst door vacaturevijver
Alweer iemand die denkt namens de marokkanen te kunnen spreken. Ik ruik hier carriere-kansen, hoogmoed, ...etc. Vergeet niet dat dit niets anders is dan een forum.
Voorstel: media_zwijgplicht invoeren en iedere Marokkaan die zich daaraan schuldig maakt, krijgt 100 stokslagen (dan zul je zien dan de zgn Marokkaanse woordvoerders meteen in hun hokje gaan).

Ik word misselijke van de zgn Marokkanse woordvoerders

Heb jij iemand zichzelf zien kandideren? O ja, eentje.
Doe dus wat aan je reukvermogen.

Die stokslagen dat wordt 'm niet want de meesten hier zijn tegen invoering van de Sharia.

p.s. Had nog willen reageren op je andere topic, maar als ik deze reactie zo zie...

Koop maar mooi een sleurhut, al dan net op EU-niveau. :D

Vriend
28-01-03, 19:49
Het is echt weer typerend voor ons elmgarba dat we gaan discussiëren over een zaak dat een hele positieve bijdrage kan hebben aan de status van maroc.nl, een status die momenteel al toch niet zo geweldig is.waarom proberen we het gewoon niet en als het dan niet werkt weten we tenminste dat we het geprobeerd hebben...??

Vriend
28-01-03, 19:52
of nee wacht sorry ik was even vergeten dat we liever hebben dat er OVER ons word gesproken en niet MET ons....sorry zal wel een trekje zijn die we hebben overgehouden aan ons gekoloniseerde verleden……… :fpotver: :fpotver: :fpotver: :fpotver: :fpotver:

piano
28-01-03, 21:45
hallo,

ook vind het proberen waard ,waarom gelijk negatief denken en overal wat achter zoeken.
oke je kan overal wel dingen vinden waarom je het niet moet doen ,maar aan de andere kant wordt er wel via deze om weg naar de mensen geluisterd.

ik zou zeggen eerst proberen en dan klagen of veranderingen aanbrengen.

Ron Haleber
28-01-03, 23:13
De beste formule is lijkt me een aantal (liefst gematigde) mensen zich naar eigen keus in groepjes te laten formeren die dan op eigen titel een door henzelf ondertekend stuk schrijven met vermelding "leden van maroc.nl" Dat artikel kan door een kleine eventueel "gekozen" redactie of door Beheer zelf voor acceptabel worden verklaard. Dit lijkt me de meest werkbare formule...!!??

Ook lijkt het me niet mogelijk om bij elkaar te gaan zitten als mister X en lady Y. Om samen een mening te kunnen vormen moet je elkaar ook reeël persoonlijk kunnen ontmoeten, bellen en mailen... Een soort geheime Ku Klux clan lijkt me niet de juiste vorm en democratisch model voor een opinie-groep... Ik in elk geval ga nooit van mijn leven in zee met een aantal gemaskerde figuren - die kunnen je namelijk altijd achter je rug in het geniep van alles flikken...

Er zitten dus veel meer haken en ogen aan dan het jullie op het eerste gezicht lijkt !

(ik heb het oorspronkelijke stuk dat hier stond maar ingekort anders komt het voorstel van Beheer te weinig aan de orde)

Ron.

Donna
29-01-03, 11:55
Geplaatst door Ron Haleber
Een ontspannen ontmoeting ergens in Nederland van alle in elkaar geïnteresseerde prikkers...! Of daaraan vóóraf een voorbesprekeing op het Amsterdamse bureau van wat mensen...

Ik stelde een ontmoeting voor met behoud van de schuilnaam-anonimiteit... Maar dus wel met je prikbordnaam. Maar dat wordt vanuit het doel van Beheer beter om het met meteen maar met je ware naam te doen. Die gebruik ik toch al. En ook ken ik die van Rafiq en Maarten met wie ik vaak mail en bel.

Misschien kennen andere prikkers elkaar ook wel? Als ze dit aan ons melden, dan vergemakkelijkt het de zaak...! Maar het feit te melden dat ik op afstand vrienden met sommigen werd is eigenlijk al een schending van vertrouwelijkheid...!


Het valt me op dat je wel vaker toespelingen maakt over de 'ware' identiteit van mensen.

Waarom is dat?

Couscousje
29-01-03, 12:07
Geplaatst door Donna
Het valt me op dat je wel vaker toespelingen maakt over de 'ware' identiteit van mensen.

Waarom is dat?

Het valt mij op dat hij het woordje "ik" vaker gebruikt dan de doorsnee prikker hier...

:jammer:

Cc

P.S.: MO_NL, het lijkt mij zeer noodzakelijk om zo snel mogelijk te reageren. Als er iets is wat tijdgebonden is, dan zijn het de media wel... De nieuwswaarde daalt namelijk met het verstrijken van een periode.

Ron Haleber
29-01-03, 13:49
Geplaatst door Donna
Het valt me op dat je wel vaker toespelingen maakt over de 'ware' identiteit van mensen.

Waarom is dat?

WAAROM IK HECHT AAN WARE IDENTITEIT...

Dat is omdat ikzelf geen enkel geheim maak van mijn ware identiteit die iedreen o.a. via mijn website uitgebreid tot in het kleinste detail kan controleren en bekritiseren...!
Iedereen mag als hij daar behoefte aan heeft, weten wie "ik" ben... Afschuwelijk nietwaar...? Hoe haalt die brutale Ron dat in zijn kop?

Ik heb het altijd maar een vreselijk kinderachtig, zielig, vooral laf en flauw spelletje gevonden dat mensen zich achter allerlei pruts- en babynaampjes willen verschuilen alsof ze god weet wat voor belangrijks te verbergen hebben...!

(ik heb het oorspronkelijke stuk dat hier stond maar fors ingekort anders komt het voorstel van Beheer te weinig aan de orde - en het werd hier toch al twee keer een puinbak die Beheer moest opruimen)

Donna
29-01-03, 17:19
Christenziele, wat een verhaal zeg. Eerst even een misverstandje uit de weg helpen. Dat jij met naam en toenaam op deze site wil staan dat moet je zelf weten, daar ging de vraag ook niet over. Ik vroeg je waarom je toespelingen maakt op de identiteit van anderen. Zoals laatst op die van mij bijvoorbeeld, daar heb ik je nog een PM over gestuurd een paar weken terug, ik wacht nog op antwoord.


Geplaatst door Ron Haleber
WAAROM IK HECHT AAN WARE IDENTITEIT...

Dat is omdat ikzelf geen enkel geheim maak van mijn ware identiteit die iedreen o.a. via mijn website uitgebreid tot in het kleinste detail kan controleren en bekritiseren...!
Iedereen mag als hij daar behoefte aan heeft, weten wie "ik" ben... Afschuwelijk nietwaar...? Hoe haalt die brutale Ron dat in zijn kop?

Niet afschuwelijk. Meer oninteressant. Zie boven.


Geplaatst door Ron Haleber
[Ik heb het altijd maar een vreselijk kinderachtig, zielig, vooral laf en flauw spelletje gevonden dat mensen zich achter allerlei pruts- en babynaampjes willen verschuilen alsof ze god weet wat voor belangrijks te verbergen hebben...!

Dat kan zijn. Maar dat is nog geen rechtvaardiging voor het schenden van de privacy van de mensen die jij zo kinderachtig vindt. Je zegt in je post heel wat over andere mensen, en ook over mij heb je wel eens een toespeling gemaakt.

Ik vind mensen die tegen de zin van anderen of zonder zich uberhaupt af te vragen wat anderen daarvan vinden lopen te spielereien met de identiteit van mensen niet zozeer kinderachtig: meer onfatsoenlijk.


Geplaatst door Ron Haleber
Maar dat hangt misschien samen met mijn hang naar eerlijkheid, iets wat religieuze mensen nu eenmaal meestal niet hebben. Die voelen zich thuis bij allerlei spokerijen om de aandacht te trekken, of om stiekem de kat in het donker te knijpen... Liefst lopen ze daarom dan ook zelf als spook rond, dan ben je ervan verzekerd dat je het toppunt van aandacht trekt en tegelijk stiekem je gang kan gaan.

Religieus gedoe is meestal charletanisme en oplichterij waarbij de persoon "ik"-zelf nooit zichtbaar is, nooit ergens voor aansprakelijk is, of zelf in het geding is.

Behalve dan voor "zondes", dus voor het overtreden van wat Heilige Andere Hotemetoten voor je hebben uitgemaakt dat je behoort te doen... En dat wordt terecht weer makkelijk vergeven want het "ik" van die persoon was daar toch helemaal niet in het geding, alleen de Heilige ander met zijn lijst van taboes...!

Eeuwig wijst ALIBI anderen - dus niet "ik" aan die het hebben gedaan, het liefste wijst het vingertje van zich af, en bij voorkeur heel ver naar boven, want wat daar zit is toch nooit te controleren en dan heb je dus altijd gelijk zonder dat "ik" mezelf op het spel zet...

Meestal ontdekte ik was de oorzaak van al dat stiekem verbergen en gespook het feit van "de kleren van de keizer" (lees Andersen)...

Kewl. Een enorm stuk text met jouw mening over religie.


Geplaatst door Ron Haleber
[In werkelijkheid moest dus het eigen onbenul worden verborgen, de eigen onmacht om met iets echts en iets origineels naar voren te komen. Daarom vindt onze prikbord-terroriste het ook zo gruwelijk en onduldbaar als iemand eerlijk zegt: "ik" vind er dit of dat van, "ik" zou vanuit die of deze ervaring dit of dat willen voorstellen, "ik" zie als persoon dat helemaal niet zitten...

Spoken en terroristen hebben namelijk geen "ik", geen eigen persoonlijkheid ter beschikking... Die verschuilen zich per definitie achter een hoop ongrijpbaar onbenul...

Jaja. Zo dus.


Geplaatst door Ron Haleber
[Lijdt je ook zo met veel pijn aan bovenstaand syndroom, Donna...? Maak je ervan vrij hoor! We vergeven het je heus wel als je niet veel voorstelt!

Ik kies ervoor om niet met naam en toenaam op deze site aanwezig te zijn. Waarom ik dat doe, dat gaat jou niets aan. Wat hier telt, zijn de dingen die ik schrijf, niets meer en niets minder. Punt.


Geplaatst door Ron Haleber
[In bovenstaand geval lijkt het me duidelijk dat Beheer er niet veel verder mee komt als ze voor het vormen van "opnies" allerlei gespook toestaat, dan zal men recht voor zijn raap als "ik" persoonlijk voor zijn mening uit moeten durven komen en zich niet achter allerlei Heilig van dittum en Heilig van dattum moeten verschuilen...

Donna, ik denk dus niet dat ik op de top tien van jouw verkiezingslijst of op die van anderen sta... Maar dat hoef "ik" ook helemaal niet hoor...! Ga maar lekker door met dat gespook, zalig nietwaar...! "Ik" zelf ga wel weer een boek schrijven waar ik al mijn "ik"-opinies in bundel.

Beterschap, Ron!

Veel succes met het schrijven van je boek. Dan nu nog een klein puntje, en dat is:


Het valt me op dat je wel vaker toespelingen maakt over de 'ware' identiteit van mensen.

Waarom is dat?

Los van een veel te lang stuk over religie heb ik daar nog geen antwoord op gezien. Is het soms gewoon uit disrespect van het feit dat niet iedereen de keuze maakt die jij maakt?

Joesoef
29-01-03, 20:28
De topic mag dan zijn gesplitst in ruzie/ serieus, ik blijf bij mijn mening dat maroc.nl het gewoon bij het oude moet laten. Een forum en ooit misschiem een tijdschrift. Maar meer niet.

Mocht men wel vasthouden aan het idee dan heb ik www.narcisten.nl te koop.

Vriend
29-01-03, 21:03
Geplaatst door Vriend
Het is echt weer typerend voor ons elmgarba dat we gaan discussiëren over een zaak dat een hele positieve bijdrage kan hebben aan de status van maroc.nl, een status die momenteel al toch niet zo geweldig is.waarom proberen we het gewoon niet en als het dan niet werkt weten we tenminste dat we het geprobeerd hebben...??


Had ik gelijk of had ik gelijk?

Joesoef
29-01-03, 21:17
Geplaatst door Puk
Hoezo te koop?

Ben je het zat om steeds naar jezelf te kijken?

;)


Nee. Woordblind. moest www.narcissen.nl zijn. :wijs:

Vriend
29-01-03, 21:25
Wat me ook een goed idee lijkt is niet alleen een soort team van mensen, deskundigen of deskundigen in wording het liefst, die de media te woord kunnen staan maar ook een paar vaste columnisten die zich wekelijks kunnen bezighouden met het geven van uitgebreide meningen over allerlei soorten actuele zaken maar vooral met zaken die een grotere betrekking tot ons, elmgaraba, hebben, een soort spreekbuizen voor de gemiddelde megrabbie.Ik zag laatst nog op T.V. een gast van ***********, nou ik schaamde dood.Het leek wel alsof hij pas vanaf een of ander berg van Marokko was afgedonderd richting Hollanda.Laten we dus a.u.b. mensen uitpikken die behoorlijk hun woordje kunnen staan maar ik pleit toch hoe dan ook voor een grote Marokkaanse inbreng en om het een beetje multicultureel te houden, wat weer hartstikke goed van pas komt qua p.r., stel ik voor om ook een aantal mensen van een ander etnische afkomst toe te voegen, een Nederlander en een Chinees ofzo….of die ron….en misschien hebben we nog ergens een turk in de kast legge…

Vriend
29-01-03, 21:28
********* = onze grote concurrent XMAGREBB.NLX :duivels: :duivels: :duivels: :duivels: :duivels:

mulan
29-01-03, 21:31
Geplaatst door Vriend
Wat me ook een goed idee lijkt is niet alleen een soort team van mensen, deskundigen of deskundigen in wording het liefst, die de media te woord kunnen staan maar ook een paar vaste columnisten die zich wekelijks kunnen bezighouden met het geven van uitgebreide meningen over allerlei soorten actuele zaken maar vooral met zaken die een grotere betrekking tot ons, elmgaraba, hebben, een soort spreekbuizen voor de gemiddelde megrabbie.Ik zag laatst nog op T.V. een gast van ***********, nou ik schaamde dood.Het leek wel alsof hij pas vanaf een of ander berg van Marokko was afgedonderd richting Hollanda.Laten we dus a.u.b. mensen uitpikken die behoorlijk hun woordje kunnen staan maar ik pleit toch hoe dan ook voor een grote Marokkaanse inbreng en om het een beetje multicultureel te houden, wat weer hartstikke goed van pas komt qua p.r., stel ik voor om ook een aantal mensen van een ander etnische afkomst toe te voegen, een Nederlander en een Chinees ofzo….of die ron….en misschien hebben we nog ergens een turk in de kast legge…

Je bedoelt net zoiets als bij yasmina.nl?Lijkt me interessant.Die Salah van yasmina.nl vind ik by the way hilarisch :D ..............volgens mij schrijft ook Ali Edouadi columns voor yasmina.nl,misschien wil maroc.nl om die reden wel wat anders.Anders lijken ze een stel copy-cats. :)

Tomas
29-01-03, 21:37
ik zou het bij dit topic laten en die 70.000 euro in mn eigen zak steken.

maar ja, ik ben beheer niet.

Vriend
29-01-03, 21:39
Wat moet een kat in godsnaam met 70.000 euro? :wohaa:

Tomas
29-01-03, 21:43
Geplaatst door Vriend
Wat moet een kat in godsnaam met 70.000 euro? :wohaa:

poesjes paaien.

maar ik ben beheer niet.

Orakel
29-01-03, 21:45
Geplaatst door Tomas
poesjes paaien.

maar ik ben beheer niet.

Paait Beheer poesjes voor 70.000 euro?

Ga'k den ik ff een collum over schrijven....

Vriend
29-01-03, 21:59
jongen geloof me, geeen 1 poesje is 70000 waard :boer:

Vriend
29-01-03, 22:02
behalve dan die ene die er met je hart vandoor gaat.............................................. .... :)

Ron Haleber
29-01-03, 22:09
Geplaatst door Vriend
Wat me ook een goed idee lijkt is niet alleen een soort team van mensen, deskundigen of deskundigen in wording het liefst, die de media te woord kunnen staan maar ook een paar vaste columnisten die zich wekelijks kunnen bezighouden met het geven van uitgebreide meningen over allerlei soorten actuele zaken maar vooral met zaken die een grotere betrekking tot ons, elmgaraba, hebben, een soort spreekbuizen voor de gemiddelde megrabbie.Ik zag laatst nog op T.V. een gast van ***********, nou ik schaamde dood.Het leek wel alsof hij pas vanaf een of ander berg van Marokko was afgedonderd richting Hollanda.Laten we dus a.u.b. mensen uitpikken die behoorlijk hun woordje kunnen staan maar ik pleit toch hoe dan ook voor een grote Marokkaanse inbreng en om het een beetje multicultureel te houden, wat weer hartstikke goed van pas komt qua p.r., stel ik voor om ook een aantal mensen van een ander etnische afkomst toe te voegen, een Nederlander en een Chinees ofzo….of die ron….en misschien hebben we nog ergens een turk in de kast legge…

Beste Maghrebi, Hoewel ik nauwelijks meer mijn mond durf open te doen, lijkt me jouw voorstel een heel goede uitwerking van het voorstel van het bestuur.

De nadruk moet natuurlijk liggen op de "Marokkaanse inbreng" zoals jij dat noemt, maar dan moeten er wel genoeg slimme Marokkanen als Orakel te vinden zijn... Snuffel jij ze maar eens bij elkaar!

Dat van die colums is een goed idee, maar het lijkt me toch goed als dat vanuit een solidair groepje gebeurt dat de columns van elkaar leest en ze intern bekritiseert zodat de schrijver eventueel wat kan bijstellen...

Het zou kunnen dat er tenslotte ook een eindredacteur er nog even snel een blik opslaat voor het naar buiten gaat... Maar dat moeten jullie als club maar beslissen als het bestuur jullie al de vrije hand geeft om je gang te gaan?

Ik heb een keer een Turkse vlag zien wapperen op deze site, maar die is misschien weer ingehaald. Om er wat Turken bij te betrekken zoals je wilt, dan moeten we er wat werven. Dan noemen we ons tijdelijk maar turk.nl dan komen ze wel vanzelf!

----------------------------
De gesplitste topic.

Beheer bleek eindelijk te zijn ontwaakt en heeft alle bagger er hier terecht vanaf gegooid. En vreemd genoeg op een andere topic gesmeten.

Couscousje begon plotseling op een onbewaakt moment om niets tegen mij te schelden en dan zien anderen natuurlijk ook hun kans schoon. Onze kater Tom komt dan altijd ook meteen opdraven... Hij is pacifist, maar het blijft een kater dus een muis laat hij zich nooit ontsnappen...!
En schelden dat laat ik nooit op me zitten, ik ben geen watje, dat kan ik even goed als die gozers en meiden hier!

Maar hoewel ik graag dat gescheld - inclusief mijn reactie daarop - zag verdwijnen liet ik dat als altijd aan Beheer over. Ik heb er zelf niet om gevraagd...! Ik zie het meer als iets onvermijdelijks, hier in Amsterdam trap je altijd wel eens in de hondestront en dan bel ik ook niet meteen Gemeentereiniging...!

Alleen de titel van de afgesplitste topic vind ik erg vreemd: Ruzie van Ron met Beheer...??!!

Ik heb nog nooit ruzie gehad met beheer en ben dat ook niet ven plan. Beheer doet hier redelijk zijn werk.

De enige keer dat ik kwaad was op Beheer, was toen ze bij herhaling AHY op zeer beledigende wijze bejegende... Yehi genoot zichtbaar en nam dat snel over... Maar toen werd hij geband... Beter was het geweest als wij tevoren Beheer hadden "geband", dan had Yehi begrepen dat hij zijn fatsoen moest houden...!

vrijdag 30-1

Vandaag is het afgesplitste topic geheel verdwenen .

Orakel
29-01-03, 22:16
Geplaatst door Vriend
behalve dan die ene die er met je hart vandoor gaat.............................................. .... :)

Ik vrees dat je dan wel meer dan 70 mille kwijt bent Vriend, zeker als er koters achter weg komen.

:Iluvu: Kosjt boel geld.

Orakel
29-01-03, 22:22
Thanx voor het compliment Ron.

Ik wil best meedoen, maar ik kan alleen online en soms in het weekend. Heb namelijk werkweken van gemiddeld 50 uur met veel uitschieters naar boven en woon niet in de Randstad zoals ik van de meesten vermoed.

Begreep uit het eerste stuk van Bheer dat de deelnemers een "domein"bij media en beeldvorming krijgen. Misschien dat het mogelijk is om daar op gezette tijden af te spreken en iets in elkaar te zetten.

Iemand die de boel redigeert is dan inderdaad wel noodzakelijk.

Matt_ttie kan goed schrijven vind ik. MO_NL volgens mij ook wel.

Ik vind beide geooperde opties prima, hoewel ik een periodiek persbericht erg hectisch vind en hoop dat dat snel te realiseren is.

Tot slot: laat de multiculturaliteit van dit PB inderdaad zoals Vriend stelt doorklinken in de "werkgroep". Goed voorbeeld doet goed volgen.

Couscousje
29-01-03, 23:41
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Maghrebi, Hoewel ik nauwelijks meer mijn mond durf open te doen, lijkt me jouw voorstel een heel goede uitwerking van het voorstel van het bestuur.

De nadruk moet natuurlijk liggen op de "Marokkaanse inbreng" zoals jij dat noemt, maar dan moeten er wel genoeg slimme Marokkanen als Orakel te vinden zijn... Snuffel jij ze maar eens bij elkaar!

Dat van die colums is een goed idee, maar het lijkt me toch goed als dat vanuit een solidair groepje gebeurt dat de columns van elkaar leest en ze intern bekritiseert zodat de schrijver eventueel wat kan bijstellen...

Het zou kunnen dat er tenslotte ook een eindredacteur er nog even snel een blik opslaat voor het naar buiten gaat... Maar dat moeten jullie als club maar beslissen als het bestuur jullie al de vrije hand geeft om je gang te gaan?

Ik heb een keer een Turkse vlag zien wapperen op deze site, maar die is misschien weer ingehaald. Om er wat Turken bij te betrekken zoals je wilt, dan moeten we er wat werven. Dan noemen we ons tijdelijk maar turk.nl dan komen ze wel vanzelf!

----------------------------
De gesplitste topic.

Beheer bleek eindelijk te zijn ontwaakt en heeft alle bagger er hier terecht vanaf gegooid. En vreemd genoeg op een andere topic gesmeten.

Couscousje begon plotseling op een onbewaakt moment om niets tegen mij te schelden en dan zien anderen natuurlijk ook hun kans schoon. Onze kater Tom komt dan altijd ook meteen opdraven... Hij is pacifist, maar het blijft een kater dus een muis laat hij zich nooit ontsnappen...!
En schelden dat laat ik nooit op me zitten, ik ben geen watje, dat kan ik even goed als die gozers en meiden hier!

Maar hoewel ik graag dat geseik zag verdwijnen liet ik dat als altijd aan Beheer over. Ik heb er zelf niet om gevraagd...! Ik zie het meer als iets onvermijdelijks, hier in Amsterdam trap je altijd wel eens in de hondestront en dan bel ik ook niet meteen Gemeentereiniging...!

Alleen de titel van de afgesplitste topic vind ik erg vreemd: Ruzie van Ron met Beheer...??!!

Ik heb nog nooit ruzie gehad met beheer en ben dat ook niet ven plan. Beheer doet hier redelijk zijn werk.

De enige keer dat ik kwaad was op Beheer, was toen ze bij herhaling AHY op zeer beledigende wijze in de seik zette... Yehi genoot zichtbaar en nam dat snel over... Maar toen werd hij geband... Beter was het geweest als wij tevoren Beheer hadden geband, dan had Yehi begrepen dat hij zijn fatsoen moest houden...!

Ron.

Natuurlijk Ron, anderen komen zomaar uit het niets jou aanvallen.

Hier een doekje.

Je neus bloedt.

Cc

gaypride
30-01-03, 01:15
Je kunt de prikkers dan wel een eed van verdraagzaamheid laten afleggen, maar heeft bij voorbeeld Gaypride voldoende vertrouwen dat hij daar geen slachtoffer van wordt...? Tenslotte is ook dit prikbord een stelletje ongeregeld tuig van mensen die elkaar voor het minste of geringste eeuwig tot het hellevuur vervloeken....

Beste Ron,

ik ben heel goed in staat om voor mijzelf te beslissen of ik wel of niet onderdeel zou willen zijn van een vertegenwoordiging van maroc.nl
Ik vind dat jij vaak heel minachtend schrijft over de mensen die hier op maroc.nl aanwezig zijn.

Ook hier heb je het over "een stelletje ongeregeld tuig van mensen die elkaar voor het minste of geringste eeuwig tot het hellevuur vervloeken..."

Ik vind dat je daarmee veel mensen hier en ook maroc.nl belachelijk maakt.

Gp

Donna
30-01-03, 14:59
Geplaatst door GayprideIk vind dat je daarmee veel mensen hier en ook maroc.nl belachelijk maakt.

Gp



Eens Gaypride. Dit is nog een voorbeeld:


Geplaatst door Ron Haleber
De nadruk moet natuurlijk liggen op de "Marokkaanse inbreng" zoals jij dat noemt, maar dan moeten er wel genoeg slimme Marokkanen als Orakel te vinden zijn... Snuffel jij ze maar eens bij elkaar!


Met andere woorden: Ach ja, die zwartjes, ze zijn wel lief maar een beetje dom, dus laat mij het woord nou maar voeren hier, dan komt allesh goed.

Zie het als een neokoloniale vorm van blanke mannelijke zendingsdrang.

Ik kon gisteren helaas niet op het scheldtopic reageren, toen ik het eenmaal had gelezen was ik bang dat ik mijn middenrif gebroken had van het lachen. Ik heb hyperventilerend geprobeerd een reactie te plaatsen, maar was daar gewoon niet meer toe in staat :D

MO_NL
30-01-03, 22:20
Dames en heren,

Volgens mij heeft het voorstel genoeg krediet gekregen om een poging te wagen.

Baat het niet dan ...

Mijn voorstel in deze is om te beginnen met een rondje droogzwemmen. Dus nog geen persberichten met Maroc.NL standpunten de wereld in slingeren maar eerst een interne vingeroefening :)

In dat kader zal ik de spits afbijten door een aantal personen te nomineren.

Let wel: deze nominatie is op geen enkele manier volledig, het is enkel een eerste poging om een aantal geschikte mensen aan te wijzen. Er is geen contact geweest met deze mensen over hun bereidheid om deel te nemen.

Ik wil dan ook iedereen oproepen om geschikte prikkers voor te dragen.

In mijn optiek zouden de volgende mensen een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan het perscommitee:

Donna omdat ze als politicologe en campagneleidster goed ingevoerd is in de mores van de nationale en internationale politiek

Couscousje omdat zij als communicatie-deskundige en ancient-Prikbordster weet met welk bijltje er gehakt dient te worden

Ron Haleber omdat hij zich als islamoloog verdiept heeft in het gedrag van Marokkaanse jongeren

Mattie omdat hij in staat is om strakke columns te schrijven en lid is van het stichtingsbestuur

Lennart omdat een juridische inbreng zorgt voor aanvullende expertise en nuancering

Ora...? mr...? Vri.....? enz

Zoals gezegd is deze opsomming slechts een eerste verkenning zonder daarmee iets te zeggen over mogelijke geschiktheid van andere kandidaten.

Ik wil nogmaals benadrukken dat deze nominaties bedoelt zijn om jullie te motiveren om jezelf of anderen voor te dragen.

Dus laaat je niet van de wijs brengen door mijn lijstje en meld jezelf aan of draag anderen voor.

Let me know folks!

Kind regardz,

MO_NL

Ron Haleber
30-01-03, 22:35
Geplaatst door Donna
Eens Gaypride.

Ik vroeg je waarom je toespelingen maakt op de identiteit van anderen. Zoals laatst op die van mij bijvoorbeeld, daar heb ik je nog een PM over gestuurd een paar weken terug, ik wacht nog op antwoord.

(...)

Ik kon gisteren helaas niet op het scheldtopic reageren, toen ik het eenmaal had gelezen was ik bang dat ik mijn middenrif gebroken had van het lachen. Ik heb hyperventilerend geprobeerd een reactie te plaatsen, maar was daar gewoon niet meer toe in staat :D

Beste Donna,

Ik heb je gisteren een zeer correct antwoord geschreven op je vaak gestelde vraag, waarbij ik zelfs voor geval er t.a.v. een religieus stuk misverstand bij jou optrad, ik je excuses aanbood. Dit antwoord is bij de schoonmaak verdwenen.

Dat ik me bij de vorming van een soort "persbureau" verplaatste in de problemen van Gaypride die op deze site door de fundies vaak heel onheus bejegend werd, lijkt me zeker niet onjuist omdat hij zelf soms aanstalten maakte om te vertrekken hetgeen zeer jammer zou zijn...

Op je feministische veeg uit de pan antwoord ik maar later omdat ik net merk dat MO_NL tijdens dat ik dit schrijf met een voorstel komt waar ook jij zelfs met functie en al genoemd wordt...! Wat lees ik nu na mijn eerste kop koffie? "Donna is als politicologe en campagneleidster goed ingevoerd in de mores van de nationale en internationale politiek"... Eindelijk maak je aan ons allen bekend wie je bent...! Dat wist ik natuurlijk allang...! Nu sta je me toch wel toe je te antwoorden...!

Ron Haleber: De nadruk moet natuurlijk liggen op de "Marokkaanse inbreng" zoals jij dat noemt, maar dan moeten er wel genoeg slimme Marokkanen als Orakel te vinden zijn... Snuffel jij ze maar eens bij elkaar!

Reactie van Donna: Met andere woorden: Ach ja, die zwartjes, ze zijn wel lief maar een beetje dom, dus laat mij het woord nou maar voeren hier, dan komt allesh goed. Zie het als een neokoloniale vorm van blanke mannelijke zendingsdrang.


Ja nu begrijp ik je reactie...! En ook waarom je in onze correspondentie (door mij strikt geheim te houden - je onstak al in grote woede toen mij jouw naam bijna ontviel) waarin je me vroeg candidaten voor de AEL voor te stellen, genadeloos al mijn candidaten afwees! Met name de vrouwen die ik naar voren schoof, die amateursters in vergelijking met jou... Geen één ervan heb je benaderd, merk ik nu!

Jij als campagneleidster van Jahjah's partij (en nog wel ingevoerd in de mores van de ïnternationale politiek - dat buitenland is dus Jahjah's België) vond het natuurlijk belachelijk dat ik niet meteen met jouw horde superintelligente Marokkanen kwam opdraven...!

Ja Donna, ik heb je campagne-strategie heus wel door, je houdt gewoon je kruit droog...!

Ik weet het, eerst de spanning opvoeren door maandenlang enkel oliedomme Marokkanen op de televisie naar voren te schuiven die ons helemaal niets weten te vertellen... En daarna, als heel Nederland geen Marokkaan meer kan zien of luchten, dan worden NOVA, Rondom Tien en Netwerk overspoeld met jouw verpletterende incrowd, met de Marokkaanse spindocters van je AEL-campagneteam...!


Donna, ik zal ademloos aan de televisie zitten gekluisterd en dan pas de gruwelijke arrogantie van mijn opmerking begrijpen...!

Succes, Ron!

Maarten
31-01-03, 04:10
Geplaatst door Puk
[B]Cc een communicatie-deskundige????
B]

Mét specialisatie tamponwerpen. :hihi:

MO_NL.. couscousje, is dat niet degene die hele lappen citeert, en er dan 6 woorden aan toevoegt, waarvan 4 scheldwoorden? En die op die manier dan aan 6000 posts komt??
Wat zoeken jullie? Een media-terroriste??!… Een Marokkaanse variant van de LPF?
Als je zoiets nomineert, dan moet de radeloosheid toch wel groot zijn…

De enige verklaring die ik voor die nominatie kan verzinnen, is dat ze rondloopt bij maroc.nl, want de gemiddelde posting, daar hoop je maar van dat die de media níet haalt!
Ja sorry hoor, ik lees al die troep namelijk, en heb dus recht van spreken. Schoolvoorbeeld van een discussievervuiler.

Mét Ron meen ik, dat we het hier over 'gespook' hebben, en dat ze het begrip "ik" nog moet ontdekken. Die kan totaal niet over zichzelf heen kijken.

Verder vind ik het een taak van Beheer zelf om meta-standpunten de media in te gooien. De kranten staan ook niet dagelijks vol over maroc.nl, wel? Is het nou echt teveel?

Maroc.nl kan trouwens per geval een topic openen, en daarin een beroep doen op de prikkers.
Zelf heb ik uit eigen beweging al een een uitgebreide brief naar het MDI gestuurd (zinloos: toen wist ik nog niet hoe ze daar in elkaar zitten.) en heb ik er al een klaar liggen voor het geval een Officier van Justitie het in zijn bol krijgt!...
En iedereen die zich gedreven voelt kan hetzelfde doen.

Beheer kan natuurlijk altijd een media-bericht plaatsen als topper-topic, en dan een dagje wachten op de reacties. Het nadeel is dan wel dat sommige mensen weer vervallen in de scheldpartijen. Normaal is dat geen probleem, maar als media-respons wel. Effe dik screenen dus..

Vriend
31-01-03, 06:52
Geplaatst door Puk
En verder vind ik dat een raad zonder J.M.T. geen raad is.

Dan kan je net zo goed geen raad hebben.

Met alle respect voor J.M.T, het zal vast wel een heel lief persoontje zijn, maar wat ik tot nu toe van haar heb kunnen opmerken is het feit dat mensen en met name elmgaraba, (voor alle niet marokkanen onder ons elmgarba=marokkanen) het duidelijk niet eens met haar/hem/het/whatever waren.En dat is, aangezien het feit dat de desbetreffende persoon een spreekbuis moet worden voor maroc.nl, niet zo heel erg slim, lijkt het je niet?

Vriend
31-01-03, 06:54
Tenzij maroc.nl verborgen zelfdestructieve neigingen koestert...

Maarten
31-01-03, 07:04
Goodmorning Love!

Van de 56 kandidaten zullen er 181 totaal ongeschikt blijken te zijn.

Vriend
31-01-03, 07:06
Geplaatst door Maarten
Mét specialisatie tamponwerpen. :hihi:

MO_NL.. couscousje, is dat niet degene die hele lappen citeert, en er dan 6 woorden aan toevoegt, waarvan 4 scheldwoorden? En die op die manier dan aan 6000 posts komt??
Wat zoeken jullie? Een media-terroriste??!… Een Marokkaanse variant van de LPF?
Als je zoiets nomineert, dan moet de radeloosheid toch wel groot zijn…


Haast iedereen scheldt hier dus dat maakt de een niet beter als de ander, sommigen zijn er gewoon creatiever in en anderen die winden er geen doekjes om.CC lijkt me naar mening zeer geschikt gezien haar opleiding, vocabulair en haar afkomst, al ben ik er haast 100% van overtuigd dat ze het aanbod afslaat.
Ron ken ik nog niet zo goed dus over hem heb ik geen echte mening maar ik weet wel dat hij, zelfs hier op deze topic, enorme vuile woorden in zijn mond/toetsenbord heeft genomen en dat vond ik , gezien zijn leeftijd, best wel sneu, voor hem en voor alle 50+'ers in nederland.

Vriend
31-01-03, 07:11
Geplaatst door Maarten
Goodmorning Love!

Van de 56 kandidaten zullen er 181 totaal ongeschikt blijken te zijn.


Heb jij wel ooit leren rekenen jongen...... :hihi:

Maarten
31-01-03, 08:47
Geplaatst door Vriend
Heb jij wel ooit leren rekenen jongen...... :hihi:

Heb jij alle dubbele moralen wel eens bij elkaar opgeteld?
pak 56 mensen, en dan kom je er 181 tegen :hihi:

Leuk dat je Cc juist om haar "vocabulair" prijst!.. Uitgerekend die!... Heb je ze gezien die 6000 posts? Hahaha...

Tomas
31-01-03, 11:16
Geplaatst door Maarten
Leuk dat je Cc juist om haar "vocabulair" prijst!.. Uitgerekend die!... Heb je ze gezien die 6000 posts? Hahaha...

Niemand kan zo efficient relativeren als Cc....

Verder zou ik me als Maroc.nl vooral concentreren op Orakel, Matt_ttie, Bil@l en ja inderdaad toch Cc.

Als daar een eenduidige mening uitkomt, dan is ie denk ik best wel breed gedragen en genuanceerd.

Met de nadruk op als...

Tomas
31-01-03, 11:47
Geplaatst door Ron Haleber
Bah wat een vieze meid ben jij...! Geef je tampon maar aan je poes...! Die houdt wel van dingen van zijn vrouwtje die erg vies stinken!

Mmmmm..

Ik krijg toch steeds meer de indruk dat de persoon op die foto's op je website, je opa is.

Couscousje
31-01-03, 11:53
Geplaatst door Puk
Cc een communicatie-deskundige????

Whoehahahaha!!!

Dan wil ik wel eerst haar diploma zien voordat ik op Cc stem.

Sorry Cc maar ik kon het niet laten.

Pak je step maar en kom naar Eindhoven.

Cc

Couscousje
31-01-03, 11:54
Geplaatst door Ron Haleber
Bah wat een vieze meid ben jij...! Geef je tampon maar aan je poes...! Die houdt wel van dingen van zijn vrouwtje die erg vies stinken!

:haha:

Ik heb hier geen reactie op.

Je hebt jezelf al genoeg voor aap gezet.

Daar heb ik weinig aan toe te voegen.

Cc

Couscousje
31-01-03, 11:56
Geplaatst door Maarten
Mét specialisatie tamponwerpen. :hihi:

MO_NL.. couscousje, is dat niet degene die hele lappen citeert, en er dan 6 woorden aan toevoegt, waarvan 4 scheldwoorden? En die op die manier dan aan 6000 posts komt??
Wat zoeken jullie? Een media-terroriste??!… Een Marokkaanse variant van de LPF?
Als je zoiets nomineert, dan moet de radeloosheid toch wel groot zijn…

De enige verklaring die ik voor die nominatie kan verzinnen, is dat ze rondloopt bij maroc.nl, want de gemiddelde posting, daar hoop je maar van dat die de media níet haalt!
Ja sorry hoor, ik lees al die troep namelijk, en heb dus recht van spreken. Schoolvoorbeeld van een discussievervuiler.

Mét Ron meen ik, dat we het hier over 'gespook' hebben, en dat ze het begrip "ik" nog moet ontdekken. Die kan totaal niet over zichzelf heen kijken.

Verder vind ik het een taak van Beheer zelf om meta-standpunten de media in te gooien. De kranten staan ook niet dagelijks vol over maroc.nl, wel? Is het nou echt teveel?

Maroc.nl kan trouwens per geval een topic openen, en daarin een beroep doen op de prikkers.
Zelf heb ik uit eigen beweging al een een uitgebreide brief naar het MDI gestuurd (zinloos: toen wist ik nog niet hoe ze daar in elkaar zitten.) en heb ik er al een klaar liggen voor het geval een Officier van Justitie het in zijn bol krijgt!...
En iedereen die zich gedreven voelt kan hetzelfde doen.

Beheer kan natuurlijk altijd een media-bericht plaatsen als topper-topic, en dan een dagje wachten op de reacties. Het nadeel is dan wel dat sommige mensen weer vervallen in de scheldpartijen. Normaal is dat geen probleem, maar als media-respons wel. Effe dik screenen dus..

:rolleyes:

Ik denk dat jij ontzettend veel moeite hebt met het feit dat alleen Ron Haleber je weet te waarderen hier op dit forum, en voor de rest niemand.

Ik wil je best nomineren hoor, als dat je blij maakt, maar ik zie eGt niet wat voor toegevoegde waarde een zeikerd als jij zou moeten hebben.

Ta ta.

Cc

piano
31-01-03, 11:57
hallo,allemaal

ik lees het al ,we hebben nu al een probleem bij het vormen van een panel.

mijn mening is een paar die deskundig zijn en een paar die dicht bij de mensen staan,omdat vaak de deskundigen het in het algemene dingen van de hele geschiedenis erbij halen en het zovaak dan niet begrepen wordt met het heden van vandaag en ook omdat het vaak van het welles en nietes spelletjes worden .

dus deskundigen en ondeskundigen laten we het eerst maar eens met elkaar eens zijn voor dat we een mening kunnen vormen.

ik nomineer iedereen die zich geroepen voelt om iets zinnings te zeggen heeft zonder een ander pijn,te beledigen of te kwetsen en zonder scheld worden want daar bereik je niets mee.

de hoofd koel houden en de dingen van de verschillende standpunten zien.




succes.

Couscousje
31-01-03, 13:46
Geplaatst door Tomas
Dank je Cc.

Jammer dat Beheer mijn eerdere reactie waarin de huidige staat van de krabpaal was te zien alweer heeft verwijderd.

Zelden zo'n snelle reactie gezien.

Ik heb hem wel gezien, Tomas...

Cc

MO_NL
31-01-03, 15:14
Salam,

Ik moet even iets rechtzetten:

Waar ik Lennart zei bedoelde ik eigenlijk Maarten. Ik verwees daarbij naar juridische kennis van zaken met in mijn achterhoofd inderdaad o.a. de brief aan het MDI

Neemt niet weg dat ik de bijdragen van Lennart ook op waarde weet te schatten.

Maar zoals ik heb gemerkt is nomineren niet zonder gevaren. Had meteen een fikse aanvaring met mijn ega over alle geschikte Marocs die ik nagelaten heb te nomineren.

Dus misschien is het beter dat ik mijn nominaties intrek en jullie vraag jezelf aan te melden als je ervoor voelt om een bijdrage te leveren. Misschien moeten gewoon beginnen op "Media en Beeldvorming" om in een later stadium te stemmen over de geleverde bijdragen.

De Vaderlandse media hebben ons topic reeds weten te vinden en hun interesse en steun toegezegd.

Zo denkt een TV-station er over om de ontstaansgeschiedenis van ons aller perscomite te verslaan in een nieuw TV-programma, en hebben meerdere radiostations interesse getoond voor de persdienst.

Dus nogmaals het verzoek om de onderlinge geschillen elders uit te vechten en hier een serieuse poging te doen om tot oprichting van het perscomite te komen!

Om een oude Maroc.NL slogan van stal te halen:

UNITED WE STAND! :lole:

Donna
31-01-03, 15:15
Geplaatst door MO_NL
Dames en heren,

Volgens mij heeft het voorstel genoeg krediet gekregen om een poging te wagen.

Baat het niet dan ...

Mijn voorstel in deze is om te beginnen met een rondje droogzwemmen. Dus nog geen persberichten met Maroc.NL standpunten de wereld in slingeren maar eerst een interne vingeroefening :)

In dat kader zal ik de spits afbijten door een aantal personen te nomineren.

Let wel: deze nominatie is op geen enkele manier volledig, het is enkel een eerste poging om een aantal geschikte mensen aan te wijzen. Er is geen contact geweest met deze mensen over hun bereidheid om deel te nemen.

Ik wil dan ook iedereen oproepen om geschikte prikkers voor te dragen.

In mijn optiek zouden de volgende mensen een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan het perscommitee:

Donna omdat ze als politicologe en campagneleidster goed ingevoerd is in de mores van de nationale en internationale politiek

Couscousje omdat zij als communicatie-deskundige en ancient-Prikbordster weet met welk bijltje er gehakt dient te worden

Ron Haleber omdat hij zich als islamoloog verdiept heeft in het gedrag van Marokkaanse jongeren

Mattie omdat hij in staat is om stakke columns te schrijven en lid is van het stichtingsbestuur

Lennart omdat een juridische inbreng zorgt voor aanvullende expertise en nuancering

Ora...? mr...? Vri.....? enz

Zoals gezegd is deze opsomming slechts een eerste verkenning zonder daarmee iets te zeggen over mogelijke geschiktheid van andere kandidaten.

Ik wil nogmaals benadrukken dat deze nominaties bedoelt zijn om jullie te motiveren om jezelf of anderen voor te dragen.

Dus laaat je niet van de wijs brengen door mijn lijstje en meld jezelf aan of draag anderen voor.

Let me know folks!

Kind regardz,

MO_NL

Ha Mo,

Ik heb je net een mailtje gestuurd......

Dank voor je nominatie. Ik ben zeer vereerd. Ik wil het wel doen, maar ik wil toch wat andere namen aandragen.

Muslimaah, Bil@l en Mulan.

Allen overtuigd moslim, intelligent, goed gebekt en zeer wel in staat een klinkende mening te geven.


Een voorschot op mijn reply aan Ron:

Als Ron erin gaat zitten bedank ik voor de eer. Zijn toon staat me voor geen meter aan en onder geen beding ga ik in een forum zitten met iemand die zich zo onbeschoft opstelt.

Donna
31-01-03, 15:28
Ron, maak je replies eens wat korter kind. je hebt 50 regels nodig om niks te zeggen.


Geplaatst door Ron Haleber
Wat lees ik nu na mijn eerste kop koffie? "Donna is als politicologe en campagneleidster goed ingevoerd in de mores van de nationale en internationale politiek"... Eindelijk maak je aan ons allen bekend wie je bent...! Dat wist ik natuurlijk allang...! Nu sta je me toch wel toe je te antwoorden...![/B]

Spuit 11.

Heet ik Mo_NL? Nee. Ik heet Donna. Ik heb aan jou dus niks bekend gemaakt, ik heb enige tijd geleden aan Mo_NL iets bekend gemaakt.

Dat ik dat bij Mo wel doe en niet bij jou komt omdat ik Mo wel vertrouw en jou niet.

Even een voorschot op je reactie: Mo en ik komen er zelf wel uit. dank je.




Geplaatst door Ron Haleber
Ja nu begrijp ik je reactie...! En ook waarom je in onze correspondentie (door mij strikt geheim te houden - je onstak al in grote woede toen mij jouw naam bijna ontviel) waarin je me vroeg candidaten voor de AEL voor te stellen, genadeloos al mijn candidaten afwees! Met name de vrouwen die ik naar voren schoof, die amateursters in vergelijking met jou... Geen één ervan heb je benaderd, merk ik nu!

Jij als campagneleidster van Jahjah's partij (en nog wel ingevoerd in de mores van de ïnternationale politiek - dat buitenland is dus Jahjah's België) vond het natuurlijk belachelijk dat ik niet meteen met jouw horde superintelligente Marokkanen kwam opdraven...!

Je bent grappig.

Correspondentie? Avec moi?

Afgezien van een PM enige tijd geleden met de vraag waarom je zo onfatsoenlijk bent om zonder mijn toestemming te speculeren over mijn identiteit (een PM waar ik overigens nog altijd geen antwoord op heb) zou ik nog liever van het balkon springen dan met jou corresponderen.

Er zijn twee mogelijkheden:

- Je hebt het gedroomd (opzich voorstelbaar, is een psychologische verwerkingsreactie op het gebrek aan aandacht overdag).
- Je bent dement.

Of eigenlijk drie:

- Je correspondeert echt met een of andere AEL spruit, en denkt werkelijk dat ik dat ben.


:melig:

In dat geval moet je misschien mijn textjes hier eens wat beter lezen.

Oh en dan is er natuurlijk ook nog mogelijkheid vier:



Maargoed. Ik ben blij te merken dat het slechts schijn was, dat je weet wie ik ben.

Zeg nog even een paar keer dat ik de campagneleider van de AEL ben :stout:

Dat helpt bij het bestrijden van roddels........

Cc:

Winkelen?

Klein legerhoofddoekje kopen irgendwo?

'k heb wel zin om een beetje te takbieren.............

MO_NL
31-01-03, 15:30
Salam,

Bij deze roep ik iedereen op die dit plan een warm hart toedraagt om zijn/haar bijdrage te leveren aan de oprichting van het perscomite.

Names de stichting heb ik 2 wensen:

1. het comite moet bereid zijn om eendrachtig samen te werken. Het gaat er niet om wie het beste stuk schrijft. Het gaat er om dat er z'n goed mogelijk stuk geschreven wordt. Een stuk wat op een goeie manier de gedachten en ideen van de meerderheid weerspiegeld. De leden van het perscomite dienen elkaar te helpen, samen te schaven aan het standpunt tot het helemaal goed is. Daarom is het van belang om een multidiciplinair team samen te stellen van talenten en professionals die elkaar aanvullen en niet beconcureren.

2. Namens het bestuur zitten er 1 of 2 personen in het comite die de uiteindelijk beslissing nemen om te versturen. Het persbericht vertegenwoordigd het Maroc.NL-standpunt en als zodanig moet het ten alle tijden een tekst zijn waar het bestuur achterstaat. De contactpersoon en woordvoerder naar de media toe zal tevens een comite-lid zijn welke deel uit maakt van het Maroc.NL-bestuur.

Ik hoop dat jullie je kunnen vinden in deze wensen.

Ik hoop inchallah dat we slagen in onze opzet en komen tot een capabel perscomite.

M3a Salama,

Mohamed El Aissati


en vergeet niet:


UNITED WE STAND! :lole:

Donna
31-01-03, 15:32
Orakel moet er absoluut in vind ik..... Cc ook. Mijn stem hebben jullie dus.

Orakel
31-01-03, 17:18
Thanx Donna, much obliged!

Het lijkt me hartstikke leuk, maar ik moet nogmaals benadrukken dat ik een erg drukke job heb. Mag de pret niet drukken, maar dat kan wat complicaties opleveren voor bij een eventuele live-meeting. Bij voldoende kandidaten maak ik daarom met alle liefde plaats voor mensen die er wel voldoende tijd in kunnen steken.
Ik geniet dan wel van een afstandje :hardlach:

Om dit "persburo" geen gebed zonder end te laten worden vroeg ik mij af of het niet zinnig zou zijn om een poll op te zetten, maar tegelijkertijd lijkt me dat erg fraudegevoelig. Zij die al te graag willen stemmen een keer of 600 op zichzelf.

Daarnaast weet ik niet hoe ik een poll op moet zetten :cheefbek:

Is het een idee dat we iedereen een top 5 (of hoe groot het persburo moet worden) laten indienen en uit alle inzendingen de absolute top 5 selecteren?

En tot slot, op het gevaar af voor arrogant uitgemaakt te worden, maar dat zal me eigenlijk ook jeuken:

het lijkt mij dat je er alleen mensen in moet zetten die behalve "deskundig" zijn ook in staat zijn om te kunnen luisteren en reflecteren.
JMT en Ron vallen daar wat mij betreft niet onder.

Naast de in deze topic al genoemde namen, heb ik nog niet gehoord: Thomas, Simon, Dutchguy, Edv.

Ik wens ons allen veel wijsheid toe in deze.

Donna
31-01-03, 17:35
Geplaatst door Orakel
Thanx Donna, much obliged!

Het lijkt me hartstikke leuk, maar ik moet nogmaals benadrukken dat ik een erg drukke job heb. Mag de pret niet drukken, maar dat kan wat complicaties opleveren voor bij een eventuele live-meeting. Bij voldoende kandidaten maak ik daarom met alle liefde plaats voor mensen die er wel voldoende tijd in kunnen steken.
Ik geniet dan wel van een afstandje :hardlach:


YW.

Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde.

Volgens mij is een life meeting niet eens nodig. Iedereen kent elkaar toch van het forum? Niet dat ik je niet zou willen ontmoeten hoor Orakel, maar dan spreken we wel een keer apart wat af ;)

Volgens mij heb je een hele simpele werkwijze nodig. Ik stel het volgende voor:

-Er gebeurt iets waarvan Mo_NL op zijn vingers kan natellen dat het een quote van maroc zou kunnen gaan opleveren.
- Iedereen uit het forum krijgt een SMS van beheer op zijn mobiel met de text: meldt your ass online, NOW!
- Iedereen rent naar zijn PC, of naar het dichtstbijzijnde internet cafe en meldt zich in het besloten forum.
- Iedereen geeft zijn mening rapido. Iemand maakt hier een samenvattend betoogje van.
- Iedereen mag er 1 keer op schieten, we herschrijven het snelsnelsnel (maar wel goed natuurlijk).
- Het persbericht wordt verstuurd en we gaan weer lekker verderlummelen.

Makkelijk toch?

Dacht ik ook.

Orakel
31-01-03, 17:48
Geplaatst door Donna
YW.

Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde.

Volgens mij is een life meeting niet eens nodig. Iedereen kent elkaar toch van het forum? Niet dat ik je niet zou willen ontmoeten hoor Orakel, maar dan spreken we wel een keer apart wat af ;)

Volgens mij heb je een hele simpele werkwijze nodig. Ik stel het volgende voor:

-Er gebeurt iets waarvan Mo_NL op zijn vingers kan natellen dat het een quote van maroc zou kunnen gaan opleveren.
- Iedereen uit het forum krijgt een SMS van beheer op zijn mobiel met de text: meldt your ass online, NOW!
- Iedereen rent naar zijn PC, of naar het dichtstbijzijnde internet cafe en meldt zich in het besloten forum.
- Iedereen geeft zijn mening rapido. Iemand maakt hier een samenvattend betoogje van.
- Iedereen mag er 1 keer op schieten, we herschrijven het snelsnelsnel (maar wel goed natuurlijk).
- Het persbericht wordt verstuurd en we gaan weer lekker verderlummelen.

Makkelijk toch?

Dacht ik ook.

Mmm, klinkt zinnig.


MO_NL:
Zo denkt een TV-station er over om de ontstaansgeschiedenis van ons aller perscomite te verslaan in een nieuw TV-programma, en hebben meerdere radiostations interesse getoond voor de persdienst.

Ik vreesde dat dit een lijf-meeting impliceerde en ik heb nogal last van plankenkoorts, dusssssss....

Ik hoop echter dat het ad-hoc moeten reageren niet tot al teveel problemen leidt, maar misschien "must we give it just a go" en eventueel gaandeweg de boel bijstellen of anders inrichten.

Blijft de vraag hoe we tot een selectie komen?

P.s. Is JaJa's naam al eerder gevallen hier?

Sallahddin
31-01-03, 20:47
Geplaatst door MO_NL
Beste Maroc.NL-ers

Graag wil ik jullie mening vernemen over het volgende voorstel:

Afgelopen zondag is in de bestuursvergadering van Stg. Maroc.NL besproken om Maroc.NL een proactieve rol te laten spelen in de Nederlandse media.

Sinds de oprichting van Maroc.NL heeft de media vele malen citaten gebruikt afkomstig van www.maroc.nl om een indruk te geven van de mening van Marokkaanse Nederlanders inzake actuele kwesties.

Het lastige hiervan is dat wij geen enkele invloed hebben op de gekozen citaten terwijl de naam van Maroc.NL in veel gevallen wel genoemd werd. Niet zelden ontbrak de nuance en/of werden uitspraken uit hun context gerukt. Ook bij radio en TV-interviews kregen we regelmatig te maken met het betere knip en plakwerk.

Daarnaast ergeren wij ons groen en geel aan de zoveelste stigmatisering van Marokkanen/moslims in de media, alsof er alleen maar gebrekkig Nederlandssprekende allochtonen te vinden zijn om een reactie aan te vragen.

(Grappig dat tijdens dit schrijven BNN-radio belt om een aantal vragen te stellen over de Nederlandse tak van de AEL :D )

Wij hebben de volgende opzet in gedachten:

Er wordt een vertegenwoordiging samengesteld uit de reguliere Prikborders, waarbij een hetrogene samenstelling van belang is. D.w.z. zowel Marokkanen als Nederlanders, zowel mannen als vrouwen, zowel jeugdigen als volwassenen.

Deze vertegenwoordiging van ergens tussen de 4 en de 8 personen krijgt een eigen plek (b.v. Media en Beeldvorming) waar ze in alle beslotenheid gezamenlijk tot een Maroc.NL-standpunt komen inzake relevante actuele issues.

Vervolgens wordt dit standpunt geplaatst op het Nieuws v/d Dag zodat iedereen kan reageren en het wordt in de vorm van een persbericht verzonden naar alle Nederlandse media (kranten, radio en TV. Zowel landelijk, regionaal als lokaal).

Hoewel de definitieve opzet nog niet vastligt zullen de technische voorzieningen deze week gereed zijn.

Graag reactie op het idee en de invulling daarvan. Diegenen die zich kunnen vinden in het beschreven concept kunnen wellicht in hun ogen geschikte Prikborders nomineren.

Bij voorbaat dank voor je reactie en meedenken.

Namens het bestuur.

Mohamed El Aissati



Leuk initiatief ...mooi allemaal!!!...maar wat denk je van eerst deze site naar behoren te beheren!!!
Dus ,eerst de hand in eigen boezem steken,want het is chaotish hier!!!


Het beste!!!

Couscousje
31-01-03, 20:59
Haai Donna! :zwaai:

Bij deze wil ik je uitnodiging onze favoriete etablissementen in Manhattan weer eens met een bezoekje te vereren graag aannemen. WelliGt dat we een paar takbierpunten onder het genot van een liGte lunch zouden kunnen bespreken.

Bij deze zou ik ook willen aangeven dat ik Donna's punt steun betreffende Ron Haleber. Ik kan me voorstellen dat dit figuur "deskundig" op een bepaald gebied is, maar ik kan me niet voorstellen dat het prettig is samen te werken met iemand die op je neerkijkt... So, if he is in, Donna is out. If Donna is out, Cc is out.

Verder wil ik MO_NL er even op wijzen dat onze vrienden van Maghreb welliGt op de loer liggen om je leuke ideetje Ramadan SMS-style over te nemen. Ik raad je aan verdere besprekingen aGter de sGermen te doen totdat je je idee daadwerkelijk tot uitvoer kunt brengen. Immers, dit is een primeur, nietwaar?

Ik vraag me ook af hoe je het samen tot 1 standpunt komen zou kunnen bewerkstelligen? Gaat het forumsgewijs, 1 persoon plaatst een topic, rest geeft reacties en uiteindelijk wordt er uit deze reacties een algeheel standpunt geformuleerd dat representatief is voor Maroc.NL? Hoe los je het dan op als de meningen sterk van elkaar afwijken? Het lijkt me bijzonder moeilijk om als discussieforum een eenduidig standpunt te formuleren, daar de kraGt van dit forum ligt in de uiteenlopende reacties. En verder, hoe breng je dit naar voren in de media? Een Telegraaf of een Parool weet de uitspraken van yehiyaayyash, Shaheed of een KomMaar wel te vinden. Geheid dat die geciteerd zullen worden. En wil men pro-actief werken of reactief? Pro-actief vergt namelijk een heel alerte en efficiënte werkwijze en ik weet niet of dat wel realiseerbaar is... En reactief, daarvoor verwijs ik naar onze yehiyaayyash etc, die waarsGijnlijk "interessanter" is in zijn uitlatingen dan het zogenaamde persbureau van Maroc.NL.

Cc

Maarten
01-02-03, 08:00
Mag ik even een paar excuses richting Cc maken? Nou heb ik wel ongezouten mening, en erger me regelmatig dood, maar The Whole Fucking Point van dit hele forum, dat zijn de levende tegenstellingen in Nederland, en de wederzijdse ongenoegens. Die schreeuwen om een platform voor meningsuiting. Negativiteit is daarbij gewoon een gegeven. Iedereen moet zichzelf maar neerzetten zoals hij/zij wil. Ik zie liever eerlijkheid dan politieke correctheid en censuur. Iedereen is wat hij/zij is.

Maar voor iedereen geldt: You áre what you write! Wie dus overwegend negatief zit te doen, of enkel begrip voor zichzelf toont, dan wel vooral andere onhebbelijkheden laat zien, die IS dat!! Omgekeerd kan iemand wel suggereren een geweldige moraal te hebben, en fantastische inzichten, maar wie dat niet laat zien, die HEEFT ze gewoon niet! (of mist de vaardigheid ze neer te zetten.) Your Pen is Your Proof!…

Maarten
01-02-03, 08:02
Een eerlijke poll is niet moeilijk te organiseren.
Start een topic, en laat iedereen reageren met 10 voorkeuren .
Voorkom misbruik door te eisen dat een inzender minstens 30 posts op maroc.nl gezet moet hebben.
Als er een verdeling wenselijk is van zeg 60% maroc/allochtoon en 40% kaas/niet-moslim, dan reserveer je de eerste 6 plaatsen voor eh… goudkleur, en de laatste 4 voor lijkkleur ( :hihi: moslimvriendelijk genoeg zo?) Maar eerlijk gezegd weet ik niet of het gewenste platform wel haalbaar is.

De oplossing?

Ik heb een tijdje zitten denken, maar kom er niet goed uit. Maroc.nl is in feite alleen maar een medium, en wil dus voor inhoudelijke standpunten de medewerking van de deelnemers. Een democratisch geluid dus. Maar de organisatie daarvan ontbreekt, en je weet ook niet, wie er wat zou willen en kunnen doen, en hóe. Waarschijnlijk wil niemand zich ook erg verplichten.

Ik vind toch dat de hoofdverantwoordelijkheid voor standpunten bij maroc.nl zelf ligt. Maar ze willen natuurlijk ondersteuning.
Het handigst lijkt me toch gewoon, om elke keer wanneer dat gewenst is, een nieuw topic te openen, en dan van de reacties te eisen, dat ze in principe geschikt moeten zijn voor de media. Vermeldt er een sluitingsdatum bij.
Vaak is dan snelheid gewenst, en ook dat een aantal deelnemers hier het topic ook werkelijk zien.. Maroc.nl zou dus een mailinglist kunnen maken (email), of een lijst van personen die een PM krijgen over het bestaan van het topic, met het verzoek om te reageren.
Mensen die samen willen werken, die kunnen dat op eigen initiatief doen.
Maroc.nl kan dan zelf uitmaken, welke reactie ze het meest geëigend vinden, of kan zich door de reacties laten inspireren tot een eigen stuk.

Maroc.nl zou onder het topic kunnen zetten, dat alleen serieuze reacties gewenst zijn, en dat geziek hier een ban kan opleveren.
Het voordeel is, dat iedereen nu een serieuze reactie kan plaatsen.
Iedereen kan ook verzoeken op die mailinglist gezet te worden, waarbij maroc.nl kan weigeren, als een deelnemer nog niet heeft laten zien voldoende representatief te zijn. Dat hoeft geen probleem te zijn, want bij die ‘list’, gaat het alleen maar om notificatie van het topic. (Als het email wordt, dan moet die wel “blind cc” verstuurd worden, omdat anders iedereen de emailadressen van elkaar kan zien.)

Het SMS-idee zie ik nog niet zo goed werken. Eerst een SMS, dan bellen, dan overleggen, dan schrijven, dan aan elkaar opsturen, dan verbeteringen terugmailen, dan aan maroc.nl sturen. Je weet niet wat anderen doen. Je bent genoodzaakt om elk uur mail op te halen vanwege de snelheid.. Ik weet niet hoor..

Maar wat wil maroc.nl nu concreet? Een persverklaring? Vanwege wie of wat? Wanneer? Hoe lang?
Verder zou maroc.nl in verklaringen een driedeling kunnen maken. Ten eerste wat ze zelf vinden. Ten tweede wat de gangbare allochtone/moslimreacties zoal zijn. Ten derde wat de autochtone of niet-moslim reacties zoal zijn. Dat schept meteen helderheid over de diversiteit hier. Het vooroordeel over maroc.nl is namelijk dat het een bolwerk zou zijn.
Weliswaar is er hier een soort eenheid ( :hihi: ), mar hoe die er precies uit ziet, dat is nog niet goed geformuleerd.. Ik zou er niet te hard over roepen. Maar als maroc.nl aangevallen wordt, dan is een protest vanuit de drie invalshoeken ‘eenheid’ genoeg..

indygirl_roosje
01-02-03, 17:36
Beste Mohammed,
om eerlijk te zijn vind ik het wel een goed idee. Alhoewel er problemen kunnen komen, moet je je daardoor niet laten tegenhouden, want problemen zijn er nu ook al. Maar ik vraag me ook wel af wat de bedoeling is? Want als je een dwarsdoorsnede wilt geven van de "maroc.nl - samenleving", zul je ook de JMT's en de Shaheeds een stem moeten geven, ook al geeft dat negatieve publiciteit. Want anders ben je al niet meer zuiver bezig. En tja, de kans dat acht willekeurige maroc.nl - 'ers Marokkaans zijn, is groter dan dat ze niet-Marokkaanse Nederlanders zijn. Dus wat ik bedoel, om het eens duidelijk te zeggen, (want jij houdt toch van duidelijkheid; weet je nog met die topic van Shaheed "Waarom zijn autochtone Nederlanders zo ziek?" , :lachu: ): er zitten haken en ogen aan, maar ik steun het initiatief wel. Ik zou je overigens wel willen adviseren een duidelijke gedragslijn op te stellen, om gezeur en geruzie te voorkomen, want zoals jij ongetwijfeld nog beter weet dan ik, kan het hier op maroc.nl hoog oplopen.

Maar goed, alvast veel succes,

Rosalinda.

Vriend
01-02-03, 21:44
Mijn voorstel:

Stel een team samen van 8 tot 10 personen.Deze personen dienen ieder dag het nieuws van de dag te volgen, zowel binnenlandse als buitenlandse nieuws, media berichten (vooral die van de t.v.)en reacties die daarop volgen hier op ons site.Laat vervolgens deze personen een lijst samenstellen met de meest actuele zaken maar vooral van de zaken die in betrekking tot de Marokkaanse/islamitische gemeenschap zijn en laat hen hierover een duidelijk statement uitbrengen die het liefst op de voorpagina van maroc.nl word weergeven zodat het voor iedereen duidelijk en clear is wat maroc.nl’s mening is.Dit dient op een zeer opvallende wijze gedaan te worden zodat men zich niet vergist in berichtgeving over maroc.nl’s mening.Dit dient op dagelijkse basis te gebeuren dus moet er een soort deadline gecreëerd worden, je kunt b.v. klokslag 00:00 uur als deadline stellen.We moeten dus opzoek gaan naar mensen die dagelijks beschikbaar zijn, ook in de weekenden, en deze moeten samen in contact kunnen staan door middel van een medium, b.v. mail, telefoon en/of outlook express, zodat het snel en soepel verloopt.Ik noem expres geen persoonlijke ontmoetingen, hoewel deze op de langere termijn wel tot een mogelijkheid zouden kunnen behoren, omdat ik bang ben dat het het nieuwsproces teveel zal rekken.Verder denk ik dat het bestuur van stichting maroc.nl NIET de leiding en laatste woord dient te verkrijgen maar wel ENIG vroegtijdige inzage en de mogelijkheid tot ENIG inspraak/afspraak zodat er geen rare dingen gebeuren.

Dit is slechts een rauwe schetsing van hoe het zou moeten gaan volgens mijn visie.Ik denk dat je alles heel simpel moet houden om er zoveel mogelijk rendement uit te kunnen halen en om het werkbaar voor de desbetreffende verantwoordelijke personen te houden.

Nou dat was het wel zo een beetje.... :hihi:

Vriend
01-02-03, 21:53
Aanvulling:

Als je de forums van HET NIEUWS VAN DE DAG in de gaten houdt kun je jezelf al een beeld schetsen van de gemiddelde mening dat onder de Marokkaanse jeugd leeft, ik althans ben er wel toe in staat dus waarom jullie niet, dus ik weet niet of het wel zo handig zou zijn om dit medium er DIRECT bij te betrekken gezien het feit dat het het gehele nieuwsproces zou kunnen rekken wat funest is voor de reactietijd en geloof me als ik zeg dat reactietijd misschien wel het belangrijkste is binnen de journalistiek .(wil je enig belangstelling wekken van de Nederlandse persgroepen)..Je zou wel EVENTUEEL een aantal spokemen/women kunnen aanduiden.Ik heb het dan voornamelijk over de oudgedienden binnen maroc.nl's nieuws van de dag.

Tomas
02-02-03, 10:32
Geplaatst door Orakel

Naast de in deze topic al genoemde namen, heb ik nog niet gehoord: Thomas, Simon, Dutchguy, Edv.


Hahahahahahaha!

Ik dacht dat jij mensenkennis had. Tegenvaller.

Nog jong zeker?

Nee, da's niks voor mij. Om genuanceerd tot een breedgedragen mening te komen kost mij teveel zelfverlochening. Ik moet af en toe beledigen. Ik moet minstens een paar mensen kwetsen.

Maar als het nou eens niet de bedoeling is om de "gemiddelde mening van het prikbord" te verwoorden, maar gewoon wat opinieerende, analyserende of kritische stukjes te publiceren, dan is het denk ik veel eenvoudiger.

Dat gebeurt namelijk al heel veel op dit prikbord en soms van een bizar hoge kwaliteit. Vooral die van mij.

MO_NL hoeft dan alleen maar die stukjes die hij belangrijk vind of goed vind bijelkaar te vegen en te publiceren. Misschien hier en daar met wat contextgevend commentaar.

Netjes zou zijn om voor publicatie even bij de schrijvers/sters te informeren of het zo goed is.

Briljant!

Tomas
02-02-03, 10:36
O ja. En om MO niet alles te laten lezen wat los en vast zait, zou een vergelijkbare optie als het aanmelden van racisme enzo voor het aanmelden van goeie stukjes handig zijn.

Nog briljanter.

Ik voel een koppijn op komen.

indygirl_roosje
02-02-03, 13:51
Heej Vriend, op zich vind ik je idee niet onaardig, maar is het nou de bedoeling om de "general opinion" van alle maroc.nl-'ers weer te geven, of alleen die van de Marokkaanse jeugd in het algemeen, of die van de Marokkaanse jeugd op maroc.nl?

Groetjes,

Roos.

Orakel
02-02-03, 18:03
Geplaatst door Tomas
[B]Hahahahahahaha!

Ik dacht dat jij mensenkennis had. Tegenvaller.

NIets zo ondoorgrondelijk als een kat. Je schijnt die dingen trouwens geen gedrag aan of af te kunnen leren. :haha:
Heheheheeheh, beetje geschrokken van je nominatie Tom?



Nog jong zeker?

In my prime dear Thomas, maar volgens sommigen ben ik de magische grens gepasseerd en ben ik alweer op mijn retour. Rotzakken. :zweep:



Nee, da's niks voor mij. Om genuanceerd tot een breedgedragen mening te komen kost mij teveel zelfverlochening. Ik moet af en toe beledigen. Ik moet minstens een paar mensen kwetsen.

:p Ach, dat kan altijd nog op dit PB. Blijven krabpalen genoeg over.
En tot een genuanceerde mening komen is een verrijking en geen zelfverloochening.



Maar als het nou eens niet de bedoeling is om de "gemiddelde mening van het prikbord" te verwoorden, maar gewoon wat opinieerende, analyserende of kritische stukjes te publiceren, dan is het denk ik veel eenvoudiger.

"De gemiddelde mening"is denk ik inderdaad een kwetsbaar begrip als je daarnaast het begrip voortschrijdend inzicht in overweging neemt.
Het is een beetje als bij een diamant: de ruwe vondst wordt gaandeweg geslepen en gepolijst tot een mooi juweel. Bij dat laatste gaat de vergelijking met dit PB volgens mij echter wel vaak mank.
However, bij een nieuwe posting zie je aanvankelijk de ruwe meningen en 7588 reacties, klankborden en zelfreflecties later ontstaat ern een
genuanceerde mening (sorrie, moest ff).



Dat gebeurt namelijk al heel veel op dit prikbord en soms van een bizar hoge kwaliteit. Vooral die van mij.

Yeah right. :haha:


http://www.tomandjerryonline.com/Tnj/caught.jpg

Tomas
02-02-03, 20:40
Geplaatst door Orakel
NIet zo ondoorgrondelijk als een kat. Je schijnt die dingen trouwens geen gedrag aan of af te kunnen leren. :haha:
Heheheheeheh, beetje geschrokken van je nominatie Tom?


Nee, nie tgeschrokken hoor. Ik wordt wel eens in een team gedropt. Maar dan alleen met het doel om sommige van te voren aangewezen personen "vrijwillig" het team te laten verlaten. Ik schijn die uitwerking te hebben op teamextremisten. Je weet wel die lui die alles doen om in een team te mogen. En alles doen om het team in stand te houden. En geen flauw idee hebben wat het doel is.

Verder moet je mij ver buiten teams houden.



In my prime dear Thomas, maar volgens sommigen ben ik de magische grens gepasseerd en ben ik alweer op mijn retour. Rotzakken. :zweep:


is ook zo. face it.



:p Ach, dat kan altijd nog op dit PB. Blijven krabpalen genoeg over.
En tot een genuanceerde mening komen is een verrijking en geen zelfverloochening.


Voor mensen wel, maar voor ons katers is het zelfverlochening. Nog fear and no teamwork is mijn motto.



"De gemiddelde mening"is denk ik inderdaad een kwetsbaar begrip als je daarnaast het begrip voortschrijdend inzicht in overweging neemt.
Het is een beetje als bij een diamant: de ruwe vondst wordt gaandeweg geslepen en gepolijst tot een mooi juweel. Bij dat laatste gaat de vergelijking met dit PB volgens mij echter wel vaak mank.
However, bij een nieuwe posting zie je aanvankelijk de ruwe meningen en 7588 reacties, klankborden en zelfreflecties later ontstaat ern een
genuanceerde mening (sorrie, moest ff).


kraist.

Jij bent zo iemand die niet alleen al die andere replies leest, maar ze ook nog probeert te begrijpen?!

Zoek hulp.

Snel.

Maarten
03-02-03, 08:49
Ha Vriend..
1. Zo vaak is maroc.nl niet in het nieuws. Het heeft geen zin om daar dagelijks een club van 8 mensen voor paraat te houden.
2. Je regelt dingen voor andere mensen.. 8 lui die elke dag zus en zo moeten. Dat werkt niet.
3. Je regelt de zaak van de representatieve vertegenwoordiging niet.
4. Je moet vooral héel praktisch denken. Maroc.nl wil binnen een dag een reactie voor de media? Nou, dan moet je stap voor stap bekijken wat er moet gebeuren, en van wie je wat vraagt. En X. is weg. Y heeft geen zin. Z. haalt alleen s’avonds mail op, AA wil meer tijd. BB heeft moeite met wat Y wil, enz enz.. Nogmaals, denk práktisch, en sla geen stáp over!
5. Maroc.nl heeft wél het laatste woord! Maroc.nl wordt namelijk áangesproken op verantwoordelijkheid of inhoud. Een reactie van maroc.nl zegt dan ook alles, terwijl van een deelnemer eigenlijk niets. Verder zijn we allemaal te gast bij maroc.nl, en die bepalen zélf hun beleid!

Daarom vind ik mijn eigen idee veel praktischer en flexibeler.
Wél is het een goed idee om het maroc-standpunt meteen op de voorpagina te zetten.

Maarten
03-02-03, 10:10
Ik had het voorstel niet goed gelezen. Blijkbaar gaat het niet alleen over momenten waarop maroc.nl in het nieuws is, maar ook over standpunten inzake actuele kwesties.

De moeilijkheid is juist, dat er helemaal geen gemeenschappelijke standpunten zijn. Maroc.nl is ook niet zozeer een belangenvereniging, als wel een discussieplatform. Misschien is het wel de bedoeling om van elkaar te leren, en te komen tot gemeenschappelijkheid, maar dat is dan het doel, en nog lang geen gegeven. Daarom zijn alle standpunten eigenlijk eenzijdig.

Is het nou de bedoeling om via een poll te komen tot het verlenen van autoriteit over wat ‘het’ standpunt van maroc.nl is? Het zóu kunnen, hoewel de allochtone en autochtone visies meestal nogal eens flink verschillen.

Wel kan ik me voorstellen, dat maroc.nl meer een actiegroep wil worden, die via de uitkomst van de discussies hier meer profilering in de media wil.
Maar zíjn we al zover? Zeker is, dat de media af en toe op hun donder moeten hebben. Anderzijds vind ik de kritiek op de media hier niet altijd even duidelijk en volwassen. Ik noem maar wat: het is echt niet genoeg om te zeggen dat dingen “uit zijn verband gerukt zijn”, of ‘eenzijdig” zijn. Je moet dan echt aangeven hoe dat gebeurt, en waarom dat niet deugt.

We hebben een beetje hetzelfde probleem als moslimpartijen, die maar niet van de grond komen. Als er geen eendracht is, dan kun je je ook niet naar buiten toe profileren.

Wat we wél kunnen, dat is bijvoorbeeld misbruik van citaten van maroc.nl aankaarten e.a. Schoolvoorbeeld is het antisemitisme. Dat is er misschien wel, maar wat er zéker lijkt te zijn, dat zijn de provocaties, waarmee geprobeerd wordt antisemitische opmerkingen te krijgen, die dan vervolgens geturfd kunnen worden! Hoe dan ook blijkt bij de grote meerderheid van de deelnemers hier helemaal geen antisemitisme. Maar magden_david heeft er zelfs mail over naar Balkenende weten te versturen (info joods.nl). Zoiets moet bestreden worden.
Maroc.nl werkt nou eenmaal op moeilijk terrein, en is daarom nogal vatbaar voor kritiek.
Maar ik zou niet meer standpunten naar buiten brengen, dan die, waar we werkelijk recht van spreken over hebben, zoals de aard van maroc.nl zelf.

Vriend
03-02-03, 19:56
Geplaatst door Maarten
Ik had het voorstel niet goed gelezen. Blijkbaar gaat het niet alleen over momenten waarop maroc.nl in het nieuws is, maar ook over standpunten inzake actuele kwesties.

De moeilijkheid is juist, dat er helemaal geen gemeenschappelijke standpunten zijn. Maroc.nl is ook niet zozeer een belangenvereniging, als wel een discussieplatform. Misschien is het wel de bedoeling om van elkaar te leren, en te komen tot gemeenschappelijkheid, maar dat is dan het doel, en nog lang geen gegeven. Daarom zijn alle standpunten eigenlijk eenzijdig.

Gemeenschappelijke standpunten van 90% van de maroc.nl'ers:

Palestina=gekoloniseerd

Israel=schurkenstaat/apartheidsstaat/kolonisatiemacht

Amerika=idd aan Israel gezien haar steun aan deze.

Oorlog tegen Irak=onaanvaardbaar

Hetze tegen Islam=onaanvaardbaar

etc. etc. etc. etc. zo zijn er nog honderden gemeenschappelijke punten waarop maroc.nl zich kan profileren, wij Marokkanen zijn eensgezinder dan menig persoon zich zou kunnen voorstellen, alleen maken wij vaker ruzie om de kruimels dan om de gehele koek. :nerd:

Mark
04-02-03, 07:05
MO_NL:

Ik denk dat maroc.nl als stichting eerst eens heel goed moet nadenken over het soort standpunt dat zij naar voren wil brengen. Nadat dat bepaald is kun je de prikkers die je naar voren schuift daarop afstemmen. Ik heb het idee dat de al vaker genoemde prikkers zoals Orakel, jaja, rafiq etc (keuze genoeg) een intelligent, "gematigd" beeld geven van maroc.nl. Je kan ook de wat meer extremere meningen erin meenemen maar dan wordt je het nooit eens.

MAAR:

Cc heeft helemaal gelijk in het volgende: de media zal ALTIJD eerst Yehi, SHaheed, AhmedMaskin etc quoten omdat dat meer nieuwswaarde (lees verkoopwaarde) heeft dan een genuanceerde uiteenzetting van de eerder genoemde prikkers.

Wees realistisch en bedenk je dat een beeld in de media naar voren brengen dat niet direct overeenkomt met het beeld dat zij naar voren WILLEN brengen praktisch onmogelijk is! Daanaast heeft bijna iedereen hier wel eens een uitspraak gedaan die naast het "officiele" standpunt kan worden gezet om aan te tonen "hoe ze er echt over denken". We zijn hier geen politici!

Anyway succes hiermee en ik denk dat je je groep het beste kunt beperken tot een paar Marokkanen die het erg met elkaar eens zijn en ook tegen Yehi enz. in durven te gaan.

Ik denk dat jullie zelf ook wel al te goed weten welke prikkers alleen maar problemen gaan opleveren in zo'n groepje.... Het SOAP gehalte in deze topic is al betreurenswaardig hoog. Soms is iets over elkaar weten wel interessant maar daar gaat het hier eigelijk niet om... wie de prikkers in het echt zijn is eigenlijk niet erg boeiend.

:zwaai:

indygirl_roosje
05-02-03, 11:06
Hee allemaal! Alles goed? Met mij wel, alelen een zere keel, damn..... Is het trouwens waar, wat je zegt, Maarten? Heeft magden_david zitten mailen naar Balkenende over naroc.nl? je zou toch denken dat wij onze geschillen wel intern kunnen oplossen zonder regeringsbemoeienissen, of nie? En Vriend, ik ben het helemaal eeens met de politieke standpunten van je vorige posting. Alleen wilde ik er nog een paar aan toevoegen, voor de volledigheid:

zionisme=racisme/apartheid

Bush=oorlogsmisdadiger

oorlog tegen Irak= idee Bush, vanwege de olie en de Texaanse olie-lobby die van hem verwacht dat hij z'n verkiezingsfinanciering terugbetaalt.

En Mark, je beweert dat je "niet zal dienen". Hm, strijdbaar hoor. heeft ongeveer dezelfde strekking/mentaliteit als mijn "cedo nulli", haha. (ja sorry maar ik moet ff laten merken dat ik ook Latijn heb en dat ik heel slim ben...... ;) ;) ;) :) ) Nee geintje hoor. Leuke discussie trouwens. Laat zien dat er meer saamhorigheid is op maroc.nl dan ik dacht en dat is hoopgevend!

Groetjes,

Roos.

Mark
05-02-03, 14:25
Even off-topic

Hoi Roosje: Ik heb nooit latijn gehad en ben vrij blond en dom. Die uitspraak is een redelijke bekende, vraag maar aan een overtuigd Christen :)

Het wordt weer tijd om een pakkende leus onder mijn berichten te zetten die tegelijk aantoont dat ik humor heb en intelligent ben.... wie heeft er een suggestie. Voor een klein bedrag kan JOUW tekst onder AL mijn berichten komen~! :duim:

indygirl_roosje
05-02-03, 15:40
Hoi Mark! Hoeissie? Tja, ik zit een beetje te denken, he. Zodra ik een ondertekening weet, zal ik het je per pm laten weten. Misschien een van die teksten van die Loesje - posters, die vind ik altijd erg leuk. Nougoed, groetjes,

Roos!

Maarten
05-02-03, 18:46
Geplaatst door indygirl_roosje
..... Is het trouwens waar, wat je zegt, Maarten? Heeft magden_david zitten mailen naar Balkenende over maroc.nl?

Ja het is waar. Ze waren daar in een topic bezig over de ban van die jongens hier, en wat ze tegen maroc.nl konden ondernemen. Dat was niet veel. Maar ze zochten wel een manier om het onderling te bespreken, op een manier, die niet online zichtbaar was.
M_D merkte daarbij op, dat zijn familie er met succes ingeslaagd was om Balkenende te mailen, en dat dat gelukt was, omdat niemand dit snel doet.
Ik heb toen overwogen om het óok te doen, maar vond het de moeite gewoon niet:

Maroc.nl loopt echt geen gevaar. Dacht je echt, dat ze met al die turbulentie rond Marokkanen, ineens maroc.nl gingen sluiten?? Forget it! Dat zou een rel worden, en daar zit niemand op te wachten.
En als er wél wat gebeurt, dan heb ik hier nog wel een paar stukjes liggen, waar ze bij de pers/politiek van smullen, denk ik. Dan is het meteen afgelopen met die flauwe kul. Ik ben er klaar voor, en ga er dan ook tijd voor uittrekken ook.

indygirl_roosje
06-02-03, 10:16
Hallo iedereen! Ik ben nu weer aan de beterende hand (ik heb namelijk een beetje de grep) dusse..... ik heb weer wat meer tijd. Maar anyhow, welke jongens waren geband? Bedoel je i love israel en Waiting & zo? Eerlijk gezegd vind ik het maroc.nl-beheer veel te coulant. Lui als JMT, limpio........ Sorry hoor. Ik heb zo vaak berichten van hen gemeld en het gaat maar door. Maar ja, ik stop nu maar.


Thalla,

Roos.

Ron Haleber
06-02-03, 15:35
HET VOORSTEL VAN HET BESTUUR (deze topic)

Beste mensen,

Het geheel overziend lijkt me toch moeilijk - zo niet onmogelijk - te realiseren wat beheer in zijn voorstel met zijn persberichten wil. Met name het "kiezen" van een groepje schrijverrs/redactie - waar komt de coherentie van die auteurs dan vandaan? - lijkt me een onmogelijke opgaaf die - het ergste - de meeste prikkers zal uitsluiten...!

Maar nu beheer aanbod van buiten heeft zou het jammer voor de prikkers zijn als daar geen gebruik van wordt gemaakt...

Waarom denkt beheer dan niet aan columns die uit verschillende coherente groepjes voortkomen.

De beste formule zou dan zijn dat mensen zich naar eigen keus in groepjes formeren van een man/vrouw of vier die elk eens per maand een column schrijven. dan levert zo'n groepje al vier columns per maand op. De leden van zo'n groepje kunnen dan onderling elkaar de teksten toesturen, vragen om correcties of er wat aan toevoegen/weglaten.

Het voordeel van samenhangende - liefst NL/MRC gemengde groepjes is dat de tegenstellingen zo overbrugd worden, waarbij niemand van de prikkers uitgesloten wordt en er geen of nauwelijks kans op onderlinge ruzie is.

Er kunnen dus ook groepjes sterk orthodox over islam denkenden zich formeren waarbij bij voorbeeld ook Yehi aan bod komt en zich er thuis voelt. Voelen vrouwen zich beter bij elkaar thuis dan kan dat ook.

Daarnaast zou het mogelijk zijn dat er een groepje is dat geen affiniteit met islam voelt - en misschien enkel uit Nederlanders bestaat - maar zich bij voorbeeld wel voor de problemen rond integratie interesseert... Ook dan is het nog representatief voor Maroc.nl.

Aan copij bij deze formule geen gebrek: 7 groepjes van vier geeft 28 columns per maand, dus één per dag, dat is waarschijnlijk al veel te veel!

Die column kan dan in eerste instantie door beheer zelf voor representatief/acceptabel worden verklaard als dat al nodig is. Beheer of veel liever een externe onafhankelijke journalist moet dan de columns op hun journalistieke kwaliteit beoordelen en wat afvalt terugsturen met een beoordeling om eventueel beter te herschrijven...?

Er zal heus wel een vakjournalist - liefst Marokkaan - te vinden zijn die dat wil doen. Kwaliteit is dan het enig criterium. De prikkers zullen dit elitair vinden. Maar veel prikkers mogen wel denken dat ze geweldige schrijvers zijn, toch is het een illusie te denken dat media produkten die onder de maat zijn publiceren. Dat doen ze uit liefdadigheid voor ons hoogstens één of twee keer en dan zeggen ze: bedankt!

Ron Haleber

(ik hoop niet dat men hier weer allerlei persoonlijke listen achter zoekt maar zo kunnen alle prikkers en alle ideologieën aan bod komen)

Orakel
07-02-03, 00:07
Geplaatst door MO_NL
Beste Maroc.NL-ers

Graag wil ik jullie mening vernemen over het volgende voorstel:

Afgelopen zondag is in de bestuursvergadering van Stg. Maroc.NL besproken om Maroc.NL een proactieve rol te laten spelen in de Nederlandse media.

Sinds de oprichting van Maroc.NL heeft de media vele malen citaten gebruikt afkomstig van www.maroc.nl om een indruk te geven van de mening van Marokkaanse Nederlanders inzake actuele kwesties.

Het lastige hiervan is dat wij geen enkele invloed hebben op de gekozen citaten terwijl de naam van Maroc.NL in veel gevallen wel genoemd werd. Niet zelden ontbrak de nuance en/of werden uitspraken uit hun context gerukt. Ook bij radio en TV-interviews kregen we regelmatig te maken met het betere knip en plakwerk.

Dit valt niet te voorkomen. Als het dan gebeurt, dan zou het inderdaad een goede zaak zijn om er op te reageren middels een persbericht en de nodige nuancering aan te brengen in het "geknipte en geplakte" en zodoende proberen een wat evenwichtiger beeld neer te zetten.
Vooropgesteld dat men op deze evenwichtigheid zit te wachten, en niet liever en eerder een schockerend of uitdagend stuk plaatst.



Daarnaast ergeren wij ons groen en geel aan de zoveelste stigmatisering van Marokkanen/moslims in de media, alsof er alleen maar gebrekkig Nederlandssprekende allochtonen te vinden zijn om een reactie aan te vragen.

(Grappig dat tijdens dit schrijven BNN-radio belt om een aantal vragen te stellen over de Nederlandse tak van de AEL :D )

Wij hebben de volgende opzet in gedachten:

Er wordt een vertegenwoordiging samengesteld uit de reguliere Prikborders, waarbij een hetrogene samenstelling van belang is. D.w.z. zowel Marokkanen als Nederlanders, zowel mannen als vrouwen, zowel jeugdigen als volwassenen.

Deze vertegenwoordiging van ergens tussen de 4 en de 8 personen krijgt een eigen plek (b.v. Media en Beeldvorming) waar ze in alle beslotenheid gezamenlijk tot een Maroc.NL-standpunt komen inzake relevante actuele issues.

Vervolgens wordt dit standpunt geplaatst op het Nieuws v/d Dag zodat iedereen kan reageren en het wordt in de vorm van een persbericht verzonden naar alle Nederlandse media (kranten, radio en TV. Zowel landelijk, regionaal als lokaal).

Twee keer lezen is toch wel zinnig. :haha: Als ik het goed begrijp moet er dus een soort "denktank" komen die een halffabrikaat of eindprodukt maakt, waar de andere prikkers op kunnen "schieten" en aanvullingen kunnen doen.
En "relevante actuele kwesties" betekent dus niet per definitie dat je onmiddelijk een reactie moet produceren, alhoewel ik me de noodzaak hiertoe wel es voor kan stellen.
Als dit PB selectief geciteerd wordt, dan is het zaak om daags daarop de mensen van repliek te dienen.



Hoewel de definitieve opzet nog niet vastligt zullen de technische voorzieningen deze week gereed zijn.

Graag reactie op het idee en de invulling daarvan. Diegenen die zich kunnen vinden in het beschreven concept kunnen wellicht in hun ogen geschikte Prikborders nomineren.

Bij voorbaat dank voor je reactie en meedenken.

Namens het bestuur.

Mohamed El Aissati

Zal mij benieuwe....... :roken:

Tomas
07-02-03, 09:20
Als ik "beheer" in z'n redenering en analytischvermogen volg in de Bman-ban-topic, dan zal niks helpen.

Geen enkel idee kan er voor zorgen dat maroc.nl minder vaak negatief in het nieuws komt.

Het zit namelijk al fout bij beheer zelf. De basis. Al Qaida. Daar hebben de emotioneel gestoorde fundi's het blijkbaar al voor het zeggen.

Verdomme. Had ik het hier zo naar m'n zin, blijkt dit hele prikbord een extremistische wolf in schaapskleren te zijn.

indygirl_roosje
07-02-03, 10:01
Tuurlijk, Tomas, dit pb is een meeting point voor extremisten........ Geloof je die flauwekul zelf? Please, get a life!!!!!!!!


Thalla,

Roos.

P.S. Kijk voor extremisten maar esen op www.democrates.net, of www.stormfront.org, daar zitten de echte abiecte lieden en niet hier op maroc.nl, waar een paar kleine jongetjes denken dat ze maar eens even Hamas- of Al-Qaida- strijdertje gaan spelen..... By the way, ik ben ook geworven voor de jihad, he? Waarom? Tja, ik weet het niet, ik ben antizionist en anti-imperialist en dan ben ik ineens gewelddadig ofzo.....Tja........

Mark
07-02-03, 18:24
Nou Roos, zolang beheer hier 3 hele verschillende gezichten heeft zal het voor niemand duidelijk zijn wat maroc.nl nou eigenlijk wil......

manc
07-02-03, 18:31
Orakel, Roos, Bilal en Dutchguy zouden mijn voorkeur krijgen. Hoewel ik persoonlijk dichter bij Kaassietoch, Tomas en Kaassietoch hang qua mening besef ik dat dat allerminst een 'marokaanse mening' is.

Verder zijn Mulan en Asfoura misschien ook goede kandidates. Ik vraag me alleen af of je nu niet een soort maroc.nl binnen maroc.nl creeerd. Maar goed.

Mark
07-02-03, 18:35
Geplaatst door manb
Hoewel ik persoonlijk dichter bij Kaassietoch, Tomas en Kaassietoch hang qua mening


hahahaha je staat wel ERG dichtbij Kaassietoch als je hem 2 keer noemt :)

Het lijkt me dat je meer publiciteit krijgt als je Yehi, Sadeeq, bahmet en Dienna in de redactie zet :duim:

manc
07-02-03, 22:05
Geplaatst door Mark
hahahaha je staat wel ERG dichtbij Kaassietoch als je hem 2 keer noemt :)

Het lijkt me dat je meer publiciteit krijgt als je Yehi, Sadeeq, bahmet en Dienna in de redactie zet :duim:

ohja...eigenlijk ben ik niet allee stephan en Bman, maar ook Kaassietoch...die komt immers ook uit delft.

de 2e KT had natuurlijk mark of Canaris moeten zijn.

indygirl_roosje
08-02-03, 13:55
Hi everyone! Nou manb, Ik ben gevleid..... Maar vanwaar die haat-actie tegen bman? Het is toch juist goed dat hij bij joods.nl om een verklaring is gaan vragen! En tja, wat hij wil stemmen is toch zijn goed recht? Maarre... ik vind dat Bil@l, Donna, HijabiLady, Maghrebbia en Magrabia wel in aanmerking komen. Stevie op zich ook wel, maar ja, hij is hier nog niet zo lang. En tja, wat het beheer noue wil.... Er zijn hier echt de rotste uitspraken over moslims gedaan, door JMT, limpio en Islamhater, die ik ook een aantal keer heb gemeld, maar ze hebben voor zover ik weet geen waarschuwingen/strafpunten gehad en zijn ook niet geband! En Shaheed en Yehi, tja, die zouden bij de media wel het lekkersre liggen, maar zijn mijns inziens niet echt bevorderlijk voor het goede image van maroc.nl. Om eerlijk te zijn heb ik, ondanks zijn rare standpunten, ergens wel een zwak voor Shaheed, hoor. De eerste topic waar ik op reageerde was de zijne en hij is net als ik heel solidair met Palestina. Alleen die ooorlogshitserij en die verheerlijking van geweld, (zelfmoord)aanslagen, Hamas en Osama Bin Laden zal ik nooit kunne accepteren. Maar goed, ik hoor van jullie.

Groetjes,

Roos.

Tomas
08-02-03, 15:05
Geplaatst door Mark
hahahaha je staat wel ERG dichtbij Kaassietoch als je hem 2 keer noemt :)

Het lijkt me dat je meer publiciteit krijgt als je Yehi, Sadeeq, bahmet en Dienna in de redactie zet :duim:

Over Dienna gesproken... Leeft ze nog? En Victory mis ik ook al een tijdje...

Mark
08-02-03, 16:27
Volgens mij zijn ze verdwenen....

Of anders gebruiken ze andere namen want er zitten hier ook mensen die zeggen hier al jaren te zitten maar die ik nog niet eerder had gezien!

manc
08-02-03, 19:08
Geplaatst door indygirl_roosje
Hi everyone! Nou manb, Ik ben gevleid..... Maar vanwaar die haat-actie tegen bman? Het is toch juist goed dat hij bij joods.nl om een verklaring is gaan vragen! En tja, wat hij wil stemmen is toch zijn goed recht?

Voor de goede orde: ik ben Bman. Mijn onderschrift is de mening van Beheer en een aantal bloedhonden alhier.



Maarre... ik vind dat Bil@l, Donna, HijabiLady, Maghrebbia en Magrabia wel in aanmerking komen. Stevie op zich ook wel, maar ja, hij is hier nog niet zo lang. En tja, wat het beheer noue wil.... Er zijn hier echt de rotste uitspraken over moslims gedaan, door JMT, limpio en Islamhater, die ik ook een aantal keer heb gemeld, maar ze hebben voor zover ik weet geen waarschuwingen/strafpunten gehad en zijn ook niet geband! En Shaheed en Yehi, tja, die zouden bij de media wel het lekkersre liggen, maar zijn mijns inziens niet echt bevorderlijk voor het goede image van maroc.nl. Om eerlijk te zijn heb ik, ondanks zijn rare standpunten, ergens wel een zwak voor Shaheed, hoor. De eerste topic waar ik op reageerde was de zijne en hij is net als ik heel solidair met Palestina. Alleen die ooorlogshitserij en die verheerlijking van geweld, (zelfmoord)aanslagen, Hamas en Osama Bin Laden zal ik nooit kunne accepteren. Maar goed, ik hoor van jullie.

Groetjes,

Roos.

Tomas
08-02-03, 21:17
Geplaatst door Mark
Volgens mij zijn ze verdwenen....

Of anders gebruiken ze andere namen want er zitten hier ook mensen die zeggen hier al jaren te zitten maar die ik nog niet eerder had gezien!

Mmm... Een echte Dienna herken je zo.

Vriend
10-02-03, 08:31
LES IN LOGICA: DEEL I




Maroc.nl = een site hoofdzakelijk voor Marokkaanse jongeren

wie moeten er dus namens Maroc.nl in de media komen?Juist, hoofdzakelijk Marokkanen...

Ik zie hier voorstellen van: nicole, j.m.t., bman, jaquelinne anita weetikveel allemaal als maroc.nl pers groepje dat kan niet kloppen en dat wekt alleen argwaan bij Maroc.nl gangers en bij de media die ons niet zo serieus zullen gaan nemen aangezien het niet zo aannemelijk zal zijn wanneer er 7 van de 8 leden van maroc.nl's pers groepje bestaan uit NIET-Marokkanen.Ik bedoel, ik ben Marokkaan en ik heb geen zin dat Nederlanders voor mij het woordje gaan voeren, dat is naar mijn mening al te vaak en te lang gebeurd.Neem dus lekker veel Marokkanen en laat ze zeggen wat ze te zeggen hebben en wat op hun hart staat en ik durf met je te wedden voor een MILJOEN dat ze het bijna altijd eens zullen zijn met elkaar omdat de grootste oproerkraaiers en de meeste einzelgangers hier van niet Marokkaanse komaf zijn (couscousje buiten beschouwing gelaten maar die bemoeit zich dan ook niet, al te vaak, met inhoudelijke maatschappelijke discussies).
:giechel:

Maarten
10-02-03, 11:02
Vriend, ik voel wel wat voor wat je zegt, maar de club zou moeten bestan uit maroc.nl zoals het is, en niet zoals het misschien zou moeten zijn, 7/8 Marokkaans.
Je kunt wel een kleine minderheid niet-marokkaans nemen, maar die moet zich net zoals in de Politiek wél in het geheel kunnen vinden! Mogelijk wil er geen autochtoon meer mee doen, als het autochtone geluid niet duidelijk vertegenwoordigd is.
De eerste de beste keer, dat een autochtoon moet gaan praten als Brugman, en dan nog niet veel van zijn visie terugziet, hakt hij/zij af.

Voor mijn part laat je alle niet-marocs weg, maar dan is maar de vraag of beheer wel krijgt wat hij wil. Als een autochtoon klaagt over demonisering van maroc.nl, dan wordt er toch beter naar geluisterd, dan wanneer een Marokkaan dat doet. Vergelijk het maar met kritiek op Israël door joden..

Maarten
10-02-03, 11:36
Bman, werk je er zelf niet een beetje aan mee?
Bman staat voor “Be man” ofwel “wees een vent”, terwijl manB staat voor “man B”, ofwel een gewone vent op de tweede plaats. Dat schiet niet op he? Haha..

Oh?.. had je opheldering gevraagd bij joods.nl? haha..
Weet je nou nóg niet hoe het daar werkt? Dan even dit:

Ze vroegen daar aan M_D waarom hij gebanned was? Hij zei, dat hij er geen idee van had. Toen opperde dus iemand of de subsidie voor maroc.nl – voor zover die er was – niet ingetrokken moest worden, omdat je hier niet democratisch kon mee-discussieren als jood. :hihi:
Toen gingen ze verder praten over de aanpak van maroc.nl..

Feit is dus, dat ik hele discussies met M_D gehad heb over het functioneren van hem en waiting, en al dat geziek van een half jaar met enorme vlaggen en andere opruiing. Ik ben er toen over begonnen, dat zij zich toch minstens een beetje als gast moesten opstellen. Beheer deed bij wijze van uitzondering zelfs mee in die discussie, en gaf me helemaal gelijk. M_D gaf zo’n beetje als antwoord, dat hij hier elke kutstreek kon uithalen, zolang hij maar binnen de grenzen van de wét bleef! Daar had hij ALLE RECHT toe, schreef hij! :hihi:

Kortom: taste the difference! Hier kunnen die jongens een hálf jaar kloten! Waiting wordt zelfs weer getolereerd! Terwijl bij joods,nl lig je er al na een paar úúr af wegens het plaatsen van een stuk van een kritische jood! Uiterst tolerant dus, dat maroc.nl in vergelijking met joods.nl! Geen kip daar die praat over de intrekking van subsidies van joods.nl of van “democratische rechten” daar! :hihi:

Sorry hoor, joods.nl lijkt echt nog een karikatúur, van wat er in Israël zélf gebeurt in de PR!!
En jij wou daar “opheldering”??.. :hihi:
Zinnig gesprek over dingen??.. :hihi:
Inhoudelijke dialoog??… :hihi:
Blijf maar fijn hier, en vergeet die lui!..

Dat is een intern rommelgroepje, en absoluut geen kandidaad voor hier. Het is de uitvalsbasis voor de joden, die hier antisemitisme zitten te turven, om maar te zwijgen van het door provocaties uitlokken daarvan, om het vervolgens bij het MDI te kunnen melden! Een zeer zielige vertoning, die absoluut niet de moeite van de aandacht waard is.

waitinkje is intussen terug. En die mag beleefd zijn mening zeggen. Maar als hij weer gaat "voetbalvandalen", of weer gedrag gaat vertonen, dat ik in de discussies met M_D omschreef als dat van "Nederlanders op een camping in zuid-Frankrijk", dan wordt die er gewoon weer afgeflikkerd! Gewoon een reinigingsmaatregel. Denk aan het Milieu!.. :hihi: (ook in de franse betekenis van het woord!)

Vriend
10-02-03, 12:26
Geplaatst door Maarten
Vriend, ik voel wel wat voor wat je zegt, maar de club zou moeten bestan uit maroc.nl zoals het is, en niet zoals het misschien zou moeten zijn, 7/8 Marokkaans.
Je kunt wel een kleine minderheid niet-marokkaans nemen, maar die moet zich net zoals in de Politiek wél in het geheel kunnen vinden! Mogelijk wil er geen autochtoon meer mee doen, als het autochtone geluid niet duidelijk vertegenwoordigd is.
De eerste de beste keer, dat een autochtoon moet gaan praten als Brugman, en dan nog niet veel van zijn visie terugziet, hakt hij/zij af.

Voor mijn part laat je alle niet-marocs weg, maar dan is maar de vraag of beheer wel krijgt wat hij wil. Als een autochtoon klaagt over demonisering van maroc.nl, dan wordt er toch beter naar geluisterd, dan wanneer een Marokkaan dat doet. Vergelijk het maar met kritiek op Israël door joden..


JUIST MAARTEN EN DAAROM STEL IK MO_NL BIJ DEZE VOOR OM JOU TE NOMINEREN MET UWE INSTEMMING NATUURLIJK :)

indygirl_roosje
10-02-03, 12:53
He Puk! Kost het je niet heel veel energie om zo negatief bezig te zijn?
Zonde hoor, van de korte en kostbare tijd die ons op deze wereld gegeven is.....

Thalla,

Roos.

Tomas
10-02-03, 13:01
Ik blijf het onzin vinden om een groepje te formeren dat De Mening van het Maroc.nl Prikbbord gaat weergeven.

Kolder.

Er is Geen Maroc.nl Prikbord Mening.

Er is hier een diversiteit aan meningen. Met verschillende waarde oordelen en net zoveel verschillende politieke agenda's en nog dubbel ook.

De enige die een wel een mening kan hebben is volgens mij de stichting Maroc.nl.

En als die een mening willen publiceren dan hebben ze de onwaarschijnlijke luxe dat ze dagelijks met een tering hoeveelheid aan kopij worden bestookt. Iedere schoolkrant in Nederland is daar jaloers op.

Ik zie het anders al voor me op het prikbord: "Het prikbord is tegen de oorlog met Irak." En daaronder een hele discussie over de legitimiteit van aanslagen op het verderfelijke westen tussen Wiz en Yehi.

Zal je mee scoren in de media.

Vriend
10-02-03, 19:11
Geplaatst door Puk
Dit is de logica van Jahjah. Lekker segregeren jongens! En natuurlijk roepen dat autochtonen oproerkraaiers zijn.

En die autochtonen gaan niet het woord voor jou voeren Vriend maar voor maroc.nl.


Logica. Les 1

Maroc.nl is niet gelijk aan Vriend.

PUK IS GEEN MAROKKAAN EN WORD NIET DOOR OUDE VROUWTJES AANGSTIG AANGEKEKEN ALS ER WEER EENS EEN OF ANDER MAROKKAANSE DEBIEL EEN OUD VROUWTJE BEROOFD HEEFT.PUK HEEFT ALLEEN COMMENTAAR OP MAROKKANEN EN OP DE ISLAM DUS PUK MOET ZICH MAAR BEROEPEN OP ZIJN FUNCTIE ALS "GEWETEN" VAN DE GEMIDDELDE MAROC DAN ALS SPREEKBUIS VOOR DEZE "GEWETENLOZE" MAROKKAAN

Vriend
10-02-03, 19:13
Geplaatst door Tomas
Ik blijf het onzin vinden om een groepje te formeren dat De Mening van het Maroc.nl Prikbbord gaat weergeven.

Kolder.

Er is Geen Maroc.nl Prikbord Mening.

Er is hier een diversiteit aan meningen. Met verschillende waarde oordelen en net zoveel verschillende politieke agenda's en nog dubbel ook.

De enige die een wel een mening kan hebben is volgens mij de stichting Maroc.nl.

En als die een mening willen publiceren dan hebben ze de onwaarschijnlijke luxe dat ze dagelijks met een tering hoeveelheid aan kopij worden bestookt. Iedere schoolkrant in Nederland is daar jaloers op.

Ik zie het anders al voor me op het prikbord: "Het prikbord is tegen de oorlog met Irak." En daaronder een hele discussie over de legitimiteit van aanslagen op het verderfelijke westen tussen Wiz en Yehi.

Zal je mee scoren in de media.


Er bestaat wel degelijk een overeenkomstige mening tussen Marokkanen alleen moet je er vaak eentje zijn omdeze te kunnen inzien en begrijpen...

Vriend
10-02-03, 19:33
Kijk, met mensen als bijvoorbeeld Maarten, Simon, Ron, Donna in mindere mate Tomas (ik weet niet of hij een hollander is maar hij praat wel zo) etc etc heb ik geen probleem.Dat zijn normale gasten die op een normale manier hun mening verkondigen, af en toe hard zijn in hun oordeel maar meestal met respect een discussie aangaan.Het zijn alleen de hypocrieten die hier onder het mom van; "ik kom mijn mening geven omdat een discussie goed en gezond is voor de Marokkaanse samenleving en omdat we in een democratie leven" maar eigenlijk met een verborgen agenda werken wat niets anders als doel heeft dan het zaaien van verwarring en het provoceren van jongeren die doorgaans gematigd zijn in hun visie ten opzichte van het westen en Nederland en het bevredigen van hun eigen sadistische trekjes en persoonlijke afgunst, waar ik een bloedhekel heb.Ik, en geloof me als ik zeg 99%van de marocs/moslims die hier komen, hebben liever mensen die begrijpen waar Marokkanen vandaan komen wat ons cultuur is hoeveel waarde wij daaraan hechten en wat onze omgangsvormen inhouden en dat zijn NIET mensen zoals: PUK, J.M.T., kaassietoch, MIKA, waiting, Bman en vast nog vele anderen.Deze mensen zijn (extreem)rechtse fanatiekelingen, einzelgangers vegatisten :) die niets anders willen dan het neerhalen van alles wat hen binnen het Marokkaanse cultuur niet bevalt en dat doen ze, geloof me, met een glimlach op hun POREM.

Tomas
10-02-03, 21:15
Geplaatst door Vriend
... in mindere mate Tomas (ik weet niet of hij een hollander is maar hij praat wel zo) etc etc heb ik geen probleem.


Wel godgloeiende godvrdmm! Ik ben geen kut-hollander! Ik ben een gelderlander!

Ik ben gastarbeider in deze bagger zooi. Maar verder heb ik de pest pokke tiefus hekel aan ze.

Duidelijk?



... maar eigenlijk met een verborgen agenda werken wat niets anders als doel heeft dan het zaaien van verwarring en het provoceren van jongeren


Mijn verborgen agenda is het bewijs proberen te leveren dat rafiq verzonnen is door ron. En dat ron niet anders wil dan een belangrijke speler worden bij de eal. En dat middels dit pb denkt te kunnen bereiken.

Vriend
10-02-03, 21:21
hoe kan ik nou weten dat je een gelderlander ben doe dan ook een keer voor de verandering je kattekostuumpje uit en van ron weten we allemaal al zolangzamerhand dat zijn leeftijd 'm parten gaat spelen...tragisch geval...(geintje ron niet kwade reacties neerzette aub dit berichtje is slechts een van je hersenschimmen ). :fpimp:

Tomas
10-02-03, 21:27
Geplaatst door Vriend
hoe kan ik nou weten dat je een gelderlander ben doe dan ook een keer voor de verandering je kattekostuumpje uit

ik speculeer toch ook niet over jouw afkomst en je twijfelachtige positie binnen sesamstraat.

verder ben ik het niet met je eens over de uniformiteit van de marokkaanse opinie. die is minstens zo divers als de rest van nl. je versimpelt je eigen bevolkingsgroep lijkt mij.

manc
10-02-03, 21:37
Geplaatst door Vriend
Het zijn alleen de hypocrieten die hier onder het mom van; "ik kom mijn mening geven omdat een discussie goed en gezond is voor de Marokkaanse samenleving en omdat we in een democratie leven" maar eigenlijk met een verborgen agenda werken wat niets anders als doel heeft dan het zaaien van verwarring en het provoceren van jongeren die doorgaans gematigd zijn in hun visie ten opzichte van het westen en Nederland en het bevredigen van hun eigen sadistische trekjes en persoonlijke afgunst, waar ik een bloedhekel heb.Ik, en geloof me als ik zeg 99%van de marocs/moslims die hier komen, hebben liever mensen die begrijpen waar Marokkanen vandaan komen wat ons cultuur is hoeveel waarde wij daaraan hechten en wat onze omgangsvormen inhouden en dat zijn NIET mensen zoals: PUK, J.M.T., kaassietoch, MIKA, waiting, Bman en vast nog vele anderen.Deze mensen zijn (extreem)rechtse fanatiekelingen, einzelgangers vegatisten :) die niets anders willen dan het neerhalen van alles wat hen binnen het Marokkaanse cultuur niet bevalt en dat doen ze, geloof me, met een glimlach op hun POREM.

Ik sta erop dat je je leugen dat ik extreem rechts ben intrekt evenals je leugen dat ik een verborgen agenda zou hebben. Waar haal je het gore lef vandaan om zulke smerige leugens over mij en anderen te verspreiden is onbegrijpelijk. Ik zie dat de hetze van Ankhor zijn vruchten af begint te werpen.

Dat je bepaalde mensen liever niet ziet als 'vertegenwoordiger' van jouw mening is tot daar aan toe. Ik denk ook niet dat zoiets mogelijk is op dit forum. Trouwens, volgens mij is het veel beter dat er een groep mensen is met gevarieerde meningen die aanvoelt wat er speelt op dit forum om vragen daarover van de pers te kunnen beantwoorden. Een maroc.nl standpunt lijkt me sowieso een onhaalbare kaart.

Dus als NOVA wil weten wat er zoals speelt omtrent bepaalde zaken, dat een aantal mensen daar beschikbaar voor zijn om uitleg te geven, zonder dat er een 'mening van maroc.nl' wordt geformuleerd. Dat zou namelijk (met alle verschillende meningen alhier) toch een wanstaltelijk compromis worden zonder enig draagvlak. Veel beter is een aantal mensen die op een correcte manier in goed Nederlands uit kunnen leggen wat wij hier doen en wat er allemaal leeft.

Dat daar ook een aantal autochtonen/joden/egyptenaren/suri's of turken bij zouden zitten lijkt me alleen maar mooi.

Orakel
10-02-03, 22:02
Geplaatst door Tomas
Wel godgloeiende godvrdmm! Ik ben geen kut-hollander! Ik ben een gelderlander!

Ik ben gastarbeider in deze bagger zooi. Maar verder heb ik de pest pokke tiefus hekel aan ze.

Duidelijk?

Mijn verborgen agenda is het bewijs proberen te leveren dat rafiq verzonnen is door ron. En dat ron niet anders wil dan een belangrijke speler worden bij de eal. En dat middels dit pb denkt te kunnen bereiken.

Ik ga jouw echt wel nomineren. In 3 woorden iets duidelijk kunnen maken. Wunderbar. :tover:

Couscousje
10-02-03, 22:59
Vriend, hou je smoelwerk over mij.

Kom eerst eens met een onderwerp dat niet uitgekauwd is op dit forum en laat eens een intelligentie reactie van jou aan ons lezen, voordat je de forumpsycholoog gaat uithangen, terwijl je je diploma Tweede Monteur niet eens met fatsoen hebt weten te halen.

Daa-haag!

Cc

indygirl_roosje
11-02-03, 11:47
Wat zijn we weer gezellig bezig met z'n allen, zeg! En dan willen wij een eensgezind geluid laten horen, terwijl we elkaar een beetje aan het uitschelden zijn..... Mensen, er is al ruzie en oorlog genoeg in de wereld, dus:

Make love, not war!

Ok?

Thalla,

Roosje.

manc
11-02-03, 11:49
Geplaatst door indygirl_roosje
Wat zijn we weer gezellig bezig met z'n allen, zeg! En dan willen wij een eensgezind geluid laten horen, terwijl we elkaar een beetje aan het uitschelden zijn..... Mensen, er is al ruzie en oorlog genoeg in de wereld, dus:

Make love, not war!

Ok?

Thalla,

Roosje.

De juistheid van mijn Roosje nomonatie wordt maar weer eens bevestigd.

Roos, wat betekent 'thala'?

Maarten
11-02-03, 12:20
Geplaatst door Orakel
....In my prime dear Thomas, maar volgens sommigen ben ik de magische grens gepasseerd en ben ik alweer op mijn retour.

Dat zijn de geluiden die je hoort, als je teveel in de creche rondloopt!
Je kunt je er nog over verbazen, hoever die creche-leeftijd door loopt!

Overigens degenereert het neurologische systeem bij de mens al vanaf zijn/haar dérde of zo, dus alles wat kan praten, is al op zijn retour.
Verder zegt de mate van "retour" nog niet zoveel over waar het hele zaakje nou eigenlijk mee gevuld is!
Kortom, als nog eens zo'n piepje begint over 'retour', zeg dan maar dat ie zijn bekje even omhoog doet, dan kun je daar een worm in doen..

Verder ben ik dermate op mijn retour, dat het de inhoud allemaal niet meer kan bevatten, en ik dus een overloop-putje nodig heb, zoals deze site hier.. :)

Maarten
11-02-03, 12:57
Orakel en Vriend dienen allebei genomineerd te worden. Wat??!.. Laat beheer maar in aanbidding op de mat gaan liggen om ze zover te krijgen!.. Bloemen! Vergulde Korans, maroc.nl-eredoctoraten, of waar je de gemiddelde Marokkaan zoal mee kunt lokken! (eh… koekjes natuurlijk.)

Orakel, daar is iedereen het wel over eens. Die werd zelfs op joods.nl genoemd, als eh.. zeg maar parel onder de zwijntjes.. :hihi:

Vriend begrijpt absoluut wat er hier aan de hand is. Jammer, dat ie nou net effe wat ver ging in de beschrijving van de nobele motieven van sommige deelnemers hier.
Bman bijvoorbeeld, is niet direct een broertje van Lucifer, hoewel hehe.. dat VVD logo alleen al natuurlijk uitnodigt, om hem in plaats van VVD woordvoerder Jozias van Aartsen – en zijn harambushe opvattingen over de oorlog en de Palestijnse kwestie – prikbordtaal te vierendelen!
Gaarne vernam ik - geheel uit interesse voor de bruikbare stukjes Islamitische cultuur - hoe het stenigen precies uitgevoerd wordt, en hoe hoog de berg stenen voor de gemiddelde VVDer zoal betamelijk geacht wordt. Moet ik dan denken aan een vrachtwagentje, of gaat het hier om wagonladingen?

Maar goed, het begrip bij de Marokkanen voor de andersdenkenden, kan wellicht soms iets uit de klauwen lopen, en is een tikkie een deel van het probleem.
Maar goed, verder vind ik dat Vriend de dingen uitstekend verwoordt, en zonder meer representatief voor maroc.nl kan praten. Absolúut gewoon!.. Breed perspectief, en diepgang, plus de vinger op de zere plekken kunnen leggen. De mate waarin, moet iedereen zelf maar uitmaken.

PS: had ik - zelf Nijmegenaar zijnde - al gewaarschuwd voor Gelderlanders? :hihi:

Vriend
11-02-03, 13:50
Geplaatst door Puk
Ik geef mijn mening over van alles en nog wat. Op een discussieforum is dat niet ongebruikelijk.

Al heel veel eerder in deze draad heb ik dus ook mijn mening gegeven over het voorstel van het bestuur van maroc.nl. Volgens mij kun je onmogelijk met een gezamenlijk standpunt naar buiten treden. Daarvoor zijn de meningen te verdeeld.

Nu probeer jij meer eenheid te krijgen op maroc.nl door:

1. Te roepen dat 99% van de Marokkaanse prikkers jouw mening deelt. Dat vind ik mal.

2. Dat autochtonen hier alleen maar prikken om de boel te saboteren. Dat vind ik onbeleefd.

Conclusie: je probeert een wig te drijven tussen de Marokkaanse en de andere prikkers. Dat bevalt me gewoon niet. Daar schiet niemand wat mee op.

Sorry, maar dan reageer ik wat geprikkeld.


PUK wil je dan de profeet Mohammed aub geen pedofiel meer noemen dan zijn we vrienden ok?anders kun je nu van mijn part doodvallen en dat vinden 99% van alle andere marokkanen

Vriend
11-02-03, 13:58
Geplaatst door Tomas
ik speculeer toch ook niet over jouw afkomst en je twijfelachtige positie binnen sesamstraat.

verder ben ik het niet met je eens over de uniformiteit van de marokkaanse opinie. die is minstens zo divers als de rest van nl. je versimpelt je eigen bevolkingsgroep lijkt mij.


Deel in logica les III


Site heet: M A R O C.NL

M A R O C ?

Gaat er een belletje rinkelen?


Wat ik wil zeggen is dat we moeten uitkijken dat we dadelijk geen meerderheid aan niet-Marokkanen hebben die het woordje gaan voeren voor Marokkanen.Lijkt me heel ongeloofwaardig en het doet me denken aan het "getroetelturkerij" van de afgelopen 20 jaar.Wij Marokkanen zijn sterk genoeg om op ons eigen benen te staan we hebben geen hulp nodig van Nederlanders.En Tomas komt wel heel denigrerend over met zijn punt dat Marokkanen geen gezamelijk standpunt kunnen hebben.Tomas wil jij dan voortaan voor ons het woord voeren? :loens:

Vriend
11-02-03, 14:03
Geplaatst door Puk
Als Mohammed nu zou leven en zou trouwen met een kind van zes jaar en daar dan over drie jaar sex mee zou hebben dan zou de Profeet een pedofiel zijn. En dat vindt 100% PUK.


Val jij toch eens lekker dood pukkekop...En als je zo'n bloedhekel hebt aan pedofielen ga dan even je Nederlandse maatjes ter verantwoording roepen die in Gambia kleine kinderen lopen te naaien voor een eurocent!
Of hou je je liever bezig met mannen die al 1400 jaar dood zijn en nu geen mens meer kwaad kunnen doen

Vriend
11-02-03, 14:10
Geplaatst door manb
Ik sta erop dat je je leugen dat ik extreem rechts ben intrekt evenals je leugen dat ik een verborgen agenda zou hebben. Waar haal je het gore lef vandaan om zulke smerige leugens over mij en anderen te verspreiden is onbegrijpelijk. Ik zie dat de hetze van Ankhor zijn vruchten af begint te werpen.

Dat je bepaalde mensen liever niet ziet als 'vertegenwoordiger' van jouw mening is tot daar aan toe. Ik denk ook niet dat zoiets mogelijk is op dit forum. Trouwens, volgens mij is het veel beter dat er een groep mensen is met gevarieerde meningen die aanvoelt wat er speelt op dit forum om vragen daarover van de pers te kunnen beantwoorden. Een maroc.nl standpunt lijkt me sowieso een onhaalbare kaart.

Dus als NOVA wil weten wat er zoals speelt omtrent bepaalde zaken, dat een aantal mensen daar beschikbaar voor zijn om uitleg te geven, zonder dat er een 'mening van maroc.nl' wordt geformuleerd. Dat zou namelijk (met alle verschillende meningen alhier) toch een wanstaltelijk compromis worden zonder enig draagvlak. Veel beter is een aantal mensen die op een correcte manier in goed Nederlands uit kunnen leggen wat wij hier doen en wat er allemaal leeft.

Dat daar ook een aantal autochtonen/joden/egyptenaren/suri's of turken bij zouden zitten lijkt me alleen maar mooi.


Je bent geen racist je bent eerder een extreem linkse vegatist met liberale neigingen... :moeilijk:

Orakel
11-02-03, 18:11
Geplaatst door Maarten
Dat zijn de geluiden die je hoort, als je teveel in de creche rondloopt!
Je kunt je er nog over verbazen, hoever die creche-leeftijd door loopt!

Overigens degenereert het neurologische systeem bij de mens al vanaf zijn/haar dérde of zo, dus alles wat kan praten, is al op zijn retour.

Ik vond een aantal prikkers la verdacht stil de laatste tijd, maar ik snap nu welke schijn ze hoog proberen te houden. :wijs:

Een deel heeft het nog niet in de gaten, maar zoals jezelf al zei: their pen is their proof.......




Verder zegt de mate van "retour" nog niet zoveel over waar het hele zaakje nou eigenlijk mee gevuld is!


uhhh.... :)



Kortom, als nog eens zo'n piepje begint over 'retour', zeg dan maar dat ie zijn bekje even omhoog doet, dan kun je daar een worm in doen..

Foei Maarten... :boos:

Verder ben ik dermate op mijn retour, dat het de inhoud allemaal niet meer kan bevatten, en ik dus een overloop-putje nodig heb, zoals deze site hier.. :) [/QUOTE]

Thanx. Gek hé, hoe dat opbeurt als je merkt dat een ander het slechter heeft... :hihi:

Orakel
11-02-03, 18:18
Geplaatst door Maarten
Orakel en Vriend dienen allebei genomineerd te worden. Wat??!.. Laat beheer maar in aanbidding op de mat gaan liggen om ze zover te krijgen!.. Bloemen! Vergulde Korans, maroc.nl-eredoctoraten, of waar je de gemiddelde Marokkaan zoal mee kunt lokken! (eh… koekjes natuurlijk.)

Zolang het geen bokkepootjes of lange vingers zijn vind ik het best. Ontbijtkoek vind ik trouwens ook niks, alhoewel dat afhanelijk is van degen die de koek komt brengen 'smorgens.

{quote]
Orakel, daar is iedereen het wel over eens. Die werd zelfs op joods.nl genoemd, als eh.. zeg maar parel onder de zwijntjes.. :hihi: [/quote]

Als je het niet erg vindt, zet ik dat maar niet op m'n cv. Ik word daar inderdaad een beetje afgeschilderd als een vlag op een modderschuit.
Als je de huzarenstukjes van de prikers hier af ten toe beziet, dan is eer eerder sprake van een luxe jacht. Zolang het maar geen Titanic wordt...



Vriend begrijpt absoluut wat er hier aan de hand is. Jammer, dat ie nou net effe wat ver ging in de beschrijving van de nobele motieven van sommige deelnemers hier.
Bman bijvoorbeeld, is niet direct een broertje van Lucifer, hoewel hehe.. dat VVD logo alleen al natuurlijk uitnodigt, om hem in plaats van VVD woordvoerder Jozias van Aartsen – en zijn harambushe opvattingen over de oorlog en de Palestijnse kwestie – prikbordtaal te vierendelen!
Gaarne vernam ik - geheel uit interesse voor de bruikbare stukjes Islamitische cultuur - hoe het stenigen precies uitgevoerd wordt, en hoe hoog de berg stenen voor de gemiddelde VVDer zoal betamelijk geacht wordt. Moet ik dan denken aan een vrachtwagentje, of gaat het hier om wagonladingen?

Maar goed, het begrip bij de Marokkanen voor de andersdenkenden, kan wellicht soms iets uit de klauwen lopen, en is een tikkie een deel van het probleem.
Maar goed, verder vind ik dat Vriend de dingen uitstekend verwoordt, en zonder meer representatief voor maroc.nl kan praten. Absolúut gewoon!.. Breed perspectief, en diepgang, plus de vinger op de zere plekken kunnen leggen. De mate waarin, moet iedereen zelf maar uitmaken.

PS: had ik - zelf Nijmegenaar zijnde - al gewaarschuwd voor Gelderlanders? :hihi:

Ik was er nog niet eens voor gewaarschuwd dat jij Nijmegenaar bent.. :D

Tomas
11-02-03, 19:01
Geplaatst door Vriend
[B]Deel in logica les III


Site heet: M A R O C.NL

M A R O C ?

Gaat er een belletje rinkelen?


Nee, niet echt. Volgens mij reageer je op een verkeerde, lees je niet echt of gaat er iets anders mis.



En Tomas komt wel heel denigrerend over met zijn punt dat Marokkanen geen gezamelijk standpunt kunnen hebben.

Nee, jij komt denigrerend over met je gezeik dat marokkanen alleen maar jou mening kunnen of mogen hebben.

Ga je paspoorten afpakken als er een marokkaan langs komt die een afwijkende mening heeft?


Tomas wil jij dan voortaan voor ons het woord voeren? :loens:

Is het dan echt zo ingewikkeld? Nee, ik ga geen woordvoeren voor De Marokkanen. Jij gaat dat niet doen. Ayaan Hirshi Ali doet dat niet. En dit prikbord teampje gaat dat ook niet doen.

Niemand gaat het woord voeren voor de marokkanen. Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen.

Tomas
11-02-03, 19:03
Geplaatst door Orakel
Ik ga jouw echt wel nomineren. In 3 woorden iets duidelijk kunnen maken. Wunderbar. :tover:

Met welke drie woorden kwam ik dan zo duidelijk over?

Tomas
11-02-03, 19:10
Geplaatst door Maarten

PS: had ik - zelf Nijmegenaar zijnde - al gewaarschuwd voor Gelderlanders? :hihi:

Je hebt ze die in een groot-gelderland geloven. En beweren dat venlo of zelfs roermond ooit to dit grote rijk behoorden.

En je hebt ze zoals ik die vinden dat nijmegen niet bij gelderland hoort, omdat jullie raar praten. En dat kan je niet ontkennen.

Vriend
11-02-03, 20:20
Even jip en janneke taal.

Zo denkt Tomas:



Marokkanen kunnen nooit gaan samenwerken en kunnen geen 1 mening vormen want iedereen heeft een andere mening (bla bla bla gebrabbel bla bla)
conclusie: blijf maar lekker verzaaid en ga niet een collectieve standpunt vormen.



Zo denkt Vriend:

Ja, we hebben niet allemaal dezelfde mening maar als we ons best doen , en dat allemaal in het licht van dat wij Marokkanen voor ons rechten moeten opkomen, dan kunnen we wel degelijk iets bereiken.




Duidelijk Tomas of moet ik er weer een topic aan gaan wijden zodat we de filosofie der meningsuiting en opiniepeiling kunnen gaan uitdiepen zodat we de hele hoofdzaak, het een beter gezicht geven van Marokkanen en maroc.nl, vergeten.Want dat is precies wat jij en vele anderen nu aan het doen zijn en ik word er eerlijk gezegd schijtziek van...

piano
12-02-03, 08:52
Hallo,allemaal

Als jullie je eigen teksten eens terug zouden lezen,en bij je zelf te denken ga wat voor onzin jullie allemaal uit kramen.

Het is elkaar gewoon maar beledigen en over en weer.

Een ding moeten jullie begrijpen ,de islam is niet te begrijpen je geloof erin of je gelooft niet ,en de moslimse onder ons moeten maar geen moeite meer doen om de ongeloven onder ons,of anders gelovinge te laten begrijpen waarom wij geloven in de islam,omdat het zelfde is al iemand vertellen dat de aarde rond is en een andere vindt dat ie plat is,of iemand vertellen dat er leven is na de dood .

Laat aub iedereen in zijn waarden en in zijn geloof en probeer de ander te begrijpen zonder uitleg.
Jullie geloof is jullie geloof ,en wij onze geloof,wij proberen de andere geloven ook niet te begrijpen waarom ze iets doen of niet en probeer dat dan ook niet bij de islam,ben je geinterseerd oke maar probeer het niet te begrijpen ,je kan het alleen voelen met heel je hart en ziel.

Probeer elkaar niet te kwetsen,en zoek niet overal iets achter,of waarom iets is zoals het is.

groetjes,piano

Maarten
12-02-03, 11:16
Piano, in Saoedi Arabie zit nog een gerespecteerd Islamgeleerde, die volhoudt, dat de wereld plat is! Dat was tenminste 10 jaar geleden zo, dus hij zal er nog wel zijn.
Je eist het recht om te geloven wat je wil, en daar respect voor te krijgen. Helaas jongen, zo goedkoop is Islam niet. Dat is een wereldleer! Eentje waarvan de grond-boodschap nauw aansluit bij christendom en jodendom! Eentje die over wáarheid gaat, en dús voor alle mensen van alle culturen te begrijpen moet zijn!! En mijn God, jongen dat stelt eisen!

Je bent zelf innerlijk vrij om te geloven wat je wil, maar of je daar “Islam” wel kunt gebruiken dat is maar zeer de vraag. Mensen als jij dreigen van Islam een soort obscure sekte te maken, die enkel begrepen kan worden door insiders. Een leer, die met níets anders te maken heeft, dan enkel met zichzelf!
Je mág hoor! Maak er maar een opgesloten business van! Denk alleen niet, dat daar óoit wat uitkomt, of dat die stroming een lang leven beschoren is!
Doe je Islam wel een lol denk je, door er enkel traditionele waarden en opvattingen mee te verdedigen? Of door enkel regeltjes na te leven? Of door enkel de teksten zelf te bekijken, en verder helemaal niets???
Ben jij een van die jongens die zijn mond houdt, als er weer eens heldere geesten vervolgd worden, omdat zij vanuit nieuwe inzichten weer eens iets níeuws over islam zeggen? Proficiat, dan ben jij een van degenen, die van Islam een coccon maken, van waaruit alles in de buitenwereld enkel duister zal schijnen.

Ik geef meteen toe, dat er veel onzinnige kritiek op Islam is, en ook dat moslims met hun geloof in de verdrukking kunnen komen, en niet gerespecteerd worden. Ik geef heel veel toe, ook dat juist het goede in Islam onderbelicht wordt. Vertel ons alleen niet dat we helemáal niets begrijpen. Sterker nog: Ik ben christen.. Maar jij moet voor mij eerst nog maar eens bewijzen dat je een betere moslim bent dan ik! Dat je méer begrijpt van de leer dan ik!

En als je hoort tot die moslims, die het enorme hoofdstuk der Waarheid willen verengen tot enkel Koranteksten, en die zeggen met Islam bezig te zijn, maar in feite helemaal gericht zijn op de eigen identiteit, trots en zelfbeeld, dan vertel ik je nou al, dat je de leer onrecht doet. Er is overigens niets mis met die motieven. Jahjah vermeldt ze ook. En ik ondersteun ze ook. Maar of je je daarbij de grote leer van Islam wel kunt toeeigenen?
Sorry hoor, dat is een vorm van Godslastering!
Sorry jongen, Islam leent zich helemaal niet voor separatisme! Dat is inherent in strijd met die leer!
Dat is een dwaling, die tot het einde der tijden alleen maar twisten zal veroorzaken! Je mag van mij hoor. Maar iemand die zegt, dat de mens vrij is om te geloven dat de aarde plat of rond is (ook overdrachtelijk), die moet nog laten zijn dat zijn opvattingen respect waard zijn.

Sorry hoor, Islam nodigt vooral uit om met alle goede en verstandige mensen ter wereld rond de tafel te gaan zitten, om dan in eerlijkheid en waarachtigheid elkaar te steunen omtrent Waarheid en Geloof! We kúnnen gewoon niet anders! Mensen zijn gewoon te beperkt. De boodschap geldt de hele mensheid, en dat dóe je dus ook met de hele mensheid! En mensen die zich enkel in hun eigen arrogantie opsluiten, zoals de Amerikaanse conservatieven, of de moslimfundamentalisten, die mogen dat van mij in hun eigen vuilnisbak blijven doen.

Tomas
12-02-03, 15:56
Geplaatst door Vriend
Ja, we hebben niet allemaal dezelfde mening maar als we ons best doen , en dat allemaal in het licht van dat wij Marokkanen voor ons rechten moeten opkomen, dan kunnen we wel degelijk iets bereiken.


Het hebben van een mening over allerlei politieke of maatschappelijke zaken heeft niks te maken met het opkomen voor je eigen burgerrechten. Ik snap ook werkelijk niet waarom je dat er bij haalt. Ik kan nergens vinden dat ik in dit topic stel dat Marokkanen niet voor hun rechten op zouden moeten komen.


Maar goed.

Het onderwerp van dit topic is een soort persbureau wat de gemiddelde mening van het prikbord zou moeten publiceren. met als doel om niet meer negatief in het nieuws te komen met allerlei prikseltjes van extremisten.

Wat ik stel is dat die gemiddelde mening zal niemand boeien. Die komt niet veel verder dan: We zijn allemaal tegen discriminatie, tegen de bezetting van Palestina door Israel en tegen de oorlog met Irak.

Zodra je ook maar ietsje dieper op deze onderwerpen in gaat komen de verschillen aan het ligt. Dan is het over...

Waarom zou je zo krampachtig aan 1 mening vast willen houden. Niemand interesseert die mening en niemand kan zich voorstellen dat er uberhaupt een boeiende breedgedragen mening zou kunnen bestaan.

Dus ik stel: fungeer als maroc.nl als een soort redactie die van alle aangeboden prikseltjes de naar hun mening de beste uithaalt en publiceert. Of deze nu van Bil@l van Yehi of Orakle is maakt niet uit. Het is een mening of visie van iemand met een Marokkaanse achtergrond die interessant kan zijn.


Want dat is precies wat jij en vele anderen nu aan het doen zijn en ik word er eerlijk gezegd schijtziek van...

Volgens mij ben je paranoia. Of je leest gewoon verdomd slecht.

indygirl_roosje
12-02-03, 16:45
Piano, ik ben het helemaal met je eens! Respect is het sleutelwoord voor iedere discussie en moet het uitgangspunt zijn van alle mensen, of ze nou in God geloven of niet. Alleen snap ik je vergelijking met de aarde is rond of plat niet. Je kunt met harde bewijzen aantonen dat de aarde rond is. Maar je kunt niet met harde bewijzen aantonen wat het "ware" geloof is.

Thallaaaaaaaaaaaaa,


Roosje.

Vriend
12-02-03, 17:29
[i]Dus ik stel: fungeer als maroc.nl als een soort redactie die van alle aangeboden prikseltjes de naar hun mening de beste uithaalt en publiceert. Of deze nu van Bil@l van Yehi of Orakle is maakt niet uit. Het is een mening of visie van iemand met een Marokkaanse achtergrond die interessant kan zijn.[/B]


Volgens mij snap jij het niet helemaal Tomas.Kijk ik zal het proberen uit te leggen.Stel er gebeurt iets.Een Marokkaanse jongen trapt een hollander dood om maar een voorbeeld te noemen.Als men dan de mening wil weten van een specifieke Marokkaan dan stapt men erop af en dan krijgt men de mening gepresenteerd op een tabblaadje tot zover heb jij gelijk.Maar wanneer men besluit om de mening van maroc.nl en haar bezoekers te onderzoeken dan heeft men een tastbaar orgaan binnen maroc.nl nodig die men kan aanspreken.Ik heb voorgesteld dat dit orgaan voornamelijk uit Marokkanen moet bestaan omdat deze het dichtst bij de doelgroep van maroc.nl staan en omdat ze goed kunnen aanvoelen wat er binnen hun samenleving gaande is.Verder moeten ze ten eerste: vaak genoeg komen om te zien wat de gemiddelde mening inhoud betreft aantal actuele toestanden, ten tweede: het moet iemand zijn met een neutrale houding ten opzichte van gebeurtenissen in de wereld dus het kan nooit een persoon zijn met een TE uitgesproken mening en karakter/wereldopvatting, fundi's (extreem)rechtse figuren vallen dus logischerwijs af.Ik zie nergens een probleem of obstakel die ons ervan zou kunnen weerhouden om zo'n soort team op te stellen.Ik zie wel een hoop misplaatst quasi filosofisch gebrabbel die van zaken een ingewikkelder voorstelling maken dan het in feite is.

Vriend
12-02-03, 17:34
En als je de stukken van Mo_nl hebt gelezen Tomas heb je net als ik kunnen zien dat hij vaak gebeld word met vragen over maroc.nl en haar standpunten ten opzichte van actuele zaken.Stel dat er zo'n orgaan, waar we nu dus over aan het discussieren zijn, reeds bestond dan hoefde mo_nl hen alleen naar de desbetreffende verantwoordelijke figuren te verwijzen en kreeg hij weer eens genoeg vrije tijd om zich met zijn hobby, postzegels verzamelen, bezig te houden..

Vriend
12-02-03, 17:40
Geplaatst door indygirl_roosje
Piano, ik ben het helemaal met je eens! Respect is het sleutelwoord voor iedere discussie en moet het uitgangspunt zijn van alle mensen, of ze nou in God geloven of niet. Alleen snap ik je vergelijking met de aarde is rond of plat niet. Je kunt met harde bewijzen aantonen dat de aarde rond is. Maar je kunt niet met harde bewijzen aantonen wat het "ware" geloof is.

Thallaaaaaaaaaaaaa,


Roosje.


Het ware geloof is geloof in wat je geloven wilt want geloven is iets waar je in geloven moet

Vriend
12-02-03, 17:42
Of zoiets......ik snap het niet meer

indygirl_roosje
12-02-03, 18:00
He eh!!!!!!! Verzameld Mo postzegels? Da's nieuw voor me!!!! Maar ja, chacun ses gouts, he? Enne Vriend het is al ok hoor.

Salam,

Roosje.

Mark
12-02-03, 19:28
De aarde is rond, net als een panneNkoek!


Verder heeft vriend gelijk, alleen Marokkanen in de redactie van maroc.nl (dit zou trouwens ook voor beheer moeten gelden) ;)

indygirl_roosje
13-02-03, 11:16
Niet mee eens, Mark. Iedereen die geschikt wordt bevonden zou in de redactie en het beheer moeten kunnen zitten, ongeact zijn/haar afkomst. Als afkomst wel een rol speelt, is het gewoon puur racisme. Punt uit.

Groetjes,

Roos.

Donna
13-02-03, 11:50
Eigenlijk zou Shaheed natuurlijk in zijn eentje het persbureau moeten vormen. Er is niet 1 prikker die zo veel media aandacht heeft gehad met zijn priksels als hij!

Hij kan elke redenering succesvol omdraaien, zo is hij al geruime tijd bezig autochtonen 'gelijk te behandelen' door ieder media bericht van commentaar over de afkomst te voorzien.

Terecht.

Dus ik nomineer Shaheed om in zijn eentje de persberichten te maken.

Die zullen dat behoorlijk gepeperd worden, maar misschien is dat juist wel goed. Zeker als je je realiseert dat ongeveer 70 % van alle Nederlanders, en 90 % van de britten tegen de oorlog met irak zijn, schokkende cijfers als je je realiseert dat die oorlog er uit onze naam toch gaat komen.

Dan kun je net zo goed open kaart spelen en keihard zeggen wat je denkt.

BiL@L
13-02-03, 11:57
Lang leve eenzijd! :p

Tomas
13-02-03, 12:07
Geplaatst door BiL@L
Lang leve eenzijd! :p

Dit wekt bij mij een heleboel beelden op. En ze spreken me allemaal wel aan.

Eenheid is soms wel leuk, maar 't verveelt snel.

Maarten
13-02-03, 13:03
Geplaatst door BiL@L
Lang leve eenzijd! :p

Bil@l for President!!!

"Eenzijd" schijnt tegenwoordig de belangrijktste eigenschap voor presidenten en minister-presidenten te zijn!
Behalve dan in Frankrijk, Duitsland en Belgie , waar ze werkelijk op belachelijke wijze voor hun volk menen te moeten geen staan! Die slappelingen hebben dringend wat lesjes "democratie en leiderschap" nodig, nietwaar Bush?

Maar wat bil@l-geluid in de media zou misschien niet misstaan nee. Als "eenzhijd" de norm is, dan moet er ook maar hard geroepen worden.
Nu voor irak, straks voor israel.

Maar sla die nazi-roepers bij jullie ábsoluut de kop in, nog voor ze hun bek opentrekken, want ál je demonstraties gaan helemaal averechts werken! Wou je dat? Dan tolereer ze maar! Breng er begrip voor op, en gooi je eigen ruiten in. Wou je als als oplossing of als probleem gezien worden?

indygirl_roosje
13-02-03, 20:35
Bil@l, I love u;
Bil@l I adore you,
my sweet,
In heaven we shall meet!

Hahahaha mensen nu ff alle gekeid op een stokje, maarre.... hoe komt Donna erbij dat Shaheed (=onze gewaardeerde Strijder voor Palestina, Afghanistan en Irak, in de orde van Osama Bin Laden en Sheik Yassin) al praktisch de woordvoerder is van maroc.nl? Heb ik iets gemist? Wel allemaal reageren op m'n topic ("Leuzen gezocht voor 15 februari!!!!!!" in het Media en Beeldvorming forum), he? Niet voor mij, maar voor het Iraakse volk! Maarre Maarten, ik snap echt niets van jouw postings; je wilt me toch niet vertellen dat jij een aanhanger bent van George W. Bush, he? Nou, ik stop maar.....

Salam en groetjes,

Rosalinda.

P.S. Ikke.... ik had ff last van Valentijnskriebels. En van een slecht humeur, want ik heb m'n enkel verstuikt... Bil@l kom je me troosten? Hahahahaha...........

Maarten
14-02-03, 00:34
Indy, als je als regeringsleider kiest voor wat je volk wil, dan is dat uiterst democraties. Iedereen snapt dat, behalve Bush en Blair. Ik maakte er dus een cynische grap van, in een rol als vriend van Bush. Dat ben ik absoluut niet..

Piano, het zit me niet lekker, wat ik je schreef. Weliswaar ben ik echt overtuigd van de eenheid in de godsdiensten, maar natuurlijk moet iedereen het op zijn eigen manier doen. Nou weet ik echt niet wat voor redenen je hebt, om op te willen houden met praten over islam met koufar of anders-gelovigen, maar ik moet je mee geven, dat je daar wel eens goede redenen voor kunt hebben. De hoeveelheid onzin in discussies over Islam door autochtonen is inderdaad érg groot.

Zelf zou ik het liefst, en met respect, praten over de beleving van dingen. Maar autochtonen én moslims én ikzelf maken er nogal eens een puinhoop van.

piano
14-02-03, 08:47
Hallo Maarten,

Waarom ik de vorig tekst schreef,is omdat als je alles terug leest je,een soort welles,niettes discusie is.

En je moet me geloven ik ben de laatste die niet in discuseren gelooft,maar op een gegeven moment moet je stoppen ,en een nieuwe gesprek beginnen.
En ook wil ik niet zeggen dat ik een goede moslima ben,dat alleen weet god ik doe elke dag mij best,maar ook ik maak fouten en probeer ze altijd te herstelen als ik me daar van bewust ben.

Ook ik ben de laatst die iets over ander gelovige mensen zal zeggen of ze iets goed of fout doen of dat ze moslims moeten worden.
Daarom schreef ik ieder zijn geloof en ik de mijne zonder dat hij achterlijk wordt benoemt en dan nog ,ik geloof met mijn gevoel en hart .
Wat ik ook bedoel te zeggen is er zijn altijd dingen die niet uit te leggen zijn en die gewoon zo zijn.
Zoals wat er over onze profeet Mohammed [vzm]is geschreven ,het is een hele grote verhaal over zijn leven ,maar er worden alleen een paar dingen belicht en zo krijg je een welles nietes verhaal,en je moet die verhalen van die tijd ook niet vertalen in deze tijd ,het is hetzelfd als vroeger werd alleen op een kameel gereden en dat doen de mensen nu hier in het westen ook niet,en de profeet ging vaak naar de bergen om te mediteren en dat zie de moslimse mannen ook niet doen enz enz.

Ook zijn er onder moslimse mensen die het voor een ander verzieken en dan worden ze aangesproken op dat ze moslims zijn ,terwijl er geen bewijs voor is dat ze moslims zijn ,niet alle marokkanen zijn moslims en turken enz.enz.
En al ben je geboren moslim,dan wil dat nog niets zeggen of je ook echt een goede moslim bent ,als je er niet inverdiept en zelf de antwoorden vind op je vragen en doet wat de islam ons voor schrijft.

Ik schreef de eerste tekst,omdat als je steeds maar naar antwoorden zoekt of steeds maar vraagt waarom ,en de antwoorden die je dan krijgt niet bevredigend zijn dan moet je dat maar aannemen.

Ook ik begrijp,dat het voor een moslim nu eenmaal niet makkelijk is en dat de islam een van de godsdiensten is die altijd onder het vuur ligt.
en dat we de moeite moeten doen om de islam in het goede dag licht te brengen enz.


Het is moeilijk ,maar niet onmogelijk.

groetjes,piano

indygirl_roosje
14-02-03, 10:11
Piano, ik ben het met je eens, maar ik kan me ook wel in jouw posting vinden. Samen moeten we er wel uit kunnen komen, toch? (We leven nou eenmaal op een wereld, he?)

Groetjes,

Rosalinda.

Maarten
26-02-03, 02:26
Ik vond dit:

Heeft u vragen over de programma's van de NOS, dan kunt u contact opnemen met:
NOS RTV Afdeling Publieksvoorlichting
Postbus: 26600 1202 JT HILVERSUM
Telefonisch: op werkdagen: van 10.00-12.00 uur en van 14.00-17.00 uur. 035-6779222. E-mail: [email protected]

Kortom, ik ga even een mailtje naar de NOS sturen, want er werd weer negatief gedaan over marokkanen en internet, vanwege hun Amerika en Israel standpunten. Netjes maar dringend..

BiL@L
26-02-03, 06:16
Geplaatst door indygirl_roosje
Bil@l, I love u;
Bil@l I adore you,
my sweet,
In heaven we shall meet!

Insha'Allah...
:boogjes: