PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom hoor je niets, maar dan ook niets over de verliezen aan de andere kant?



manc
24-03-03, 13:09
Je hoort over wat Amerikaanse doden, Britse doden, helicopters die verloren raken, gevangen Amerikanen...maar...je hoort niets over militaire schade aan Iraakse zijde...alleen wat er gevangen wordt genomen, dat hoor je, maar je hoort nooit de verhalen van vernietigde divisies, tanks, artillerie etc...wel losse incidenten, maar totaal geen inschattingen van het aantal doden, gewonden en verloren materieel aan de kant van het leger van Saddam.

volgens de Irakis zelf vallen er uiteraard allleen maar burgerslachtoffers, maar in de vorige oorlogen schepten de Amerikanen maar wat graag op over het aantal 'units', tanks, bunkers en AAA dat ze al hadden uitgeschakeld...we zaten toen met een radiootje in de klas stiekem de vliegtuigen te turven die waren neergehaald enzo..

Simon
24-03-03, 13:16
Sowieso hebben de Amerikanen minder de neiging een houding aan te nemen van de overwinnaar. Volgens mij doen ze dat bewust op deze wijze omdat het een controversiële oorlog is en omdat ze willen dat de bevolking van Irak aan hun kant staat.
Dat de Irakezen hun verliezen niet doorgeven is logisch.

Simon

http://www.rosnickauctions.com/Tins_1-b/images/Bagdad%20Short%20Cut.jpg

Dx_
24-03-03, 13:34
De Irakezen geven niets toe, maar ze ontkennen ook niets.
( Alhoewel ze wel hebben toegegven militaire verliezen te hebben geleden, maar dit als onvermijdelijk zien).
De Amerikanen daarentegen liegen alles bij elkaar, ontkennen en houden de schijn op.

manc
24-03-03, 15:36
Geplaatst door Dx_
De Irakezen geven niets toe, maar ze ontkennen ook niets.
( Alhoewel ze wel hebben toegegven militaire verliezen te hebben geleden, maar dit als onvermijdelijk zien).
De Amerikanen daarentegen liegen alles bij elkaar, ontkennen en houden de schijn op.

Waarover hebben ze precies gelogen? Dat ze ons maar 0,5% van wat er gaande is laten zien is duidelijk...maar op welke leugen heb je ze kunnen betrappen?

Dragon_Khan
24-03-03, 16:23
Ik denk dat het eigenlijks ook niet echt mogelijk is om de verliezen bij Iraakse leger bij te houden.

Zo veel communicatie met elkaar hebben ze denk ik niet.

Ook is het strategisch onverstandig om te communiceren. De Amerikanen kunnen zoiets best oppikken en dan heb je je positie veraden.

manc
24-03-03, 16:52
Geplaatst door Dragon_Khan
Ik denk dat het eigenlijks ook niet echt mogelijk is om de verliezen bij Iraakse leger bij te houden.

Zo veel communicatie met elkaar hebben ze denk ik niet.

Ook is het strategisch onverstandig om te communiceren. De Amerikanen kunnen zoiets best oppikken en dan heb je je positie veraden.

Ja, maar piloten en tanks commandanten moeten volgens mij wel doorgeven dat ze eenheden hebben vernietigd aan hun leiding. De Amerikanen moeten toch een redelijk beeld hebben van de aantalleen uitgeschakelde Iraakse eenheden...alleen laten ze er maar heel erg weinig van los...hooguit een tankje of 2 hier een bunkertje met garde daar...maar geen 'score'...aangezien de amerikanen en de britten nu ongeveer 20 tot 30 man hebben verloren gok ik dat de score zeker iets is van 1 op 50 (dus 1000 to 1500 Iraakse miliatieren uitgeschakeld...en hun gehele marine, de laatste restanten van de luchtmacht zullen ook wel vernietigd zijn.....hoeveel hebben die gasten nog?