PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijna helft Nederlanders steunt oorlog Irak



Marsipulami
21-03-03, 22:33
Bijna helft Nederlanders steunt oorlog Irak

Uitgegeven: 21 maart 2003 20:08
Laatst gewijzigd: 21 maart 2003 20:22

AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlanders staat achter het besluit van de Amerikanen Irak aan te vallen. Uit een onderzoek van opiniepeiler Maurice de Hond voor het SBS-programma Stem van Nederland bleek vrijdag dat 46 procent de aanval steunt.

Dat is 5 procent meer dan donderdag. Woensdag, voor het begin van de aanval, was dat percentage nog 27. Voor het onderzoek werden zevenhonderd mensen ondervraagd.

Vooral onder CDA-kiezers is het aantal mensen dat de Amerikaanse aanval steunt de laatste dagen toegenomen. Vrijdag was dat 61 procent, twee dagen daarvoor 36 procent. LPF-stemmers stellen zich het nadrukkelijkst achter de Amerikaanse president Bush op; bijna driekwart (72 procent) van hen is voor de oorlog.

Bij de aanhang van de SP is die steun met 12 procent het minst. Toch is die in twee dagen gestegen, woensdag stond niet meer dan 4 procent van de SP-kiezers achter Bush

manc
21-03-03, 22:35
Soms moeten de aarzelenden gewoon over de streep getrokken worden. Ik ben blij dat blair, howard, azanr en bush cum suis wel besluitvaardig zijn geweest en in hebben durven grijpen..

BiL@L
21-03-03, 22:37
Dom, dom, dom. Het feit dat beiden fout zitten, zowel Bush als Saddam dus, rechtvaardigd om dan alsnog te kiezen voor de minst kwade te kiezen niet. Ziek hoor, dat is net of je liever hebt dat iemand zijn arm wordt afgehakt i.p.v. zijn hoofd. En vervolgens nog zeuren over die afgrijselijke lichamelijke straffen ook...
:zegniets:

Marsipulami
21-03-03, 22:47
Ik begrijp nog altijd niet welk probleem men nu eigenlijk met deze oorlog denkt op te lossen.

barfly
21-03-03, 22:54
Geplaatst door Marsipulami
AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlanders staat achter het besluit van de Amerikanen Irak aan te vallen

Ja, een beetje opmerkelijk Marsipulami, ik vind het ook erg jammer dat een hoop Nederlanders zich kennelijk alleen wensen te verdiepen in de propaganda...
Wat me ook nogal verbaast is dat de Belgen blindelings achter de Fransen aanlopen die hun politiek ook echt alleen maar hebben gebaseerd op oliebelangen!
En nu hangen de Belgen de fatsoenrakkers uit...
Niet al te lang geleden zag ik de Belgen hun oude kolonie Zaire en Congo weer eens bezoeken met een leger dat meer weg had van een politionele actie, zoals Nederland na '45 tot '50 te Indonesië, alleen nu meer op leest geschoeid als de Fransen die ook graag hun oude koloniën wederom onder de duim houden.
Vlaanderen is slechts een marionet van de Fransen :p

Waiting
22-03-03, 00:15
...

Waiting
22-03-03, 00:50
Geplaatst door EdV
Ik zie ook maar 1 voordeel aan deze oorlog en dat is dat Saddam en zijn bende er (eventueel ten gevolge van collateral damage) bij omkomen en daar een regime voor in de plaats komt dat wat minder krankjorum en misdadig is.
Maar ik moet het nog zien gebeuren. De democratie laat zich niet zo maar even op de punt van het zwaard verspreiden.
Ik hoop dat de VS en Engeland snel winnen en dan erachter komen dat er helemaal geen massavernietigingswapens te vinden zijn. Dan komt Koffi Anan en zegt tegen de stouterikken Bush&Blair: "jongens, ik zie het nog EEN keer door de vingers, maar..."


Ed

Scuds heef ie in ieder geval wel, dat is al zeker.
En dat neemt nog niet weg dat resolutie 1441 totaal niet is nagekomen en volgens deze resolutie moest dit zware consequenties hebben, ook Frankrijk hebben hiervoor getekend, unaniem.
Dat de Fransen een paar landen hebben overgehaald om de resolutie te negeren is het echte probleem.
Dan hadden ze hem toen ook niet moeten accepteren.