PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Vijftig doden bij aanval op markt Bagdad' 28-03-03



Malcolm_X
28-03-03, 20:20
'Vijftig doden bij aanval op markt Bagdad' 28-03-03

De Iraakse hoofdstad Bagdad is na het invallen van de duisternis opnieuw het doelwit geworden van bombardementen van de coalitie. Arabische tv-stations melden dat meer dan vijftig Irakezen zijn omgekomen bij een aanval vanuit de lucht op een marktplaats in de wijk Shula in Bagdad. Nog eens vijftig mensen zouden gewond zijn geraakt.

Volgens een correspondent van al-Jazeera wordt onder het puin nog naar vermisten gezocht. De man liet foto's zien van lichamen, waaronder die van twee kinderen.

Rond de middag werd het Baath-partijkantoor in Bagdad door bommen getroffen. Ook werd een aantal huizen verwoest. Volgens ooggetuigen zijn bij die aanval tenminste acht mensen omgekomen, onder wie ook burgers.

http://www.aljazeera.net/mritems/images/2003/3/28/1_146924_1_6.jpg






De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem:

,,Oh Allah, aan U leg ik de zwakte van mijn eigen krachten voor, mijn beperkte vermogens en mijn hopeloosheid jegens de mensen.
U bent de meest Barmhartige, U bent de Heer voor de minder bedeelden en mijn Heer, aan wie laat U mij over? Aan een afgelegen iemand die mij onvriendelijk behandeld of aan een vijand die mij in zijn macht heeft. Als U niet kwaad op mij bent dan trek ik me er verder niets van aan, Uw vergeving is van grotere betekenis voor me.
Ik zoek toevlucht bij het licht van Uw gezicht waardoor de duisternis verlicht wordt en waar het wereldlijk leven en het hiernamaals leidraad bij hebben, dat ik niet wordt getroffen door Uw kwaadheid of ontevredenheid. Uw tevredenheid is het hoogste doel en er is noch kracht noch macht zonder Uw steun."

NIS1
28-03-03, 20:27
Oorlog moet onmiddelijk stoppen!

De Rode Roos
28-03-03, 20:34
Stop het bloedvergieten! Stop de oorlog NU!

Malcolm_X
28-03-03, 20:38
allahahoemah fadamir a3daka a3da dien...
allahahoemah fadamir a3daka a3da dien...
allahahoemah fadamir a3daka a3da dien...

Allahoemah faja3al hada niehajatan lil amerikijien wa britanijien...
Allahoemah faja3al hada niehajatan lil amerikijien wa britanijien...
Allahoemah faja3al hada niehajatan lil amerikijien wa britanijien...

Allahoemah ja3al irak qabran lil amerikijien wa britanijien...
Allahoemah ja3al irak qabran lil amerikijien wa britanijien...
Allahoemah ja3al irak qabran lil amerikijien wa britanijien...

AMIEN.........YA RABB AL ALAMIEN....!


IK HOOP ECHT DAT DE AMERIKAANSE BODY BAG INSDUSTRIE HOOGTIJD DAGEN MEEMAAKT DEZE WEKEN.....HOPELIJK KEREN AL DIE MILITAIREN IN BODYBAGS TERUG......

manc
28-03-03, 21:00
Weet iemand al wie die bommen op die marktpleinen gooit? *think about it*

Malcolm_X
28-03-03, 21:04
Oja tuurlijk....amerikanen hebben preciecie bommen....die kan men zo laten vallen door een wc raampje...men kan zelf kiezen of het via de vrouwen of mannen wc binnen valt........

Bommen vallen er zelfs in de verkeerde landen...syrie iran en zelfs turkije vandaag.......

Dutchguy
28-03-03, 21:24
Geplaatst door manc
Weet iemand al wie die bommen op die marktpleinen gooit? *think about it*

Je doelt waarschijnlijk op die berichten dat het om Iraaks luchtafweergeschut zou gaan? Of dat het een Iraakse aanslag zou zijn om de publieke opinie te beinvloeden?
Zou best kunnen.

Feit is dat je als argeloze kijker nooit weet wat de waarheid is. Zowel de VS als Irak weten dat de publieke opinie belangrijk is en zullen er niet voor schromen om door bepaalde acties de opinie achter zich proberen te krijgen. En zo komen we er dus niet achter wat de realiteit is en blijft dit een heel ondoorzichtige oorlog waarbij de waarheid waarschijnlijk pas veel later bekend wordt.

Pytaghoras
28-03-03, 21:43
Geplaatst door manc
Weet iemand al wie die bommen op die marktpleinen gooit? *think about it*

Belachlijk Manc. Ik weet niet hoe je durft zulke conclusies te trekken, terwijl op de markt onschuldige mensen dood zijn gevallen. Stel eens voor dat het jouw kind, broertje, vader of opa is die daar aangetroffen is.

Waarom heb je niet zoiets gezegd als ' Weet iemand al wie de aanslagen heeft gepleegd op WTCt? *think about it*'.

Think twice! Het zijn onschuldige mensen die er lijden in Irak. Het zijn de Amerikkanen die met de oolog zijn begonnen!

De Rode Roos
28-03-03, 22:13
http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/pho28213037-30328.onlineBild.jpg

Een Irakees wijst naar de hemel terwijl hij staat bij het stoffelijk overschot van een familielid vrijdag in een mortuarium in Bagdad. Op een drukbezochte markt in de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn vrijdag zeker 55 doden en bijna vijftig gewonden gevallen. ANP-Foto

Puk
29-03-03, 01:47
Geplaatst door De Rode Roos
Stop het bloedvergieten! Stop de oorlog NU!

STOP DE OORLOG NU!

EN LAAT SADDAM GEWOON WEER DOORGAAN MET BLOEDVERGIETEN!

Pytaghoras
29-03-03, 01:59
Geplaatst door Puk
STOP DE OORLOG NU!

EN LAAT SADDAM GEWOON WEER DOORGAAN MET BLOEDVERGIETEN!

Saddam heeft mensen gedood, toen hij gesteund werd door Amerika. Saddam laat geen bommen vallen op een markt. Het Iraaks volk is enige dat mag bepalen wat hun toekomst is. Ze moeten voor hun vrijheid zorgen. Iraaks volk heeft de Amerikkanen niet gevraagd voor hulp.

En bovendien weet iedereen waarom de Amerikkanen daar zijn. Iedereen weet waarom Amerika een oorlog voert. Namelijk om Olie en een grote Israel.

Probeer eens ergens anders, wat informatie te raadplegen. Ik zie dat CNN je vol heeft gepromt met propaganda.

mulan
29-03-03, 08:13
Burgers gaan dood....en Irak heeft dat gedaan. Het luchtafweergeschut heeft het gedaan.....Amerika was toen wel bezig met het gooien van biljoen kilo zware bommen maar het zielige luchtafweergeschut zal het wel gedaan hebben....tuurlijk. :zwaai:

Simon
29-03-03, 10:34
Overigens ben ik benieuwd of die raket die gisteren in de haven van Koeweit-stad belandde van de VS afkomstig is of van de Irakezen.

Simon

Puk
29-03-03, 13:58
Geplaatst door Simon
Overigens ben ik benieuwd of die raket die gisteren in de haven van Koeweit-stad belandde van de VS afkomstig is of van de Irakezen.

Simon

Op al-Jazeera wordt gezegd dat die raket door de Irakezen is afgeschoten.
Met de bedoeling zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.

Puk
29-03-03, 14:01
Geplaatst door Pytaghoras
Saddam heeft mensen gedood, toen hij gesteund werd door Amerika. Saddam laat geen bommen vallen op een markt. Het Iraaks volk is enige dat mag bepalen wat hun toekomst is. Ze moeten voor hun vrijheid zorgen. Iraaks volk heeft de Amerikkanen niet gevraagd voor hulp.

En bovendien weet iedereen waarom de Amerikkanen daar zijn. Iedereen weet waarom Amerika een oorlog voert. Namelijk om Olie en een grote Israel.

Probeer eens ergens anders, wat informatie te raadplegen. Ik zie dat CNN je vol heeft gepromt met propaganda.

Dus Saddam wordt gedwongen door Amerika zijn eigen bevolking te martelen, te verkrachten en uit te moorden?

Lees jij weleens iets anders dan de Koran?!

plexus
29-03-03, 14:03
Geplaatst door Puk
Op al-Jazeera wordt gezegd dat die raket door de Irakezen is afgeschoten.
Met de bedoeling zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.

? waar haal jij die wijsheden vandaan :strik:

Puk
29-03-03, 14:08
Geplaatst door plexus
? waar haal jij die wijsheden vandaan :strik:

Tsjah... het is gewoon een kwestie van zoveel mogelijk bronnen raadplegen plexus.

Puk
29-03-03, 14:09
Geplaatst door elmoerabiet23
Inna lilahi wa inna ilajhi radji3un

Vergeet ook niet dat de burgers van Basra nu worden uitgehongerd door de Britse Kruisvaarders die de stad omsingelen.............

p.s: NU ziet gelukkig iedereen hoe erg het met de Westerse inclusief Nederlandse media is gesteld, die nauwelijks berichtten over de honderden vrouwen en kinderen die zijn gedood door de Geallieerde Kruisvaarders... :kwaad:

Hey Yehi!

Wat vond jij ervan dat die Irakezen hun eigen mensen probeerden af te schieten bij die brug in Basra?

Donna
29-03-03, 14:27
De VS wilden deze oorlog starten o.a. omdat Saddam Hussein gek is. Dus ze waren volledig op de hoogte van de risico's.

Ik ben ervan overtuigd dat Saddam zijn eigen volk, naarmate zijn val dichterbij komt, steeds meer zal aandoen. En de omgeving van Irak ook. Hoofdschuldig is dan uiteraard Saddam, want hij is degene die het order geeft. Maar medeschuldig zijn zeker de Verenigde Staten, die een dergelijke geweldsspiraal in gang hebben gezet en de risico's dus weldegelijk op de koop toe hebben genomen.

De VS en GB hebben willens en wetens het risico genomen dat Saddam zijn eigen val op zijn eigen volk zal afreageren. En het risico kennelijk aanvaardbaar geacht, want anders hadden ze niet aangevallen.

Dus de schuldvraag is wat mij betreft niet zo zwart wit. Als iemand bijwijze van spreke mijn broer slaat, en ik weet 99 % zeker dat als ik daar wat van zeg, hij terugkomt om mijn broer vervolgens te vermoorden, dan zou ik het wel weten. Dan weeg je de risico's tegen elkaar af, en kies je eieren voor je geld, tenzij je bereid bent een strategie te verzinnen om je broer te beschermen. Kun je dat niet, dan moet je je er niet mee bemoeien, want dan breng jij je eigen broer in gevaar, toch? Dat is een kwestie van logisch nadenken.

De VS zijn Irak binnengevallen, hebben ervoor gekozen niet alle steden te veroveren maar slechts enkele strategische punten (te proberen) in te nemen, en dus kun je stellen dat er nu naar een punt wordt toegewerkt dat Saddam zijn troepen (die die steden nog steeds in hun ban hebben) opdracht geeft om die dorpen en steden gewoon uit te moorden. De VS is desondanks volledig gefocussed op het pakken van Saddam ipv het veroveren van de steden, en nemen dus willens en wetens een risico.

Waaruit ik dan vervolgens maar 1 ding kan concluderen, en dat is dat het de VS dus een stuk minder om het welzijn van de Irakies te doen is dan ze zelf beweren. Maargoed, dat is dan ook geen verrassing.

Dutchguy
29-03-03, 14:43
Geplaatst door Donna

Ik ben ervan overtuigd dat Saddam zijn eigen volk, naarmate zijn val dichterbij komt, steeds meer zal aandoen. En de omgeving van Irak ook. Hoofdschuldig is dan uiteraard Saddam, want hij is degene die het order geeft. Maar medeschuldig zijn zeker de Verenigde Staten, die een dergelijke geweldsspiraal in gang hebben gezet en de risico's dus weldegelijk op de koop toe hebben genomen.




Maar stel dat er een burgeropstand was gekomen tegen het regime van Saddam, had Saddam dan ook niet op dezelfde manier gereageerd? Saddam wil koste wat het kost aan de macht blijven en geeft niets om zijn volk. ELKE bedreiging van buitenaf zou het volk uiteindelijk treffen.
Het alternatief? Saddam ongemoeid laten, als hij sterft nemen zijn nog gekkere zonen het over. Is dat dan een optie? Een hele dynastie van gekte en onderdrukking?

Ik ben zeker niet pro-USA, ik wantrouw de motieven van de Amerikanen. Maar ik kan me net zo goed voorstellen dat sommige Irakezen de oorlog verkiezen boven een leven lang leven onder de oppressie van Saddam en co. Er zijn ook veel geluiden die hier op wijzen.
Het grote probleem is dat je nooit zult weten wat de meerderheid van het volk denkt en dat is misschien wel de grootste tragedie.