PDA

Bekijk Volledige Versie : In 2020 een op de drie leerlingen allochtoon



Mark
07-04-03, 10:09
In 2020 een op de drie leerlingen allochtoon

Uitgegeven: 7 april 2003 10:58

AMSTERDAM - In 2003 is 15 procent van de leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs niet-westerse allochtoon, zo meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek. volgens de allochtonenprognose van het CBS zal dit aandeel toenemen tot 20 procent in 2020. Het aandeel westerse allochtone leerlingen groeit tussen 2003 en 2020 van 6 procent naar 9 procent. In totaal is bijna 30 procent van de leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs allochtoon in 2020.

Vrijwel alle 4-11-jarigen nemen deel aan het basisonderwijs. Het aantal jongeren in deze leeftijdsgroep zal de komende jaren nog licht groeien door de geboortestijging die zich in de tweede helft van de jaren negentig voordeed. Na 2010 wordt een daling van het aantal 4-11-jarigen verwacht door een afname van het aantal geboorten die de komende jaren zal plaatsvinden.

Het aantal autochtone jongeren van 4-11 jaar zal tussen 2003 en 2020 met 135 duizend afnemen tot 1,1 miljoen. Het aantal niet-westerse allochtonen in deze leeftijdsgroep stijgt echter van 200 duizend naar 280 duizend. Westerse allochtone 4-11-jarigen nemen in aantal toe van 100 duizend in 2003 tot 150 duizend 2020. Het aandeel allochtone leerlingen in het basisonderwijs zal hiermee stijgen van een op de vijf in 2003 tot bijna een op de drie in 2020.

Mark
07-04-03, 10:09
Jaja, we hebben jullie wel door hoor! Langzaam aan nemen jullie het land over ;)

Maar we slaan terug! Ik ga naar marokko verhuizen ... o zo.. :roker:

BiL@L
07-04-03, 10:16
Shit Yousef Ze hebben ons door!!

:argwaan:

Waterval
07-04-03, 10:21
Ik geloof niet dat we 2020 halen....

Mark
07-04-03, 10:24
Jij niet nee, met je 92 jaar :haha:

:zwaai:

Waterval
07-04-03, 10:34
Geplaatst door Mark
Jij niet nee, met je 92 jaar :haha:

:zwaai:


Ik heb mezelf allang gekloond.

ReTiCeNtt
07-04-03, 11:19
Geplaatst door Mark
Jaja, we hebben jullie wel door hoor! Langzaam aan nemen jullie het land over ;)

Maar we slaan terug! Ik ga naar marokko verhuizen ... o zo.. :roker:

Told you so :wijs:.

Maarre, Westerse allochtonen? Dat zijn...? :confused:.

Een allochtoon is in principe iemand zonder Nederlandse nationaliteit toch?

Ik had laatst een interessante discussie met een docent van mij. Over de woorden "allochtonen" en "autochtonen". Het is moeilijk het woord Allochtoon te definiëren. Volgens hem moesten we gewoon helemaal af van het woord. En volgens mij gaat dat helemaal niet zo makkelijk.
Het gaat dat ook nog heel lang duren eer we er van af komen.
Hoe kan je je in Godsnaam autochtoon 'voelen' als je elke keer als allochtoon wordt gezien of aangesproken.
Zijn al die kinderen in de toekomst allemaal allochtoon, dus zonder de Nederlandse nationaliteit?

ReT

The General
07-04-03, 11:29
Ik vind dat je over moet gaan naar de termen "Nederlander" en "inheemse Nederlander". (inboorling is ook goed ;) )

Tomas
07-04-03, 11:57
Geplaatst door The General
Ik vind dat je over moet gaan naar de termen "Nederlander" en "inheemse Nederlander". (inboorling is ook goed ;) )

Dan krijg je:

In 2020 twee op de drie leerlingen nog inboorling. Maar gelukkig neemt dit aantal snel af.

Mark
07-04-03, 11:57
Geplaatst door ReTiCeNtt
Told you so :wijs:.

Maarre, Westerse allochtonen? Dat zijn...? :confused:.

Een allochtoon is in principe iemand zonder Nederlandse nationaliteit toch?

Ik had laatst een interessante discussie met een docent van mij. Over de woorden "allochtonen" en "autochtonen". Het is moeilijk het woord Allochtoon te definiëren. Volgens hem moesten we gewoon helemaal af van het woord. En volgens mij gaat dat helemaal niet zo makkelijk.
Het gaat dat ook nog heel lang duren eer we er van af komen.
Hoe kan je je in Godsnaam autochtoon 'voelen' als je elke keer als allochtoon wordt gezien of aangesproken.
Zijn al die kinderen in de toekomst allemaal allochtoon, dus zonder de Nederlandse nationaliteit?

ReT

Nou, laten we redelijk zijn: de 10de generatie noemen we niet meer allochtoon!

Inboorling? hmmm klinkt goed! :boer:

Pytaghoras
07-04-03, 13:22
Geplaatst door Mark

Jaja, we hebben jullie wel door hoor! Langzaam aan nemen jullie het land over

Maar we slaan terug! Ik ga naar marokko verhuizen ... o zo..


Hihihihi, vandaar! De Marokkanen gaan hier langzaam aan het land overnemen en de autochtonnen nemen Marokko langzaam aan. Wat krijgen wij dan? Negers in koude landen en Blanken in warme landen.

Maar Mark,

Zodra het dan goed gaat met Marokko, dan neem ik aan dat jullie gastarbeiders nodig hebben. :haha: :haha: :haha:

Althans, voorlopig zijn jullie nog niet van die allochtonen af.

Mark
07-04-03, 13:57
Geplaatst door Pytaghoras

Maar Mark,

Zodra het dan goed gaat met Marokko, dan neem ik aan dat jullie gastarbeiders nodig hebben. :haha: :haha: :haha:

Althans, voorlopig zijn jullie nog niet van die allochtonen af.

Hmmmm hoe gaan we die dan noemen? Inheemse allochtonen? :maf2:

barfly
07-04-03, 14:17
Geplaatst door Pytaghoras
Hihihihi, vandaar! De Marokkanen gaan hier langzaam aan het land overnemen en de autochtonnen nemen Marokko langzaam aan. Wat krijgen wij dan? Negers in koude landen en Blanken in warme landen.

Maar Mark,

Zodra het dan goed gaat met Marokko, dan neem ik aan dat jullie gastarbeiders nodig hebben. :haha: :haha: :haha:

Althans, voorlopig zijn jullie nog niet van die allochtonen af.

Wat nóg leuker is: Er zijn wetenschappers die verwachten dat er binnen een aantal decennia weer een kleine ijstijd aanbreekt. Dan zitten jullie helemaal te bibberen :)
Overigens zie ik 't wel zitten om in Marokko te gaan wonen! Lekker warm en een hoop ruimte :D

Timoesh
07-04-03, 14:50
Geplaatst door Mark
Jaja, we hebben jullie wel door hoor! Langzaam aan nemen jullie het land over ;)

Maar we slaan terug! Ik ga naar marokko verhuizen ... o zo.. :roker:


Heeeeeeeeey damn!

Waarom verklap je ons geheim :duivels:

Is goed joh ga jij maar Marokko veroveren (als het je lukt :hihi: )

Groeties :strik:

manc
07-04-03, 17:38
Ik ben nu al jaloers op mijn zoons (die ik nog niet heb)...die hebben straks veeeeeel meer mooie meisjes in de klas dan ik had.

nouwra
07-04-03, 19:47
Geplaatst door Pytaghoras
Zodra het dan goed gaat met Marokko, dan neem ik aan dat jullie gastarbeiders nodig hebben. :haha: :haha: :haha:

:D

ReTiCeNtt
07-04-03, 21:12
Geplaatst door manc
Ik ben nu al jaloers op mijn zoons (die ik nog niet heb)...die hebben straks veeeeeel meer mooie meisjes in de klas dan ik had.

:haha:

Ze3ma!

ReT

mysterious_girl
09-04-03, 13:23
he als we dan toch gaan switchen over een paar jaar laten we dan nu beginnen met MULTICULTURELE INTEGRATIE.... in het kader van een betere toekomst voor de NL'ers strax in Maroc. Dus kom maar op met die 4e vreemde taal arabisch!!!!

De Rode Roos
09-04-03, 13:36
Geplaatst door J.M.T.
Ik hoop dat jij ook snel af gaat Tomas!

Moslims mogen gewoon blij zijn - konden ze hier zo maar binnenkomen - en dan weet je wat er gebeurt - zie Afghanistan, Pakistan, SA, en die vele andere inspirerende landen waar moslims vandaan komen.

Enfin, Nederland bestaat niet meer - krijgen wij hier nog meer van die troosteloos uitziende vrouwen in het zwart gekleed met bleke gezichten!

Dag Nederland! Jammer!

Nederland blijft bestaan, maar anders. JMT: ga met de tijd mee. De rest zit al in de trein en jij zit nog steeds op het station.

ReTiCeNtt
09-04-03, 13:52
Geplaatst door J.M.T.
Ik hoop dat jij ook snel af gaat Tomas!

Moslims mogen gewoon blij zijn - konden ze hier zo maar binnenkomen - en dan weet je wat er gebeurt - zie Afghanistan, Pakistan, SA, en die vele andere inspirerende landen waar moslims vandaan komen.

Ik dank u nederig, dat u mij hebt binnengelaten :).


Geplaatst door J.M.T.
Enfin, Nederland bestaat niet meer - krijgen wij hier nog meer van die troosteloos uitziende vrouwen in het zwart gekleed met bleke gezichten!


Je bedoelt Gothic-vrouwen? :)


Geplaatst door J.M.T.
Dag Nederland! Jammer!

Nee hoor, tis 'dag J.M.T.' :zwaai:. And hellooooooooo MoslimsDictatuur :D. Onder leiding van Abou Jahjah natuurlijk :love2:

ReT

Mark
09-04-03, 13:57
Geplaatst door ReTiCeNtt
Nee hoor, tis 'dag J.M.T.' :zwaai:. And hellooooooooo MoslimsDictatuur :D. Onder leiding van Abou Jahjah natuurlijk :love2:

ReT

Die meisjes toch :love2:

Ik las zaterdag nog een mooie brief in Volkskrant magazine over vrouwelijke grouppies :haha: Erg interessant! Nog iemand gezien?

ReTiCeNtt
09-04-03, 14:02
Geplaatst door Mark
Die meisjes toch :love2:

Ik las zaterdag nog een mooie brief in Volkskrant magazine over vrouwelijke grouppies :haha: Erg interessant! Nog iemand gezien?

Ik ben geen meisje!!! Kben een dame :strik:.

Kwam Dyab erin voor? Anders weet ik niet waar je het over hebt :)

ReT

Tomas
09-04-03, 14:03
Geplaatst door Mark
Ik las zaterdag nog een mooie brief in Volkskrant magazine over vrouwelijke grouppies :haha: Erg interessant! Nog iemand gezien?

Nee, ik hoef daar niet ook nog 's over te lezen. Ik onderga 't gewoon gelaten.

Ik hoop alleen niet dat ik snel af ga.

ReTiCeNtt
09-04-03, 14:13
Geplaatst door J.M.T.
Ja, als er bijna alleen nog maar Nederlanders in Marokko wonen is het dan nog Marokko!

De islam heeft haar eigen cultuur - die hoort in Nederland niet thuis omdat ze in die cultuur niet thuis KAN horen! Dus dat 'anders" zal niet Nederland meer zijn - dat is voorgoed weg! Nogmaals Jammer - weer een autonome cultuur naar de knoppen!

Weer een autonome cultuur? Hoezo weer?

Als de Islam hier niet 'kan' thuishoren, wat doet het hier dan? Ook al zou de Islam Nederland nooit bereikt hebben, denk je dan echt dat het precies hetzelfde zou blijven? Samenlevingen veranderen, of je ut nou wil ofnieh :rolleyes:.

Nogmaals dag J.M.T. :zwaai:.

ReT

Mark
09-04-03, 14:13
Het ging over de vernederingen die vrouwen ondergingen om de kleedkamer van een of andere band in te komen. :fplayer:

De Rode Roos
09-04-03, 14:19
Geplaatst door J.M.T.
Ja, als er bijna alleen nog maar Nederlanders in Marokko wonen is het dan nog Marokko!

De islam heeft haar eigen cultuur - die hoort in Nederland niet thuis omdat ze in die cultuur niet thuis KAN horen! Dus dat 'anders" zal niet Nederland meer zijn - dat is voorgoed weg! Nogmaals Jammer - weer een autonome cultuur naar de knoppen!

JMT: ga op zoek naar een onbewoond eiland en ga daar samen met Puk en manc de "Nederlandse cultuur" handhaven. :maf2:

Puk
09-04-03, 14:25
Geplaatst door De Rode Roos
JMT: ga op zoek naar een onbewoond eiland en ga daar samen met Puk en manc de "Nederlandse cultuur" handhaven. :maf2:

Nee hoor... ik blijf gewoon hier. Ik sta vooraan als de burgeroorlog in Nederland uitbreekt. Ik ben die lange in dat T-shirt met de Amerikaanse vlag.

CyberMujahida
09-04-03, 16:27
Wat een gezwam zeg JMT, de Nederlandse cultuur is niet autonoom die is altijd een bijeenraapsel geweest van andere culturen. Er is geloof ik al vaak genoeg aan je duidelijk gemaakt dat onze Hollandse piepers uit Zuid-Amerika komen, de tulpen en sinterklaas uit Turkije, het bakje koffie uit indonesie en de klededrachten (soms zelfs compleet met de gesichtssluier waar jij zo van walgt), jawel, afgekeken van de Arabieren.
Toen de eerste Joden hier kwamen wonen, had je ook van die xenofobe, panische mensen als jij, en je weet waar dat op uitgelopen is...

Buiten dat is al het geld waar Nederland rijk van geworden is, gepunderderd en gebrandschat uit andere beschavingen. Nederland is maar wat rijk geworden van het verhandelen van slaven. En het afpersen, onderdrukken en uitbuiten van de Indonesiers heeft ze ook geen windeieren gelegd. Ook in de specerijenhandel die ze hadden afgekeken van de Arabieren hebben ze goud geld verdiend. En tenslotte wil ik je er nog aan herinneren dat apartheid een Nederlands woord is....

:boer: hoera voor holland........

manc
09-04-03, 22:22
Geplaatst door CyberMujahida
Wat een gezwam zeg JMT, de Nederlandse cultuur is niet autonoom die is altijd een bijeenraapsel geweest van andere culturen. Er is geloof ik al vaak genoeg aan je duidelijk gemaakt dat onze Hollandse piepers uit Zuid-Amerika komen, de tulpen en sinterklaas uit Turkije, het bakje koffie uit indonesie en de klededrachten (soms zelfs compleet met de gesichtssluier waar jij zo van walgt), jawel, afgekeken van de Arabieren.
Toen de eerste Joden hier kwamen wonen, had je ook van die xenofobe, panische mensen als jij, en je weet waar dat op uitgelopen is...

Prima stukje, maar een kanttekening: geen enkele cultuur is autonoom. De Arabische cultuur is ook 'een samenraapsel' en ook de 'romeinse' of welke andere grote cultuur dan ook. Toevoegingen en versmeltingen met onze cultuur (waarvan de nieuwe allochtonen ondertussen ook een integraal deel uitmaken) zijn onvermijdelijk en meestal nog leuk ook.


Buiten dat is al het geld waar Nederland rijk van geworden is, gepunderderd en gebrandschat uit andere beschavingen. Nederland is maar wat rijk geworden van het verhandelen van slaven. En het afpersen, onderdrukken en uitbuiten van de Indonesiers heeft ze ook geen windeieren gelegd. Ook in de specerijenhandel die ze hadden afgekeken van de Arabieren hebben ze goud geld verdiend. En tenslotte wil ik je er nog aan herinneren dat apartheid een Nederlands woord is....


1. Nederland dankt haar huidige rijkdom NIET aan haar kolonieen. Nederland was straatarm na de 2e wereldoorlog en heeft door het (in vergelijking met andere landen) laat opbouwen van een industrie en het opbouwen van een positie als handels en transportland heel veel geld verdient.
2. Ook in de gouden eeuw is het meeste geld verdient aan de oostzeehandel niet aan de slavenhandel met de west of de specerijenhandel met de oost.
3. Slavernij, kolonialsims zijn niet het exclusieve terrein van de hollanders of de Europeanen. Feitelijk is Marokko als islamitsch, arabisch land OOk het produkt van expansiedrift.
4. Uiteraard zijn kolonialisme en slavernij afkeurenswaardig.


:boer: hoera voor holland........

Idd. het is hier prettig wonen toch?

manc
09-04-03, 22:27
Geplaatst door De Rode Roos
JMT: ga op zoek naar een onbewoond eiland en ga daar samen met Puk en manc de "Nederlandse cultuur" handhaven. :maf2: Tjongejonge, als de rode pionier eens haar ignore lijst aan zou passen zou ze zien dat ik zulke ideeen niet eens aanhang. Een beetje flauw trouwens: iemands berichten niet lezen, maar wel menen OVER iemand te moeten praten. Beetje laf zelfs.


ReTiCeNtt:


Ze3ma!

ReT


Vertaling?

Pytaghoras
09-04-03, 22:42
Geplaatst door J.M.T.

Ik hoop dat jij ook snel af gaat Tomas!

Moslims mogen gewoon blij zijn - konden ze hier zo maar binnenkomen - en dan weet je wat er gebeurt - zie Afghanistan, Pakistan, SA, en die vele andere inspirerende landen waar moslims vandaan komen.

Enfin, Nederland bestaat niet meer - krijgen wij hier nog meer van die troosteloos uitziende vrouwen in het zwart gekleed met bleke gezichten!

Dag Nederland! Jammer!

Nederland blijft zeker bestaan. Het feit is dat de cultuur zich blijft ontwikkelen en laat zich aanpassen aan de tijd. Ook de autochtonen moeten zich aanpassen aan de cultuur die steeds nieuw wordt. Als je dat niet doet J.M.T. dan kom je in identiteitscrisis terecht! Als je bang bent dat je je cultuur zult kwijtraken, dan ben je stom. Begin maar zelf met wat je eet. Eet dan geen pizza, draag geen spijkerbroeken, ga niet naar Mc donalds enz. Blijf maar klompen dragen!

Je moet wat daaraan doen, als je bang bent dat de allochtonen de meerderheid gaan worden. Je moet ervoor zorgen dat er voortplanting komt onder autochtonen. Wie houdt je tegen om niet te neuken? En als je dat toch doet, dan moet je het zonder condoom doen. Kunnen wij wat daaraan doen dat mijn vader 8 kinderen wist te maken? Mijn vader vondt het lekker om het elke dag te doen en dat nog zonder condoom!

Mc7meDJ
09-04-03, 23:04
Geplaatst door Mark
In 2020 een op de drie leerlingen allochtoon
...


Hopelijk is in 2020 een op de een leerling wereldburger .....

manc
09-04-03, 23:08
Geplaatst door Mc7meDJ
Hopelijk is in 2020 een op de een leerling wereldburger ..... :fplet:

kaassietoch
09-04-03, 23:14
Geplaatst door Mc7meDJ
Hopelijk is in 2020 een op de een leerling wereldburger .....

Zijn ze nu al, alleen willen hun ouders daar niks van weten