PDA

Bekijk Volledige Versie : Stelling verdraagzaamheid



edwinp1982
01-04-03, 00:15
Geen Marokkaans of Arabisch op het schoolplein.
Er zijn een heleboel mensen die dialect praten. Dit gebeurt niet alleen op het schoolplein, maar zelfs in de klas. En geen haan die er naar kraait. Nu zijn allochtonen de zondebokken voor al het onbehagen. Zij vormen een probleem. Dus worden ze steeds meer onder druk gezet. Zelfs als ze spelen mogen ze hun moedertaal niet meer spreken. Een onzinnige maatregel.
Heb jij ooit gehoord dat Friese kinderen onder elkaar geen fries meer mogen spreken. Of Limburgse kinderen geen Limburgs? Langzaam maar heel zeker worden we steeds onverdraagzamer.
Ben je het eens of oneens met deze stelling?
Laat je horen!!

taouanza
01-04-03, 00:24
[
QUOTE]Geplaatst door edwinp1982
Geen Marokkaans of Arabisch op het schoolplein.
Er zijn een heleboel mensen die dialect praten. Dit gebeurt niet alleen op het schoolplein, maar zelfs in de klas. En geen haan die er naar kraait. Nu zijn allochtonen de zondebokken voor al het onbehagen. Zij vormen een probleem. Dus worden ze steeds meer onder druk gezet. Zelfs als ze spelen mogen ze hun moedertaal niet meer spreken. Een onzinnige maatregel.
Heb jij ooit gehoord dat Friese kinderen onder elkaar geen fries meer mogen spreken. Of Limburgse kinderen geen Limburgs? Langzaam maar heel zeker worden we steeds onverdraagzamer.
Ben je het eens of oneens met deze stelling?
Laat je horen!! [/QUOTE]


nee ik ben het niet mee eens omdat de meeste marokkaanse kinderen nederlands praten met elkaar.wellleswaar met een zwaar accent maar toch nederlands.turken spreken turks. zelfs ik als ik met mijn broer spreek, spreek ik twee talen. mijn andere broer die nederlands spreekt, spreek ik drie talen een mengelmoes.zodra ik niet op een woord kom probeer ik het in de volgende taal. ik merk dat ik erg lui word met mijn talen dat is lastig als je praat met iemand die maar een taal begrijpt.want wat doe je dan als je niet uit je woorden komt?

Simon
01-04-03, 10:34
Geplaatst door edwinp1982
Ben je het eens of oneens met deze stelling?
Laat je horen!!

Niet mee eens. De meeste Friezen kunnen ook zeer goed nederlands spreken. Dat kan je niet zeggen van veel Marokkanen en Turken en is toch essentieel om te kunnen slagen in deze maatschappij. Daarom ben ik het eens met dit soort maatregelen.

Simon