PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Douwe Egberts steunt slavendrijvers'



Mark
14-04-03, 10:19
'Douwe Egberts steunt slavendrijvers'

Uitgegeven: 14 april 2003 10:06
Laatst gewijzigd: 14 april 2003 10:11

DEN HAAG - Koffiebrander Douwe Egberts koopt zijn koffie van plantages in Kenia en Brazilië waar de arbeiders als slaven leven. Kinderarbeid, slechte hygiëne, extreem lage lonen en seksueel misbruik zijn aan de orde van de dag, stelt de Koffiecoalitie maandag. Deze organisatie heeft onderzoek laten doen naar de leef- en werkomstandigheden op de plantages.

Volgens de Koffiecoalitie, waartoe onder meer FNV Bondgenoten, CNV Bedrijvenbond, Novib en Pax Christi behoren, houden de toeleveranciers zich niet aan internationale regelgeving. Douwe Egberts, onderdeel van het Amerikaanse Sara Lee, probeert daar niets aan te veranderen, stelt de organisatie. De Koffiecoalitie eist dat Douwe Egberts zich inzet voor verbetering van de omstandigheden op de plantages.

Dienna
14-04-03, 12:11
Gewoon boycotten die handel!

Rood
14-04-03, 12:55
Kapitalisme is slavernij!!! :D

Mark
14-04-03, 12:59
Geplaatst door Rood
Kapitalisme is slavernij!!! :D

geen roos meer?

lennart
14-04-03, 17:27
Douwe Egberts is een klasse bedrijf heb ik gelezen. Zij kopen die koffiebonen niet zelf maar doen dat door schimmige tussenhandel :duim:

Klasse :duim: Een voorbeeld voor onze maatschappij :duim:

Joesoef
14-04-03, 17:38
Geen zuivere koffie dus bij DE

sadeeQ
14-04-03, 18:49
Geplaatst door Tafey Lewis
(hallo centraal kapitalistisch commando.....hier agent 34#b ik heb er weer een gevonden zo'n rooie please advise)

(hallo centraal anti-kakkerlaken commando.....hier agent 34#b ik heb er weer een gevonden zo'n zionistische kakkerlak genaamd mongool-david please advise)