PDA

Bekijk Volledige Versie : 33:36

G-zus
13-04-03, 02:28
Bij 33:36 staat;

33:36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

Beslist Allah samen met zijn Boodschapper over zaken??
Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik dit op moet vatten?

__________________________________________________ _
4:29 O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord.(..) Voorzeker, Allah is u Genadevol.

Ridouan
13-04-03, 17:24
[QUOTE]Geplaatst door G-zus
Bij 33:36 staat;

33:36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah [b]en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

Beslist Allah samen met zijn Boodschapper over zaken??
Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik dit op moet vatten?

Allah de Verhene heeft al besloten om Mohamed vrede zij met hem te sturen als leidraad voor mensheid. Hij vrede zij met hem was degene die de Koran onderwezen kreeg van Jibriel en deze moest verkondigen, uitleggen en een staat vestigen hierop gebouwd.

Aangezien de Profeet vrede zij met hem zijn kennis ven leiding van Allah kreeg kon hij beslissen bij bijvoorbeeld geschillen, Wereldse zaken e.d. Want Allah heeft beslist dat de Profeet vrede zij met hem de Goddelijke Boodschap moest vervullen; en hij vrede zij met hem werd door Allah geinspireerd ( Jibriel als brenger en onderwijzer ) en sprak niet naar eigen begeerte. Dus als de Boodschapper vrede zij met hem besliste was dit een ingeving van Allah.

Dit is duidelijk een verduidelijking van de status van de Profeet vrede zij met hem.

Daarom staat er in het 2e deel:

En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald