PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims beschermen Joods Centrum in Bagdad tegen plunderingen



lennart
14-04-03, 21:08
http://www.smh.com.au/articles/2003/04/13/1050172477659.html

Muslims save Baghdad's Jewish community centre from looters
April 14 2003





Iraqi Muslims came to the aid of Baghdad's tiny Jewish community yesterday, chasing out looters trying to sack its cultural centre in the heart of the capital.

"At 3am, I saw two men, one with a beard, on the roof of the Jewish community house and I cried out to my friend, 'Hossam, bring the Kalashnikovs!'" said Hassam Kassam, 21.

Heither Hassan nor Hossam, who is the guard at the centre, was armed at the time but the threat worked in scaring off the intruders.

Two hours later, the looters returned again and Hassan Kassem used the trick once more.

The centre is located in a freshly-painted white house on a lane off Rashid Street in Baghdad's old town.

Two days ago, amid rampant looting in the capital, neighbours removed the sign reading 'Special Committee for the Religious Affairs of Ezra Menahem Daniel' to make the premises less conspicuous.

On Saturday at about 10.30am, two men seized an opportunity created by the guard's mid-morning break to try to force open the door in a first attempt to burgle the centre.

"We came over right way and asked them what they wanted," said Abdallah Nurredin, 50.

They tried to explain that they wanted to talk to the guard, Nurredin said, "but when they saw the look we were giving them, they left without saying another word".

Yesterday, Hossam the guard left to look for a real gun in case the persistent thieves returned.

"The Jews have always lived here, in this house, and it is only normal that we should protect them," said Ibrahim Mohamad, 36, who works in a small undergarments factory near the centre of town.

Jammer dat Israeliers niet zo denken ;)

Simon
14-04-03, 21:18
Het is wel mooi inderdaad.

Donna
14-04-03, 21:23
Geplaatst door lennart


"The Jews have always lived here, in this house, and it is only normal that we should protect them," said Ibrahim Mohamad, 36, who works in a small undergarments factory near the centre of town.




JMT?

Ik kan me voorstellen dat dit bericht in jouw wereldbeeld kortsluiting veroorzaakt en maak me een beetje zorgen over je nu.....

Gaat het nog?

Als het niet meer gaat moet je het zeggen he? Want dan steunen we je hoor........

NIS1
14-04-03, 21:27
Moslims hebben tegen Hitler voor de Joden gevochten..

Orakel
14-04-03, 21:39
Geplaatst door Donna
JMT?

Ik kan me voorstellen dat dit bericht in jouw wereldbeeld kortsluiting veroorzaakt en maak me een beetje zorgen over je nu.....

Gaat het nog?

Als het niet meer gaat moet je het zeggen he? Want dan steunen we je hoor........

:haha:

Ik zag net dat een verwilderd kijkende vrouw werd afgevoerd door een paar stevige jongens in witte jassen.

Allesh komt goet!

Mooi artikel Lennart.

Dutchguy
14-04-03, 21:43
Mooi en hoopgevend.

Rissa
14-04-03, 21:48
Geplaatst door lennart
[
"...and I cried out to my friend, 'Hossam, bring the Kalashnikovs!'" said Hassam Kassam, 21.




:hihi:

~Panthera~
14-04-03, 22:23
Kijk.......hier hou ik van. :D

manc
15-04-03, 07:49
Leuke posting. Zo zie je maar dat er altijd mensen zullen zijn met het hart op de juiste plaats.

NIS1
15-04-03, 09:01
Geplaatst door Tafey Lewis
kijk je hebt goede moslims en slechte, net zoals bij de joden
kijk maar eens naar de moslims die voor de SS hebben gevochten en zich schuldig hebben gemaakt aan massa moorden in de balkan. moslim-nazis dus.

http://notendur.centrum.is/~snorrigb/mufti4.htm
http://members.tripod.com/~Sturmvogel/handschar.html

zeker lezen want volgens mij heb je een geschiedenis lesje nodig!
vooral dit stukje was erg interessant:

What ever the exact number the division was firmly Muslim in practice with imams serving at the battalion level, except for the all-German signal battalion. In contrast no German SS unit had Christian chaplains at all. All members of the division wore the fez, the standard head covering in Bosnia of the Muslims.

imams bij de ss ???? man o man

en lennart is weer lekker flauw bezig.
he lennart ooit gehoord van de honderduizenden christenen die door moslims worden vermoordt in Sudan ?
ooit gehoord van de pogroms op joden in palestina voor 1948 ?

face it goede joden en slechte joden zijn net moslims die komen ook in elke variant.

Geschiedenis lesje? Weet je hoeveel Joodse mensen door Marokko zijn opgevangen tijdens de Tweede Wereldoorlog? Tuurlijk zijn er ook slechte Moslims, Joden, Christenen etc.

De zaak in Sudan is niet zo zeer Christenen vs Moslims, maar gaat meer om de macht in dat land. Geloof wordt gebruikt om mensen te mobiliseren voor het gevecht tegen het kwade (lees Saddam). Voor de rest heeft het weinig met geloof te maken. Laten we nu de mens analyseren wanneer hij niet in onderdrukking leeft en vrijheid geniet. Alleen dan is de mens rationeel.

Het verhaal in de Balkan kende ik inderdaad niet. Moet me daarin verdiepen om een goed antwoord te hebben. Ik denk, dat die Moslims daar vandaan komen, toch? Zeer triest.. In Nederland had je ook Christenen en volgens mij speelde de Pause in die tijd ook een belangrijke rol.. Hij had nimmer de oorlog openlijk veroordeeld. Zo zie je maar.

Moslims zijn toch wel cool als het om Joden gaat. Andersom gaat het ook goed. De mensen die niet voldoen aan de vorige zin, zijn ziek en moeten behandeld worden. :regie:

manc
15-04-03, 09:10
Geplaatst door NIS1
Moslims zijn toch wel cool als het om Joden gaat. Andersom gaat het ook goed. De mensen die niet voldoen aan de vorige zin, zijn ziek en moeten behandeld worden. :regie: [/B]

Jep, als je een beetje je best doet kan elke Jood, Hindoe of Bahai cool zijn tegen elke Christen, Moslim of Boedhist. In ieder geval erg mooi dat sommige Baghdadis hun nek uit durven te steken voor hun joodse buren.

Pytaghoras
15-04-03, 10:11
Geplaatst door lennart

"The Jews have always lived here, in this house, and it is only normal that we should protect them," said Ibrahim Mohamad, 36, who works in a small undergarments factory near the centre of town.

Jammer dat Israeliers niet zo denken ;) [/B]

Als de israeliers zo denken, dan was de ellende al lang voorbij. Dan zou er geen oorlog geweest zijn, dan zou er geen haat tegen de Islam zijn, dan zou er geen aanslagen geweest zijn. Dan zouden wij allemaal in vrede leven!

taouanza
15-04-03, 10:32
Geplaatst door Tafey Lewis
tja als de omringende arabische landen niet constant religieuze haat zouden prediken tegen de joden zou het ook wel mooi zijn, maar het is natuurlijk weer enkel en alleen de schuld van israel. nuancering is een kunst he?

persoonlijk hoop ik dat het semitisch broederschap zo snel mogelijk weer in ere wordt hersteld. en die moslims die joden hebben geholpen in de oorlog en de joden die d emoslims in de balkan oorlog hebben geholpen bevestigen onze relatie alleen maar.



nee het is niet alleen de schuld van israel want zonder israel is het ook een zooitje. maar israel is wel een onderdeel van het zooitje.
het is wel vervelend dat daar wel blind op gestaard word. het is meer de pot verwijt de ketel. echt constuctieve aktie waar iedereen baat bij heeft blijft nog steeds uit.

waar blijven mensen die denken; :regie: wij hebben met zijn allen een zooitje van gemaakt, laten we met zijn allen het opruimen.

nouwra
15-04-03, 11:18
Geplaatst door Tafey Lewis
kijk als nederlandse jood heb ik zoiets van wat de joodse kolonisten en religeus extremistische groeperingen de palestijnen ( en de israeli's) aandoen kan niet, is verwerpelijk.

ik hoop dat nederlandse moslims net zo denken over hamasa, islamic jihad etcetera.

het is niet "onze "rotzooi, wij zijn nederlanders en wij moeten voornamelijk met elkaar leven. Als moslims hier niet roepen dood aan de joden en de joden niet dood aan de moslims is dat toch mooi ?
als ze dat 1000 klilometer verderop wel doen is dat verwerpelijk maar het mag ONZE relatie niet te veel kleuren.

het midden oosten is een wespennest, hewt is een rotzooi aan BEIDE kanten, als WIJ dat erkennen en zorgen dta wij hier wel in broederschap met lekaar kunnen leven is dta toch goed ?

Mooie woorden Tafey,ik steun ze van harte als het aankomt op het in broederschap met elkaar leven.

Toch kan ik het niet verdragen als men stelt dat de schuld bij de Palestijnen ligt, om toch maar weer terug te keren op dit onderwerp. Het probleem moet bij de oorzaak aangepakt worden. Aan het hele proces van orzaak en gevolg gaat namelijk een oorzaak vooraf. Daaruit vloeien weer problemen voort. Deze sub-problemen kan je naar hartelust bestrijden, maar verbetering zal er nooit optreden.

Voor wat betreft Nederland, je kan niet verwachten dat Moslims hun ogen sluiten voor hetgeen onze broeders en zusters aangedaan wordt, waar ook ter wereld.

Ik hoop van harte Inschallah dat er een tijd gaat komen waarin we alle conflicten als mens met elkaar op kunnen lossen, zonder elkaar met religie de kop in te slaan. Ik bid ervoor

manc
15-04-03, 11:23
Geplaatst door Tafey Lewis
kijk als nederlandse jood heb ik zoiets van wat de joodse kolonisten en religeus extremistische groeperingen de palestijnen ( en de israeli's) aandoen kan niet, is verwerpelijk.

ik hoop dat nederlandse moslims net zo denken over hamasa, islamic jihad etcetera.

het is niet "onze "rotzooi, wij zijn nederlanders en wij moeten voornamelijk met elkaar leven. Als moslims hier niet roepen dood aan de joden en de joden niet dood aan de moslims is dat toch mooi ?
als ze dat 1000 klilometer verderop wel doen is dat verwerpelijk maar het mag ONZE relatie niet te veel kleuren.

het midden oosten is een wespennest, hewt is een rotzooi aan BEIDE kanten, als WIJ dat erkennen en zorgen dta wij hier wel in broederschap met lekaar kunnen leven is dta toch goed ? :lole:

Canaris
15-04-03, 11:26
meestal staat dit forum vol met rotzooi , waar ik zelf ook schuld aan ben

af en toe lees je iets en denk "Kijk eens aan" .

Tafey.
Prachtige woorden.

ik _______________ ze hiermee

Donna
15-04-03, 12:45
Geplaatst door Tafey Lewis
kijk als nederlandse jood heb ik zoiets van wat de joodse kolonisten en religeus extremistische groeperingen de palestijnen ( en de israeli's) aandoen kan niet, is verwerpelijk.

ik hoop dat nederlandse moslims net zo denken over hamasa, islamic jihad etcetera.

het is niet "onze "rotzooi, wij zijn nederlanders en wij moeten voornamelijk met elkaar leven. Als moslims hier niet roepen dood aan de joden en de joden niet dood aan de moslims is dat toch mooi ?
als ze dat 1000 klilometer verderop wel doen is dat verwerpelijk maar het mag ONZE relatie niet te veel kleuren.

het midden oosten is een wespennest, hewt is een rotzooi aan BEIDE kanten, als WIJ dat erkennen en zorgen dta wij hier wel in broederschap met lekaar kunnen leven is dta toch goed ?


Zucht..........

Ik werd al zo vrolijk van het mooie weer.

Maar nu kan mijn dag niet meer stuk!

:lole:

Mooi tafey......... en ik ben het 100 % met je eens :duim:

taouanza
15-04-03, 18:59
[
QUOTE]Geplaatst door Tafey Lewis
kijk als nederlandse jood heb ik zoiets van wat de joodse kolonisten en religeus extremistische groeperingen de palestijnen ( en de israeli's) aandoen kan niet, is verwerpelijk.

ik hoop dat nederlandse moslims net zo denken over hamasa, islamic jihad etcetera.

het is niet "onze "rotzooi, wij zijn nederlanders en wij moeten voornamelijk met elkaar leven. Als moslims hier niet roepen dood aan de joden en de joden niet dood aan de moslims is dat toch mooi ?
als ze dat 1000 klilometer verderop wel doen is dat verwerpelijk maar het mag ONZE relatie niet te veel kleuren.

het midden oosten is een wespennest, hewt is een rotzooi aan BEIDE kanten, als WIJ dat erkennen en zorgen dta wij hier wel in broederschap met lekaar kunnen leven is dta toch goed ? [/QUOTE ]



ik had het over de mensen in het midden-oosten.
in nederland zal het me een rotzorg zijn welke kleur, ras religie men heeft.het enige onderscheid wat ik in nederland maak is tussen leuke mensen en niet leuke mensen.

Filosoof11
15-04-03, 19:13
Misschien vergis ik me maar voor de stichting van de staat Israel woonden er 1 miljoen Joden in Irak. Die zijn allemaal weggejaagd!
Daarom dat EAF verhaal over een eenheidsstaat Palestina. Eerst zijn de Joden uit bijna alle Arabische landen verjaagd naar IsraeL om nu daar weggejaagd te worden.
Trouwens Marroko is een van de goede uitzonderingen; geen Joden weggejaagd.

Zara
15-04-03, 19:43
Hey Lewis ,

je wist dat je een goedmakertje schuldig was he, nadat je deze topic bagataliseerde door er zogenaamd de misdaden van slechte moslims er tegenover te stellen. Alsof wij niet weten dat dat de mens een zowel slecht als goed wezen kan zijn.
Maar goed die laatste speech deed wel. Zelfs Canaris liet zich hierdoor merkwaardig genoeg van een verzoende kant zien.

jaja
16-04-03, 00:39
Geplaatst door Donna
JMT?

Ik kan me voorstellen dat dit bericht in jouw wereldbeeld kortsluiting veroorzaakt en maak me een beetje zorgen over je nu.....

Gaat het nog?

Als het niet meer gaat moet je het zeggen he? Want dan steunen we je hoor........ wacht even ... er zijn moslims bereid Joods bezit te verdedigen tegen veel meer andere moslims die dat willen vernietigen ...?? Ergo, alle moslims zijn vriendelijke aardige jongens...?? Kan aan mij liggen maar eehhh 2 positief - meer negatief!

Anders geformuleerd, niets nieuws onder de zon. Sommige moslims hebben respect voor andere religies, andere (soms) niet. Het zijn net joden of christenen ... en ik kan me vergissen, maar zelfs JMT heeft dat nooit ontkent. Ook de geschiedenis van de islam staat er bol van ... moslims die joden helpen (en joden die moslims helpen!!) en moslims die joden schade berokkenen (en joden die moslims schade berokkenen). Al met al ... posief verhaal!! Heel goed om te horen, maar het feit dat ze het MOESTEN doen is ook onderdeel van het verhaal!

Puk
16-04-03, 01:03
Geplaatst door jaja
wacht even ... er zijn moslims bereid Joods bezit te verdedigen tegen veel meer andere moslims die dat willen vernietigen ...?? Ergo, alle moslims zijn vriendelijke aardige jongens...?? Kan aan mij liggen maar eehhh 2 positief - meer negatief!

Anders geformuleerd, niets nieuws onder de zon. Sommige moslims hebben respect voor andere religies, andere (soms) niet. Het zijn net joden of christenen ... en ik kan me vergissen, maar zelfs JMT heeft dat nooit ontkent. Ook de geschiedenis van de islam staat er bol van ... moslims die joden helpen (en joden die moslims helpen!!) en moslims die joden schade berokkenen (en joden die moslims schade berokkenen). Al met al ... posief verhaal!! Heel goed om te horen, maar het feit dat ze het MOESTEN doen is ook onderdeel van het verhaal!

Hè jasses! Jaja komt de pret weer bederven! ;)

Maar wel scherp opgemerkt...

:fpetaf:

manc
16-04-03, 06:53
Geplaatst door Puk
Hè jasses! Jaja komt de pret weer bederven! ;)

Maar wel scherp opgemerkt...

:fpetaf:

Tja, sommige mensen WILLEN nu eenmaal van JMT een soort zombie maken...ik heb het vaker gezegd: ze is kort door de bocht en soms een tikkie xenofoob, maar ze is niet een enge, bekormpen, haatdragende racist die velen graag van haar zouden willen doen voorkomen...

Puk
16-04-03, 13:15
Geplaatst door manc
Tja, sommige mensen WILLEN nu eenmaal van JMT een soort zombie maken...ik heb het vaker gezegd: ze is kort door de bocht en soms een tikkie xenofoob, maar ze is niet een enge, bekormpen, haatdragende racist die velen graag van haar zouden willen doen voorkomen...

J.M.T. is niet politiek correct. That's all.

Canaris
16-04-03, 13:35
Zelfs Canaris liet zich hierdoor merkwaardig genoeg van een verzoende kant zien.


einde quote

KNIPOOG

"er wonen vele geesten in mijn borst" zei een beroemd dichter (de dichter aller dichters)

Ik kan moeder theresa , Benny Hill en Saladin op 1 dag zijn , soms zelfs ter gelijker tijd, wat niet echt goed is voor mijn geestelijke gezondheid.

taouanza
16-04-03, 17:11
[

"
er wonen vele geesten in mijn borst" zei een beroemd dichter (de dichter aller dichters)

Ik kan moeder theresa , Benny Hill en Saladin op 1 dag zijn , soms zelfs ter gelijker tijd, wat niet echt goed is voor mijn geestelijke gezondheid. [/B] [/QUOTE]



you don't say? :moe:

lennart
16-04-03, 19:58
Geplaatst door jaja
wacht even ... er zijn moslims bereid Joods bezit te verdedigen tegen veel meer andere moslims die dat willen vernietigen ...?? Ergo, alle moslims zijn vriendelijke aardige jongens...?? Kan aan mij liggen maar eehhh 2 positief - meer negatief!

Anders geformuleerd, niets nieuws onder de zon. Sommige moslims hebben respect voor andere religies, andere (soms) niet. Het zijn net joden of christenen ... en ik kan me vergissen, maar zelfs JMT heeft dat nooit ontkent. Ook de geschiedenis van de islam staat er bol van ... moslims die joden helpen (en joden die moslims helpen!!) en moslims die joden schade berokkenen (en joden die moslims schade berokkenen). Al met al ... posief verhaal!! Heel goed om te horen, maar het feit dat ze het MOESTEN doen is ook onderdeel van het verhaal!

Maar Jaja, deze reactie had ik niet van je verwacht. Wie heeft ooit gezegd dat de plunderaars het pand wilden plunderen omdat het Joods is? De plunderingen hebben helemaal niets met religies te maken.

Sterker nog, ik heb Rumsfeld horen zeggen dat de plunderingen een reactie op vrijheid zijn :)

nouwra
16-04-03, 20:10
Geplaatst door lennart
Maar Jaja, deze reactie had ik niet van je verwacht. Wie heeft ooit gezegd dat de plunderaars het pand wilden plunderen omdat het Joods is? De plunderingen hebben helemaal niets met religies te maken.

Sterker nog, ik heb Rumsfeld horen zeggen dat de plunderingen een reactie op vrijheid zijn :)

;)

Als iets Joods wordt aangevallen, moet het wel gebeurd zijn omdat het Joods is :tik:

Ene, nog een vraagje uit interesse,

Wanneer was de laaste keer dat Joodse mensen Islamitisch bezit met hun leven verdedigden?

Ik kan me wel herinneren dat er laatst een groep Christenen was die een circel vormden ter verdediging van een mokee waarbinnen Moslims aan het bidden waren...

lennart
16-04-03, 21:29
Waarom zou een militair leider nu mijnen gaan leggen die volgens jouw verhaal bedoeld zijn voor hun eigen troepen. Als je dat werkelijk gelooft dan ben je vrij naief.

Donna
16-04-03, 22:07
Geplaatst door jaja
wacht even ... er zijn moslims bereid Joods bezit te verdedigen tegen veel meer andere moslims die dat willen vernietigen ...?? Ergo, alle moslims zijn vriendelijke aardige jongens...?? Kan aan mij liggen maar eehhh 2 positief - meer negatief!


Heb ik dat gezegd?



Geplaatst door jaja
Anders geformuleerd, niets nieuws onder de zon. Sommige moslims hebben respect voor andere religies, andere (soms) niet. Het zijn net joden of christenen ... en ik kan me vergissen, maar zelfs JMT heeft dat nooit ontkent.

Nee, klopt. Maar er is een groot verschil tussen iets in theorie niet ontkennen, en in de praktijk daar blijk van geven. JMT vraagt (in een ander topic) met droge ogen waarom moslims nu ziekenhuizen plunderen. Alsof het plunderen in Irak een islamitische aangelegenheid is.

Laat ik het zo stellen: ik ben niet politiek correct. Ik zeg wat ik denk. That's all.

manc
16-04-03, 22:11
Jongens jongens, een paar moslims, een paar aardige moslims beschermen te midden van alle ellende, chaos en geweld het huis van de buren. Die buren zijn toevallig nog joods ook. Dat is dus MOOI, vooral ook omdat ze het met hun gochme hebben gedaan en niet met gevalt. Dat moet je waarderen voor wat het is en er geen: wij zijn stiekem toch beter dan jullie praat van maken. Sneren naar Arabieren, Joden, JMT, Canaris en weet ik het wie vind ik niet op zijn plaats en laag bij de grond.

Leer liever eens wat en leer genieten.

Donna
16-04-03, 23:11
Geplaatst door manc
Jongens jongens, een paar moslims, een paar aardige moslims beschermen te midden van alle ellende, chaos en geweld het huis van de buren. Die buren zijn toevallig nog joods ook. Dat is dus MOOI, vooral ook omdat ze het met hun gochme hebben gedaan en niet met gevalt. Dat moet je waarderen voor wat het is en er geen: wij zijn stiekem toch beter dan jullie praat van maken. Sneren naar Arabieren, Joden, JMT, Canaris en weet ik het wie vind ik niet op zijn plaats en laag bij de grond.

Leer liever eens wat en leer genieten.

Zeik toch niet zo man.

lennart
16-04-03, 23:27
Geplaatst door Tafey Lewis
het is een bekend feit, dat jij in kwijlende anti israel houding daar niet mee om kan gaan doet niets af aan de correctheid van de door mij weergegeven feiten.

Misschien had ik moeten zeggen bron! Want ik kan niets vinden :o

Maarten
18-04-03, 14:23
Geplaatst door Tafey Lewis
kijk als nederlandse jood heb ik zoiets van wat de joodse kolonisten en religeus extremistische groeperingen de palestijnen ( en de israeli's) aandoen kan niet, is verwerpelijk.

ik hoop dat nederlandse moslims net zo denken over hamasa, islamic jihad etcetera.

het is niet "onze "rotzooi, wij zijn nederlanders en wij moeten voornamelijk met elkaar leven. Als moslims hier niet roepen dood aan de joden en de joden niet dood aan de moslims is dat toch mooi ?
als ze dat 1000 klilometer verderop wel doen is dat verwerpelijk maar het mag ONZE relatie niet te veel kleuren.

het midden oosten is een wespennest, hewt is een rotzooi aan BEIDE kanten, als WIJ dat erkennen en zorgen dta wij hier wel in broederschap met lekaar kunnen leven is dta toch goed ?

Krijg bijna tranen in de ogen, tot ik bedenk met wat voor een demoniserings-offensief Nederlandse joden richting Marokkanen (én maroc.nl) in de media bezig zijn!!!
Dan hadden we het nog even niet over de feitelijke steun voor Sharon vanuit Nederland.
Kan iemand nog even de vlekjes wegpoetsen, voor we elkaar vol overtuiging in de armen vallen?



Geplaatst door Tafey Lewis
en lennart is weer lekker flauw bezig.

Is dit je reactie op het plaatsen van het begin van dit topic, waar iedereen tenminste iets moois in ziet??
Dan zou je toch bijna gaan zeggen: Straks in de Hel kun je met gerust hart en geweten tegen álles zijn wat je daar tegenkomt!

Hoeveel schijt een gemiddelde vredesduif eigenlijk?

Maarten
18-04-03, 14:29
Geplaatst door Tafey Lewis
het is een bekend feit, dat jij in kwijlende anti israel houding daar niet mee om kan gaan doet

Klinkt me ook al niet echt als Roekoeoe Roekoeoe in de oren...

sadeeQ
18-04-03, 17:10
Geplaatst door Tafey Lewis
[B]van alle prikkers hier heb ik nog het meeste respect voor sadeeq. hij zegt wat hij denkt hoe stupide ook.

wat een gelul M_D. ik zegt het wel eerlijk.ik heb een bloedhekkel aan zionistishe kakkerlaken en hun helpers die een hele bevolking uitmoorden en bestelen,maar mijn respect voor joden die dat soort malafiede ideen afkeuren is zeer groot :tik:
maagde_david , ik zou zeer zeker ook respect voor je hebebn als je nou eens eerlijk zegt waar je eigelijk voor staat. je lult je steeds erom heen en komt steeds met zionistische propganda aan hollen.
:nerd:
mijn vraag is wat heeft een blinde zionist van jou kaliber te zoeken op maroc.nl? is dat omdat:

-je klachten tegen maro.nl zijn beland in de prullenbak en nu probeer je weer bepaalde uitspraken uit te lokken om nieuwere klachten in te dienen?


zionisten zijn leugenaars en vervalsers,dus ik verwacht eerlijk gezegd ook geen eerlijke antwoord van je M_D.maar je zou me kunnen verbazen.in ieder geval zou dat mijn kijk op de zionisten als schiijterds en leugenaars doen veranderen. :hihi:

nouwra
18-04-03, 17:16
Geplaatst door Tafey Lewis
ja alle joden inderdaad maarten. helemaal gelijk en die arme marokanen doen ook niks om zo'n reputatie te verdienen het zijn altijd weer de leugenachtige joden he. maar jij zou dat nooit zeggen, nee meneertje "ik ben voor mensenrechten ,kijk maar naar mijn sign" bullshit maarten !
van alle prikkers hier heb ik nog het meeste respect voor sadeeq. hij zegt wat hij denkt hoe stupide ook. jij verhult het onder een hoop langdradig en zelfingenomen gelul. maar ik moet je 1 ding meegeven. de lompheid van sadeeq schrikt veel mensen af , het zijn altijd diegenen met de geslepen tong en de zalvende woorden die de boodschap beter kunnen verbergen. mischien zelfs zo goed dat je het zelf nog niet eens doorhebt.

yeh right, meneer is het niet met iemand eens en gooit het maar weer heel suggestief over de anti-semitisme boeg

get a life

lennart
18-04-03, 17:25
Geplaatst door Tafey Lewis
het zijn altijd diegenen met de geslepen tong en de zalvende woorden die de boodschap beter kunnen verbergen. mischien zelfs zo goed dat je het zelf nog niet eens doorhebt.

Wat jij zelf dus ook doet ?...?

sadeeQ
18-04-03, 17:37
Geplaatst door nouwra
yeh right, meneer is het niet met iemand eens en gooit het maar weer heel suggestief over de anti-semitisme boeg

get a life

:o die zielige zionistische joodjes, als er kritiek wordt geuit is het meteen anti-semitisme en ze halen er meteen de holcoust erbij en andere zaken van honderden jaren geleden om aan te tonen hoe zielig wel niet de joodjes zijn en om de misdaden die sommige joden nu begaan en die een factor 100 erger zijn dan die de nazi hebben begaan te verdoezelen .ze schromen niet eens om het leed van hun broeders en zusters te misbruiken voor hun walgelijke politieke en moordadige doelen :boos:

Orakel
18-04-03, 18:29
Geplaatst door Puk
J.M.T. is niet politiek correct. That's all.


Hehehehehhehehehehehe, mijn arme blaas.

Dit is het eufemisme van het jaar.

PUK, jij heb echt humor. :tik:

Orakel
18-04-03, 18:37
Geplaatst door Maarten

Kan iemand nog even de vlekjes wegpoetsen, voor we elkaar vol overtuiging in de armen vallen?

Ho, huuh, stop. Dan wil ik eerst weten wie de meest bevallige armpjes heeft. Straks val ik in die harige stammen JMT. Yekkkk...



Hoeveel schijt een gemiddelde vredesduif eigenlijk?

:D

nouwra
18-04-03, 22:49
Geplaatst door Tafey Lewis
nee niet antisemitisme
WANT IK HEB AL HONDERD KEER GEZEGD DAT IK EEN HEKEL HEB AAN HET SCHERMEN DAARMEE.
ik zeg dat maarten tegen israel is wat israel ook doet. dat hij alle foute dingen van de plaestijnen vergoeilijkt als hij daarmee israel in een kwaad daglicht kan stellen. ik zeg niet dat hij een antisemiet is want ik denk ook niet dat hij dat is.

Tafey als je het niet zo bedoelt hebt, raad ik je aan het stukje nog maar eens te lezen. Het druipt er werkelijk vanaf..
Maar goed afgezien daarvan is dit natuurlijk het understatement van het jaar
Iedereen hier op pb die tegen zionisme en tegen de opper zionist is, komt daar openlijk voor uit. En dat Maarten tegen is heeft een logische verklaring, dat schorem doet niets goed.

Puk
19-04-03, 02:56
Geplaatst door Orakel
Hehehehehhehehehehehe, mijn arme blaas.

Dit is het eufemisme van het jaar.

PUK, jij heb echt humor. :tik:

Hoho! Ik was bloedserieus!

:ego:

Maarten
19-04-03, 12:54
Geplaatst door Tafey Lewis
ja alle joden inderdaad maarten. helemaal gelijk en die arme marokanen doen ook niks om zo'n reputatie te verdienen het zijn altijd weer de leugenachtige joden he. maar jij zou dat nooit zeggen, nee meneertje "ik ben voor mensenrechten ,kijk maar naar mijn sign" bullshit maarten !
van alle prikkers hier heb ik nog het meeste respect voor sadeeq. hij zegt wat hij denkt hoe stupide ook. jij verhult het onder een hoop langdradig en zelfingenomen gelul. maar ik moet je 1 ding meegeven. de lompheid van sadeeq schrikt veel mensen af , het zijn altijd diegenen met de geslepen tong en de zalvende woorden die de boodschap beter kunnen verbergen. mischien zelfs zo goed dat je het zelf nog niet eens doorhebt.

Tafey, is het je nou duidelijk, dat íedereen ziet wat je doet?

1. De boodschap die je hierboven neerzet is echt Dé Gróte Stándaardbeschuldiging van antisemitisme, die werkelijk volkómen aansluit bij de grondvesten van het Zionistische denken: “Wij joden worden altijd gehaat!”.
Normaal gaat de vraag dan verder over de mate waarop, en het bewustzijn ervan bij de niet-joden. En juist dat is in feite éen grote impliciete bevestiging van het idee, dat jodenhaat eigenlijk een soort autonoom verschijnsel is, waar joden altijd tegen moeten waken.
(ik kan trouwens niet uitsluiten dat het verschijnsel bestaat, maar wél is me volkomen duidelijk dat 80-90% van de huidige klachten over “joden” daar zeker geen verband mee heeft. Dat is óok bij Marokkanen zo!)

Voor iedereen hier is echt wel duidelijk dat het (vergeef me) een “joodse truc” is om via het woord “joden” zeer snel met een beschuldiging van generalisatie te komen. (die dan verder de weg effent naar gedachten over antisemitisme.) Het verschijnsel is hier al echt héel vaak besproken, en misschien heb je er geen idee van hoeveel er intussen denken: daar heb je weer zo’n Leugenaar.
Ik krijg dit nauwelijks uit mijn strot. Heb je enig idee hoe pijnlijk dat kan zijn? Iédereen heeft die hitler-documentaires gezien, waarin Dé joden consequent voor leugenaars worden uitgemaakt. Geen gezond mens wenst daarmee geassocieerd te worden. Toch komen die er tegenwoordig niet onderuit, dat er gewoon een aantal standaard-onderwerpen zijn, waarover zéer frequent gelogen wordt, ook in de vorm van ontkenningen, verdraaiingen, bagatelliseren enz..

2. Beetje aandoenlijk ook, hoe je in éen zin protesteert tegen het “alle joden”, om dan vervolgens door te gaan over “die Marokkanen”. Je pakt het taalkundig wel slim in hoor, maar in feite zeg je dus: “Die Marokkanen” doen wel degelijk wat.
Is dít wel onschuldig?? Hier is vrees ik méer reden tot twijfel, dan wanneer het over “joden” gaat. We leven in tijden waarin “Marokkanen” en “moslims” ontzéttend op éen hoop geveegd worden, en gedemoniseerd worden. Dat is een ontzettend duidelijk maatschappelijk verschijnsel, en onvergelijkbaar met wat joden hier meemaken.

Het vervelende is, dat er op dit moment veel joden zijn die in de media met alle macht proberen aan te tonen, dat dit joden óok gebeurt. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind dat er ontzettend opgeklopt wordt, en dat er maar weinig echt aangetoond wordt, en dat er veel discutabele methoden zijn.
Tegelijk zie je dat het extreme in de demonisering van Marokkanen, vooral uit joodse hoek komt. In de Rode Hoed (antisemitisme-bijeenkomst) schijnt zelfs voorgesteld te zijn, om Marokkanen geheel van de dodenherdenking te weren. Bekend is dat er hier Marokkanen meegevochten hebben, en dat er zelfs Marokkanen uit Marokko komen, om hun doden hier te gedenken. Maar die zouden dat van deze joden niet meer mogen tijdens de algeméne herdenking van de doden! How Etreme can you gét??!
Hier kom je niet simpel vanaf, door te zeggen dat beide partijen fouten maken. Hier lijkt een parallel met Israël. Terwijl antisemitische uitingen hier dus vooral aan raddraaiers toegeschreven kunnen worden, zijn het in Nederland de officiële joodse organisaties, die op een georganiséerde manier veel te ver gaan. (die nota bene Maroc.nl bovenaan zetten!)

3. Je zegt dat je niet denkt, dat ik antisemiet ben. Dat neem ik serieus. (ik ben tot op zekere hoogte zelfs zionist, haha, echt..) Je doet extra moeite om dat te benadrukken. Maar je houding vertoont dus onmiskenbaar de tweespalt bij joden, die door Avnery heel goed beschreven werd: Veel joden zijn hoogst onzeker over hoe ze door de buitenwereld gezien worden. Ze weten gewoon niet of de kritiek inherent anti-joods is, of enkel de politiek betreft. Avnery signaleert dus-, en waarschuwt dus tegen het verschijnsel, waarbij joden in dit grijsgebied een keuze maken voor het nadeel van de twijfel, en overgaan tot demonisering van elke criticus.
En intussen is in Nederland al duidelijk, dat er in een aantal joodse kringen met grote gedrevenheid gewerkt wordt aan demonisering van Marokkanen, en in het algemeen van critici inzake Israël. Dat motortje loopt echt flink warm. Nafthaniel voorop! :hihi: En wat dan opvalt is het gebrek aan tegengas tegen de excessen daarbij vanuit joodse kringen. (van ‘Een ander joods geluid’ zag ik de laatste tijd niemand meer op TV. Die zijn toch echt een uitzondering in die wereld.)

Tuurlijk past wel een relativering. Zat joden in Nederland, zoals Oudkerk of d’Ancona met genuanceerde en evenwichtige visies, die ook geen behoefte hebben om zich speciaal als joods te profileren in de zaak. Iets mis met joden in Nederland? Ik kan er alleen maar om lachen. Maar van de mensen die zich wél als joods profileren in de zaak, moet ik het merendeel helaas toch als redelijk ranzig omschrijven. De sfeer is om te snijden, en de agressiviteit is werkelijk enorm. Er leeft gewoon een diepe haat, die waarschijnlijk als gevolg van de jodenhaat die in de buitenwereld verondersteld wordt. (en die er dus in de meeste gevallen van kritiek niet is.)

Kortom Tafey, je zit hier flink in het verdachtenbankje, terecht of niet.. Je kunt dus wel denken dat je hier erg hard en overtuigend kunt roepen, maar dat zul je moeten bewijzen. Intussen doe je wel het omgekeerde, want ik zag al heel wat van je, dat als standaard-leugen beschouwd wordt. Nou noem ik je nog geen leugenaar, maar denk niet dat het niet opvalt wat je doet.

Bij mij vind je geen dubbele bodems of verborgen of onbewuste motieven in de zaak. Ik lijdt niet aan die tweespalt. Jij duidelijk wel. Lees je reactie maar. Je mag mij wel een zak vinden, maar ik wordt hier wél goed begrepen. En ik begrijp alle kritiek op joodse forumdeelnemers hier ook goed, zelfs die van de extremeren. En dat geldt voor bijna iedereen hier.

Nou schrijf je af en toe wel zinnige dingen, maar hoe je bijvoorbeeld tegen Lennart tekeer gaat, daar scoor je echt geen ogen mee.. Bedenk vooral, dat de gemiddelde kwaliteit van de joodse inbreng hier, zoals die ervaren wordt, nogal eens niet veel beter is dan een bekende joodse reactie: “Maarten, hoe lang heb je eigenlijk gedaan over dit stuk? “. :hihi: Ik vin ‘m altijd weer leuk, maar het is intussen dus wel een beetje een metafoor van het karakter van de joodse inbreng hier, he? Er wordt inhoudelijk verschrikkelijk veel genegeerd.

Maarten
19-04-03, 13:04
PS: het toppunt van vergaande generalisatie: Varkens, die vogelpest krijgen!..
Zelfs de natuur gaat wel erg ver tegenwoordig..