PDA

Bekijk Volledige Versie : 2000-2010 is het decennium van de...



Dragon_Khan
21-03-03, 15:07
Decennia worden volgens mij gekenmerkt door bepaalde gevoelens/opkomst van bep. gevoelens.

De vijftiger jaren zijn de tijd van de wederopbouw

De 60er jaren zijn de tijd van de hippies met Peace en zo

De 70er jaren is ook peace en de tijd dat ook het milieu de aandacht krijgt.

De 80er jaren is de tijd van de "ik-persoon", het individualisme.
De 90er jaren is een voortzetting ervan. Het gaat ook best wel goed, veel economische groei. Ook is er de opkomst van het internet.

Dit is ongeveer een globale voorstelling van de afgelopen decennia. Mijn vraag is nu wat voor decennia wordt deze decennia?


2000-2010 wordt het decennium van de...

HAAT

Dat idee krijg ik zolangsamerhand wel.. :(
Sinds 9/11 begint overal de woede (extra) te borrelen.
VS, Irak, Israël, Nederland.
Wat zijn jullie vooruitzichten?

Dhalsim
21-03-03, 15:40
2000-2010 is het decennium van verandering.

Los van de conflicten denk ik dat de wereld er in 2010 compleet anders uitziet als nu. Er zullen volgens mij nog de nodige rampzalige dingen plaatsvinden (gebruik van biologische wapens in de vorm van door de mens ontwikkelde virii met als gevolg een epidemie met een paar miljard doden bv.) en ik denk dat dit decennia een grotere impact gaat hebben op de wereld dan dan ooit het geval is geweest.

Ik denk (en ik hoop) dat de haat die nu inderdaad wel overtegenwoordigd is, maar een tijdelijk iets is. Net zoals iedere revolutie gepaard gaat met hevige onrust en geweld, denk ik dat ook nu uit de woelige tijden een verbeterde situatie ontstaat...de vraag is alleen hoe lang dat gaat duren...

Ik ben zelf erg geinteresseerd in de theorien en "voorspellingen" rondom 21 december 2012. Op die dag is de "Great Cycle" afgelopen...de zon heeft dan een nieuwe cylcus rond het middelpunt van ons melkwegstelsel voltooid. En dat heeft op alles invloed. Dit is bv. de voornaamste reden dat de temperatuur hier en in de rest van ons zonnestelsel drastisch gestegen is in de afgelopen 20 jaar, met als gevolg o.a. smeltende poolkappen. Het gat in de ozonlaag is een gevolg van de extreme verhoging in activiteit van het zonne-oppervlak.
De Maya's duizenden jaren geleden beschreven deze dag al als "Het einde van deze wereld". Hun kalender eindigt ook op die bewuste dag. Maar ze bedoelden hier niet mee dat de wereld zal vergaan en al het leven op aarde zal worden vernietigd, maar dat er een overgang zou plaatsvinden op alle denkbare fronten. In de periode voorafgaand aan dat moment zou de situatie op allerlei gebieden extreme wereldwijde veranderingen doormaken.
Maar de Maya's zijn bij lange na niet de enige die deze datum als een soort "Judgement day" zagen. Ook allerlei andere culturen, maar ook wetenschappers vandaag de dag zijn ervan overtuigd dat die datum alles zal veranderen. Hier ff een stukje wat het vrij aardig omschrijft (in het engels):

"Technology, population, speed of travel, food and materials production, communications capabilities, computing power, the decrease in computer size, amount of information known to humanity, and a gamut of other things, are all increasing at an accelerating rate. That is, they are increasing, and the rate at which they are increasing is increasing.

Some mathematicians plotted the asymptotic graphs of all of humanity's technological developments and projected them out to the point where they all, relatively simultaneously, hit infinity. The day that they arrived at is December 21st, 2012. One projected date of "The Singularity." That's the day that some say is when everything as we know it will...change. Drastically."

"Essentially, if we take a look at some of the really species-changing events in our history, we see 3 really MAJOR developments that changed the entire course of human history. 1) The Agricultural Revolution. 2) The Industrial Revolution. 3) The Information Revolution.

30,000 years ago, we learned how to farm. 350 years ago, we learned how to mass-produce machines. About 50 years ago, we learned how to build computers. As you can see, the _rate_ of change is increasing, as is the ability afforded by the change. With computers, we have the ability to build more efficient things, fly planes and spaceships, educate more people, etc. Each of these enabling technologies will build further development, and at a faster rate.

According to the mathematical model, we should see approximately *61* more of these species-changing developments before 12/21/2012! All of the same magnitude as the three noted above! Again, it's only a model, but they predict 18 of those changes on the last day, and 13 of _those_ to happen in the last FRACTION OF A SECOND, as things accelerate towards that infinity point."

Voor diegene die dit interessant vinden: Er is gigantisch veel informatie te vinden over dit fenomeen. Zoek maar eens op Google naar bv. "21 december 2012" en "The great cycle".