PDA

Bekijk Volledige Versie : " Thousands Of Afghan Arabs Rumored In Baghdad"



Dx_
21-03-03, 13:47
Thousands Of Afghan Arabs Rumored In Baghdad
Mar 21, 2003
Source: Al-Sharq Al-Awsat

The London-based Saudi daily Al-Sharq Al-Awsat quoted Islamist fundamentalists in London as stating that thousands of Arab Afghans (a term applied to Arabs who volunteered to fight the Soviet Union in Afghanistan) have entered Iraq to participate in suicide missions against American forces. The same sources also revealed that 2,500 Lebanese Islamists have been in Iraq for six months in special training camps.

In what the newspaper describes as "a gentleman's agreement" between the Iraqi government and the Islamists, the latter will be allowed to carry out their operations without operating under the banner of the Ba'ath party, as is a secular party



<< Back

lennart
21-03-03, 13:51
Zit Osama ook in Iraq?

manc
21-03-03, 14:06
Als dat zo zou zijn is de link tussen Saddam en het terrorisme bij deze gelegd...grappig dat dit al die tijd door Iraq is ontkend en dat ze nu op de tv doen voorkomen alsof er duizenden islamitische vrijwilligers klaar zijn om zelfmoordaanslagen te plegen...

Canaris
21-03-03, 14:15
eerst de Scuds
Nu de Fundos

tsja misschien laat de USA iedereen nog voor gek staan , en hadden ze met ALLES gelijk.

lennart
21-03-03, 14:19
Nouja, dat van die Scuds was een leugen, het waren andere type raketten.
En dit komt uit een saudische krant in london, die hebben misschien andere doelen dan de waarheid vertellen.

Canaris
21-03-03, 14:21
???

Een saudische krant in London.....

Lennart kom op .

Ik heb al gezegd, dat nergens staat da<t het met zekerheid SCUDS waren. De amerikaanse zenders betwijfelden het gisteren.

Dit komt van mij , Canaris.
Een simpel rekensommetje.

lennart
21-03-03, 14:25
Ik heb geen idee wat je zegt.

Maar het waren geen Scuds, die zal Sadam pas inzetten wanneer zijn positie niet meer te houden is.
Zie http://www.haaretz.com/hasen/spages/275536.html voor een analyse waar ik grotendeels achter sta.

De Rode Roos
21-03-03, 15:29
yep geen scuds.

allemaal propaganda!!

jaja
21-03-03, 17:12
Geplaatst door lennart
Ik heb geen idee wat je zegt.

Maar het waren geen Scuds, die zal Sadam pas inzetten wanneer zijn positie niet meer te houden is.
Zie http://www.haaretz.com/hasen/spages/275536.html voor een analyse waar ik grotendeels achter sta. de meeste andere bronnen, ook na de publikatie van haaretz, en bronnen met militaire kennis spreken over scuds. Is voor ons gewoon niet te achterhalen. Ik geloof dat de meeste militairen weldegelijk uitgaan van scuds .. Het leek mij toe dat de afstand te klein was, maar als ze meer noordelijk zijn afgevuurd, kan het kloppen.

manc
21-03-03, 17:27
Geplaatst door De Rode Roos
yep geen scuds.

allemaal propaganda!!

Het schijnt dat die raketten sowieso een stuk verder hebben gevlogen dan de otegestane 150 km...althans dat zei men op de BBC...dus of het nu scuds of al-alibaba raketten waren: hij had ze niet mogen hebben en was dus 'in material breach'.

De Rode Roos
22-03-03, 00:52
Geplaatst door manb
Het schijnt dat die raketten sowieso een stuk verder hebben gevlogen dan de otegestane 150 km...althans dat zei men op de BBC...dus of het nu scuds of al-alibaba raketten waren: hij had ze niet mogen hebben en was dus 'in material breach'.

Ik vind het onzinnig waarom Irak zulke wapens niet mag hebben. Ze kunnen zelfs met die wapens niet op tegen de VS. Kijk maar na de hele oorlog nu. "Material breach" is een soort rookgordijn, een excuus voor wat Bush eigenlijk wil: regime change en Amerikaanse hegemonie over de hele wereld. Bush wil de hele wereld inrichten naar eigen inzicht en in elk land zijn vazallen neerzetten die hem en zijn land zouden steunen.