PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimvervolging; waanzin of waarheid?



CyberMujahida
09-04-03, 18:33
Ligt er, gezien de huidige ontwikkelingen, misschien een Moslimvervolging in het verschiet?

CyberMujahida
09-04-03, 18:47
die bestaat niet

De Rode Roos
09-04-03, 18:52
welnee...Moslims kunnen namelijk terugslaan. ;)

CyberMujahida
09-04-03, 19:12
jullie gaan toch niet mn topic om zeep helpen he?
:argwaan:

nouwra
09-04-03, 20:18
Geplaatst door EdV
Ik zie daar geen redenen voor.
Er is retoriek over en weer en de bemoeienis van de VS met allemaal plekken waar ze eigenlijk niks te maken hebben. Toevallig zijn dat de laatste jaren plekken met veel Moslims, vandaar dat de gedachte aan Moslimsvervolging wel eens de kop opsteekt.

Ed

hm....hoe toevallig acht jij dit?
Nu denk ik dat spreken over een vervolging te ver gaat, maar met alle ontwikkelingen van de laatste tijd, kun je niet meer spreken van toeval

Ik blijf erbij: iets wat systematisch voor komt is geen toeval

kaassietoch
09-04-03, 20:37
Geplaatst door nouwra
hm....hoe toevallig acht jij dit?
Nu denk ik dat spreken over een vervolging te ver gaat, maar met alle ontwikkelingen van de laatste tijd, kun je niet meer spreken van toeval

Ik blijf erbij: iets wat systematisch voor komt is geen toeval

Ik zeg dan zolang concrete tastbare en onweerlegbare bewijzen ontbreken blijft de vervolging van Moslims een speculatie verhaal. En nee die Iraqi's in Bagdad hebben niet het gevoel stuk voor stuk om hun Moslimschap vervolgd te worden...

manc
09-04-03, 23:29
Geplaatst door nouwra
hm....hoe toevallig acht jij dit?
Nu denk ik dat spreken over een vervolging te ver gaat, maar met alle ontwikkelingen van de laatste tijd, kun je niet meer spreken van toeval

Ik blijf erbij: iets wat systematisch voor komt is geen toeval

Nouwra, een interessant punt.

Inderdaad: iets wat SYSTEMATISCH voor komt is geen toeval. Daar ben ik het helemaal mee eens. Laten we dit eens logisch onderzoeken. Eerst moeten we bekijken OF moslims systematisch worden lastiggevallen door de VS en vervolgens . Daarna kunnen we naar mogelijk achterliggende mechanismen zoeken en of dit met het 'moslimschap' van de moslims of met iets anders te maken heeft. Accord?

Laten we eerst naar het woordjes systematisch kijken..dat kan ik op 4 manieren uitleggen:

1. de VS maken ruzie met alle moslims.
2. de VS kiezen indien er een conflict is altijd voor de niet-moslims.
3. bij elk conflict waar moslims betrokken zijn zijn de VS betrokken.
4. de VS maken slechts ruzie met moslims.

Ik zal ze een voor een behandelen en proberen (met voorbeelden) aan te geven dat er van een systematiek zoals jij suggereert volgens mij geen sprake kan zijn:

1. De meest voor de hand liggende en meest gehoorde variant die ik ken is dat moslims beweren dat de VS de vijhand zijn van de Islam en ruzie maken met alle moslims. Is dit zo? Mijn antwoord is NEE. Er zijn zat moslims waar de VS geen 'bommen' op gooit. Sterker nog, het overgrote gedeelte van de moslims zijn volledig oninteressant voor de VS. Er wonen zelfs redelijk wat moslims in de VS of in landen waar de VS dikke vrienden mee is. De Islam is binnen de VS een redelijk snel groeiende religie.

2. Kiezen de VS altijd partij in een ruzie voor de 'kufaar'? Nee! De VS hebben in het Kosovo conflict, in Bosnie, bij de inval in Kuweit etc. voor een islamitische partij gekozen (voor de moslims dus)

3. De derde variant van systematiek die ik kan bedenken is die waarbij de moslims nooit in een conflict zouden geraken als de VS er niet zou zijn. Er zijn zat conflicten waar moslims bij betrokken zijn waar de VS zich niet of nauwelijks mee bemoeit: tjetjenie, de oeigoeren in China, de molukken, algarije, w-sahara etc.etc. Uiteraard is een land als de VS bijna overal bij betrokkenis, maar niet bij alle 'moslimproblemen'.

4. De laatste stelling suggereert een bepaalde mate van 'exclusiviteit': alle ruzies die de VS hebben zijn met moslims. We weten allemaal dat dit niet zo is: immers, de VS maken en maakten ruzie met Cuba, de Sandinisten, Saddam en zijn Ba'ath partij, Farc etc.etc.

Dus je zult met een 5e definitie van 'systematiek' op de proppen moeten komen om aannemelijk te maken dat de VS systematisch ruzie hebben met de moslims. (ps: hoogfrequent is NIET systematisch)

p.s. Ik geloof niet dat er een vervolging gaande is en zal deze indien dit in ons land ooit begint met hand en tand bestrijden. Maar dat terzijde.
p.p.s Ik vermoed dat zieke figuren die altijd op ruzie uitzijn met duivelse blanken en kakkerlakken die eikels zijn die hebben gestemd: ik ben allochtoon en hoop op een moslimvervolging. Of hele slechte grappenmakers.