PDA

Bekijk Volledige Versie : Vijf Amerikanen gedood bij zelfmoordaanslag bij Najaf



De Rode Roos
29-03-03, 13:39
Vijf Amerikanen gedood bij zelfmoordaanslag bij Najaf
AP

IN DE IRAAKSE WOESTIJN - Vijf Amerikanen zijn zaterdag bij een zelfmoordaanslag ten noorden van de Iraakse stad Najaf om het leven gekomen. Een taxichauffeur wenkte de militairen bij een controlepost dichterbij te komen, waarna hij zijn voertuig en zichzelf opblies, aldus een Amerikaanse officier.

Het is de eerste zelfmoordaanslag in Irak sinds de Amerikaans-Britse militaire expeditie begon. Irak zou Arabische vrijwilligers voor zulke aanslagen hebben opgeleid, terwijl terroristenleider Osama bin Laden de Irakezen vorige maand heeft opgeroepen zulke tactieken tegen de Amerikanen te gebruiken.

De grootste zelfmoordaanslag tegen Amerikaanse militairen in het buitenland had plaats in oktober 1983, toen een Amerikaanse basis in de Libanese hoofdstad Beiroet werd opgeblazen en 241 Amerikanen omkwamen. Een gelijktijdige aanslag op een Franse basis in Beiroet kostte aan 58 Franse militairen het leven.

Bron: de Volkskrant

Pytaghoras
29-03-03, 13:46
Ik heb vandaag op tv gehoord dat de Britten hun troepen van 45.000 naar 5000 willen terugbrengen in Irak als de oorlog langer dan 6 maanden gaat duren.

sil
29-03-03, 17:02
Ik hoor net op de t.v dat de zelfmoordenaar posthuum wordt onderscheiden door sadam.
er zullen er nu wel meer komen :kwaad:

Tomas
29-03-03, 19:09
Geplaatst door Pytaghoras
Ik heb vandaag op tv gehoord dat de Britten hun troepen van 45.000 naar 5000 willen terugbrengen in Irak als de oorlog langer dan 6 maanden gaat duren.

De Britten??

Ik dacht dat de Iraqi's daarmee bezig waren....

sadeeQ
29-03-03, 20:32
Geplaatst door Tomas
De Britten??

Ik dacht dat de Iraqi's daarmee bezig waren....


:lachu: nee ,de irakezen hebben daar geen 6 maanden voor nodig :auw:

maar ja de britten schieten niet zo vaak op elkaar,het gaat dus wat langzamer die doden door friendly- fire :lachu: :auw:

Al Sawt
29-03-03, 21:56
Ondanks dat ik uit religeuze redenen tegen elke vorm van zelfmoord ben, zie ik het in deze situatie en die van Palestina uiterst gerechtvaardigt! Bovendien is een kamikaze tactiek de beste manier om de moraal en mentale gesteldheid van Amerikaanse en Britse soldaten te breken.

P.S je kan wel spreken van een explosief entree van de zelfmoord tactiek.

Abdul Karim
29-03-03, 21:57
Geplaatst door De Rode Roos
Vijf Amerikanen gedood bij zelfmoordaanslag bij Najaf

Keer op keer werd erom gewaarschuwd dat oorlog in Irak geen terrorisme zou tegengaan maar juist zou laten toen nemen.

Ik hoop dat meneer Struik nou zijn zin heeft gekregen :rolleyes: