PDA

Bekijk Volledige Versie : De Muslim World League en AEL



rafiq
11-04-03, 09:46
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd;
alles op z'n tijd, ofwel wat Marx eens in een Taoistische bui zei: "De revolutie komt altijd op tijd."

Mijn reactie op de kandidatuur van Cheppi was die van "Shock and Awe".

Broeder Cheppi is goed onderlegd in de Nederlandse taal en zijn Islamitische kennis is goed. Ik ken hem persoonlijk. Hij is ook van Berber afkomst meen ik. Maar dat doet niet terzake.

Maar ik heb een gevoel van onbehagen.

Mensen als blad aan een boom omdraaiden en plotseling voor de AEL zijn. Dat vindt ik vreemd.

Of de Moslim World League heeft gefaald met tevens zijn directeur. De keuze voor de AEL zou dus een zwakte bod zijn. Meestal is dat als mensen een overstap maken macht kwijt waren en dus niets meer te verliezen hebben.

Of de AEL kan nieuwe kansen bieden omzich te profileren en de Arabische nationalisme kan een halt worden toe geroepen.

De AEL moet GEEN platform worden van internationale statements. Zie het optreden van Cheppi inzake Mullah Krekar bij NOVA. Maar ja als "onzuivere" taal al onopgemerkt over het scherm schiet dan is de
quest voor logica natuurlijk veel te hoog gegrepen.
En rationaliteit nu is juist gebaseerd op logica.

Motto onze vrienden zitten overal ?

Wij hier hebben via disciplinering en indoctrinatie geleerd om vooral eerst te denken en dan te handelen. En meestal werk dat dan ook zo (met name via allerlei structurele maatregelen die intussen ingebouwd zijn en als NORMAAL aanvaard worden.
Er is wat ruimte gelaten (privé vooral) waar je je te buiten mag gaan,
natuurlijk ook binnen grenzen) voor je eigen identiteitsvorming. Cultuur wordt om die rede gesubsidieerd.
Maar wat was het bestaansrecht dan van de MWL? Of staat en valt de MWL Nederland bij de gratie van Cheppi?

Meestal is in het zakenleven dat als een Algemeen Directeur bestijds opstapt geen goed signaal voor de aandeelhouders. Het signaal is ; We gaan bakzeil halen.

Ron Haleber
11-04-03, 10:29
Mij persoonlijk lijkt het verre van ideaal als de woordvoerder van de MWL de AEL zou gaan leiden. De MWL is in feite een door de reactionnaire Saoedies betaalde en/of opgerichte organisatie...

De AEL zou toch een normaal Nederlands politieke organisatie (en partij) willen zijn... Maar wie ben ik om me met de geloofwaardigheid van de AEL te bemoeien?

Het eerste wat Cheppi deed was met zijn aanhangers afreizen naar Saoedi Arabië om daar lessen te volgen in Palestijnse zelfmoordacties...

Die acties, daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben. Maar dat jonge Marokkanen daar van de reactionnaire Saoedies - nota bene de meest corrupte en imperialistische moslims ter wereld - les in moeten krijgen is mij een raadsel...

Als het toch die kant uit moet, dan kan men beter aan Jahjah vragen een jonge Hezbollahi candidaat te laten stellen. Die heeft meer feeling voor wat er onder jonge Marokkanen leeft.

Als het er zo voor staat doe in 's hemelsnaam een beroep op Mohamed Benzakour want anders gaat de AEL helemaal de mist in. En Mohamed Aissati en Karim, Matt_ttie zijn er ook nog...!

Liever nog onze Yehi aan de macht...!

rafiq
11-04-03, 10:48
Geldstromen vindt ik niet belangrijk. Maar mag je een onafhankelijke koers opgaan?

Katholieken stuurden hun leerlingen ook vaak naar Rome voor een jaar indoctrinatie. Ik zie daar geen gevaar in.

Dit werdt allemaal gecamoufleerd onder de paraplu van de eigen identiteit.

Waar ik mij wel zorg over maak is dat NOVA behendig een vijandelijke manouvre maakt jegens Cheppi en zijn aanziens der persoon.

De beelden van de 2 broeders die zijn vermoord in Kashmir kwamen weer op de proppen.

In toneeltermen heet dit karaktermoord. Het zou "verkeerd"zijn om Cheppi als voorzitter te kiezen voor een grotendeels jongeren organisatie van twintigers gebundeld in de AEL. Tenminste dat was mijn persoonlijke reactie op het zien van NOVA uit "betrouwbare bron".

Ondanks mijn bezwaren tegen Cheppi vindt ik dat NOVA op zijn geheel populistische wijze goedkoop scoort met het "Eindhoven syndroom".

Want je kunt alles en niks ophangen aan de mysterieuze sfeer hier in Eindhoven. Ook natuurlijk omdat Eindhoven zo ver verwijderd is van de Randstad maakt het des te moeijlijker te begrijpen.

Maar misschien is al dit alles een lokkertje om te kijken hoe de kandidatuur valt bij het Marokkaanse pleps dat schijnbaar een roerganger nodig heeft.

Ron Haleber
11-04-03, 11:22
Geplaatst door rafiq
Geldstromen vindt ik niet belangrijk....

Rafiq, jij vindt geldstromen niet belangrijk, blijkbaar ook niet als die in de zakken van de heer Cheppih verdwijnen... Vroomheid gaat dus vóór...!

Wij kennen dat niet alleen van de vrome Cheppih maar ook van zijn vrienden de supervrome islamitisch-Saoedische prinsen, de beschermers van de Heilige Plaatsen... Ballast Nedam en de rest van het Nederlandse bedrijfsleven kan er over meepraten - met wat steekpenningen is alles meteen geregeld...!

Dat wordt dus het 'verborgen' program van de AEL in onze gemeenteraden en in de 2e kamer. Interessant vooruitzicht. Echt een aanwinst voor de "nieuwe politiek"...! Cheppih meteen op Verkeer & Waterstaat zetten, daar valt gezien de bouwfraude nog veel te 'regelen'...

Maar a propos Rafiq, jij kent als Eindhovenaar Cheppih persoonlijk. Kun jij ons niet eens wat duidelijk informeren over de handel en wandel van deze opmerkelijke vriend en stadsgenoot van je...??? Ik hoor namelijk zojuist uit betrouwbaar islamitische bron dat er sprake zou zijn van gefraudeer via moslimorganisaties, ook handel in drugs...?

moenna
11-04-03, 12:30
Ron, dat zijn alleen maar insinuaties en geruchten die nooit bewezen zijn. Cheppih heeft van jongs aan, zijn nek uitgestoken voor de emanicipatie en ontwikkeling van de Islamitische jongeren. Hij geeft regelmatig lezingen, organiseert bijeenkomsten en excercusies. Hij vraagt niets voor zijn diensten (alleen tegen kostprijs), en is bereid om iedereen te woord te staan om een verklaring te geven. Dat hij nog steeds geassocieerd wordt met de twee overleden Marokkanen in Kashmir(ik vond het overigens erg nobel dat hij als woordvoerder voor de ouders wilde optreden), en daardoor vervolgens een reactionaire aanhanger is van radicale groeperingen, is niet terecht. En ook niet omdat hij banden heeft met Saoedische "heren", noch dat hij door hen gesubsidieerd wordt verandert iets aan dit feit.

Dat hij vaak door de media als een radicaal is afgeschilderd is niet te voorkomen. Die risico loop je bij iedere moslim, die op wil treden als vertegenwoordiger van een bepaalde groepering. Tenzij je bereid bent om je principes overboord te gooien, en iedereen maar naar de mond gaat praten. Maar ja, dan ben je zelfs voor de meest simpele becommentariëring niet meer interessant genoeg....

Simon
11-04-03, 12:45
Van die Cheppi heb ik niet zo'n beeld. Ik heb hem een paar keer op TV gezien en hij had een sterke 'moslim' invalshoek in discussies. Met andere woorden: hij lijkt mij wat vromer dan de achterban van de AEL. Verder leek hij mij wel gematigd en niet op effect-bejag uit zoals wat types die de AEL-NL eerder naar voren heeft geschoven.

Maar ik hoop niet dat we op deze wijze Saoedisch geld in de AEL zien verschijnen want dan kan je wel raden wat voor richting het uit moet. Voor niets gaat de zon op.

Simon

Ron Haleber
11-04-03, 13:17
Geplaatst door moenna
Ron, dat zijn alleen maar insinuaties en geruchten die nooit bewezen zijn. Cheppih heeft van jongs aan, zijn nek uitgestoken voor de emanicipatie en ontwikkeling van de Islamitische jongeren. Hij geeft regelmatig lezingen, organiseert bijeenkomsten en excercusies. Hij vraagt niets voor zijn diensten (alleen tegen kostprijs), en is bereid om iedereen te woord te staan om een verklaring te geven. Dat hij nog steeds geassocieerd wordt met de twee overleden Marokkanen in Kashmir(ik vond het overigens erg nobel dat hij als woordvoerder voor de ouders wilde optreden), en daardoor vervolgens een reactionaire aanhanger is van radicale groeperingen, is niet terecht. En ook niet omdat hij banden heeft met Saoedische "heren", noch dat hij door hen gesubsidieerd wordt verandert iets aan dit feit.

Dat hij vaak door de media als een radicaal is afgeschilderd is niet te voorkomen. Die risico loop je bij iedere moslim, die op wil treden als vertegenwoordiger van een bepaalde groepering. Tenzij je bereid bent om je principes overboord te gooien, en iedereen maar naar de mond gaat praten. Maar ja, dan ben je zelfs voor de meest simpele becommentariëring niet meer interessant genoeg....

Beste Moenna,

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar mijn bron was wel een goede uit universitaire kring.

Rafiq die hem kent zou ons uitsluitsel kunnen geven over de verhalen...!

Verder heb ik natuurlijk evenals jij lak aan de politieke verhalen van de media...

Op standpunten buiten de mainstream - ook discutabele - heeft iedereen recht...! Maar de rabita heeft toch wel heel sterke banden met de Saoedies... Moet die nu indirect onze jonge moslims hier vertegenwoordigen...?

Ramzi
11-04-03, 23:40
Geplaatst door Ron Haleber
maar mijn bron was wel een goede uit universitaire kring.


Goh... een academicus dus... :student: en dus geloven we hem maar... :maf3: Zeer naief Ron... :jammer: