PDA

Bekijk Volledige Versie : ..hebben ze het nu onder controle of nie...



plexus
23-03-03, 10:32
..Um Qasar / Nasariyah...hebben ze het nu onder controle of hebben ze het nu niet onder controle... het verschilt ieder uur!

mulan
23-03-03, 10:35
Um Qasr hadden ze al 3 dagen geleden zogenaamd onder controle en dit terwijl het een kleine stad is......nu blijkt dat ze er nog steeds aan het vechten zijn.Het eerste slachtoffer in de oorlog is nu eenmaal de waarheid.

Overigens heeft de Iraakse vice-president Ramadan nu net gezegd dat ze Amerikaanse krijgsgevangen hebben en dat ze die later zullen laten zien aan de media........

manc
23-03-03, 10:36
Geplaatst door plexus
..Um Qasar / Nasariyah...hebben ze het nu onder controle of hebben ze het nu niet onder controle... het verschilt ieder uur!

Heel bizar....ze doen het allemaal wel heel voorzichtig...ik heb een tijdje naar die soldaten zitten kijken en die liggen gewoon in de zon, roepen af en toe om een beschieting en drinken flesjes water...te bizar voor woorden.. als dit 'felle gevechten' zouden zijn, dan ben ik heel benieuwd naar 'skirmishes' en 'light recistance'...

Sowieso is het in een oorlog zo dat de meeste soldaten niet eens een kogelgericht in de richting van de vijhand zullen afvuren. Zeker bij felle frontlinie gevechten is dit percentage altijd bijzonder laag. Uiteindelijk kiezen de meeste soldaten in zo'n situatie voor eieren voor hun geld en proberen ze zich te verstoppen of te vluchten of zich over te geven.

mulan
23-03-03, 10:39
Amerikanen denken altijd gauw een stad te hebben als ze er voorbij gereden zijn....dit terwijl het verzet juist in de stad zit.Zij willen daar liever niet aan beginnen omdat ze daar niet zo goed in zijn.Ze willen hun leven daar niet voor geven,ben dus benieuwd hoe ze het in Bagdad gaan aanpakken....of willen ze de Koerden sturen.Noordelijke Alliantie heeft mensen moeten opofferen in Afganistan alleen hebben ze hier dat alternatief niet.Amerikanen zijn eerder goed in het vliegen boven gebieden en vanuit daar mensen te doden.....zo zie je namelijk niet wat je veroorzaakt,wel zo goed voor je geweten.

NIS1
23-03-03, 10:41
Deze oorlog gaat volgens mijn gevoel echt heel erg lang duren. Kan het ook niet meer volgen. Aljazeera en Abu Dhabi televisie beweren hele andere zaken, dan de media die haar nieuws via de Amerikaanse defentie bekend maakt. Wat heb ik medelijden met mensen, die alleen Nederland 2 kijken..

mulan
23-03-03, 10:46
Geplaatst door NIS1
Deze oorlog gaat volgens mijn gevoel echt heel erg lang duren. Kan het ook niet meer volgen. Aljazeera en Abu Dhabi televisie beweren hele andere zaken, dan de media die haar nieuws via de Amerikaanse defentie bekend maakt. Wat heb ik medelijden met mensen, die alleen Nederland 2 kijken..

Nou....Ned 2 is nog niet eens zo erg hoor.........medelijden met de mensen die alleen CNN kijken en die denken dat er GEEN burgers zijn omgekomen...............alle vliegtuigen en helicopters per ongeluk verongelukt zijn..........Amerika al aan de poorten van Bagdad zit...............en iedere Irakees met de Amerikanen staat te springen..

NIS1
23-03-03, 10:49
Geplaatst door mulan
Nou....Ned 2 is nog niet eens zo erg hoor.........medelijden met de mensen die alleen CNN kijken en die denken dat er GEEN burgers zijn omgekomen...............alle vliegtuigen en helicopters per ongeluk verongelukt zijn..........Amerika al aan de poorten van Bagdad zit...............en iedere Irakees met de Amerikanen staat te springen..

Nederland 2 zegt hetzelfde hoor...

nouwra
23-03-03, 10:58
Geplaatst door NIS1
Deze oorlog gaat volgens mijn gevoel echt heel erg lang duren. Kan het ook niet meer volgen. Aljazeera en Abu Dhabi televisie beweren hele andere zaken, dan de media die haar nieuws via de Amerikaanse defentie bekend maakt. Wat heb ik medelijden met mensen, die alleen Nederland 2 kijken..

Als ik al doe bebloede kinderen , al die neergehaalde gebouwen, de bommenregens, de ellende op al jazeera zie, heb ik eerder medelijden met mezelf dat ik niet alleen de beschikking heb over ned 2

De waarheid prevaleert uiteidelijk altijd op de leugen

Arvid
23-03-03, 11:03
Amerika steekt zichzelf in een wespennest
baghdad gaat echt een bloedbad worden, benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken
Dat de laatste dagen van Saddam zijn geteld staat trouwens volgens mij buiten kijf

Mark
23-03-03, 11:08
Als ze al-jazeera nou ff ook in het engels zouden kunnen uitzenden.

Ik begrijp er nu weinig van :duizelig:

manc
23-03-03, 11:50
Geplaatst door Mark
Als ze al-jazeera nou ff ook in het engels zouden kunnen uitzenden.

Ik begrijp er nu weinig van :duizelig: Ik leer wel allemaal mooie scheldwoorden 'Kalb!' enzo...vooral als die Irakis aan het woord komen...