PDA

Bekijk Volledige Versie : Anti-oorlogshackers kraken websites



Simon
25-03-03, 09:10
Anti-oorlogshackers kraken websites

Uitgegeven: 21 maart 2003 16:39
Laatst gewijzigd: 24 maart 2003 11:35

LONDEN - Het aantal websites dat wordt gekraakt door hackers die zich tegen de oorlog in Irak verzetten, is de afgelopen tijd aanzienlijk toegenomen. Dit heeft het veiligheidsbedrijf F-Secure vrijdag bevestigd tegen de Britse omroep BBC. Het zou inmiddels al om meer dan duizend sites gaan.

Veel van de aanvallen bevatten leuzen tegen de oorlog en tegen de Verenigde Staten of Irak. Volgens F-Secure gaat het om drie groepen. Patriotische hackers in de VS, militante islamitische groepen en vredesactivisten.

"Het gaat om een nieuw soort aanvallen", aldus directeur Holloway. Meestal zijn hackers figuren die zich willen bewijzen. Nu gaat het de hackers om het brengen van een boodschap. "De grote meerderheid van de hackeraanvallen is pro-vrede en dat is uitzonderlijk", aldus Holloway. Zo werd onder meer de website van de Amerikaanse marine gekraakt.

Ook het Amerikaanse bedrijf iDefense heeft gemeld dat honderden websites zijn besmeurd met anti-oorlogse graffiti. Dit bedrijf houdt de islamitische hackersgroep Unix Security Guards voor de meeste aanvallen verantwoordelijk.

plexus
25-03-03, 09:38
...is die "controle room" in Daho-Qatar al plat gelegd! :melig2:

manc
25-03-03, 09:56
Geplaatst door plexus
...is die "controle room" in Daho-Qatar al plat gelegd! :melig2: Sure, die zitten helemaal niet op een apart netwerk...

plexus
25-03-03, 10:03
Geplaatst door manb
Sure, die zitten helemaal niet op een apart netwerk...

So? :fplet:

manc
25-03-03, 10:10
Geplaatst door plexus
So? :fplet: Die kan je dus alleen van binnenuit hacken. Weet je wat..ik heb hier een discreet netwekje liggen..tussen 2 laptops en een fileserver...als jij die even hackt..dan geloof ik je.

plexus
25-03-03, 10:16
Geplaatst door manb
Die kan je dus alleen van binnenuit hacken. Weet je wat..ik heb hier een discreet netwekje liggen..tussen 2 laptops en een fileserver...als jij die even hackt..dan geloof ik je.

..he luister 's ik zeg ook niet dat het makkelijk is...maar het is absoluut niet onmogelijk!

manc
25-03-03, 10:17
Geplaatst door plexus
..he luister 's ik zeg ook niet dat het makkelijk is...maar het is absoluut niet onmogelijk! Hoe (gewoon in algemene termen) leg je in vredesnaam een discreet netwerk plat?

Puk
25-03-03, 10:18
Geplaatst door plexus
..he luister 's ik zeg ook niet dat het makkelijk is...maar het is absoluut niet onmogelijk!

Hoe ga jij dat dan aanpakken?

Mark
25-03-03, 10:21
Er zit vast en zeker een ranzige IT'er tussen die perse wil MSN'en. :gsm:

Daarnaast heeft je mooie netwerk weinig zin als je geen verbindingen kunt opzetten met troepen en databanken op andere locaties, daar waar er verbindingen zijn kun je erin komen. het lijkt me sterk dat ze geen enkele verbinding met de buitenwereld hebben.

Maar zal niet zo makkelijk zijn :)