PDA

Bekijk Volledige Versie : NOS laat geen schokkende beelden meer zien by NIS



NIS1
25-03-03, 17:45
Hilversum, De publieke omroepen hebben besloten om schokkende, rechtstreekse oorlogsbeelden uit Irak niet zonder meer te vertonen. Er kwamen veel vragen van kijkers binnen (moet ik geloven?? Het is gewoon Rumsfeld geweest!). Volgens NOS Actueel zijn de reportages geen live sportduel.

Dit zal wel Amerikaanse propagandamachine zijn. Veel omroepen hebben al een telefoontje gehad van hoge Amerikaanse functionarissen van de overheid. Zelfs Aljazeera. Het is niet onvoorstelbaar, dat de NOS hier gehoor aan heeft gegeven.

De Rode Roos
25-03-03, 17:55
shit, dat wordt dan maar Internet.

Belachelijk dat ook de NOS aan zelfcensuur gaan doen. De Amerikaanse ambassadeur? Een paar LPF'ers die de gruwelen van oorlog die zij hebben gesteund niet onder ogen willen zien?

NIS1
25-03-03, 18:06
Echt grappig, hoe de NOS medewerkers met de oorlog omgaan... :droef:

Al Sawt
25-03-03, 18:15
Volgens mij wil de NOS, het beeld van superieure Amerikaanse leger de komende jaren nog koesteren. Aangezien de GI Joe`s nu klop krijgen.

Tomas
25-03-03, 18:23
Voor het internet tijdperk was het een goede gewoonte in NL om geen gruwelijke details van een oorlog of gewonden of dode mensen te tonen op tv. Een korte feitelijke mondelinge weergave moest voldoende zijn.

Omdat zoals we allemaal kunnen zien in het MO-conflict het over en weer smijten van beelden met verminkte lijken geen enkele toegevoegde waarde heeft bij het vinden van een oplossing.

Of de VS dit verzocht heeft aan NL weet ik natuurlijk niet, maar ik kan mij dus wel goed vorostellen dat mensen hebben geklaagd.

Intenetkiddies die een sport hebben gemaakt van lijkensmijten kunnen zich dat natuurlijk niet voorstellen.

Het enige wat je met gruwelijke beelden kweekt is haat. En die haat is altijd destructief.

lennart
25-03-03, 18:27
Arabische televisie zenders hebben geen problemen met het uitzenden van deze beelden, dus het is het beste als wij in Nederland ook over deze beelden beschikken, om de beeldvorming beter te begrijpen.

Al Sawt
25-03-03, 18:46
Geplaatst door lennart
Arabische televisie zenders hebben geen problemen met het uitzenden van deze beelden, dus het is het beste als wij in Nederland ook over deze beelden beschikken, om de beeldvorming beter te begrijpen. Net als de Amerikaanse zenders, die verkoolde lijken van Iraakse soldaten tijdens Golfoorlog 1 uitgebreid lieten zien.

manc
25-03-03, 18:49
Geplaatst door De Rode Roos
shit, dat wordt dan maar Internet.

Belachelijk dat ook de NOS aan zelfcensuur gaan doen. De Amerikaanse ambassadeur? Een paar LPF'ers die de gruwelen van oorlog die zij hebben gesteund niet onder ogen willen zien?

Steunt de LPF de oorlog?

kaassietoch
25-03-03, 18:50
Geplaatst door lennart
Arabische televisie zenders hebben geen problemen met het uitzenden van deze beelden, dus het is het beste als wij in Nederland ook over deze beelden beschikken, om de beeldvorming beter te begrijpen.


Owwww dus de gruwelen van de oorlog kunnen alleen gecommuniceerd worden door een cameraman nog eens te laten inzoomen op de uitpuilende ingewanden van een Amerikaanse GI of het kapotgeslagen hoofd van een Iraaks kind. Ik geloof best waarom die Arabische zenders daar geen problemen meehebben, precies vanwege de beeldvorming. Helaas werkt het bij mij niet zo, ik heb geen behoefte aan een cameraman die struikelt over een lijk, ik snap zo ook wel dat er slachtoffers vallen in een oorlog.

NIS1
25-03-03, 20:20
Al die beelden zijn via KaZaa te downloaden... Zoek op 'aljazeera'.. Een lijstje mpg's krijg je voorgeschoteld van POW's etc..

lennart
25-03-03, 20:59
kaas: je kan de televisie altijd nog uit zetten.

kaassietoch
25-03-03, 21:05
Geplaatst door lennart
kaas: je kan de televisie altijd nog uit zetten.

Dacht je dan dat ik juist ga zitten kijken? Zoals ik me erger aan ramptoeristen die op de andere weghelft een file veroorzaken, zo zie ik ook niks in de snorrende camera's tussen het leed, dat is alles.

Mark
25-03-03, 21:08
[i]Geplaatst door NIS1
NOS laat geen schokkende beelden meer zien by NIS

by NIS.....


Nis wat ben je een mannetje hahahaha onze eigen reporter :)

Ik heb toch wel een morbide interesse voor die lijken. Altijd vreemd te zien wat er met het menselijk lichaam gebeurt door dat soort aggressie :eek:

Ook die filmpjes van springende mensen uit WTC, het blijft maar fascineren..... Vreemd...

Orakel
25-03-03, 21:10
NOS laat geen schokkende beelden meer zien

Ach... gaat Philip Freriks weg?

lennart
25-03-03, 21:11
Geplaatst door kaassietoch
Dacht je dan dat ik juist ga zitten kijken? Zoals ik me erger aan ramptoeristen die op de andere weghelft een file veroorzaken, zo zie ik ook niks in de snorrende camera's tussen het leed, dat is alles.

Hoe maak je dan een verschil tussen wat Sadam doet en wat Amerikaanse en Britse troepen doen? Statistieken? Propaganda?

NIS1
25-03-03, 21:12
Geplaatst door Mark
by NIS.....


Nis wat ben je een mannetje hahahaha onze eigen reporter :)

Ik heb toch wel een morbide interesse voor die lijken. Altijd vreemd te zien wat er met het menselijk lichaam gebeurt door dat soort aggressie :eek:

Ook die filmpjes van springende mensen uit WTC, het blijft maar fascineren..... Vreemd...


:D

manc
25-03-03, 21:13
Geplaatst door Orakel
Ach... gaat Philip Freriks weg?

:)

Die ga ik onthouden!

Puk
25-03-03, 21:13
Geplaatst door Orakel
Ach... gaat Philip Freriks weg?

:melig2:

kaassietoch
25-03-03, 21:32
Geplaatst door lennart
Hoe maak je dan een verschil tussen wat Sadam doet en wat Amerikaanse en Britse troepen doen? Statistieken? Propaganda?

Internet?

maar wat is er mis met het selectief omgaan met het aanbod aan informatie over alle media? Nieuws is nieuws, als een verslaggever zegt dat er 5 burgerslachtoffers zijn gevallen geloof ik dat zo ook wel zonder de plaatjes.

Maar OK, als jij lijken moet zien om je vooroordelen bevestigd te krijgen moet je dat zelf weten.

barfly
25-03-03, 22:09
Geplaatst door Orakel
Ach... gaat Philip Freriks weg?

:lol:
Marga van Praag is al weg, je moet niet teveel willen :p

barfly
25-03-03, 22:14
Ik ben overigens ook voor het niet laten zien van lijken, van welke partij dan ook. Voor details is een aparte toelichting wellicht een optie zoals Discovery oid.

ksis
25-03-03, 22:33
Heeft niets te maken met .... Het enige "hidden " argument is de zuinigheid van de Ollanders. Beelden kosten veel heel veel geld. Een paar Maroc_raddraaiers uitzenden is gratis en levert kijkers op.

Mc7meDJ
25-03-03, 22:46
Geplaatst door kaassietoch
Owwww dus de gruwelen van de oorlog kunnen alleen gecommuniceerd worden door een cameraman nog eens te laten inzoomen op de uitpuilende ingewanden van een Amerikaanse GI of het kapotgeslagen hoofd van een Iraaks kind. Ik geloof best waarom die Arabische zenders daar geen problemen meehebben, precies vanwege de beeldvorming. Helaas werkt het bij mij niet zo, ik heb geen behoefte aan een cameraman die struikelt over een lijk, ik snap zo ook wel dat er slachtoffers vallen in een oorlog.

Kdenk dat in deze thread 2 dingen door elkaar heen lopen ...

1) Of je gruwelen v/d oorlog wel of niet mag laten zien (via welke zender dan ook) ...

2) Propaganda v/d zenders (met propaganda bedoel ik dus,in het algemeen, enige waarheid vermengd met wat leugens ...)

Ksnap zelf mn eigen vraag niet, dus zal ik em ook niet beantwoorden, maar wat ik wel van punt 2) snap is, (mede ondersteunt door een sinterklaas-lookalike genaamd 'hofstede' ofzo vanogtend op nl2...) dat, als je 'gebombardeerd' wordt met propanganda, de enige manier om zoveel mogelijk 'waarheid' v/d leugens te onderscheiden is door zoveel mogelijk propaganda van zoveel mogelijk zenders probeert te bekijken ...

Puk
26-03-03, 00:43
Geplaatst door Mc7meDJ
Kdenk dat in deze thread 2 dingen door elkaar heen lopen ...

1) Of je gruwelen v/d oorlog wel of niet mag laten zien (via welke zender dan ook) ...

2) Propaganda v/d zenders (met propaganda bedoel ik dus,in het algemeen, enige waarheid vermengd met wat leugens ...)

Ksnap zelf mn eigen vraag niet, dus zal ik em ook niet beantwoorden, maar wat ik wel van punt 2) snap is, (mede ondersteunt door een sinterklaas-lookalike genaamd 'hofstede' ofzo vanogtend op nl2...) dat, als je 'gebombardeerd' wordt met propanganda, de enige manier om zoveel mogelijk 'waarheid' v/d leugens te onderscheiden is door zoveel mogelijk propaganda van zoveel mogelijk zenders probeert te bekijken ...

Helemaal mee eens!

Je leert, als het ware, die propaganda terug te vertalen naar een soort van realiteit.

Wat mij dan opvalt is dat de propaganda van Iraakse zijde steeds wanhopiger wordt.