PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA tegen wapenstilstand na aanval op markt



Pytaghoras
27-03-03, 02:10
Op het 12 uur journaal van BBCWORLD kwam net het nieuws + beelden binnen van een geallieerde raket die ontplofte op een markt in Bagdad. Tientallen burgerdoden.

Ik weet niet waarom ik het deed, maar ik pakte de telefoon en belde naar het partijbureau van de PvdA (070-3183025), met de vraag of gebeurtenissen als deze een reden kon zijn voor de PvdA om haar politieke steun aan deze aanvallen te staken.

Antwoord: "eeuh ehh Nee, wij zijn tegen collateral damage. Wij zijn tegen die oorlog. Het is verschrikkelijk dat hier een burgerdoel getrofgfen is"

ik: "Maar jullie willen toch niet breken met het CDA? Ik dacht dat dat de reden was dat jullie deze oorlog politiek bleven steunen (op voorwaarde dat Nederland zelf niet meedoet)."

A: Klopt.

ik: En jullie zijn nu niet voor een wapenstilstand?

A: nee. Want dan vallen er duizenden doden onder de Shi'íten.

ik: Hoezo? Die vielen er de afgelopen maanden toch ook niet?

A: nee. Toch zou het stoppen van deze oorlog op dit moment catastrofale gevolgen hebben.

ik: Kan best. Maar wat een wapenstilstand tot gevolg heeft merken we daarna. Die markt wordt NU gebombardeerd en meer volgt ongetwijfeld de komende dagen. De geallieerden doen dat, niet Hoessein. Dat kun je politiek toch niet blijven steunen? Dan ben je moreel medeplichtig aan de aanval op burgerdoelen

A: Dat is de schuld van het CDA. Bel je die ook?

Ik: Mij best. Maar jullie zijn dus niet voor een staakt-het-vuren.

A: klopt.

ik: OK. Ik weet genoeg. [einde gesprek]

Dit is geen nieuws dus echt hoog zal dit bericht niet bij indymedia geplaats worden denk ik. Maar bel de PvdA af en toe eens op. Ik ben erg benieuwd bij welk aantal burgerdoden precies de limiet ligt waarboven politieke steun aan de oorlog niet langer 'verantwoord' is en de PvdA zich gedwongen voelt om zich voor een staakt-het-vuren uit te spreken.

Het bombarderen van een markt is voor de PvdA in elk geval nog niet 'erg' genoeg.

René


In ben in ieder geval erg blij dat ik niet op PVDA heb gestemd. Die zullen nooit mijn stem krijgen, stelletje hypocrieten. Gelukkig heb ik op SP gestemd.

Simon
27-03-03, 08:55
Ik neem aan dat je ook zo verontwaardigd de ambassade van Irak gebeld hebt de afgelopen jaren omdat er velen in Irak vermoord, gemarteld of simpelweg verdwenen zijn.

Simon

jaja
27-03-03, 09:01
Geplaatst door Pytaghoras
Op het 12 uur journaal van BBCWORLD kwam net het nieuws + beelden binnen van een geallieerde raket die ontplofte op een markt in Bagdad. Tientallen burgerdoden.

Ik weet niet waarom ik het deed, maar ik pakte de telefoon en belde naar het partijbureau van de PvdA (070-3183025), met de vraag of gebeurtenissen als deze een reden kon zijn voor de PvdA om haar politieke steun aan deze aanvallen te staken.

Antwoord: "eeuh ehh Nee, wij zijn tegen collateral damage. Wij zijn tegen die oorlog. Het is verschrikkelijk dat hier een burgerdoel getrofgfen is"

ik: "Maar jullie willen toch niet breken met het CDA? Ik dacht dat dat de reden was dat jullie deze oorlog politiek bleven steunen (op voorwaarde dat Nederland zelf niet meedoet)."

A: Klopt.

ik: En jullie zijn nu niet voor een wapenstilstand?

A: nee. Want dan vallen er duizenden doden onder de Shi'íten.

ik: Hoezo? Die vielen er de afgelopen maanden toch ook niet?

A: nee. Toch zou het stoppen van deze oorlog op dit moment catastrofale gevolgen hebben.

ik: Kan best. Maar wat een wapenstilstand tot gevolg heeft merken we daarna. Die markt wordt NU gebombardeerd en meer volgt ongetwijfeld de komende dagen. De geallieerden doen dat, niet Hoessein. Dat kun je politiek toch niet blijven steunen? Dan ben je moreel medeplichtig aan de aanval op burgerdoelen

A: Dat is de schuld van het CDA. Bel je die ook?

Ik: Mij best. Maar jullie zijn dus niet voor een staakt-het-vuren.

A: klopt.

ik: OK. Ik weet genoeg. [einde gesprek]

Dit is geen nieuws dus echt hoog zal dit bericht niet bij indymedia geplaats worden denk ik. Maar bel de PvdA af en toe eens op. Ik ben erg benieuwd bij welk aantal burgerdoden precies de limiet ligt waarboven politieke steun aan de oorlog niet langer 'verantwoord' is en de PvdA zich gedwongen voelt om zich voor een staakt-het-vuren uit te spreken.

Het bombarderen van een markt is voor de PvdA in elk geval nog niet 'erg' genoeg.

René


In ben in ieder geval erg blij dat ik niet op PVDA heb gestemd. Die zullen nooit mijn stem krijgen, stelletje hypocrieten. Gelukkig heb ik op SP gestemd. dacht je nu echt dat de beslissing om de oorlog als feit te accepteren niet gebasseerd was op de wetenschap dat er ook burgerslachtoffers zouden vallen? Beetje simpel.
Als je deze oorlog accepteert als feit en zegt dat je wilt dat hij zo snel mogelijk en zo goed mogelijk beeindigd wordt, zeg je dat je accepteert dat er burgerslachtoffers gaan vallen (honderden, heel waarschijnlijk duizenden) maar dat je wilt dat de Amerikaanse en britse troepen hun best doen zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken terwijl ze toch hun doel bereiken. Tot nu toe lukt dat redelijk. Vergeleken met de eerste golfoorlog is het aantal burgerslachtoffers veel lager. Als je bedenkt dat er al een grondoorlog gaande is in de buurt van bewoonde gebieden zelfs verrassend laag.
Kijk even naar arabische oorlogen zoals iran-irak ... en hoeveel burgerslachtoffers daar vielen ...

kaassietoch
27-03-03, 09:11
Geplaatst door Simon
Ik neem aan dat je ook zo verontwaardigd de ambassade van Irak gebeld hebt de afgelopen jaren omdat er velen in Irak vermoord, gemarteld of simpelweg verdwenen zijn.

Simon

:duim:, touché!!

Bart
27-03-03, 12:20
Geplaatst door Pytaghoras
In ben in ieder geval erg blij dat ik niet op PVDA heb gestemd. Die zullen nooit mijn stem krijgen, stelletje hypocrieten. Gelukkig heb ik op SP gestemd.

Bwoehahaha! De SP??? Nou, mijn achting voor je is in ieder geval behoorlijk gedaald. Hoe verzin je het! Help je je land zo graag naar de knoppen? Moet je vooral die partij stemmen.

Verder is de reactie van Simon een hele scherpe. Ik ben benieuwd wat je daarop antwoordt, want voorlopig lijkt het er een beetje op dat je exact hetzelfde doet als je de PvdA verwijt: hypocrisie.

observer
27-03-03, 13:25
over aandacht voor de burger bevolking te spreken:

BAGDAD De Iraakse Republikeinse Garde
verhindert burgers de hoofdstad Bagdad
te verlaten,meldt de correspondent van
het Iraanse persbureau IRNA.Gardisten
zouden mensen terugsturen die uit angst
voor de bombardementen willen vluchten.

Volgens IRNA willen de Iraakse leiders
burgers als menselijk schild gebruiken.
Als er veel burgerslachtoffers vallen,
zou dat de druk op de aanvallers om de
oorlog te staken,kunnen vergroten.

In Bagdad doen ook geruchten de ronde
dat de explosies op een drukke markt,
gisteren,veroorzaakt kunnen zijn door
de eigen troepen,uit propagandistische
overwegingen.

je kan irna toch moeilijk een zionistisch kruisvaardersbolwerk noemen

Dienna
27-03-03, 13:35
Geplaatst door Simon
Ik neem aan dat je ook zo verontwaardigd de ambassade van Irak gebeld hebt de afgelopen jaren omdat er velen in Irak vermoord, gemarteld of simpelweg verdwenen zijn.

Simon

Wat een DOMME opmerking!!!! Leven wij in IRAK??? Hebben wij op Saddam gestemd?!?!? Phytagoras wil aangeven dat wij hier in Nederland stemmen en dat mede dankzij onze stem deze kloteoorlog wordt gesteund!

Stelletje sukkels bij elkaar allemaal hierboven zijn jullie. En maar afkraken, maar LEZEN en NADENKEN HO MAAR!

Kotsmisselijk wordt ik van jullie streken! !

manc
27-03-03, 13:37
Melding naar beheer onderweg.



Hierzo zeikerd, jij je zin.

De Joden uit de streek en je vlaggen als ruil.

Je mag voortaan inloggen als manc


Beheer/angkor

Bart
27-03-03, 13:41
Geplaatst door Dienna
Wat een DOMME opmerking!!!! Leven wij in IRAK??? Hebben wij op Saddam gestemd?!?!? Phytagoras wil aangeven dat wij hier in Nederland stemmen en dat mede dankzij onze stem deze kloteoorlog wordt gesteund!

Stelletje sukkels bij elkaar allemaal hierboven zijn jullie. En maar afkraken, maar LEZEN en NADENKEN HO MAAR!

Kotsmisselijk wordt ik van jullie jodenstreken! Ja precies ja, JODENSTREKEN!

Zeg dom gansje, lees JIJ eigenlijk wel goed? Pythagoras heeft niet eens PvdA gestemd. Wat zit hij (en jij) dus te zeuren?

Dienna
27-03-03, 15:06
Geplaatst door manb
Melding naar beheer onderweg.


Oeeeeeh, nou wordt ik echt heel bang joh! Gaat henen jij joh! Ik weet precies waar jullie op uit zijn! Net zolang bloedzuigen totdat mensen zichzelf niet meer in de hand hebben.....ik zeg het maar niet nog een keer he, anders gaat Bmannetje weer naar papa-beheer...:vingers:

Dienna
27-03-03, 15:08
Geplaatst door Bart
Zeg dom gansje, lees JIJ eigenlijk wel goed? Pythagoras heeft niet eens PvdA gestemd. Wat zit hij (en jij) dus te zeuren?

Dat bedoelde ik ook niet KNEUS! Ik heb het over het leven hier in NEDERLAND! Wat kunnnen wij doen aan het beleid van Irak?!?!?!? Precies ja, niks! Maar wij kunnen wel wat doen aan het stinkbeleid van Nederland!

manc
27-03-03, 15:14
Geplaatst door Dienna
Oeeeeeh, nou wordt ik echt heel bang joh! Gaat henen jij joh! Ik weet precies waar jullie op uit zijn! Net zolang bloedzuigen totdat mensen zichzelf niet meer in de hand hebben.....ik zeg het maar niet nog een keer he, anders gaat Bmannetje weer naar papa-beheer...:vingers:

Wie is jullie en waar zijn 'we' op uit?

Anyway, die raket op die markt schijnt (volgens bronnen bij de geallieerden) mogelijk een Iraakse Raket te zijn die (per ongeluk of expres) op die markt is terecht gekomen....

Puk
27-03-03, 15:14
Geplaatst door Dienna
Dat bedoelde ik ook niet KNEUS! Ik heb het over het leven hier in NEDERLAND! Wat kunnnen wij doen aan het beleid van Irak?!?!?!? Precies ja, niks! Maar wij kunnen wel wat doen aan het stinkbeleid van Nederland!

Er wordt op this very moment hard gewerkt om iets aan dat beleid van Irak te doen.

manc
27-03-03, 15:20
Geplaatst door Puk
Er wordt op this very moment hard gewerkt om iets aan dat beleid van Irak te doen.

Haha, jep, het nieuwe beleid in het land van Abraham komt elke dag een dag dichterbij..het staat op ongeveer 60 to 80 km van de poorten van Bagdad...

jaja
27-03-03, 15:20
Geplaatst door manb
Wie is jullie en waar zijn 'we' op uit?

Anyway, die raket op die markt schijnt (volgens bronnen bij de geallieerden) mogelijk een Iraakse Raket te zijn die (per ongeluk of expres) op die markt is terecht gekomen.... Het zou een iraakse luchtafweerraket kunnen zijn. Die hebben een explosieve lading, gaan omhoog, en komen, als ze geen vliegtuig raken, ook weer met die lading omlaag. Als ze dan de grondraken, explodeert ie.
Niks doelbewust, gewoon "what goes up, must come down." De enige oplossing voor het probleem zou een kill-switch of timer zijn, zodat de raket explodeert voordat ie weer op de aarde landt.
Dat deze luchtafweerraketten mede schuldig zijn aan de doden en gewonden in Bagdad is onomstreden. In hoeverre dat voor die markt geldt weet ik niet. Meestal zijn er brokstukken van de raket zichtbaar, waaraan je het kunt herkennen - hoewel menig journalist daar blijkbaar moeite mee heeft. Bij de markt was van af het begin - ook door westerse journalisten - sprake van een kruisraket ... dat zou heel herkenbaar moeten zijn ....

Dienna
27-03-03, 15:23
Geplaatst door manb
Wie is jullie en waar zijn 'we' op uit?

Anyway, die raket op die markt schijnt (volgens bronnen bij de geallieerden) mogelijk een Iraakse Raket te zijn die (per ongeluk of expres) op die markt is terecht gekomen....

Met jullie bedoel ik: JIJ, Bart, Puk en de rest van de anti-moslim, pro-Amerika, Pro-Israel-CLUB!

Waar zijn jullie op uit: het kleineren van iedereen die hier uitkomt voor zijn of haar geloof in de Islam, het afkraken van mensen die de waarheid verkondigen en wandaden van israel en Amerika aan het licht brengen, het ontkrachtigen van berichten, wat jullie overigens niet lukt en als laatst: het zwartmaken van de Islam, wat jullie gelukkig ook niet lukt maar waar ik me MATELOOS aan irriteer!

En dan zijn jullie ook nog eens voorstander van dialoog en debat: nou dat ben je echt aan het bereiken joh! Vind je het gek dat zoveel mensen niet meer in praten geloven en overgaan op de harde hand?!

Ik zou zeggen: ga hier mee door en ik verzeker je een harmonieus leven! :jammer:

Puk
27-03-03, 15:27
Geplaatst door jaja
Het zou een iraakse luchtafweerraket kunnen zijn. Die hebben een explosieve lading, gaan omhoog, en komen, als ze geen vliegtuig raken, ook weer met die lading omlaag. Als ze dan de grondraken, explodeert ie.
Niks doelbewust, gewoon "what goes up, must come down." De enige oplossing voor het probleem zou een kill-switch of timer zijn, zodat de raket explodeert voordat ie weer op de aarde landt.
Dat deze luchtafweerraketten mede schuldig zijn aan de doden en gewonden in Bagdad is onomstreden. In hoeverre dat voor die markt geldt weet ik niet. Meestal zijn er brokstukken van de raket zichtbaar, waaraan je het kunt herkennen - hoewel menig journalist daar blijkbaar moeite mee heeft. Bij de markt was van af het begin - ook door westerse journalisten - sprake van een kruisraket ... dat zou heel herkenbaar moeten zijn ....

Precies jaja... dat vind ik ook zo vreemd.
Meestal zijn er wel sporen te vinden waaruit je kunt opmaken van welke makelij zo'n raket was.

Puk
27-03-03, 15:33
Geplaatst door Dienna
Met jullie bedoel ik: JIJ, Bart, Puk en de rest van de anti-moslim, pro-Amerika, Pro-Israel-CLUB!

Waar zijn jullie op uit: het kleineren van iedereen die hier uitkomt voor zijn of haar geloof in de Islam, het afkraken van mensen die de waarheid verkondigen en wandaden van israel en Amerika aan het licht brengen, het ontkrachtigen van berichten, wat jullie overigens niet lukt en als laatst: het zwartmaken van de Islam, wat jullie gelukkig ook niet lukt maar waar ik me MATELOOS aan irriteer!

En dan zijn jullie ook nog eens voorstander van dialoog en debat: nou dat ben je echt aan het bereiken joh! Vind je het gek dat zoveel mensen niet meer in praten geloven en overgaan op de harde hand?!

Ik zou zeggen: ga hier mee door en ik verzeker je een harmonieus leven! :jammer:

Nou moet je geen onzin praten!

Ik ben helemaal niet anti-moslim. Heb ze in mijn familie.

Ik ben duidelijk pro-Amerika. So what?

Ik ben pro-Israël en pro-Palestina. Twee staten oplossing.

Ik kan niet tegen geloofswaanzin. Da's correct.

En wat bedoel je met 'de harde hand'? Gaan we dreigen?

Bart
27-03-03, 15:38
Geplaatst door Dienna
Met jullie bedoel ik: JIJ, Bart, Puk en de rest van de anti-moslim, pro-Amerika, Pro-Israel-CLUB!

Waar zijn jullie op uit: het kleineren van iedereen die hier uitkomt voor zijn of haar geloof in de Islam, het afkraken van mensen die de waarheid verkondigen en wandaden van israel en Amerika aan het licht brengen, het ontkrachtigen van berichten, wat jullie overigens niet lukt en als laatst: het zwartmaken van de Islam, wat jullie gelukkig ook niet lukt maar waar ik me MATELOOS aan irriteer!

En dan zijn jullie ook nog eens voorstander van dialoog en debat: nou dat ben je echt aan het bereiken joh! Vind je het gek dat zoveel mensen niet meer in praten geloven en overgaan op de harde hand?!

Ik zou zeggen: ga hier mee door en ik verzeker je een harmonieus leven! :jammer:

Het is "waar ik me mateloos aan erger" of "wat mij mateloos irriteert". Dat soort taalfouten irriteert MIJ nou.

Verder doe je het weer, mij en anderen met mij woorden in de mond leggen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen.

Opnieuw begin je te verkondigen alsof "wij" hier tegen moslims en de islam zijn. Wanneer dringt het nou eens in die hersenpan van je door dat dat dus helemaal niet het geval is? Waar komt dat dwangmatige Calimerogedrag toch vandaan? Nogmaals: wij hebben niets maar dan ook helemaal niets tegen moslims of de islam. Ook zijn we niet uitgesproken pro-Israel of pro-Amerika. Waar haal je dat toch vandaan?

Wat het ontkrachten van berichten betreft, het lijkt me dat we daar behoorlijk succesvol in zijn. En ja, we zijn voorstander van dialoog en debat, maar dan wel graag op basis van feiten die gestaafd of meningen die onderbouwd kunnen worden. Niet oeverloos geschreeuw dat iedereen tegen je is, onjuiste feiten noemen die alleen maar polariseren of snel een extreme mening verkondigen en vervolgens verongelijkt te gaan zitten pruilen dat er mensen zijn die een andere mening hebben. Dat is gewoonweg zielig.

manc
27-03-03, 15:48
Geplaatst door Dienna
[B]Met jullie bedoel ik: JIJ, Bart, Puk en de rest van de anti-moslim, pro-Amerika, Pro-Israel-CLUB!

Waar zijn jullie op uit: het kleineren van iedereen die hier uitkomt voor zijn of haar geloof in de Islam,

Het gaat in dit topic helemaal niet om Islam.


het afkraken van mensen die de waarheid verkondigen en wandaden van israel en Amerika aan het licht brengen,

Het gaat hier niet om Israel en het is juist de waarhied van die MArkt die we zoeken. Jij weet ECHT niet meer dan ik.



het ontkrachtigen van berichten, wat jullie overigens niet lukt en als laatst:

Je bedoelt het door yehi half verzonnen verhaal? Terwijl ik met een link erbij het echte ertikel heb geplaatst? Dat HOEF ik dan niet eens meer te ontkrachten. Of bedoel je 'waarheden' zoals je imaginaire gesprek met Gretta? Noem mij 1 overtuigende waarheid die ik ooit heb ontkracht.



het zwartmaken van de Islam, wat jullie gelukkig ook niet lukt maar waar ik me MATELOOS aan irriteer!

We hebben het niet over de Islam. Je bent paranoide-schizofreen aan het worden.



En dan zijn jullie ook nog eens voorstander van dialoog en debat: nou dat ben je echt aan het bereiken joh! Vind je het gek dat zoveel mensen niet meer in praten geloven en overgaan op de harde hand?!

Pff, wat bedoel je nu. Ik denk dat iedereen kan zien dat jij zo'n beetje in elke topic gelijk een rabiate ba'ath aanhanger hysterisch begtin te schelden ('jodenstreek') of de meest debiele irrelevante zaken aanhaalt. Sterker nog, ge schakelt zelfs over op verkapte bedreigingen.


Ik zou zeggen: ga hier mee door en ik verzeker je een harmonieus leven! :jammer:

Inderdaad, dit is weer een mooi voorbeeld van zo'n kansloos verkapt dreigement. Treurig.

Bart
27-03-03, 17:46
En toen zei Dienna niets meer.

Donna
27-03-03, 17:58
Geplaatst door Pytaghoras

In ben in ieder geval erg blij dat ik niet op PVDA heb gestemd. Die zullen nooit mijn stem krijgen, stelletje hypocrieten. Gelukkig heb ik op SP gestemd.

De SP!

Je bedoelt dat partijtje die anti-oorlogsdemonstraties misbruiken om leden te werven voor hun partij? Die van alles wat bedweegt een politieke manifestatie maken?

De SP bedrijft schone handen ledenwervingspolitiek over de ruggen van dode Irakezen.

De PvdA is hypocriet, maar de SP is een stel necrofielen. Oorlog is genieten voor elke SP-er, elk dood Irakees kind levert ze weer 100 nieuwe leden op. Cashen Kameraden!! Op de een of andere manier komt het nooit in die lijkengeile koppen van die lui op om eens oppositie tegen recht te gaan voeren.

Als er al een partij in NL is die mijn stem nooit zal krijgen is het wel de SP. Als ze de kans krijgen demonstreren ze niet tegen de oorlog, of tegen de VS, maar tegen de PvdA. En waarom? Zodat die partijkas van dat stel necrofielen weer wat gevuld kan worden, want in de regering zullen deze dweilen nooit gaan zitten. Logisch, want dan moet je verantwoordelijkheid nemen en kun je de PvdA niet meer afzeiken.

Tijd voor een klein precissiebombardementje op OSS.

kaassietoch
27-03-03, 18:02
Geplaatst door Bart
En toen zei Dienna niets meer.

Soms kan ze het wel, haar mond houden als ze niks te melden heeft.

De Rode Roos
27-03-03, 18:19
Geplaatst door Donna
De SP!

Je bedoelt dat partijtje die anti-oorlogsdemonstraties misbruiken om leden te werven voor hun partij? Die van alles wat bedweegt een politieke manifestatie maken?

De SP bedrijft schone handen ledenwervingspolitiek over de ruggen van dode Irakezen.

De PvdA is hypocriet, maar de SP is een stel necrofielen. Oorlog is genieten voor elke SP-er, elk dood Irakees kind levert ze weer 100 nieuwe leden op. Cashen Kameraden!! Op de een of andere manier komt het nooit in die lijkengeile koppen van die lui op om eens oppositie tegen recht te gaan voeren.

Als er al een partij in NL is die mijn stem nooit zal krijgen is het wel de SP. Als ze de kans krijgen demonstreren ze niet tegen de oorlog, of tegen de VS, maar tegen de PvdA. En waarom? Zodat die partijkas van dat stel necrofielen weer wat gevuld kan worden, want in de regering zullen deze dweilen nooit gaan zitten. Logisch, want dan moet je verantwoordelijkheid nemen en kun je de PvdA niet meer afzeiken.

Tijd voor een klein precissiebombardementje op OSS.

Ik ben veel optimistischer over de SP :D

Ik verdiep me nu in dit soort onderwerpen waar ik me normaal nooit in zou hebben verdiept. Hoe meer ik me erin verdiep, hoe meer ik neig naar de SP. Ik heb me verdiept in Israel. In Amerika. In de Arabische wereld. In de Islam....etc

Qua binnenlands beleid vind ik de PvdA de beste partij van Nederland, maar wat betreft buitenland beleid vind ik de PvdA echt onduidelijk en zwak. Wouter Bos is te pragmatisch bezig en de SP groeit daarmee. Het grappige is dat de verkiezingen net voorbij zijn. De politieke partijen gaan gewoon door met achterkamterjespolitiek en de kiezers te naaien. Het CDA is daarin nog erger dan de PvdA, maar die partij denkt oppermachtig te zijn geworden...Paars III is nog altijd mogelijk.

Puk
28-03-03, 05:00
Geplaatst door De Rode Roos
Ik ben veel optimistischer over de SP :D

Ik verdiep me nu in dit soort onderwerpen waar ik me normaal nooit in zou hebben verdiept. Hoe meer ik me erin verdiep, hoe meer ik neig naar de SP. Ik heb me verdiept in Israel. In Amerika. In de Arabische wereld. In de Islam....etc

Qua binnenlands beleid vind ik de PvdA de beste partij van Nederland, maar wat betreft buitenland beleid vind ik de PvdA echt onduidelijk en zwak. Wouter Bos is te pragmatisch bezig en de SP groeit daarmee. Het grappige is dat de verkiezingen net voorbij zijn. De politieke partijen gaan gewoon door met achterkamterjespolitiek en de kiezers te naaien. Het CDA is daarin nog erger dan de PvdA, maar die partij denkt oppermachtig te zijn geworden...Paars III is nog altijd mogelijk.

Hey Rode Roos!

:fpuh:

Simon
28-03-03, 08:04
Geplaatst door Dienna
Wat een DOMME opmerking!!!! Leven wij in IRAK??? Hebben wij op Saddam gestemd?!?!? Phytagoras wil aangeven dat wij hier in Nederland stemmen en dat mede dankzij onze stem deze kloteoorlog wordt gesteund!

Ik erger mij aan de selectieve verontwaardiging. En Pythagoras is zo trots tegen die oorlog te zijn zoals de SP ongeveer tegen alles is. Maar een realistische oplossing voor het probleem Saddam zal hij ook niet hebben. Met andere woorden tegen die oorlog zijn is continuering van de status quo en daarmee maak je je ook verantwoordelijk voor het zittende regime in Bagdad en de wijze waarop deze regeert.

Simon

Dienna
28-03-03, 13:44
Geplaatst door Bart
Het is "waar ik me mateloos aan erger" of "wat mij mateloos irriteert". Dat soort taalfouten irriteert MIJ nou.

Ik ben voorstander van innovatie. Dus leer er maar mee leven!


Geplaatst door Bart
Verder doe je het weer, mij en anderen met mij woorden in de mond leggen. Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen.

Opnieuw begin je te verkondigen alsof "wij" hier tegen moslims en de islam zijn. Wanneer dringt het nou eens in die hersenpan van je door dat dat dus helemaal niet het geval is? Waar komt dat dwangmatige Calimerogedrag toch vandaan? [/B]

Waar het vandaan komt? Ik zou zeggen, spithet forum eens door en ben benieuwd of je 1 POSITIEF bericht jegens de ISlam, of de Moslims zal vinden wat door jou of je clan (Puk, Bman en de rest van de bull) is geplaatst.


Geplaatst door Bart
Wat het ontkrachten van berichten betreft, het lijkt me dat we daar behoorlijk succesvol in zijn. [/B]

Droom verder zou ik zeggen. Wat in jouw hoofd waarheid is, hoeft nog geen waarheid te zijn.


Geplaatst door Bart
En ja, we zijn voorstander van dialoog en debat, maar dan wel graag op basis van feiten die gestaafd of meningen die onderbouwd kunnen worden. [/B]

Het constant afkraken, beledigen (waar Bman een ster in is) en belachelijk maken van een ander of haar of zijn mening, lijkt mij geen goede basis voor een debat en of dialoog.


Geplaatst door Bart
Niet oeverloos geschreeuw dat iedereen tegen je is, onjuiste feiten noemen die alleen maar polariseren of snel een extreme mening verkondigen en vervolgens verongelijkt te gaan zitten pruilen dat er mensen zijn die een andere mening hebben. Dat is gewoonweg zielig. [/B]

dat krijg je er dus van....