PDA

Bekijk Volledige Versie : Steun Irak!



Puk
28-03-03, 04:56
Aangezien ik op het ignore-lijstje sta van De Rode Roos...
En er verder niemand reageert op haar hersenloze topic...


Geplaatst door De Rode Roos

Ik wil jullie een stelling voorleggen met een aantal keuzes. Stel nou dat er een week niet te eten en te drinken is, behalve fastfood van McDonalds en Coca Cola: wat zou jij doen?

1. liever honger lijden, maar wel Coca Cola drinken.
2. liever dorst, maar wel McDonalds eten.
3. ik consumeer gewoon McDonalds en Coca Cola
4. ik hoef geen McDonalds en Coco Cola, ik heb liever honger en dorst.

Deze vragen heb ik me de laatste tijd gesteld. Ik ben opgegroeid met McDonalds en Coca Cola, hersenloos en zonder erbij na te denken. Ik ben me wat meer zelfbewuster geworden.

Nu zijn er mensen die uit principiële overwegingen geen producten kopen gemaakt door kinderarbeid of speciaal producten uit de derde wereld kopen. Vanuit dit principe kun je ook Amerikaanse producten weigeren vanuit principiële overwegingen die misschien nog wat relevanter zijn.

Het Midden-Oosten wordt al jaren met twee maten gemeten: één maat voor Israël en één voor de overige landen. Dat is een eenzijdige wereldorde van de Amerikanen, met name die van Bush. Niet gericht op vrede, recht en democratie, maar op ongelijkheid en onderdrukking.

Het is dus immoreel om producten van een hypocriete en immorele staat, namelijk de VS, te kopen. Ik denk dat ik dus wel 1 week volhoud zonder McDonalds en Coca Cola. Ik zag op TV Irakezen die voedsel en hulp weigerden van de Amerikaans/Britse bezetters. Zouden zij hetzelfde motief hebben?

Steun de bevolking van Irak!

Eet meer hamburgers van McDonalds en drink meer Coca-Cola!

Ik, bijvoorbeeld, leef volledig op hamburgertjes van McDonalds en cola van de Coca-Cola company.

Voor mij voorlopig nix anders!


P.S. De Rode Roos is toch zo voor organisch ontwikkelen??

Dan moet ze ook niet zeuren als derde-wereld landen zich een betere toekomst proberen te verwerven door middel van kinderarbeid. Dat hebben we in Nederland ook gekend.

Dank u.

manc
28-03-03, 08:43
"Ik zag op TV Irakezen die voedsel en hulp weigerden van de Amerikaans/Britse bezetters. Zouden zij hetzelfde motief hebben?"

Nee, Rode Roos, dat komt omdat Iraq sterk gecentraliseerd wordt geregeerd door een sterke man die bepaalt wat goed is voor zijn volk. Deze man stuurt 'fedayeen' het hele land door om te zorgen dat de Iraakse bevolking wijzer is dan zich te laten vergiftigen met dat Amerikaanse voedsel...

plexus
28-03-03, 08:45
...luister 's goed..monkey..als jij een week niet gegeten of gedronken hebt dan eet jij nog je eigen stront op laat staan cc&mac!
Achterlijke stelling!

Waterval
28-03-03, 10:12
Geplaatst door plexus
...luister 's goed..monkey..als jij een week niet gegeten of gedronken hebt dan eet jij nog je eigen stront op laat staan cc&mac!
Achterlijke stelling!


:nijn:

De Rode Roos
28-03-03, 12:04
Geplaatst door plexus
...luister 's goed..monkey..als jij een week niet gegeten of gedronken hebt dan eet jij nog je eigen stront op laat staan cc&mac!
Achterlijke stelling!

Argumentum ad hominem

Ik had me vergist in het aantal dagen, dat klopt. Een mens kan maximaal 3 dagen zonder water (al die mensen in Basra :(). Een week zonder voedsel is wel mogelijk.

plexus
28-03-03, 13:03
Geplaatst door De Rode Roos
Argumentum ad hominem


nothing personal!