PDA

Bekijk Volledige Versie : JMT gespot in Egypte!



Orakel
30-03-03, 20:55
Oudste bewijs van mummificatie in Egypte gevonden
SAKKARA (ANP) - Egyptische archeologen zeggen dat zij bewijzen hebben gevonden dat Egyptenaren al 5000 jaar geleden lijken mummificeerden. Zij openden zondag in de woestijn bij Caïro een doodskist met beenderen die bedekt waren met een hars die bij het mummificeren werd gebruikt.

De archeologen hadden de kist aangetroffen in een van de meer dan twintig graftombes waarin volgens het hoofd van de Egyptische archeologische dienst, Zahi Hawass, in de periode 3100 tot 2890 voor Christus hoge Egyptenaren zijn begraven.

De Egyptenaren ontwikkelden in de loop der eeuwen steeds betere conserveringstechnieken voor lijken. Vooral tussen 1567 en 1200 voor Christus waren de mummies van hoge kwaliteit. Het bewijs hiervan is de mummie van farao Ramses II, die in het Egyptisch Museum in Caïro te zien is.

:hihi:

De Rode Roos
30-03-03, 21:23
Hier heb ik een foto van JMT:

http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/mummie-30330.onlineBild.jpg

De mummy van de Egyptische priesteres Eso Eris (archieffoto, augustus 2000). Volgens archeologen mummificeerden de oude Egyptenaren 5000 jaren geleden al lijken. In een 5000 jaar oude doodskist vonden ze zondag botten die waren bedekt met een hars die bij het mummificeren werd gebruikt. ANP-Foto

Waterval
30-03-03, 21:27
Wat hebben jullie toch tegen m'n schatje?



:loens:

Orakel
30-03-03, 21:28
Geplaatst door De Rode Roos
Hier heb ik een foto van JMT:

http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/mummie-30330.onlineBild.jpg

De mummy van de Egyptische priesteres Eso Eris (archieffoto, augustus 2000). Volgens archeologen mummificeerden de oude Egyptenaren 5000 jaren geleden al lijken. In een 5000 jaar oude doodskist vonden ze zondag botten die waren bedekt met een hars die bij het mummificeren werd gebruikt. ANP-Foto

:hihi:

Oww, da's nog best een lekker ding. Mooie teint, vredige uitstraling.

But thnx but no thnx. Ik hou het bij de bosjesvrouwen. :staart:

Orakel
30-03-03, 21:29
Geplaatst door Waterval
Wat hebben jullie toch tegen m'n schatje?



:loens:

Hars en linnen.

moenna
30-03-03, 22:30
:D


Waar is ze eigenlijk?

Ik heb al lang geen beledigingen meer van haar gelezen. Dadelijk ga ik haar nog missen ook....

Pytaghoras
31-03-03, 00:06
Geplaatst door De Rode Roos
Hier heb ik een foto van JMT:

http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/mummie-30330.onlineBild.jpg

De mummy van de Egyptische priesteres Eso Eris (archieffoto, augustus 2000). Volgens archeologen mummificeerden de oude Egyptenaren 5000 jaren geleden al lijken. In een 5000 jaar oude doodskist vonden ze zondag botten die waren bedekt met een hars die bij het mummificeren werd gebruikt. ANP-Foto

Oh, straks voelt die mummy op de foto zich beledigd, dan krijgen wij "mummy returns" in het echt te zien. :moeilijk:

Ashfoura
31-03-03, 11:30
Hehe! :D :D :D

Donna
31-03-03, 13:11
Trouwens, gisteren was er een reportage op TV over het perfecte dorp voor JMT!!

Hollanda ofzo, een dorp in Brazilie. Er wonen Nederlandsche pioniers, boeren, die daarnaartoe zijn getrokken om een beter leven te beginnen. Ze verbouwen een typisch Hollands exportproduct, bloemen. Ze doen allerlei typisch hollandse dingen, zoals klompendansen en weet ik veel. Het hangt er helemaal vol met Nederlandse vlaggen en ander bedreigd cultuurgoed. En ze zijn hardstikke trotsop hun Nederlandsche roots. De koningin heeft ze zelfs met een bezoek vereerd! (Dat typisch Hollandsche koningshuis, met al die typisch hollandsche mensen, die ons vertegenwoordigen in het typisch on-nederlandse buitenland).

Als we nou allemaal 20 euro lappen, en voor JMT een enkeltje Hollanda kopen, dan kan ze er gaan wonen!!!

:lole: :lole:

Dat is een klassieke win-win situatie namelijk. Zij blij, wij blij, iedereen blij.

Donna
31-03-03, 13:14
Geplaatst door De Rode Roos
Hier heb ik een foto van JMT:

http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/mummie-30330.onlineBild.jpg

De mummy van de Egyptische priesteres Eso Eris (archieffoto, augustus 2000). Volgens archeologen mummificeerden de oude Egyptenaren 5000 jaren geleden al lijken. In een 5000 jaar oude doodskist vonden ze zondag botten die waren bedekt met een hars die bij het mummificeren werd gebruikt. ANP-Foto


AARRGGHH nee!

Dat is RON! :moeilijk:

Waterval
31-03-03, 13:21
Geplaatst door Donna
AARRGGHH nee!

Dat is RON! :moeilijk:

Ok, en wat heb jij tegen Ron Weetbeter?© Waterval

Donna
31-03-03, 13:23
Geplaatst door Waterval
Ok, en wat heb jij tegen Ron Weetbeter?



Niks.....


Ik vind Ron echt ZO ONTZETTEND lief........

Ik zou hem wel willen adopteren....... :Iluvu:

Vriend
31-03-03, 15:51
Hoeft al nie meer ik heb gehoord dat Ron geadopteerd is door de ouwehands dierentuin...ze hadden nog een plaatsje bij de chimpansees over...ik heb gehoord dat hij het goed doet en dat hij inmiddels al bevorderd is tot luitennant/rechterhand van het leidende alpha aapje .....die Ron he.... :blowen:

~Panthera~
31-03-03, 21:03
:hihi: :hihi: T leek wel of JMT op de BBQ had gelegen. :schok: