PDA

Bekijk Volledige Versie : ITV News crew verdwenen



lennart
22-03-03, 15:29
ITV crew missing in Iraq

Three members of an ITV News crew are missing after they came under fire on their way to the southern Iraqi city of Basra.
Efforts to find British TV reporter Terry Lloyd, cameraman Fred Nerac and local translator Hussein Othman are underway, following the incident at Iman Anas.

Another member of the team, cameraman Daniel Demoustier, was injured, but was able to make it to safety.

He was not able to see what happened to his colleagues.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/2875969.stm

Mark
22-03-03, 20:31
Misschien zijn ze bij dat 51ste regiment van de Irakezen die volgens de Britten ook in de woestijn zijn opgelost!

Mark
22-03-03, 20:32
Geplaatst door elmoerabiet23
ALLAHU AKBAAAAAAAAR :lole: :lole: :lole:

Een kinderhand is gauw gevuld :hardlach:

manc
22-03-03, 20:50
Wat moet jij dan veel vijhanden hebben zeg, yehi...wat een kutwereld moet de wereld van yehi zijn, achter elke boom een zionist die zijn bloed wil drinken.

p.s. laf van beheer dat ze je hier weer rond laten lopen, ze hadden je met veel bravours verbannen, maar we zien dat de woorden van beheer niet bepaald betrouwbaar zijn...

~Panthera~
22-03-03, 21:53
Hoe noemen zoiets in The US of A ? collateral damage ?
Of beroepsrisico of zoiets ? :moe:

Waiting
22-03-03, 22:03
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe noemen zoiets in The US of A ? collateral damage ?
Of beroepsrisico of zoiets ? :moe:

Je hebt echt iets tegen Amerika hè?

Zij zijn echt niet verantwoordelijk voor jouw problemen hoor...
Ga op Yoga, don't look back in anger.

~Panthera~
22-03-03, 22:09
Geplaatst door Waiting
Je hebt echt iets tegen Amerika hè?

Zij zijn echt niet verantwoordelijk voor jouw problemen hoor...
Ga op Yoga, don't look back in anger.
-----------

Ik heb niets tegen Amerika, alleen tegen het nu zittende zooitje dat zichzelf een regering noemt. meer niet.
Kan me voorstellen dat jij niets tegen ze hebt.

manc
22-03-03, 22:38
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe noemen zoiets in The US of A ? collateral damage ?
Of beroepsrisico of zoiets ? :moe:

Nee Kameraad Panthera, dit is geen collateral damage, maar mensen die doelbewust zijn beschoten door Iraakse soldaten...

manc
22-03-03, 22:39
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Ik heb niets tegen Amerika, alleen tegen het nu zittende zooitje dat zichzelf een regering noemt. meer niet.
Kan me voorstellen dat jij niets tegen ze hebt.

Ik zou nooit van mijn leven op Bush hebben gestemd (wel op Blair trouwens) but I don't let that grudge cloud my judgement.

~Panthera~
22-03-03, 22:44
Geplaatst door manb
Nee Kameraad Panthera, dit is geen collateral damage, maar mensen die doelbewust zijn beschoten door Iraakse soldaten...
--------------------------------------

Tja.....zoals je zegt : t is oorlog he ?
Zo werkt het toch ?
Of moet ik me nu meer klote voelen dan als er een Iraki doodgaat?
Blijkbaar wel..want DAN heet het ineens WEL collateral damage. :moe:

mulan
22-03-03, 22:47
Ach ja.....journalisten zijn altijd gigantisch de zak......zo werd Al-Jazeera door het democratische Amerika 4 keer gebombardeerd in Afganistan.......maar dit was uiteraard een ongelukje.Dus die Irakezen zullen waarschijnlijk de camera's e.d niet gezien hebben. :)

De Rode Roos
22-03-03, 22:49
Nog een reden om tegen de oorlog te zijn en het onmiddelijk af te breken!

manc
22-03-03, 22:58
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------------------

Tja.....zoals je zegt : t is oorlog he ?
Zo werkt het toch ?
Of moet ik me nu meer klote voelen dan als er een Iraki doodgaat?
Blijkbaar wel..want DAN heet het ineens WEL collateral damage. :moe:

Er is een verschil tussen iemand per ongeluk doden en iemand vermoorden. Dat maakt voor de dode natuurlijk niet zo heel veel uit, voor zijn nabestaanden ook niet, wel voor de schuldvraag.

~Panthera~
22-03-03, 23:04
Geplaatst door manb
Er is een verschil tussen iemand per ongeluk doden en iemand vermoorden. Dat maakt voor de dode natuurlijk niet zo heel veel uit, voor zijn nabestaanden ook niet, wel voor de schuldvraag.
------------------------

:giechel: in een oorlog is het een en al moord.
Men heeft het alleen een ander woord gegeven, nl: oorlog.
Officieel goedgekeurd, maar het blijft moord.

manc
22-03-03, 23:16
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

:giechel: in een oorlog is het een en al moord.
Men heeft het alleen een ander woord gegeven, nl: oorlog.
Officieel goedgekeurd, maar het blijft moord.

Nee hoor, er is een heel groot spectrum aan zaken tussen de natuurlijke dood en moord. Doodslag, euthanasie, abortus, een ongeluk, oorlog, collateral damage, dood door schuld etc.etc....allemaal situaties waarin de ene mens de andere doodmaakt, allemaal anders. Je moet de dingen niet zo zwart-wit voorstellen maar in nuances leren denken...

~Panthera~
22-03-03, 23:30
Geplaatst door manb
Nee hoor, er is een heel groot spectrum aan zaken tussen de natuurlijke dood en moord. Doodslag, euthanasie, abortus, een ongeluk, oorlog, collateral damage, dood door schuld etc.etc....allemaal situaties waarin de ene mens de andere doodmaakt, allemaal anders. Je moet de dingen niet zo zwart-wit voorstellen maar in nuances leren denken...
--------------

ja ja.....allemaal leuk gevonden, maar je gaat me toch niet vertellen dat je in een OORLOG iemand aan het euthaniseren bent wel ?
gewoon moord dus. officieel aangeleerd in het leger.
Wat zowiezo dus een schizofrene instelling is, want in het "normale" leven krijg je daar 20 jaar voor.
Alleen in het leger is het gelegitimeerd.
Waarom ?
Omdat het een ander woord heeft. oorlog. elimineren...whatever.
Compleet geschift dus eigenlijk, als je er goed over nadenkt. :moe:

manc
23-03-03, 00:37
ja ja.....allemaal leuk gevonden, maar je gaat me toch niet vertellen dat je in een OORLOG iemand aan het euthaniseren bent wel ?


Nee, maar toch zijn er ook mensen die ethanasie als moord beschouwen en artsten die dit doen worden in sommige landen hiervoor ook aangeklaagd.


gewoon moord dus.

Niks gewoon 'moord'. Even heel zwart wit: als ik een pistool op het hoofd van je buurjongetje zet en ik dreig de trekker over te halen en de politie is schiet mij dood om te voorkomen dat ik dat doe...dan is dat toch ook geen moord? Wat je ook vind van oorlog en deze oorlog in het bijzonder is allemaal leuk en aardig, maar om alles wat je niet aanstaat met moord te gaan bestempelen is geodkope rethoriek. Of waren de Amerikane die indertijd ons land bevrijden van de Nazis' eigenlijk ook allemaal 'moordenaars'?



officieel aangeleerd in het leger.
Wat zowiezo dus een schizofrene instelling is, want in het "normale" leven krijg je daar 20 jaar voor.

Ik weet niet wat jij denkt dat schizofrenie is, maar dat heeft met moorden niets te maken.


Alleen in het leger is het gelegitimeerd.

Nee hoor, de politie heeft ook 'een geweldsmonopolie'..die schieten af en toe ook wel eens een boef neer.



Waarom ?
Omdat het een ander woord heeft. oorlog. elimineren...whatever.
Compleet geschift dus eigenlijk, als je er goed over nadenkt.

Het krijgt een ander woord omdat de motieven, acties en handelen radicaal anders zijn. Niet elke klodder verf op een stuk cancas is 'kunst', niet elke dode is 'slachtoffer van moord'.

mulan
23-03-03, 21:29
Even voor de duidelijkheid......de journalist die omgekomen is,is gedood door kogels van de Amerikanen.

De Rode Roos
23-03-03, 22:06
Geplaatst door mulan
Even voor de duidelijkheid......de journalist die omgekomen is,is gedood door kogels van de Amerikanen.

Dat klopt.

manc
23-03-03, 22:13
Geplaatst door mulan
Even voor de duidelijkheid......de journalist die omgekomen is,is gedood door kogels van de Amerikanen.

Dus is het geen moord, maar een ongeluk. Dat maakt het overigens niet minder tragisch. Ik meende van een van de overlevenden een ander verhaal gehoord te hebben, maar dat blijkt dus onjuist.

Maar zoals ik zei: dit soort dingen blijven altijd tragisch voor de nabestaanden. Dat mag je nooit vergeten: zelfs die gewone jongens (sommigen zagen er heel jong uit) die in het Iraakse leger dienen, daar heb ik ook medelijden mee.

lennart
24-03-03, 16:30
Geplaatst door mulan
Ach ja.....journalisten zijn altijd gigantisch de zak......zo werd Al-Jazeera door het democratische Amerika 4 keer gebombardeerd in Afganistan.......maar dit was uiteraard een ongelukje.Dus die Irakezen zullen waarschijnlijk de camera's e.d niet gezien hebben. :)

(AFP and REUTERS) -- A veteran British war correspondent, missing in southern Iraq along with a cameraman and their translator, were presumed dead after being hit by "friendly fire" from allied tanks, according to a newspaper report yesterday.

Journalist Terry Lloyd, 51, cameraman Fred Nerac and translator Hussein Othman, 28, a Lebanese resident in Kuwait, went missing as they were traveling to the southeast Iraqi city of Basra, the immediate objective of US-led forces invading Iraq, Lloyd's employer ITN television news said.

Another cameraman in the crew, Daniel Demoustier, was injured in the incident at the town of Iman Anas, but was able to get to safety.

He was rescued from a roadside ditch by Barbara Jones, a journalist for the Mail on Sunday weekly, who reported that US tanks had fired on the television crew.

Jones said in an article for her paper that Demoustier told her his crew's Jeeps had been fired on by tanks while they were trying to drive away from a group of Iraqi soldiers. The Iraqis had apparently been trying to surrender.

"Immediately the allied tanks started heavy firing directly at us. Rounds were coming straight at the Jeep, smashing the windows and puncturing holes in the bodywork," Demoustier was quoted as saying.

"Then the whole car was on fire. We were enveloped in flames. It was terrifying.

"I'm so angry that we were fired on by the allies. The Iraqis must have been their real target but I'm sure they were surrendering -- and anyway they were all dead within minutes."

ITN said in its evening news program Saturday: "Fourteen hours after the incident, we still have no conclusive evidence as to the whereabouts of the three missing men. However, such evidence as we do have has given us increased cause for concern."

"Of course our thoughts tonight are with the families of Terry, Fred and Hussein Othman."

Britain's Ministry of Defence said that it was still not clear what had happened to Lloyd and his colleagues.

"We are still trying to establish the details of what happened," a spokesman said.