PDA

Bekijk Volledige Versie : wat vinden jullie van deze

aichaatje
14-04-03, 21:29
mis mijn moeder

Elke dag weer,
de leegte van binnen,
de leegte die een moeder kan vullen.

Ik mis een moeder,
elke dag, elke seconde van mij leven,
en ht gemis wordt steeds erger,
kon ik alles maar een plekje geven!!!

P.S dit is wat je elke dag voelt als je zonder moeder op de wereld ben en als je je moeder nooit gekend hebt.....

:huil: veel liefs aicha :huil:

berbersoogje
15-04-03, 13:18
Hey meid,

ik weet niet hoe het voelt om zonder moeder te moeten leven. Maar een ding is zeker, je gedichtje is echt met gevoel geschreven..!! Ik vind 'm mooi!

Liefs Berbersoogje

aichaatje
16-04-03, 22:31
nou meid merci voor je reactie!!
veel weten niet hoe het is om zonder te moeten leven. Ik heb nooooooit de liefde van een moeder gevoeld, veel mensen hebben mij groot gebracht maar de liefde die je van je moeder krijgt heb ik nooit gehad en dat kunnen zijn mij ok niet geven! Maar ben ze zekers dankbaar dat ze me groot hebben gebracht en ben Allah ook zekers dankbaar!!

trouwens ik gun het niemand om zijn moeder te verliezen en wees zuinig op je moeder
Maar ik ga er weer vandoor beslamaaa

:tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen: :tranen:

sobhanaallah
22-04-03, 13:13
Salaam Zuster,
mischien heb je da gevoel niet gehad, maar allah is alijd bij je. ik weet dat het van crusiale belang is dat warme gevoel van een moeder. zal ik je wat zeggen ik heb altijd en mijn hele tot nu toe met mijn moeder geleefd, maar benadelt me niet als een echte dochter. het is vereslijk om dat mee te maken. maar gelukkig dat heb ik wel van mijn grote ouders wel kunnen krijgen. wat ik hiermee probeer te verduidelijken is dat allah SWT weet wat voor iemand het beste is, als je tot allah wendt, zal je dat warme gevoel krijgen dat je gemist hebt. wees blij met wat aalh je geeft. ik bedoel het niet beledegend hoor.

salaam, je zuster

rabeatje
22-05-03, 21:13
salaam meid
effe door geven datik me moeder ooknog nooit gekend heb nooit iets van der gehoord nooit liefde gevoeld gehad of zo iets eerst deed het meniets maar nu lig ik nachten lang dagenlang met tranen en vedriet op me werk op school thuis op straat denkend dat ik het niet meer aankan zondermoeder terwijl ik haar nooit gekend heb is mijn gevoelwel sterk op dit soort momenten aan haar te denken en gevoel voor haar te krijgen terwijl je haar niet eens gekend heb totaal een vreemde voor je maar toch is het zij die gene die je op de werld hebt gezet nou ja een ding is zeker je krijgt haar nooit meer terug wat je ook doet en ik bid altijd en vraag me altijd van die rare ingewikkelde vragen het ergste is de nabestaande van haar kant kenikook niet nooit gekend dat knaagt een beetje aan me het is erg je kan er niks aan doen
asalaam je kan je verhalen bijme kwijt hoor
beslamma
rABEATJE

aichaatje
28-05-03, 20:16
ach meid het leven is hard en daar moeten we mee leren leven!!

maaar ooit komt het goed met ons

groetjesssssss :maf2: :maf2:

sobhanaallah
02-06-03, 10:32
Salaam Aichaatje
ik vond het terurig om dat te lezen, maar vje moet wel realiseren dat je moeder niet dood is. ze is gewoon gescheiden van deze werled, maar verder ze kan je zien ze praat tegen je allh oalhlam, maar jij hoort haar niet. wat je moet denken is, mijn moeder is niet dood ze leeft alleen in andere werled, in zal haar daar tegenkomen, in het Pararijs hoop ik voor je.
allah swt heeft je moeder in dit leven gebracht toen hij dat wil. en op het moment dat hij haar weer wil hebben, heeft Hij swt gepakt. wat kan je eraan doen aan alkader.
we gaan allemaal. het enige wat ik je nog wens uit mijn hart, is probeer je leven verder te leven. en bedank allah voor alles ook vragen voor zijn rahma en sakina in je hart.
het is absoluut een zwatre en moeilijke zak wat je hebt, maar het leven gaat verder. iedereen heeftwel wat.

he ga nu weg
beslaam, malika

da_only_hiba
06-06-03, 21:28
hey aicha...gecondoleerd nog..en zal ik je eens wat vertellen..ik begrijp je helemaal...mijn moeder leeft ook niet meer..ik weet echt wat je voelt..ze leeft al 3 jaar en 4 maanden niet meer..en het is zo ontzettend zwaar voor me!!ik zou graag wel eens met je willen praten...kus hiba

aichaatje
06-06-03, 22:21
als eerst wil ik ff iedereen bedanken voor zijn reactie

en ik vind het fijn om steeds verschillende verhalen te lezen hoe mensen er over denken en hoe zij zich voelen als je ook hun moeder verloren hebben

Ik ga insallah ook een sadaka voor me moeder geven in Marokko. ik wil wat arme mensen uitnodigen om bij ons te komen eten en natuurlijk me familie ook.
ik wil dan ook de imam van de moskee vragen of ie wil komen om ff koran voor haar te lezen. af gelopen december heb ik het ook gedaan met mijn verjaardag dus toen ik 20 werd, in juni zou me moeder 50worden en daarom wil ik het van de zomer doen.

ik weet dat er nu alleen maar moeilijke tijden komen wnt me broer gaat insallah van de zomer trouwen ewa ja dan mis je je moeder weer er bij.
dat is echt pijnlijk en laat staan als ik straks zelf ga trouwen.

maar mensen wat een lang verhaal. ik stop voor vragen of als je je verhaal krijt wil kunnen jullie ook mailen naar [email protected]

alvast bedankt
XXXXXXX aicha

aichaatje
08-06-03, 18:34
of is dit geen goed idee want sommige zeggen dat ik het beter kan laten rusten maar me hart kan dat niet!!

wat vinden jullie er van

da_only_hiba
08-06-03, 22:21
hey lieverd....één ding: je moet het helemaal niet laten rusten!!
je moet het juist leren verwerken!! en niet proberen te vergeten!! dat is zoooo fout!!! ik heb ook toen mijn moeder was overleden sadaka gedaan enzo..want we gingen haar in marokko begraven...en we waren zelfs nog alleen met m'n broer en zussen...want mijn vader is een klootzak!!! hij zit nu gelukkig in de gevangenis..ik hoop dat jij nog een vader hebt!!!
maarjah...we gingen onze moeder Allah ie rhamha in Marokko begraven...en daar ook sadaka gedaan enzo..al die arme mensen!!
en ik herdenk haar nog steeds ieder jaar..door op die dag naar de moskee te gaan...extra te bidden en koran te lezen, kaarsjes aan..en met mijn broer zussen en zusje gewoon bij elkaar te komen..
ik vind dat je dat echt moet blijven doen!! ook al denk je iedere dag aan haar!!

ik hoop dat je hier wat aan hebt...kus:nijn:hiba

da_only_hiba
08-06-03, 22:21
hey lieverd....één ding: je moet het helemaal niet laten rusten!!
je moet het juist leren verwerken!! en niet proberen te vergeten!! dat is zoooo fout!!! ik heb ook toen mijn moeder was overleden sadaka gedaan enzo..want we gingen haar in marokko begraven...en we waren zelfs nog alleen met m'n broer en zussen...want mijn vader is een klootzak!!! hij zit nu gelukkig in de gevangenis..ik hoop dat jij nog een vader hebt!!!
maarjah...we gingen onze moeder Allah ie rhamha in Marokko begraven...en daar ook sadaka gedaan enzo..al die arme mensen!!
en ik herdenk haar nog steeds ieder jaar..door op die dag naar de moskee te gaan...extra te bidden en koran te lezen, kaarsjes aan..en met mijn broer zussen en zusje gewoon bij elkaar te komen..
ik vind dat je dat echt moet blijven doen!! ook al denk je iedere dag aan haar!!

ik hoop dat je hier wat aan hebt...kus:nijn:hiba

TunisiaGirl
09-06-03, 11:06
ey wat erg voor je ik weet niet hoe je voelt maar ik heb ook een een hartsvriedin verloren dus ik weet wel hoe het voelt als er ieman die je dierbaar is doood gaat veel geluk in je leven xxjes van nesrien :duim:

aichaatje
09-06-03, 11:42
zo dank jullie wel

maar ik hiba ik heb hamdoelilah nog een vader en hou zo veel van hem. het is een hele lieve man. ma vader is ook hertrouwd met een tante van en dat is ook een schat van een vrouw. jammer genoeg woont me vader wel in marokko maar zie hem wel een aantal keer per jaar. omdat ik ook nog een half broertje in ziek in france heb.

maar ff over die sadaka dat ga ik insallah wel doen.
vaak zeggen mensen je moet het gaan vergeten maar dat kan ik niet en dat wil ik ook niet. Ik mis me moeder elke dag weer op nieuw en wil alles op zijn tijd ene plekje in me hart geven. :tranen: :tranen:

maar meiden ik ga jullie verlaten tot snel dan maar!!

kiss en een traantje :tranen: van mij

aichaatje
10-06-03, 18:34
:cheefbek:

aichaatje
11-06-03, 18:16
ewa wat vinden jullie er van :lole:

aichaatje
14-06-03, 23:14
:tranen: mis mij mama heeeeeeeeel erg

TunisiaGirl
19-06-03, 18:42
ey heel veel geluk met je leven een ik hoop dat je een goede man krijgt :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :koppel: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2:

aichaatje
19-06-03, 21:39
dankje wel lieverd

wens jou en natuurlijk de rest van de moslims het alle best in het leven.
:haha:

aichaatje
21-06-03, 22:35
:handbang:

boeffie
22-06-03, 12:55
ik wens je het alle beste lieve meid :tranen:

aichaatje
23-06-03, 16:14
hee boeffie dankje wel!

wens jij ook het alle beste ;) ;) ;) ;) ;)

SamJam
24-06-03, 13:14
Geplaatst door aichaatje
mis mijn moeder

Elke dag weer,
de leegte van binnen,
de leegte die een moeder kan vullen.

Ik mis een moeder,
elke dag, elke seconde van mij leven,
en ht gemis wordt steeds erger,
kon ik alles maar een plekje geven!!!

P.S dit is wat je elke dag voelt als je zonder moeder op de wereld ben en als je je moeder nooit gekend hebt.....

:huil: veel liefs aicha :huil:

Aichaatje,

Ik heb een brok in mijn keel en de tranen in mijn ogen. Ik heb mijn moeder wel gekend en ze is 21 maart 2001 overleden. Ik ben zelf 3 dagen later jarig, mijn verjaardag vier ik niet meer.........

De pijn en gemis om je moeder te moeten missen is zwaar en in tijden ondragelijk. Elke dag loop ik rond met verdriet, schuldgevoel en liefde voor mijn moeder. Ik had een hele hechte band met haar vooral de laatste jaren toen ze ziek was. Ik lijk gelukkig veel op haar en insallah gaat het goed met haar.

Aichaatje je moet doen wat je moet doen en op jouw manier, laat je niet anders wijsmaken. Hopelijk komt zowel voor jou als voor mij een dag dat we het kunnen accepteren en het een plek kunnen geven. Sterkte!

Het onderstaand gedicht heb ik van Internet gehaald en omschrijft helemaal mijn gevoel. Misschien heb je er wat aan.

Moeder
Toen jij was heengegaan
dacht ik dat de wereld stil was blijven staan
Maar de mensen bleven lachen en taartjes eten
En dat heb ik hen in stilte verweten.

Jou tegenkomen in de dagelijkse dingen
Verzoent me met je dood
Ik voelde in de dagen die vergingen;
Zolang ik leef ben jij niet dood.

aichaatje
24-06-03, 18:28
hoi

merci voor je bericht. en voor jou is het ook erg he!! maar jij hd nog afscheid kunnen nemen, en ik jammer genoeg niet. het is moeilijk om 1 van je ouders te verliezen vooral je moeder. maar ja zo is het leven

en je gedichtje vond ik ook mooi en zal hem zekers bewaren. heb zoveel al zelf geschreven en heb ook veel van internet. heb zelf zo een map gemaakt met haar foto's en zo en als ik een dipje heb dan kan ik er ff in kijken en weer ff alles voor me zelf op een rijtje zetten.

maar insalah komt er voor ons nog een dag dat ze alles een plekje kunnen geven zoals je zelf ook zei.

groetjes aicha :fpetaf:

aichaatje
25-06-03, 20:09
:droef: mis me moeder vooral nu omdat ik binnenkort op vakantie gaan en die saddaka staat ook al voor de deur en zie me vader weer!!

spannend allemaal :droef:

SamJam
26-06-03, 08:48
Geplaatst door aichaatje
:droef: mis me moeder vooral nu omdat ik binnenkort op vakantie gaan en die saddaka staat ook al voor de deur en zie me vader weer!!

spannend allemaal :droef:

Goedemorgen Sou,

Kop op, meid! Je bent sterker dan je denkt.
Als je terug bent en saddaka hebt gedaan hoor ik graag in detail hoe het ging en wat er door jou heenging, ik zit er namelijk ook aan te denken...........

Hoe is je contact met je vader?

Thalla,
SamJam

SamJam
26-06-03, 08:52
[QUOTE]Geplaatst door aichaatje
[B]hoi

maar jij hd nog afscheid kunnen nemen, en ik jammer genoeg niet.

Aichaatje,

Helaas was dit ook niet voor mij weggelegd en het gevoel dat ik et laat was knaagt nog steeds aan mij..........
Insahallah hebben jouw moeder en mijn moeder het goed.

aichaatje
26-06-03, 22:45
ja insallah meid en misschien hebben ze elkaar wel gevonden.

ik weet wel dat ik me daarna goed zal voelen maar hoe ik me nu voel snap ik niet. ben heeeeeeeel erg zenuwachtig.

maar de contact met me vader is goed hij is hier afgelopen jaar geweest en bellen we vaak. dus dat is wel fijn.

het komt insallah nog wel goed :droef:

SamJam
27-06-03, 07:36
Goedemorgen Aichaatje,

Er gaat niet een dag voorbij zonder dat ik aan haar denk, jij zal dat wel herkennen.

Als je er dingen nog over kwijt wilt vertel je het mij maar, het helpt om erover te praten/schrijven.

Let maar op: straks zul je de kracht vinden, komt goed!

Sterkte!

Thalla,
SamJam

aichaatje
29-06-03, 23:12
jaja meid,

het leven is moeilijk maar ik schrijf veel en dat doet me goed en praat er ook veel over en dat me goed.

Maar meid zeg altijd hamdoelilah en het komt goed.

:handbang: veel liefs van mij

p.s als je iets kwijt moet ben ik er voor je

SamJam
30-06-03, 07:33
Geplaatst door aichaatje
jaja meid,

het leven is moeilijk maar ik schrijf veel en dat doet me goed en praat er ook veel over en dat me goed.

Maar meid zeg altijd hamdoelilah en het komt goed.

:handbang: veel liefs van mij

p.s als je iets kwijt moet ben ik er voor je

HAMDOELILAH
Bedankt Aichaatje!

Thalla,
SamJam

:zwaai:

aichaatje
02-07-03, 18:23
jij ook merci :regie: suc6 verder

aichaatje
06-07-03, 16:50
lieve mensen wens jullie allemaal een fijne vakantie ik vertek al snel
tot eind augutus insalah

beslama :zwaai:

SamJam
07-07-03, 07:40
Geplaatst door aichaatje
lieve mensen wens jullie allemaal een fijne vakantie ik vertek al snel
tot eind augutus insalah

beslama :zwaai:

Hallo Aichaatje,

Ik wens je een hele fijne vakantie!! En veel succes met alles wat je gaat ondernemen daar!

Beslama,
:zwaai:

Thalla,
SamJam

aichaatje
08-07-03, 10:12
merci jij ook

beslamaaaaa :bril:

MOcrO-haMidA
08-07-03, 15:56
:tranen::tranen::tranen:
thalla :tranen:

aichaatje
09-07-03, 22:10
merci :fplayer:

ik ga morgen naar marokkooooooooooooooo

aichaatje
10-08-03, 21:49
hier ben ik weer mensen. vandaaag pas terug van maroc
heb een leuke vakantie gehad.
het een goede sadaka gehad voor me moeder en ben in de vakantie ook verloofd met een leuke jongen

groetjes :zwaai:

aicha love khalid :lole:

SamJam
11-08-03, 08:48
Geplaatst door aichaatje
hier ben ik weer mensen. vandaaag pas terug van maroc
heb een leuke vakantie gehad.
het een goede sadaka gehad voor me moeder en ben in de vakantie ook verloofd met een leuke jongen

groetjes :zwaai:

aicha love khalid :lole:

He Aichaatje!!

Goed te horen dat je zo'n goede sadaka hebt gehad!
En van harte gefeliciteerd met je verloving, veel geluk & gezondheid samen.

Thalla,
SamJam

aichaatje
18-08-03, 22:50
Dankje wel lieverd voel me nu ook gelukkig
en insallah kan ik me moeder gevoel die ik nooit heb gehad binnen een paar jaar aan me kinderen geven.

:fplayer: love khalid!!!!!!!!!!!!!!!

SamJam
19-08-03, 08:07
Geplaatst door aichaatje
Dankje wel lieverd voel me nu ook gelukkig
en insallah kan ik me moeder gevoel die ik nooit heb gehad binnen een paar jaar aan me kinderen geven.

:fplayer: love khalid!!!!!!!!!!!!!!!

Insallah!
What a lucky man die Khalid.........

Thalla,
SamJam

aichaatje
19-08-03, 22:40
:lol: khalidddddddddddd

aichaatje
21-08-03, 21:48
Wallah ik mis me moeder zodra ik weer aan haar denk springen de tranen in me ogen :cheefbek:

aichaatje
10-09-03, 20:25
:confused: wat moet ik toch op deze aarde zonder me moeder wajaw wajaw