PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 vandaag vandaag...



ReTiCeNtt
08-04-03, 19:28
Antisemitsme...

Ik snapte 1 ding niet.

Het voorbeeld dat die dame van de Anne Frankstichting gaf. Ze stond te pinnen en een man keek over haar schouder mee, zij ging er dus zo voor staan dat hij niet mee kon kijken. Man zegt: "Als ik geen Marokkaan was, dan had u dat niet gedaan"
Antisemitisme??? :verward:

Kzag Simon in beeld trouwens :D.

ReT

Tomas
08-04-03, 19:42
Geplaatst door ReTiCeNtt
Antisemitsme...

Ik snapte 1 ding niet.

Het voorbeeld dat die dame van de Anne Frankstichting gaf. Ze stond te pinnen en een man keek over haar schouder mee, zij ging er dus zo voor staan dat hij niet mee kon kijken. Man zegt: "Als ik geen Marokkaan was, dan had u dat niet gedaan"
Antisemitisme??? :verward:

Kzag Simon in beeld trouwens :D.

ReT

Welke Simon? Onze?

Ga weg!

ReTiCeNtt
08-04-03, 19:46
Geplaatst door Tomas
Welke Simon? Onze?

Ga weg!

Nee echt! :moe:.

Ik zag die enge avater vannem :watte?:

ReT

Al Sawt
08-04-03, 20:37
Geplaatst door ReTiCeNtt
Antisemitsme...

Ik snapte 1 ding niet.

Het voorbeeld dat die dame van de Anne Frankstichting gaf. Ze stond te pinnen en een man keek over haar schouder mee, zij ging er dus zo voor staan dat hij niet mee kon kijken. Man zegt: "Als ik geen Marokkaan was, dan had u dat niet gedaan"
Antisemitisme??? :verward:
Wat die debiele vrouw(maak ik me nu schulfig aan antisemitisme???)zei, is een gelikte propaganda campagne van het CIDI. Hiermee hopen ze de neutrale kijker hersens dood maken. Door alles aan anti-Joods te switchen. En 2vandaag doet er vrolijk aan mij.

ReTiCeNtt
08-04-03, 20:59
Geplaatst door Al Sawt
Wat die debiele vrouw(maak ik me nu schulfig aan antisemitisme???)zei, is een gelikte propaganda campagne van het CIDI. Hiermee hopen ze de neutrale kijker hersens dood maken. Door alles aan anti-Joods te switchen. En 2vandaag doet er vrolijk aan mij.

En die journaliste zei ook niet veel soeps vonnik.

1 van de oorzaken die ze noemde voor antisemitisme:
- De groei van het aantal Moslims.

Alsof Moslimzijn gelijk staat aan antisemitisme :rolleyes:.

ReT

P.s. Je onderschrift klopt niet, die "als" moet weg :)

nouwra
08-04-03, 21:21
Geplaatst door Al Sawt
Wat die debiele vrouw(maak ik me nu schulfig aan antisemitisme???)zei, is een gelikte propaganda campagne van het CIDI. Hiermee hopen ze de neutrale kijker hersens dood maken. Door alles aan anti-Joods te switchen. En 2vandaag doet er vrolijk aan mij.

Je moet het beestje bij de naam kunnen noemen niet waar... :moe:
Of is al die politieke vernieuwing voor niets geweest

'k krijg net een ingeving : politieke vernieuwing: ja! Maar alleen als het Moslims pesten betreft.. :)

manc
08-04-03, 21:32
Geplaatst door ReTiCeNtt
P.s. Je onderschrift klopt niet, die "als" moet weg :) [/B]

Ik denk ook dat het woord dat hij zoekt 'tenzij' is.

barfly
08-04-03, 21:33
Nou moet ik zeggen dat anti-semitisme ook op dit forum eigenlijk helemaal nooit voorkomt en dat de vaste naam kakkerlakken ook nooit wordt gebruikt om Joden aan te duiden (Mokromike "the general" c.s. 'handelsmerk')
Gelukkig heeft men het ook hier voornamelijk over Israeli's als het gaat over het beroerde bestuur en schanddaden van de staat Israel tov de Palestijnen.
Nee ik ben heel blij dat hier op dit forum veel meer nuance voorkomt.................. :moe:

ReTiCeNtt
08-04-03, 21:36
Geplaatst door nouwra
Je moet het beestje bij de naam kunnen noemen niet waar... :moe:
Of is al die politieke vernieuwing voor niets geweest

'k krijg net een ingeving : politieke vernieuwing: ja! Maar alleen als het Moslims pesten betreft.. :)

:haha: Exactly!

Toen die journaliste vertelde over die 2 Franse Joodse tieners die meeliepen in een "Stop de oorlog tegen Irak demonstratie", en dat die toen werden lastiggevallen door een Moslim. Die ze vertelde: "We moeten jullie hier niet bla bla". D8 ik fftjes: Dat is toch precies hetzelfde wat er met ons gebeurt? Wij (als ik ff voor alle Moslims mag spreken) hebben dat vaak genoeg meegemaakt, vooral na 9/11. Kan tig voorbeelden opnoemen daarvan...

Volgens mij wordt hier gewoon van een nemoessa een hele grote fiel gemaakt :jammer:

ReT

ReTiCeNtt
08-04-03, 21:42
Geplaatst door barfly
Nou moet ik zeggen dat anti-semitisme ook op dit forum eigenlijk helemaal nooit voorkomt en dat de vaste naam kakkerlakken ook nooit wordt gebruikt om Joden aan te duiden (Mokromike "the general" c.s. 'handelsmerk')
Gelukkig heeft men het ook hier voornamelijk over Israeli's als het gaat over het beroerde bestuur en schanddaden van de staat Israel tov de Palestijnen.
Nee ik ben heel blij dat hier op dit forum veel meer nuance voorkomt.................. :moe:

Dit forum is idd heel genuanceerd vooral in vergelijking met Stormfront en dergelijke sites :verward:.

ReT

manc
08-04-03, 21:45
Geplaatst door ReTiCeNtt
Dit forum is idd heel genuanceerd vooral in vergelijking met Stormfront en dergelijke sites :verward:.

ReT :fplet:

ReTiCeNtt
08-04-03, 21:49
Geplaatst door manc
:fplet:

:engel:

ReT

barfly
08-04-03, 21:51
Geplaatst door ReTiCeNtt
Dit forum is idd heel genuanceerd vooral in vergelijking met Stormfront en dergelijke sites :verward:.

ReT

Ik lees sites als Strontfront niet. Ik heb er wel eens gekeken net als op Polinco, nog zo'n zooitje mongolen.
Ik persoonlijk zou die sites niet willen noemen in één adem met Maroc.nl.
Zij trouwens ook niet denk ik, als is dat om waarschijnlijk andere redenen.
Maarreh je vind het gebruik van kakkerlakken als alternatief voor Joden en het aanduiden daarmee voor Israeli's wel gepast?

ReTiCeNtt
08-04-03, 21:56
Geplaatst door barfly
Ik lees sites als Strontfront niet. Ik heb er wel eens gekeken net als op Polinco, nog zo'n zooitje mongolen.
Ik persoonlijk zou die sites niet willen noemen in één adem met Maroc.nl.
Zij trouwens ook niet denk ik, als is dat om waarschijnlijk andere redenen.

Idd niet. MarocNL is zoveel leuker :D.

En hoezo "NOG zo een zooitje mongolen" :mad:.


Geplaatst door barfly
Maarreh je vind het gebruik van kakkerlakken als alternatief voor Joden en het aanduiden daarmee voor Israeli's wel gepast?

Heb ik dat gezegd? :)

ReT

barfly
08-04-03, 22:08
Geplaatst door ReTiCeNtt
Idd niet. MarocNL is zoveel leuker :D.

En hoezo "NOG zo een zooitje mongolen" :mad:.



Heb ik dat gezegd? :)

ReT

Ja polinco is NOG zo'n zooitje mongolen, of niet?
Nee jij hebt t niet over kakkerlakken gehad. :)

ReTiCeNtt
08-04-03, 22:15
Geplaatst door barfly
Ja polinco is NOG zo'n zooitje mongolen, of niet?
Nee jij hebt t niet over kakkerlakken gehad. :)

Net zeg je dat je Polinco niet in in 1 adem met Maroc.NL wou noemen, maar de gebruikers noem je wel allebei "een zooitje mongolen" :mad:. ( Jij ook dus...)

Ik heb het idd niet over kakkerlakken gehad :).

ReT

barfly
08-04-03, 22:49
Geplaatst door ReTiCeNtt
Net zeg je dat je Polinco niet in in 1 adem met Maroc.NL wou noemen, maar de gebruikers noem je wel allebei "een zooitje mongolen" :mad:. ( Jij ook dus...)
ReT

Het zal je verbazen, maar in mij eerste reactie noemde ik eerst het Strontfront en daarna Polinco, als óók een stelletje mongolen... Daarmee bedoelde ik dus niet Maroc.nl. Al zitten daar ook mongolen :p

ReTiCeNtt
08-04-03, 22:52
Geplaatst door barfly
Het zal je verbazen, maar in mij eerste reactie noemde ik eerst het Strontfront en daarna Polinco, als óók een stelletje mongolen... Daarmee bedoelde ik dus niet Maroc.nl. Al zitten daar ook mongolen :p

My bad, my bad!

Verkeerd gelezen :).

Hier zitten idd mongolen op ik noem geen namen (J.M.T. ) :D

ReT

sadeeQ
08-04-03, 22:55
Geplaatst door barfly
Het zal je verbazen, maar in mij eerste reactie noemde ik eerst het Strontfront en daarna Polinco, als óók een stelletje mongolen... Daarmee bedoelde ik dus niet Maroc.nl. Al zitten daar ook mongolen :p


:fplet: mongolen zitten in midden azie


groep mongolen
http://www.hweb.keyspace.de/freizeit/mongolen.jpg
http://www.cybevasion.fr/lib/cartes/mongolie.jpg

barfly
08-04-03, 22:57
Geplaatst door sadeeQ
:fplet: mongolen zitten in midden azie


Zie je wel! Ze zitten overal tis een complot! :)

barfly
08-04-03, 23:00
Geplaatst door ReTiCeNtt
My bad, my bad!

Verkeerd gelezen :).

Hier zitten idd mongolen op ik noem geen namen (J.M.T. ) :D

ReT

Ik zeg ook niks! Maarreh 't begint met een S en het eindigt op adeeq ;)

ReTiCeNtt
08-04-03, 23:02
Geplaatst door barfly
Ik zeg ook niks! Maarreh 't begint met een S en het eindigt op adeeq ;)

Dat zeg ik toch? J.M.T. :)

ReT

manc
08-04-03, 23:04
Huh, de Amerikanen waren toch de nieuwe mongolen? Die op de muren van Baghdad zelfmoord zouden plegen.

barfly
08-04-03, 23:09
Geplaatst door manc
Huh, de Amerikanen waren toch de nieuwe mongolen? Die op de muren van Baghdad zelfmoord zouden plegen.

Volgens betrouwbare bron, minister Al Sahhaf, zijn er géén Amerikanen meer. :melig2:

The General
08-04-03, 23:21
Geplaatst door barfly
Nou moet ik zeggen dat anti-semitisme ook op dit forum eigenlijk helemaal nooit voorkomt en dat de vaste naam kakkerlakken ook nooit wordt gebruikt om Joden aan te duiden (Mokromike "the general" c.s. 'handelsmerk')


Mike is altijd zeer consequent geweest in het gebruik van de term kakkerlakken en heeft hier altijd de zionisten mee aangeduidt.


Sterker nog...ik weet zeker dat Mike zijn neven (Joden) een warm hart toe draagt en ook hen ziet als slachtoffers van het zionisme.

barfly
08-04-03, 23:46
Geplaatst door The General
Mike is altijd zeer consequent geweest in het gebruik van de term kakkerlakken en heeft hier altijd de zionisten mee aangeduidt.


Sterker nog...ik weet zeker dat Mike zijn neven (Joden) een warm hart toe draagt en ook hen ziet als slachtoffers van het zionisme.

Mike had natuurlijk kunnen overwegen om andere benamingen te vinden voor een bepaalde groep mensen. Stel je voor dat we iedereen zomaar nare bijnamen zouden geven.. Nah ok kut-autochtonen mag nog wel :)

Puk
08-04-03, 23:49
Geplaatst door ReTiCeNtt
:haha: Exactly!

Toen die journaliste vertelde over die 2 Franse Joodse tieners die meeliepen in een "Stop de oorlog tegen Irak demonstratie", en dat die toen werden lastiggevallen door een Moslim. Die ze vertelde: "We moeten jullie hier niet bla bla". D8 ik fftjes: Dat is toch precies hetzelfde wat er met ons gebeurt? Wij (als ik ff voor alle Moslims mag spreken) hebben dat vaak genoeg meegemaakt, vooral na 9/11. Kan tig voorbeelden opnoemen daarvan...

Volgens mij wordt hier gewoon van een nemoessa een hele grote fiel gemaakt :jammer:

ReT

Dat vind jij dus normaal??? Dat twee joodse tieners die tegen de oorlog in Irak demonstreren zo worden lastig gevallen door een moslim?? Waar zit je verstand? Zijn er goddomme twee joden die aan zo'n demonstratie meedoen... krijg je zoiets!! Altijd maar zeiken dat die oorlog een zionistisch complot is en dan dat!

Het is nog erger dan ik dacht.

Nee... zo zal het met de moslims in Nederland nooit goed komen.

Orakel
08-04-03, 23:52
Geplaatst door barfly
Nou moet ik zeggen dat anti-semitisme ook op dit forum eigenlijk helemaal nooit voorkomt en dat de vaste naam kakkerlakken ook nooit wordt gebruikt om Joden aan te duiden (Mokromike "the general" c.s. 'handelsmerk')
Gelukkig heeft men het ook hier voornamelijk over Israeli's als het gaat over het beroerde bestuur en schanddaden van de staat Israel tov de Palestijnen.
Nee ik ben heel blij dat hier op dit forum veel meer nuance voorkomt.................. :moe:

Dat is een heel..... uhhhh.... genuanceerde mening Barfly. :roker:

p.s. ff toevoegen. Zag ik MO_NL ook niet voorbij zoeven bij 2vandaag?

ReTiCeNtt
08-04-03, 23:54
Geplaatst door Puk
Dat vind jij dus normaal??? Dat twee joodse tieners die tegen de oorlog in Irak demonstreren zo worden lastig gevallen door een moslim?? Waar zit je verstand? Zijn er goddomme twee joden die aan zo'n demonstratie meedoen... krijg je zoiets!! Altijd maar zeiken dat die oorlog een zionistisch complot is en dan dat!

Het is nog erger dan ik dacht.

Nee... zo zal het met de moslims in Nederland nooit goed komen.

Waar lees jij verdomme dat ik het goedvindt? :mad:.

ReT

nouwra
08-04-03, 23:59
Geplaatst door Puk
Dat vind jij dus normaal??? Dat twee joodse tieners die tegen de oorlog in Irak demonstreren zo worden lastig gevallen door een moslim?? Waar zit je verstand? Zijn er goddomme twee joden die aan zo'n demonstratie meedoen... krijg je zoiets!! Altijd maar zeiken dat die oorlog een zionistisch complot is en dan dat!

Het is nog erger dan ik dacht.

Nee... zo zal het met de moslims in Nederland nooit goed komen.

Hep ze dat gezegd..? :moe:

misschien is het beter om in het vervolg een andere volgorde te kiezen: ogen open en mond dicht, niet andersom

:zwaai:

nouwra
09-04-03, 00:00
Geplaatst door ReTiCeNtt
Waar lees jij verdomme dat ik het goedvindt? :mad:.

ReT

hehehe (je was me voor :) )

ReTiCeNtt
09-04-03, 00:04
Geplaatst door nouwra
Hep ze dat gezegd..? :moe:

misschien is het beter om in het vervolg een andere volgorde te kiezen: ogen open en mond dicht, niet andersom

:zwaai:

Dank u.

Puk? :mad:, hoor je het van een ander...

ReT

The General
09-04-03, 00:08
Geplaatst door barfly
Mike had natuurlijk kunnen overwegen om andere benamingen te vinden voor een bepaalde groep mensen. Stel je voor dat we iedereen zomaar nare bijnamen zouden geven.. Nah ok kut-autochtonen mag nog wel :)

Zionisme is een verachtelijk ideologie waar je voor kiest.....autochtoon zijn niet.

moenna
09-04-03, 00:17
Waarom hoor ik niemand over Scott Rider(?(ex-VN wapeninspecteur)), die weer voor een opmerkelijke optreden zorgden(interview die hij volledig onder controle had, btw)...

Heeft het geen enkel Bush-volgeling op het pb eventjes aan het denken gezet? Vooral gezien het feit dat hij zelf een Republikein is die notabene op Busch heeft gestemd.

Of overschat ik het denkvermogen van de aanhangers:)?

ReTiCeNtt
09-04-03, 00:29
Geplaatst door moenna
Waarom hoor ik niemand over Scott Rider(?(ex-VN wapeninspecteur)), die weer voor een opmerkelijke optreden zorgden(interview die hij volledig onder controle had, btw)...

Heeft het geen enkel Bush-volgeling op het pb eventjes aan het denken gezet? Vooral gezien het feit dat hij zelf een Republikein is die notabene op Busch heeft gestemd.

Ik vonnem :duim:.


Geplaatst door moenna
Of overschat ik het denkvermogen van de aanhangers:)?

Ja :)

ReT

Puk
09-04-03, 00:32
Geplaatst door ReTiCeNtt
Waar lees jij verdomme dat ik het goedvindt? :mad:.

ReT

Ooow?

Dus je vindt het niet goed dat die moslim zo'n onzinnige opmerking maakte?

Ik kreeg toch echt die indruk.

Waarom? Omdat je schreef dat het de moslims ook zo vaak overkomt na 911. Ik denk dan dat je bedoelt dat die joden of die journaliste niet moeten zeiken.

Maar wat wilde je de prikkers dan meegeven?

ReTiCeNtt
09-04-03, 00:57
Geplaatst door Puk
Ooow?

Dus je vindt het niet goed dat die moslim zo'n onzinnige opmerking maakte?

Ik kreeg toch echt die indruk.

Waarom? Omdat je schreef dat het de moslims ook zo vaak overkomt na 911. Ik denk dan dat je bedoelt dat die joden of die journaliste niet moeten zeiken.

Maar wat wilde je de prikkers dan meegeven?

Nee ik vind het niet goed dat de Moslim die opmerking maakte :moe:.

Ze mogen zeiken wat ze willen. Maar het lijkt wel alsof we een beetje ongevoelig zijn geworden wanneer het gaat om Moslims, maar we worden totaal overgevoelig, wanneer er ook maar iets 'kwetsends' over Joden wordt gezegd. Er wordt, zo lijkt het heel erg bewust gezocht naar antisemitisme, of wat daar voor door moet gaan.

Ik wilde de prikkers meegeven dat alle Joden en Israëli's kakkerlakken zijn, de Zionistische staat een kakkerlakkenstaat is. Alles wat in het nadeel is van elke Moslim moet een Zionistisch complot zijn en Joden moeten niet zoveel zeiken. En ik ben een Moslimfundamentalist, die alle Joden haat, simpelweg omdat het Joden zijn. Zo! :moe:

ReT

lennart
09-04-03, 01:01
Geplaatst door Puk
Ooow?

Dus je vindt het niet goed dat die moslim zo'n onzinnige opmerking maakte?

Ik kreeg toch echt die indruk.

Waarom? Omdat je schreef dat het de moslims ook zo vaak overkomt na 911. Ik denk dan dat je bedoelt dat die joden of die journaliste niet moeten zeiken.

Maar wat wilde je de prikkers dan meegeven?

Jij leest altijd wat je wil lezen, en eist te horen wat je wil horen.
Je... Je... Je lijkt verdomme wel een Amerikaan!

nouwra
09-04-03, 01:04
puk doet me denken aan een kind dat een scheetje laat..nog voor je het kind ook maar beschuldigend heb aangekeken begint het al in alle toonaarden te ontkennen dat het scheetje van hem afkomstig was :moe:

ReTiCeNtt
09-04-03, 01:04
Geplaatst door lennart
Jij leest altijd wat je wil lezen, en eist te horen wat je wil horen.
Je... Je... Je lijkt verdomme wel een Amerikaan!

Yep!

Heb ik wel vaker gemerkt bij Pukkie :boos:

ReT

Maarten
09-04-03, 03:12
Simon Tóch Antisemiet!!!!!!!!!!!!!!! :hihi:
(voor wie zich het bespottelijke topic "zijn Donna en Simon Antisemieten?" nog kan herinneren..)

Nou, 2Vandaag liet even de foute sites zien hoor! :hihi: dat begon met stormfront, en daarna (gepromoot door het MDI) Maroc.nl, met meteen in beeld een post van... Simon!!!! (of all persons. :hihi: )

Stormfront-Simon, baby, you just made History! :hihi:
Of wou je twijfelen aan de journalistieke kwaliteiten van 2Vandaag?? :hihi:

En dan te bedenken dat uitgerekend Simon hier tot in den treure tekeer ging tegen die 6 miljoen van Gretta!.. :hihi: Toch een koekje van eigen deeg Simon??.. Toch Allah's wil, nadat het me met geen 10 paarden gelukt was om je over die 6 miljoen op andere gedachten te krijgen??.. :hihi: De Wet van Karma??.. :hihi:

PS: ik hoop dat je het niet gezien hebt.. Ik zou dodelijk beledigd geweest zijn.. Het was trouwens maar een hele seconde..

Maar serieus, ik ben het MDI nou zat, en als ik ff een gaatje in m'n tijd heb ga ik er wel werk van maken.. De maat is nou echt vol.. Hier wordt echt een smerig stukje propaganda bedreven.

Pixelshade
09-04-03, 11:52
Geplaatst door ReTiCeNtt
Antisemitsme...


Kzag Simon in beeld trouwens :D.

ReT

kzag ook de maroc.nl beheerderd, volgens mij wat mattie op tv ofzo, en 1 zon fatsig figuur :D

Al Sawt
09-04-03, 12:52
Geplaatst door Puk
Dat vind jij dus normaal??? Dat twee joodse tieners die tegen de oorlog in Irak demonstreren zo worden lastig gevallen door een moslim?? Wat zijn we weer lekker bezig met anti-Islamisme. Stelje voor dat het waar is, waarom wordt het dan uit het verband gerukt? Was het zo ernstig dat die incident (dat in Frankrijk afspeelde)in Nederland op het nieuws moet komen? En moeten er daardoor 1.miljaard moslims het stempel anti-semitisme krijgen?
Volgens mij, is dit gewoon een staaltje van zionistische propaganda, om de gewone westerling in een leugen te laten geloven, dat wij moslims kankergezwel Israel(ben ik antisemitisch bezig?) puur uit anti-Joods gevoelens willen vernietigen.
Geplaatst door Puk
Waar zit je verstand? En waar zit die van jou?

Geplaatst door Puk
Zijn er goddomme twee joden die aan zo'n demonstratie meedoen... Vreemd alleen maar 2, pacifisme is in die godsdienst ver te zoeken. En willen die mensen met ons in vrede leven???

Geplaatst door Puk
krijg je zoiets!! Altijd maar zeiken dat die oorlog een zionistisch complot is en dan dat! Alleen maar volhouden,dat het om de vrijheid van de Iraki`s te doen is.
Geplaatst door Puk
Het is nog erger dan ik dacht.
Nee... zo zal het met de moslims in Nederland nooit goed komen. Nee mensen als jij zullen daarvoor gaan zorgen.

Al Sawt
09-04-03, 12:56
Geplaatst door Maarten
Simon Tóch Antisemiet!!!!!!!!!!!!!!! :hihi:
(voor wie zich het bespottelijke topic "zijn Donna en Simon Antisemieten?" nog kan herinneren..)
Gestart door mensen, die geen verschil kennen tussen anti-Israel en anti-Joods.

Trouwens de 2vandaag liet topics van Polinco.net zien met commentaar dat het over Maroc.nl ging.

Maarten
10-04-03, 13:06
Geplaatst door Al Sawt
Gestart door mensen, die geen verschil kennen tussen anti-Israel en anti-Joods.


Gewoon geziek van Waiting, die kwam provoceren. Simon is een hele nette jongen, die totaal niets anti-joods heeft, en al evenmin anti-zionist is.


[i] Trouwens de 2vandaag liet topics van Polinco.net zien met commentaar dat het over Maroc.nl ging. [/B]

Ze smijten daar maar wat.. Ik ben er al over bezig.

Puk
10-04-03, 15:17
Geplaatst door ReTiCeNtt
Nee ik vind het niet goed dat de Moslim die opmerking maakte :moe:.

Ze mogen zeiken wat ze willen. Maar het lijkt wel alsof we een beetje ongevoelig zijn geworden wanneer het gaat om Moslims, maar we worden totaal overgevoelig, wanneer er ook maar iets 'kwetsends' over Joden wordt gezegd. Er wordt, zo lijkt het heel erg bewust gezocht naar antisemitisme, of wat daar voor door moet gaan.

Ik wilde de prikkers meegeven dat alle Joden en Israëli's kakkerlakken zijn, de Zionistische staat een kakkerlakkenstaat is. Alles wat in het nadeel is van elke Moslim moet een Zionistisch complot zijn en Joden moeten niet zoveel zeiken. En ik ben een Moslimfundamentalist, die alle Joden haat, simpelweg omdat het Joden zijn. Zo! :moe:

ReT

Het lijkt mij dat er in Nederland voldoende aandacht wordt gegeven aan problemen die moslims ondervinden. Dat er dan ook aandacht is voor het anti-semitisme, dat weer de kop opsteekt, is net zo logisch.

Door te ontkennen dat anti-semitisme meer en meer voorkomt los je de problemen van moslims niet op.

Maarten
11-04-03, 11:39
Geplaatst door Puk
Het lijkt mij dat er in Nederland voldoende aandacht wordt gegeven aan problemen die moslims ondervinden. Dat er dan ook aandacht is voor het anti-semitisme, dat weer de kop opsteekt, is net zo logisch.

Door te ontkennen dat anti-semitisme meer en meer voorkomt los je de problemen van moslims niet op.

Beetje proportioneel denken Puk…

De narigheid die moslims/ arabieren hier meemaken is het duizendvoudige van wat joden hier mee maken. En aandacht voor die problemen lost ze bepaald nog niet op. Ik ga geen lange lijsten voor je maken Puk, doe het maar even met dit:
In deze tijden van economische recessie vliegen de allochtonen het eerste de laan uit. Dat zijn jongens die gedacht hadden er wel te komen met een beetje opleiding en vooral hard werken, en die staan nou op straat. En of die nog ooit aan de bak komen met een allochtoon uiterlijk en weinig opleiding, en allerlei achterstand, dat is nog maar de vraag. Die zien vooral de bijstand opdoemen, of een fragmentarische carrière, waar geen enkele zekerheid aan te ontlenen valt. Die jongens zien gewoon géen toekomst. Ik bespaar je de rest van de lijst.

Antisemitisme verdient verder aandacht, indien nodig. Maar je moet eens letten op hoeveel er wel niet over gekrakeeld wordt in vergelijking met de concrete voorbeelden die daarbij aangedragen worden.
80% of zo van wat ik zag, dat zijn dingen zoals iedereen die élk weekend kan meemaken in élke stad, in élke discotheek. Sorry hoor, in dit leven maakt íedereen vervelende dingen mee.
Nou blijf ik wel luisteren, want er kan toch iets aan de hand zijn, maar voorlopig blijkt dat in feite nauwelijks.

Ron Haleber
11-04-03, 13:19
Geplaatst door Maarten

Antisemitisme verdient verder aandacht, indien nodig. Maar je moet eens letten op hoeveel er wel niet over gekrakeeld wordt in vergelijking met de concrete voorbeelden die daarbij aangedragen worden.
80% of zo van wat ik zag, dat zijn dingen zoals iedereen die élk weekend kan meemaken in élke stad, in élke discotheek. Sorry hoor, in dit leven maakt íedereen vervelende dingen mee.
Nou blijf ik wel luisteren, want er kan toch iets aan de hand zijn, maar voorlopig blijkt dat in feite nauwelijks.

Maarten, dat is wel wat makkelijk gezegd... Want als je zoals ik en Rafiq meemaakten hoe op de Anne Frank-conferentie van dit topic, zes uur lang haat tegen Marokkanen en islam over je wordt uitgestort, dan denk je er wel anders over...!

Rafiq was dagenlang helemaal overstuur - zoals Moenna ook opmerkte... Je onderschat dus wel erg wat zo'n jonge Marokkaan allemaal over zich uitgestrort krijgt...! Lees zijn berichten op ons 'life'-verslag en reageer daar eens op:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=60538

Maarten
12-04-03, 13:14
Bedankt Ron,
maar het is me volstrekt duidelijk dat er in bepaalde joodse kringen hier een verbetenheid, een haat en een zondebok-denken bestaat, van zó'n ongelofelijke felheid, dat elk gezond mens - jong of oud - daar tot op het bot ijskoud van moet worden. Ik heb het op de site hier ook gezien..

Zelfs bij de extremere allochtone jongeren kom je zó'n diepgaande negativiteit gewoon NIET tegen..
Er is duidelijk sprake van een joods Idee-fix, met een manifest zondebokdenken, dat geen enkele relativering kent. Noem dit gerust een uiterst zorgwekkend en bedenkelijk verschijnsel..

Het lijkt er erg op, dat een aantal joden een optelsom maakt van alle narigheid die joden ooit beleefd hebben, en dat in een omgekeerde beweging als reactie weer naar buiten gooien.. En gericht op Marokkanen, die ongetwijfeld verpletterd worden door de diepgang van deze onmenselijkheid.
Ik durf hier geen vergelijkingen te maken, want die leveren me opnieuw 50 verbeten beschuldigingen van antisemitisme op.

De meest kardinale vraag blijft voor mij, wat de negatieve gevolgen van holocaust e.a. geweest zijn voor het denken in bepaalde joodse culturen, met name ook over niet-joden. Ik krijg de vraag even niet goed geformuleerd. Ik deed het al eerder – niet even gelukkig - en dat veroorzaakte een ware stortvloed van beschuldigingen van antisemitisme.
Maar ik maak me geen illusies. Deze uiterst interessante vraag raakt aan de kern van de zaak, en zal - hóe je het ook formuleert - een stortvloed van rotzooi losweken. Extreme fanaten onder de zionisten zullen niets grondiger haten, dan dat je dáar over begint..
Sorry jongens, maar een cultus van demonisering is een vijand van álle goede mensen, en verdient álle aandacht!..
Eén ding lijkt me zeker: de media zullen er voor geen góud aandacht aan durven besteden.. We zullen hier met de leugen moeten leren leven.