PDA

Bekijk Volledige Versie : IRaK GeCAPITuLEERd !!!!!!!



The General
10-04-03, 00:49
***************************************
NEW YORK De Iraakse ambassadeur bij de
VN heeft als eerste Iraakse official
verklaard dat de oorlog voorbij is.Hij
zei te hopen dat de Iraakse bevolking
nu in vrede kan leven.

manc
10-04-03, 00:51
Geplaatst door The General
***************************************
NEW YORK De Iraakse ambassadeur bij de
VN heeft als eerste Iraakse official
verklaard dat de oorlog voorbij is.Hij
zei te hopen dat de Iraakse bevolking
nu in vrede kan leven.

Hoera, hoera! Nu nog hopen dat die eikels die zinloos door willen blijven vechten dit ook snel doorhebben...dat voorkomt nog meer geweld. :lole:

Leve Irak, Leve het Iraakse volk, Leve de nieuwe toekomst die het op kan bouwen! :handbang:

Dutchguy
10-04-03, 01:04
Goed nieuws.

En dan nu zo snel mogelijk de hulp op gang brengen!!

Puk
10-04-03, 01:18
Ik zie hier ook zeker een rol weggelegd voor Frankrijk, Duitsland, Rusland, China en België niet te vergeten.

Maar serieus... die hulp moet er snel komen.

En niet eerst gaan zeuren over wie politiek het voortouw neemt.

De Rode Roos
10-04-03, 01:30
Weet iemand hoeveel geld de VS aan humanitair hulp geeft voor Irak? Japan heeft al 100 miljoen dollar belooft.

The General
10-04-03, 02:23
Geplaatst door De Rode Roos
Weet iemand hoeveel geld de VS aan humanitair hulp geeft voor Irak? Japan heeft al 100 miljoen dollar belooft.

woahahahahahah...denk jij dat de VS hulp geeft ????? woahahahahah

heel simpel.....het Iraakse volk zal de prijs moeten betalen zoals het altijd de prijs heeft moeten betalen.

De VS zal Irak in een wurggreep houden met leningen en voorschotten. Ze zullen Irak dwingen in zee te gaan met bedrijven uit de VS die woeker prijzen zullen vragen voor hun diensten. Zo hoeven ze niet openlijk de olie in te pikken maar doen ze dit indirect door de olie gelden naar zich toe te sluisen onder het mom..."we doen hier iets voor terug".

Bruggetje bouwen die de VS notabene gesloopt heeft ? Yep dat kan bij Texas Bridges voor het luttele bedrag van 10 miljard dollar (markt prijs 10 miljoen) heb je geen geld ? ach verkoop ons dan maar wat van jullie olie voor 10 $ per vat (normaal 30 $) als jullie dan die 10 miljard bij elkaar hebben mag je ons terug betalen....uhhh...inclusief rente natuurlijk....wat ?...hoeveel ?.....20 miljard omdat we zulke goeie vrienden zijn. Wat zeg je ? ben je het er niet mee eens ? Wil je soms dat we jou tegenstander gaan financieren zodat hij verkozen wordt bij de volgende verkiezingen ? Nee ? Ok dan is er niets aan de hand.

Mark
10-04-03, 09:37
Geplaatst door J.M.T.


Ik heb genoten van de vreugde van de Irakezen die zich eindelijk weer vrij voelden. Ik hoop dat zij het binnenkort beter zullen krijgen - genoeg voedsel, genoeg kleding, voldoende gezondheidszorg en educatie, en dat binnen de vrijheid van democratie.

Ik denk dat iedereen hier dat met jou hoopt JMT!

The General
10-04-03, 10:54
eerst 12 jaar een embargo in stand houden en dan huigelachtig doen over het hongerende Iraakse volk ???

o, dat komt natuurlijk door saddam :cheefbek:

The General
10-04-03, 11:23
Irak heeft voor de oorlog in '91 altijd de beste sociale voorzieningen gehad van alle arabische landen.

De medische zorg deed daar niet onder voor de Nederlandse en studeren was voor iedereen haalbaar.

check maar na.....

Iedereen kon op z'n vingers na tellen dat het volk zou lijden onder het embargo en niet Saddam. Maar dat was precies de bedoeling

In '91 brak de opstand uit na de oorlog....maar die is met opzet niet gesteun en zijn de opstandelingen in de val gelokt. Waarom ? Omdat er dan een echte volksdemocratie zou ontstaan...en das niet in het belang van de VS.

Met het embargo heeft de VS 2 vliegen geslagen....

1. Saddam zat zonder wapens en met een slecht uitgerust leger.
2. De oppositie is totaal uitgehongerd en ziek zodat ze niet zelf de macht kunnen grijpen.

observer
10-04-03, 13:29
Geplaatst door Puk
Ik zie hier ook zeker een rol weggelegd voor Frankrijk, Duitsland, Rusland, China en België niet te vergeten.

Maar serieus... die hulp moet er snel komen.

En niet eerst gaan zeuren over wie politiek het voortouw neemt. de fransen en russen zijn al aan het lobbyen voor een resolutie waarin de toekomstige iraakse regering wordt gedwongen de door saddam gedane zaken na te komen

dus dan moet irak 6+8=14 miljard usd overmaken en gaat ene flink deel van de olieopbrengsten de komende jaren naar lukoil en elf aquitane

humanitair?

Dragon_Khan
10-04-03, 13:34
Voor Afghanistan hadden ze iets van 53 Miljard uitgerekent dat betaald moest worden om het land te herstellen.

Maar we hebben slechts één keer een groot bedrag gestort zien worden (5 Miljard geloof ik) met veel bombarie. Nederland was trouwens de eerste die met geld over de brug kwam, waren ze heel trots op (net zo trots als die gemeentes die het eerst klaar waren met tellen, zo'n soort trots).
Maar volgens mij is er nog niet veel van de rest terecht gekomen, anders hadden we dat toch wel met veel bombarie in het nieuws gezien, toch?

Irak zal hier een veelvoud van zijn.

Aan de andere ze zouden het echter best wel kunnen betalen. Aan deze oorlog is ook 600? Miljard besteed.

Puk
10-04-03, 15:31
Geplaatst door The General
eerst 12 jaar een embargo in stand houden en dan huigelachtig doen over het hongerende Iraakse volk ???

o, dat komt natuurlijk door saddam :cheefbek:

Nabil begint het eindelijk te snappen!

:moe:

Puk
10-04-03, 15:35
Geplaatst door observer
de fransen en russen zijn al aan het lobbyen voor een resolutie waarin de toekomstige iraakse regering wordt gedwongen de door saddam gedane zaken na te komen

dus dan moet irak 6+8=14 miljard usd overmaken en gaat ene flink deel van de olieopbrengsten de komende jaren naar lukoil en elf aquitane

humanitair?

Dat was dus ook een reden van Duitsland en Frankrijk om tegen de oorlog te zijn. Deze twee landen hadden veel geld tegoed van Saddam.

Lijkt me dan heel sportief om die schuld nu kwijt te schelden!

observer
10-04-03, 16:09
mischien zou het ook sportief zijn als :

De fransen de slachtoffers, van de bombardementen die saddam met zijn mirages op zijn eigen bevolking deed, geld geven

de duitsers om vergevenis smeken (en dokken) aan de slachtoffers in koerdistan en iran van het gifgas wat in de, door hun geleverd, fabrieken geproduceerd werd

de russen tja kalasnikov t55 t62 t72 geschut scud mig frog, die hebben heel wat goed te maken, al denk ik dat ze eerder de sancies zullen proberen te rekken (hun olie is kwalitatief slecht en als irak meer produceerd...)

de chines sturen wat bami voor die silkworm raketten

Puk
10-04-03, 16:39
Geplaatst door observer
mischien zou het ook sportief zijn als :

De fransen de slachtoffers, van de bombardementen die saddam met zijn mirages op zijn eigen bevolking deed, geld geven

de duitsers om vergevenis smeken (en dokken) aan de slachtoffers in koerdistan en iran van het gifgas wat in de, door hun geleverd, fabrieken geproduceerd werd

de russen tja kalasnikov t55 t62 t72 geschut scud mig frog, die hebben heel wat goed te maken, al denk ik dat ze eerder de sancies zullen proberen te rekken (hun olie is kwalitatief slecht en als irak meer produceerd...)

de chines sturen wat bami voor die silkworm raketten

Die chinezen kunnen op humanitair gebied nog veel meer betekenen!
5000 jaar oude Chinese geneeskunst!
Wat die jongens allemaal kunnen met slechts een paar naalden!