PDA

Bekijk Volledige Versie : AEL prAAt niet Met CIDi !



The General
27-03-03, 09:47
Afgelopen weekend heeft AEL-NL via de media moeten vernemen dat interim-bestuurslid broeder Jawad deelneemt aan een debat in het Amsterdamse Rode Hoed op 24 maart 2003. Een van de opponenten zou dhr. Naftaniël van het CIDI zijn. Dat laatste was niet vooraf afgestemd. De handelswijze van de Rode Hoed is niet correct geweest. Ons standpunt over een debat met personen en organisaties die de Zionistische Entiteit vertegenwoordigen is duidelijk en bekend. Wij gaan daar niet mee in debat omdat wij deze niet erkennen.

www.AEL.NL

NIS1
27-03-03, 09:54
Wat een onzin? Waarom niet in debat.. Zo los je de problemen nooit op! AEL moet in debat.. en zich wat intellectueler opstellen!

Simon
27-03-03, 09:56
Tja het is een standpunt. Je zou ze ook eens mooi ter verantwoording kunnen roepen want hun site wemelt van de stemmingmakerij omtrent de AEL-NL en het zou goed zijn als iemand als Naftaniel eens in het openbaar met sterke argumenten wordt tegengesproken. Met andere woorden: je kan het ook als een kans zien.

Overigens; waarom noem je je 'the general'? Dat komt nogal militairistisch over op mij hetgeen ik nogal vreemd vind voor iemand die namens AEL-NL zegt te spreken. Spreek je namens AEL-NL ? En zo ja, waarom zet je dan niet gewoon je naam er onder ?

Simon

manc
27-03-03, 10:09
Geplaatst door NIS1
Wat een onzin? Waarom niet in debat.. Zo los je de problemen nooit op! AEL moet in debat.. en zich wat intellectueler opstellen! Inderdaad...Nis, ik zou graag zien dat er wat meer Marokkanen zoals jij de AEL gingen bevolken en niet het soort mensen wat continu met de Politie Ruzie krijgt, stoer kijkt, foute dingen roept, maar het werkelijke debat onwijkt....

Overigens snap ik niet dat je oproept tot het ontmantelen van Israel terwijl je ze niet eens erkent en niet met 'ze' wilt praten....de AEL zou eens moeten kijken wat GROTE geesten als Dr. Luther King en Nelson Mandela met dialoog hebben bereikt.

rafiq
27-03-03, 10:24
ont·´ken·nen

1 meedelen dat iets niet waar is => loochenen; <=> bevestigen
ont·´ken·nend (bn.)

1 een ontkenning inhoudend => negatief

´hou·ding (de ~ (v.))

1 stand van het lichaam of een lichaamsdeel
2 gedragslijn

ra·di·´caal1

I {de ~ (m.)}
1 iem. die de uiterste consequenties van een zienswijze aanvaardt
2 aanhanger van een politieke partij of beweging die zeer ingrijpende hervormingen beoogt
II {het ~}
1 bewijs van een aanspraak op een bepaald voorrecht, op het uitoefenen van een bepaalde functie enz.
ra·di·´caal2 (bn.)

1 geheel en al => volkomen, totaal
2 strevend naar diep ingrijpende hervormingen
3 [taal.] uit wortels bestaande

ne·´ge·ren1 (ov.ww.)

1 zich niet bemoeien met, loochenen, ontkennen => geen boodschap hebben aan, ongemoeid laten, niets willen weten van, maar blauwblauw laten, terzijde laten, in zijn sop gaar laten koken, naast zich neerleggen, aan zijn laars lappen, dood verklaren, zich niets aantrekken van, buiten beschouwing laten, maling hebben aan
2 (iem.) quasi niet opmerken => doen of iem. lucht is


Zeer flauw dat de AEL niet met het CIDI praat. Ik vindt dat een zwaktebod.

Verleden week was er in Eindhoven een workshop over het midden oosten, waarbij ook een vertegenwoordiger van het CIDI aanwezig was.

Nou die heeft het vuur aan d'r schenen gekregen. Dat het CIDI de "komst" van de AEL heeft bemoeilijkt is overduidelijk. Maar zo'n stellingname dat je uberhaupt niet praat..We waren zo ver dat mevrouw van het CIDI afstand nam van de nederzettingem politiek. Een klein succes in het kleine Eindhoven.

Kijk maar naar de berichtgeving toen, dat in samenwerking met de EO geazmelijk optrok door de kranten en andere media.

Doordat ze juist niet met het CIDI praten leggen ze wel het accent bij de CIDI en tevens ook het initiatief.

Indien je star bent kan er niets of niet veel. Indien je flexibel wilt denken kun je open staan en moet het onderling wisselen met duidelijkheid naar de Marokkanen ,zeker tot de mogelijkheden behoren.

Als je star blijft dan kun je de bal terug verwachten. Het isolement wordt versterkt waar de AEL lijkt in te komen.

manc
27-03-03, 10:30
Een waarheidsgetrouwe afbeelding van Nabil die de nieuwe AEL discussie technieken demonstreert:

http://www.kun.nl/kinderkerk/Afb/Oren_org.gif

rafiq
27-03-03, 10:31
Beste Man B,

Er zijn ook mensen die bij hun strijd voor hun overtuiging of ideaal geweld gebruiken of voorstaan. Afhankelijk van aan wiens kant men staat, worden deze mensen 'terroristen' of 'guerillastrijders' genoemd. De bekendste is jarenlang Nelson Mandela geweest, die pas bij zijn vrijlating het geweld heeft afgezworen. Mandela hield zich bezig met dialoog EN gewapend verzet.

Martin Luther King ging op het einde meer op Malcolm X lijken, terwijl Malcolm X meer op Martin Luther King ging lijken qua houding.

De zwarten in het zuiden van Amerika waren gerechtvaardigd om op beperkte schaal "defensieve" acties uit te voeren.

NIS1
27-03-03, 10:36
Geplaatst door manb
Inderdaad...Nis, ik zou graag zien dat er wat meer Marokkanen zoals jij de AEL gingen bevolken en niet het soort mensen wat continu met de Politie Ruzie krijgt, stoer kijkt, foute dingen roept, maar het werkelijke debat onwijkt....

Overigens snap ik niet dat je oproept tot het ontmantelen van Israel terwijl je ze niet eens erkent en niet met 'ze' wilt praten....de AEL zou eens moeten kijken wat GROTE geesten als Dr. Luther King en Nelson Mandela met dialoog hebben bereikt.

Het is om je over te schamen! Ben helemaal niet blij, met sommige leden daarso.. Ze doen me meer denken aan een extreem rechtse groepering, dan dat het voor oplossingen gaat.. Op deze manier, weg met AEL!! :D Heb je hun vlag (logo) gezien? Zeer shockerende uitsraling heeft het..

AEL is op een verkeerde manier vormgegeven! :mad:

The General
27-03-03, 10:38
Pronk (PvdA) juicht opkomst AEL toe
AMSTERDAM - Oud-minister Pronk (PvdA) juicht de opkomst van de Arabisch-Europese Liga (AEL) toe. Dat zei hij maandag tijdens een debat over integratie in gebouw De Rode Hoed in Amsterdam.

Pronk zei de organisatie van de radicale moslimleider Abou Jahjah als een "emancipatiebeweging" te zien. "Ik zou willen dat er nog veel meer van zulke emancipatiebewegingen komen."

De oud-minister van Ontwikkelingssamenwerking wijdt de problemen binnen de multiculturele samenleving aan de "gebrekkige integratie van de lagere middenklasse in de Nederlandse samenleving." Gespreksleider Yoeri Albrechts sprak in dit verband over "white trash" (blank uitschot).

Ronny Naftaniel van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) liet weten ongelukkig te zijn met Pronks woorden. "Ik juich de AEL niet toe. Je kunt ook een emancipatiebeweging zijn zonder haat te zaaien naar Israël en Amerika", aldus Naftaniel.

Pronk en Naftaniel stonden vervolgens tegenover elkaar in een discussie over de oorlog tegen Irak. Naftaniel toonde zich voorstander: "Er is maar één manier om Saddam Hussein weg te krijgen."

Pronk is tegen de oorlog, omdat hij de beslissing om aan te vallen liever aan de Verenigde Naties overlaat. Nu zou de internationale rechtsorde door een Pax Americana (Amerikaanse vrede) worden vervangen. Hier bracht Naftaniel tegenin: "De internationale rechtsorde was vóór 11 september van toepassing. Tegen het internationaal terrorisme is deze rechtsorde niet opgewassen."

Pronk zag de oorlog tegen Irak echter niet als een oorlog tegen het terrorisme. "Dat is er met de haren bijgesleept." De Irakees-Koerdische journalist Mariwan Kanie viel Naftaniel bij.

Vanuit de zaal werd geschreeuwd: "Maar wie begint de oorlog dan?" Het was Anja Meulenbelt, die begin dit jaar een solidariteitsbezoek bracht aan de Palestijnse leider Arafat. Haar medestrijder tegen Israël, Jamil Jawad van de AEL, was maandag ook uitgenodigd, maar liet het afweten vanwege de aanwezigheid van Naftaniel. De AEL zegt niet in debat te gaan met vertegenwoordigers van de "zionistische entiteit" omdat zij Israël niet erkent.

NIS1
27-03-03, 10:43
Geplaatst door The General
Pronk (PvdA) juicht opkomst AEL toe
AMSTERDAM - Oud-minister Pronk (PvdA) juicht de opkomst van de Arabisch-Europese Liga (AEL) toe. Dat zei hij maandag tijdens een debat over integratie in gebouw De Rode Hoed in Amsterdam.

Pronk zei de organisatie van de radicale moslimleider Abou Jahjah als een "emancipatiebeweging" te zien. "Ik zou willen dat er nog veel meer van zulke emancipatiebewegingen komen."

De oud-minister van Ontwikkelingssamenwerking wijdt de problemen binnen de multiculturele samenleving aan de "gebrekkige integratie van de lagere middenklasse in de Nederlandse samenleving." Gespreksleider Yoeri Albrechts sprak in dit verband over "white trash" (blank uitschot).

Ronny Naftaniel van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) liet weten ongelukkig te zijn met Pronks woorden. "Ik juich de AEL niet toe. Je kunt ook een emancipatiebeweging zijn zonder haat te zaaien naar Israël en Amerika", aldus Naftaniel.

Pronk en Naftaniel stonden vervolgens tegenover elkaar in een discussie over de oorlog tegen Irak. Naftaniel toonde zich voorstander: "Er is maar één manier om Saddam Hussein weg te krijgen."

Pronk is tegen de oorlog, omdat hij de beslissing om aan te vallen liever aan de Verenigde Naties overlaat. Nu zou de internationale rechtsorde door een Pax Americana (Amerikaanse vrede) worden vervangen. Hier bracht Naftaniel tegenin: "De internationale rechtsorde was vóór 11 september van toepassing. Tegen het internationaal terrorisme is deze rechtsorde niet opgewassen."

Pronk zag de oorlog tegen Irak echter niet als een oorlog tegen het terrorisme. "Dat is er met de haren bijgesleept." De Irakees-Koerdische journalist Mariwan Kanie viel Naftaniel bij.

Vanuit de zaal werd geschreeuwd: "Maar wie begint de oorlog dan?" Het was Anja Meulenbelt, die begin dit jaar een solidariteitsbezoek bracht aan de Palestijnse leider Arafat. Haar medestrijder tegen Israël, Jamil Jawad van de AEL, was maandag ook uitgenodigd, maar liet het afweten vanwege de aanwezigheid van Naftaniel. De AEL zegt niet in debat te gaan met vertegenwoordigers van de "zionistische entiteit" omdat zij Israël niet erkent.

Jamil Jawad?? Wat is hij hier bezig met de Arabieren flink in de put te drukken.. Hij (nieuwe visie van AEL Nederland) zorgt voor de ondergang van AEL. In eerste instantie, beloofde AEL veel goeds, ook onder de autochtonen.. Maar toen ik hun programma ging doornemen, zakte mijn broek ervan af.. Stelletje amateurs, zonder hersens! :boos:

rafiq
27-03-03, 10:45
Bij de vijandelijke CIDI kun je veel info ophalen over de AEL.

Nabil MARMOUCH moet met stille trom via een achter deur vertrekken. Het hooliganachtige moet echt wel opgedoekt worden.

Voor de rest mogen ze gestaag doorgaan.


http://www.cidi.nl/dossiers/ae/ae.html

Ken u zelf..Ken uw vijand.

Mark
27-03-03, 10:47
Geplaatst door The General
[B] "Ik zou willen dat er nog veel meer van zulke emancipatiebewegingen komen."

"white trash" (blank uitschot).




Ik ga een white trash partij oprichten!!!


oh wacht die is er al :hihi:

Verder: Ik denk dat Nabil nu wel spijt heeft dat ie niet gegaan is, klinkt alsof er redelijk werd ingebeukt op het CIDI.

Mark
27-03-03, 10:51
Geplaatst door rafiq
Bij de vijandelijke CIDI kun je veel info ophalen over de AEL.

Nabil MARMOUCH moet met stille trom via een achter deur vertrekken. Het hooliganachtige moet echt wel opgedoekt worden.

Voor de rest mogen ze gestaag doorgaan.


http://www.cidi.nl/dossiers/ae/ae.html

Ken u zelf..Ken uw vijand.

Crimineel en gewelddadig verleden?

rafiq
27-03-03, 10:53
Beste Nis,


Verwacht nou niet veel van die AEL. Anders heb je dadelijk een flinke kater.

Jij en ik kunnen de wereld niet veranderen maar we kunnen op kleine schaal proberen meer begrip voor elkaars standpunten te krijgen, en dat zonder de verplichting het met elkaar eens te worden ook al denk ik dat ònze standpunten niet eens zover uit elkaar liggen.
Dialoog tussen Palestijnen en Israëliërs is één zaak die me ter harte gaat, maar óók die tussen bevolkingsgroepen in Nederland met een verschillende godsdienstige/culturele achtergrond. Waaròm, zal ik je in het kort proberen uit te leggen.(er is, hoop ik, in de toekomst nog genoeg tijd en mogelijkheid om daar wat verder op in te gaan). Ik ben in de eerste plaats moslim, in de tweed plaats ben ik mens en ook in de derde plaats. Ergens onderaan ben ik ook nog eens Marokkaan van Sluh<Atlas> en Arabisch bloed<Marrakech>.

Mens zijn betekent voor mij: deel uitmaken van een grote gemeenschap zonder onderscheid. Ik ga niet in de eerste plaats uit van de gelijkheid van mensen maar wèl van hun gelijkwaardigheid.

Een dialoog met zionisten in Nederland zal ik graag aangaan als door alle verschillen maar het wederzijds respekt zichtbaar en hoorbaar blijft. Oorlog is een voortzetting van politiek. Eerst moet deAEL maar eens een goede interne oorlog voeren.

manc
27-03-03, 10:59
Geplaatst door NIS1
Het is om je over te schamen! Ben helemaal niet blij, met sommige leden daarso.. Ze doen me meer denken aan een extreem rechtse groepering, dan dat het voor oplossingen gaat.. Op deze manier, weg met AEL!! :D Heb je hun vlag (logo) gezien? Zeer shockerende uitsraling heeft het..

AEL is op een verkeerde manier vormgegeven! :mad:

Het gekke is dat ik enerzijds de AEL toejuich...(ik zie het als een noodzakelijke stap in de emancipatie van nederlandse moslims in ons land). Ik dacht dat het een soort LPF zou worden, veel poeha, scherpe stellingen maar WEL discussie...het gaat inderdaad een beetje richting cp'86...zeker als je die gasten ziet tijdens een demonstratie...bomberjackies en leren jassen, theedoek over de kop, niks zinnigs te melden hebben vooral stoerrrrr kijken..

The General
27-03-03, 11:00
Geplaatst door rafiq


Een dialoog met zionisten in Nederland zal ik graag aangaan als door alle verschillen maar het wederzijds respekt zichtbaar en hoorbaar blijft.

Respect voor Zionisme ? Dialoog met Nazi´s ? Praten met onderdrukkers, terroristen en ondersteuners daarvan ?

Dienna
27-03-03, 11:13
Geplaatst door NIS1
Wat een onzin? Waarom niet in debat.. Zo los je de problemen nooit op! AEL moet in debat.. en zich wat intellectueler opstellen!

Waarom zou je in debat gaan met iemand van wie je van tevoren weet dat je het daar NOOIT mee eens zal worden!? De AEL heeft geen probleem, het CIDI heeft een probleem, ze kunnen het namelijk niet accepteren dat de AEL Anti-ZIONISTISCH is.

Denk je nou echt dat er iets uit voorvloeit om met dat soort mensen in debat te gaan!? En daar komt ook nog eens bij dat de AEL niet is opgericht om de ander tevreden te stellen, zij streven om zelf tevredenheid te vinden binnen onze samenleving, daar is dit debat echt niet voor nodig hoor! :cheefbek:

rafiq
27-03-03, 11:15
Alhoewel ik geen pacifist ben geloof ik heilig in dialoog en gesprek en pas als die middelen volledig uitgeput en uitzichtsloos zijn kan men over andere zaken gaan denken, maar dan wèl eerst denken. Ik heb niet de verwachting dat een dialoog tussen Palestijnen en Israëliërs binnen afzienbare tijd weer op gang zal komen. Maar dat is aan de Palestijnen en zionisten.

Von Clausewitz <duitse generaal>heeft daar volgens mij niet veel over gezegd.
Er gaat maar een deel over de relatie oorlog voeren en de rest van de samenleving (incl. politiek {oorlog is politiek met andere middelen, maar politiek moet het primaat hebben) verder gaan de acgt boeken over strategie en taktiek. En dan met name positioneren.

als je op strategische manier kijkt naar de houding van de AEL en de ingraving van de AEL in retorische praat die al lang uitgeput zijn door andere groeperingen zijn ze allereerst niet;

A) Flexibel
B) Vooruitdenkend en met name op <politieke> valkuilen
C) Respect voor de eigen achterban

misschien houden ze hier Marokkanen van 15 jaar met een worst in hun gezicht zoet, maar degene die hun kwamen bezoeken op de Hogescholen en Universiteiten door het land wil echt wel meer zien dandeze goedkope poeha wat geen zoden aan de dijk zet. En zeker niet het brallige van de heer Nabil.

Fimt?

Simon
27-03-03, 11:21
Geplaatst door Dienna
Denk je nou echt dat er iets uit voorvloeit om met dat soort mensen in debat te gaan!? En daar komt ook nog eens bij dat de AEL niet is opgericht om de ander tevreden te stellen, zij streven om zelf tevredenheid te vinden binnen onze samenleving, daar is dit debat echt niet voor nodig hoor! :cheefbek:

Uiteraard heeft dat zin. Niet zozeer dat Naftaniel van gedachten zal veranderen. Maar het gaat om een openbaar debat waarvan de media verslag doen en het is van belang een ander geluid te laten horen dan dat van het CIDI. Er is hier op het Forum het afgelopen jaar herhaaldelijk gesteld dat er zoiets als het CIDI zou moeten bestaan voor de Palestijnen. In ieder geval was het een kans geweest om invloed uit te oefenen op de publieke opinie en de eenzijdigheid van hun (CIDI) visie aan te tonen. Maar het AEL isoleert zich liever en onttrekt zich aan het publieke debat.

Simon

Puk
27-03-03, 11:24
Geplaatst door The General
Afgelopen weekend heeft AEL-NL via de media moeten vernemen dat interim-bestuurslid broeder Jawad deelneemt aan een debat in het Amsterdamse Rode Hoed op 24 maart 2003. Een van de opponenten zou dhr. Naftaniël van het CIDI zijn. Dat laatste was niet vooraf afgestemd. De handelswijze van de Rode Hoed is niet correct geweest. Ons standpunt over een debat met personen en organisaties die de Zionistische Entiteit vertegenwoordigen is duidelijk en bekend. Wij gaan daar niet mee in debat omdat wij deze niet erkennen.

www.AEL.NL

Wat een stelletje zielepoten bij de Arabische Europese Hezbollah.
Zo'n partij wil dan de politiek in.
En wil nu al niet praten met een belangrijke maatschappelijke organisatie.

Ze durven niet met het CIDI in debat te gaan.
Wat een losers!

:giechel:

NIS1
27-03-03, 11:26
Geplaatst door Puk
Wat een stelletje zielepoten bij de Arabische Europese Hezbollah.
Zo'n partij wil dan de politiek in.
En wil nu al niet praten met een belangrijke maatschappelijke organisatie.

Ze durven niet met het CIDI in debat te gaan.
Wat een losers!

:giechel:

Een van de weinige keren, dat ik het met je eens ben...

manc
27-03-03, 11:27
Geplaatst door Puk
Wat een stelletje zielepoten bij de Arabische Europese Hezbollah.
Zo'n partij wil dan de politiek in.
En wil nu al niet praten met een belangrijke maatschappelijke organisatie.

Ze durven niet met het CIDI in debat te gaan.
Wat een losers!

:giechel:

Tja, het gekke is dat het (hoe typerend) Dienna en Yehi zijn die deze houding ten volste ondersteunen...maar ja, dat zijn dan ook zo'n beetje de wijsgeren van dit board...elke uitspraak die deze 2 doen is een pareltje van wijsheid.

Tijd voor 'een ander Marokkaans geluid' misschien?

Puk
27-03-03, 11:29
Geplaatst door Simon
Tja het is een standpunt. Je zou ze ook eens mooi ter verantwoording kunnen roepen want hun site wemelt van de stemmingmakerij omtrent de AEL-NL en het zou goed zijn als iemand als Naftaniel eens in het openbaar met sterke argumenten wordt tegengesproken. Met andere woorden: je kan het ook als een kans zien.

Overigens; waarom noem je je 'the general'? Dat komt nogal militairistisch over op mij hetgeen ik nogal vreemd vind voor iemand die namens AEL-NL zegt te spreken. Spreek je namens AEL-NL ? En zo ja, waarom zet je dan niet gewoon je naam er onder ?

Simon

Inderdaad Simon... een belachelijke nick. Maar The General is dan ook de nick van Nabil Marmouch oftewel MokroMike. En MokroMike kennen we op maroc.nl maar al te goed. Nabil is geschift en een bestuurs-hezbollah van de AEH.

The General
27-03-03, 11:34
Geplaatst door Puk
Inderdaad Simon... een belachelijke nick. Maar The General is dan ook de nick van Nabil Marmouch oftewel MokroMike. En MokroMike kennen we op maroc.nl maar al te goed. Nabil is geschift en een bestuurs-hezbollah van de AEH.

...zei M. Smit :haha: :haha:

Puk
27-03-03, 11:34
Geplaatst door manb
Een waarheidsgetrouwe afbeelding van Nabil die de nieuwe AEL discussie technieken demonstreert:

http://www.kun.nl/kinderkerk/Afb/Oren_org.gif

Wow! Nabil kijkt wel zstoerrr!

Puk
27-03-03, 11:36
Geplaatst door rafiq
Beste Man B,

Er zijn ook mensen die bij hun strijd voor hun overtuiging of ideaal geweld gebruiken of voorstaan. Afhankelijk van aan wiens kant men staat, worden deze mensen 'terroristen' of 'guerillastrijders' genoemd. De bekendste is jarenlang Nelson Mandela geweest, die pas bij zijn vrijlating het geweld heeft afgezworen. Mandela hield zich bezig met dialoog EN gewapend verzet.

Martin Luther King ging op het einde meer op Malcolm X lijken, terwijl Malcolm X meer op Martin Luther King ging lijken qua houding.

De zwarten in het zuiden van Amerika waren gerechtvaardigd om op beperkte schaal "defensieve" acties uit te voeren.

Wat bedoel je hier in godsnaam mee rafiq?!

De Arabische Europese Hezbollah mag geweld gebruiken???

The General
27-03-03, 11:38
Geplaatst door Puk
Wat bedoel je hier in godsnaam mee rafiq?!

De Arabische Europese Hezbollah mag geweld gebruiken???

alleen tegen PUK :boogie:

Puk
27-03-03, 11:38
Geplaatst door The General
Pronk (PvdA) juicht opkomst AEL toe
AMSTERDAM - Oud-minister Pronk (PvdA) juicht de opkomst van de Arabisch-Europese Liga (AEL) toe. Dat zei hij maandag tijdens een debat over integratie in gebouw De Rode Hoed in Amsterdam.

Pronk zei de organisatie van de radicale moslimleider Abou Jahjah als een "emancipatiebeweging" te zien. "Ik zou willen dat er nog veel meer van zulke emancipatiebewegingen komen."

De oud-minister van Ontwikkelingssamenwerking wijdt de problemen binnen de multiculturele samenleving aan de "gebrekkige integratie van de lagere middenklasse in de Nederlandse samenleving." Gespreksleider Yoeri Albrechts sprak in dit verband over "white trash" (blank uitschot).

Ronny Naftaniel van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) liet weten ongelukkig te zijn met Pronks woorden. "Ik juich de AEL niet toe. Je kunt ook een emancipatiebeweging zijn zonder haat te zaaien naar Israël en Amerika", aldus Naftaniel.

Pronk en Naftaniel stonden vervolgens tegenover elkaar in een discussie over de oorlog tegen Irak. Naftaniel toonde zich voorstander: "Er is maar één manier om Saddam Hussein weg te krijgen."

Pronk is tegen de oorlog, omdat hij de beslissing om aan te vallen liever aan de Verenigde Naties overlaat. Nu zou de internationale rechtsorde door een Pax Americana (Amerikaanse vrede) worden vervangen. Hier bracht Naftaniel tegenin: "De internationale rechtsorde was vóór 11 september van toepassing. Tegen het internationaal terrorisme is deze rechtsorde niet opgewassen."

Pronk zag de oorlog tegen Irak echter niet als een oorlog tegen het terrorisme. "Dat is er met de haren bijgesleept." De Irakees-Koerdische journalist Mariwan Kanie viel Naftaniel bij.

Vanuit de zaal werd geschreeuwd: "Maar wie begint de oorlog dan?" Het was Anja Meulenbelt, die begin dit jaar een solidariteitsbezoek bracht aan de Palestijnse leider Arafat. Haar medestrijder tegen Israël, Jamil Jawad van de AEL, was maandag ook uitgenodigd, maar liet het afweten vanwege de aanwezigheid van Naftaniel. De AEL zegt niet in debat te gaan met vertegenwoordigers van de "zionistische entiteit" omdat zij Israël niet erkent.

Met vrienden als Pronk heb je geen vijanden nodig.
Pronk... backstabber.

Puk
27-03-03, 11:41
Geplaatst door The General
alleen tegen PUK :boogie:

Kom maar op Nabil!
Ik ben totaal niet onder de indruk van de Arabische Europese Hezbollah.
Ik heb jullie gezien in Den Haag en in Amsterdam.
Allemaal twee turven groot.

Hahahahahaha

:vingers: :fpuh:

Durven zelfs niet met het CIDI in debat te gaan.

:lachu:

Puk
27-03-03, 11:46
Geplaatst door rafiq
Bij de vijandelijke CIDI kun je veel info ophalen over de AEL.

Nabil MARMOUCH moet met stille trom via een achter deur vertrekken. Het hooliganachtige moet echt wel opgedoekt worden.

Voor de rest mogen ze gestaag doorgaan.


http://www.cidi.nl/dossiers/ae/ae.html

Ken u zelf..Ken uw vijand.

Mijn god.

De volgende hitser sluit zich aan.

Alle hitsers naar de Arabische Europese Hezbollah a.u.b.!

Waar Nabil 'The General' Marmouch de Hezbollah-troepen aanvoert die oprukken tegen hun 'vijand' het CIDI.

How low can you go...

Rafiq... neem je pilletje.

Puk
27-03-03, 11:53
Geplaatst door Dienna
Waarom zou je in debat gaan met iemand van wie je van tevoren weet dat je het daar NOOIT mee eens zal worden!? De AEL heeft geen probleem, het CIDI heeft een probleem, ze kunnen het namelijk niet accepteren dat de AEL Anti-ZIONISTISCH is.

Denk je nou echt dat er iets uit voorvloeit om met dat soort mensen in debat te gaan!? En daar komt ook nog eens bij dat de AEL niet is opgericht om de ander tevreden te stellen, zij streven om zelf tevredenheid te vinden binnen onze samenleving, daar is dit debat echt niet voor nodig hoor! :cheefbek:

Is de Arabische Europese Hezbollah daar nu eindelijk ook achter???

Dat je naar tevredenheid moet streven binnen onze samenleving?

Verreweg de meeste Nederlandse moslims zijn daar allaaaaang mee bezig! Er wordt hard gestudeerd en gewerkt. Respect!

Puk
27-03-03, 11:58
En dan is er koffie!

rafiq
27-03-03, 12:10
Beste Puk,

Zo als zo vaak kom je weer met je vergelijkingen die kant noch wal raken.

Je inzendigen zijn zowie zo mager en getuigd van een populistisch gehalte.

Wat weet jij nou van de Hezbollah?

Ben jij vandaag weg gestuurd van de publieke tribune bij het proces van Volkert?

Kon je het niet meer aan?

kaassietoch
27-03-03, 12:36
Geplaatst door manb
Een waarheidsgetrouwe afbeelding van Nabil die de nieuwe AEL discussie technieken demonstreert:

http://www.kun.nl/kinderkerk/Afb/Oren_org.gif


:lol: :lol: :lol: LOL

Kijk Nabil, zo ziet je kleine zusje je nou.....

Puk
27-03-03, 12:37
Geplaatst door rafiq
Beste Puk,

Zo als zo vaak kom je weer met je vergelijkingen die kant noch wal raken.

Je inzendigen zijn zowie zo mager en getuigd van een populistisch gehalte.

Wat weet jij nou van de Hezbollah?

Ben jij vandaag weg gestuurd van de publieke tribune bij het proces van Volkert?

Kon je het niet meer aan?

Ik ga niet met jou in debat. Ik erken je niet.

kaassietoch
27-03-03, 12:41
Evengoed zie ik de AEL-NL nog harder de afgrond inhollen dan de LPF een driekwart jaar geleden, door discussiepartners buiten te sluiten geef je alleen maar voeding aan het geruchtecircuit en ontneem je jezelf ook de kans beweringen van bijvoorbeeld het CIDI in het openbaar te weerleggen. Dat hele zionistengereutel en haantjes gedrag van de voorzitter zijn ook al geen imagoboosters.

Heeft de AEL-NL al een budget voor een mediatrainer?

NIS1
27-03-03, 12:51
Geplaatst door kaassietoch
Evengoed zie ik de AEL-NL nog harder de afgrond inhollen dan de LPF een driekwart jaar geleden, door discussiepartners buiten te sluiten geef je alleen maar voeding aan het geruchtecircuit en ontneem je jezelf ook de kans beweringen van bijvoorbeeld het CIDI in het openbaar te weerleggen. Dat hele zionistengereutel en haantjes gedrag van de voorzitter zijn ook al geen imagoboosters.

Heeft de AEL-NL al een budget voor een mediatrainer?

Misschien wel een mediatrainer! Op deze manier halen ze wel iedere keer de media..

kaassietoch
27-03-03, 12:54
Geplaatst door NIS1
Misschien wel een mediatrainer! Op deze manier halen ze wel iedere keer de media..

Hmmmja, kwantiteit boven kwaliteit, geen wonder dat jij als een verliefde puber rondjes draait rondom Al-Jazeera. En dan niet meteen kwaad worden, ik zit maar wat te fucken.

Puk
27-03-03, 13:14
Geplaatst door NIS1
Misschien wel een mediatrainer! Op deze manier halen ze wel iedere keer de media..

Die mediatrainer is Abou Jahjah.

Hij heeft zelf gezegd dat de Arabische Europese Hezbollah helemaal niet in gesprek wil gaan. Eerst moet de Arabische Europese Hezbollah sterk worden door verregaande segregatie, zelforganistatie, eigen voorzieningen (maatschappelijk werk, gezondheidszorg, comités etcetera). Het Hezbollah-model. Pas dan wil de Arabische Europese Hezbollah gaan praten met anderen.

Maarten
27-03-03, 14:08
Volkomen terecht, dat AEL niet met het CIDI wil praten!!
En dat zegt iemand, die zelfs bij grote verschillen nog voorstander is van praten, en daar graag werk van maakt.

Nederland is echt rijp voor een ander geluid inzake Israël. Het huidige klimaat wordt nog veel teveel beheerst door allerlei sentimenten, vooroordelen, onwetendheid en slechte info.
Laat het tegengeluid zich eerst maar eens behoorlijk ontwikkelen en profileren! En pas wanneer dát duidelijk is, laat dán de debatten maar beginnen!

Die Naftaniel is ook de vergadering van Stop de Bezetting al uitgeflikkerd, omdat hij daar de boel zat te verzieken. Die man zit er niet om te discussiëren, maar om propaganda en aandacht voor zijn eigen zaken te krijgen.

Het CIDI is vooral een tamelijk bedenkelijke rechtse club, met allerlei dubieuze werkwijzen.
Zit er iemand hierboven smalend te doen over de AEL die niet zou willen luisteren?? Nou, het CIDI is dus écht professioneel in het niet luisteren! Die hebben echt totáal nergens anders een boodschap aan dan het propageren van hun zienswijze.
Met zoiets ga zélfs ik niet praten..

Tuurlijk zijn ze niet helemaal onrealistisch.. Maar dat verhaal hierboven, dat er een juffrouw omgepraat is over de Nederzettingenpolitiek, dat zegt me dus echt geen flikker he? Die politiek is zelfs naar de Israëlische wet al fout, laat staan alle VN resoluties er over, en de hele wereldopinie!! Punt van het CICI is, dat ze nooit verder gaan dan dát!! Punt is, dat daar zelfs met ze over gediscussiéerd moet worden!

Ãls er een wedstrijdje “Ontoegankelijk” zou zijn tussen AEL en CIDI, dan vrees ik dat het CIDI gaat winnen!

Sorry jongens, Nederland is nog veel te voorgeprogrammeerd voor echte eerlijke inhoudelijke debatten in de zaak.
Zolang de toon hier nog gezet wordt door geluiden zoals “dat het op moet houden met het “terrorisme” omdat Israeli’s toch rustig moeten kunnen leven” is de basis nog gewoon te infantiel voor behoorlijke discussies!
Laat AEL eerst maar eens een paar dikke statements formuleren! En laat die eerst maar eens lekker sudderen hier! Wie weet krijgen we in Nederland dan nog eens evenwichtige discussies over de zaak.

Maar zolang Balkenende Gretta Duisenberg nog de mond snoert, omdat ze durft te zeggen, dat de bezetting van de Westbank érger is, dan wat wij onder de bezetting meemaakten, kun je absoluut spreken van een zíek discussieklimaat!!

PS: Leve Pronk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De is gvd de énige politicus (vanaf de PvdA naar rechts) die ik in de afgelopen weken echt zinnige taal over de zaken heb horen uitslaan! Kráakhelder, terwijl hij echt mídden in de problematiek gaat staan! De rest produceert allemaal vunzig gekonkel waar je echt dóodziek van wordt! (uitzondering van Mierlo..)
Djiezus, dat er nog politici zijn die dát kunnen en durven… Karakter hoor.. De laatste strohalm common sense en echte waarachtigheid in de politiek!..

Dienna
27-03-03, 14:37
Geplaatst door manb
Tja, het gekke is dat het (hoe typerend) Dienna en Yehi zijn die deze houding ten volste ondersteunen...maar ja, dat zijn dan ook zo'n beetje de wijsgeren van dit board...elke uitspraak die deze 2 doen is een pareltje van wijsheid.

Tijd voor 'een ander Marokkaans geluid' misschien?

Ik voel me vereerd! :vlammen:

Dienna
27-03-03, 14:40
Geplaatst door Maarten
Volkomen terecht, dat AEL niet met het CIDI wil praten!!
En dat zegt iemand, die zelfs bij grote verschillen nog voorstander is van praten, en daar graag werk van maakt.

Nederland is echt rijp voor een ander geluid inzake Israël. Het huidige klimaat wordt nog veel teveel beheerst door allerlei sentimenten, vooroordelen, onwetendheid en slechte info.
Laat het tegengeluid zich eerst maar eens behoorlijk ontwikkelen en profileren! En pas wanneer dát duidelijk is, laat dán de debatten maar beginnen!

Die Naftaniel is ook de vergadering van Stop de Bezetting al uitgeflikkerd, omdat hij daar de boel zat te verzieken. Die man zit er niet om te discussiëren, maar om propaganda en aandacht voor zijn eigen zaken te krijgen.

Het CIDI is vooral een tamelijk bedenkelijke rechtse club, met allerlei dubieuze werkwijzen.
Zit er iemand hierboven smalend te doen over de AEL die niet zou willen luisteren?? Nou, het CIDI is dus écht professioneel in het niet luisteren! Die hebben echt totáal nergens anders een boodschap aan dan het propageren van hun zienswijze.
Met zoiets ga zélfs ik niet praten..

Tuurlijk zijn ze niet helemaal onrealistisch.. Maar dat verhaal hierboven, dat er een juffrouw omgepraat is over de Nederzettingenpolitiek, dat zegt me dus echt geen flikker he? Die politiek is zelfs naar de Israëlische wet al fout, laat staan alle VN resoluties er over, en de hele wereldopinie!! Punt van het CICI is, dat ze nooit verder gaan dan dát!! Punt is, dat daar zelfs met ze over gediscussiéerd moet worden!

Ãls er een wedstrijdje “Ontoegankelijk” zou zijn tussen AEL en CIDI, dan vrees ik dat het CIDI gaat winnen!

Sorry jongens, Nederland is nog veel te voorgeprogrammeerd voor echte eerlijke inhoudelijke debatten in de zaak.
Zolang de toon hier nog gezet wordt door geluiden zoals “dat het op moet houden met het “terrorisme” omdat Israeli’s toch rustig moeten kunnen leven” is de basis nog gewoon te infantiel voor behoorlijke discussies!
Laat AEL eerst maar eens een paar dikke statements formuleren! En laat die eerst maar eens lekker sudderen hier! Wie weet krijgen we in Nederland dan nog eens evenwichtige discussies over de zaak.

Maar zolang Balkenende Gretta Duisenberg nog de mond snoert, omdat ze durft te zeggen, dat de bezetting van de Westbank érger is, dan wat wij onder de bezetting meemaakten, kun je absoluut spreken van een zíek discussieklimaat!!

PS: Leve Pronk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De is gvd de énige politicus (vanaf de PvdA naar rechts) die ik in de afgelopen weken echt zinnige taal over de zaken heb horen uitslaan! Kráakhelder, terwijl hij echt mídden in de problematiek gaat staan! De rest produceert allemaal vunzig gekonkel waar je echt dóodziek van wordt! (uitzondering van Mierlo..)
Djiezus, dat er nog politici zijn die dát kunnen en durven… Karakter hoor.. De laatste strohalm common sense en echte waarachtigheid in de politiek!..

Maarten, zo ken ik je weer!!! :lole:

rafiq
27-03-03, 18:53
Beste Maarten,

Zo als jij het formuleert. O.k. Maar denken ze bij de AEL precies zo als jij het verwoordt?

Dat betwijfel ik ten zeerste, en dan druk ik me voorzichtig uit.

achter de schermen zijn enkele rechtse groeperingen bezig een demonstratie voor te bereiden. Deze zal vóór de oorlog in Irak zijn en het is een mooie aangelegenheid om rechtse mensen bijeen te brengen.Ook de Joodse organisaties Saroef en het CIDI steunen de actie. Nou dan weet je genoeg.

In de beste Stalinistische traditie hebben zij zich nu tot doel gesteld om òfwel de huidige AEL weg te zuiveren en te vervangen door een meer politiek-correcte moslim geluid, òfwel de AEL te verniegingen d.m.v. het spook van anti semitisme op te rakelen.

Zo wil de heer L. de Winter zich graag lenen bij elke talkshow zijn zionistische wereldvisie te verspreiden.

Ik ben niet bang voor het CIDI en daag ze graag uit, waarop de kritiek alleen nog maar toeneemt en ze nog meer in het defensief gedrongen wordt. Heel simpel.

Kijk naar de affaire EDEL.
Het CIDI had zich volstrekt vastgebeten in het standpunt dat er in het boek van Peter Edel sprake was van antisemitisme. En met zieligheid, dáár valt pas sympathie mee te werven. Dat hebben ze bij het CIDI goed begrepen. Verwacht van ons geen medelijden en in dit geval al helemaal geen solidariteit.

The General
27-03-03, 23:48
Geplaatst door rafiq
Beste Maarten,

Zo als jij het formuleert. O.k. Maar denken ze bij de AEL precies zo als jij het verwoordt?

Dat betwijfel ik ten zeerste, en dan druk ik me voorzichtig uit.



Wat een ongeloofelijke flapdrol ben jij zeg :rolleyes:

De Rode Roos
27-03-03, 23:57
Ik vind dat de AEL wel met het CIDI in debat moet gaan, maar dan wel goed voorbereiden. Er zijn genoeg argumenten te bedenken om zionisme een verwerpelijke ideologie te vinden. Er zijn ook wel historische argumenten te vinden voor afschaffing van Israel en "return to normalcy". Nu is de kans groot dat een zionist heel snel antisemitisme gaat roepen, maar dat is een kwestie van goed formuleren. Het wordt dan wel een intellectuele discussie. Ik zie bij de AEL weinig intellectuelen eerlijk gezegd, maar z'on debat zou in ieder geval bewijzen dat de AEL echt een beweging is en niet alleen maar een groepje hangjongeren dat "Hamas-Hezbollah-Jihad!" roept.

Maarten
28-03-03, 02:17
Waarschijnlijk ziet AEL het CIDI als een stelletje misdadigers, en vinden ze dat het geen zin heeft om met misdadigers over hun misdaden te gaan praten, omdat de misdadigers die enkel willen verdedigen..
En waarom zouden ze het misdadigers vinden? Omdat het CIDI een soort Likud-Nederland is, ofwel een verlengstuk van Lukud dáar.. En dan praat je toch echt wel over een stapel misdaden, die je intussen niet meer makkelijk rechtgepraat krijgt.

Haha.. AEL zal wel zeggen: Justitie krijgt ook niet het verwijt, dat ze te weinig met de criminelen in debat gaan!
En als spreekbuis van de slachtoffers, kun je AEL óok al niet verwijten geen discussies met de vertegenwoordiging van de daders te willen.

Verder is de meningsvorming over Israël is een verantwoordelijkheid van iedereen, en dient niet op AEL afgeschoven te worden. Wie vindt dat het ergens aan ontbreekt, die gaat er maar werk van maken. Dat is ook de mening van Stop de Bezetting, die eveneens enkel doet, wat het zelf meent te moeten doen.

Verder is het in Nederland doodnormaal dat je weigert te praten met mensen die je demoniseren en tegenwerken.

(Antisemitisme? Het is jammer, dat zionisten er dermate een politiek manipulatiemiddel van gemaakt hebben, dat ze nauwelijks nog kunnen bijdragen in serieuze discussies daar over. Erg jammer, want echt antisemitisme bestaat. Maar op veel grotere schaal bestaat de neiging om met beschuldigingen van antisemitisme te lasteren en te demoniseren. Dat moet maar eens goed duidelijk worden.)

Rafiq, lijkt me prima wat je met het Cidi doet.. Maar het lijkt me dat je er weinig van kan zeggen, als AEL anders kiest. Verder heb ik wel kritiek op alles wat AEL zegt of doet, maar anderzijds zit er altijd wel iets in. Ze moeten vooral maar doen wat ze willen doen…

Maarten
28-03-03, 02:24
Geplaatst door Mark
Crimineel en gewelddadig verleden?

:hihi: …begrijpt dus precies wat de israeli’s aan het doen zijn! Een kenner!
..begrijpt dus ook de witte-boorden-ondersteuning daarvan door clubs als het CIDI..