PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe gaat de oorlog aflopen?



NIS1
23-03-03, 17:23
Afgaand op de laatste ontwikkelingen, durf ik geen voorspelling meer te doen...

plexus
23-03-03, 17:32
...ik wel hoor...het gaat niet makkelijk worden voor de coalition"

De Rode Roos
23-03-03, 17:32
Het Iraaks verzet is hardnekkiger dan de Amerikanen dachten.

....en Bush? Die kijkt geen TV en wil de consequenties van zijn beleid niet onder ogen zien! De Fransen hadden zo gelijk. Oorlog is het laatste redmiddel, want oorlog is afschuwelijk. Juist landen als Duitsland en Frankrijk weten dat. En oorlogen zijn nu nog erger, vanwege de veel zwaardere wapens die miljoenen mensenlevens in 1 keer kunnen wegvagen. En dan die salon-moralisten die niets anders dan de Amerikaanse propaganda napraten....bah!

Simon
23-03-03, 17:37
De oorlog zal ongetwijfeld gewonnen worden door de amerikanen. Die laten zich nu echt niet afschrikken omdat er wat doden vallen en krijgsgevangenen worden gemaakt. Ik vraag mij meer af hoe het daarna moet.

Simon

De Rode Roos
23-03-03, 17:38
Geplaatst door Simon
De oorlog zal ongetwijfeld gewonnen worden door de amerikanen. Die laten zich nu echt niet afschrikken omdat er wat doden vallen en krijgsgevangenen worden gemaakt. Ik vraag mij meer af hoe het daarna moet.

Simon

Ook daarna blijven er doden vallen.

:(

lennart
23-03-03, 17:40
Daarna begint de ellende.

Abdul Karim
23-03-03, 17:40
Er zullen geen winaanrs zijn, slechts verliezers :(

Waterval
23-03-03, 17:43
Geplaatst door Abdul Karim
Er zullen geen winaanrs zijn, slechts verliezers :(

.!

De Rode Roos
23-03-03, 17:44
Geplaatst door lennart
Daarna begint de ellende.

Yep, ik hoop van niet natuurlijk.

Ik heb het al geprobeerd te formuleren in diverse andere threads, maar enkelen blijven zich blind staren op "het bevrijden van het Irakese volk" net zoals de Amerikanen West-Europa hadden bevrijd van de nazi's. Z 'on analogie klopt namelijk voor geen meter. Ik kan ook deze vergelijking gebruiken dat Amerika zich gedraagt zoals Nazi-Duitsland en de invasie/oorlog in Irak vergeleken kan worden met de inval van de nazi's in Polen.

Waiting
23-03-03, 17:46
Geplaatst door De Rode Roos
Yep, ik hoop van niet natuurlijk.

Ik heb het al geprobeerd te formuleren in diverse andere threads, maar enkelen blijven zich blind staren op "het bevrijden van het Irakese volk" net zoals de Amerikanen West-Europa hadden bevrijd van de nazi's. Z 'on analogie klopt namelijk voor geen meter. Ik kan ook deze vergelijking gebruiken dat Amerika zich gedraagt zoals Nazi-Duitsland en de invasie/oorlog in Irak vergeleken kan worden met de inval van de nazi's in Polen.

Probeer eens, ik ben benieuwd.... Welke dictator zat er ook al weer in Polen?

Abdul Karim
23-03-03, 18:08
Geplaatst door Waiting
Probeer eens, ik ben benieuwd.... Welke dictator zat er ook al weer in Polen?

Als dit een oorlog is vóór democratie kan de VS beter beginnen bij haar bondgenoten ipv haar vijand(en)

Vriend
23-03-03, 18:18
Bepaalde stemmen vanuit het witte huis zeggen dat Israel aangepakt gaat worden nadat Irak is gestabiliseerd.Natuurlijk niet millitair maar wel politiek.Ik hoop dat dat gebeurt en dat we Sharon spoedig in Den Haag zullen mogen ontvangen :)

nouwra
23-03-03, 18:26
Geplaatst door Abdul Karim
Er zullen geen winaanrs zijn, slechts verliezers :(

Deze oorlog kent 1 duidelijke winnaar: AlJazeera en een duidelijke verliezer: de waarheid