PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegveld Bagdad bijna ingenomen



Puk
03-04-03, 20:42
Als je nog tegen de oorlog wilt protesteren moet je snel zijn!

Joesoef
03-04-03, 20:48
So what?

Mijn kat is een beetje zwanger!!!






Waarblijven GVD al die opslag plaatsen met chemiche, bacteriologische en vuile wapens??????

Puk
03-04-03, 20:50
Geplaatst door Joesoef
So what?

Mijn kat is een beetje zwanger!!!

Waarblijven GVD al die opslag plaatsen met chemiche, bacteriologische en vuile wapens??????

Dat zit in een bunker in Bagdad en draagt een snor.

sadeeQ
03-04-03, 20:51
Geplaatst door Joesoef


Waarblijven GVD al die opslag plaatsen met chemiche, bacteriologische en vuile wapens??????


die moeten nog overgevlogen worden vanuit amerika en israel :tik:

manc
03-04-03, 20:53
Geplaatst door Joesoef
So what?

Mijn kat is een beetje zwanger!!!

Waarblijven GVD al die opslag plaatsen met chemiche, bacteriologische en vuile wapens??????

Rustig afwachten. Ze zijn er nog niet uit WELKE van de bedrijven van Dick Cheney deze fabrieken en opslagplaatsen gaat bouwen. :giechel:

Joesoef
03-04-03, 20:55
Geplaatst door manc
Rustig afwachten. Ze zijn er nog niet uit WELKE van de bedrijven van Dick Cheney deze fabrieken en opslagplaatsen gaat bouwen. :giechel:

:hihi:

manc
03-04-03, 21:28
Geplaatst door elmoerabiet23
hmmm, de amerikanen zijn dommer dan ik had gedacht... :boogie:

Niet zo dom als deze sukkels:

http://www.cnniraq.com/pricelesss.jpg

Maar leg ons eens uit waar je in dit geval precies op doelt, vriend Yehi. Welke domheid van die duivelse kruisvaarders heb je nu weer ontdekt?

manc
03-04-03, 21:51
Geplaatst door elmoerabiet23
Nou kijk beste kameraad :aftel: ,

Dank je vriend Yehi,



het blijven speculaties,

Ok, dat is zeker zo, beste vriend.



maar als je effe een beetje doordenkt dan zie je toch dat er duidelijk een element van verassing is om het Amerikaanse leger de stad in te drijven..Terwijl de Irakezen in de andere kleinere steden (Umm Qasr, Nairyyah) duidelijk hebben bewezen dat ze die steden uitstekend tegen de Amerikaanse en Britse troepen kunnen verdedigen.

Haha, ik denk dat je misschien moet leren tellen...hoeveel Iraakse strijders zijn er dood? Ik denk dat het er zeker 100 (en dat is een lage schatting) keer meer zijn dan geallieerde strijders. Om het maar grof te zeggen: het aantal weerbare mannen aan Iraakse zijde is aan het slinken. Heel snel.



Het weinige verzet aan de grenzen van de hoofdstad en daarmee de grootste en belangrijkste stad toont duidelijk aan dat de Irakezen iets van plan zijn... Ook hebben we gezien dat de Iraakse leger nog niet in direkte confrontatie zijn gegaan, zelfs opeens nergens te bekennen zijn..

Oh, dus die rokende t-55's, uitgebrande bussen vol Iraakse soldaten en die strijders die zich nu bij bosjes tegelijk over aan het geven zijn volgens de journalisten aan het front zijn allemaal een tactische geheime zet.


In iedere geval , de tijd zal het leren...

Ik verwacht dat het ongeveer nog 2 weken gaat duren. Max. Maar goed, dat is een gok. Jammer dat je als moslim niet mag wedden, anders zou ik best een leuke weddenschap met je aan willen gaan.

Maar goed, mijn voorspelling:

20.000 tot 30.000 dode Iraakse soldaten tegen 200 Amerikaanse en 30 Britse..en Saddam is binnen 2 weken dood/weg/gevangen.

Abdul Karim
03-04-03, 22:02
Geplaatst door Puk
Als je nog tegen de oorlog wilt protesteren moet je snel zijn!

Denk je nou echt dat de oorlog voorbij is na (eventuele) inname van Baghdad?

Je bent in Afghanistan alleen in Kabul veilig sinds er een machtsvacuüm is ontstaan. In de rest van het land heb je te maken met gewapende conflicten. Het zou me niet verbazen dat dit ook het geval zal zijn in Irak.

manc
03-04-03, 22:20
Geplaatst door elmoerabiet23
Ik ga natuurlijk niet ontkennen dat er veel Iraakse doden zijn gevallen. Zowel strijders als burgers...helaas de Kruisvaardersveroveringen brengen altijd veel schade mee aan mens, dier en alle flora en fauna.

Je hebt gelijk beste Yehi dat oorlog altijd schade brengt aan mens en natuur. Dat is zonde. Vooral als bepaalde partijen keluterscholen, ziekenhuizen en moskeen als bunkers en bases gaan gebruiken of olie in de fik gaan steken.




Eh, ik denk dat Saddam wel wat graag zijn volk opoffert, maar als ik an-najaf en basra zie dan lijkt het erop dat zijn volk daar zelf weinig zin in heeft.

[quote] In iedere geval heb ik eerlijk gezegd niet veel uitgebrande tanks en bussen gezien. In iedere geval niet op die grote schaal die je zou verwachten bij die massale bombardementen.

Ha, er is zelfs zo weinig rijdend materiaal van Irak over dat de Amerikanen zich serieus afvragen waar al die ijzersterke divisies van de garde heen zijn. Door censuur laten de embedded verslaggevers niet de uitgebrande met verkoolde en dode lichamen gevulde pantservoertuigen, bussen, tanks en jeeps zien, maar ze verhalen er wel over. Geloof me, dit is NIET de geschikte tijd van het jaar om met je t72 rondjes ten zuiden van Baghdad te gaan rijden.


We hebben echter wel vaak gezien dat er een '' melt down' was van Iraakse legereenheden...een duidelijke voorbeeld van guerilla-oorlogsvoering.

Nounou, die 'guerilla's' zijn dan of dood, of gevlucht of gevangen genomen. Veel tegenstand bieden ze niet, want elke aanval op de Amerikane is je reinste zelfmoor. Zodra Saddam en zijn Ba'ath weg zijn zullen de Fedajeen wel naar Syrie ofzo proberen te vluchten.



Massale overgaves heb ik niet gezien. Wel burgers en nomaden die werden aangehouden.

Is nu toch telkens meer gaande als je de verslagen van de mensen aan het front moet geloven. In ieder geval zitten er meer Iraakse militairen tussen Amerikaans prikkeldraad dan andersom...ik denk een verhouding van 1 op 1000.


Het einde van de strijd is naar mijn mening nog lang niet in zicht. Het is frappant dat de Britten en Amerikanen nog geen enkele stad van strategische waarde onder controle hebben....

An Najaf is aardig op weg, Nazarija, Um Qasr....etc. Basra lijkt ook langzaam aan in te zakken als een pudding. De mensen daar willen wel van Saddam en zijn bloedhonden af.


EN in Bagdad zouden ze maar met weinig tegenstand kunnen binnentrekken..:auw2:

Dat verwacht niemand, maar dat zou wel fijn zijn.

Puk
03-04-03, 22:23
Geplaatst door Abdul Karim
Denk je nou echt dat de oorlog voorbij is na (eventuele) inname van Baghdad?

Je bent in Afghanistan alleen in Kabul veilig sinds er een machtsvacuüm is ontstaan. In de rest van het land heb je te maken met gewapende conflicten. Het zou me niet verbazen dat dit ook het geval zal zijn in Irak.

De val van het regime is in elk geval nabij.

Maar hier op maroc.nl zijn miljoenen doden voorspeld onder de bevolking. Dat gaat niet gebeuren.
De oorlog zou de ondergang van de VS betekenen. Laat me niet lachen.
Er zou een wereldoorlog uitbreken. Meer dan een handjevol baardmannen uit Jemen heb ik niet geteld.

Nee... ik ben niet somber over de afloop.
Nooit geweest ook.

Samen op weg naar een vrij en democratisch Irak!

Abdul Karim
03-04-03, 22:37
Geplaatst door Puk
De val van het regime is in elk geval nabij.

Samen op weg naar een vrij en democratisch Irak!

Mij is altijd geleerd dat het de Communisten zijn die naar de wapens gebruiken om aan de macht te komen en de kapitalisten, misschien is die tijd achterhaalt :cheefbek: :(

Puk
03-04-03, 22:46
Geplaatst door Abdul Karim
Mij is altijd geleerd dat het de Communisten zijn die naar de wapens gebruiken om aan de macht te komen en de kapitalisten, misschien is die tijd achterhaalt :cheefbek: :(

Ik ben geen pacifist. Voor vrijheid en democratie mag je vechten.

Puk
03-04-03, 22:51
Geplaatst door elmoerabiet23
nou kij manb, er is echt nog geen enkele stad onder Amerikaans, brits controle. En waarschijnlijk willen de amerikanen dat helemaal niet, maar gaan ze voor de hoofdprijs om daarna te hopen dat het hele boeltje instort.

Daar ben ik het mee eens. Maar in Basra enz. gaat het de goede kant op.


Maar dit wordt weer een welles en nietes verhaal, en daar heb ik geen zin in . We zullen het wel zien...
In iedere geval sta niet verrast wanneer Alichemicali en Fatoembom in aktie komen...

Dat zou kunnen. En dat zou verschrikkelijk zijn. Vooral voor de burgers van Bagdad. Want er zullen er maar weinig zijn die een gasmasker hebben. Maar met Saddam weet je het nooit.

nouwra
03-04-03, 23:05
Geplaatst door Puk
Dat zou kunnen. En dat zou verschrikkelijk zijn. Vooral voor de burgers van Bagdad. Want er zullen er maar weinig zijn die een gasmasker hebben. Maar met Saddam weet je het nooit.

mee eens, ik zou het ook vreselijk vinden voor die Irakezen die deze oorlog ingezogen zijn door een stel machtsgeile monsters.
Daarom wens ik dat degenen die de oorlog gebracht hebben zullen stikken in hun zelf aangeleverde gas.

puk, wat vind je van het gebruik van clusterbommen?

Puk
03-04-03, 23:11
Geplaatst door nouwra
mee eens, ik zou het ook vreselijk vinden voor die Irakezen die deze oorlog ingezogen zijn door een stel machtsgeile monsters.
Daarom wens ik dat degenen die de oorlog gebracht hebben zullen stikken in hun zelf aangeleverde gas.

puk, wat vind je van het gebruik van clusterbommen?

Da's niet zo fijn. Vooral omdat niet alles ontploft.

Maar waar zijn die bommen precies gebruikt?

manc
03-04-03, 23:13
Geplaatst door nouwra
[B]mee eens, ik zou het ook vreselijk vinden voor die Irakezen die deze oorlog ingezogen zijn door een stel machtsgeile monsters.
Daarom wens ik dat degenen die de oorlog gebracht hebben zullen stikken in hun zelf aangeleverde gas.

Ik ben bang dat de Iraakse raketten Duitsland en Frankrijk niet zullen bereiken...



nou kij manb, er is echt nog geen enkele stad onder Amerikaans, brits controle. En waarschijnlijk willen de amerikanen dat helemaal niet, maar gaan ze voor de hoofdprijs om daarna te hopen dat het hele boeltje instort.

Dat lijkt wel de tactiek...al doen de Engelsen het niet slecht rond Basra...daar kunnen de Yanks wel eea van leren.



Maar dit wordt weer een welles en nietes verhaal, en daar heb ik geen zin in . We zullen het wel zien...
In iedere geval sta niet verrast wanneer Alichemicali en Fatoembom in aktie komen...

Ah, dus je denkt dat ze wel die rommel hebben? Dus dat deze oorlog op die basis eigenlijk valt te rechtvaardigen? ;)

Anyway, ik hoop voor de soldaten en het volk van Irak dat die klootzakken NIET op de rode knop zullen drukken. Het aantal burgerslachtoffers is al te hoog (nog steeds verassend laag overigens) en moet zo min mogelijk stijgen.


Oh, er wordt nu in Bagdah met microfoons opgeroepen dat burgers ZSM naar het vliegveld moeten gaan om dat te verdedigen...dat is wel raar als je bedenkt dat al-Sahaf vanmiddag nog zei dat de Coalitie verder dan 100 mijl van Baghdad zou zijn...haha.

Puk
03-04-03, 23:15
:regie: Alle burgers van Bagdad weer terug naar de stad a.u.b.!

Het vliegveld is al ingenomen.

Puk
03-04-03, 23:28
Geplaatst door elmoerabiet23
vliegveld is niet ingenomen.

de amerikaanse slang kronkelt eenzaam in de woestijn. :p

Je zou een goeie Minister van Informatie zijn Yehi! :duim:



Of ik overschat de Irakezen of jij onderschat ze..maar ik denk eerlijk gezegd dat ze hun ergste wapens al naar het Westen hebben geimporteerd om daar dan op het rode knopje te drukken wanneer het zover is..

Is maar een ideetje hoor..maar mischien ben ik ook wel zieker in mijn hoofd dan Saddam.. :auw2:

Ik denk niet dat het een kwestie is van over- of onderschatting.
De meeste Irakezen waren die Saddam gewoon hartstikke zat.

Wat heb jij allemaal in je aanrechtkastje staan Yehi??!!

:boeps:

eTrex
03-04-03, 23:32
Geplaatst door Puk
Als je nog tegen de oorlog wilt protesteren moet je snel zijn!


Hoeft niet meer. Sadam International is reeds ingenomen.
Compliment aan de dappere bevrijders!

lennart
03-04-03, 23:43
Baghdad residents: In neighborhoods near Baghdad's airport, Iraqi officials driving vehicles equipped with public address systems ordered residents to leave their houses and walk toward the airport, a source told CNN.

Hey, dat wordt nog gezellig, kunnen ze samen bbq'en.

http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/war.tracker/index.html

manc
04-04-03, 13:16
Geplaatst door elmoerabiet23
Yep die ZIONkakkerlakken knisperen nogal erg in het vuur..Ik zal Sadeeq en Nabil vragen de marshmallows mee te nemen. :chef: Dan wordt het wel lopend of per kameel naar Baghdad want met het vliegtuig kom je er niet meer. Of je moet proberen met een plastic vorkje een f16 ofzo te kapen... :knipoog: