PDA

Bekijk Volledige Versie : Irak wordt moslimstaat na de oorlog



NIS1
26-03-03, 17:56
Weer een stelling van mijn kant (gratis voor de autochtoonse medeprikkers):

Zelf ben ik een soenniet en wens geen Moslimstaat met allemaal baardapen. Laat dat duidelijk zijn.. :jeweetog:

Amerikanen hebben erop gerekend steun te ontvangen van de Sjieten in Zuid-Irak. Tot hun grote verbazing zijn de Sjieten helemaal niet zo gastvrij. Het verrast me absoluut niet! De Sjietische moslims zijn voor een groot deel geloofsgenoten van extremistische moslims (Iran, Afghanistan etc.).

Wanneer deze Sjieten de macht gaan krijgen (of een deel ervan) in Irak zal er een 2e Iran komen, met een nog groter haat tegen het westen.

Ik denk, dat het westen beter gebaat is met Saddam aan de macht, dan een democratische Irak. Democratie betekent Islam aan de macht.. Zie de verkiezingen in Algerije..

De Rode Roos
26-03-03, 18:01
De Amerikanen zullen dat niet toestaan, want that's not in America's interest. Ik denk dat er 2 opties zijn:

1. Bush installeert een Amerikaanse regering met vooral ambassadeurs en wat generaals.

2. Bush helpt een Irakeze Mubarak aan de macht.

Ik denk dat het een combinatie van beide wordt. In het begin zal het optie 1 zijn. Na een paar jaar optie 2.

manc
26-03-03, 18:07
De Sjietische moslims zijn voor een groot deel geloofsgenoten van extremistische moslims (Iran, Afghanistan etc.).


Afghanistan? No way, de shiiten werden daar grondig onderdrukt door de talibs.

Maar goed, Shiit betekent niet gelijk radicaal...net zoals je gematigde katholieken en radicale katholieken hebt heb je dat dat ook bij protestanten...idem dito bij de shi-iten...Ik correspondeer al tijden met een (ismaeli) shi-it uit pakistan en die jongen is alles behalve radicaal...

Ik denk dat de Amerikanen en de Britten er alles aan gelegen is om te voorkomen dat er een theocratie in Irak ontstaat...ik denk ook niet dat dat gebeurt. Er moet dan wel voor volle magen en vrede gezorgd worden.

Dx_
26-03-03, 18:30
NIS1. Zelf ben ik een soenniet en wens geen Moslimstaat met allemaal baardapen. Laat dat duidelijk zijn..

Ten eerste vraag ik je een beetje respect te tonen voor de mensen die de soenna van de profe(e)t(en) volgen en de baard laten staan.
Wa layardaw 3anka Alyahoed wa Nassara hatta tatabi3a Millatahom.


Ik denk, dat het westen beter gebaat is met Saddam aan de macht, dan een democratische Irak. Democratie betekent Islam aan de macht.. Zie de verkiezingen in Algerije..

Het westen was inderdaad deccenialang gebaat met een Saddam in Irak en soortgelijke leiders in andere islamitische landen. De gecreerde Frankensteinen beginnen nu echter een eigen leven te leiden.

Ik denk dat de analyse van de Rode Roos de juiste is.

kaassietoch
26-03-03, 18:55
Ach die haat tegen het westen. Dat blijft voornamelijk een resultaat van radicale dodo's die op deze wijze zieltjes winnen.

Wat ik echter niet zou snappen aan een dergelijk scenario is dat shi'ieten die als minstens 20 jaar zoniet langer zuchten onder een verdrukkende dictatur dan weer vrijwillig zouden kiezen voor eenzelfde rampzalig regime, of durft iemand de bewering aan dat tijdens Khomeini Iran een prachtland was met respect voor individuele vrijheid en mensenrechten?

Zijn ze daar dan zo gefixeerd op de Islam dat ze er met gemak weer de volgende dictator in het zadel hebben? Sorry, als dat het geval wordt hebben ze hun ellende verdiend, als je jarenlang gebukt ben gegaan onder HET voorbeeld hoe het niet moet, verwacht ik toch wel dat je als volk een beetje de brains en het initiatief hebt om het zover nooit meer te laten komen, Duitsland heeft zich ook van zijn dictatuur kunnen ontdoen.

Ach Bush is wel dom, maar zijn adviseurs weten dat er voorlopig een yankgetrouwe regering geinstalleerd meot worden om orde op zaken te stellen en ik geef ze daarin geen ongelijk.

Mc7meDJ
26-03-03, 19:31
Geplaatst door kaassietoch
Ach die haat tegen het westen. Dat blijft voornamelijk een resultaat van radicale dodo's die op deze wijze zieltjes winnen.


Ach die haat tegen het midden-oosten. Dat blijft voornamelijk een resultaat van radicale dodo's in het witte huis die op deze wijze de zieltjes van bush en powell hebben gewonnen.



Geplaatst door kaassietoch
blabla...
Ach Bush is wel dom, maar zijn adviseurs weten dat er voorlopig een yankgetrouwe regering geinstalleerd meot worden om orde op zaken te stellen en ik geef ze daarin geen ongelijk.

volledig mee eens ! sterker nog , ik denk dat condoleezza (lassie) rice meer macht heeft dan bush zelf.
Zij is ook de enige die hem de geo-politieke-strategie van de vs in de komende 10 jaar in 4 woorden (da's het maximum wat bush's brain aankan) kan uitleggen :"From baghdad to beijing"

manc
26-03-03, 19:37
Mc7meDJ

__________________
Subsidise Peas 2 da middle east !




Waarom moeten er erwten naar het midden oosten? Hebben ze niet al genoeg erwten, linzen en andere zaadjes? Eikels hebben ze zeker al genoeg! ;)

Mc7meDJ
26-03-03, 19:52
Geplaatst door manb
Waarom moeten er erwten naar het midden oosten? Hebben ze niet al genoeg erwten, linzen en andere zaadjes? Eikels hebben ze zeker al genoeg! ;)

Over eikels ken ik nie oordelen, omdat enkel eikels, eikels herkennen ;)
Maar over dat onderschrift: tis meer mijn manier van klagen tegen de 'subsidie-cultuur' van de eu en de vs, wat ten grondslag leg van 'het niet kunnen aansluiten' v/d 3de wereld bij de 1(?)ste wereld (wat is eigenlijk de de '2de' wereld btw off topic...) gecombineerd met het -met 2 maten-metende politiek van (vnl.) de vs en eu ...
dus trug komend op t onderschrift: de dag dat erwten gesubsidieerd worden door de eu en de vs naar het middenoosten, zal de dag zijn dat de vs en eu niet meer met 2 maten meten in het midden oosten (hoe ze over de rest v/d wereld dan roellen , maakt iemand uit het MO geen vak uit denk ik .. ;)

kaassietoch
26-03-03, 20:00
Geplaatst door Mc7meDJ
Ach die haat tegen het midden-oosten. Dat blijft voornamelijk een resultaat van radicale dodo's in het witte huis die op deze wijze de zieltjes van bush en powell hebben gewonnen.

Ze zijn gek op het Midden Oosten dat weet je best: olie. En een vliegtuig of twee het WTC in was ook geen goede Islampromocampagne natuurlijk.




volledig mee eens ! sterker nog , ik denk dat condoleezza (lassie) rice meer macht heeft dan bush zelf.
Zij is ook de enige die hem de geo-politieke-strategie van de vs in de komende 10 jaar in 4 woorden (da's het maximum wat bush's brain aankan) kan uitleggen :"From baghdad to beijing"

Als jij het stuk ertussen maar blabla vind wil ik wel geloven dat Rice jou af en toe ook wel wat lieve woordjes in je oor fluistert.

Mc7meDJ
26-03-03, 20:10
Geplaatst door kaassietoch
Als jij het stuk ertussen maar blabla vind wil ik wel geloven dat Rice jou af en toe ook wel wat lieve woordjes in je oor fluistert. [/B]

negeren kun je leren, dat jij dat OOK onder de knie hebt, wil ik best wel geloven ...

kaassietoch
26-03-03, 20:14
Geplaatst door Mc7meDJ
negeren kun je leren, dat jij dat OOK onder de knie hebt, wil ik best wel geloven ...

Thank U, duidelijk, je voldoet dus aan mijn verwachtingspatroon...

taouanza
26-03-03, 20:55
Ach Bush is wel dom, maar zijn adviseurs weten dat er voorlopig een yankgetrouwe regering geinstalleerd meot worden om orde op zaken te stellen en ik geef ze daarin geen ongelijk. [/B] [/QUOTE]


nee daar geef JIJ ze geen ongelijk in maar het zou wel DOM zijn van de irakezen omdat te pikken.
mof mogen irakezen dan alleen nog dankbaar zijn?

De Rode Roos
26-03-03, 21:03
Misschien wordt Irak wel de 52ste staat van de VS, naast de 51ste staat genaamd Israel. ;)

Puk
26-03-03, 21:06
Geplaatst door kaassietoch

Zijn ze daar dan zo gefixeerd op de Islam dat ze er met gemak weer de volgende dictator in het zadel hebben? Sorry, als dat het geval wordt hebben ze hun ellende verdiend, als je jarenlang gebukt ben gegaan onder HET voorbeeld hoe het niet moet, verwacht ik toch wel dat je als volk een beetje de brains en het initiatief hebt om het zover nooit meer te laten komen, Duitsland heeft zich ook van zijn dictatuur kunnen ontdoen.


Dat gevoel heb ik dus ook: dat moslims zo gefixeerd zijn op de Islam dat ze een theocratie, en dus een dictatuur, volkomen logisch vinden.

Is onderdrukking dan niet een logisch gevolg van zo'n houding?

Puk
26-03-03, 21:08
Geplaatst door Mc7meDJ
Ach die haat tegen het midden-oosten. Dat blijft voornamelijk een resultaat van radicale dodo's in het witte huis die op deze wijze de zieltjes van bush en powell hebben gewonnen.

volledig mee eens ! sterker nog , ik denk dat condoleezza (lassie) rice meer macht heeft dan bush zelf.
Zij is ook de enige die hem de geo-politieke-strategie van de vs in de komende 10 jaar in 4 woorden (da's het maximum wat bush's brain aankan) kan uitleggen :"From baghdad to beijing"

condoleezza lassie rice! CONDOLEEZZA LASSIE RICE!

:lol: :moe:

kaassietoch
26-03-03, 21:23
Geplaatst door taouanza



nee daar geef JIJ ze geen ongelijk in maar het zou wel DOM zijn van de irakezen omdat te pikken.

Als de Iraqi er wel bij varen zou het wel DOM zijn om dat niet te pikken, laten we dus maar afwachten.




of mogen irakezen dan alleen nog dankbaar zijn?

Zullen we van het simpele principe uitgaan dat niet nog eens een dicatuur onder welke vlag dan ook voorlopig het beste voor ze is?

jaja
26-03-03, 21:41
Geplaatst door NIS1
[B]Weer een stelling van mijn kant (gratis voor de autochtoonse medeprikkers):

Zelf ben ik een soenniet en wens geen Moslimstaat met allemaal baardapen. Laat dat duidelijk zijn.. :jeweetog:

Amerikanen hebben erop gerekend steun te ontvangen van de Sjieten in Zuid-Irak. Tot hun grote verbazing zijn de Sjieten helemaal niet zo gastvrij. Het verrast me absoluut niet! De Sjietische moslims zijn voor een groot deel geloofsgenoten van extremistische moslims (Iran, Afghanistan etc.). de extremisten in Afghanistan, Egypte, Syri"e en vooral Saudia Arabia zijn Sunni's ....
En ik ken een paar iraakse shi'ieten, en ze zijn, op 1 na, allemaal baardloos en absoluut niet extremistisch, eigenlijk zelfs vrij gematigd / verlicht.


Wanneer deze Sjieten de macht gaan krijgen (of een deel ervan) in Irak zal er een 2e Iran komen, met een nog groter haat tegen het westen. iran is een vreemde staat. wat daar gaat gebeuren, zonder ingrijpen van de VS, kan nog wel eens heel verrassend zijn.

Ik denk, dat het westen beter gebaat is met Saddam aan de macht, dan een democratische Irak. Democratie betekent Islam aan de macht.. Zie de verkiezingen in Algerije.. en hier zit een probleem, de tegenstellingen tussen de moslims in irak. er zijn drie groepen: shi' ieten, sunni's en sunni-koerden. een echte meerderheid is er voor geen van allen. Daarnaast is er een reele kans dat irak vrij snel economisch er weer boven op komt ... als dat een beetje doorgegeven wordt aan de bevolking, vervalt het ergste extremisme vrij snel. al met al ... wil ik wel eens zien hoe "islamitisch" irak is over 10 jaar, ik vermoed vrij gematigd.