PDA

Bekijk Volledige Versie : Is het Tijd om BLIJ te Zjjn ?



The General
10-04-03, 10:13
IN BAGDAD
Irakezen,
is het tijd om blij te wezen?
geen tijd om te vrezen?

Ga zitten en juich niet
dat brengt alleen verdriet
zodra je dit ziet

Weg is die moordenaar
was het maar niet waar
de nieuwe moordenaar staat klaar

Bevrijd van Saddam Hussein
en toch is het tijd voor pijn
geen tijd om blij te zijn

Irakees ga niet weer gevangen leven
ga niet je olie geven
maar ga naar Irak voor Irakezen streven

De nieuwe bezetting is dichtbij
natuurlijk ben je niet vrij!

Amerika en Engeland zijn niet jullie kameraden
kijk toch naar hun daden!

Ze hebben Irakezen geslacht
jullie hebben nu gedacht;
\'zo hebben zij vrijheid gebracht\'

Ga langs ziekenhuizen lopen
en dan maar hopen
dat die \'bevrijders\' echt aardig zijn

Wat vindt de AEL?
hoort Amerika bedanken wel?
antwoorden jullie mij snel...

geschreven door: Una

Mark
10-04-03, 10:19
Waarlijk... de gedichten van yehi zijn leuker ;)

Verder: het is aan het iraakse volk om te beslissen om te juichen of niet, niet aan buitenlanders.

The General
10-04-03, 10:29
Ik heb gejuichd...mijn Iraakse vrienden hebben gejuichd...

Maar niet om de invasie van de Amerikanen...maar om de val van Saddam....

Mark
10-04-03, 10:30
Geplaatst door The General
Ik heb gejuichd...mijn Iraakse vrienden hebben gejuichd...

Maar niet om de invasie van de Amerikanen...maar om de val van Saddam....

Precies... de komende tijd zal leren of de Amerikanen hun belofte van echte democratie zullen nakomen.

Canaris
10-04-03, 10:32
Ik heb gejuichd...mijn Iraakse vrienden hebben gejuichd...

Maar niet om de invasie van de Amerikanen...maar om de val van Saddam....

Dat klinkt voor mij naar

Ik gisteren gejuigd. Ik heb geajaculeerd, dat was geweldig , maar de sex was shit

Canaris
10-04-03, 11:33
type fout
need i say more

observer
10-04-03, 12:23
Geplaatst door J.M.T.
Jammer dat het "shit" was. Misschien als je weet hoe je het woord schrijft zal het beter gaan! Ik vind trouwens ge-aja-culeerd wel leuk!!

Hahahaha!
zoalng het maar niet ga-jaja-culeerd wordt :knipoog:

Puk
10-04-03, 14:25
Geplaatst door The General
Ik heb gejuichd...mijn Iraakse vrienden hebben gejuichd...

Maar niet om de invasie van de Amerikanen...maar om de val van Saddam....

Fokschaap!

Gejuicht moet dus met een t!

Stel: de Amerikanen vallen Egypte binnen en zetten Mubarak af.

Juichen jij en je vrienden dan ook?

mrz
10-04-03, 16:00
If you fight love you're always the loser. - The Ark :ergleuk:

Maarten
11-04-03, 14:08
In een machtsvacuum geldt het recht van de sterkste. Schoolvoorbeeld is Rusland, dat binnen de kortste keren geheel in handen van de maffia was.

Het is maar zeer de vraag hoe lang het duurt eer Irak weer een machtsstruktuur heeft. De Amerikanen zijn daar niet voor. Die kunnen dat ook niet. Die kunnen hooguit aan de top wat rotzooien, maar daar houdt het zo'n beetje mee op.
In Bagdad had je na éen dag al strijdende groepen bij die plunderingen. Dat organiseert zich razendsnel. Grote kans dat het een chaos van clans wordt, die niet meer te bestrijden is. De amerikanen zullen dan vooral nog hun eigen belangen behartigen, en de wereld mag dan enkel aanzien hoe groot de moeilijkheden bij de hulpverlening en de wederopbouw zijn.

De eerste leider is al overhoop gestoken... Moet dat een democrattie worden daar? Sorry hoor, macht is iets wat zich zeer snel organiseert, en waarschijnlijk veel vitaler is dan het gekrakeel rond democratie.

Ron Haleber
11-04-03, 20:24
Geplaatst door Maarten
In een machtsvacuum geldt het recht van de sterkste.
Het is maar zeer de vraag hoe lang het duurt eer Irak weer een machtsstruktuur heeft. De Amerikanen zijn daar niet voor. Die kunnen dat ook niet. Die kunnen hooguit aan de top wat rotzooien, maar daar houdt het zo'n beetje mee op.


Niet zo somber Maarten. Niks chaos. Je weet toch dat Jaap de Hoop Scheffer binnenkort met 600 Nederlandse militairen in Irak het poldermodel van Balkenende komt vestigen...!

De Irakies hebben al sinds 1979 halsreikend naar onze democratie uitgekeken. Roger van Boxtel - die heeft toch niets te doen - gaat de multiculturele samenleving introduceren. Alle minderheden mogen dan onbeperkt subsidie aanvragen voor eigen hapjes en feestjes. Dat wordt in Irak zeker een groot succes...!

Van Boxtel zal - eventueel per referendum - tevens het Bijzonder Onderwijs in Irak afschaffen. Dit wordt natuurlijk toegejuigd door JMT, Puk, Manc c.s. Het Openbaar islamitisch onderwijs zal derhalve het monopolie krijgen.

Op elke straathoek komt een molentje te staan met wijkagent in Volendammer battle dress. Net als hier wordt aan een Amerikaan het monopolie gegeven om hasj met keurmerk te kweken voor een netwerk van koffieshops.

Zalm stuurt Ayaan en Cherribi daar de straat op om de 'hearts and minds' voor ons te winnen - dat waren de Amerikanen dom genoeg ff vergeten... Dus de Iraakse moslima's kunnen ook hun lol niet meer op...!

En onze succesvolle Marokkanen Sini en Cheppih gaan de moslims daar eventjes organiseren, dus van oorlogszuchtige fatwas hebben we binnenkort niks meer te vrezen.

Reken er maar op, dat Iraakse poldermodel kan niet meer stuk...!

Bush en Rummy zullen lelijk op hun neus kijken als ze daar met minister van staat Kok op visite komen om het Iraakse Madurodam - vredes-geschenk van het volk van Nederland - te openen...!

Maarten
12-04-03, 14:12
Niet zo cynisch Haleber! Wacht jij nou maar eens af wat ons programma "Zeelandse sex" in Mosul gaat doen!!..
Balkenende dringt er al bij de Amerikanen op aan om Bridget in de interrimregering op te nemen!

En jij vergist je ook in de therapeutische werking van "mens erger je niet"..
Dégelijk aanpakken, die Barbaren!!..

Als je een béer kunt laten dansen, dan moet je die Iraki's toch óok aankunnen, wat jij??!..

moenna
12-04-03, 23:59
De nu heersende anarchie in Irak lijkt mij (als buitenstaander uiteraard) nog vele malen erger dan de luchtaanvallen van de stars-and-stripes.

Tijdens de eerste weken wist je wie de vijand was. Dat was niet de burger op straat, maar de invasietroepen. Maar nu, nu is iedere Irakees een potentiele moordenaar, verkrachter of inbreker. Zelfs je oude vertrouwde buurman kan je iedere moment bedreigen met een geweer tegen je slaap, al je bezittingen opeisend. Niemand die er wat van durft te zeggen, of hem zal bestraffen. Saddam heeft -zo sadistisch als ie is- wel een leuk erfenisje achterlaten. Vlak voor de oorlog heeft hij uit "goodwill" honderden (?) criminelen vrijgelaten om de Iraakse defensief te versterken.(Lennart had hier laatst iets over geplaatst)

Ik kan me de felle uitingen van de Irakezen, best voorstellen. Na decennia lang geboeid en geducktaped te zijn, gaan opeens de grote stalen gevangenispoorten open, waarbij de vrijheid je tegemoet treedt. Er wordt verder geen strobreed in je weg gelegd om je te verrijken (al dan niet met andermans bezittingen). Volkomen voorspelbaar dus. Je hoeft echt geen hooggeleerde te zijn, om dit al vooraf te kunnen analyseren en te voorspellen, dit hadden de Amerikanen en Britten dus ook moeten inzien. Maar waarom hebben ze verdomme geen voorzorgsmaatregelen getroffen?! Waarom de Iraakse bevolking nog meer onnodig pijn laten lijden? Waarom nu niet met harde hand ingrijpen? Als ze denken het met een curfew te kunnen oplossen en zo de chaos te structuren, dan zijn ze nog stommer dan ik dacht.

Ik denk dus niet dat dit probleem zichzelf snel zal oplossen.
Nee, er moet hier met harde hand opgetreden worden. Anders is het dadelijk echte einde zoek, en zal het uitmonden in een grensoverschrijdende burgeroorlog.

Ik denk dus dat of de Amerikanen er moeten blijven totdat de rust
wedergekeerd is, of er moet een internationale vredesmacht (a la Balkan) ter plaatse komen. Ik heb het nu uiteraard alleen over leger- en politiemacht, niet over het landsbestuur.

lennart
13-04-03, 00:58
Saddam heeft ooit zoiets gezegd als, de dag dat ik van macht ben is de dag dat Iraq vernietigd zal zijn.

Waarom worden broodfabrieken in Bagdad in de fik gestoken? Het lijkt mij niet logisch, maar in chaos is niets wat het lijkt.