PDA

Bekijk Volledige Versie : Vanavond: Islam night



Pixelshade
30-03-03, 21:21
22.41 Dokwerk, Nederland 3: Avenging terror
23.00 De vrouw achter de sluier, RTL 4

veel kijkplezier

Mark
30-03-03, 21:55
En Tegenlicht ging over de geschiedenis van Irak! :student:

De Rode Roos
30-03-03, 22:06
Geplaatst door Mark
En Tegenlicht ging over de geschiedenis van Irak! :student:

Ik heb daar veel van geleerd en nogmaals werd bevestigd dat democratie niet van buiten kan komen en dat Japen en Duitsland uitzonderingen zijn. Vooral Japan.

The General
30-03-03, 23:14
Geplaatst door De Rode Roos
Ik heb daar veel van geleerd en nogmaals werd bevestigd dat democratie niet van buiten kan komen en dat Japen en Duitsland uitzonderingen zijn. Vooral Japan.

En werd ook duidelijk dat de het imperialistische westen geheel verantwoordelijk is en aan de basis staat voor alle ellende in het M.O. en ver daar buiten.

Puk
30-03-03, 23:44
Geplaatst door EdV
Ik zag net het verhaal van "De vrouw achter de sluier".
Kreeg er bijna spijt ervan dat ze niet heel Afghanistan plat hebben gebombardeerd toen. Wat een walgelijk tribalisme heerst er toch daar.
De reden waarom "Het Westen" zo verschrikkelijk veel ellende kan aanrichten in het midden-Oosten zit hem voor een belangrijk deel in de metaliteit van de bewoners in het Midden-Oosten zelf. Wat een walgelijk tribalisme heerst er toch daar.

Ed

Zou Allah nou trots zijn op Afghanistan?

Mark
31-03-03, 06:48
Geplaatst door The General
En werd ook duidelijk dat de het imperialistische westen geheel verantwoordelijk is en aan de basis staat voor alle ellende in het M.O. en ver daar buiten.

Er werd mij duidelijk dat die kruistochten weinig voorstelden en slechts een speldeprikje waren die vorige eeuw door arabische nationalisten flink zijn opgeblazen om een stok te hebben om mee te slaan :duivels:

taouanza
31-03-03, 08:29
[
QUOTE]Geplaatst door Mark
Er werd mij duidelijk dat die kruistochten weinig voorstelden en slechts een speldeprikje waren die vorige eeuw door arabische nationalisten flink zijn opgeblazen om een stok te hebben om mee te slaan :duivels: [/QUOTE]


weinig voorstelden? dan heb je de vierdelige documentaire gemist op de belgische zender?
ze betekenen niks voor de situatie nu, dat is heel wat anders.


het boek van huppelpup Le Man; Kruistochten,de avonturiers van god
is echt een must qua tekst is het zwaar maar de humor maakt het toch luchtig.

KHALID bin WLD
31-03-03, 12:49
Er werd mij duidelijk dat die kruistochten weinig voorstelden en slechts een speldeprikje waren die vorige eeuw door arabische nationalisten flink zijn opgeblazen om een stok te hebben om mee te slaan

Salaam

Ik was echt met stomheid geslagen toen ik jou bericht las, hoe kun je de kruistochten, die gericht waren tegen islam, zo makkelijk wegschuiven en ze het predikaat onbelangerijk/opgeblazen noemen. Praktisch alle geschiedkundigen zijn het erover eens dat de kruistochten een barbaarse onderneming waren. Tienduizenden mensen werden afgeslacht door de europese kruisvaarders. Zoals Taouanza al opmerkte heeft de canvas (belgische zender) een tijd geleden een documentaire uitgezonden die de kruistochten op een eigentijdse manier uiteenzette.

Wa Salaam

Mark
31-03-03, 13:36
Ik vertaal even wat in die aflevering van Tegenlicht werd verteld. Namelijk dat de invloed van de kruistochten op de Arabische wereld in de vorige eeuw extra is uitgemeten.

Canaris
31-03-03, 13:53
Lulkoek

De Kruistochten mogen in onze ogen nu , niet bepaald fijn zijn geweest , ze waren echter een reactie op de halvemaan tochten tegen het christelijke geloof in het midden oosten.

Dat de Paus teontertijd de hulp invroeg van de christelije huizen , was niet meer dan logisch ,waren het toch zijn proptectoraten welke door de Moslims brutaalst werden overvallen

CyberMujahida
31-03-03, 17:10
Geplaatst door Puk
Zou Allah nou trots zijn op Afghanistan?

Nou over de Taliban kan ik heel duidelijk zijn. Ik vind de Taliban een dom, onislamitisch, dwalend, onwetend en geweldadig zootje ongeregeld.

Ik was niet zo heel erg op de hoogte van hoe dat allemaal ging in Afghanistan, maar wel genoeg om er een stempel onislamitisch op te plakken voor mezelf.
Gisteren zag ik toevallig iets op tv over de Taliban, en toen werd het me wat meer duidelijk. Die mensen zijn echt totaal in de war naar mijn mening. Ze mengen geweldadigheid en culturele gebruiken met elkaar en plakken er dan een islamitisch stickertje op. Geheel onterrecht.
Islam staat vrouwen toe om te werken, om onderwijs te genieten, om naar de dokter te gaan, om hun gezicht te tonen en ga zo maar door.
De profeet heeft gezegd: "Het onderwijzen van een vrouw is het onderwijzen van een natie."
Heel tekenend voor de Islamitische opvatting over de rol van de vrouw.

Ik wijt hetgeen in Afghanistan gebeurde dan ook niet aan de Islam, maar eerder aan een gebrek daarvan. Wat er gebeurd als mensen in onwetendheid blijven hangen zie je daar heel duidelijk; chaos, geweld, het blijven hangen in stamvetes en wraak op wraak, een minachting voor vrouwen, en het misbruiken van geloof voor eigen doeleinden. Eigenlijk precies de kenmerken die worden toegeschreven aan de Arabische maatschapij zoals deze was in de 'tijd van onwetendheid', voor de komst van de Islam.
In landen als Afghanistan en Pakistan is geweld tegen vrouwen in de cultuur ingebed, en word als normaal word beschouwd. Zo zie je bijvoorbeeld in Pakistan dat zowel Hindoestaanse vrouwen als Moslimvrouwen worden uitgehuwelijkt, mishandeld, of een zuurbehandeling krijgen als ze het lef hebben een huwelijk te weigeren.

Laten we hopen dat door vrouwen over hun rechten te informeren, er een einde kan komen aan zulke praktijken

manc
31-03-03, 17:38
"Het onderwijzen van een vrouw is het onderwijzen van een natie."


Ja, daar had mohammed nog gelijk in ook...aangezien het vrijwel altijd de vrouwen zijn die gezinnen bij elkaar houden en de kinderen opvoeden zijn de vrouwen DE weg naar een betere toekomst van een land...zelfs de VN en vele ontwikkelingsorganisaties weten dit en ondersteunen met name veel projecten voor en door vrouwen in de 3e wereld.

p.s. In Pakistan leven geen hindoestanen: Hindoestanen zijn inwoners van India, het woordt dat jij bedoeld is 'hindoeistisch'.

taouanza
31-03-03, 17:41
Geplaatst door Canaris
Lulkoek

De Kruistochten mogen in onze ogen nu , niet bepaald fijn zijn geweest , ze waren echter een reactie op de halvemaan tochten tegen het christelijke geloof in het midden oosten.

Dat de Paus teontertijd de hulp invroeg van de christelije huizen , was niet meer dan logisch ,waren het toch zijn proptectoraten welke door de Moslims brutaalst werden overvallen


tja ik an welles nietes discussie beginnen maar het ligt toch aan welke bronnen je aanhaalt.
want volgens mijn 'bronnen' is dit bovenste stukje klinklare onzin. de kruisvaarders waren en nog groter gevaar voor de christenen dan de moslims ooit zijn of waren. ze gingen waarvoor de amerikanen nu gaan(KTING KTCHING. de byzantijnen(christenen) werden rijker dan de paus lief is. en dat mag niet. THERE CAN BE ONLY ONE.

De Rode Roos
31-03-03, 17:56
Geplaatst door taouanza
tja ik an welles nietes discussie beginnen maar het ligt toch aan welke bronnen je aanhaalt.
want volgens mijn 'bronnen' is dit bovenste stukje klinklare onzin. de kruisvaarders waren en nog groter gevaar voor de christenen dan de moslims ooit zijn of waren. ze gingen waarvoor de amerikanen nu gaan(KTING KTCHING. de byzantijnen(christenen) werden rijker dan de paus lief is. en dat mag niet. THERE CAN BE ONLY ONE.

Kun je uitleggen waarom de Europeanen begonnen met de kruistochten? ;)

taouanza
31-03-03, 20:25
[
QUOTE]Geplaatst door De Rode Roos
Kun je uitleggen waarom de Europeanen begonnen met de kruistochten? ;) [/QUOTE]


boys will be boys



POLITIEK

Wizdom
31-03-03, 21:46
Geplaatst door The General
En werd ook duidelijk dat de het imperialistische westen geheel verantwoordelijk is en aan de basis staat voor alle ellende in het M.O. en ver daar buiten.

Conclusie: De vrienden van Satan zijn GB en VS. Immers zij hanteren dezelfde tactiek. Loze beloften, opzetten van groepen tegen elkaar en handen wassen in onschuld en de andere de schuld in de schoenen schuiven. We are really in the Age of Satan. Hij zal worden onthoofd!

De waarheid zal komen en de leugen zal wegkwijnen immers de leugen heeft geen basis!