PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagdad viert bevrijding!



Puk
09-04-03, 10:16
Burgers van Bagdad zijn de straat op gegaan.
Ze vieren de bevrijding.
Het Amerikaanse leger wordt toegejuicht en krijgt bloemen aangereikt.
De bevolking verwijdert afbeeldingen van Saddam.

Ik wens het volk van Irak veel geluk en voorspoed!

Dx_
09-04-03, 10:23
Amen.......

Nu nog de andere 999 volkeren van hun dictators en onderdrukkers bevrijden.....

Halleluja......

Syphax
09-04-03, 10:31
Geplaatst door Puk
Burgers van Bagdad zijn de straat op gegaan.
Ze vieren de bevrijding.
Het Amerikaanse leger wordt toegejuicht en krijgt bloemen aangereikt.
De bevolking verwijdert afbeeldingen van Saddam.

Ik wens het volk van Irak veel geluk en voorspoed!

Yessssssss...ze hebben bloemen gekregen! :handbang: :usa:
Het is mij nu allemaal duidelijk geworden, wat had ik het mis. :wat?!:

Heeft God dank gezegd, J.M.T? Voor die bloemen? :usa:

Syphax
09-04-03, 10:35
Geplaatst door J.M.T.
Goed idee!!!

Leuk ,eindelijk iets waar we het allemaal over eens zijn..vrede op aarde.
Kunnen we nu eindelijk de Palestijnen gaan bevrijden. :tover:

Mark
09-04-03, 10:36
Moet het niet God zij dank zijn?


oeps nu moet ik mijn mond met zeep wassen

Syphax
09-04-03, 10:38
Geplaatst door J.M.T.
'God zei dank' = is een aan God gerichtte Nederlandse uitdrukking van opluchting!

Toch! :rolleyes:

Syphax
09-04-03, 10:41
Geplaatst door Mark
Moet het niet God zij dank zijn?


oeps nu moet ik mijn mond met zeep wassen
Niet doen Mark, ze is me een inburgeringscursus aan het geven.
Het is goed bedoeld. :p

Syphax
09-04-03, 10:51
Geplaatst door J.M.T.
Wij zeggen God dank! Niet 'zij!

Thank god.
Ik dacht even dat je ongelijk had....bijna mijn notities weggegooid. :usa:

Mark
09-04-03, 10:51
:confused:

ik had het goed hoor

Syphax
09-04-03, 10:53
Maar is het nou "God zei dank", of "God dank"?

Mark
09-04-03, 10:54
ik prefereer: evolutie zij dank :wohaa:


maar het is God zij dank ... geloof me nou maar

Syphax
09-04-03, 10:58
Geplaatst door Mark
ik prefereer: evolutie zij dank :wohaa:


maar het is God zij dank ... geloof me nou maar

Waarom moet je`t nou verpesten. :regie: :wink:

manc
09-04-03, 11:12
Geplaatst door Syphax
Maar is het nou "God zei dank", of "God dank"?

Het is 'God zij dank' (net als God zij met ons)...een soort alhamdulillah of wat het ook is in het Arabisch. 'God Dank' mag ook.

Canaris
09-04-03, 11:16
Langzaam maar zeker gedraagt Beheer zich meer en meer als een kind van 6 jaar welke verongelijkt in een hoekje staat

Wanneer Pukt zegt dat de telleurstelling op Maroc.nl groot is, dan heeft hij daarmee de spijker op zijn harses geslagen

Ik en velen hier hebben sinds 4 weken moeten aanhoren hoe afgrijselijk amerika is, hoe zelfmoord kommandos de amies daar zullen begraven hoe Saddam in bescherming werd genomen , hoe honderdduizend Jihad strijders dapper aan de kant van de Irakies tegen de amerikanen zouden vechten en nu?

Nu blijkt dat Bagdad feest viert.

dat past waarschijnlijk niet in het kleine wereldje hier op dit forum , dus moet zo´n post niet alleen worden gedeleted maar ook nog belachelijk worden gemaakt. (Groot mufty Puk)

SCHANDE

Syphax
09-04-03, 11:18
Geplaatst door manc
Het is 'God zij dank' (net als God zij met ons)...een soort alhamdulillah of wat het ook is in het Arabisch. 'God Dank' mag ook.
God damn, heb je nou nog niet door dat ik met J.M.T zit te dollen!! :rolleyes:

Syphax
09-04-03, 11:20
Geplaatst door Canaris
Langzaam maar zeker gedraagt Beheer zich meer en meer als een kind van 6 jaar welke verongelijkt in een hoekje staat

Wanneer Pukt zegt dat de telleurstelling op Maroc.nl groot is, dan heeft hij daarmee de spijker op zijn harses geslagen

Ik en velen hier hebben sinds 4 weken moeten aanhoren hoe afgrijselijk amerika is, hoe zelfmoord kommandos de amies daar zullen begraven hoe Saddam in bescherming werd genomen , hoe honderdduizend Jihad strijders dapper aan de kant van de Irakies tegen de amerikanen zouden vechten en nu?

Nu blijkt dat Bagdad feest viert.

dat past waarschijnlijk niet in het kleine wereldje hier op dit forum , dus moet zo´n post niet alleen worden gedeleted maar ook nog belachelijk worden gemaakt. (Groot mufty Puk)

SCHANDE

Nu blijkt wat?
Wat zijn jullie snel met concluderen!! :schok:

kaassietoch
09-04-03, 11:23
Geplaatst door Canaris
Langzaam maar zeker gedraagt Beheer zich meer en meer als een kind van 6 jaar welke verongelijkt in een hoekje staat

Wanneer Pukt zegt dat de telleurstelling op Maroc.nl groot is, dan heeft hij daarmee de spijker op zijn harses geslagen

Ik en velen hier hebben sinds 4 weken moeten aanhoren hoe afgrijselijk amerika is, hoe zelfmoord kommandos de amies daar zullen begraven hoe Saddam in bescherming werd genomen , hoe honderdduizend Jihad strijders dapper aan de kant van de Irakies tegen de amerikanen zouden vechten en nu?

Nu blijkt dat Bagdad feest viert.

dat past waarschijnlijk niet in het kleine wereldje hier op dit forum , dus moet zo´n post niet alleen worden gedeleted maar ook nog belachelijk worden gemaakt. (Groot mufty Puk)

SCHANDE

yep, ik vind dit een staaltje eerste klasse opiniemanipulatie die het rijk van Saddam niet zou hebben misstaan. Tsjeezis PUK relativeert alleen maar dat voortdurende anti-Amerikanisme en de bijbehorende scepsis hier en pfft weg. Vergelijk dat eens met die foto's van yehihoela die er een halve dag hebben gestaan voordat zo'n slome sufferd kwam aangesloft om de boel te verwijderen.

Mat_tie, Dick, MO_NL ik heb weer heel veel van die kaarten van jullie gezien, en het is inktzwarte derrie

De Rode Roos
09-04-03, 11:25
desinformatie volgens mij. De beelden van CNN waren van de Koerdische stad Narbil ten noorden van Mosul.

Ik hoop echter dat de oorlog zsm voorbij is. Post-Saddam tijdperk wordt juist belangrijk en interessant.

ps: niemand hoeft hier te prikken. Als het beheer jullie niet bevalt, ga dan ergens anders prikken.

kaassietoch
09-04-03, 11:26
yup, hoe voorspelbaar, zelf de topic die ik over die matige actie had geplaatst is a goner.


Bagdad mag dan wel gevallen zijn, de Ba'aath partij is nog springlevend!!! :zweep:

kaassietoch
09-04-03, 11:29
Geplaatst door De Rode Roos
ps: niemand hoeft hier te prikken. Als het beheer jullie niet bevalt, ga dan ergens anders prikken.

klopt Roos, als uiteindelijk alleen de prikkers met een beheer welgevallige mening overblijven die elkaar gezellig gaan napraten heb je een veel beter en leuker forum...... :ergleuk:

Puk
09-04-03, 11:29
Wat een ongelofelijk stelletje bosmongolen hier!

Ik geloof dat ik er niet meer tegen kan.

Zoveel domheid, zoveel kortzichtigheid.

Ik zou er bijna om lachen als het niet zo tragisch was...

manc
09-04-03, 11:29
Geplaatst door Syphax
God damn, heb je nou nog niet door dat ik met J.M.T zit te dollen!! :rolleyes: Damn, ik heb duidelijk meer koffie nodig.... :schrik:

manc
09-04-03, 11:31
Geplaatst door De Rode Roos
desinformatie volgens mij. De beelden van CNN waren van de Koerdische stad Narbil ten noorden van Mosul.

Even wat langer blijven kijken, dat zie je beelden uit Saddam-Stad en Salam-stad (allebei wijken in Baghdad)



Ik hoop echter dat de oorlog zsm voorbij is. Post-Saddam tijdperk wordt juist belangrijk en interessant.

Idd.



ps: niemand hoeft hier te prikken. Als het beheer jullie niet bevalt, ga dan ergens anders prikken.

Alsdus sprak het rode pionieertje!

manc
09-04-03, 11:32
Geplaatst door kaassietoch
yup, hoe voorspelbaar, zelf de topic die ik over die matige actie had geplaatst is a goner.

Bagdad mag dan wel gevallen zijn, de Ba'aath partij is nog springlevend!!! :zweep:

We weten nu tenminste WAAR Saddam zich schuilhoudt: in het zolderkamertje van Mattie, MO of Angkhor. Ik ga gauw een paar bunkerbusters bestellen bij Dubya! :boogie:

Canaris
09-04-03, 11:33
Het polit bureau heeft gesproken , Rode roos is stil

Yep , je bent er echt één . Een crypto Communiste , welke gedwee en onderdanig buigt als de grote broer spreekt.

De Rode Roos
09-04-03, 11:36
Geplaatst door Canaris
Het polit bureau heeft gesproken , Rode roos is stil

Yep , je bent er echt één . Een crypto Communiste , welke gedwee en onderdanig buigt als de grote broer spreekt.

wees eens wat specifieker.

observer
09-04-03, 11:37
ze lopen te roepen dat saddam een vijand van allah is

betekend dit nu dat de amerikanen gezonden zijn door hem en dus zijn gereedschap zijn? :schok:

kaassietoch
09-04-03, 11:39
Geplaatst door manc
We weten nu tenminste WAAR Saddam zich schuilhoudt: in het zolderkamertje van Mattie, MO of Angkhor. Ik ga gauw een paar bunkerbusters bestellen bij Dubya! :boogie:

Let's smoke them out of their holes!!!! Let's make their damn holes smoke! Let's make them hole heads get rid of smoke.


Dat het daar weer net zo mag rammelen als die bunker van het Iraakse opperbevel.....

Stelletje losers

manc
09-04-03, 11:39
Geplaatst door De Rode Roos
wees eens wat specifieker. Dat krijg je als je Bman negeert, dan zie je niet waar Canaris naar refereert...net als een echt stalinist sluit Rode Roos zich af voor andere meningen die ze niet kan weerleggen en verzoekt dissidenten op te rotten naar een soort virtueel siberie...weg van maroc.nl...weg uit de digitale sociale heilstaat van ons rode pioniertje.

mulan
09-04-03, 11:40
Alsof iemand hier ooit tegen het bevrijden van onderdrukte is.......typisch dat kortzichtige gedrag om zo'n oorlog alsnog te rechtvaardigen. News flash......als het Nederlandse leger nu naar de Palestijnse gebieden gaat en Israel uit de bezette gebieden zet krijgen de Nederlanders zoveel bloemen ze maar willen............rechtvaardigt dat zo'n actie?Volgens jullie wel dus :tik:

De Rode Roos
09-04-03, 11:43
Geplaatst door mulan
Alsof iemand hier ooit tegen het bevrijden van onderdrukte is.......typisch dat kortzichtige gedrag om zo'n oorlog alsnog te rechtvaardigen. News flash......als het Nederlandse leger nu naar de Palestijnse gebieden gaat en Israel uit de bezette gebieden zet krijgen de Nederlanders zoveel bloemen ze maar willen............rechtvaardigt dat zo'n actie?Volgens jullie wel dus :tik:

yep, het wordt tijd dat de Palestijnen ook bevrijd gaan worden...

kaassietoch
09-04-03, 11:44
Geplaatst door mulan
Alsof iemand hier ooit tegen het bevrijden van onderdrukte is.......typisch dat kortzichtige gedrag om zo'n oorlog alsnog te rechtvaardigen. News flash......als het Nederlandse leger nu naar de Palestijnse gebieden gaat en Israel uit de bezette gebieden zet krijgen de Nederlanders zoveel bloemen ze maar willen............rechtvaardigt dat zo'n actie?Volgens jullie wel dus :tik:

De Palestijnen knappen het zelf maar op, daar hebben ze Hamas voor en die zijn gek van bloemen voor zover ik weet, vooral als ze ze in het haar mogen steken van één van die 72 maagden.

manc
09-04-03, 11:46
Geplaatst door mulan
Alsof iemand hier ooit tegen het bevrijden van onderdrukte is.......

Dat ben je per saldo natuurlijk WEL als je tegen de actie van de geallieerden was...zonder deze actie zou Saddam daar nu gewoon nog hebben geheerst en over een paar jaar zijn zoons.



typisch dat kortzichtige gedrag om zo'n oorlog alsnog te rechtvaardigen.

Meer rechtvaardiging heb ik niet nodig nee.


News flash......als het Nederlandse leger nu naar de Palestijnse gebieden gaat en Israel uit de bezette gebieden zet krijgen de Nederlanders zoveel bloemen ze maar willen............rechtvaardigt dat zo'n actie?Volgens jullie wel dus :tik:

Laat ik nu net voorstander zijn van VN troepen in Israel/Palestina.

De Rode Roos
09-04-03, 11:51
Chaos en plunderingen in Bagdad
ANP, AP, internetredactie

BAGDAD - De plunderingen op grote schaal in Bagdad kunnen er op duiden dat het Iraakse bewind in de hoofdstad zijn gezag over de bevolking begint te verliezen. Amerikaanse troepen trekken woendag van drie kanten Bagdad binnen. Van Iraaks verzet is bijna geen sprake.

Burgers in Bagdad gingen er in groten getale vandoor met computers en meubels, die ze uit overheidsgebouwen haalden. Van legerterreinen werden zelfs jeeps gestolen. Groepen jongeren schuimden de straten af en agenten, soldaten of militieleden werden nauwelijks gesignaleerd. Automobilisten negeerden stoplichten en trokken zich niets meer van de juiste rijrichting aan. De meeste winkels waren dicht.

De plunderingen op grote schaal in Bagdad vormen een accuut gevaar voor het voeden van de kinderen van Bagdad. Dat verklaarde Unicef-directeur C. de Rooy woensdag in de Jordaanse hoofdstad Amman. Vooral kinderen zijn voor hun voedsel aangewezen op humanitaire hulp van internationale hulporganisaties, nu het regime van Saddam Hussein aan het wankelen is gebracht en de orde handhaving is verdwenen. Voorraden van de organisaties zouden ten prooi kunnen vallen aan de menigte zodat kinderen zonder komen te zitten. Dinsdag hebben de VN-hulporganisaties hun zorgen voor ernstige plunderingen al geuit. Zij vrezen dat door de diefstal onder meer scholen en ziekenhuizen problemen krijgen om hun activiteiten te hervatten of voort te zetten.

Duizenden mariniers konden bijna ongestoord het overwegend arme sjiietische noordoosten van Bagdad binnentrekken. Daar in Saddam City ontmoetten de Amerikanen zeer weinig weerstand, aldus een meereizende verslaggever van het persbureau Reuters. Volgens hem viel er geen schot toen soldaten de wijk binnentrokken. In het verleden zijn vanuit dit stadsdeel opstanden gemeld tegen het bewind van Saddam Hussein.

Ook in het noordwesten trokken Amerikanen de stad binnen. Een journalist van het persbureau AFP zag hier tientallen transportvoertuigen en andere Amerikaanse militaire voertuigen. Ook hier ondervonden ze weinig weerstand. De Amerikanen rukten op naar de wijk Kindi waar een groot ziekenhuis staat, op 6 kilometer van het centrum. Verder trekken de Amerikanen op in het oosten van Bagdad. Een konvooi van Amerikaanse mariniers werd nabij het Martelaarsmonument op zo'n 3 kilometer ten oosten van de al-Jumhuriyabrug, met bloemen begroet. Een correspondent van Reuters sprak van 'uitzonderlijke taferelen'. Volgens de Britse woordvoerder bij het centrale commando in Qatar gaat de slag om Bagdad een nieuwe fase in. 'Het gevecht in Bagdad is nu enigszins veranderd in directe confrontaties met vijandelijke strijders', aldus kapitein Lockwood. De gevechten om de pijlers van het regime en grote militaire doelen zijn grotendeels afgerond, we hebben deze plaatsen veelal onder controle, zei Lockwood. 'Ik geloof dat er op plekken georganiseerde weerstand is. Veel daarvan lijkt te zijn ingegeven door lokale inititatieven, lokale commandanten organiseren de troepen om aanvallen uit te kunnen voeren', aldus de woordvoerder.

Volgens een Amerikaanse militaire zegsman is het nog te voorbarig om te spreken van het einde van de slag om Bagdad. Elders in de stad werd 's ochtends op de 21e dag van de oorlog nog sporadisch gevochten. In het stadscentrum bij de brug al-Joumhouriya over de rivier de Tigris werd woensdag opnieuw gevochten. Amerikanen schoten op Iraakse stellingen op de oostelijke oever. In het centrum klonk artillerie- en machinegeweervuur. Ook in het zuiden van de Iraakse hoofdstad werd strijd geleverd. In de nacht van dinsdag op woensdag zijn opnieuw Iraakse regeringsgebouwen gebombardeerd, maar de nacht bleef relatief rustige.

Volgens een Amerikaanse militaire woordvoerder is inmiddels bijna een hele gepantserde brigade in Bagdad gearriveerd om de Amerikaanse posities te consolideren. Intussen scheren Amerikaanse gevechtsvliegtuigen over de metropool. De Amerikanen zeggen dat hun vliegtuigen ongehinderd over heel Irak kunnen vliegen. 'De luchtmacht van de coalitietroepen heeft zijn suprematie gevestigd in het luchtuim boven het hele land. Dit betekent dat de vijand niet meer effectief kan ingrijpen in de luchtoperaties van de coalitie', aldus de Amerikaanse generaal-majoor Stanley McChrystal.

Onduidelijkheid is er nog steeds over het lot van president Saddam Hussein. Amerikanen omschreven de aanval van maandag op de leider als 'zeer, zeer effectief'. Maar generaal-Majoor McChrystal kon niet zeggen of de 'doelen' nog in leven waren. Bronnen binnen de Britse veiligheidsdienst verklaarden tegenover de BBC dat zij geloofden dat Saddam Hussein was ontsnapt. Hij zou enkele minuten voor het bombardement het gebouw hebben verlaten. Getuigen verklaarden dat zeker veertien burgers bij de aanval het leven verloren. Vier huizen werden vernietigd.

Honderden Iraakse families proberen intussen de hoofdstad te ontvluchten. Ziekenhuizen in Bagdad liggen vol met gewonden als gevolg van hevige gevechten. Internationale hulporganistaties waarschuwen dat medische voorraden opraken en dat ziekenhuizen vol liggen met burgerslachtoffers en het maximum van hun capaciteit bereiken. 'De situatie in Bagdad begint kritiek te worden, vooral door de stroomonderbrekingen', aldus Nada Doumani van het internationale Rode Kruis. De zegsvrouw voegde eraan toe dat de watertoevoer door de uitval van de elektriciteit wordt bedreigd.

VK

mulan
09-04-03, 11:51
Geplaatst door manc
Laat ik nu net voorstander zijn van VN troepen in Israel/Palestina.

Ik heb het over millitair ingrijpen............uit de reacties van sommige blijkt maar weer dat ze deze 'vrijheid' die de Irakezen hebben alleen maar gebruiken om hun gevoel te sussen......als het gaat om vrijheid van de Palestijnen valt hun vastbeslotenheid opeens weg en valt alles opeens te relativeren.........

De Rode Roos
09-04-03, 11:53
Looting and celebrations begin in Baghdad

Uniformed soldiers and police have completely disappeared from some areas of Baghdad leading to an outbreak of looting, as US forces continue their advance into the city.

Journalists watched young men and boys sack the United Nations headquarters in the Canal Hotel to the east of the city centre. One witness saw looters ransack sports shops around the bombed Iraqi Olympic Committee building, formerly the headquarters of Saddam's elder son, Uday.

Residents threw flowers at the armoured column as it swept past, just three kilometres east of the central Jumhuriyya Bridge over the Tigris river. Joy at the apparent removal of Saddam Hussein was tangible, with one man beating a canvas portrait of him with his slipper.

Crowds threw flowers at the Marines as they drove past the Martyrs' Monument, just three km (two miles) east of the central Jumhuriya Bridge over the Tigris river.

Young and middle-aged men, many wearing soccer shirts of leading Western clubs like Manchester United, shouted "Hello, hello" as Marines advanced through the rundown sprawl of Saddam City and then more prosperous suburbs with villas and trim lawns.

"No more Saddam Hussein," chanted one group, waving to troops as they passed. "We love you, we love you." One young man ran alongside a Marine armoured personnel carrier trying to hand over a heavy belt of ammunition. An older man made a wild kicking gesture with his foot, saying "Goodbye Saddam".

Women waved from balconies, girls threw flower petals at young Marines leaning across gun turrets. One woman held her baby aloft. Tank crews picked the flowers from the tops of their fighting machines, smelt them and grinned.

Other signs of a breakdown were also apparent. Journalists at the Palestine Hotel confirmed that their minders had disappeared. US military officials said the Republican Guard continue to receive instructions but were not following them.

Al-Jazeera correspondent Maher Abdallah said he could hear tank fire from his location in the city centre but that it appeared to be intermittent and much less intense than Tuesday.


Iraqi looters wave to a passing convoy of US Marines

Speculation of desertion amongst the Iraqi military increased yesterday, when British forces described the terrible conditions they found in Republican Guard barracks in Basra.

But US military spokesman sounded a note of caution saying it was too early to talk of the battle for Baghdad and the war to overthrow Iraqi president Saddam Hussein being over, despite jubilant crowds gathering and shouting anti-Saddam chants in the north-east of the city.

“I think it's premature to talk about the end of this operation yet," Captain Frank Thorp told Reuters at Central Command forward headquarters in Qatar.

"There may be many more fierce fighting days in front of us as coalition forces continue to move within Baghdad and within the country." Nevertheless, some young men in suburban Baghdad openly celebrate disappearing Iraqi government control.

http://english.aljazeera.net/mritems/images/2003/4/7/1_2081_1_6.jpg
Iraqi looters wave to a passing convoy of US Marines

Al Jazeera

manc
09-04-03, 11:56
Geplaatst door mulan
Ik heb het over millitair ingrijpen............uit de reacties van sommige blijkt maar weer dat ze deze 'vrijheid' die de Irakezen hebben alleen maar gebruiken om hun gevoel te sussen......als het gaat om vrijheid van de Palestijnen valt hun vastbeslotenheid opeens weg en valt alles opeens te relativeren......... VN troepen ZIJN militairen. Ik denk dat uiteindelijk VN troepen beter in staat zijn om neutraal de veiligheid van beide volken te waarborgen dan het IDF. Zoiets als op Cyprus.

Dx_
09-04-03, 12:12
VN troepen ZIJN militairen. Ik denk dat uiteindelijk VN troepen beter in staat zijn om neutraal de veiligheid van beide volken te waarborgen dan het IDF. Zoiets als op Cyprus

Nee je begrijpt het niet of je weigert het te begrijpen.

Mulan doelt op het nakomen van de resoluties en anders hardhandig en eenzijdig ingrijpen tegen degenen die de VN resoluties negeert. Namelijk Israel.

Als de VS dat zou doen zou zij en daarmee het gehele westen al haar geloofwaardigheid in het grootste deel van de wereld terugwinnen.

Maar ja de vastberadenheid en het streven naar het nobele en goede valt weg als het om het Israelisch/Palastijns conflict gaat. Zowel bij de Amerikanen als bij de hypocriete pro-amerikaanse snotneuzen op dit PB.

kaassietoch
09-04-03, 12:13
Geplaatst door mulan
Ik heb het over millitair ingrijpen............uit de reacties van sommige blijkt maar weer dat ze deze 'vrijheid' die de Irakezen hebben alleen maar gebruiken om hun gevoel te sussen......als het gaat om vrijheid van de Palestijnen valt hun vastbeslotenheid opeens weg en valt alles opeens te relativeren.........

Hohoho, ik wel best een vrij Palestijns volk maar je vergelijkt appels met peren. De Palestijnen zelf hebben veel meer vijanden dan alleen maar Sharon. Ik ben best voor ingrijpen in Israel, maar dan all the way. Twee staten EN een tot de grond toe afgebrande radicale tak van HAMAS, HEZBOLLAH en overige radicale Jihadi EN een democratisch gekozen Palestijnse regering.

Asl jij kan leven met de totale vernietiging van Palestijns terrorisme ben ik voor een vrij en zelfstandig Palestina.

manc
09-04-03, 12:17
Geplaatst door Dx_
Nee je begrijpt het niet of je weigert het te begrijpen.

Mulan doelt op het nakomen van de resoluties en anders hardhandig en eenzijdig ingrijpen tegen degenen die de VN resoluties negeert. Namelijk Israel.

De weigering van die resoluties van Israel is NIET eenzijdig. Daarom moet niet alleen Israel worden 'aangepakt' maar ook de Palestijnen. Een vredesmacht heeft alleen maar zin als beide partijen hiermee instemmen.



Als de VS dat zou doen zou zij en daarmee het gehele westen al haar geloofwaardigheid in het grootste deel van de wereld terugwinnen.

Ik zou toch liever willen dat de VN dit afdwingt.



Maar ja de vastberadenheid en het streven naar het nobele en goede valt weg als het om het Israelisch/Palastijns conflict gaat.

Onzin. Aan vrijwel geen enkel conflict wordt wereldwijd zoveel aandacht gegeven als aan Israel. Je kan alleen niet om het feit heen dat Israel veel vrienden heeft in de VS, net zoals de Palestijnen veel vrienden hebben in de arabisch/islamitische wereld. Beide partijen staren zich alleen maar blind op 'de andere kant' en vergeten daarbij het onrecht dat aan de eigen kant van het hek wordt begaan.



Zowel bij de Amerikanen als bij de hypocriete pro-amerikaanse snotneuzen op dit PB.

Tuurlijk, het zijn altijd maar die Amerikanen.

Puk
09-04-03, 12:25
Geplaatst door kaassietoch
Hohoho, ik wel best een vrij Palestijns volk maar je vergelijkt appels met peren. De Palestijnen zelf hebben veel meer vijanden dan alleen maar Sharon. Ik ben best voor ingrijpen in Israel, maar dan all the way. Twee staten EN een tot de grond toe afgebrande radicale tak van HAMAS, HEZBOLLAH en overige radicale Jihadi EN een democratisch gekozen Palestijnse regering.

Asl jij kan leven met de totale vernietiging van Palestijns terrorisme ben ik voor een vrij en zelfstandig Palestina.

Helemaal mee eens Kaas!

saddam hoesain
09-04-03, 12:31
2 Kazen :hihi: :auw:

De Rode Roos
09-04-03, 12:59
http://www.volkskrant.nl/ANP/BUI/pho08220536-30408.onlineBild.jpg

Palestijnse artsen behandelen de gewonden die zijn gevallen bij een aanval van Israëlische gevechtsvliegtuigen en Apache-aanvalshelikopters in de stad Gaza. Bij de raketaanval kwamen minstens zeven Palestijnen om en raakten meer dan twintig mensen gewond. ANP-Foto

kaassietoch
09-04-03, 13:28
Geplaatst door Grietje
Kaassietoch het is gewoon duidelijk dat jij de Palestijnen geen warm hart doe draagt. Kom daar nou maar voor uit.

Zozo, jij kan gedachten lezen? Wat in ieder geval wel echt duidelijk ik, is dat je a geen reet van me weet en b een drol bent in het trekken van deugdelijke conclusies.




Want daar gaat het in wezen over. Je eenzijdige kijk op het terrorisme van een palestijnse groepering dat alleen als volwaarde moet dienen om te praten over een palestijnse staat is gewoon retoriek van de isrealische regering. Niet meer en niet minder.

Wederom doe je ten onrechte alsof alleen jij kan bepalen wat goed is en wat niet. Helaas lees je alleen slecht, ik noemde drie vijanden he... Maakt jou toch de echte eenzijdige tot nu toe, je leest alleen wat je wil lezen.




De misdaden van de joden verzwijg je voor het gemak.

Gelul, ik noemde Sharon, die representeert voor mij even het gehele Israelische beleid.




Dus je wens voor 2 staten is zo schijnheilig als ik weet niet wat als je die alleen laat afhangen van de opstelling van de Palestijnen.

www.hansanders.nl :nerd:





Want jij en ik weten dat het geen weergave is van de werkelijkheid is he.

Je kan een hele krampachtige poging doen me precies verkeerd te begrijpen, maar kom nou eens met een weerlegging van wat ik beweer: Dat de Palestijnen drie vijanden hebben Sharon(oftewel Israelisch beleid ja schnap?), de huidige Palestijnse regering en het Palestijnse verzet. En pleezz kom met wat beters dan deze reactie die wel heel overduidelijk is getriggerd door mijn kritiek op de Palestijnse 'vrijheidsstrijd'.

kaassietoch
09-04-03, 13:48
Geplaatst door Grietje
Interpretatie jongen interpretatie.....die jij aan ons overlaat door wat je schrijft.

Juist ja, er in zien wat je wil zien. Wordt je toch nog eerlijk, nou nog de weerleggging van de drie vijanden van de Palestijnen.

sil
09-04-03, 13:52
Gister was op t.v dat nederland 2e stond in het begrijpend lezen.
ik merk er hier weinig van

De Rode Roos
09-04-03, 13:52
Geplaatst door Grietje
Jongen maak je punt duidelijk door het typen van 1 reactie. Dat onderschrijven van mijn bericht is kinderachtig en leidt alles af van de algehele context.


Ik stoor me daar ook altijd aan. :student:

kaassietoch
09-04-03, 14:19
Geplaatst door Grietje
Jongen maak je punt duidelijk door het typen van 1 reactie. Dat onderschrijven van mijn bericht is kinderachtig en leidt alles af van de algehele context.

Hey jij plaatst her en der een paar opmerkingen en ik ga daar afzonderlijk op in, dat je dat niet trekt is mijn probleem niet. Hoe kan je dit in godsnaam kinderachtig vinden? Dan ben je niet echt veel gewend hoor.




3 vijanden.......en 2 komen geheel op de rekening van de palestijnen. Dus toch een eenzijdige benadering capish?

Damn volgende domme veel te snel getrokken conclusie. Waarom zou ik nou me uitspreken voor vrije Palestijnse verkiezingen slimpie? Mischien wel....omdat het volk dan eens invloed kan uitoefenen op de samenstelling ervan, ipv dat zooitje weazels dat nu met de billen aan het machthebberspluche vastgeplakt zit zonder voor de Palestijnen ook maar één enkel gunstig resultaat te boeken? En het Palestijns verzet is geen breedgedragen keuze van het volk zoals Hamas het graag doet voorstellen, Palestijnen willen gewoon een eigen staat waarin ze in vrede kunnen leven. Je gaat mij niet wijsmaken dat een gemiddelde Palestijn zoiets liever met kinderlijkjes geregeld ziet worden dan op een vreedzame wijze.

Misschien helpt het als je gewoon eens wat meer onderscheid maakt tussen de verschillende partijen in de Palestijnse zaak.



Het palestijns verzet....dat jij tussen aanhalingstekens aanduidt als vrijheidstrijders.....

yup, ik zie die vrijheid sinds de tweede intifade alleen maar verder afnemen, dat ik dat dus niet als serieuze vrijheidsstijd beschouw heb je goed gezien.



dat hangt samen met de joodse onderdrukking. Palestijnse regering? Is inderdaad een omstreden punt, en is een struggle voor de Palestijnen.

OK dus toch drie vijanden, gottegottegot, was dat nou zo moeilijk?



Maar wederom ook omdat deze niet wordt geaccepteerd door de Amerikanen en de Joden.

Laat die nou gewoon eens buiten beschouwing en kijk nou eens wat die Palestijnse regering concreet voor zijn burgers doet of heeft gedaan: Niks. Het Palestijnse regime is zo corrupt als de pest en heeft het op dit moment drukker met interne machtsstrijden en politieke spelletjes dan het denken over de inrichting van een onafhankelijke staat. En dan moeten ze daarna ook nog eens naar een onderhandelingstafel met opponenten met een hoop tegengestelde belangen. Dat spelen ze gewoon niet klaar.

Begrijp me niet verkeerd, de Palestijnen zitten in een erbarmerlijke situatie maar dat jammerlijk verzuchten en vervolgens weer kwaad om je heen gaan staan wijzen wijzen lost dat echt niet op. Het gehele Oostblok heeft zich zonder al te veel bloedvergieten aan een dictatoriale overheersing kunnen ontworstelen zonder dat het westen daarbij nou zo veel heeft geholpen. Niet helemaal te vergelijken maar wel het idee. Met onbetuegeld Palestijns terrorisme blijven hardliners als Sharon eenvoudig aan de macht en verandert er dus niks ten goede.

kaassietoch
09-04-03, 14:24
Geplaatst door Grietje
Ow wat zie jij dan in.......De Palestijnen knappen het zelf maar op daar hebben ze hamas voor.
Een sarcastiche opmerking vind je ook niet. Alsof alle palestijnen terroristen zijn.

Sarcasme ja, mag dat? Ik beschouw het Palestijns terrorisme als een zeer hinderlijke en schadelijke kwaal, dat soort kritiek lijk jij maar slecht te kunnen verdragen.

Maar de toelichting hierop staat een paar posts verder. Tsja als je dan nog steeds niet snapt hoe ik het bedoel, dan kan ik je verder ook niet helpen hoor, blijf jij dan maar lekker rondhobbelen met je oogklepjes op. :boogie:

Joesoef
09-04-03, 14:34
Hoe zouden ze het vieren daar? Een soort koninginendag. Pilsje chips muziek en een dansje.

Die gasten hebben nogal wat te vieren. Eerst Saddam, dan een stad die in puin wordt geschoten, dooie familie leden, slechte toelevering van voedsel, geen water, geen elektra. Ziekenhuizen overvol. Besmettelijke ziektes. Ik kan mij voorstellen dat de bevolking jaren lang daar naar heeft uitgekeken.

Puk
09-04-03, 15:24
Geplaatst door J.M.T.
Eerst Hitler, dan een stad (Rotterdam en Arnhem) die in puin wordt geschoten, dooie familie leden, slechte toelevering van voedsel, geen water, geen elektra. Ziekenhuizen overvol. Besmettelijke ziektes. Ik kan mij voorstellen dat de bevolking jaren lang daar naar heeft uitgekeken.

En toen leed Nederland pas vijf jaar onder terreur, en toen was Nederland heel blij met de bevrijding!


:duim:

kaassietoch
09-04-03, 15:54
Geplaatst door Grietje
Ik vind het niet alleen maar kinderachtig/knullig......maar ook beneden volwassen niveau omdat ik meen dat reacties altijd worden gegeven op een heel artikel, of heb je houvast nodig? Ik weet zelf wel wat ik geschreven heb. Het nog eens apart onderschrijven is bovendien irritant om te lezen voorals als je veel en langdradig schrijft zoals jij doet. Anywayz doe wat je niet laten kan.

Discussies over de vorm en niet de inhoud vind ik dan weer kinderachtig. En als mijn schrijfstijl je niet bevalt: Je hoeft niet te reageren, echt niemand verplicht je.




Ik Ik haak nog een keer in op je eenzijdige kijk.

Dit soort diskwalificaties vind ik ook weer zo kinderachtig als we het dan toch hebben over discussietechnieken. Zullen we afspreken dat je pas weer wat zegt over mijn stijl als de jouwe helemaal in orde is?



Zoals ik zei de palestijnse regering is omstreden. Daarbij heb jij een mooie toelichting gegeven ja. Maar had er ook nog maar bij gezegd dat de Isrealiers ook inbreng willen hebben in de keuze van het Palestijnse leiderschap zodra ze een beetje serieus gaan onderhandelen. Dus echt democratisch en volgens de wil van Palestijnen?

De huidige regering niet nee, maar waarom probeer jij er nu weer een wollig geheel van maken terwijl mijn betoog zo helder is: En Sharon en Co deugen niet en de huidige Palestijnse regering niet, twee zaken die afzonderlijk moeten worden aangepakt, ik keur het natuurlijk nooit goed dat een Israelische regering wat in de melk te brokkelen gaan hebbben bij een gekozen Palestijnse regering, dan is het probleem niet opgelost.



Nee ja....alleen met goedkeuring van de Isrealiers. Dus Palestijnen die niet veeleisend zijn en makkelijk te controleren. Dit zal ongetwijfeld weer verzet en chaos oproepen vanuit Palestijnse zijde. Net zoals bij Yasser arafat. 'het is wel een niet bekwame leider, maar wel onze niet bekwame leider.'!
ok dan stel jij alleen sharon verantwoordelijk voor het isrealische beleid. En de vijand van de palestijnen dus.

Gelul, dit is een cirekelredenering die je voor eigen rekening maakt, dat jij de zaken niet scherp ziet is mijn probleem niet, ik spreek me toch duidelijk uit voor een door de Palestijnen gekozen regering, jij stopt daar op eigen houtje weer een Israelische invloed bij, die bij een onafhankelijke Palestijnse staat natuurlijk nooit mag ontstaan. Zo lust ik er nog wel een paar zeg. En of Yasser Arafat bij de Palestijnen echt geliefd is? zou ik zo nooit durven stellen.




Nou nee sorry hierin moet ik je teleurtsellen, je mag gerust zeggen de meerderheid van het joodse volk. Want zij hebben gewild dat Sharon aan de macht kwam en dit gemene en provocerende beleid gewild. Door het TERRORISME zeg jij. Ja inderdaad om het palestijns VERZET de kop in te drukken, want de isrealische presidenten daarvoor hebben de Palestijnse zaak helemaal niets goeds gebracht alleen maar verslechtert. Maar nu kwamen er isrealiers die daarvoor nooit zoveel last hadden in hun gebieden ook in aanraking met palestijns geweld en met dit VERZET moest worden afgerekend. Sharon was de aangwezen persoon daarvoor.

Nou doe je exact dezelfde constatering als ik maar doet net alsof je zelf het licht opnieuw hebt uitgevonden, tering dat is irritant. Op één punt verschillen we echter: Denk jij dat Sharon het op eigen houtje had gered als Palestijnen en Israeli vredig met elkaar zou samenleven en af en toe een kleine kroegruzie het enige incident zou zijn in Israel?




Daarom denk ik ook niet dat de Palestijnen zo snel een eigen staat krijgen als niet eens de garantie wordt gegeven van een kans. Want die kans bestaat simpelwegniet omdat de joden hun gebieden niet willen afstaan. De orthodoxe joden willen dat niet de vestigers van illegale nederzettingen die oogluikend worden toegestaan willen dat niet. En zullen met man en kracht alles bewerkstelligen omdat te voorkomen. Desnoods lokken ze door te provoceren rellen uit.

Nee en Hamas wil niet stoppen met de tweede intifada en zo gebeurt er niks en blijft Sharon zitten waar ie zit, comfortabel. Hamas is echter in zijn dreiging een stuk concreter dan provocaties van orthodoxe Joden, daarvoor hoef je alleen die Sbarro pizzeria maar weer voor de geest te halen. Zolang dat zo blijft is inderdaad die Palestijnse staat verder weg dan ooit.




Zoals Sharon dat destijds ook deed. Vind jij niet dat dit ook onder de noemer vijand van de Palestijnen hoort te staan? Dat heb je anders niet genoemd.

Damn you, ik ga niet voor de tweede keer uitleggen wat ik met Sharon&co bedoel.



Je hebt wel de Palestijnse terroristen genoemd en de palestijnse regering, maar hierin plaatste je ook geen enkele nuance. Ojawel nuance in de vorm van onderstreping waarom dat dus vijanden zijn.

En dus wat is je punt nou precies?

kaassietoch
09-04-03, 19:32
Geplaatst door Grietje
Hoi adhd patientje,

Ten eerste ik wijd alleen een paar opmerkingen aan jouw manier van reageren en geen hele discussie. Dat komt alleen voor in jouw hoofd. Je doet aan mierenneukerij als je telken op een paar losstaande opmerkingen ingaat maaja, jij hebt er dus de energie en de pietleutige mentaliteit voor.

Wie is hier nou de pietlut? Ik reageer afzonderlijk op je opmerkingen en jij maakt daar op eigen initiatief een hele heisa om, snappiknie :loens:




Bovendien raakt de hele discussie op een vaag spoor.

dat noemen we projectie dus. Pff ik roep je in de vorige reactie nog tot de orde omdat je dingen door elkaar gaat halen en te veel uitweidt.



Houd je gewoon aan inleiding middenstuk en conclusie zoals je het braaf op school hebt geleerd. Kweet wel dat jij het laatste woord wil en aangezien ik wat dit betreft niet zo belangrijk vindt geef ik je maar je zin.

Ik ben zo ongevoelig voor je blafferige toontje, vooral ook omdat je me blijft verwijten van hetgeen je zelf de hoofdschuldige bent. Bovendien zitten we hier op een forum, niet in een opstelklas wellicht is dat voor jou nog ff wennen.



Ik heb een mening over jouw visie en dat is dat ik die eenzijdig vindt. Daag me liever uit tot het beargumenteren van mijn standpunt dan deze meteen te zien als een poging tot diskwalificatie.

Oh My God!!!!

dit stond er negen reacties terug al:

Geplaatst door Kaassietoch
Je kan een hele krampachtige poging doen me precies verkeerd te begrijpen, maar kom nou eens met een weerlegging van wat ik beweer: Dat de Palestijnen drie vijanden hebben Sharon(oftewel Israelisch beleid ja schnap?), de huidige Palestijnse regering en het Palestijnse verzet.

en dan kom jij niet verder dan


Ik haak nog een keer in op je eenzijdige kijk.

En pas nu zeg je het goed: je MENING is dat je mijn kijk te eenzijdig vindt. Presenteer het dan gelijk alszodanig. Jij doet alsof jouw mening de waarheid voorstelt en zover ben je in deze discussie nog laaaaaaang niet.






Ok nu wil ik et echt ff over de inhoud hebben.

Joh? nu al?



De belangrijkste oorzaken voor het uitblijven van een Palestijnse soevereine staat volgens kaassietoch. (Recentelijk was er zelfs bezwaar aangekaart door de Isrealische regering voor de benoeming palestijnse staat.)

1 Sharon
2 terrorisme
3 palestijnse regering

Fout, het zijn in mijn ogen de drie belangrijkste obstakels, heb jij al begrijpend lezen gehad op school anders snap ik die positieve berichten op het nieuws niet meer zo.




Nog een keer over Sharon. Bespaar je zelfgenoegzame reactie.

Greetje, suffe kut, waarom moet dit soort beledigende shit er weer tussen dan?



Want ik herhaalde niet helemaal wat je zei. Jij zegt Palestijnse terrorisme heeft er de schuld aan dat hij is gekozen.( je hebt het wiel niet uitgevonden door deze uitspraak te doen) .

Beweer ik ook niet, dit had er dus ook niet tussen gehoeven, als je wil dat mijn reacties wat minder gefragmenteerd worden moet je toch echt een wat compactere meer to the point verteltrant gaan houden.




Ik zeg dat gaf hem inderdaad een kans om aan de macht te komen maar zijn beleid verschilt niet veel van de voormalige isrealische presidenten namelijk geen enkele duimbreedte toegeven aan de Palestijnen. Hij regeert nu alleen met extra militaire middelen. Ook wel staatsterrorisme genoemd. Vies woord he. Klinkt erg georganiseerd en bedreigend.

Ach het is een etiket wat jij er op plakt, niet indrukwekkend. De Boodschap van Sharon was tijdens de verkiezingen: Ik zal de veiligheid eens stevig gaan verbeteren, het moet afgelopen zijn met dat Hamas geklooi en die strategie heeft gewoon gewerkt face it, Sharon overleeft nu zelfs met gemak een regeringscrisis.



Terrorisme, inderdaad brengt het de zaak niet veel goeds. Om je voorbeeldeven aan te halen. Zou sharon gekozen zijn als ze vredig naast elkaar leefden. Dat is een retorische vraag natuurlijk. Maar zou er tegen iets te vechten zijn door de isrealische leger als er geen sprake zou zijn van Palestijns verzet. Die zou er namelijk niet geweest zijn als de palstijnen zich stilletjes lieten afvoeren. En dat zou ongetwijfeld gebeurd zijn. Er zijn niet voor niets miljoenen palestijnen gevlucht.

Ik praat dus, nogmaals, nergens het Israelische regime goed maar al deze woorden doen niets af aan het feit dat het terrorisme Sharon in feite bijzonder goed uitkomt.




Weet jij vanaf wanneer er grootschalige zelfmoordacties werden gehouden? Ik meen dat het de kinderen van de eerste intifada zijn die zulke gruwelijkheden plegen. Als dat een van de hoofdoorzaak is voor het uitblijven van een Palestijnse staat waarom kwam die dan daarvoor niet, toen het Palestijns verzet niet zo groot was.

Het Palestijs verzet is vanaf midden jaren vijftig al tot redelijk bedreigende proporties gaan groeien alhowel het toen vooral vliegtuigkapingen waren of de gijzeling van een Israelische olympische ploeg.



Ik zie het terrorisme ook voor een deel als een gevolg van de misselijkmakende onderdrukking van palestijnen door de joden.

Wat ik hier zie is een Freudiaanse verspreking, je bedoelde met 'joden' natuurlijk "Israelische regering"




Lees maar enkele reportages van jonge zelfmoordcommando’s. Maarja ik ben ook niet behept met een eenzijdige kijk.

Nee je bent fantastisch!!!!!!!!!


verder snap ik best dat de Palestijnen elk middel zullen aangrijpen om aan de wurggreep van Israel te ontkomen, alleen is het terrorisme daarbij bijzonder ineffectief gebleken of heb jij met die ruime blik van je voorbeeldjes die mijn ongelijk in deze aantonen?






Je zegt dat hamas in hun dreiging concreter zijn, joh dat zijn speldenprikken. De staatsterrorisme vormt weer een groooooooootere dreiging die maken niet alleen meer burgerslachtoffers aan palestijnse zijde maar vernietigen ook hun economie, infrastructuur en maken palstijnen ontheemd en vluchtelingen. Bovendien onderschat de invloed niet van orthdoxe joden je weet wat ze zeggen met woorden is meer te bereiken dan met geweld. Hun invloed op het beleid vormt de leidraad in het anti-arabisme.

Als jouw dochter tegen de muur gespat zit zie je dat niet meer als een speldeprikje. Dan vind ik het huis van de verantwoordelijke terrorist tegen de grond gooien toch wel redelijk mild qua verhoudingen. Je opmerkingen over orthodoxe joden zijn speculatie blabla uit het propaganda boekje, daar ga ik niet eens serieus op in.





De palestijnse regering is dus ondemocratisch en corrupt. Dat moet je ook niet zo overschatten door het te zien als oorzaak voor het uitblijven van een palestijnste staat. Doe niet zo onsportief.

Tsjeezis ik zeg dat toch ook niet, alleen is het een obstakel tot....:rolleyes: Deze club helpt ze gewoon niet verder, punt, einde discussie.



Bedenk dat het Palestijnen zijn en getraumatiseerd en naar hun gevoel vernederd. Bij voorbaat vasstellen dat ze er toch nu niets van bakken en geen staat waardig zijn is discriminerend.

Haal je zelf weer volk en regering door elkaar terwijl ik dat juist gescheiden probeer te houden.




Geef ze een staat geef ze een kans. En dan organiseren ze zich. Als het moet onder toezien van VN verdragen Dat kan makkelijk. Een preventieve oorlog gebeurt ook in en mum van tijd.

Juist en dus met een gekozen integere regering, ver buiten de invloedssferen van Sharon en zonder nog maar het geringste beetje dreiging voor de Israeli, waarom wil je het dan toch zo graag beter weten terwijl we precies hetzelfde voor ogen hebben....:moe:




Mensen als barghouti hebben het beste voor voor het Palestijnse volk. Tzijn niet allemaal machtwellustige en corrupte mensen weet je. Voor de palestijnen zijn het weer helden.

Ik vind dat resultaten tellen, aan mooie beloftes heeft geen Palestijn wat, die hoort ie al jaren.......





En de amerikanen en de joodse lobby en de vn resoluties en schendingen illegale nederzettingen staatsterrorisme. Waarom heb je die niet opgenoemd als oorzaken voor het uitblijven van een palestijnse staat?

voor de tigtachvijfbiljoenste keer voor :bril: Grietje: SHARON&CO

Dutchguy
09-04-03, 20:12
Geplaatst door EdV
Ik was grandioos tegen deze oorlog en heb nog steeds grote bedenkingen of het saldo ervan positief is.
Het ziet er nu echter wel stukken beter uit dan ik me had durven voorstellen en dan vind ik het ook niet erg om ongelijk te krijgen.

Ed

Nobel.

kaassietoch
09-04-03, 23:59
Geplaatst door Grietje
Ja kaassietoch je vindt jezelf heel slim enzo en ieeeeeeeeeeedereeen wijdt uit behalve jij. Oja en als ik iets constateer dan moet ik het ook duidelijk als mening profileren anders zet ik het neer als algehele waarheid. Wat en flauwekul,

Welnee, gewone discussie etiquette, en je voorkomt er mee dat je betweterig overkomt.




alles wat jij schrijft is ook een mening.....maar feiten in jou bestaande werkelijkheid.

Let eens op hoe vaak er iets in de trant van "Ik vind" in mijn posts staat. Als de feiten voor zich spreken ga ik ze dan weer niet als mening presenteren, dat staat zo zelfvoldaan, ik weet echt niet alles.




Jij hebt het over uitweiden en ik heb het over nuanceren.

Het verschil tussen nuanceren en uitweiden is dat nuanceringen iets toevoegen en uitweidingen betekenisloze schermvulling is. Jij probeert de Palestijnse regering en Sharon en Co met elkaar te vervlechten om zo het falen van de Palestijnse huidige regering een oorzaak van buitenaf te geven terwijl het zo gewoon niet is. Sharon en Arafat hebben kilo's boter op het hoofd maar zijn elkaars aartsvijanden, zie die zaken dus gescheiden, dat is de nuance, jouw praatje voegt alleen desinformatie toe.




Je noemte me suffe kut omdat ik zogenaamd beledigende taal uitsla. Wat een grap jou reacties bestaan voor 50% uit op de persoon inspelen in plaats van op het bericht.

En dat zegt de producente van fraais als:

Recht op de man je eerste aan mij gerichte reactie:
"Kaassietoch het is gewoon duidelijk dat jij de Palestijnen geen warm hart doe draagt. Kom daar nou maar voor uit."

Badineren: "Interpretatie jongen interpretatie" en "Jongen maak je punt duidelijk door het typen van 1 reactie" "bovendien irritant om te lezen voorals als je veel en langdradig schrijft zoals jij doet."

en dan natuurlijk de diskwalificatie: "Ik haak nog een keer in op je eenzijdige kijk" "Maarja ik ben ook niet behept met een eenzijdige kijk. "

en verder: "Hoi adhd patientje", "Je doet aan mierenneukerij als je telken op een paar losstaande opmerkingen ingaat maaja, jij hebt er dus de energie en de pietleutige mentaliteit voor."


La me nie lache! :giechel:




Ik noem een reactie van jou dan nog wel zelfgenoegzaam omdat JIJ weer eens te snel was geweest met conclusies trekken. Face it.


Oh ja en waar dan wel?




Eenzijdig eenzijdig eenzijdig, dat is wat jij bent :P :P lekker puh en dat is wat ik vind.

Ik ben bijzonder weinig geinteresseerd in wat je van me vind. Als je indruk wil maken doe je dat door met een gedegen stukje mijn 'stelling betreffende de drie vijanden' te bestrijden. Daar ben je nog geen millimeter bij in de buurt gekomen





Ga er maar lekker omheen draaien en zeggen sharon enco.Je benoemt het niet eens. Je zegt niet eens waarmee terrorisme mee samenhangt.

Weer een gat in de lucht. Ik heb het al uitgelegd, ik ga voor de Israelische terreur niet weer opnieuw het wiel uitvinden. Als je hier zonodig over wil doorzagen open dan een aparte topic.





Je hebt het over de palestijnse regering, terwijl die internationaal niet eens een erkende regering is.

Dat bedoel ik nou, desondanks zitten die jongens daar heerlijk te genieten van de macht, heus het worden niet allemaal Bambi's omdat het toevallig Palestijnen zijn, wake up and smell the coffee.



De palestijnen in de regering zijn dezelfde palestijnen als het volk ze delen hetzelfde leed. Maar nee volgens jou zijn het politieke corrupte 'criminelen' die geen eigen staat kunnen besturen. Alsof dat een pre hoort te zijn.

Whoehahaha, ten eerste verwijt ik ze vooral incompetentie maar juist competentie is voor jou dus niet relevant als het gaat om een bestuur waar de Palestijnen ook echt wat aan hebben. Jaaaaa die maakt sense.... Grietje je bent een grapjas. Maar wat gun je de Palestijnen dan weinig, hebben die geen goede bestuurders nodig dan?



Laat die staat er maar eerst komen, dat vooropgesteld. Zie dat maar als een struggle tegenwerking van het totstand komen van een Palestijnse staat door Amerikanen En de Isaeliers. Zet dat maar in je rijtje van aartsvijanden van de Palestijnen. En Sharon en Co volstaat niet. Benoem het want dit soort dingen zijn lang genoeg verzwegen. Al ruim 50 jaar.

Ach joh, ik kan hier weer hete tranen gaan plengen over wat de Israeli op hun kerfstiok hebben maar ondertussen heb ik wel door dat je iets heel anders dwarszit: Dat ik zomaar met mijn Westerse dikke volgevreten kop lelijke dingen zeg over de Palestijnen. Hoppekee, je schiet in de verdediging, je oren liggen in je nek dus je hoort de daadwerkelijke boodschap allang niet meer en uiteindelijk maak je er maar een soort verbale boksmatch van om zo te pogen het pleit in je voordeel te beslechten. Is nie gelukt dus.

Evengoed, om een paar simpele constateringen kunnen we gewoon niet heen en die zijn dat er voor wat betreft de Palestijnen niets goeds valt te verwachten van het Israeli regime, de Palestijnse regering en zeker niet van het Palestijns terrorisme. Niet waar? Kom dan eens met bewijs. Bewijs dat aantoont dat Sharon en co de Palestijnen wel helpen aan een eigen staat, bewijs dat aantoont dat de Palestijnse regering wel vruchtbare pogingen doet uit de impasse te geraken en bewijs dat iedere nieuwe zelfmoordaanslag de gewone Palestijnse man/vrouw dichterbij een eigen vreedzame staat brengt. Ik heb dat bewijs niet en jij al helemaal niet, ook je dogma's zijn geen bewijs.