PDA

Bekijk Volledige Versie : Derde Infanteriedivisie van de VS



Freedom3
03-04-03, 23:07
Troepen van de Derde Infanteriedivisie van de VS hebben de internationale luchthaven van Bagdad veroverd. Dat meldt een verslaggever van ABC News die is ondergebracht bij de Derde Divisie. Volgens hem ging de inname zonder veel tegenstand gepaard van het Iraakse leger.



Andere bronnen meldden eerder zware gevechten tussen een voorhoede van de Derde Infanterie en troepen van de Republikeinse Garde, die zich bij het vliegveld hadden ingegraven. Vier divisies van de Republikeinse Garde waren vanuit Bagdad zuidwaarts gedirigeerd om Saddam International Airport, dat sinds het begin van de oorlog niet meer in gebruik is, te verdedigen.

Het vliegveld ligt ongeveer twintig kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad en kan na verovering worden gebruikt als uitvalsbasis voor een verdere aanval op Bagdad. Volgens een verslaggever van Reuters hebben de Amerikanen bij het vliegveld een stelsel van tunnels ontdekt, dat helemaal naar de rivier de Tigris loopt.
width=1 height=1

eTrex
03-04-03, 23:18
Mijn eerbetoon aan de heldhaftige troepen die, met gevaar voor hun eigen leven, gerechtigheid brengen naar de onderdrukten! Terrorisme moet nooit een kans krijgen.


Oh, say can you see, by the dawn's early light,
What so proudly we hailed at the twilight's last gleaming?
Whose broad stripes and bright stars, through the perilous fight,
O'er the ramparts we watched, were so gallantly streaming?
And the rockets' red glare, the bombs bursting in air,
Gave proof through the night that our flag was still there.
O say, does that star-spangled banner yet wave
O'er the land of the free and the home of the brave?

On the shore, dimly seen through the mists of the deep,
Where the foe's haughty host in dread silence reposes,
What is that which the breeze, o'er the towering steep,
As it fitfully blows, now conceals, now discloses?
Now it catches the gleam of the morning's first beam,
In full glory reflected now shines on the stream:
'Tis the star-spangled banner! O long may it wave
O'er the land of the free and the home of the brave.

And where is that band who so vauntingly swore
That the havoc of war and the battle's confusion
A home and a country should leave us no more?
Their blood has wiped out their foul footstep's pollution.
No refuge could save the hireling and slave
From the terror of flight, or the gloom of the grave:
And the star-spangled banner in triumph doth wave
O'er the land of the free and the home of the brave.

Oh! thus be it ever, when freemen shall stand
Between their loved homes and the war's desolation!
Blest with victory and peace, may the heaven-rescued land
Praise the Power that hath made and preserved us a nation.
Then conquer we must, for our cause it is just,
And this be our motto: "In God is our trust."
And the star-spangled banner forever shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!

lennart
03-04-03, 23:22
Doe mij een plezier en ga asjeblieft in de VS wonen.

Puk
03-04-03, 23:27
http://www.usflagdepot.com/store/media/Army_flag.jpg




:lole:

Freedom3
03-04-03, 23:34
Mijn eerbetoon aan de heldhaftige troepen die, met gevaar voor hun eigen leven, gerechtigheid brengen naar de onderdrukten! Terrorisme moet nooit een kans krijgen.

Ben jij een vrouw ?? :koppel:

eTrex
03-04-03, 23:41
Geplaatst door Freedom3
Ben jij een vrouw ?? :koppel:

Sorry, nee, maar ik krijg wel een erectie wanneer ik alle heldhaftige krijgsverichtingen van de USA zie... :wink:

The General
03-04-03, 23:48
Derde Infanteriedivisie van de VS


http://www.online.ural.ru:8103/gallery/news/nature/bugs/cockroach.jpg

Freedom3
04-04-03, 00:24
Geplaatst door eTrex
Sorry, nee, maar ik krijg wel een erectie wanneer ik alle heldhaftige krijgsverichtingen van de USA zie... :wink:

Jij ook al ???

Ik kom bijna klaar (zonder stimulatie) als ik een Abraham zie die een T1 aan flarden schiet... :corcky:

Freedom3
04-04-03, 00:38
Hahahahhaha

Hou oud ben jij ?

:melig:

Quark
04-04-03, 05:47
Yuk,
dat is vreselijk van die Amerikane: dat nationalisme, die rethoriek en vooral die mierzoete muziek. Het zou allemaal zo erg nog niet zijn zonder dat.

Maar goed, Derde infanterie, 'seventh cavalry' hoor ik daar een CNN reporter automatisch aanvullen.
Ik moet dan altijd denken aan het bekende nummer van Redbone: Wounded Knee:

"who were not wiped out....by the Seventh Cavalery".

Ja, ja, de Amerikanen zijn vast de genocide-kampioenen van de wereld, zoals een bekend kunstwerk verteld.

Desondanks zouden we, geloof er al dan niet in, elke dag God op onze blote knieën moeten danken voor de bemoeienis van de V. S. met West-Europa: niet alleen de locals hebben door dat er nog *nooit* in de wereldgeschiedenis zo'n ongekende vorm van vrijheid en welvaart gekend is.

En is is idd zoveel kritiek mogelijk op het land dat het meest gedurfde democratische experiment ooit heeft uitgevoerd.
Maar waar gaat het heen?
Slechts bij constante kritiek kan een democratie goed functioneren.

jaja
04-04-03, 08:34
Geplaatst door Quark
[B]Yuk,
dat is vreselijk van die Amerikane: dat nationalisme, die rethoriek en vooral die mierzoete muziek. Het zou allemaal zo erg nog niet zijn zonder dat.

Maar goed, Derde infanterie, 'seventh cavalry' hoor ik daar een CNN reporter automatisch aanvullen.
Ik moet dan altijd denken aan het bekende nummer van Redbone: Wounded Knee:

"who were not wiped out....by the Seventh Cavalery".

Ja, ja, de Amerikanen zijn vast de genocide-kampioenen van de wereld, zoals een bekend kunstwerk verteld. hoe weet je dat? Tel je dan de lijken? Of gaat dat procentueel? Bijvoorbeeld land x heeft tien keer zoveel mensen uitgemoord als in zijn eigen gebied woont, terwijl land y maar 5 keer zoveel heeft uitgemoord. Gewoon een informatieve vraag ... En heb je echt in de geschiedenis gekeken? Ik dacht altijd dat de Assyriers ook heel goede kandidaten waren.

Desondanks zouden we, geloof er al dan niet in, elke dag God op onze blote knieën moeten danken voor de bemoeienis van de V. S. met West-Europa: niet alleen de locals hebben door dat er nog *nooit* in de wereldgeschiedenis zo'n ongekende vorm van vrijheid en welvaart gekend is.

En is is idd zoveel kritiek mogelijk op het land dat het meest gedurfde democratische experiment ooit heeft uitgevoerd.
Maar waar gaat het heen?
Slechts bij constante kritiek kan een democratie goed functioneren. nou, dan is het niet zo slecht met de amerikaanse democratie gesteld, blijkbaar ... kritiek te over ...
Wellicht wordt het eens tijd wat meer kritiek op andere staten te hebben zodat ook hun democratie daardoor verbetert!!

Quark
05-04-03, 00:53
Geplaatst door jaja
hoe weet je dat? Tel je dan de lijken? Of gaat dat procentueel? Bijvoorbeeld land x heeft tien keer zoveel mensen uitgemoord als in zijn eigen gebied woont, terwijl land y maar 5 keer zoveel heeft uitgemoord. Gewoon een informatieve vraag ... En heb je echt in de geschiedenis gekeken? Ik dacht altijd dat de Assyriers ook heel goede kandidaten waren.

Nou, ik heb jaren vanwege studie in de geschiedenis gekeken, maar of die ere-titel klopt weet ik niet. Ik moest vooral aan een vrij krachtig (en waarschijnlijk demagogisch) kunstwerk waarop die cijfers gepresenteerd werden denken met ongeveer die titel: kan me de details niet herinneren overigens.

Bij nader inzien zijn waarschijnlijk de Russen (=Stalin) de getalsmatige kampioenen. Maar genocide, dus in de zin van specifieke volekeren uitmoorden? Evil Uncle Joe kon wel eens een slechte dag hebben en dan besluitten om een volkje te verwijderen.
Hoewel het idd altijd moeilijk te vergelijken is met bv de Romeinen of Karel de Grote: andere tijden, andere technieken, andere getallen.




nou, dan is het niet zo slecht met de amerikaanse democratie gesteld, blijkbaar ... kritiek te over ...
Wellicht wordt het eens tijd wat meer kritiek op andere staten te hebben zodat ook hun democratie daardoor verbetert!!

Het een sluit het ander niet uit natuurlijk, i.i.g. bij mij niet. En bovendien had ik het natuurlijk over democratieen. Een land als Irak zal zich weinig van kritiek aantrekken.

gr.