PDA

Bekijk Volledige Versie : nu op aljazeera, amerikaanse krijgsgevangenen??



Zara
23-03-03, 16:30
er wordt een paar vragen aan ze gesteld als:

what is your name.
What is your country
Why are you here in irak
How did de irakis received you, with flowers or with guns.


Ze voelen zich heel ongemakkelijk, en ze begrijpen niet altijd even goed wat die irakis brabbelen in het engels......of arabisch.

mulan
23-03-03, 16:31
Ze hebben ook dode Amerikaanse soldaten laten zien.....ook niet echt smakelijk......

Abdul Karim
23-03-03, 16:33
Als deze beelden straks te zien zijn op CNN en nog meer doden aan de Amerikaanse/ Britse kant zijn gevallen zullen vast nog meer mensen tegen de oorlog zijn.

De Rode Roos
23-03-03, 16:43
Geplaatst door Zara

How did de irakis received you, with flowers or with guns.


Ze voelen zich heel ongemakkelijk, en ze begrijpen niet altijd even goed wat die irakis brabbelen in het engels......of arabisch.

Lijkt me nogal logisch en die vraag ja...In Baghdad zitten ze echt niet op de Amerikanen te wachten. Zelfs na de "bevrijding" zullen ze het zien als een Amerikaanse bezetting.

plexus
23-03-03, 16:45
Geplaatst door Abdul Karim
Als deze beelden straks te zien zijn op CNN en nog meer doden aan de Amerikaanse/ Britse kant zijn gevallen zullen vast nog meer mensen tegen de oorlog zijn.

verbaasd me dat CNN nog niets daarover heeft laten zien of over gezegd! (normaal gesproken zijn ze er als de kippen bij...)

Abdul Karim
23-03-03, 16:47
Geplaatst door De Rode Roos
Lijkt me nogal logisch en die vraag ja...In Baghdad zitten ze echt niet op de Amerikanen te wachten. Zelfs na de "bevrijding" zullen ze het zien als een Amerikaanse bezetting.

Het zal vast een 2e Mogadishu worden :duizelig:

De Rode Roos
23-03-03, 16:58
Geplaatst door elmoerabiet23
ALLAHU AKBAAAAAAAAAAAAAAR


ALLAHU AKBAAAAAAAAAAAAAAr


ALLAHU AKBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR



Hopelijk worden ze langzaam onthoofd de lafaards, de vieze vijanden van Allah, de kolonisators. Moge ALlah ze vervloeken en lang en langzaam laten lijden zowel in deze wereld als het hiernamaalse.



:wohaa: :wohaa:
Hayya HAyya ya Saddam, Saddam hakt ze in de pan
:wohaa: :wohaa:

Ik heb ooit op internet per ongeluk een filmpje gezien van een man die langzaam werd onthoofd en dat geen prettig gezicht!

Ik hoop dat die gevangenen menswaardig worden behandeld en dat zij voor de TV zullen oproepen om de oorlog te stoppen.

NIS1
23-03-03, 17:00
Ik zat te zappen tussen CNBC US, Aljazeera, Abu Dhabi, CNN, Nederland 2 etc etc

Bij de zoektocht naar piloten in de rivier in Baghdad deed CNBC live verslag via Abu Dhabi en Aljazeera.

Wanneer de krijgsgevangen live te zien zijn, gaan ze op andere onderwerpen verder. Eerst editen en dan later als het mag van oom Bush aan het volk vertonen..

Blij, dat in tegenstelling tot 1991 je nu ook andere nieuwsbronnen hebt, dan Radio 1, Nederland 2 en CNN.

Wereld, kijk en huiver! Dit is de echte werkelijkheid. Een oorlog kan je nooit schoon voeren..

STOP WAR AGAINST IRAK en ga praten! :engel:

De Rode Roos
23-03-03, 17:05
Geplaatst door NIS1
Ik zat te zappen tussen CNBC US, Aljazeera, Abu Dhabi, CNN, Nederland 2 etc etc

Bij de zoektocht naar piloten in de rivier in Baghdad deed CNBC live verslag via Abu Dhabi en Aljazeera.

Wanneer de krijgsgevangen live te zien zijn, gaan ze op andere onderwerpen verder. Eerst editen en dan later als het mag van oom Bush aan het volk vertonen..

Blij, dat in tegenstelling tot 1991 je nu ook andere nieuwsbronnen hebt, dan Radio 1, Nederland 2 en CNN.

Wereld, kijk en huiver! Dit is de echte werkelijkheid. Een oorlog kan je nooit schoon voeren..

STOP WAR AGAINST IRAK en ga praten! :engel:

Mee eens. :)

NIS1
23-03-03, 17:13
Amerika beweert nu, dat Irak de overeenkomst van Geneve schendt door krijgsgevangen te vertonen???? Doen ze het zelf ook niet??? Ze hebben zelfs de wet overtreden door op eigen initiatief oorlog te gaan voeren...

mulan
23-03-03, 17:13
CNN heeft inderdaad nog niets laten zien....niet dat ik zo graag dode mensen zie maar ik kan me nog goed herinneren dat men in Afganistan geen problemen had dode Afghanen te laten zien.Wat maakt deze mensen belangrijker......????
Die krijgsgevangen van de VS hebben ze toch ook een biljoen keer voorbij laten komen.......hypocrieten.

mulan
23-03-03, 17:16
Geplaatst door NIS1
Amerika beweert nu, dat Irak de overeenkomst van Geneve schendt door krijgsgevangen te vertonen???? Doen ze het zelf ook niet??? Ze hebben zelfs de wet overtreden door op eigen initiatief oorlog te gaan voeren...

Dat is gewoon de trots die spreekt.......in Afghanistan lieten ze de Noordelijke Alliantie vechten...zij gingen dus dood....nu zij hetzelf moeten opknappen gaan ze opeens de regeltjes volgen,een land dat mensen na een dik jaar zonder proces en zonder contact op Guantanamo Bay heeft staan. :kwaad:

Dx_
23-03-03, 17:21
CNN heeft inderdaad nog niets laten zien....

Sterker nog, in de newsbar wordt het zelfs ontkent..

Waterval
23-03-03, 17:22
Geplaatst door NIS1
Amerika beweert nu, dat Irak de overeenkomst van Geneve schendt door krijgsgevangen te vertonen???? Doen ze het zelf ook niet??? Ze hebben zelfs de wet overtreden door op eigen initiatief oorlog te gaan voeren...





ik dacht dat Amerikanen dol op camera's waren. Al die shows....







of is dit niet zo funny?


Maar goed. Die angst in de ogen van die pow's is niets vergeleken bij de angst in de ogen van de Iraakse kinderen....

lennart
23-03-03, 17:24
Geplaatst door Dx_
Sterker nog, in de newsbar wordt het zelfs ontkent..

CNBC heeft het zojuist over horifying pictures op Al-Jazeera.
Maar ze laten ze niet zien.

mulan
23-03-03, 17:24
Geplaatst door Dx_
Sterker nog, in de newsbar wordt het zelfs ontkent..

Zij houden even van fictie............

Abdul Karim
23-03-03, 17:24
Geplaatst door NIS1
Ik zat te zappen tussen CNBC US, Aljazeera, Abu Dhabi, CNN, Nederland 2 etc etc

Bij de zoektocht naar piloten in de rivier in Baghdad deed CNBC live verslag via Abu Dhabi en Aljazeera.

Wanneer de krijgsgevangen live te zien zijn, gaan ze op andere onderwerpen verder. Eerst editen en dan later als het mag van oom Bush aan het volk vertonen..

Blij, dat in tegenstelling tot 1991 je nu ook andere nieuwsbronnen hebt, dan Radio 1, Nederland 2 en CNN.

Wereld, kijk en huiver! Dit is de echte werkelijkheid. Een oorlog kan je nooit schoon voeren..

STOP WAR AGAINST IRAK en ga praten! :engel:

De eerste slachtoffer van een oorlog is de waarheid wordt er ook wel gezegd.

mulan
23-03-03, 17:26
Geplaatst door lennart
CNBC heeft het zojuist over horifying pictures op Al-Jazeera.
Maar ze laten ze niet zien.

Echt smakelijk zijn ze niet maar horifying...??Ik heb wel ergere beelden gezien...waarschijnlijk zijn ze zo horifying omdat het Amerikanen zijn :argwaan:

Waiting
23-03-03, 17:26
Geplaatst door NIS1
Ik zat te zappen tussen CNBC US, Aljazeera, Abu Dhabi, CNN, Nederland 2 etc etc

Bij de zoektocht naar piloten in de rivier in Baghdad deed CNBC live verslag via Abu Dhabi en Aljazeera.

Wanneer de krijgsgevangen live te zien zijn, gaan ze op andere onderwerpen verder. Eerst editen en dan later als het mag van oom Bush aan het volk vertonen..

Blij, dat in tegenstelling tot 1991 je nu ook andere nieuwsbronnen hebt, dan Radio 1, Nederland 2 en CNN.

Wereld, kijk en huiver! Dit is de echte werkelijkheid. Een oorlog kan je nooit schoon voeren..

STOP WAR AGAINST IRAK en ga praten! :engel:

Nee slimmerik, ze vertonen die beelden niet omdat de families eerst moeten worden ingelicht, het is niet de bedoeling dat de familie van de slachtoffers en van de POWs dit via de TV te weten komen.
Ik vraag me af of ze die POW's normaal behandelen zal wel niet, die zijn ten dode opgeschreven :jammer:

Waiting
23-03-03, 17:27
Geplaatst door mulan
Echt smakelijk zijn ze niet maar horifying...??Ik heb wel ergere beelden gezien...waarschijnlijk zijn ze zo horifying omdat het Amerikanen zijn :argwaan:

Duh!

mulan
23-03-03, 17:28
Geplaatst door Waiting
Nee slimmerik, ze vertonen die beelden niet omdat de families eerst moeten worden ingelicht, het is niet de bedoeling dat de familie van de slachtoffers en van de POWs dit via de TV te weten komen.
Ik vraag me af of ze die POW's normaal behandelen zal wel niet, die zijn ten dode opgeschreven :jammer:

Aha....maar CNN als internationale zender heeft dit dus alleen bij Amerikanen,andere doden laten ze wel met gemak zien.Daar komt die weer..................HYPOCRIETEN.

Simon
23-03-03, 17:31
Geplaatst door NIS1
Wanneer de krijgsgevangen live te zien zijn, gaan ze op andere onderwerpen verder. Eerst editen en dan later als het mag van oom Bush aan het volk vertonen..


Ik denk dat ze eerst de families informeren. Het komt ongetwijfeld daarna ook op amerikaanse TV.

Simon

Waiting
23-03-03, 17:32
Geplaatst door mulan
Aha....maar CNN als internationale zender heeft dit dus alleen bij Amerikanen,andere doden laten ze wel met gemak zien.Daar komt die weer..................HYPOCRIETEN.

Uhm... Het zijn Amerikanen..... Het is een Amerikaanse zender.... Het zijn Amerikaanse soldaten.....
Niks hypocriets...

Je licht gewoon eerst de families in en dan vertoon je de beelden, dat doet ieder land!

Ow Ow Ow... wat een sukkeltjes.... En maar niet begrijpen.... :fplet:

VMBO?

mulan
23-03-03, 17:33
Geplaatst door Waiting
Uhm... Het zijn Amerikanen..... Het is een Amerikaanse zender.... Het zijn Amerikaanse soldaten.....
Niks hypocriets... Gewoon dom geblaat...

Je ligt gewoon eerst de families in en dan vertoon je de beelden, dat doet ieder land!

Ow Ow Ow... wat een sukkeltjes.... En maar niet begrijpen.... :fplet:

De CNN die wij hier ontvangen is een internationale zender......en jij moet eens leren dat ook Amerikanen dood kunnen gaan en niet zo op je tenen getrapt zijn.....SUKKEL :fpuh:

Simon
23-03-03, 17:33
Geplaatst door mulan
Aha....maar CNN als internationale zender heeft dit dus alleen bij Amerikanen,andere doden laten ze wel met gemak zien.Daar komt die weer..................HYPOCRIETEN.

Nou ik vraag mij af of ze op Iraakse TV ook Iraakse krijgsgevangenen laten zien. En zeker niet dat hun troepen vrouwen en kinderen uit de bevolking als schild gebruiken (als dat bericht weer klopt natuurlijk).

Simon

mulan
23-03-03, 17:35
Geplaatst door Simon
Nou ik vraag mij af of ze op Iraakse TV ook Iraakse krijgsgevangenen laten zien. En zeker niet dat hun troepen vrouwen en kinderen uit de bevolking als schild gebruiken (als dat bericht weer klopt natuurlijk).

Simon

Opvallend dat je staatstelevisie vergelijkt met de 'vrije' media.

De Rode Roos
23-03-03, 17:35
Iraakse televisie toont beelden van vijf krijgsgevangenen

De Iraakse televisie heeft beelden getoond waarop Amerikaanse krijgsgevangenen te zien waren. De zender gaf ook beelden door van vier lijken van omgekomen Amerikaanse militairen.

Vermisten
De beelden werden doorgegeven door de Arabische zender Al-Jazeera. Twee van de gevangenen leken gewond, één van hen lag op een kleed op de grond. De gevangenen werden op de televisie ondervraagd. Zij gaven hun namen, hun woonplaats en militaire identificatienummers.

De zender gaf ook beelden door van vier lijken van omgekomen Amerikaanse militairen. De soldaten zouden zijn omgekomen bij de gevechten rond Nasiriya in het zuiden van Irak. De lijken waren deels verminkt. Van een van de stoffelijke resten ontbrak een hand. De omgekomen militairen lagen in een rij op straat.

De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld reageerde verbolgen op de getoonde beelden. Volgens de bewindsman betreft het een overtreding van de Conventies van Genève. Hij zei dat het fotograferen en ondervragen door de media van mensen die tijdens gevechten gevangen zijn genomen, verboden is. De beelden werden zondagmiddag nog wel uitgezonden door het Britse Sky News, maar die zender stopte daar na enkele minuten mee.

©RTLNieuws.nl

Dx_
23-03-03, 17:38
Waiting:

Ontkennen is wat anders dan wachten tot de familieleden zijn ingelicht.

P.S. als je wat wilt leren over de Amerikaanse media raad ik je aan om het media katern van afgelopen zaterdag van de Volkskrant in de bibliotheek op te zoeken. Het doet niets onder voor de propaganda media al la IraqTv.

Waiting
23-03-03, 17:39
Geplaatst door mulan
De CNN die wij hier ontvangen is een internationale zender......en jij moet eens leren dat ook Amerikanen dood kunnen gaan en niet zo op je tenen getrapt zijn.....SUKKEL :fpuh:

Ik ben niet op mijn tenen getrapt, ik weet wat oorlog is, wat ik echter wel weer typisch vind is dat, ondanks dat er een duidelijke logische verklaring is voor het nog niet uitzenden van de beelden van de amerikaanse slachtoffers en POW's...
Dat domme mensen die dit niet weten dit weer aangrijpen om domme opmerkingen te maken.

Eerst denken :denk: , dat helpt.

Jullie zijn zo gebrainwashed en zo gefixeerd op alles tegen Amerika dat jullie zelfs normale zaken zoals het inlichten van families van slachtoffers totaal uit context halen...
Damn wat een haat! Volgens mijn zijn er meer vredelievende mensen voorstander van deze oorlog dan andersom.

nouwra
23-03-03, 17:43
Alle hypocriete verdomde zwijnen nog aan toe! Hoe durft die Amerikaan het te hebben over de conventie van Geneve?!!
Die moordenaars hebben massa moorden op hun geweten en nu pas herrineren ze zich ene conventie..

Bij de overgave in Mazar-i-Shariff zijn drieduizend van de achtduizend Taliban-gevangenen op abnormale wijze gedood. Ze werden vermoord en liggen nu ergens in de woestijn van Dasht Leili in een massagraf.

Bij 40 graden hitte zijn gevangenen in dichte containers geperst en op transport zijn gezet. Een soldaat van de Noordelijke Alliantie getuigt dat hij met zijn collega’s luchtgaten in de containers moest schieten, en dat daarbij veel gevangenen dodelijk geraakt werden.
Aangekomen bij Dasht Leili waren de meeste krijgsgevangenen omgekomen door zuurstofgebrek, extreme hitte, of de kogels van de bewakers. Degenen die nog levend uit de containers kwamen, zijn ter plekke neergeschoten.

En dan waagt die idioot met zijn lelijke kop te spreken over regels......?!

ALLAH I3TIKOEM ELBOEMBA!

Dx_
23-03-03, 17:44
De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld reageerde verbolgen op de getoonde beelden. Volgens de bewindsman betreft het een overtreding van de Conventies van Genève. Hij zei dat het fotograferen en ondervragen door de media van mensen die tijdens gevechten gevangen zijn genomen, verboden is. De beelden werden zondagmiddag nog wel uitgezonden door het Britse Sky News, maar die zender stopte daar na enkele minuten mee.

Rumsfeld weet volgens mij niet eens van die Conventies inhouden, ik denk dat hij bang is dat deze beelden de Amerikanen zullen schokeren en dat zij zich tegen de oorlog zullen keren.

De Rode Roos
23-03-03, 17:47
http://www.rtl.nl/videotext/data/rtl4/gif/126_00.gif?x=104843803

Drama voor die Amerikanen. De oorlog ingeronseld door hun idiote zwakzinnige president.

plexus
23-03-03, 17:50
...schijnheilige pikken zijn het!

Abdul Karim
23-03-03, 17:58
Geplaatst door Simon
Nou ik vraag mij af of ze op Iraakse TV ook Iraakse krijgsgevangenen laten zien. En zeker niet dat hun troepen vrouwen en kinderen uit de bevolking als schild gebruiken (als dat bericht weer klopt natuurlijk).

Simon

Ik weet niet of de krijgsgevangenen te zien waren, maar de dansende Irakezen waren wel op Arabische zenders te zien.

Simon
23-03-03, 18:00
Geplaatst door mulan
Opvallend dat je staatstelevisie vergelijkt met de 'vrije' media.

Nou ik vind CNN niet zo "vrij". Ze verkopen vooral het officiele standpunt van de amerikaanse regering en krijgen in ruil daarvoor primeurs van de amerikaanse overheid en exclusief toegang tot informatie.

Simon

Abdul Karim
23-03-03, 18:04
Geplaatst door Waiting


Jullie zijn zo gebrainwashed en zo gefixeerd op alles tegen Amerika dat jullie zelfs normale zaken zoals het inlichten van families van slachtoffers totaal uit context halen...
Damn wat een haat! Volgens mijn zijn er meer vredelievende mensen voorstander van deze oorlog dan andersom.

Nee ik ben niet gebrainwashed, nee ik ben niet geobsedeerd op alles wat Amerikaans of ‘Westers’ is. Toch vraag ik me af waarom CNN/ BBC de beelden van de krijgsgevangenen niet willen laten zien. Of worden die beelden bestempeld als "horifying" :rolleyes:

~Panthera~
23-03-03, 18:08
Geplaatst door Dx_
Rumsfeld weet volgens mij niet eens van die Conventies inhouden, ik denk dat hij bang is dat deze beelden de Amerikanen zullen schokeren en dat zij zich tegen de oorlog zullen keren.
----------------------
Lijkt me wel ja.
Staat ie nog meer voor l.ul dan dat ie nu al doet.

De Rode Roos
23-03-03, 18:09
Geplaatst door Abdul Karim
Nee ik ben niet gebrainwashed, nee ik ben niet geobsedeerd op alles wat Amerikaans of ‘Westers’ is. Toch vraag ik me af waarom CNN/ BBC de beelden van de krijgsgevangenen niet willen laten zien. Of worden die beelden bestempeld als "horifying" :rolleyes:

Het past niet bij hun propaganda. Zo laten ze ook haast niets zien van de vele demonstraties over de hele wereld. Maar zij laten wel Irakese krijgsgevangenen zien en presenteren Irakese boeren als krijgsgevangenen op de TV. De eerste beelden die we te zien kregen van Irakese krijgsgevangenen waren 2 Irakezen in normale kleding die geen wapens hadden, helemaal niets. Het is doorzichtige propaganda. Helaas kan ik geen Arabische zenders ontvangen, maar ik zou het toch niet kunnen verstaan... :D

Dx_
23-03-03, 18:10
NOB/NOS geeft als argument om de beelden niet te laten zien de rechten die nog niet zijn vrijgegeven door AlJazeera.
We zullen zien of de nederlandse media ook beinvloedt worden door de Amerikaanse propaganda.

Waiting
23-03-03, 18:19
Geplaatst door De Rode Roos
Het past niet bij hun propaganda. Zo laten ze ook haast niets zien van de vele demonstraties over de hele wereld. Maar zij laten wel Irakese krijgsgevangenen zien en presenteren Irakese boeren als krijgsgevangenen op de TV. De eerste beelden die we te zien kregen van Irakese krijgsgevangenen waren 2 Irakezen in normale kleding die geen wapens hadden, helemaal niets. Het is doorzichtige propaganda. Helaas kan ik geen Arabische zenders ontvangen, maar ik zou het toch niet kunnen verstaan... :D

Hallo er is een hele duidelijke en logische rede voor het niet uitzenden van de beelden en dat heb ik al uitgelegd.
Eerst worden de families van de slachtoffers ingelicht, is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen!?
Dit is niet een theorie, dat is een feit, dat is altijd de procedure...
Namen, beelden en foto's van gesneuvelde soldaten worden niet getoond tot dat de families zijn ingelicht!

Wat betreft de demonstraties die niet worden uitgezonden, hoe blind kan je zijn, CNN staat bij mij de hele dag aan en er wordt wel degelijk verslag gedaan van de demonstraties!

:jammer:

nouwra
23-03-03, 18:21
waiting je bent een mafketel
Denk eens aan de mislukking van de vietnam oorlog... grootste oorzaak voor het staken van die oorlog was dat het amerikaanse volk zich masaal keerde tegen hun regering, allemaal dankzij beelden van dode, verminkte fellow americans..

ik hoop dat er nog meer dode aan de kant van de zwijnen zullen vallen! wie haat zaait, haat ontmoet

Mujaahid
23-03-03, 18:31
Soubhan Allah , heb je die amerikaanse indringer zien bibberen? Hij kreeg zelf een sigaretje om te roken om hem te kalmeren...

Shock and Aaaawe him! hahhaha

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/38997000/jpg/_38997587_uspow1.jpg

De 2de Amerikaanse piloot zit nog in het water waarschijnlijk. Lang zal hij niet onder blijven..

Irak kan al die gevangen terroristen als illigal combatants zien en hen opsluiten in hun Baghdad Bay.

Er is ook een Texas woman gevangengenomen. maar daar nog niets meer over gehoord.

De slachtoffers van de Amerikaanse/Britse soldaten :

http://www.aljazeera.net/news/arabic/2003/3/3-22-26.htm (niet voor gevoelige kijkers!) :- (

Allahoema ansoor almuslimeen fi'l 'Iraak wa fi koelli makaan.

wasalaam

Abdul Karim
23-03-03, 18:31
Geplaatst door Waiting
Hallo er is een hele duidelijke en logische rede voor het niet uitzenden van de beelden en dat heb ik al uitgelegd.
Eerst worden de families van de slachtoffers ingelicht, is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen!?
Dit is niet een theorie, dat is een feit, dat is altijd de procedure...
Namen, beelden en foto's van gesneuvelde soldaten worden niet getoond tot dat de families zijn ingelicht!



Je draait er steeds erom heen, Waiting. Nergens had ik het over gesneuvelde soldaten maar over de POW die geïnterviuwd werden, waarom die niet uitgezonden kunnen worden. En kom alsjebleift niet aan over " rechten die nog niet zijn vrijgegeven" want dat onzin. Er zijn al zoveel regels overtreden dus 1 meer of minder maakt nu niets meer uit.

Abdul Karim
23-03-03, 18:32
Zelfs Duitse journalisten klagen over mediabeleid van de VS.



Duitse journalisten klagen over mediabeleid VS
Gepubliceerd op zaterdag 22 maart 2003 20:53

BERLIJN (ANP) - Verscheidene correspondenten van de Duitse zender ARD hebben zaterdag geklaagd over de manier waarop de Amerikaanse strijdkrachten informatie verschaffen over de oorlog in Irak.
Volgens de website van de Tagesschau lijkt het Pentagon verslaggevers uit landen die de oorlog steunen voorrang te geven. Duitsland is uitgesproken tegen de oorlog. Peter Puhlmann van de ARD, die in Qatar verblijft, zegt dat veel journalisten uit ,,kritische'' landen steen en been klagen. Hij sprak van een doelbewust ,,niet-informeren en manipuleren''.

Zijn ARD-collega Jay Tuck, die op een Amerikaans vliegdekschip zit, klaagt dat hij veel informatie niet mag doorgeven of kan controleren. Volgens hem willen de VS ,,niets aan het toeval overlaten''. Tuck is een zogeheten ,,embedded'' verslaggever, een journalist die is toegewezen aan een militaire eenheid en die gebonden is aan regels over wat en niet gezegd mag worden.

Arnim Stauth van de ARD klaagt in Koeweit over het Amerikaanse mediabeleid. Hij krijgt nauwelijks informatie en de mogelijkheden om beelden te schieten zijn sinds het begin van de oorlog steeds kleiner geworden. Correspondenten uit de ,,coalitie van bereidwilligen'' die de oorlog steunen, krijgen volgens Stauth een voorkeursbehandeling. Een Britse officier belast met mediazaken zei tegen de Duitser; ,,U krijgt net zoveel informatie als u troepen in de regio hebt''.

Copyright 2003 ANP

Waiting
23-03-03, 18:32
Geplaatst door nouwra
waiting je bent een mafketel
Denk eens aan de mislukking van de vietnam oorlog... grootste oorzaak voor het staken van die oorlog was dat het amerikaanse volk zich masaal keerde tegen hun regering, allemaal dankzij beelden van dode, verminkte fellow americans..

ik hoop dat er nog meer dode aan de kant van de zwijnen zullen vallen! wie haat zaait, haat ontmoet

Je bent een mafketel als je appels met peren vergelijkt.
Vietnam was Vietnam, Kosovo was Kosovo, Rwanda was Rwanda...
Als je enigszins voor de Irakese bevolking bent, dan moet je zeker niet hopen dat Amerika alsnog Irak verlaat.
Want dan rekent Saddam opnieuw af met zijn bevolking.
Het had niet eens tot al deze ellende hoeven komen als Amerika in 91' Saddam hadden gepakt.
Ook toen waren het voornamelijk de pacifisten die verantwoordelijk waren voor de wraakacties achteraf op de Irakies.
Laten de Amerikanen het nu eindelijk af maken, iets wat ze in 91 al hadden moeten doen.

En ik ben ook overtuigd dat de Amerikanen nu niet zullen rusten voordat Saddams regime van het toneel verdwijnt.
Ook als men verliezen moet leiden.
Gelukkig is de VS een stuk standvaster dan de VN.

Simon
23-03-03, 18:33
Geplaatst door Mujaahid

http://www.aljazeera.net/news/arabic/2003/3/3-22-26.htm (niet voor gevoelige kijkers!) :- (


Werkt niet bij mij. Is dat de geallieerde censuur ?

Simon

Al Sawt
23-03-03, 18:34
Geplaatst door NIS1
Amerika beweert nu, dat Irak de overeenkomst van Geneve schendt door krijgsgevangen te vertonen???? Doen ze het zelf ook niet??? Ze hebben zelfs de wet overtreden door op eigen initiatief oorlog te gaan voeren... En gaven zij niet als eerste, de goede voorbeeld door Iraakse krijgsgevangenen tussen prikkeldraden te tonen?

Waiting
23-03-03, 18:34
Geplaatst door Abdul Karim
Je draait er steeds erom heen, Waiting. Nergens had ik het over gesneuvelde soldaten maar over de POW die geïnterviuwd werden, waarom die niet uitgezonden kunnen worden. En kom alsjebleift niet aan over " rechten die nog niet zijn vrijgegeven" want dat onzin. Er zijn al zoveel regels overtreden dus 1 meer of minder maakt nu niets meer uit.

Dat heb ik ook al uitgelegd! Dat is namelijk precies hetzelfde! Eerst moet de familie ingelicht worden dat hun geliefden POW's zijn, dan krijgen wij het ook te zien.
Allemaal heel logisch.

Simon
23-03-03, 18:35
Geplaatst door Abdul Karim
Je draait er steeds erom heen, Waiting. Nergens had ik het over gesneuvelde soldaten maar over de POW die geïnterviuwd werden, waarom die niet uitgezonden kunnen worden.

Dat gebeurt heus nog wel. Dat is in de 1e Golfoorlog ook gebeurd.

Simon

MissyII
23-03-03, 18:41
Geplaatst door plexus
verbaasd me dat CNN nog niets daarover heeft laten zien of over gezegd! (normaal gesproken zijn ze er als de kippen bij...)

dat lijkt mij naogal logisch. er zijn nu slachtoffers aan de kant van de Amerikanen en britten gevallen. Dan is Cnn niet geneigd die beelde snel uit te zenden.

Ik hoorde net op aljazeera dat iemand van de amerikaanse overheid aan aljazeera heeft gevraagd de beelden niet te tonen als de slachtoffers Amerikaans of Brits zijn.

Abdul Karim
23-03-03, 18:42
Geplaatst door Simon
Dat gebeurt heus nog wel. Dat is in de 1e Golfoorlog ook gebeurd.

Simon

Ik zal maar afwachten.

Op BBC World werd zojuist (al) een naam van een POW vrijgegeven.

Waiting
23-03-03, 18:42
Geplaatst door Al Sawt
En gaven zij niet als eerste, de goede voorbeeld door Iraakse krijgsgevangenen tussen prikkeldraden te tonen?

Dat is heel wat anders dan interogatie.

nouwra
23-03-03, 18:49
Geplaatst door Waiting
Je bent een mafketel als je appels met peren vergelijkt.
Vietnam was Vietnam, Kosovo was Kosovo, Rwanda was Rwanda...
Als je enigszins voor de Irakese bevolking bent, dan moet je zeker niet hopen dat Amerika alsnog Irak verlaat.
Want dan rekent Saddam opnieuw af met zijn bevolking.
Het had niet eens tot al deze ellende hoeven komen als Amerika in 91' Saddam hadden gepakt.
Ook toen waren het voornamelijk de pacifisten die verantwoordelijk waren voor de wraakacties achteraf op de Irakies.
Laten de Amerikanen het nu eindelijk af maken, iets wat ze in 91 al hadden moeten doen.

En ik ben ook overtuigd dat de Amerikanen nu niet zullen rusten voordat Saddams regime van het toneel verdwijnt.
Ook als men verliezen moet leiden.
Gelukkig is de VS een stuk standvaster dan de VN.

Dit argument slaat werkelijk nergens op. Kosovo en Rwanda hebben in elk geval 1 ding gemeen en dat is dat ze de gruwelen van een oorlog hebben gekend, die niet aan het publiek werden getoond, die gruwelen zijn ons bespaard gebeleven waardoor je lekker door gaat met je leven.
Maar Vietnam was, luguber als het klinkt, een commerciele oorlog. Iedereen kon zien wat er gebeurde, en men kon zijn eigen ongecensureerde mening vormen.
Als het amerikaanse volk de beelden nu ziet dan zal dit zeker weer gebeuren en keert het volk zich weer en masse tegen hun eigen dictator. boesj en zijn zwijnenstal zijn zich hierterdege van bewust.

hoorde ik het net goed dat roemsveld de wereldzenders opriep de Iraakse beelden niet over te nemen......??!!
stelletje hufters

Waiting
23-03-03, 18:50
Geplaatst door nouwra
Dit argument slaat werkelijk nergens op. Kosovo en Rwanda hebben in elk geval 1 ding gemeen en dat is dat ze de gruwelen van een oorlog hebben gekend, die niet aan het publiek werden getoond, die gruwelen zijn ons bespaard gebeleven waardoor je lekker door gaat met je leven.
Maar Vietnam was, luguber als het klinkt, een commerciele oorlog. Iedereen kon zien wat er gebeurde, en men kon zijn eigen ongecensureerde mening vormen.
Als het amerikaanse volk de beelden nu ziet dan zal dit zeker weer gebeuren en keert het volk zich weer en masse tegen hun eigen dictator. boesj en zijn zwijnenstal zijn zich hierterdege van bewust.

hoorde ik het net goed dat roemsveld de wereldzenders opriep de Iraakse beelden niet over te nemen......??!!
stelletje hufters

Wat een haat :jammer:

Dx_
23-03-03, 18:51
interogatie.

Intero wat ?


Dat heb ik ook al uitgelegd! Dat is namelijk precies hetzelfde! Eerst moet de familie ingelicht worden dat hun geliefden POW's zijn, dan krijgen wij het ook te zien.

Die zijn al ingelicht, toch krijg je het niet te zien.......

nouwra
23-03-03, 19:15
Allah is de zionisten niet vergeten
Er werden net beelden van scherven getoond van bommen van zionistische makelij naast de stad Bagdad..

Dus naast de palestijnen willen de zionistische zwijnen ook nog eens de Irakezen uitrtoeien

Mark
23-03-03, 19:33
Ik zat toevallig al jazeera te kijken toen ik zag dat een zwarte vrouw werd ondervraagd...

Wat een smakeloze grap van Rumsfeld dat dit niet uitgezonden mag worden volgens de Geneefse conventies! De Iraakse krijgsgevangen zijn ook direct vertoond! (ben benieuwd of hun families al waren ingelicht).

Je zag duidelijk dat hij dit echt niet leuk vond, immers door die beelden in Mogadishu is de oorlog daar afgekapt. De amerikanen, die wel achter hun leger staan maar niet echt achter deze oorlog, zitten niet op slachtofferbeelden te wachten die niet passen in hun videospelletje-oorlog.

Smerig dat hij openlijk durft te zeggen dat de Amerikanen dit niet moegen zien, hoe hard zal er nu wel niet achter de schermen worden geleund op de "vrije"pers.

De NOS is blijkbaar ook zijn bediende...

wat een slap excuus "we hebben de beeldrechten niet"en dan IN HET VOLGENE item al jazeera beelden tonen!!!!

Gelukkig zond RTL4 het wel uit (geen staatszender).

Wat een complete afgang van de Amerikaanse media.

taouanza
23-03-03, 19:39
nou ik heb net de bewuste beelden gezien op rtl4.
ik vind het schokkend. wie het ook zijn het zijn iemands kinderen. ik wens dit niemand toe. de vrouwelijke krijgsgevangene is ook nog zwart. dat maakt op de ene of andere manier nog meer indruk op me. ik hoop echt dat ze menselijk wordt behandelt.maarja dat wens ik alle mensen toe.
maargoed terwijk ik dit typt hoor ik amerikaanse soldaten juichen terwijl ze schieten en wat moet ik hier nou mee? en nu doen ze heel bot tegen twee irakezen.

vervloekte oorlog!

Mark
23-03-03, 19:43
Geplaatst door taouanza
de vrouwelijke krijgsgevangene is ook nog zwart.

Een groot deel van het Amerikaanse leger is zwart.

Misschien dat dit de mensen in de VS doet realiseren dat dit echt is en geen spelletje.

Tenminste als hun leiders het hen toestaan om dit te mogen zien natuurlijk....

Mark
23-03-03, 19:58
Geplaatst door Matt_ttie
en het volk van dat andere land volledig probeert te vernietigen.

Erg overdreven... ik geloof niet dat de gemiddelde soldaat daarheen gaat omdat ie het Iraakse volk wil vernietigen.

Abdul Karim
23-03-03, 20:04
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Saddam zei nog zo:"GEEN BOMMETJE!"

CYA..............

P.S.: Ik rouw niet om soldaten die willens en wetens de soevereiniteit van andere landen schenden en het volk van dat andere land volledig probeert te vernietigen. Let them taste a fraction of the hell the people of Iraq are experiencing now.

Matt_tie, de soldaten handelen niet naar eigen wil er zal ongetwijfeld een deel tegen deze oorlog zijn. Die gasten hebben gezworen om bevelen op te volgen. Mochten ze tegen het bevel van semi-dictator Bush ingaan, dan staat er als ik het goed heb een gevangenis straf boven hun hoofd. :rolleyes:

Puk
23-03-03, 20:09
Geplaatst door Abdul Karim
Nee ik ben niet gebrainwashed, nee ik ben niet geobsedeerd op alles wat Amerikaans of ‘Westers’ is. Toch vraag ik me af waarom CNN/ BBC de beelden van de krijgsgevangenen niet willen laten zien. Of worden die beelden bestempeld als "horifying" :rolleyes:

Jij geeft hier je werkelijke identiteit toch ook niet prijs aan alle andere prikkers?

Zelfs niet in vredestijd.

Waarom moeten POW's dan met naam en toenaam op TV?

Geef me daar een goede reden voor.

sil
23-03-03, 20:36
Het is toch heel normaal dat eerst de fam. wordt ingelicht.
hoe zou je het zelf vinden als daar je zoon/dochter/broer of zus zag liggen en je wist nog van niets.
Of ben je alleen maar op sensatie uit??

En Mattie ik denk niet dat die mensen op jou meeleven zitten te wachten

mulan
23-03-03, 22:35
Geplaatst door sil
Het is toch heel normaal dat eerst de fam. wordt ingelicht.
hoe zou je het zelf vinden als daar je zoon/dochter/broer of zus zag liggen en je wist nog van niets.


Klopt.......ben ik even blij dat degene tegen wie Amerika altijd vecht altijd geen familie hebben,stel je voor dat je al die mensen moet inlichten.Nee gelukkig hoeven we alleen de Amerikaanse familie in te lichten

Ashfoura
23-03-03, 22:37
Ik vond ze hardstikke zielig. Vooral die donkere vrouw. Je zag dat ze doodsbang was. En als het nou hoge officieren waren, maar dit waren vrij simpele mensen, geen vechtjassen, maar onderhoudspersonen.

Ik hoop dat ze behandeld worden volgens de confentie van Geneve. Daar hadden de Amerikanen het meteen over. Maar ik kan me ook nog beelden herinneren van krijgsgevangenen in Afghanistan waarbij ik me afvroeg of die wel behandeld werden volgens die confentie. Het zal er indertijd ook niet zo prettig uit. En ook die geschiedenis met honderden gevangenen in containers, die allemaal door verstikking om het leven zijn gekomen onder het toeziend oog van de Amerikanen staat nog op mijn netvlies gegrift.

Mark
23-03-03, 23:15
Met digitale tv zit ie in Delft wel op de kabel Ed.

Donna
23-03-03, 23:29
Een slappe poging tot censuur. Wat een onzin, de Geneefse conventie. Doe effe normaal.

Dit is een oorlog van twee landen tegen een ander land, met wat hulpkogels van een stuk of 45 bananenrepubliekjes (en een of twee 'normale' landen) waarin de schade aan de ene kant maximaal wordt uitgelicht (camera's op tanks, etc) en van de andere kant de krijgsgevangen niet zouden mogen worden vertoond?

Zij worden tenminste nog geinterviewd!! Zij kunnen hun verhaal vertellen, al is het maar met hun ogen.

De Iraakse krijgsgevangenen worden in groepen van 50 geknield in de zon afgebeeld. Een ker of 250 per dag. Over de hele wereld, inclusief in Irak. Juist in Irak.

De brutaliteit :ego: Ze denken echt dat we hardstikke achterlijk zijn.

sadeeQ
23-03-03, 23:44
Geplaatst door Ashfoura
Ik hoop dat ze behandeld worden volgens de confentie van Geneve. Daar hadden de Amerikanen het meteen over.

de amerikanen excuteren ook iraakse soldaten die zich over gegeven hebben :duivels:


http://www.asharqalawsat.com/2003/03/23/images/currentissues.159495.jpg


duidelijk ---> soldaat met een witte vlag

De Rode Roos
23-03-03, 23:53
Geplaatst door Donna
Een slappe poging tot censuur. Wat een onzin, de Geneefse conventie. Doe effe normaal.

Dit is een oorlog van twee landen tegen een ander land, met wat hulpkogels van een stuk of 45 bananenrepubliekjes (en een of twee 'normale' landen) waarin de schade aan de ene kant maximaal wordt uitgelicht (camera's op tanks, etc) en van de andere kant de krijgsgevangen niet zouden mogen worden vertoond?

Zij worden tenminste nog geinterviewd!! Zij kunnen hun verhaal vertellen, al is het maar met hun ogen.

De Iraakse krijgsgevangenen worden in groepen van 50 geknield in de zon afgebeeld. Een ker of 250 per dag. Over de hele wereld, inclusief in Irak. Juist in Irak.

De brutaliteit :ego: Ze denken echt dat we hardstikke achterlijk zijn.

Ze worden in ieder geval beter behandeld dan de Irakeze boeren die krijgsgevangenen zijn gemaakt. Gewapende Amerikaanse soldaat tegen hulploze Irakees: "HEY, sit the FUCK down!"

En die beelden gingen de hele wereld over. De VS houden zelf niet aan de Geneefse conventie. CNN zond gelijk de beelden van Irakese krijgsgevangenen uit, maar die van Amerikaanse krijgsgevangenen niet. Gelukkig zijn de Nederlandse media wel wat consequenter en objectiever: die zenden beelden van beide kanten uit.

manc
23-03-03, 23:59
Geplaatst door De Rode Roos
Ze worden in ieder geval beter behandeld dan de Irakeze boeren die krijgsgevangenen zijn gemaakt. Gewapende Amerikaanse soldaat tegen hulploze Irakees: [b]"HEY, sit the FUCK down!"

Dit *meen* je niet? Serieus, als je het woordje 'FUCK' een schending vind van de rechten van die Iraakse krijgsgevangenen dan ben je ziek in je kop. En hoezo 'boeren'...die mannen droegen allemaal groen bij het gruwelijke 'fuck' incident.


En die beelden gingen de hele wereld over. De VS houden zelf niet aan de Geneefse conventie. CNN zond gelijk de beelden van Irakese krijgsgevangenen uit, maar die van Amerikaanse krijgsgevangenen niet. Gelukkig zijn de Nederlandse media wel wat consequenter en objectiever: die zenden beelden van beide kanten uit.

Natuurlijk is die houding een beetje hypocriet, maar de Amerikanen denken natuurlijk ook aan hun eigen bevolking....het is natuurlijk ook een 'media' oorlog.

Al Sawt
24-03-03, 00:00
Geplaatst door Waiting
Je bent een mafketel als je appels met peren vergelijkt.
Vietnam was Vietnam, Kosovo was Kosovo, Rwanda was Rwanda...
Als je enigszins voor de Irakese bevolking bent, dan moet je zeker niet hopen dat Amerika alsnog Irak verlaat.
Want dan rekent Saddam opnieuw af met zijn bevolking.
Het had niet eens tot al deze ellende hoeven komen als Amerika in 91' Saddam hadden gepakt.
Ook toen waren het voornamelijk de pacifisten die verantwoordelijk waren voor de wraakacties achteraf op de Irakies.
Laten de Amerikanen het nu eindelijk af maken, iets wat ze in 91 al hadden moeten doen.

En ik ben ook overtuigd dat de Amerikanen nu niet zullen rusten voordat Saddams regime van het toneel verdwijnt.
Ook als men verliezen moet leiden.
Gelukkig is de VS een stuk standvaster dan de VN. En dit allemaalmet het bedoeling om Israel te beschermen.

De Rode Roos
24-03-03, 00:18
Geplaatst door manb
Dit *meen* je niet? Serieus, als je het woordje 'FUCK' een schending vind van de rechten van die Iraakse krijgsgevangenen dan ben je ziek in je kop. En hoezo 'boeren'...die mannen droegen allemaal groen bij het gruwelijke 'fuck' incident.

Natuurlijk is die houding een beetje hypocriet, maar de Amerikanen denken natuurlijk ook aan hun eigen bevolking....het is natuurlijk ook een 'media' oorlog.

De Amerikaanse soldaten werden vriendelijk bevraagd en ze zaten op een bed! Lijkt mij beter dan knielend in een hete woestijn en een soldaat FUCK schreeuwend tegen een weerloze man.

Amerika is alles behalve the land of the free of the home of the brave. Kijk maar naar de journalistiek daar. Of politieke dissidenten die vakkundig de mond worden gesnoerd. Ik vraag me af of er journalisten zijn die durven niet mee te gaan met de propaganda zonder op een zwarte lijst te belanden. Het resultaat is precies hoe de media in zgn Schurkenstaten worden behandeld, namelijk de staat die de media controleert.

De Rode Roos
24-03-03, 00:23
http://www.volkskrant.nl/images/krijgsgevangene_VS.jpg

...De oorlog ingeronseld door een idiote zwakzinnige president....

Tommy
24-03-03, 00:34
Wat een smakeloze grap van Rumsfeld dat dit niet uitgezonden mag worden volgens de Geneefse conventies! De Iraakse krijgsgevangen zijn ook direct vertoond! (ben benieuwd of hun families al waren ingelicht).

Ben je nou echt zo dom Mark ? of doe je maar net alsof...

Als de betrokken familie`s zijn ingelicht zal het te zien zijn in Amerika, niet eerder..

Door wie zijn de Iraakse krijgsgevangenen gefilmd ? op welke afstand ? en werden ze tijdens het filmen verhoord ?

Ik hoop dat deze pow`s niks overkomt..anders is het leed voor de Iraki`s niet te overzien.
width=1 height=1

De Rode Roos
24-03-03, 00:40
http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/pho23170306-30323.onlineBild.jpg

"Warme" welkom Amerikaanse soldaten....

manc
24-03-03, 00:45
Geplaatst door De Rode Roos
[B]De Amerikaanse soldaten werden vriendelijk bevraagd en ze zaten op een bed!

Ja. Het was een heel gezellig onderonsje.


Lijkt mij beter dan knielend in een hete woestijn en een soldaat FUCK schreeuwend tegen een weerloze man.

Oei, dat 'fuck' wat een scheldwoord...dat moet wel heel erg hard zijn aangekomen bij iemand die niet eens engels spreekt...Dat je daar trouwens maar over doodhamert, dat snap ik voor geen ruk...

Hoewel van iemand die zelfs het regime van N-Korea gaat zitten bataliseren verwacht ik eigen misschien te veel.



Amerika is alles behalve the land of the free of the home of the brave. Kijk maar naar de journalistiek daar. Of politieke dissidenten die vakkundig de mond worden gesnoerd. Ik vraag me af of er journalisten zijn die durven niet mee te gaan met de propaganda zonder op een zwarte lijst te belanden. Het resultaat is precies hoe de media in zgn Schurkenstaten worden behandeld, namelijk de staat die de media controleert.

Laat ik het zo stellen: in Amerika kunnen de mensen ook gewoon Al-Jazeera kijken, internettend naar elke pagina surfen die ze willen...natuurlijk bespelen de Amerikanen de media, dat wordt zelfs OPENLIJK besproken in diezelfde media. Maar dat je probeert voor te komen dat de Iraki's beter met hun gevangenen om zouden gaan dan de VS omdat iemand het F. woord heeft gebruikt dat gaat toch echt alle verstand te boven.

manc
24-03-03, 00:46
Geplaatst door De Rode Roos
"Warme" welkom Amerikaanse soldaten.... Ach, die mensen weten wat Saddam allemaal heeft geflikt, die zijn soms doodsbang voor deze westerse duivels...dat ontdooit wel hoor.

sil
24-03-03, 00:50
Geplaatst door mulan
Klopt.......ben ik even blij dat degene tegen wie Amerika altijd vecht altijd geen familie hebben,stel je voor dat je al die mensen moet inlichten.Nee gelukkig hoeven we alleen de Amerikaanse familie in te lichten

Ik weet niet wat en hoe jij leest ,maar ik had het niet alleen over de amerikanen.Ik had het over SLACHTOFFERS

zoubir
24-03-03, 01:08
Geplaatst door manb
Ja. Het was een heel gezellig onderonsje.


Oei, dat 'fuck' wat een scheldwoord...dat moet wel heel erg hard zijn aangekomen bij iemand die niet eens engels spreekt...Dat je daar trouwens maar over doodhamert, dat snap ik voor geen ruk...

Hoewel van iemand die zelfs het regime van N-Korea gaat zitten bataliseren verwacht ik eigen misschien te veel.



Laat ik het zo stellen: in Amerika kunnen de mensen ook gewoon Al-Jazeera kijken, internettend naar elke pagina surfen die ze willen...natuurlijk bespelen de Amerikanen de media, dat wordt zelfs OPENLIJK besproken in diezelfde media. Maar dat je probeert voor te komen dat de Iraki's beter met hun gevangenen om zouden gaan dan de VS omdat iemand het F. woord heeft gebruikt dat gaat toch echt alle verstand te boven. helaas ook dat hoord bij een oorlog ze haden ook thuis bij moeders moeten blijven,sadaam heeft niet uitgenodigd en als niet wil zien dan moet je bij bush zijn,eerst staan ze stoer te doen voor vs tv van we gaan die saddam op halen en nu gaan janken ja de wereklijk hart,eens een vent altijd een vent niet dan. :huil:

De Rode Roos
24-03-03, 01:09
http://www.volkskrant.nl/ANP/THEMA/pho23193320-30323.onlineBild.jpg

http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/pho23190435-30323.onlineBild.jpg

Amerikaanse krijgsgevangene. Zijn familie zal ongerust zijn. Kortom: een oorlog maakt meer kapot dan je lief is.

zoubir
24-03-03, 01:28
Geplaatst door De Rode Roos
http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/pho23170306-30323.onlineBild.jpg

"Warme" welkom Amerikaanse soldaten.... heb je wel eens van proppaganda gehoord?

zoubir
24-03-03, 01:38
Geplaatst door De Rode Roos
http://www.volkskrant.nl/ANP/THEMA/pho23193320-30323.onlineBild.jpg

http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/pho23190435-30323.onlineBild.jpg

Amerikaanse krijgsgevangene. Zijn familie zal ongerust zijn. Kortom: een oorlog maakt meer kapot dan je lief is. ACH wat zielig nou hij was daar op vakantie wat hij daar voor geflikt heeft praat niemand over ,ze waren gewaarschiewd helaas. :tranen: zijn familie had hem thuis moeten houden. :duim:

Mark
24-03-03, 08:00
Geplaatst door Tommy
Ben je nou echt zo dom Mark ? of doe je maar net alsof...

Als de betrokken familie`s zijn ingelicht zal het te zien zijn in Amerika, niet eerder..

Door wie zijn de Iraakse krijgsgevangenen gefilmd ? op welke afstand ? en werden ze tijdens het filmen verhoord ?

Ik hoop dat deze pow`s niks overkomt..anders is het leed voor de Iraki`s niet te overzien.
width=1 height=1

Rumsfeld beweerde dat je uberhaupt geen foto's mag maken van POW's, dat gaat al tegen zijn eigen beleid in.

Ook beweerde hij dat de POW's vernederd werden, op welke wijze werden deze mensen vernederd t.o.v. de POW's in de woestijn?

Met de huidige ontwikkelingen in internet kan ook iedereen in de VS deze beelden direct zien. De oude manieren van censuur werken niet meer. Rumsfeld wil moraal hoog houden, huilende ouders en gevangen genomen soldaten passen daar niet in.


ps Ik doe maar net alsof
http://www.clicksmilie.de/sammlung/aktion/action-smiley-073.gif

taouanza
24-03-03, 09:18
Geplaatst door mulan
Klopt.......ben ik even blij dat degene tegen wie Amerika altijd vecht altijd geen familie hebben,stel je voor dat je al die mensen moet inlichten.Nee gelukkig hoeven we alleen de Amerikaanse familie in te lichten



inderdaad,
dat vind altijd opmerkelijk bij amerikaanse en israelische soldaten. die schijnen ALTIJD iemands zoon,vader of broer te zijn. of op het punt staan te trouwen of net een week getrouwd.allemaal redenen waarvan je denkt' o zonde van zo'n jongeman hij had nog zijn hele leven voor zich'.
iets waar niet-amerikanen in een amerikaans conflict noooooooooooit last van hebben.

Canaris
24-03-03, 10:28
Ik heb gisteren met kromme tenen zitten kijken.

Men weet hier in dit forum, datik een genuanceerde voorstander van deze orloog ben geworden. Dit uit puur pragmatische overwegingen.

Mijn tegenargumenten zijn nog steeds geldig, maar af en toe wordt men door de realiteit ingehaald.

Waarom romme tenen. (het is in deze threath waarschijnlijk al gezegd, maar ik widle niet alle bijdragen lezen)

CNN zegt de Shocking pictures niet te willen laten zien.
Wat een barbaarse lulkoek. Die laten 24 uur per dag shocking beelden zien. Ik zie gigantische bommen inslaan, Ik zie beelden van iraakse ziekenhuizen. Ik zie beelden van gevalen iraakse soldaten (Daar zegt men ook niet , Hum effe wachten tot mevr Ali is geinformeerd)

POW.
Ja wat Sadam heeft gedaan was het breken met de conventie van Genefe.
De diskussie niet zo hypotetisch wanneer ik zeg , dat de USA de regels ook breken door telkens weer iraakse POWs te laten zien om de wereld toch vooral te bewijzen dat wel degelijk irkaase soldaten zich overgeven.

Om maar niet over Guantonamo te spreken.
Ik zeg niet dat , dat wat de USA daar doen niet zijn redenen heeft en begrijpellijk is, maar om mensen in een rechtvrije ruimte zonder rechteljke bijstand gevangen te houden , zonder uitzicht op een process, is wel uniek in de geschiedenis

Om dan als de moralische Grootmeester op te staan en zich te belagen lijkt mij bijzonder hypocriet.

Principiel ben ik blij dat de USA deze tegenslag hebben.
Wanneer ik zie hoe CNN ABC en FOX deze orloog verslaan , is het moeilijk niet telkens weer aan de realtiy show te denken.

Misschien worden de verantwoordelijkn nu wakker en begrijpen dat wat daar gebeurd een ORLOOG is en geen show.

crazy2000
24-03-03, 10:59
Geplaatst door Waiting
Je bent een mafketel als je appels met peren vergelijkt.
Vietnam was Vietnam, Kosovo was Kosovo, Rwanda was Rwanda...
Als je enigszins voor de Irakese bevolking bent, dan moet je zeker niet hopen dat Amerika alsnog Irak verlaat.
Want dan rekent Saddam opnieuw af met zijn bevolking.
Het had niet eens tot al deze ellende hoeven komen als Amerika in 91' Saddam hadden gepakt.
Ook toen waren het voornamelijk de pacifisten die verantwoordelijk waren voor de wraakacties achteraf op de Irakies.
Laten de Amerikanen het nu eindelijk af maken, iets wat ze in 91 al hadden moeten doen.

En ik ben ook overtuigd dat de Amerikanen nu niet zullen rusten voordat Saddams regime van het toneel verdwijnt.
Ook als men verliezen moet leiden.
Gelukkig is de VS een stuk standvaster dan de VN.

Hopelijk gaan ze dan gelijk door naar Israel en voeren ze daar oorlog tegen Sharon onze grootste dictator die zelfs de verkiezing heeft opgekocht.

Puk
24-03-03, 18:40
Geplaatst door Canaris
Ik heb gisteren met kromme tenen zitten kijken.

Ja wat Sadam heeft gedaan was het breken met de conventie van Genefe.
De diskussie niet zo hypotetisch wanneer ik zeg , dat de USA de regels ook breken door telkens weer iraakse POWs te laten zien om de wereld toch vooral te bewijzen dat wel degelijk irkaase soldaten zich overgeven.

Om dan als de moralische Grootmeester op te staan en zich te belagen lijkt mij bijzonder hypocriet.

Bull! Hoeveel Iraakse POW's zijn er één op één in een aparte ruimte met een televisiecamera van CNN erbij ondervraagd en moesten hun naam geven (ongelofelijk intimiderend en bedreigend)?

Nul komma nul.


Principiel ben ik blij dat de USA deze tegenslag hebben.
Wanneer ik zie hoe CNN ABC en FOX deze orloog verslaan , is het moeilijk niet telkens weer aan de realtiy show te denken.

Misschien worden de verantwoordelijkn nu wakker en begrijpen dat wat daar gebeurd een ORLOOG is en geen show.

En dit vind ik gewoon erg. Waarom moeten individuele Amerikaanse POW's slachtoffer worden van het mediabeleid van de Iraakse staatstelevisie? Omdat CNN beelden laat zien van de bombardementen?

lennart
24-03-03, 19:08
Conventie van Geneve :confused:

http://www.wsws.org/articles/2002/apr2002/lind-a03.jpg