PDA

Bekijk Volledige Versie : Mensen in Nood stelt 667 open voor hulp Irak



Simon
26-03-03, 13:34
Mensen in Nood stelt 667 open voor hulp Irak

Dit is een origineel persbericht.

Mensen in Nood vraagt Nederlanders geld over te maken naar Giro 667 en zo de humanitaire hulpverlening in Irak te steunen. Mensen in Nood wil het geld gebruiken om met name de vluchtelingen op het platteland van Noord Irak van noodhulp te voorzien. Door de oorlog zijn honderdduizenden Irakezen uit de steden gevlucht naar familie op het platteland. Dorpen zijn overbevolkt, er is behoefte aan voedsel, sanitatie, dekens, etc.

Mensen in Nood maakt samen met Memisa, ICCO en Kerkinactie deel uit van het Dutch Consortium (D.C.) dat al 12 jaar actief is in Noord Irak. Via de drie kantoren van D.C. in Noord Irak kunnen noodhulpmaterialen worden ingekocht en gedistribueerd, zoals voedsel, dekens, kookmaterialen en tenten. De meeste materialen worden lokaal ingekocht. De kantoren van D.C. in Noord Irak worden op dit moment bemand door lokale medewerkers. De Nederlandse coördinator Lex Ros van Mensen in Nood en Memisa is nu in Nederland, maar zal op korte termijn weer richting Noord Irak vertrekken om daar de hulpprogramma’s te ondersteunen. Mensen in Nood stuurt communicatieapparatuur naar Noord Irak. Om vluchtelingen te beschermen markeren we landmijnen. Ook steunt Mensen in Nood een project dat straatkinderen helpt in de oorlogssituatie, zij verstrekt noodhulppakketten en zoekt voor de kinderen een veilig onderkomen tijdens aanvallen. In Midden en Zuid Irak steunen Mensen in Nood en Memisa het werk van Caritas Iraq die op 14 lokaties op het platteland voedsel- en medische hulp geeft en water- en sanitatieprojecten opzet.

Mensen kunnen het werk van Mensen in Nood steunen door geld over te maken op Giro 667 o.v.v. Hulpverlening Irak van Mensen in Nood in Den Haag. Er is veel geld nodig om de grote groepen vluchtelingen van noodhulp te voorzien.

Simon
26-03-03, 14:35
Je hoeft maar een gironummer te noemen en het aantal views van een topic blijft dramatisch laag. Hoezo niet geintegreerd ? :)

Simon

Puk
26-03-03, 14:46
http://www.niceware.com/zebra/kids/c02.GIF

ksis
26-03-03, 19:21
Geef Uw geld om de salarissen ( a raison van 18 000 euro/mnd) van managers te betalen en dat voor 3 werkdagen/week. Geen cent ! de einigen die er beter van worden zijn de verzamelaars zelf en niet de ontvangers. Irak en Iraki's zijn 12 jaar blootgesteld aan de misdaden van US en UK en dus een jaartje kunnen ze nog zeker volhouden.

Als je niets geeft dan zijn de eerste slachtoffers de organisaties zelf en niet de Irakezen of de Afrikanen of ....! Kijk naar het COA !! geen azielzoekers = massaontslagen.
Never nooit iets donneren.
Hoe te schenken:
Wat ik doe, is een bedrag sturen naar een gezin waarvan ik weet dat de vrouw een weduwe is, en kinderen heeft of een gezin waarin zieken worden verzorgd, of ... Ik moet ook melden dat mijn donaties geen politieke of godsdienstige kleur hebben. Van mijn giften profiteert net zogoed een moslim gezin in Pakistan of Marokko, een Hindoe gezin in India ...etc.

Nee !! ik trek mijn giften echt niet van de belasting !!veel mensen proberen mij om te praten om het te doen met het argument: wat je krijgt kan je weer geven als je dat wil!! maar ik doe het niet.