PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu live! Irakezen halen Saddam van z'n sokkel



Puk
09-04-03, 14:47
Leuk!

observer
09-04-03, 14:51
moeten nog wel wat oefenen want gaat niet soepel

als die tank nu gewoon ene paar keer tegen die sokkel aanknalt

manc
09-04-03, 15:04
ik vond dat spandoek wel mooi "HUMAN SHIELDS GO HOME"....beseffen die mensen van de vredesdemonstraties wel dat als zij hun zin hadden gekregen 'no war for oil', de Irakis nog JAREN onder het juk van die klootzaak Saddam, zijn partij en zijn familie hadden moete leven?

manc
09-04-03, 15:10
Er is een tank aan het helpen....ik krijg een beetje het 'de muur komt naar beneden en de communisten en hun heilstaat zijn verslagen' gevoel, van een jaar of 13 geleden. Dat was ook mooi he? Leuk voor de Irakis...echt heel leuk.

kaassietoch
09-04-03, 15:17
Nou daar gaat ie dan, tank ertegen en pleite

kaassietoch
09-04-03, 15:22
Geplaatst door kaassietoch
Nou daar gaat ie dan, tank ertegen en pleite

Chips de kabel breekt.....

observer
09-04-03, 15:23
het is duidelijk dat er meer op straatvechten is geoefend

maar beelden genoeg om het alsnog te leren

manc
09-04-03, 15:29
Geplaatst door observer
het is duidelijk dat er meer op straatvechten is geoefend

maar beelden genoeg om het alsnog te leren

Mooi he? Ik vind het echt schitterend....

en al die betwetende zuurpruimen met hun amerikahaat en doemscenarios...ze hebben hardstikke ongelijk gekregen...geen honderduizenden doden, geen zelfmoordaanslagen en bittere straatgevechten, maar gewoon een gelukkig, opgelucht en bevrijd volk.

Puk
09-04-03, 15:32
Geplaatst door manc
Mooi he? Ik vind het echt schitterend....

en al die betwetende zuurpruimen met hun amerikahaat en doemscenarios...ze hebben hardstikke ongelijk gekregen...geen honderduizenden doden, geen zelfmoordaanslagen en bittere straatgevechten, maar gewoon een gelukkig, opgelucht en bevrijd volk.

Het doet mij inderdaad ook denken aan de val van de Muur.
Wat zou het mooi zijn als al die Arabische dictaturen ook een voor een zouden gaan vallen.

The General
09-04-03, 15:43
Wat een bullshit....eerst een dictator aan de macht helpen.......om hem vervolgens weer af te zetten als hij niet voor 100% naar je pijpen danst...en jezelf vervolgens weer op de borst durven kloppen en jezelf bevrijder te noemen ?

woahahahaha

The General
09-04-03, 15:55
misschien ook iets dat opvalt....

zoals jullie zien staan er nauwelijks 150 man te dansen om dat beeld...

das toch wat anders dan momenten waarop volkeren echte vrijheid kregen zoals in bijvoorbeeld...

Roemenie.....miljoenen mensen op straat...
Oost-Duitsland......miljoenen mensen op straat....
Timor.....idem
Polen....idem
enz enz...


De Iraki's weten dondersgoed wat hun te wachten staat.....en das geen democratie van het volk......maar democratie van Washington

kaassietoch
09-04-03, 15:57
Nou hij is om.

Irak gefeliciteerd en sterkte met de komende tijd. Ze zijn er nog nog lang niet maar er is een nieuwe tijd aangebroken, Saddam is pleitte.

Arvid
09-04-03, 16:01
Geplaatst door The General
misschien ook iets dat opvalt....

zoals jullie zien staan er nauwelijks 150 man te dansen om dat beeld...

das toch wat anders dan momenten waarop volkeren echte vrijheid kregen zoals in bijvoorbeeld...

Roemenie.....miljoenen mensen op straat...
Oost-Duitsland......miljoenen mensen op straat....
Timor.....idem
Polen....idem
enz enz...


De Iraki's weten dondersgoed wat hun te wachten staat.....en das geen democratie van het volk......maar democratie van Washington

Democratie van Washington is nog wel 100x beter dan dictatuur van Saddam Hussein
Nu hebben de kinderen in Irak tenminste hoop op een goeie toekomst met tenminste wat vrijheid van meningsuiting en economische groei zodat ze later een goede baan kunnen krijgen.
Jij als Saddam fan vindt dat natuurlijk niet kunnen daarom ben je zo gefrustreerd. Zo ontzettend gefrustreerd omdat de oorlog goed verlopen is voor Amerika EN het Iraakse volk.
Dat paste niet in jouw plaatje
jij had liever een smadelijke nederlaag gezien voor Amerika, chemische aanvallen op Israel en een Iraaks volk wat nog jarenlang onderdrukt wordt door Saddam en zijn zonen.
T'is maar wat je je medemens gunt nietwaar?

kaassietoch
09-04-03, 16:02
Geplaatst door The General
misschien ook iets dat opvalt....

zoals jullie zien staan er nauwelijks 150 man te dansen om dat beeld...

das toch wat anders dan momenten waarop volkeren echte vrijheid kregen zoals in bijvoorbeeld...

Roemenie.....miljoenen mensen op straat...
Oost-Duitsland......miljoenen mensen op straat....
Timor.....idem
Polen....idem
enz enz...


De Iraki's weten dondersgoed wat hun te wachten staat.....en das geen democratie van het volk......maar democratie van Washington

Onzin Nabil, in de straat naar het plein ziet het zwart van de mensen en al die luitjes die nu een bandenfabrike leegroven zien er ook niet echt angstig uit.

kom op het is voorbij, de Amerikanen zijn er nu dan de baas, slechter dan onder Hussein kan gewoon niet.

eTrex
09-04-03, 16:04
Zojuist heb ik via www.fleurop.nl een boekt bloemen gestuurd naar de Amerikaanse ambassade in Den Haag.
Dit als dank voor de dappere soldaten en mariniers! Zij hebben vrijheid gebracht aan het arme Iraakse volk.

Misschien ook iets voor jullie?? Hoeft niet al te duur te zijn en je kan het sturen naar de ambassade van de USA op Lange Voorhout 102
2514 EJ Den Haag.

Syphax
09-04-03, 16:04
Geplaatst door manc
Mooi he? Ik vind het echt schitterend....

en al die betwetende zuurpruimen met hun amerikahaat en doemscenarios...ze hebben hardstikke ongelijk gekregen...geen honderduizenden doden, geen zelfmoordaanslagen en bittere straatgevechten, maar gewoon een gelukkig, opgelucht en bevrijd volk.
Doemscenario ja, maar zeker niet onterecht.
Waar blijft het gifgas waar de amerikanen zeker van wisten dat Saddam het had.
Waarom heeft hij ze niet gebruikt? Is hij dan toch minder gevaarlijk voor de regio, als Amerika ons heeft voorgehouden.

Wat die bevrijding betreft, dat wil ik nog wel even aankijken, voordat ik ook mee ga juichen als je het niet erg vindt.

J.M.T, er is niets veranderd in Afghanistan.

kaassietoch
09-04-03, 16:10
Oh jongens, dat met die plunderaars loopt toch wel een tikkie uit de hand hoor, aan de andere kant, zelden zoveel Iraqi's grijnzend rond zien lopen ;)

Dx_
09-04-03, 16:17
Oh jongens, dat met die plunderaars loopt toch wel een tikkie uit de hand hoor, aan de andere kant, zelden zoveel Iraqi's grijnzend rond zien lopen

Eerlijk is eerlijk.

De beelden van het vallende beeld, de blije Irakezen zijn heel mooi.
Ik zag meteen soortgelijke beelden voor mij in regimes als Egypte, Tunesie, Libie, Syrie. Jordanie etc etc.
Dit soort beelden zullen we echter niet zien.
En daarom blijf ik sceptisch.

Puk
09-04-03, 16:27
Geplaatst door eTrex
Zojuist heb ik via www.fleurop.nl een boekt bloemen gestuurd naar de Amerikaanse ambassade in Den Haag.
Dit als dank voor de dappere soldaten en mariniers! Zij hebben vrijheid gebracht aan het arme Iraakse volk.

Misschien ook iets voor jullie?? Hoeft niet al te duur te zijn en je kan het sturen naar de ambassade van de USA op Lange Voorhout 102
2514 EJ Den Haag.

Goed initiatief! Ik doe mee.


Misschien dat ik ook een bloemetje stuur naar de ambassade van Irak.

:D

sil
09-04-03, 16:37
Geplaatst door The General
misschien ook iets dat opvalt....

zoals jullie zien staan er nauwelijks 150 man te dansen om dat beeld...

das toch wat anders dan momenten waarop volkeren echte vrijheid kregen zoals in bijvoorbeeld...

Roemenie.....miljoenen mensen op straat...
Oost-Duitsland......miljoenen mensen op straat....
Timor.....idem
Polen....idem
enz enz...


De Iraki's weten dondersgoed wat hun te wachten staat.....en das geen democratie van het volk......maar democratie van Washington

Is dat nou een lekker gevoel? om toch maar iets pessimistisch ertegen in te brengen
Wees blij voor de Irakezen

The General
09-04-03, 16:48
one enemy down...one enemy to go...

das 50% van je doel bereikt...

dan kan je gaan feesten.....maar das maar een half feestje


nu die laatste vijand nog het land uit kukelen...de VS

Dragon_Khan
09-04-03, 16:49
Geplaatst door manc
ik vond dat spandoek wel mooi "HUMAN SHIELDS GO HOME"....beseffen die mensen van de vredesdemonstraties wel dat als zij hun zin hadden gekregen 'no war for oil', de Irakis nog JAREN onder het juk van die klootzaak Saddam, zijn partij en zijn familie hadden moete leven?

Ik denk dat ze die spandoeken niet zelf hebben gemaakt.

Ik denk namelijk niet dat ze het er in het engels erop zouden schrijven, maar in hun eigen taal.

De mensen die wel engels krijgen zijn denk ik deel van de politieke elite en die zijn pro-Saddam.

manc
09-04-03, 17:01
Geplaatst door Dragon_Khan
Ik denk dat ze die spandoeken niet zelf hebben gemaakt.

Natuurlijk wel.



Ik denk namelijk niet dat ze het er in het engels erop zouden schrijven, maar in hun eigen taal.

Hoezo? Is toch een leuke analogie naar 'Yankee go home' En nu kan de buitenwereld even lezen (alsmede alle vredesdemonstranten) wat er NIET was gebeurd als zij hun eigenwijze zin hadden gekregen.



De mensen die wel engels krijgen zijn denk ik deel van de politieke elite en die zijn pro-Saddam.

Ja, dahaaaag...die mensen die in het engels riepen: Thank you mister Bush, thank you, die werden zeker ook gesoufleerd.

manc
09-04-03, 17:03
Geplaatst door The General
one enemy down...one enemy to go...
das 50% van je doel bereikt...
dan kan je gaan feesten.....maar das maar een half feestje
nu die laatste vijand nog het land uit kukelen...de VS

Oh, je bedoelt die Amerikaanse Soldaten die lachend tussen de dansende Irakis staan, die gezoend worden omhelsd etc?

Wake up and smell the coffee...wat al die jihad mannekes met hun grote mond niet hebben bereikt doen de VS in amper 3 weken...Irak is vrij... :boogie:

De Rode Roos
09-04-03, 17:08
Ben ik de enige die het gevoel had dat het een vooropgezette scene was? Dat de enkele Irakezen die het beeld omver probeerden te krijgen Iraaks uitziende Amerikaanse special forces zijn? Er waren namelijk een paar zeer fanatiek bezig en de rest (enkele tientallen) stonden erbij en keken erna. Misschien ben ik te cynisch en te kritisch.

Ik vind het verschijnsel "plunderen" interessant. Het deed me denken aan de proletarische revolutie. :D

Orakel
09-04-03, 17:09
Ik zie het net op het nieuws en ik ben echt blij voor de Irakezen.

Zeker toen ik die man zag die met overslaande stem op die poster van Saddam stond in te rammen met een stoffer.

Ik hoop echter dat de internationale gemeenschap met al haar ervaring aangaande dergelijke ontwikkelingen, er voor zorgt dat de komende vrijheid meer lusten dan lasten gaat opleveren voor het volk.

Ik blijf de doden betreuren.

Gog hebbe hun ziel.

De Rode Roos
09-04-03, 17:10
Geplaatst door Orakel
Ik zie het net op het nieuws en ik ben echt blij voor de Irakezen.

Zeker toen ik die man zag die met overslaande stem op die poster van Saddam stond in te rammen met een stoffer.

Ik hoop echter dat de internationale gemeenschap met al haar ervaring aangaande dergelijke ontwikkelingen, er voor zorgt dat de komende vrijheid meer lusten dan lasten gaat opleveren voor het volk.

Ik blijf de doden betreuren.

Gog hebbe hun ziel.

Het was geen stoffer, maar zijn slipper. ;)

Orakel
09-04-03, 17:23
Geplaatst door De Rode Roos
Het was geen stoffer, maar zijn slipper. ;)

Oww, sjorrie :verrassin

Volgens Tomas ben ik een displaaticus, dus daar zal 't an liggen denk ik.

manc
09-04-03, 17:25
Geplaatst door De Rode Roos
Ben ik de enige die het gevoel had dat het een vooropgezette scene was? Dat de enkele Irakezen die het beeld omver probeerden te krijgen Iraaks uitziende Amerikaanse special forces zijn? Er waren namelijk een paar zeer fanatiek bezig en de rest (enkele tientallen) stonden erbij en keken erna. Misschien ben ik te cynisch en te kritisch.

Ik vind het verschijnsel "plunderen" interessant. Het deed me denken aan de proletarische revolutie. :D :rolleyes:

Dragon_Khan
10-04-03, 15:08
Geplaatst door manc
Natuurlijk wel.



[quote]Hoezo? Is toch een leuke analogie naar 'Yankee go home' En nu kan de buitenwereld even lezen (alsmede alle vredesdemonstranten) wat er NIET was gebeurd als zij hun eigenwijze zin hadden gekregen.
Die spandoeken van yankee go home hebben ze vast wel eens van Saddam gekregen.
Ook weten ze de betekenis van Human Shields, omdat ze ook wel eens iets met "praise the Human Shields" omhoog hebben moeten houden.




Ja, dahaaaag...die mensen die in het engels riepen: Thank you mister Bush, thank you, die werden zeker ook gesoufleerd.

Kan op zich wel. Maar dan moeten ze het wel gevraagd hebben hoe je het in het engels zegt aan een van de tolken, hoe je je dank wil uiten.

Aan de andere kant inderdaad, waarom zouden ze het niet in hun eigen taal doen?

Ik zou wel graag een videoclipje willen zien om te kunnen zien in hoeverre het goed engels is. Als dat zo is dan kunnen ze vast ook die spandoeken maken.

Ook is het zo dat mensen in Irak vrij goed opgeleid zijn.

Ik vind het alleen wat zielig voor die human shields, want de oorlog stoppen doen ze niet, het zet voornamelijk wat meer druk op het militair apparaat om geen civiele doelen te raken. Want hoe je het ook wend of keert een westers slachtoffer krijgt meer aandacht in het westen, dan een van de vele irakese slachtoffers.

Dragon_Khan
10-04-03, 15:15
Geplaatst door De Rode Roos
Ben ik de enige die het gevoel had dat het een vooropgezette scene was? Dat de enkele Irakezen die het beeld omver probeerden te krijgen Iraaks uitziende Amerikaanse special forces zijn? Er waren namelijk een paar zeer fanatiek bezig en de rest (enkele tientallen) stonden erbij en keken erna. Misschien ben ik te cynisch en te kritisch.

Ik vind het verschijnsel "plunderen" interessant. Het deed me denken aan de proletarische revolutie. :D

Natuurlijk is het vooropgezet. Het omvertrekken van een standbeeld vergt toch best wel veel moeite en inspanning en planning. Meer dan je misschien zou verwachten.

Zit de kabel wel goed?
Kan ie niet losbreken?
Waar komt ie neer?

Het zou niet mooi zijn als ook maar iemand gewond raakt hierbij. Dat verpest de sfeer.

* Of ben ik nu paranoïde? * (of iets dat er lijkt)

observer
10-04-03, 15:20
Ik vind het alleen wat zielig voor die human shields, want de oorlog stoppen doen ze niet, het zet voornamelijk wat meer druk op het militair apparaat om geen civiele doelen te raken. Want hoe je het ook wend of keert een westers slachtoffer krijgt meer aandacht in het westen, dan een van de vele irakese slachtoffers.

ik denk dat ze wel moeten maken dat ze wegkomen er zijn er al aangevallen door de locale bevolking

human shield wordt human shit als het ware

lennart
10-04-03, 17:39
Geplaatst door De Rode Roos
Ben ik de enige die het gevoel had dat het een vooropgezette scene was? Dat de enkele Irakezen die het beeld omver probeerden te krijgen Iraaks uitziende Amerikaanse special forces zijn? Er waren namelijk een paar zeer fanatiek bezig en de rest (enkele tientallen) stonden erbij en keken erna. Misschien ben ik te cynisch en te kritisch.

Ik vind het verschijnsel "plunderen" interessant. Het deed me denken aan de proletarische revolutie. :D

Het plein van iets verder weg.

http://images.indymedia.org/imc/nyc/saddam3.jpg


En iemand van het INC die mogelijkerwijs door Bagdad liep.

http://www.democraticunderground.com/duforum/DCForumID66/17554.html

Het lijkt mij een PR stunt.