PDA

Bekijk Volledige Versie : Rumsfeld waarschuwt Syrië en Iran



De Rode Roos
28-03-03, 21:06
Rumsfeld waarschuwt Syrië en Iran

De Amerikaanse minister van Defensie Donald Rumsfeld heeft Syrië gewaarschuwd dat hij militaire leveringen aan Irak - zoals nachtkijkers - beschouwd als een 'vijandige daad'. De VS houdt de Syrische regering voor de leveringen verantwoordelijk. Rumsfeld wilde niet zeggen of de VS met militaire actie tegen Syrië dreigt. "Ik zeg precies wat ik zeg. Het was zorgvuldig geformuleerd."
Rumsfeld waarschuwde ook andere landen, en noemde daarbij specifiek het Badr Corps, 'getraind, uitgerust en aangestuurd door de Iraanse Revolutionaire Islamitische Garde'. Rumsfeld zei dat ze beschouwd zullen worden als 'strijders', en dat de VS de Iraanse regering verantwoordelijk zal houden.


Mijn duiding: ze willen Iraanse invloed duidelijk buiten Irak houden, maar die invloed is er al in het Zuiden, ook na een post-Saddam tijdperk. Irak grenst ook aan Syrie en ze willen ook hun invloed buiten Irak houden. Ze willen escaltie voorkomen, de Turken moeten zich er niet mee bemoeien, de Iraniers niet, de Syriers niet....en Saoedie-Arabie is een trouwe bondgenoot van de VS, dat land zal als enige zeker nooit dwars zitten.

lennart
28-03-03, 21:31
Waarom denk je dat ze 120,000 extra soldaten naar de golf sturen?

Sawda
28-03-03, 22:00
Zoals B. Assad zei:
De beschuldigingen die de Amerikanen doen, zijn een uiting van zwakte tijdens deze laffe oorlog.

Pytaghoras
28-03-03, 22:14
Geplaatst door De Rode Roos
Rumsfeld waarschuwt Syrië en Iran

De Amerikaanse minister van Defensie Donald Rumsfeld heeft Syrië gewaarschuwd dat hij militaire leveringen aan Irak - zoals nachtkijkers - beschouwd als een 'vijandige daad'. De VS houdt de Syrische regering voor de leveringen verantwoordelijk. Rumsfeld wilde niet zeggen of de VS met militaire actie tegen Syrië dreigt. "Ik zeg precies wat ik zeg. Het was zorgvuldig geformuleerd."
Rumsfeld waarschuwde ook andere landen, en noemde daarbij specifiek het Badr Corps, 'getraind, uitgerust en aangestuurd door de Iraanse Revolutionaire Islamitische Garde'. Rumsfeld zei dat ze beschouwd zullen worden als 'strijders', en dat de VS de Iraanse regering verantwoordelijk zal houden.


Mijn duiding: ze willen Iraanse invloed duidelijk buiten Irak houden, maar die invloed is er al in het Zuiden, ook na een post-Saddam tijdperk. Irak grenst ook aan Syrie en ze willen ook hun invloed buiten Irak houden. Ze willen escaltie voorkomen, de Turken moeten zich er niet mee bemoeien, de Iraniers niet, de Syriers niet....en Saoedie-Arabie is een trouwe bondgenoot van de VS, dat land zal als enige zeker nooit dwars zitten.

Zo bedoelt Rumsfeld het: Iran en Syrie, jullie moeten niet er mee bemoeien, jullie tijd komt nog.

Wat is beter? Dat die landen een eenheid vormen tegen deze oorlog of ze moeten wachten totdat ze een voor een aangepakt worden door de V.S. Het is namelijk zo, dat zowel Iran en Syrie aangevallen zullen worden de V.S.

De Rode Roos
29-03-03, 01:21
Syrië wijst beschuldigingen VS van de hand

De Syrische regering wijst de beschuldigingen van de Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld dat het land militaire apparatuur levert aan Irak, van de hand. Syrië beschuldigt op zijn beurt de VS ervan te proberen de aandacht af te leiden van de Iraakse burgerslachtoffers van de bombardementen

Arvid
29-03-03, 11:05
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Rumsfeld? Die eikel wordt met de dag stiller.

CYA.......

en ook ouder
die vent is al 70, lang zal hij niet meer leven
lijkt wel zo'n bejaarde politicus waar ze in Rusland zoveel van hebben
slaan snel wartaal uit als ze een slokje teveel op hebben :haha: