PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Sahhaf mediaheld in Arabische wereld.



Kimmie
07-04-03, 22:21
Al-Sahhaf mediaheld in Arabische wereld


BAGDAD - De Iraakse minister van Informatie Mohammed Saeed al-Sahhaf praat elke dag de internationale pers bij over de oorlogssituatie in zijn land. Het Egyptische publiek noemt het al de Al-Sahhaf Show.

http://www.telegraaf.nl/irak/fotos/irak.artikel.sahhaf.000.jpg

In Arabische landen is hij een ware mediaheld. Niet door de gedegen informatie die de minister geeft, maar omdat al-Sahhaf een sport lijkt te maken van het verzinnen van belachelijke scheldwoorden voor de Amerikaanse president Bush en de Britse premier Blair. Hij gebruikt een dergelijk groot arsenaal aan scheldwoorden, dat menig Arabische kijker in zijn woordenboek moet zoeken naar de betekenis van de schampere opmerkingen die de minister plaatst.

Ook onder internationale journalisten baart de minister opzien. Met de zwarte rook van in brand gestoken oliegreppels en het geluid van bombardementen op de achtergrond verkondigt de minister nog steeds glashard en met een grote glimlach dat de Amerikanen niet eens in de buurt zijn en dat de stad nog veilig en rustig is.
width=1 height=1

Het begint zo langzamerhand `s werelds grootste soap te worden. :p

barfly
07-04-03, 22:31
Wat ik helemaal goed vind aan die vent is die gezichtsuitdrukking, het straalt ervan af dat ie d'r zelf ook helemaal niet in gelooft :)
I repeat there are no US soldiers in Baghdad!
*Stand aside sir please*

Kimmie
07-04-03, 22:43
http://www.maroc.nl/photopost/data/512/9943sahaf.jpg

hahahahaha

observer
07-04-03, 23:40
ik zit eigenlijk te wachten tot een amerikaanse marinier ongeveer hetzelfde doet als in de muppetshow de slechte act van het toneel halen met zo'n grote haak

al zal het in dit geval wel iets meer op een m16 lijken

De Rode Roos
08-04-03, 00:01
Geplaatst door observer
ik zit eigenlijk te wachten tot een amerikaanse marinier ongeveer hetzelfde doet als in de muppetshow de slechte act van het toneel halen met zo'n grote haak

al zal het in dit geval wel iets meer op een m16 lijken

Al-Sahhaf is een publieke figuur geworden en het is onwaarschijnlijk dat de Amerikanen hem zouden doden.

manc
08-04-03, 00:04
Geplaatst door De Rode Roos
Al-Sahhaf is een publieke figuur geworden en het is onwaarschijnlijk dat de Amerikanen hem zouden doden.

Dadelijk blijkt dat hij eigenlijk een spion was voor de yanks die zo allemaal geheime boodschappen doorgaf aan cencom. DAT zou pas koel zijn.

NIS1
08-04-03, 00:24
Geplaatst door De Rode Roos
Al-Sahhaf is een publieke figuur geworden en het is onwaarschijnlijk dat de Amerikanen hem zouden doden.

Ze moeten echt van hem afblijven. Ik zie een hele mooie carriere voor hem in het vooruitzicht. Hij heeft talent en menig persoon wat communicatieve vaardigheden onderrichten..:D

Vroeg me trouwens ook af, of zo iemand met de journalisten ondertussen best een goede relatie opbouwt..

Kimmie
08-04-03, 00:37
Ze moeten echt van hem afblijven. Ik zie een hele mooie carriere voor hem in het vooruitzicht. Hij heeft talent en menig persoon wat communicatieve vaardigheden onderrichten..

Hahahahhaa....meen je dat nou echt ?

Hij is lid van de Baath partij vanaf het 1e uur en 1 van Saddam`s vertrouwelingen.

Carriere in Scheveningen zal je bedoelen, misschien kan je hem dan opzoeken en het een en ander aan hem vragen...

hahahhahaha...

De Rode Roos
08-04-03, 00:38
Ik ga Al-Sahhaf nadoen :D

http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/pho07203258-30407.onlineBild.jpg
...pedofiel...

:stout: