PDA

Bekijk Volledige Versie : Alie in de strijd!

berbersoogje
02-04-03, 14:19
Leer het strijden van Alie.
Zonder de ego erbij te gebruiken.
De Leeuw van god streed, vanuit het diepste van zijn centrum.

Eens zag Alie een stevige strijde, vlug trok Alie zijn Zwaard.
De man kwam hulpeloos op de grond terecht, maar spuugde vol haat in het gezicht van Alie. Alie liet het zwaard vallen, ontspande zich en hielp de man op de been. “Waarom spaarde jij mij?” Zei de man.
“Hoe trekt de bliksem zich weer in de wolk terug?” Zei Alie.
“Spreek, O mijn prins!” Zei de man weer.
Alie zweeg, maar hij zij tenslotte; “Ik ben de leeuw van God, niet de leeuw van passie, de zon is niet mijn heer. Ik heb geen verlangen, behalve dan
naar hem, De ene God!
Als een persoonlijke wind zich opdringt, reageer dan niet.
Er zijn vele winden die vol zijn van Boosheid, lust en gierigheid.
Zij blazen het uitschot in het rond, maar de standvastige berg van onze ware aard staat waar het immers was.
Er is niets in het nu behalve de Goddelijke kwaliteiten komt door de opening in mij. Jouw Schaamteloosheid was beter dan elk ontzag omdat op dit moment geldt: ik ben jou en jij bent mij.”
Alie keek de man strak aan en eindigde zijn antwoord met;
“Ik schenk aan jou dit open hart zoals god geschenken deelt. Het vergif van jouw spuug werd de honing van vriendschap.”

Salaam alaikum warahmatu lahi wabarakatuh. Bismilahi Rahmani Rahim.

Lieve Moslims en Moslima's,
Zoals jullie in dit verhaal hebben gelezen is geduld hebben heel belangrijk in de Islam. Zoals ook wel in de Koran staat: Inna Alaha magha sabbirien (God staat achter de mensen met geduld).
Als je in deze tijd om je heen kijkt dan zie je dat geduld hebben, nauwelijks bij de mensen voorkomt. Mensen van tegenwoordig denken ook niet na. Ze denken niet, het leven is kort dus laat ik er maar wat van maken. Nee, ze denken alleen aan de lol en aan de vrijheid en wat er na de DOOD gebeurt merken ze dan vanzelf wel, maar zo moet je helemaal niet denken, want al het moois en alles wat je na de dood kunt wensen laat je dan allemaal vallen voor een kort leven dat zo voorbij is. In de tijd waarin wij nu leven lijkt het ook heel moeilijk om je aan de regels van de Islam te houden, maar dat is niet waar. Want als jij echt in God geloofd en je weet wat de gevolgen zijn van de slechte daden. Dan zul je en wil je ook graag doen wat God je gevraagd heeft te doen op deze wereld.
Ik hoop dat veel mensen zullen nadenken als ze zulke verhalen lezen en dat ze InshAllah het rechte pad op gaan en dat ze veel tijd zullen besteden aan hun geloof. Voor je het weet is het leven op deze Aarde voorbij en zal je in de HEL branden als je niet hebt gedaan wat God je heeft opgedragen

Saddaqalahu Alhadhim
Wahalaikum Eosalaam Warahmatu Alahi Wabarakatuh