PDA

Bekijk Volledige Versie : Met POLITIEKE steun van NL vandaag 33 Iraki's GESLACHT !!!



The General
02-04-03, 01:30
Iraqi civilian casualties mount


Razek al-Kazem al-Khafaji's family was in the line of fire
At least 11 members of the same family - mostly children - have been killed in a coalition air strike on a residential district in central Iraq, western news reports say.
Hospital sources in Hilla, about 80 kilometres (50 miles) south of Baghdad, said they were among 33 civilians killed and more than 300 injured in the attack early on Tuesday morning.

US Central Command said preliminary investigation had not "turned up any evidence of this alleged incident", but officials were continuing to look into it.

On Monday, US soldiers killed seven Iraqi women and children at a checkpoint near the southern city of Najaf.


US commanders are also investigating the Najaf killing, but their first reaction was to back the troops.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/39038000/jpg/_39038159_man203bodyafp.jpg

bron : http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2907373.stm

Simon
02-04-03, 10:29
Geplaatst door J.M.T.

Nu staat de Islamitische wereld te schreeuwen. Waarom hebben eerder zij niets aan die situatie gedaan?

Ik geloof dat iedereen hier een beetje dubbel in staat. De leiding in de buurlanden van Irak laten wat felle retoriek horen om de bevolking ter wille te zijn maar ondertussen vinden ze het niet erg dat Saddam Hoessein wordt afgezet. Ze vrezen misschien wel de volgende te zijn.
In het westen is de steun voor Bush net zo groot als de afkeer. Bij een snelle overwinning hadden velen zich alsnog achter Bush kunnen scharen. Nu het wat tegen zit lijken velen alsnog hun aarzelingen te uiten. Ja, ik ben echt niet veel beter.
Gisteren een mooie documentaire op BBC over een reis door de landen van de "axis of evil". Gesprekken met hele gewone mensen. Vaak haten ze de heersers in hun land maar Bush niet minder. Het laatste mogen ze openlijk uiten maar het eerste niet en doen ze alleen off-camera. Ik denk steeds dat ik wel blij zou zijn als Irakees als de Amerikanen het regime omver komen werpen. Maar ja, ik ben geen Irakees.

Simon

NIS1
02-04-03, 10:47
Geplaatst door J.M.T.

1) Dat Saddam TWEE MILJOEN... etc etc

Ik hoorde gisteren op TV, dat die gasaanvallen misschien helemaal niet het werk is geweest van Saddam en dat de buurlanden hier misschien aan schuldig zijn.. Interessant verhaal was het..

The General
02-04-03, 10:50
Geplaatst door J.M.T.
[B]Vreselijk die foto, vreselijk het lijden van de Irakezen.

Maar wel even niet vergeten dat:

1) Dat Saddam TWEE MILJOEN bla bla bla bla bla bla

bla bla bla bla

100) Saddam m.b.v. de VS al die wandaden heeft kunnen plegen.

101) Saddam m.b.v. de VS aan de macht heeft kunnen komen.

manc
02-04-03, 11:18
Geplaatst door NIS1
Ik hoorde gisteren op TV, dat die gasaanvallen misschien helemaal niet het werk is geweest van Saddam en dat de buurlanden hier misschien aan schuldig zijn.. Interessant verhaal was het.. Ja, er was een iemand die suggereerde dat het misschien IRan was geweest, maar alle anderen kwamen met redelijk overtuigende verhalen om maar niet te veel in dat soort x-file-verhalen te geloven.

jaja
02-04-03, 12:10
Geplaatst door manc
Ja, er was een iemand die suggereerde dat het misschien IRan was geweest, maar alle anderen kwamen met redelijk overtuigende verhalen om maar niet te veel in dat soort x-file-verhalen te geloven. Ron was de laatste die met dit verhaal kwam. Probleem is dat de huidige generaal voor Noord-Irak en samen met Tarik Aziz en Chemical Ali, de enige die nog over zijn van het clubje dat Sadam aan de macht heeft gebracht (de rest is vermoord), dat deze meneer publiekelijk in 1991 heeft verkondigd dat Irak de gifgasaanval op Halabja had uitgevoerd en dat de Koerden zich rustig dienden te houden of ze zouden nog een lading gifgas over zich uitgekieperd krijgen.
Persoonlijk vind ik zo'n uitspraak een duidelijke indicatie dat Irak het wellicht gedaan heeft .... (zei hij cynisch)

http://news.bbc.co.uk/2/hi/not_in_website/syndication/monitoring/media_reports/2333927.stm

zie ook de oude thread http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=56260

voor uitgebreider commentaar.

Is,
02-04-03, 12:42
Geplaatst door J.M.T.
Geplaatst door J.M.T.

100) Saddam m.b.v. de VS al die wandaden heeft kunnen plegen.

101) Saddam m.b.v. de VS aan de macht heeft kunnen komen.

Zo, dus als een land, als Saddam wapens van de USA koopt dan is de USA er schuldig aan als Saddam die wapens tegen de eigen bevolking en anderen gebruikt?

Anders gezegd: Als ik een auto van jou koop en ik veroorzaak een verkeersongeluk dan is het jouw schuld!

De USA heeft notabene ook die lieve jongens van Al Qaida bewapend om Afghanistan (in eigen belang) van de Russen te bevrijden, en wat doen die lieve jongens? Zij gebruiken die wapens om de Afghaanse bevolking te onderdrukken!


Een wielklem op jouw PC zou niet misstaan denk ik zo.... :kotsen:
Al Qaida die de touwtjes in handen heeft in Afghanistan.

Enneh JMT, Generaal komt toh ook niet je Auto afpakken nadat jij `n ongeluk hebt veroorzaakt,

talkin` bout Kromme vergelijkingen, beter ga je terugkruipen in je sarcofaag.

Dienna
02-04-03, 12:42
Om even terug te komen op de titel van General, want we dwalen weer af mensen, zoals ik van jullie gewend ben:
MET POLITIEKE STEUN VAN NL.....

Fregat uit nl begeleidde schip VS

Amsterdam- Een Nederlands fregat, de MS Van Nes, heeft vorige week in het Golfgebied een Amerikaans marineschip begeleid dat onderweg was naar Koeweit.
Vrij Nederland concludeert hieruit dat Nederlandse militairen wel degelijk actief betrokken zijn bij de oolog tegen Irak . het Amerikaanse leger zou om begeleiding hebben gevraagd.

(ANP)

Zo zie je maar weer; al het "goeie" komt van onze melkuni-koeien! :jammer:

Simon
02-04-03, 13:27
Geplaatst door Dienna
Vrij Nederland concludeert hieruit dat Nederlandse militairen wel degelijk actief betrokken zijn bij de oolog tegen Irak . het Amerikaanse leger zou om begeleiding hebben gevraagd.


Balkenende zal waarschijnlijk zeggen dat ze toevallig dezelfde kant op moesten.

Simon