PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraakse peuter.......



Malcolm_X
05-04-03, 23:57
http://www.robert-fisk.com/1_145862_1_10.gif http://www.robert-fisk.com/iraqichild.jpg http://www.robert-fisk.com/img6513.jpg

http://www.robert-fisk.com/1_145802_1_6.jpg

indygirl_roosje
06-04-03, 17:43
God straffe de terroristen die dit gedaan hebben.

Beslama,

Rosalinda.

Duivelin
06-04-03, 18:23
Even een slimme vraag: wat is er met dat kind:(?

Malcolm_X
06-04-03, 20:08
Wat er met dat kind is...nou zal je het zeggen de amerikaanse vrijheidsstrijders hebben zijn huis gebombardeerd en hebben hem wees gemaakt...zowel zijn vader als zijn moeder kwijt....lange leve de Amerikanen.....


LAH HOWLAH WALLAH QOEWATAH ILLAH BILLAH...

ALLAHOEMAH FADAMIR 3DAKA 3DA DIEN......

manc
06-04-03, 20:47
Ik vindt dat zo zielig, dat kinderen moeten lijden. Zijn zijn beide ouders dood? Dat is nog veel erger.

P.s. Hoe weten jullie dat dit door een Amerikaanse Bom is gekomen? Wat het geen Britse bom of een Iraakse luchtdoelraket?

sadeeQ
06-04-03, 20:56
http://www.stripster.nl/Strips/03-03c/pic/pic-21.gif

Canaris
07-04-03, 09:01
Ik word kotsmissleijk van jullie.

Willen jullie weten waarom die kind huilt?

Omdat 15 Fotografen en televisie kammeras om dat kind staan. Het regime in Bagdad is niets te laag om haar propaganda op de buis te krijgen en jullie nemen deze handschoen ook nog op.

Een 4 of 5 jarig kind ligt voor het eerst van zijn leven waarschijnlijk in een ziekenhuis. Papa en Mama zijn er op dit moment niet (waarom , weet ook Malcolm Y niet) en wordt belaagd door fotografen en kameras.

Da huilt een kind.

Daarom zijn deze fotos sick en degene die deze fotos publiceerd nog sicker

mulan
07-04-03, 10:20
Tuurlijk Canaris....jij weet ook niet waarom het kind huilt....

Hoe dan ook,kun je eeuwig dingen lopen te bedenken om uit de weg te gaan dat ook Amerikanen voor onschuldige slachtoffers zorgen en kinderen aan het huilen maken...zoals dat meisje dat zo bang was en niet voor de camera maar voor de Amerikaanse soldaten.........waarom is dat zo moeilijk te begrijpen...

By Samia Nakhoul
BAGHDAD (Reuters) - Ali Ismaeel Abbas, 12, was fast asleep when war shattered his life. A missile obliterated his home and most of his family, leaving him orphaned, badly burned and blowing off both his arms.

"It was midnight when the missile fell on us. My father, my mother and my brother died. My mother was five months pregnant," the traumatized boy told Reuters at Baghdad's Kindi hospital.

"Our neighbors pulled me out and brought me here. I was unconscious," he said on Sunday.

In addition to the tragedy of losing his parents, he faces the horror of living handicapped. Thinking about his uncertain future he timidly asked whether he could get artificial arms.

"Can you help get my arms back? Do you think the doctors can get me another pair of hands?" Abbas asked. "If I don't get a pair of hands I will commit suicide," he said with tears spilling down his cheeks.

His aunt, three cousins and three other relatives staying with them were also killed in this week's missile strikes on their house in Diala Bridge district east of Baghdad.

"We didn't want war. I was scared of this war," said Abbas. "Our house was just a poor shack, why did they want to bomb us?" said the young boy, unaware that the area in which he lived was surrounded by military installations.

With a childhood lost and a future clouded by disaster and disability, Abbas poured his heart out as he lay in bed with an improvised wooden cage over his chest to stop his burned flesh touching the bed covers.

"I wanted to become an army officer when I grow up, but not anymore. Now I want to become a doctor, but how can I? I don't have hands," he said.

His aunt, Jamila Abbas, 53, looked after him, feeding him, washing him, comforting him with prayers and repeatedly telling him his parents had gone to heaven.

DAILY HORROR

Abbas' suffering offered one snapshot of the daily horrors afflicting Iraqi civilians in the devastating U.S.-led war to remove President Saddam Hussein.

At the Kindi hospital, staff were overwhelmed by the sharp rise in casualties since U.S. ground troops moved north to Baghdad on Thursday and intensified their aerial assault.

Ambulance after ambulance raced in with casualties from around the capital. Victim after victim was rushed in, many carried in bed sheets after the stretchers ran out. Doctors struggled to find them beds.

Staff had no time even to clean the blood from trolleys.

Patients' screams and parents' cries echoed across the ward.

With many staff unable to reach the hospital due to the bombing, doctors worked round the clock performing surgery, taking blood, giving injections and ferrying the wounded.

Doctor Osama Saleh al-Duleimi, an orthopedic surgeon and assistant director at Kindi, said they were overloaded and suffering shortages of anesthesia, pain killers and staff.

The International Committee of the Red Cross (ICRC) has been touring hospitals to provide first aid and surgery kits.

"So far hospitals had equipment and medicine to cope but were overwhelmed by the sheer number of casualties coming in at the same time. During fierce bombardment, hospitals received up to 100 casualties per hour," ICRC spokesman Roland Huguenin-Benjamin told Reuters on Sunday.

He said hospitals were well-organized and were so far coping, but voiced concern in case the fighting dragged on.

WORST CASUALTIES

Doctors who treated Iraqi victims of two previous wars say they are taken aback by the injuries they have seen. Most suffered massive trauma and fatal wounds, including head, abdominal and limb injuries from lethal weapons, they said.

"I've been a doctor for 25 years and this is the worst I've seen in terms of the number of casualties and fatal wounds," said Duleimi, 48, who witnessed the 1980-88 Iran-Iraq War and the 1991 Gulf War over Kuwait.

"This is a disaster because they're attacking civilians. We are receiving a lot of civilian casualties," he added.

Washington says it has tried to minimize civilian casualties in its war to oust Saddam but doctors insist many of the victims are civilians caught in aerial and artillery bombardment.

There is no independent figure for casualties but hospital sources put them at hundreds of dead and thousands of wounded.

"This war is more destructive than all the previous wars. In the previous battles, the weapons seemed merely disabling; now they're much more lethal," Doctor Sadek al-Mukhtar said.

"Before the war I did not regard America as my enemy. Now I do. There are the military and there are the civilians. War should be against the military. America is killing civilians."

Wizdom
07-04-03, 10:38
Geplaatst door Canaris
Ik word kotsmissleijk van jullie.

Willen jullie weten waarom die kind huilt?

Omdat 15 Fotografen en televisie kammeras om dat kind staan. Het regime in Bagdad is niets te laag om haar propaganda op de buis te krijgen en jullie nemen deze handschoen ook nog op.

Een 4 of 5 jarig kind ligt voor het eerst van zijn leven waarschijnlijk in een ziekenhuis. Papa en Mama zijn er op dit moment niet (waarom , weet ook Malcolm Y niet) en wordt belaagd door fotografen en kameras.

Da huilt een kind.

Daarom zijn deze fotos sick en degene die deze fotos publiceerd nog sicker

Jammer Canaries, maar in Iraq hebben ze niet zoiets dergelijks als quote:



Last week The New York Times reported that the Defense Department is paying the Rendon Group, a Washington-based international consulting firm, $100,000 per month to help the OSI with a broad campaign that would include "black" propaganda, or disinformation -- commonly known as lies.


Het lijden is allemaal ECHT en REAL. Geen special effects, geen misinformatie, geen HOLLYWOOD en geen ingehuurde leugen bureaus.

Canaris
07-04-03, 11:07
Dus als ik jullie misselijkmakende logiek volg, is het absoluut normaal om een peuter 14 kameras in zijn smoel te houden , op het moment dat dit kind in eenziekenhuis ligt?

joop.r
07-04-03, 11:40
Geplaatst door Malcolm_X
Wat er met dat kind is...nou zal je het zeggen de amerikaanse vrijheidsstrijders hebben zijn huis gebombardeerd en hebben hem wees gemaakt...zowel zijn vader als zijn moeder kwijt....lange leve de Amerikanen.....


LAH HOWLAH WALLAH QOEWATAH ILLAH BILLAH...

ALLAHOEMAH FADAMIR 3DAKA 3DA DIEN......

Gaan we nu HYPOCRIET doen,waar waren jou bezwaren toen het tuig van Sadam gifgas gebruikte tegen de Koerden en zijn eigen bevolking
toen las ik niets van jou.
Elk mensenleven wat er valt is er twee te veel.

observer
07-04-03, 13:06
je tanks etc tussen de burgers zetten en dan als er bommen vallen krokodillenstranen das pas wreed

dit arme kind heeft niet om de oorlog gevraagd hij kan er niets aan doen en of het nu een iraaks of amerikaans explosief was dat maakt zijn leed niet minder

de schade repareren kan helaas niet meer, exploiteren blijkbaar wel

treurig

Free3
07-04-03, 13:36
Het lijden is allemaal ECHT en REAL. Geen special effects, geen misinformatie, geen HOLLYWOOD en geen ingehuurde leugen bureaus.

Geen misinformatie ???


Hahahhahahahaawidth=1 height=1

Simon
07-04-03, 14:59
Uiteraard is het allemaal wel echt lijden van een omvang die je niet kan bevatten. Dat dit lijden ook plaats vindt als er geen camera's draaien weten we allen ook maar beseffen we altijd te weinig. Hoewel, als je je het echt tracht te beseffen dan kan je niet verder met je leven en wie heeft daar wat aan? Ik hoop dat er een beter Irak uit voortkomt dat dit lijden enigszins een plaats kan geven. De afgelopen weken had ik associaties met de Duitsers die Nederland intrekken (1940) en de Amerikanen die Nederland intrekken (1945): ook de beelden op TV waren een soort mengvorm van deze twee historische gebeurtenissen in Nederland. Soms waren Irakezen boos en soms blij met de komst van de geallieerden. Ik hoop dat de Irakezen zich in ieder geval vrij kunnen voelen in de toekomst onder een bestuur dat ze zelf kunnen kiezen en wegsturen zoals het betaamt in een democratie.

Simon

sadeeQ
07-04-03, 18:06
Geplaatst door joop.r
Gaan we nu HYPOCRIET doen,waar waren jou bezwaren toen het tuig van Sadam gifgas gebruikte tegen de Koerden en zijn eigen bevolking
toen las ik niets van jou.
Elk mensenleven wat er valt is er twee te veel.

:lol: laat dat nu uit de mond komen van een smerige zionistische kakkerlak en kinder/vrouwen moordenaar die het uitroeien en uitmoorden van een hele volk steunt.

lachwekkend :haha: :haha:

Malcolm_X
07-04-03, 19:14
Geplaatst door joop.r
Gaan we nu HYPOCRIET doen,waar waren jou bezwaren toen het tuig van Sadam gifgas gebruikte tegen de Koerden en zijn eigen bevolking
toen las ik niets van jou.
Elk mensenleven wat er valt is er twee te veel.

kan het niet zo zijn dat ik toen niet eens wist wat er gaande was...of ben jij op tienjarig leeftijd al bekend wat er in de wereld gebeurt???

en trouwens jij hoeft al helemaal neit te praten jij steunt een regime die minstens net zo erg is als de regime van Saddam.....

Pytaghoras
08-04-03, 01:47
Geplaatst door joop.r
Gaan we nu HYPOCRIET doen,waar waren jou bezwaren toen het tuig van Sadam gifgas gebruikte tegen de Koerden en zijn eigen bevolking
toen las ik niets van jou.
Elk mensenleven wat er valt is er twee te veel.

Dat het je niets kan schelen dat er kinderen doodvallen in Palestina en Irak is me al lang duidelijk. Een zionist vindt dat hij uitverkoren is en dat de rest zich als slaaf moet dienen.

http://www.nrc.nl/images/ali,3.jpg

Dit kind is blijkbaar blij dat de Amerikkanen hem bevrijd hebben van Saddam. De Amerikkanen hebben ook bevrijd van zijn ouders en zijn broer.

Pijnlijk om te zien dat zulke onschuldige kinderen de slachoffers worden van de hypocriete leiders van deze tijd. Een pijnlijke dood wens ik aan o.a.:
- de arabische leiders inclusief Saddam;
- aan ALLE zionisten;
- de regering bush en blair
- en iedereen die voor deze oorlog is

joop.r
08-04-03, 09:46
Geplaatst door Pytaghoras
Dat het je niets kan schelen dat er kinderen doodvallen in Palestina en Irak is me al lang duidelijk. Een zionist vindt dat hij uitverkoren is en dat de rest zich als slaaf moet dienen.

http://www.nrc.nl/images/ali,3.jpg

Dit kind is blijkbaar blij dat de Amerikkanen hem bevrijd hebben van Saddam. De Amerikkanen hebben ook bevrijd van zijn ouders en zijn broer.

Pijnlijk om te zien dat zulke onschuldige kinderen de slachoffers worden van de hypocriete leiders van deze tijd. Een pijnlijke dood wens ik aan o.a.:
- de arabische leiders inclusief Saddam;
- aan ALLE zionisten;
- de regering bush en blair
- en iedereen die voor deze oorlog is

Lezen is voor jou moelijk ik schreef DAT ELK MENSENLEVEN WAT ER VALT ZIJN ER TWEE TE VEEL.

Maar ik zie dat jij ook geeft om mensenlevens want met alle Zionisten zitten ook kinderen bij.