PDA

Bekijk Volledige Versie : De VS heeft een slecht geweten



Sawda
21-03-03, 07:08
De leger van de VS bombardeert Irak voornamelijk in de nacht waarom doet ze dit niet overdag. Waarschijnlijk wil ze op deze manier de berichtgeving manipuleren.

Simon
21-03-03, 08:06
Geplaatst door Sawda
De leger van de VS bombardeert Irak voornamelijk in de nacht waarom doet ze dit niet overdag. Waarschijnlijk wil ze op deze manier de berichtgeving manipuleren.

Ik neem aan in verband met de veiligheid van de piloten. Het luchtafweergeschut is nog niet uitgeschakeld.

Simon

Canaris
21-03-03, 08:49
waarom vliegen de US ´s nachts?

Omdat ze het kunnen.

heel erg simpel

Sawda
21-03-03, 09:04
Geplaatst door Canaris
waarom vliegen de US ´s nachts?

Omdat ze het kunnen.

heel erg simpel

Simpele mensen geven simpele antwoorden!
Mij heb je in ieder geval niet overtuigd.

jaja
21-03-03, 09:20
Geplaatst door Sawda
Simpele mensen geven simpele antwoorden!
Mij heb je in ieder geval niet overtuigd. De amerikanen en Britten vechten zodanig zodat ze verhoudingsgewijs weinig verliezen lijden. Aanvallen 's nachts hebben dan grote voordelen. Zowel in de lucht als op de grond maakt het voor de britten en amerikanen niet echt uit of het dag of nacht is - vanwege hun uitrusting - de irakezen daarentegen hebben maar een beperkte hoeveelheid nachtkijkers etc. Bovendien richten ze zich op dit moment vooral op hooggeplaatste personen. Overdag zijn die veel mobieler. 's nachts heb je meer kans dat ze voor langere periode op één plaats blijven.
De "echte" bombardementen zijn nog niet begonnen. De hele oorlog is iets te vroeg begonnen, omdat ze opeens de kans kregen om Sadam en zijn zonen op één plaats aan te vallen. (Als dat gelukt was, was de oorlog wellicht in één nacht over geweest.) Anders waren de oorlogshandelingen waarschijnlijk later, wellicht zelfs pas zaterdag begonnen. In zekere zin is het begin van de oorlog "geimproviseerd".