PDA

Bekijk Volledige Versie : Hussein verschijnt op televisie



NIS1
04-04-03, 18:54
BAGDAD (ANP) - De Iraakse staatstelevisie heeft vrijdagavond opnieuw beelden van de Iraakse president Saddam Hussein getoond. De leider sprak over een Iraakse boer die een Amerikaanse Apache-helikopter 'neerschoot' aan het begin van de oorlog.

Met de verwijzing naar dit incident enkele dagen na de eerste aanval op Irak, leek het staatshoofd te willen aangeven dat hij die eerste bombardementen heeft overleefd. Hussein riep het volk van Bagdad op weerstand te blijven bieden.

Het eerste bombardement op Bagdad was volgens de Amerikanen direct gericht op Saddam en zijn getrouwen. Sindsdien houden de geruchten aan dat hij toen is gedood. Het incident met de schietende boer is al door de geallieerden(? coalitie toch) afgedaan als een leugen. Zelf weet ik het niet hoor. Waarom een leugen? Kan toch echt gebeurt zijn? Was je erbij?:boer:

NIS1
04-04-03, 19:03
Geplaatst door J.M.T.
Behoorlijk in scene gezet. Een paar honderd mensen - en daarom heen niemand.


Van beide kanten hebben ze zaken in scene gezet, maar dit had ik graag werkelijk willen zien..

Waarom zou je dit in scene zetten? Wie geloofd het nou?

Sterk verhaal! :duim:

barfly
04-04-03, 20:14
Sinterklaas is ook zo nu en dan op de TV, lekker belangrijk. Lets face it Saddam is soon to be history.
Wellicht krijgen we in Nederland een leuk primeurtje en kan ie levend en wel naar Scheveningen :)

P.S.

Qusay en Uday ook graag erbij...

lennart
04-04-03, 20:31
Ook de geliefde leider Kim Jong-Il (http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/2917783.stm) is vandaag weer in het publiek verschenen, 4 April is nu al een legendarische dag :duim:

Wie weet, verschijnt GwBush vandaag ook op de straten van Washington; maarja het is altijd moeilijk te bepalen of dat soort verschijningen in scene zijn gezet en of het de echte GwBush is.

De Rode Roos
04-04-03, 20:35
Doe lekker mee! :D

Saddam! Saddam! Onze zielen en ons bloed offeren wij voor u, Saddam! Saddam! ;)

taouanza
04-04-03, 20:39
Geplaatst door De Rode Roos
Doe lekker mee! :D

Saddam! Saddam! Onze zielen en ons bloed offeren wij voor u, Saddam! Saddam! ;)



jij bent echt doorgeslagen he? :jammer:

lennart
04-04-03, 20:41
Geplaatst door taouanza
jij bent echt doorgeslagen he? :jammer:

Wouter kan het allemaal niet goed meer uitleggen :jammer:

NIS1
04-04-03, 20:41
Geplaatst door barfly
Sinterklaas is ook zo nu en dan op de TV, lekker belangrijk. Lets face it Saddam is soon to be history.
Wellicht krijgen we in Nederland een leuk primeurtje en kan ie levend en wel naar Scheveningen :)

P.S.

Qusay en Uday ook graag erbij...


Dit is een misverstand. Saddam en z'n vriendjes kunnen ze niet in Scheveningen berechten. Dat is tegen de afspraken en de regels van het tribunaal. De zogenaamde volkerenmoord, die hij heeft begaan is van jaren terug en deze kan niet tegen je gebruikt worden in Scheveningen. Alleen daden die recentelijk zijn begaan. Scheveningen bestaat niet zo lang en je kan daar alleen berecht worden voor daden die je na het ontstaan hebt begaan.

Er moet een speciaal tribunaal worden ontworpen voor de Iraki's mochten ze deze willen berechten. Aangezien de Amerikanen Scheveningen ook niet erkennen gaat het dus dubbel moeilijk..

We zullen het allemaal wel zien!

De Rode Roos
04-04-03, 20:48
Geplaatst door taouanza
jij bent echt doorgeslagen he? :jammer:

Weinig gevoel voor humor... :fpiraat:

Dutchguy
04-04-03, 21:06
Dit was Saddam niet. Als ik deze Saddam rond zie lopen vraag ik me alleen af of dit Tempo Team-Saddam of Randstad Uitzendbureau-Saddam is.

SADDAMN!!! :eek:

taouanza
04-04-03, 21:23
Geplaatst door De Rode Roos
Weinig gevoel voor humor... :fpiraat:


tja voor de nationale humor test had ik een 4,7 :knipoog:


ik vond bijvoorbeeld niet grappig dat kerkklok naar beneden dondert tijdens stilte voor de dodenherdenking

Puk
05-04-03, 01:30
Geplaatst door De Rode Roos
Doe lekker mee! :D

Saddam! Saddam! Onze zielen en ons bloed offeren wij voor u, Saddam! Saddam! ;)

Bij Allah! Is er een dokter in de zaal?