PDA

Bekijk Volledige Versie : Subha na Allah



Sawda
25-03-03, 21:29
Enkele voorbeelden dat Allah (swt) gehoor geeft aan de dua:

* de zandstormen

* raketten die zoek raken

* Apaches die neerstorten

* raketten die de eigen partij raken

* storingen op apparatuur

Subha na Allah, Subha na Allah

Dua:
Allah hoema moenzila al kitab
sarioe al hisab
Allah hoema ahzim hoem
ou zalzil hoem

Vergeet niet om dua te doen, elke dag.

As salaam ou alaikum

Sawda
25-03-03, 23:04
Geplaatst door EdV
Kleine correctie: je VERMOEDT dat Allah gehoor geeft aan de gebeden en de Amerikanen en Britten een beetje hindert.
"Zeker weten" klinkt namelijk een beetje arrogant naar je eigen Opperwezen toe.
En de vraag waarom Allah de Amerikanen en Britten dan niet meteen helemaal het land uitbonjoert beantwoord je liever maar niet.
Misschien is Allah alleen maar geinteresseerd in zoveel mogelijk slachtoffers, waarbij hij mensen als werktuig gebruikt.
Tis maar een gedachte.

Ed

Mijn gedachte is niet jouw gedacht en jouw gedachte is niet mijn gedachte. We kijken beide anders tegen zaken/situaties aan, ik heb daar mijn redenen voor en jij hebt daar jouw redenen voor.

Een hadith:
Wees je bewust van Allah, dan zal je Hem voor je vinden. Als je iets vraagt, vraag het dan Allah. Als je hulp zoekt, zoek dan hulp bij Allah. Weet dat als heel de gemeenschap bij elkaar zou komen om jou enig voordeel te verschaffen, dan zou zij dat alleen kunnen doen als Allah dat al voor jou bepaald had. En als men bij elkaar zou komen om jou schade te berokkenen, dan zou men dat alleen kunnen doen als Allah dat al voor jou bepaald had. De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd.
Wees je bewust van Allah, dan zal je Hem voor je vinden. Zorg dat je Allah kent als het je goed gaat; dan zal hij je kenen bij tegenspoed. Weet dat wat aan jou is voorbijgegaan, jou ook niet moest overkomen en dat wat er met jou is gebeurd, niet aan jou voorbij kan gaan. En weet dat de overwinning met geduld samengaat, vreugde met droefenis en verlichting met moeilijkheden.

Puk
25-03-03, 23:06
Geplaatst door Sawda
Mijn gedachte is niet jouw gedacht en jouw gedachte is niet mijn gedachte. We kijken beide anders tegen zaken/situaties aan, ik heb daar mijn redenen voor en jij hebt daar jouw redenen voor.

Een hadith:
Wees je bewust van Allah, dan zal je Hem voor je vinden. Als je iets vraagt, vraag het dan Allah. Als je hulp zoekt, zoek dan hulp bij Allah. Weet dat als heel de gemeenschap bij elkaar zou komen om jou enig voordeel te verschaffen, dan zou zij dat alleen kunnen doen als Allah dat al voor jou bepaald had. En als men bij elkaar zou komen om jou schade te berokkenen, dan zou men dat alleen kunnen doen als Allah dat al voor jou bepaald had. De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd.
Wees je bewust van Allah, dan zal je Hem voor je vinden. Zorg dat je Allah kent als het je goed gaat; dan zal hij je kenen bij tegenspoed. Weet dat wat aan jou is voorbijgegaan, jou ook niet moest overkomen en dat wat er met jou is gebeurd, niet aan jou voorbij kan gaan. En weet dat de overwinning met geduld samengaat, vreugde met droefenis en verlichting met moeilijkheden.

En als jij nou eens heeeeel snel stopt met die dua's van jou zal dat misschien, zo Allah het wil, een hoop mensenlevens sparen.

Sawda
25-03-03, 23:11
Geplaatst door Puk
En als jij nou eens heeeeel snel stopt met die dua's van jou zal dat misschien, zo Allah het wil, een hoop mensenlevens sparen.

Puk, bemoei je met je eigen zaken!

kaassietoch
25-03-03, 23:19
Geplaatst door Sawda
Enkele voorbeelden dat Allah (swt) gehoor geeft aan de dua:

* de zandstormen

* raketten die zoek raken

* Apaches die neerstorten

* raketten die de eigen partij raken

* storingen op apparatuur

Subha na Allah, Subha na Allah

Dua:
Allah hoema moenzila al kitab
sarioe al hisab
Allah hoema ahzim hoem
ou zalzil hoem

Vergeet niet om dua te doen, elke dag.

As salaam ou alaikum

Ik ga nu nog snel een paar dua's doen om te voorkomen dat nog meer Moslims in dit soort kelders van de religieuze waardigheid afdalen.

Sawda, een duatje voor de overlevingskansen van de burgers in Irak mag dat ook?

Puk
25-03-03, 23:22
Geplaatst door Sawda
Puk, bemoei je met je eigen zaken!

Alleen als jij dat ook doet.

LAP
25-03-03, 23:23
Mag ik ook een Dua doen voor Peter Timofeef dat de zandstorm morgen weg is ??

Dan slaap ik misschien zo lekker! :slaap:
width=1 height=1

Sawda
25-03-03, 23:25
Geplaatst door kaassietoch
Ik ga nu nog snel een paar dua's doen om te voorkomen dat nog meer Moslims in dit soort kelders van de religieuze waardigheid afdalen.



Helaas moet ik je teleurstellen dat dit je in ieder geval niet lukt omdat de Islam een van de meest groeiende godsdienst is in de wereld, al hamdoe lilah.
Een correctie: in jouw geval is het gebedje.

kaassietoch
25-03-03, 23:30
Geplaatst door Sawda
Helaas moet ik je teleurstellen dat dit je in ieder geval niet lukt omdat de Islam een van de meest groeiende godsdienst is in de wereld, al hamdoe lilah.

Je snapt mijn opmerking waarschijnlijk niet, maar je reactie vind ik wel heel veelzeggend...


NU IN DE AANBIEDING!!!!!! SNELSGROEIENDE GODSDIENST!!!! NIEMAND KAN OM DE ISLAM HEEN!!!! KOMT DAT ZIEN!!!! ALLAH MAAK DE AMERIKANEN DOOD!!!!





Een correctie: in jouw geval is het gebedje.

Whatever, hoe zit het met nou met dua voor de Iraqi zelf?

Puk
25-03-03, 23:31
Geplaatst door Sawda
Helaas moet ik je teleurstellen dat dit je in ieder geval niet lukt omdat de Islam een van de meest groeiende godsdienst is in de wereld, al hamdoe lilah.
Een correctie: in jouw geval is het gebedje.

Lekker dan... dat betekent nog meer islamitische dictaturen.

Sawda
25-03-03, 23:40
Geplaatst door kaassietoch
Je snapt mijn opmerking waarschijnlijk niet, maar je reactie vind ik wel heel veelzeggend...


NU IN DE AANBIEDING!!!!!! SNELSGROEIENDE GODSDIENST!!!! NIEMAND KAN OM DE ISLAM HEEN!!!! KOMT DAT ZIEN!!!! ALLAH MAAK DE AMERIKANEN DOOD!!!!

Whatever, hoe zit het met nou met dua voor de Iraqi zelf?

Kaassie toch, je moet mij geen woorden in de mond leggen.

Allah verbiedt jullie niet eerlijk te handelen en vriendelijk te zijn voor degenen die jullie net vanwege jullie godsdienst bevochten en jullie niet uit jullie huizen dreven. Waarlijk, Allah houdt van degenen die daden gelijkelijk vergoeden.


Ik begrijp je 2e vraag niet.

Puk
25-03-03, 23:41
Ik doe een dua voor Sawda!

Doen jullie allemaal mee?

manc
25-03-03, 23:49
Geplaatst door Puk
Ik doe een dua voor Sawda!

Doen jullie allemaal mee? Ik ook, en eentje voor het Iraakse Volk...ik zie ondertussen lachende en spelende kinderen en jongemannen in Umm Quasar op TV die met de soldaten aan het kletsen en het dolleen zijn, om een sigaaretjebietsen, lachend en nieuwsgierig in de camera zwaaien...ik geloof dat het wel goed zal komen met dat volk.

God houdt van zijn kinderen!

Puk
25-03-03, 23:52
Geplaatst door manb
Ik ook, en eentje voor het Iraakse Volk...ik zie ondertussen lachende en spelende kinderen en jongemannen in Umm Quasar op TV die met de soldaten aan het kletsen en het dolleen zijn, om een sigaaretjebietsen, lachend en nieuwsgierig in de camera zwaaien...ik geloof dat het wel goed zal komen met dat volk.

God houdt van zijn kinderen!

Wat zeg je dat toch weer mooi Bman!!

:duim:

kaassietoch
25-03-03, 23:56
Geplaatst door Sawda
Kaassie toch, je moet mij geen woorden in de mond leggen.

Doe ik ook niet, ik maak alleen je Islampromo belachelijk, tfoe dat van die snelst groeiende religie heeft al zo'n baard en ik vind het erg goedkoop om zo met je religie te gaan pronken.



Allah verbiedt jullie niet eerlijk te handelen en vriendelijk te zijn voor degenen die jullie net vanwege jullie godsdienst bevochten en jullie niet uit jullie huizen dreven. Waarlijk, Allah houdt van degenen die daden gelijkelijk vergoeden.


Ik begrijp je 2e vraag niet.

Je bent erg druk bezig met dua die indirect de vernietiging van mensen blijkbaar moet bespoedigen. Waar blijven de dua die ten doel hebben het lot van de Iraqi burgerbevolking verbeteren? Ik geloof niet dat Allah gecharmeerd is van verzoek nummertjes die van hem vragen een soldaat te worden.

De Rode Roos
26-03-03, 00:03
Geplaatst door manb
Ik ook, en eentje voor het Iraakse Volk...ik zie ondertussen lachende en spelende kinderen en jongemannen in Umm Quasar op TV die met de soldaten aan het kletsen en het dolleen zijn, om een sigaaretjebietsen, lachend en nieuwsgierig in de camera zwaaien...ik geloof dat het wel goed zal komen met dat volk.

God houdt van zijn kinderen!

Logisch! Water, voedsel, medicijnen, sigaretten....en het komt zeker goed met dat volk.

Puk
26-03-03, 00:06
Geplaatst door De Rode Roos
Logisch! Water, voedsel, medicijnen, sigaretten....en het komt zeker goed met dat volk.

Iets waar ze in Noord-Korea ook naar hunkeren.

De Rode Roos
26-03-03, 00:08
Geplaatst door Puk
Iets waar ze in Noord-Korea ook naar hunkeren.

Iets waar ze zelfs in de VS ook naar hunkeren.

Puk
26-03-03, 00:33
Geplaatst door De Rode Roos
Iets waar ze zelfs in de VS ook naar hunkeren.

Ik zal het je nog sterker vertellen!

Het is universeel!

De Rode Roos
26-03-03, 00:35
Geplaatst door Puk
Ik zal het je nog sterker vertellen!

Het is universeel!

Duh... :rolleyes:

Puk
26-03-03, 00:39
Geplaatst door De Rode Roos
Duh... :rolleyes:

Klaar. Toch?

LAP
26-03-03, 01:07
Wat zeg je dat toch weer mooi Bman!!

Snik...
width=1 height=1

Mark
26-03-03, 09:27
Er is geen God, er is alleen slecht onderhoud en hoge en lage drukgebieden.

Waar was die God voor de onschuldige burgers die bommen op hun hoofd kregen? Niet hard genoeg gebeden?

manc
26-03-03, 09:51
Geplaatst door Mark Er is geen God, er is alleen slecht onderhoud en hoge en lage drukgebieden.

Giteren door Mullish horen zeggen: God is er zodra je het over hem hebt.


Waar was die God voor de onschuldige burgers die bommen op hun hoofd kregen? Niet hard genoeg gebeden?

Kindertheologie. God heeft de mensen verantwoordelijkheid gegeven over hun daden. Als God alle honger, moord en ellende uit de wereld zou bannen zou je dus ook geen goede of slechte daden meer kunnen doen.

Pixelshade
26-03-03, 09:52
Geplaatst door manb
Ik ook, en eentje voor het Iraakse Volk...ik zie ondertussen lachende en spelende kinderen en jongemannen in Umm Quasar op TV die met de soldaten aan het kletsen en het dolleen zijn, om een sigaaretjebietsen, lachend en nieuwsgierig in de camera zwaaien...ik geloof dat het wel goed zal komen met dat volk.

God houdt van zijn kinderen!

je kijkt teveel cnn he? sporadisch zie je 3 mensen blij zijn, en cnn herhaald het een stuk of 30x per dag, terwijl je op de goede zenders burgers ziet die woest zijn omdat hun huizen en buurt zijn gebombardeerd en zweren wraak

Mark
26-03-03, 09:58
Geplaatst door manb
Giteren door Mullish horen zeggen: God is er zodra je het over hem hebt.

Dan is de paashaas er ook.



Geplaatst door manb
Kindertheologie. God heeft de mensen verantwoordelijkheid gegeven over hun daden. Als God alle honger, moord en ellende uit de wereld zou bannen zou je dus ook geen goede of slechte daden meer kunnen doen.

Dus als je gebed niet wordt verhoord dan komt dat door de eigen verantwoordelijkheid? En als je gebed wel wordt verhoord dan staat God aan je kant? Dit verhaal rammelt aan alle kanten.

Kinder-theologie is een juiste benaming.

manc
26-03-03, 10:05
Geplaatst door Mark
[B]Dan is de paashaas er ook.


Inderdaad. Als jij aan de paashaas denkt dan is hij er. Alle andere dingen bestaan toch ook alleen maar omdat jij er aan denkt?



Dus als je gebed niet wordt verhoord dan komt dat door de eigen verantwoordelijkheid? En als je gebed wel wordt verhoord dan staat God aan je kant? Dit verhaal rammelt aan alle kanten.

Kinder-theologie is een juiste benaming.

Dat is dus niet waar: mensen die moeten lijden op aarde worden in het hiernamaals beloond. Jezus belooft zijn volgelingen juist alleen maar ellende, problemen en moeilijkheden, waar God je dan wel doorheen sleept...de Koran belooft inderdaad rijkelijke beloningen, overwinningen en buit aan zijn volgelingen. Ook vrijwel alle ander religies die ik bestudeerd heb zien verdriet en pijn als een integraal onderdeel van het leven.

manc
26-03-03, 10:07
Geplaatst door Pixelshade
je kijkt teveel cnn he? sporadisch zie je 3 mensen blij zijn, en cnn herhaald het een stuk of 30x per dag, terwijl je op de goede zenders burgers ziet die woest zijn omdat hun huizen en buurt zijn gebombardeerd en zweren wraak

Die mensen die wraak zweren en boos zijn, dat kan ik wel begrijpen. Maar die staan wel (figuurlijk) dit soort dingen te roepen met een Ba'ath AK-47 tegen de slaap gedrukt. Maar goed, de Irakis die al bevrijd zijn koesteren (terecht) een hoop reservers jegens de geallieerden...dat zal zodra de eerste voedselpakketen, water en sigaretten binnenstromen wel anders worden.

Mark
26-03-03, 10:14
Geplaatst door manb
Inderdaad. Als jij aan de paashaas denkt dan is hij er. Alle andere dingen bestaan toch ook alleen maar omdat jij er aan denkt?

Nee dingen bestaan als ze er zjin, ook als ik ergens niet aan denk kan het best bestaan. Maak je geen zorgen, zodra ik sterf en niet meer aan jullie denk zullen jullie nog steeds bestaan ;)



Geplaatst door manb

Dat is dus niet waar: mensen die moeten lijden op aarde worden in het hiernamaals beloond. Jezus belooft zijn volgelingen juist alleen maar ellende, problemen en moeilijkheden, waar God je dan wel doorheen sleept...de Koran belooft inderdaad rijkelijke beloningen, overwinningen en buit aan zijn volgelingen. Ook vrijwel alle ander religies die ik bestudeerd heb zien verdriet en pijn als een integraal onderdeel van het leven.

Nou dan komt alles goed voor de omgekomen burgers van Irak, ze zitten inmiddels in het paradijs :duim:

manc
26-03-03, 10:21
Geplaatst door Mark
Nee dingen bestaan als ze er zjin, ook als ik ergens niet aan denk kan het best bestaan. Maak je geen zorgen, zodra ik sterf en niet meer aan jullie denk zullen jullie nog steeds bestaan ;)

Dat DENK jij maar. Feitelijk besta ik, mijn angst om niet meer te bestaan, en deze conversatie alleen maar omdat jij dit leest en er over denkt. Fascinerend he?


Nou dan komt alles goed voor de omgekomen burgers van Irak, ze zitten inmiddels in het paradijs :duim:

Als ze natuurlijk niet stiekem varkensvlees of alcohol hadden genuttigd en als hun vrouwen en dochters netjes gesluierd waren..dan wel ja.

maturin
26-03-03, 10:34
Tja, wat moet je met al die high-tech spulletjes als je Allah hebt :knipoog:

Mark
26-03-03, 10:42
Geplaatst door manb
[B]Dat DENK jij maar. Feitelijk besta ik, mijn angst om niet meer te bestaan, en deze conversatie alleen maar omdat jij dit leest en er over denkt. Fascinerend he?]

I think therefore I am?

Nee dit soort filosofieen heb ik nooit geacepteerd. Ook die Schopenhauer kan er wat van.

manc
26-03-03, 11:03
Geplaatst door Mark
I think therefore I am?

Ja idd. zelfs je eigen existentie bestaat bij de gratie dat je jezelf (of beter je eigen gedachten) waarneemt.


Nee dit soort filosofieen heb ik nooit geacepteerd. Ook die Schopenhauer kan er wat van.

Je hebt gelijk het gefroebel van Spinoza, Descartes, Heidegger, Witgenstein Schmitgenstein is allemaal troep vergeleken bij de werken van deze man:

http://1stopkorea.com/images/nk-schoolchildrens-palace-kimilsung.jpg

Dienna
26-03-03, 11:16
Wat een zielige vertoning zeg wanneer er met z'n allen wordt ingehakt op iemand die alleen maar haar geloof in haar Schepper toont.

Jullie zorgen er alleen maar meer en meer voor dat de Moslims de bevestiging krijgen dat er momenteel een oorlog tegen de Islam gaande is.

Stelletje misselijke, kleinhersenachtige, kinderachtige bloedzuigertjes zijn jullie. :jammer:

manc
26-03-03, 11:46
Geplaatst door Dienna
Wat een zielige vertoning zeg wanneer er met z'n allen wordt ingehakt op iemand die alleen maar haar geloof in haar Schepper toont.

Jullie zorgen er alleen maar meer en meer voor dat de Moslims de bevestiging krijgen dat er momenteel een oorlog tegen de Islam gaande is.

Stelletje misselijke, kleinhersenachtige, kinderachtige bloedzuigertjes zijn jullie. :jammer:

Een pareltje van wijsheid Dienna..waarlijk!

Mark
26-03-03, 12:09
Geplaatst door Dienna
Wat een zielige vertoning zeg wanneer er met z'n allen wordt ingehakt op iemand die alleen maar haar geloof in haar Schepper toont.

Jullie zorgen er alleen maar meer en meer voor dat de Moslims de bevestiging krijgen dat er momenteel een oorlog tegen de Islam gaande is.

Stelletje misselijke, kleinhersenachtige, kinderachtige bloedzuigertjes zijn jullie. :jammer:

Hoe bedoel je? Het gaat er om dat bidden niet helpt en dat zandstormen natuurverschijnselen zijn die vaker in Irak voorkomen.

Ik ben gewoon erg verbaasd over het hele verschijnsel dat bidden zou leiden tot het feit dat God aan jou kant zou komen te staan. Het klinkt gewoon allemaal niet erg logisch.

manc
26-03-03, 12:26
Geplaatst door Mark
Hoe bedoel je? Het gaat er om dat bidden niet helpt en dat zandstormen natuurverschijnselen zijn die vaker in Irak voorkomen.

Ik ben gewoon erg verbaasd over het hele verschijnsel dat bidden zou leiden tot het feit dat God aan jou kant zou komen te staan. Het klinkt gewoon allemaal niet erg logisch.

Idd. Dat vind ik ook een primitieve gedachte, dat als je maar hard genoeg bid, dat je dan je zin wel krijgt..

kaassietoch
26-03-03, 12:35
Geplaatst door Dienna
Wat een zielige vertoning zeg wanneer er met z'n allen wordt ingehakt op iemand die alleen maar haar geloof in haar Schepper toont.

Het is de manier waarop, alhoewel ik geloof dat jij van die kritiek niks zal snappen.



Jullie zorgen er alleen maar meer en meer voor dat de Moslims de bevestiging krijgen dat er momenteel een oorlog tegen de Islam gaande is.

Hoe vaker ik die term 'oorlog tegen de Islam' hoor, hoe meer ik overtuigd raak van het feit dat deze oorlog tussen de oren van de betreffende Moslim zit. Levensgevaarlijk, kijk maar naar Osama Bin Laden.



Stelletje misselijke, kleinhersenachtige, kinderachtige bloedzuigertjes zijn jullie. :jammer:

Ik zal voor je innerlijke zielerust bidden.

MissyII
26-03-03, 13:49
Geplaatst door Sawda
Enkele voorbeelden dat Allah (swt) gehoor geeft aan de dua:

* de zandstormen

* raketten die zoek raken

* Apaches die neerstorten

* raketten die de eigen partij raken

* storingen op apparatuur

Subha na Allah, Subha na Allah

Elhamdoulilah. Zo zie je maar dat Allah swt de almachtige is. Allahoe akbar

Dua:
Allah hoema moenzila al kitab
sarioe al hisab
Allah hoema ahzim hoem
ou zalzil hoem

Amin

Vergeet niet om dua te doen, elke dag.

As salaam ou alaikum

Dienna
26-03-03, 14:57
Geplaatst door Mark
Hoe bedoel je? Het gaat er om dat bidden niet helpt en dat zandstormen natuurverschijnselen zijn die vaker in Irak voorkomen.

Ik ben gewoon erg verbaasd over het hele verschijnsel dat bidden zou leiden tot het feit dat God aan jou kant zou komen te staan. Het klinkt gewoon allemaal niet erg logisch.

En ik ben gewoon verbaasd van de arrogantie die ongelovigen zoals jullie hebben; de gedachten alles in eigen hand te hebben en geen God nodig te hebben tijdens dit soort situaties. Voor een ongelovige als jij klinkt het misschien niet logisch, maar voor een Moslim die gelooft dat God elk gebed hoort en kan VERHOREN klinkt dit superlogisch.

Of mogen we tegenwoordig niet eens meer geloven van jou?!

Geloof jij nou maar lekker in jezelf. En wees niet zo hypocriet om:"OH MIJN GOD!!!" te roepen wanneer je iets overkomt, want dat is een verschijnsel die ik onlogisch vindt bij het zien van een ongelovige die dat uitspreekt.

Dienna
26-03-03, 15:00
Geplaatst door manb
Idd. Dat vind ik ook een primitieve gedachte, dat als je maar hard genoeg bid, dat je dan je zin wel krijgt..

Wie heeft dit ooit beweerd?! Zij GELOOFT dat haar doe3a is verhoord. Dat is het verschil tussen een ongelovige die alles op natuurverschijnselen gooit en een gelovige die alles terugleidt naar God.

Wij geloven namelijk nog steeds dat GOD de schepper is van de natuur, de Schepper van alles wat we hier op aarde en daarbuiten tegenkomen. Dus het is erg onlogisch als een natuurVERSCHIJNSEL niet van God zou zijn.... :verward:

manc
26-03-03, 15:09
Geplaatst door Dienna
[B]Wie heeft dit ooit beweerd?! Zij GELOOFT dat haar doe3a is verhoord. Dat is het verschil tussen een ongelovige die alles op natuurverschijnselen gooit en een gelovige die alles terugleidt naar God.


Dat heb ik helemaal niet gezegt. Ik zeg alleen dat ze voor het verkeerde bid en tegen MARK zeg ik dat idd onwaarschijnlijk is dat dit het werk van God is, louter omdat iemand er om bid. Ik weet zeker dat bidden zo niet werkt.


Wij geloven namelijk nog steeds dat GOD de schepper is van de natuur, de Schepper van alles wat we hier op aarde en daarbuiten tegenkomen. Dus het is erg onlogisch als een natuurVERSCHIJNSEL niet van God zou zijn.... :verward:

Je kan ook in God geloven zonder allerlei Dei ex Machina, of de door gebed afgedwongen goddelijke interventie, dat vind ik sowieso nogal middeleeuwse concepten.

Mark
26-03-03, 15:10
Geplaatst door Dienna
En ik ben gewoon verbaasd van de arrogantie die ongelovigen zoals jullie hebben; de gedachten alles in eigen hand te hebben en geen God nodig te hebben tijdens dit soort situaties. Voor een ongelovige als jij klinkt het misschien niet logisch, maar voor een Moslim die gelooft dat God elk gebed hoort en kan VERHOREN klinkt dit superlogisch.

Of mogen we tegenwoordig niet eens meer geloven van jou?!

Geloof jij nou maar lekker in jezelf. En wees niet zo hypocriet om:"OH MIJN GOD!!!" te roepen wanneer je iets overkomt, want dat is een verschijnsel die ik onlogisch vindt bij het zien van een ongelovige die dat uitspreekt.

Ik ben blij te zien dat gelovigen niet de arrogantie hebben te denken alle wijsheid in pacht te hebben :aanwal:

Van mij mag je geloven wat je wilt :) Zolang het maar geen negatieve effecten heeft voor mij.

Je kunt er op rekenen dat ik dat soort termen niet hanteer uit principe.

De Rode Roos
26-03-03, 15:17
goh, wat een klassieke discussie. :haha:

Malcolm_X
26-03-03, 17:50
17. Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.
(surah al anfaal)